Ako ste na tom s dojazdom v aktualnych chladnejsich podmienkach? Ja som dnes rano (-10°C) siel okolo auta a pocul som z neho take tiche "bzucanie", neskor take "cvaknutie" ako ked zapne nabijanie po zasunuti kabla... a to bolo zamknute. Appka mi tiez oproti vcerajsku ukazuje dojazd o cca 30km menej, Viem, ze je to samozrejme len odhad dojazdu, ale je zaujimave, ze cez noc, to pri zaparkovanom aute znizi dojazd o 30km. Myslite, ze appka preratava dojazd aj na zaklade teploty vonku?
Oznámenie
Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.
Volkswagen e-up!
Zložiť
1000,- € zľava na Model S, X
Zložiť
Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.
teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie
Zložiť
Tag Cloud
Zložiť
X
-
Takto si moc nepredstavujem jazdu v meste mestským elektromobilom.. takáto spotreba a vedľajšia spotreba by mi hádam ani na 8 valcovom dízli po naštartovaní nenabehla. S niektorými vecami sa proste musíme zmieriť. A vraj krátke štarty "nastudeno" sú len nevýhodou ICE.1 Bild
Komentár
-
hudino. To vieš keď má žena v robote pauzu len pol hodinu a do toho potrebuje ešte niečo "na skok" vybaviť, tak je to o hubu (a do toho sa ešte musí prezliekať). Takže niekedy sa to nedá stihnúť by the nohy. Ale tiež sa radšej prejdem keď je čas
-
Celkom dosť. Ja mám 4 km do práce s 3 zástavkami - škôlka/obchod/škola. Ešte z domu si nechavám eNiro rozmraziť/vykúriť pred jazdou auto. A priemerka okolo 17-18 max som evidoval 20. Vonkajšiu teplotu máš cca akú. U nás je tak okolo -2 .. 0C
-
Sly studene starty su o tom ako nimi trpi ICE motor pripadne prevodovka, 12V bat atd.. Hlavne pri pochodzkach s dlhsimi pauzami ked ti vzdy vychladne motor a mas tych srudenych startov niekolko za den. Toto u EV nemas. A na 3 km sa mi nezohreje ani benziin aby kuril.
A v takom pripade ani nekurim, ved idem naobliekany do zimy, tak naco kurit auto ked o 5min z neho vystupim zas do mrazu. Predohrev ma vyznam, len ak sa mi nechce skrabat okna, alebo pred dlhsou jazdou
A spotrebu pri studenom ICE na tie 3km mas tiez podstatne vyssiu. By si mozno mal tiez aj tych 22, ale litrov po 1+e a nie za 0-30c ako kwh
-
No ako v ktorom dízli. V 3kovom Bavorci kúrilo skoro ihneď. A na Mergli som zapol klímu a dal na full teplý vzduch a tiež išlo teplo za chvíľu. Ale diesle som už predal, a vidieť ich ani nechcem. Akurát som písal postreh že na mestské auto ide spotreba dosť hore a to zimu u nás ani nezačala. To ma tu idú hneď ukameňovať. A Áno, bývam v horách. Jáj, a vysvetlite mojej žene ktorá vyjde v robote z bazéna s mokrou hlavou ,oblečie sa do auta, že opováž sa v aute kúriť! Načo mi je také auto, ktoré ma pripraví o komfort?Naposledy upravené Sly; 02-12-2020, 19:17.
-
To asi zalezi od toho aky ice. Ak by sme brali up 1.0 tak ten moze fakt max 8L na kratke jazdy. Osobne mam jazz 1gen a nedostal som sa nad 8L a to mam do roboty 2km. Lenze tankoval som raz mesacne narozdiel od e-up. Na druhu stranu urcite bude elektro fukat teplo skor ako ice. Este mam nabite od salonu, ale na 2km fakt nema zmysel pustat kurenie ...
-
Sly ved nikto ta nekamenuje, len sa divime ze sa divis ze auto lubovolneho pohonu ma v zime ovela vyssiu spotrebu ako v lete. A tiez sme sa ohradili voci tomu ze EV su na tom rovnako ako ICE.
Ty si mal asi zazracne ICE lebo ja som mal od malych V4 po velke V8 vsetko benziny a ani jeden mi v mrazoch nekuril do komfortu skoro ihned, ucite nie v meste na prvych 3km, co je tak 5 minut jazdy max. A pokial viem diesle sa zohreju neskor ako benzinaky.
A tiez musis brat do uvahy ze si kupil to najlacnjesie na rebricku normalnych EV, uplny spodok. Nemozes to porovnavat s 3 bavorom co je o 2 ci 3 triedy vyssie.
-
Taur. Kde som napísal že sa divím že auto Ľubovoľného pohonu žerie v zime viac? Ja len píšem že po 11000km a 5 mesiacoch používania si povieš toto auto už poznám, a zrazu dostaneš kopanec. Áno, u každého vozidla (aj druhu pohonu)
je veľa premenných , človek ráta z veľa vecami, no sem tam Ťa niečo prekvapí, či už pozitívne alebo aj negatívne.
Edit: a k cene sa vyjadrovať radšej nejdem, kopol si do nesprávnej veci. Mal som vybraté Niro , ale keďže nemám dotáciu zobral som na "začiatok" niečo lacnejšie. Keďže sa mi nechcelo poučiť sa na niečom raz tak drahom. Takže e-up ma vyšiel 20 000 aj s priplatenou výbavou. Kupoval som elektromobil s presvedčenia, nie kvôli dotáciám.Naposledy upravené Sly; 02-12-2020, 19:54.
-
BEVirgin To zas s Ignisom 1,3L 4x4 sa v zime odstanem po meste na 10L a niekedy aj 12 v pohode. Dan za pouzivanie dialkoveho startu motora, aby mi vykurilo auto koli rozmrazeniu okien, aby som nemusel oskrabavat. No a potom v priebehu dna kratke jazdy 2-8km v malom meste, cize vzdy studeny motor.
-
na prejdených troch km ukazovať spotrebu - to je trošku nefér - a navyše prejsť 3 km za 8 minút znamená - to ako keby som 5 minút na mieste kúril a potom išiel 6é-kou po meste 3 km a je to dokopy 8 minút - no nemal by som zo státia taký priemer ?
kúrenie - neviem aké ste to mali diesle ale ako píše Sly, ja som mal za celý život dva - jeden MB a jeden BMW (som skôr bol na benzín) a obidva kúrili hneď, mali od výroby bez nejakého príplatku nezávislé kúrenie - bolo mi povedané, že to má každý naftový motor, že kto by čakal dokedy začne kúriť auto
-
Mne kuri Ioniq okamzite (cca 20-30sec od startu). Porovnavat zo spalovakom sa neda, spalovak ktory vyuziva na kurenie odpadove teplo ma spotrebu vyssiu iba kym sa zahreje motor. A ako hovori Miroslav Rojko kazdy lepsi diesel ma bufik minimalne na predohrev motora a pripadne aj elektricku spiralu v kureni. Pri EV kde nie je skoro ziadne odpadove teplo a je treba kurit spiralou a kde sa da po zohriati aj tepelnym cerpadlom, je toto sice nevyhoda, ale stale efektivnejsi sposob narabania s energiou ako u spalovaku kde by ste z vsetkych prebytkov z neefektivnosti motora premienat palivo na kineticku energiu vykurili aj 2 domy.
-
Ak nechceš v zime pri krátkych jazdác často dobíjať tak sa treba zmieriť so zimou v kabine treba sa dobre obliecť a dať si aj rukavice.
Ak je kabina vychladená, tak kúrenie začne bežať plnym výkonom 5 kW. Parametre spotreby pri uvedenej 3 km jazde po prepočítamí potvrdzujú, že celý čas beźalo kúrenie naplno tj na 5 kW.
Ak nie je človek priliš navlečený, tak treba skúsiť pri krátkych jazdách zapnúť len vyhrievanie sedačky, to nabieha veľmi rýchlo.
-
Komentár
-
Podla mňa je vo vedlajšej spotrebe:
- kúrenie a vuhtievanie okien a sedačiek
- dobíjanie 12 V aku, dobija sa vždy po zapnutí zapaľovania (ready)
- kľudová spotreba riadiacich jednotiek a výkonovým jednotiek (invertor, DC-DC konverotor...
- obehové čerpadlo chladenia motora, vykonovým modulov, AC nabíjačky DC-DC konvertora
- ventilátor ofukovania
- kompresor klimy
- všetko osvetlenie
- komunikačný modul pre We Connect
- ?
Ak je vypnuté: kurenie,ventilátor, je nabitá 12 V bateria, zapnuté len denné svietenie, na aute sa nejazdilo (chladný motor) tak u mňa to činí cca 0,3 kW. Na spotrebu na 100 km to treba vždy individuálne prepočitať podľa aktuálne rýchlosti jazdy.
-
tak uz aj ja mam svoj e-up. V krasnej zltej s design paketom, pri preberani tam stalo biele, a to vyzeralo odost horsie. Zatial neskutocnych 40km po meste a 1/4 baterky prec. Spotreba 19kwh, tak ako hore pisu. takze toto bude fakt "dobra" zima, som zvedavy dokial ma to bude bavit, nakolko ja byvam v byte a nabijacie stanice pravidelne obsadzuju spalovaky. Skusal niekto zablokovat s elektroautom spalovak ? fakt neviem ako to mam vymysliet ... Tym padom svoj spalovak asi nebudem ani odkladat do garaze ...
Ale postrehy:
- podvozok fakt slusne tlmi niektore nerovnosti az som prekvapeny
- riadenie je velmi prijemne nastavene
- som kralom krizovatiek
- 15ky 165ky su fakt na hrane schopnostami, aj po prezuti to hrabe neskutocne (letne som dostal nejake goodyear efficient grip, zimne dunlop snowproof koli 66db)
- repraky hraju velmi obstojne, som spokojny
- odhlucnenie je dost biedne, hlavne asi koli tomu ze je to velmi tiche
- zatvaranie dveri ma tiez velmi prijemny zvuk, dokonca mam pocit ze s vodicovymi musim viac trepat aby sa zavreli
- nepriplatili sme za externy zvuk pri chode, a uz to teraz lutujem. ide si kolobezKAR po strede cesty, musim vytrubovat ... Alebo potom basy a nahlas radio v lete. Stalo to 140e, sakra ....
A este chcem podakovat clenovi spartakus, on bol ten kto ma upokojoval, kedze na auto sme cakalil 13 mesiacov (koli design paketu) !!!!!!!!!!!!!! a vdaka jeho informacii kedy bolo dokoncene, dokazal nas predajca popohnat dovoz, a auto bolo dorucene za 7 prac. dni.Pripojené súboryNaposledy upravené BEVirgin; 02-12-2020, 17:36.
- Likes 2
Komentár
-
Tak potom namontovať extra zvonček?... https://teslaclub.sk/node/13193?p=56880#post56880 (+post vyššie)
Alebo si spraviť VESS cez ESP32, ktore bude meniť tón podľa rýchlosti prečítanej z OBD2?
-
Taur Ono je to fajn vec. Na sídlisku to používam denne. Hlavne deti spoza áut aby vedeli. Často to v takýchto podmienkach pomáha. Aj keď dnes, napr. som mal VESS a cyklista my vyletel rovno pred auto ešte sa tváril že ma nevidí (niro do 40kmh cca)
-
nick81 - tomu "zvuku" neverím ani omylom. pred rokmi cca 78-9 manželka obchádzala stojaci bus a kútikom oka (periférne) niečo zbadala. zabrzdila a do trabiho narazilo zo päť detísk. že také rozplacnuté ksichty na sklách ... jednoducho decko keď niečo vidí cez cestu, tak letí, zvuk nezvuk, aj v3s, 111, všetko jedno. "ich krugozor očeň ograničen" ako stálo v ruskej predokťabrovej klasike. aj na detskej psychológii nás to učli (50+ rokov)
-
Mam za sebou 400km. Dnes do servisu, nieco odflakli na prednej naprave vodicova strana a dost to klopka pri prejazde nerovnosti. Taktiez, ked cuvam a nasledne zastavim, nieco lupne v prednej naprave. dufam ze to nebude nic vazne.
Dalsi problem mam s vieckom nabijania. Teraz prave studujem navod a pozeram ako vlastne funguje to tlacidlo vedla prepinaca rezimov. V navode ho oznacuju ako "tlacidlo rezimu nabijania" cca 3 dni mi stale svieti pocas jazdy. Ak to stlacim, tak to na chvilu zmizne. No Weconnect hlasi - skontrolujte kabel nabijania. krytku som viackrat vybral, snazil troska vyfuknut, nebola tam ziadna voda ale. potom vlozil naspat. Teraz cez noc som nabijal ale nezmenilo sa to - stale to svieti pri jazde. Viecko nadrze je ale tym padom stale odomknute. Je toto spravne fungovanie alebo robim nieco zle ?
Mimochodom, zistil som ze eco rezim dost znizuje vykon topnej spiraly, spotreba sla dost dole. Po vykureni mam po meste 13Kwh, takze odost lepsie.
Dnes este idem do servisu a chcem riesit to automaticke nastavenie na 22C. Osobne mi to strasne vadi, staci mi nastavenie na 18C + vyhrievanie sedadiel, predsalen robim dost kratke jazdy. To ale viem ze sa da niekde najst na youtube, len ci budu ochotny to zmenit ...Naposledy upravené BEVirgin; 09-12-2020, 11:44.
- Likes 1
Komentár
-
Kontrolka nabijania svieti trvale ak je nastavený časovač nabíjania /klimatizovania vo WeConnect. Rovnako vtedy WeConnect upozorňuje ak nie je zasunutý kábel nabíjania. Nemá to nič s vičkom nabíjania. Ak je všetko v poriadku, tak víčko nabijania sa zaisti po cca 30 s (nemeral som to)
To je taký problém vždy po zapnutí zapalovania stlačit 8 x tlačidlo “-“ nastavenia teploty?
Obávam sa, že VW servis ti prednastavenú teplotu neprestaví (tam sú všetky zmeny v riadiacich jednotká logované na server VW) ale dá sa to jednoducho urobiť (napr v OBDelevenen cca 100 € a viď youtube - Tedo Nash alebo nejaký známy s diagnostikou VCDS).Naposledy upravené palo47; 09-12-2020, 11:15.
-
Pridal som fortky k postu.
som si isty ze prve dni toto nerobilo, normalne bola zelena fajocka pri tom charging.
Pripominam, ze auto teraz stoji, ma zavrete viecko a NENABIJA sa.
Inac mimochodom, VW sa rozhodlo deaktivovat We-connect v piatok, volal som v pondelok ze co a "omylom" deaktivovali simku. Vcera to uz fungovalo. Strasny amaterizmus
-
Pridaj ešte fotku z WeConnect. Choď do “Časy odjazdov” a odfoť obrazovku kde sú Čas odjazdu 1 , Čas odjazdu 2 a Čas odjazdu 3.
We Connect je platená služba 100 €/ rok. Prve tri roky ju dáva VW k e-up zadarmo. Takže možno niekomu vypršala a omylom zrušili tebe.
To sú všetko prkotiny (mimo hlučnej prednej nápravy). Horšie je, že je dosť veľa prípadov kedy sa auto nedá neštatovat a musi isť do vybraneho servisu. Problémom sú zlyhávajúce članky a riadiaca jednotka baterie. Oprava trvá mesiace (je nedostatok baterii)
Vie niekto z tohto fóra o nejakých prípadoch v SK (citigo, e-up)? Spanieli už zakladajú databázu
postihnutých.Naposledy upravené palo47; 09-12-2020, 12:14.
-
presne tak, je to tym, v servise samozrjeme vobec nevedeli co to robi, ale som si spomenul na tvoju radu, a pomohlo to. cele je to nejake divne, tie lokacie niesu vobec podla gps aktivne, len manualne zapinat...
Skusal niekto na 2020 e-up / citigo ten obdeleven ? Pozeram na to, a podla mna za 100e to stoji. len predpokladam ze to treba vratit naspat pri dalsiej prehliadke koli zaruke ?
-
S detailami WeConnect to chvilu trvá kým tomu človek príde na kobylku. Ale všetko funguje bez problémov. Prehladnejšia je webová verzia WeConnect. Odtial sa dá stiahnuť aj cela databáza jázd.
Neni problem v OBDeleven vrátiť čokolvek nazad. Len treba zobrať na vedomie, že každé pouzitie niektorej funkcie (kódovania) prevažne to stojí 10 kreditov, tie sa kupujú nejaké kredity sú súčasťou balicka adapter+ SW. OBDeleven potrebuje pre svoju činnosť pripojenie na internet (mobil musí byt pripojený na internet).
-
Ak si z okolia BB, BR tak ja viem OBD eleven poskytnúť. Mám next gen, aktivovanú PRO licenciu, aj dostatok kreditov. Ja to využívam prevažne VW group ICE. U e-upu som len checkoval chyby (a je ich tam furt dosť) a meniť som ešte nemusel nič. Neviem si nájsť na to čas preskúmať e-up nejak hlbšie.
-
dik za ponuku, ale zobral som rovno pro verziu, je celkom fajn akcia. chcem to hlavne si merat nabijaci prud lebo zatial som si nenasiel ako to merat v aute. predpokladam ze sa dostanem aj k napatiam clankom, takze same zaujimave info.
a takisto zmenit si tu teplotu.
ako teda so zarukou ? mam to nejako riesit ? myslim tu adaptaciu na teplotu
AD kredity:
ak som pochopil vsetky videa spravne, ak viem kam idem -> takze chcem ist do RJ A/C -> zmenit danu adaptaciu, tak na to to kredity netreba.
Kredity sa pouzivaju len na one-touch tzv. skratky. Nemam pocit zeby som to potreboval ak to budem menit iba raz.
Livedata si tiez viem najst v menu
-
Ok teda. Len aby si to využil "na plno". Áno, programovať sa dá aj bez kreditov (na to je zase potrebná Pro verzia) , ale je problém dopátrať sa ku niektorým údajom ktoré by si chcel meniť. A cez rýchle skratky (za kredity) sa mi nepodarilo zmeniť 3blik na 4blik. Stále mi vypisovalo nejakú chybu, vraj zapnite zapaľovanie.
-
Takze si mi presne potvrdil moju teoriu ze je toto.
Som sice len teoreticky mechanik (tzn. viem vsetko ako funguje, som pri rozoberani ale nic nerobim), ale presne som im toto tvrdil.
No, lenze moj servis je taky neschopny, ze vobec ani neukazali na tie dosky, co som jasne hovoril prijmaciemu technikovi !
A este si za to chceli uctovat 18e za kontrolu podvozku !!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ak by si nahodou mal nejake TPI alebo ako to volaju vo VW (tzv.interna zvolavacka), tak prosim daj jeho cislo
-
Ale samozrejme, ak bude niečo bové, dám vedieť. Ten zvuk je dosť otravný, hlavne pri parkovaní v podzemnej garáži. Síce sa dá jazdiť tak, aby ten zvuk tam nebol keď jemne pribrzdíš pri samotnom cúvaní, ale mnohokrát sa človek zabudne a ten hluk ho prekvapí.
V 46. týždni boli vydané od výrobcu modifikácie na aktuálnu verziu e-up!, tento problém to žiaľ nerieši.
-
Na funkciu bŕzd nemá ten jav vplyv. Mám vozidlo vyrobené 05/2020 a ten tento zvuk je tam od novoty.
Presný zoznam úprav vydaných výrobcom nemám, predpokladám však, že na stránkach ŠKODA fóra bude čoskoro tento dokument zverejnený.
Keď už je nás tu viacero majiteľov elektrických trojičiek, mám aj ja otázku. Pri jazde po nespevnenej vozovke (lomový kameň a pod.) hlavne pri nižšej rýchlosti je na Vašich autách počuť hluk od zadných kolies v podobe jemného klopkania pri prejazde drobných nerovností? Skúšal som kolegove Citigo iV a správa sa to rovnako.
-
Ja mám to isté pri cúvaní a následnom brzdení, naraz to tak buchne. Nie je to až tak nejak strašne, ale presne sem tam ma to prekvapí. A to búchanie od prednej nápravy čo som tu spomínal sa vyriešilo znovu prevážením diskov so zimnými gumami. A zrazu ticho. Ale mali sme pocit že sa niečo uvoľnilo a pri nejakých rýchlostiach a pri plachtení to tiež búchalo. My máme e-up od konca júna, ale stihli sme už prekročiť 10k km. Tiež by som chcel vedieť aké zmeny prinesú "súdruhovia" z NDR a či sa to dozvieme alebo budú čakať na najbližší servis (po 30 000km)
-
Teraz už chápem, prečo si na svoj e-up tak citlivý. Mňa s dotáciou a predaji 15 ročneho Fiata vyšiel eup 8,500,- € a všeličo mu tak prepáčim. Ako reakciu na reklamované pazvyky som chcel napísať jeden starý komentár môjho mechanika a tak ho uvádzam aspoň teraz: ” auto sa nepočúva, na aute sa jazdi”.
Ale ja si uživam aj jazdu na 8 ročnom pohodlnom TDI - len dlhé dialničné jazdy (Praha, Innsbruck.....). Avšak v meste je e-up super. Keby som nemal možnosť nabíjať “zo zásuvky”, tak by som by som aj po dnešných 6500 km výborných skúsenostiach s e-up, bral malé ICE. Som príliš pohodlný aby som strážil dojazd a plánoval a chodil niekde nabíjať a naklady na “palivo” sú na nabijačkách už dosť blízke TDI. TDI plánuje si nechať ešte aspoň 7 rokov. Je to síce verzia “dieselgate” ale NOx su problémom na 99% v meste. Mimo mesta sa časom NOx premení na dusikaté hnojivo a pri dialniciach bude zelenšia trávička. CO2 stopa je aj pri velmi dobrom SK nefosil mixe nie o moc väčšia ako pri e-up (kompletná: od vyroby materialov, ťažby a prepravy surovín na bateriu a likvidáciu baterie).Naposledy upravené palo47; 11-12-2020, 17:28.
-
palo47 uhlikova stopa ( v celom zivotnom cykle od vyroby po recylkaciu) dizla oproti BEV je na SK uplne tragicka.
Vid studia belgickej univerzity. Pri takmer 100% vyroby elektriny ako v Polsku je BEV o 25% cistejsi ako dizel. Vypocitaj si o kolko je dizel horsi pri 7% elektriny z uhlia na SK.
https://www.transportenvironment.org...st-electricity
-
Pre Jux.
Chcelo by to preštudovať podrobnejšie celú štúdiu. Sú aj iné štúdie len sa mi ich nechce hľadať. Zatiaľ hovorim staré klasicke: “”Verím len tej štatistike ktorú som sfalšoval sám”.
Myslím však, že by to malo byť korektné, tak by sa mali rozdiely CO2 emisii EBV / ICE posudzovať absolulne potom násobiť početnosťou ICE a až potom stanoviť % prínosu EBV (100% penetrácia) na celosvetových emisiach. Ak si dobre spomínam tak pre osobne ICE je to % prekvapivo nízke. BEV treba preferovať hlavne vo velkých mestkých aglomeráciach, tam to má skutočne veľký “výtlak”.
-
Tieto detaily kolko kWh sa spotrebuje na ťazbu ropy, prepravu, výrobu paliva nie jú podstatné keď sa zoberú do štatistiky
ABSOLÚTNE CO2 len OSOBNÝCH ICE. Treba tlačiť na pílu tam kde je absolútne množstvo CO2 najväčšie. Ale tam to nie je tak jednofuche ako keď si v Bruseli odhlasujú hviezdne ciele naši europoslanci (ktorých zvolilo cca 20 % voličov v SR- odhad).
Nie som proti EBV ale s dotáciami len do veľkých miest a trebars v mestách úplne zakázat ICE ale mimo mestkého použitia za plnú cenu.
Tie EBV autá v mestách majú však jeden háčik. Predpokladájú že každá rodina bude mať dve autá mestke - lacne s dojazdom caca 150 km + moderné nízkoemisné ICE na dlhe, cesty. A ďalší háčik, v meste musi byť dobrá infraštuktura nabijačiek stacili by aj lacne AC ale potom mestké autá s min 11 kW AC nabijackami na palube. Ale nie kazdý bude ochotný mať dve auta - parkovanie. Ale život prinesie v najbližšich 10 rokov ešte asi veľa prekvapení, budeme sa čudovať. Určite to však nebude tak ako si to predstavujú poslanci v Bruseli.Naposledy upravené palo47; 11-12-2020, 20:22.
-
palo47 prepáč, ale BEV do mesta s dotáciou a mimo bez? A to ako realizovať?
Keď bývam v meste tak ju dostanem, ale ak v dedine hneď za mestom tak už nie? Pritom to mestské auto môže chodiť 2x do týždňa pár km a to dedinské 5x a do toho mesta.
Ináč dosť CO2 štúdií (vraj) prestreľuje množstvo CO2 pri výrobe batérií, takže to potom vychádza, že sa to zrovná s ICE pre vyššom nájazde. Reálne dáta sú (vraj) o niečo lepšie.
Tu https://twitter.com/aukehoekstra sa dajú nájsť niektoré "proti" argumenty.
A mierny offtopic k EU voľbám. Ako to je problém zástupcov (poslancov)? Dostali hlas, dostali. Od málo ľudí, áno. To je ale problém tých, čo sa nedostavili na voľby. Ak sa nedostavili, tak predpokladám, že ich to nezaujíma ako to dopadne (či vľavo-či vpravo). Ak zaujíma, tak asi mali ísť voliť.
-
Pre Kylle.
Ja neviem. Ale francúzi majú/mali dotačny systém založeny na preukazovaní rôznych skutocností ( napr trvalé zamestnanie vo velkom meste, trvalé bydlisko do xx km od mesta a pod) z ktorých by malo byť s veľkou pravdepodobnosťou isté, že sa bude použivať v meste. Samozrejme obísť sa dá všetko.
Chce to aby zodpovedni úradníci našli v sebe viac invencie a nie ako tí slovenskí, ktorí zvolili veľmi nevhodný spôsob hoci ja som bol v ňom úspešný.
-
palo47 Na tu tvoju viziu by bolo najspravodlivejsie keby sa dotovali prejazdene km a nie kupa auta. A dostal by kazdy ci ma nove BEV, ci jazdene ci prerobeny spalovak na BEV. Povedzne 5c za 1km v meste a 3c mimo mesta. Kto jazdi malo (a usetri malo skodlivin) bude mat nalu dotaciu, kto vela po meste tak velku. Dnes prakticky kazde EV je online PC s GPS, tak to nemoze byt problem monitorovat a starsim sa da tiez nainstalovat GPS krabicka.
A dostal by kazdy dotaciou, tym ze by sa to rozlozilo v rokoch tak by to nemal byt problem financovat. Tych 6mil co vymazli teraz naraz na 685 aut by stacilo na 150-170mil km, pri priemernom najazde 20tis km rocne by to stacilo pre 2700 BEV na tri roky.
-
pani este k tomu klopkaniu.
Mne to tiez tak jemne klopka zozadu pri nizkych rychlostiach, a do servisu som bol prave pre to ze to rovnako klopkalo aj spredu - to boli asi tie dosky.
Mam este podozrenie ci neklopkaju veci na nabijanie v kufri pod dvojitou podlahou.
No ked sa to prejavuje na viacerych kusoch, asi si na to treba zvyknut
Po poslednej skusenosti s mojim predajcom (prave ten podvozok), tam radsej budem chodit iba na rocne prehliadky, viac sa dozviem na tomto fore ...
-
Mám chuť teraz napísať druhú stranu veci, tú pozitívnu. Aby to nevyzeralo že to auto je zlé. Napriek tomu že je to auto stavané do mesta, vzhľadom aj technikou (absencia BMS, TČ a i) tak máme doma z toho auta veľkú radosť. Síce ho využíva na denné dochádzanie z dôvodu väčšej vzdialenosti do práce viac moja žena, tak sa na jazdu v ňom teším aj ja. Mám rád tú ľahkosť jazdy, obratnosť, pružnosť, podvozok mi tiež robí veľkú radosť. Druhá vec je ako si s týmto malým 80 koňovým autom chcú merať dĺžku svojich "ťažko zarobených" eur 50 000 ové a viac (majitelia nemeckých prémiových koní) a toto auto "na diaľkové ovládanie" sa ich do rýchlosti 130km väčšinou nezľakne. Je toho viac čo by chcel človek povedať, ale cesty s ním sú zábavné a cestujeme teraz aj na dlhšie výlety po Slovensku aj napriek tomu že máme doma väčšie ICE auto s "dlhším dojazdom" čo každého vždy ako prvé najviac trápi.. 😉 aby som nezabudol, bol som zarytý odporca VW group a jeho koncernových áut "cez kopírák" a stále dokážem na ne povedať kritiku, ktorej fakt nie je málo. Proste je to dobré auto na danú cenovú kategóriu (zaplatil som zaň cez 18000 a nemám dotáciu) aj napriek tomu že konštrukčným základom toho auta je ICE up citygo.
- Likes 1
Komentár
-
ja na 15kach 165kach dunlop snowproof, ked je len troska vlhko, hned to "trha" cestu ked dam plny "plyn" zo statia. Preto radsej pouzivam eco rezim. Ono do takej 80ky je to fakt super zatah. Resp. pruzne zrychlenie.
asi najzabavnejsioe disciplina je chytanie oranzovej.
Kde akykolvek nehybridny ICE potrebuje podradit, natlakovat commonrail, turbo, atd. toto jednoducho vystreli a je to. Je to prvy elektromobil u mna, takze som este len teraz objavil ameriku.
Ja naopak nevidim ziaden problem v kvalite, dvere maju velmi lubivy zvuk ked sa zatvaraju. Ale tie nove VW s dotykovym ovladanim klimy tiez nemusim. A ked spominas "kopirak". tak co ma povedat taky benz ? Jedna tvar clovek si len vyberie velkost / karoseriu. Uz tie predchadzajuce C/E/S klasse bol dost problem rozlisit ...
-
Pri e-up bolo už pri jeho vývoji predpokladaná aj elektrická verzia, ktorá prišla už v cca 2013. Koncept e-up je vydarený e-up ziskal aj titul najlepšieho mestkého auta (cca 2010). Nevidím, čo podstatné by sa dalo výrazne zlepšit ak by sa konštruovalo dnes a mala sa zachovať čím nižšia cena. Jedine ešte modernejšie batéria a možmo modernešie spínacie prvky do invertora, DC/DC meniča a nabíjacky a samozrejme 3- fázová AC nabíjacka (11 kW). Teplotný manažment baterie s tepelným čerpadlom a kúrenie s tepelným čerpadlom by sa hodili ale cena by už bola inde. Možno pre chladnejšie oblasti by pomohlo odporové vyhrievanie baterie (coldgate) .Preloženie motora dozadu u tak maleho auta a určeného do mesta by asi nebolo citelnejsím prínosom.Naposledy upravené palo47; 14-12-2020, 11:36.
-
Ako sa prosím Vás dá nastaviť aby auto prestalo nabíjať trebárs o 6:00 keď mi končí lacnejší tarif? Túto noc som to vyskúšal cez We Connect, nastavil som miesto nabíjania, od kedy do kedy je lacnejší prúd, čas odjazdu 6:00 ale auto veselo nabíjalo aj o pol 7ej. Je niekde taká možnosť, alebo fakt len časovanie na elektrickej zásuvke? Ďakujem
Komentár
-
Jasné. To píšem že som všetko nastavil na 6:00 ale ráno o pol 7ej auto ešte nabijalo. Tam bude naozaj asi posun s tým časom (možno leto/zima sa nepreplo), ale skúsim aj tú druhú aplikáciu Maps and more tam sa to tiež dá nastaviť, len musíš sedieť v aute, kdeže We Connect má vzdialený prístup
-
Ahá. Teraz som to skontroloval a mám nastavené 100% myslel som že je tam tých 70%, ale asi som to nejak nevedomky zmenil. Niektoré zmeny totiž nezoberie na prvý raz, a niektoré dlhšie odosiela na server (synchronizuje).
Takže to bude vo veci? Stačí znížiť hranicu nabíjania a priorita sa zmení? Skúsim s tým ešte polaborovať , časy a hranice nabíjania, aby som vylúčil všetky premenné.
Ďakujem
-
Áno, klasika 10A. To čo bolo pribalené ku autu. Nejdem zatiaľ riešiť WB, kým nemám doriešenú 3f vonku na dome, a možno aj silnejší istič než mám teraz 25A. A tiež auto nie je s nejakou extra veľkou bat. Už keby som mal niečo cez 60kWh musel by som to urgovať
-
-
romiix Prosím Ťa, čo znamená lacný wallbox? Som na vážkach, koľko do toho investovať, a rozmýšľam iba nad vonkajšou elektrickou rozvodnicou s ističmi, schuko zásuvkou, a potom s každej 400V po jednom druhu. Možno časom zmena v hlavnej skrini na zväčšenie kapacity na viac A. K tomu som chcel prenosný Wallbox ktorý môžem využiť kdekoľvek na nabíjanie kde bude dostupná "červená" 400V zásuvka
-
Sly Vyrábal som ho presne podla tohoto návodu: https://www.mojelektromobil.sk/nabij...m-vykonu-blog/
Prišlo mi to celkom lacné a praktické. Menej vkusné, ale je to kompromis..
-
romiix To bol môj prvý zámysel, ale keďže nemám "vyhlášku" ani iné el. vzdelanie ,tak som sa na to zatiaľ vykašľal. Ináč mal som tam zopár otázok pod tým článkom.. takže som hneď vedel čo mi posielaš. Ktorú možnosť si nakoniec zvolil, kto to pre Teba vyrábal a koľko Ťa to vyšlo, či sú tam tie ceny súčiastok presné..
-
Sly Zvolil som presné tú možnosť ktorú má nafotenú - aj s tým current senzorom. Myslím, že ceny vcelku sedeli a funguje to bezproblémovo. Teda až na drobný problém s dotiahnutím kábla zásuvky, ten som zjavne nedotiahol dokonale a "oprskal" sa - musel som doťahovať.
-
Ja som vôbec neuvažoval o wallboxe pre e-up. Ale dosť často jazdím cesty cca 70 km tam a 70 km nazad. Teraz v zime citelne klesol dojazd a keďže nabijam štandartne na 80% tak pred uvedenou jazdou dobíjam na 100%. Musím to plánovať, lebo zásuvková dobijacka je pomalá
Ja som sa rozhodol pre nový wallbox iD Charger (Elii/VW, pozri web Elli). V DE je do konca roku (akcia) stoji 399 € (v čitane DE poštovneho) ale do SK Elii neposiela. Treba si ho nechať poslať na adresu známeho a objednať kuriera- cca 45 €.
V základnej verzii má iD Charger DC ochranu a riadenie vykonu podľa záťaže hlavného prívodu (prudové trafa treba dokúpiť). Má výkon 11 kW.
Volil som ho hlavne kvôli výbornemu dizajnu (čelný panel tvrdené sklo, je to súčasne “bubon” na kábel). Mam ho totiž na ćelnej fasáde, lebo s e-up pre istotu parkujem ćim ďalej od môjho drevodomu.
Cenový rozdiel voči navodu v Môj elektomobil 380 € a iD Charger basic + poštovne + prúdové trafa , tj 474 € je len cca 100€ ale dizajn definovaná nemecká kvalita (kábel s konektorom Harting a plna záruka bezpečnosti) ďaleko prevyšujú cenový rozdiel 100 €. Dá sa kúpiť aj v SK v autorizovaných servisoch VW ale cena je už cca 620 € s DPH. Myslím že aj to sa však oplatí pre toho kto ho chce umistnit na vonkajšiu fasadu kde je hneď na očiach. Mechanické riešenie je perfektné odolnost voči stiekajú ej vode zaručena a k tomu 2 ročna záruka. Ale ak plánuje niekto umiestniť wallbox do garáže tak je to zbytočný luxus rozdiel 240 € je už citelný.Naposledy upravené palo47; 22-12-2020, 11:09.
-
Ahoj, mě časování na noční proud také nefugovalo (na staré verzi app, na nové jsem nezoušel), ale osobně nepotřebuji jelikož zasuvku/y na nabijení mam pod stykačem HDO tak že sepnutí je řízené.
Ale abych nemusel hlídat procenta nabití (vím že 8h nizkého tarifu se stihne nabít cca 55%) tak jsem v appce nastavil jen čas připravení na 5:55 a 70-80% na každý den.
Jinak jsem také řešil zda wallbox nebo jen zasuvku, a i po přispěvcích zde na foru, jsem do garáže nechal udělat jen zasuvkovou rozvodnici s 2*230V a 1*400V 16A s proudovým chráničem typ B (AC i DC unik). Jednu 230 a 400 mám napojeno na HDO stykač (s možností ručního přepnutí/zapnutí i přes den (ve vysokém tarifu)). + v garáži jsem ponechal originál nabíjecí kabel 230V 10A.
Do auta jsem koupil přenosný 11kW "wallbox" https://inchanet.cz/produkt/adapter-...nosny-wallbox/ a vozím jen menekes kabel a redukci 230V na 400V 5kolík..
Myslím že toto je univerzální řešení se kterým sebou člověk vozí minimum kabelů a nabije všude kde jen elektřina.
-
Podľa parametrov na elli.eco - wallbox je len 16A a nemá ochranu na striedavý prúd, len jednosmerný DC v porovnani s wallboxom na MojElektromobil a navyše nemá displej, ktorý často využívam nielen na informáciu akým prúdom zrovna nabíjam ale aj zobrazuje neustále celkovú spotrebu domu na jednotlivých fázach. A to nehovorím o tom najpodstatnejšom - režime kedy nabíja čisto z prebytkov fotovoltaiky.Naposledy upravené Miroslav Rojko; 22-12-2020, 14:18.
-
Je to tak, wallbox Elli je pre bežného uživateľa, ale tým som aj ja.
Nič z toho čo uvádza Miroslav Rojko ako výhodu by som nemal šancu využiť nič . Ja ani monitorig odberu v Elli nevyužijem -32 A hlavný istič.Je na každom aby si vybral to čo pokladá za vhodne v jeho pripade a na čo si odborne trúfa. A ja som preferoval dizajn.
Chcel som len informovať o pomerne zaujímavej novej možnosti pre bežných uživateľov.
(Nutnosť mat inštáciu s prúdovými chráničmi platí pre novostavby už roky aj v SK ale v Elli basic je dosť miesta na jeho doplnenie v prípade starej stavby)
Inak v základné riešenie wallbox je z hľadiska silovej časti trivialna vec, výkon cezeň len prechadza. Z hľadiska riadenia treba len ošetriť signály PP a CP čo sa dá rôznym spôsobom.
Cena komponentov Elli silovej a riadiacej časti je odhadom do 80 €. Ostatné je draha ( ale kvalitná) mechanika a samozrejme marže minimalne 3 členov v distibučnom reťazci.
-
minimálne tých 16A je obmedzujúcich, lebo ešte veľa áut má jednofázovú nabíjačku a keď príde niekto na návštevu a chce nabiť, aj keď máš dvojfázovú nabíjačku v aute, on nemusí mať, s tým súvisí dynamické riadenie výkonu (v domoch sú ističe 25A väčšinou) atď, proste za menšiu cenu ako originál hlúpy wallbox si mohol mať niečo, čoho výhody uvidíš možno o nejaký čas, kúpiš staršie jednofázové EV žene alebo Ti začne vyhadzovať istič lebo zapneš väčší spotrebič - je veľa dôvodov, ktoré a môžu vyskytnúť
-
Elli má samozrejme štandardne aj mód 7,4 kW 1x 32 A. Istou drobnou "nepríjemnosťou" je, že je potrebné pre prechod z módu 11 kW 3x 16 A do módu 7,4 kW 1x32 A "zhodiť" v rozvádzači ističe fáz L2 a L3 (zrejme Elli si automaticky prestaví max limit.na L1 na 32 A keď zistí na L2 a L3 nulové napätie)
V mojej inštalácii to nepripadá do úvahy 1x 32 A lebo som zámerne dimenzoval prívodný kábel len na 3x 16 A inak by som mal veľké problémy pri zaťahovaní kábla cez vnútorné priestory drevopanelov (aj 3x 16 A bola fuška) , neakceptoval som žiadne káblové lišty po vrchu stien.
-
- Likes 1
Komentár
-
Ešte jedna smutná správa.
Prvé meranie účinnosti AC nabíjačky e-up pri 7 kW nabíjaní z wallboxu pri cca 2 deg C (odstáte auto) je len 71,2 %.
(nabíjanie z SoC 33,9 na 100 %; verifikovaný merač spotreby; odčítanie energie dotečenej do batérie cez OBD -HV battery history- kWh charging)
Nechce sa mi veriť, že je to tak. Merač spotreby je trvale v rozvádzači, takže merať budem pri každom nabíjaní, uvidím či sa to potvrdí.
Nabíjanie z 2,3 kW zásuvkovej nabíjačky dalo účinnosť citeľne vyššiu, cca 84%.(cca polovičné straty)
-
Ta účinnosť 84% môže byt pravda, takze tá zázračná 95% alebo 97% účinnosť nie je reálna ?
K tým 72% zasa treba napísať, že je to hlúposť, účinnosť z wallboxu bude vyššia ako cez mobilný konektor. Auto energiu spotrebovalo na niečo iné ak ju naozaj prijalo. Aj keď Citigo nemá kompletný teplotný manažment batérie, neznamená to že batériu nezohrieva. Netreba zamienať teplotný manažment len s chladením, polovica je ohrev a ten veľa aút bez chladenia má.
-
S tou hlúposťou by som bol opatrnejší, treba počkať hoci to tak na prvý pohlad vyzerá.
Nikde sa neuvádza, že by mal e-up nejakú formu vyhrievania baterie. Teplota baterie na začiatku nabijania bola 2.3/1,6 (max/min) a na konci po 3,5 hodine 8,5/7,1 deg C a nameraná energia, ktorá sa nedostala na svorky HV baterie bola 5,3 kWh. Špecifické teplo baterie neviem ale odhadujem, že cca 3 kWh by malo zohriať bateriu viac. (Predpoklad účinnosti samotnej AC nabijačky pri 7 kW cca 91%]
Teplota chladiacej kvaliny na konci nabíjania bola 38 deg C.
Nabudúce skúsim monitorovať aj iné odbery, musí však byť zapnuté zapalovanie.
Uvidíme,
-
vždy sú % straty menšie pri väčšom prúde, takže určite pri nabíjaní z wallboxu 7kW budú % straty menšie ako pri kábli 2,3kW - to je fakt, tých 91% môže byť okolo pravdy
druhý fakt je, že ak sa samotný wallbox nerozžiaril od tepla a teda nespotreboval 5,3kWh energie na svoj ohrev, tak tá energia išla do auta
takže buď si zle meral (či už merač energie alebo obd) alebo sa v aute nielen nabíjalo ale aj kúrilo (či v baterke alebo interiéri) ale stojím si za tým, že účinnosť internej nabíjačky 71,2% je hlúposť
-
Miroslav Rojko ak pohladas v diskusii electrodad pri "teste" Leafu 62, najdes tam nazor (relativne podrobne opisany), ze neplati cim vyssi AC prud, tym nizsie straty.
Dalsi cerstvy pripad, ioniq v rodine prisiel domov so SOC 4. Zapojil na 230 cez merak a po prepocitani pri nabiti doplna to vychadza len cca 4 percenta.
Tie straty su podla mna velmi premenlive, nie uplne jasne zmeratelne ked kazde auto a kazda situacia prinasa nove a nove (ine) parametre, zistenia.
-
Ja som stanovil meraním podiel energie, ktorá reálne prešla cez vstupné svorky kompletného AKU packu k energii, ktoré sa odobrala z energerickej siete.
Za energiu ktorá šla do batérie ručím (OBD parameter mám overený). Merač energie je verifikovaný (pre sinus prúd - ohmická záťaž). Kúrenie určite nešlo, -dodatočne som kontroloval chovanie We Connect po opakovanom pripojení nabíjacieho kábla. Kontroloval som aj čisla odpočtov meračov a stavov OBD (mám sfotené ich displeje), všetko sedí.
Ale stále sa mi nechce veriť, že počas 3 hod nabíjania niečo v aute odoberalo výkon cca 1 kW: (ak účinnosť vlastného meniča AC/DC s reguláciou prúdu = AC nabíjačka, odhadujem na 92%).
Wall box je absolútne mimo hru, sú v ňom len prepojené výkonové drôty z konektora na energetickú sieť
Samozrejme je tu ešte vlastná účinnosť Li,Pol článkov (pomer dodanej energie z def SoC na definované SoC a energie ktorú dodá do záťaze pri opačnom prechode SoC. Pre nepoužité NMC články a 25 deg C uvádza hodnoverný zdroj účinnosť cca 97%.(určité iný model ako LG Chem e61 v e-up). Ale to zo zmeranou účinnosťou NESÚVISÍ., je to za meranými svorkami.
Pri nasledujúcom nabíjaní budem všetko omnoho dôkladnejšie kontrolovať a monitorovať cez OBD a aj priamo čo sa mi bude dať. Asi som nemal toto moje prvé meranie s 7 kW nabíjaním vôbec zverejňovať a mal som meranie viackrát zopakovať.
V skutočnosti však o nič nejde, nijak ma netankuje, že zaplatím za nabíjanie o 20% viac ako bol odhad. Len ma baví zisťovať ako sa veci majú. .Naposledy upravené palo47; 22-12-2020, 18:22.
-
milan84 Reagujem na Tvoju vetu: "ak pohladas v diskusii electrodad pri "teste" Leafu 62, najdes tam nazor (relativne podrobne opisany), ze neplati cim vyssi AC prud, tym nizsie straty."
Prosím všimni si môj príspevok nad tým, všade uvádzam % straty. Samozrejme nominálne straty pri väčšom prúde - 7 kW sú väčšie ako pri menšom, ake tu hovoríme o strate v % z tohto prúdu, lebo iné porovnanie nemá význam.
Ak nabíjam 7kW a strata je 10%, tak strata je 700W.
Ak nabíjam 2,3 kW a strata je 15%, tak strata je 350W.
Áno, nominálna strata je vyššia pri nabíjaní 7kW - celých 700W a to je dvojnásobok ako 350W pri nabíjaní 2,3 kW ale percentuálne je to menšia strata a to je podstatné.
A o týchto dvoch veciach ste sa tam potili aj v diskusii na youtube, jeden o voze, druhý o koze. Niekto dokonca do strát nabíjačky išiel zarátavať vyhrievanie batérie, je to spotreba ale závislá na vonkajšom prostredí, určite sa to nedá považovať za straty internej nabíjačky.
Logicky keď má auto určitý fixný odber napr. 200W na elektroniku vždy - či nabíja vyšším alebo nižším prúdom, tak % strata musí byť pri menšom prúde vyššia.[priezvisko]@me.com
Komentár
-
Miro zabudas na jednu vec a to je narastajuca strata na vodicoch pri zvysujucom sa prude (Ohmov zakon)
Ak ma vodic napr. odpor 0.2 Ohmu, mas stratu napatia na nom pri 10 A =2V a pri 30A je to 6 voltov.
T.j. zhruba 0.9% pri 10A a 2.6% pri 30A (ak uvazujeme standardne napatie 230V).
Vsetko zavisi od prierezu vodicov, ako vieme cim vacsi prierez, tym mensi odpor a teda mensie straty iduce na zohriatie kabla.
Takze moze sa stat, podla dlzky privodneho kabla pred ktorym merias spotrebu, ze tie straty v kabli pri vysokom prude su take velke, ze ani ten kratsi cas nabijania to nevykompenzuje.(teoreticky)
Urcite existuje zlaty stred, ale ten bude pri kazdom nabijacom mieste a aute iny.
-
Ano Jirko, ale to sú jednotky %. palo47 nameral stratu 28,8% pri nabíjaní 7kW a to určite nie je ohmov zákon ani nič iné, to musí byť nejaký termo manažment auta, možno zabudnutý predohrev ale nie strata internej nabíjačky
-
Nedalo mi a hľadám hľadám na nete nejaký relevantný údaj o stratách interných nabíjačiek EV a väčšina článkov hovorí o priemernej efektivite 94%. Takže určite tam vstupuje do hry elektronika auta nejakou mierou a tiež niečo (maximálne 100 - 200W v špičke) môže byť pri vyšších prúdoch a horúcom počasí na slnku chladenie nabíjačky. Ale pri Citigo som nejaké chladenie nepočul, nabíjam v tichej garáži, takže tam asi nie. Skôr Leaf v lete pri nabíjaní 27,5A (čo je maximum čo Leaf 2 pobral), keď bol pred garážou na slnku, začal jemne pískať - asi tam trocha chladilo, ale možno to bol len sprievodný jav nabíjania takkto vysokým AC prúdom, to neviem. Lebo keď som nabíjal 10A, Leaf bol tichý.
-
A Tvoj Leaf má 3 alebo 6kW nabku ? Lebo ak len 3, tak aj 2,3 môže mat potrebu chladiť a pri 6 je to len tretina dimenzovaného výkonu, čo netreba chladiť.
Už vidím v profile máš 3 - tak možno to je dôvod.
-
-
Ahojte, dnes mi prišiel "povolávací rozkaz" do servisu 😁 servisné opatrenie 9717, Aktualizácia riadiacej jednotky.
Vraj 2hod... Čo chcú aktualizovať 2h?1 Bild
Komentár
-
Ja som to zistil na jednom fóre a VW servis mi potvrdil, že táto zvolávacia akcia platí aj pre moj e-up (2kt 2020).
Prebieha však aj iná zvolávacia akcia na trojičky - 93J4 (číslo platí pre Seat Mii)
. Tam ide o výmenu celej HV batérie. Niektoré články sú netesné a unikajúci elektrolyt môže spôsobiť teplotne preťaženie vnútra batérie čo zvyšuje riziko požiaru.
-
doteraz som sa k tomuto nejak nevyjadroval, ale myslite, ze je OK takyto produkt, ktory sa vyrabal par mesiacov, mal to byt len upgrade starsej verzie a ma uz zvolavacky o.i. kvoli baterii? A pritom realne hrozi problem, nie je to len kontrola. Celkom pruser, nie?
Co ti sudruhovia "uspěchali" vývoj ?
-
Ja si myslím že nová verzia FW riadiacej jednotky baterie a problém s vytekajúcim elektrolytom člankov baterie sú dva samostatné problémy, ktoré nesúvisia.
Predpokladám, že ak je informácia v zvolávačke ohľadom špičiek a následne zhoreného odporu pravdivá, tak ide o problém “zastavenie vozidla- chyba elektrosystému” čo sa už na fórach pretriasa min od apríla 2020. Objavili sa aj indície, že problém sa inicioval DC nabíjanim. Chyba sa objavoval už po niekoľko 100 km ale aj po niekoľko tisíc km. Nepríjemné pre postihnutých bolo, že oprava vyžadovala demontáž HV baterie a výmenu riadiacej jednotky na čo ešte v servisoch nemali vyškolených ľudí a náradie. Preto termíny boli až niekoľko mesačné.
-
aktualizacia uspesna... cca 2hodky
na sedacku si vyclenili iny den, nakolko mi vysvtelili, ze ak ju raz rozoberu, musia uz vymenit vadny diel, resp. musia to uz opravit... nemozu ukoncit zakazku a vratit mi auto neopravene, takze sme sa dohhodlli, ze im ho tam budem musiet nechat par dni.. dufam teda, ze naozaj iba "par"
Ako pisal palo47 nizsie:
"Ak oprava trvá dlhśie ako 30 dní, tak má kupujúci nárok na odstúpenie od zmluvy, chyba sa považuje za neodstraniteľnú. Pre trojičky je to k ničomu, nové vozidlo sa buď už nedá objednať alebo s veľmi dlhou dodacou dobou. A kto stratil dôveru a chce nazad peniaze a čerpal dotáciu tak by musel vrátiť dotáciu.
Podľa tohoto zákona nie je nárok na poskytnutie náhradného vozidla. Záruka VW vylučuje tzv druhotné škody tj napr, že si musím požičať a platitt náhradné vozidlo.
VW záruka mobility je koncipovaná tak, že jej cieľom je dostať zákaznika domov v prípade poruchy na ceste (odťah vozidla do najbližšieho servisu max 3 dni úhrada hotela, cesty vlakom......)"
takze ziadne nahradne vozidlo, ziadne preplatenie nakladov... zrejme sme to vsetci podpisali pri kupe auta a samozrejme necitali
ale aspon som na to pripraveny a povozime sa na svokrovej novej Hyundai Kona
-
este maly update... vyhrievanie sedacky opravene za 3 dni.. v utorok som doviezol auto, v utorok mi volal servisak, ze objednali diel (vyhrev chrbtovej casti bol vadny) v stredu vymenili diel, auto nabili a volali, ze je pripravene k prevzatiu.. medzitym som mu este telefonicky povedal, ze mi pri ostreku predneho skla mierne tecie voda aj na zadne sklo... O chvilu volal, ze ano, potvrdzuje to, ze ide zistit problem...Hned objednali novy motorcek a v piatok rano bolo auto hotove, nabite, pripravene k prevzatiu... Myslim, ze sa nemam na co stazovat..
-
Komentár
-
Celkom zvidím. Dnes som bol na 11:30 v servise kvôli zvolávačke. Malo to trvať hodinu. O 13 som sa prišiel popýtať na auto a zistil som, že im umrelo
Vraj sa nepodarilo nahrať update do riadiačky a neporadili si s tým ani vzdialene v centrále. A tak som odišiel s náhradnou Scalou na mesiac
-
To určite ešte mu povedia že nech je vôbec rad že ma nejaké náhradné auto, bohužiaľ to je celkovo tragédia slovenských servisov, mal si dostať adekvátnu náhradu čiže iné auto na el.pohon ja mam v Kii reklamáciu v záruke už mesiac a týždeň akože snažia sa to riešiť vedia aj chybu ale náhradný diel je zatiaľ v nedohľadne som zvedavý ako dlho ti budu riešiť reklamáciu.
-
U nas ujo majitel Kii ma zdravy nazor ze nahradne vozidla chce mat elektricky, jednak chce aby si ich zakaznici vyskusali, jednak su prenho efektivne na udrzbu a zakaznici mu ich nemaju ako jazdou dodrbat v porovnani s ICE s manulnou prevodovkou.
-
Zatiaľ mám svoje i keď mi nefunguje manažment nabíjania cez infotaiment raz nabehol tak som si stihol nastaviť obmedzenia nabijania AC 80% DC 100%. Predajca ma k dispozícii predvadzacku Kia eNiro, predpokladám že výmena jednotky im nezaberie viac ako 1 deň, tak či tak auto potrebujem mať náhradné tak uvidíme ako sa k tomu postavia, zatiaľ čakajú na ND trvá im to už vyše mesiaca....
-
romiix To je nezmysel podla mna, Myslim ze podla zakona sa doba zaruky predlzuje o dobu v ktorej je produkt v zarucnej oprave. Posli SOIku na nich. Resp. daj nevinu otazku SOI ci je to spravny postupak sa takto zachovali k zakaznikovy a mozno sami na nch vlitnou a mozno ti napisu aby si podal podnet. Alebo povedia ze je to ok.
-
romiix - asi nečítali tento článok -
https://www.mojelektromobil.sk/servi...ntervaly-cena/
Ako je to s dostupnosťou servisov? Volkswagen: Každý servis je určený na servisovanie BEV a PHEV
Škoda: Túto prehliadku môže vykonať každý autorizovaný servis ŠKODA na Slovensku. Takisto opravy ostatných komponentov vozidla môže vykonať každý autorizovaný servis ŠKODA, okrem opravy častí vysokonapäťového systému.
Koľko servisov na Slovensku dokáže realizovať špecifické servisné zásahy? Napríklad na motore, vysokonapäťovej batérii a pod.
Volkswagen: Špecifické opravy – výmena modulov v HV batérii, otváranie HV batérie sa vykonávajú iba v 1 servise -> Porsche Inter Auto Vajnorská. Čim viac bude BEV a PHEV vozidiel je v záujme lepšej obsluhy zvyšovať počet týchto servisov na opravu HV batérii.
Ostatné diely vysokonapäťového systému sa neopravujú ale menia v akomkoľvek servise. Výmeny poškodených dielov okrem opravy HV batérie, môžu vykonať všetky servisy Volkswagen.
Škoda: Dnes máme rozpracovaných 3 servisných partnerov pre najvyššiu úroveň servisných zásahov. V súčasnosti môže vykonávať tieto práce jeden autorizovaný servis. Intenzívne pracujeme na tom, aby statusom servisu s najvyššou úrovňou disponovalo minimálne 20 % siete autorizovaných servisov ŠKODA.V našej sieti sa neopravuje batéria samotná! Výmena chybných článkov a pod. Pre samotnú opravu batérie (napríklad po havárii) je nutné odoslať ju do špecializovaného strediska, ktoré je v Poľsku. Takéto akcie rátame všeobecne na promile percent. Ale sme na to pripravení (vybrať batériu u SK dílera a zaslanie do PL).
-
Dosť nepríjemná vec je, žiaľ v dnešnej dobe pravidlom, že sa nič neopravuje len vymieňa celá jednotka. Oprava sa môže dosť predražiť. Napríklad pre e-up sú c eny materiálu:
- Elektropohon 5400 €.
- Inverter 4800 €
- Elektrický kompresor klimatizácie. 820 €
Všetko s DPH.
Citygo je na tom s 5 rocnou zárukou dobre, e-up len 2 roky, asi bolo užitočné si priplstiť predľženú záruku.
Ja si pamätám časy keď napr Toyota montovala aj repasované diely, zobrala vadný, ale opraviteľný, diel a namontovala repasovaný, ktorý bol repasovany priamo Toyotou. Ceny boli priaznive.Naposledy upravené palo47; 02-02-2021, 20:40.
-
Marcel Pavlík Podla mňa to ide presne podla článku. Reálne im funguje jeden servis v BA - tam auto skončilo.
palo47 Tie ceny sú dosť kruté. Asi je dobrý nápad šetriť na tieto náklady, nech po ukončení záruky nepríjemne neprekvapia :/
-
Kompresory v elektromobiloch vydrzia podstatne viac, ako v spalovakoch, pretoze su zapuzdrene rovnako ako chladnickove, takze u nich nehrozi unik chladiva pri tesneni nahonu, ako u kompresorov spalovakov . Navyse su invertorove trojfazove s premenlivymi otackami, pricom nemaju piestiky - su scroll (spiralove). Tiez hadice a trubky pre chladivo nie su u EV tak namahane vybraciami ako u spalovakov.
-
Isteže, moderný koncept komponentov e-up má šancu aj na vysšiu spoľahlivosť ako klasické koncepty . Musia však byť starostlivo navrhnuté, použite súčiastky s dostatočnou výkonovou rezervou a musí byt použitá vhodná tecnológia výroby. Pri súčasnom tempe inovácii však nie vždy je to zaručene a kvôli cenovemu tlaku sa dimenzujú súčiatky s menšou rezervou. Aj v modernom špiralovom kompresore s trojfázovym invertom môže odist nejaká diodka za pár centov a meni sa celý kompresor za 900 €.
Inak chladnickove kompresory sú spoľahlive aj preto, že sú napr oproti kompresoru e-up neporovnatelne jednoduhšié žiadny invertor, žiadna riadiaca jednotka, žiadny FW žiadna CAN zbernica....
Kompresor som spomenul preto, že som čital diskusiu jedneho postihnutého majiteľa e-golfu(asi má zhodny kompresor ako má e-up)
A meniť napr celý pohon kvoli chybe nejakej halovej sondy je tiež nonsens. Mala by existovať možnost repasácie vo výrobných závodoch. Ale u e-up je to kvoli celkove nízkemu počtu vyrobených ks zrejme logisticky neriešiteľne (asi by to bolo drahšie ako nový).
Zrejme nie je reálne, opravovať takéto moduly v mimo centrálneho servisu vybaveného testovacimi nastrojmin, pripravkami a detailnou dokumentáciou.Naposledy upravené palo47; 03-02-2021, 16:42.
-
palo47 Nove chladnicky/mraznicky/klimatizacie maju tiez invertorove kompresory, niektore su tiez uz scroll. Nie je ziaden dovod aby invertorovy modul bol menej spolahlivy ako cievkovo-relatkovy startovaci modul starych kompresorov. Invertorovy modul nema mechanicke komponenty, Startovaci prud klasickych kompresorov je niekolkonasobkom prevadzkoveho. Invertorove nabiehaju postupne ich nabehovy prud, je zlomkom prevadzkoveho.
-
Invertorovy modul obsahuje generator trojfazoveho napajania kompresora s premenlivou frekvenciou. Vstupom je v pripade elektromobilov jednosmerny napajaci prud s napetim okolo 400V. V pripade chladniciek/mrazniciek/klimatizacii je vstupom jednofazovy striedavy prud. No vystupom invertora je vzdy trojfazovy striedavy prud s riadenou frekvenciou. Preto by som sa radsej vyhol nazvu frekvencny menic - kedze pri zmene z DC na 3fAC za zrejme nejedna o zmenu frekvencie, Lebo na vstupe ziadna frekvencia nie je. Radsej by som pouzil nazov 3f generator, alebo zostal pri univerzalnom nazve "invertor" ktory by som skor prelozil do slovenciny ako "striedac".
-
-
Naposledy upravené palo47; 08-01-2021, 15:53.
Komentár
-
Doplňujem dôležitú informáciu k zvolávačke ohľadom HV baterié, viď môj príspevok vyššie.
Údajne sa to týka všetkých modelov trojičiek a údajne ide o vozidlá, ktoré boli vyrobené v máji až júni 2020, pravdepodobne len niektorých VIN.Naposledy upravené palo47; 08-01-2021, 16:10.
-
Skúste si overiť zvolávačku na portáli Škody: http://recall.skoda-auto.com/004/en-com Fnguje pre všetky modely trojičiek, neposkytne vša info o čisle zvolávacej akcie. Obdobný portál VW VIN e-up prehlasil sa neexistujúci.
Ja som kontaktoval VW servis a ten mi overil či sa ma zvolávačka týka. Doporučujem tento postup.
Domnievam sa, že kompletne bateriové packy sa do BA dovážajú z DE a VW Ba ich len zamontuje.Naposledy upravené palo47; 09-01-2021, 08:59.
-
Ešte doplňujúce informácie k zvolavacej akcii týkajúcej sa potenciálne vadných článkov HV baterie e-up z nemeckého portálu “ecomento.de” z 11. januára 2021. Týka sa to celkom len 122 ks e-up vyrobených v máji a júni 2020. (plus ďaľsie desiatky citigo a mii)
Tu je citát:
“Kvôli možnému nebezpečenstvu požiaru volá spoločnosť VW menší počet svojich malých elektrických automobilov e-up! späť do dielne. Podľa nemeckého Spolkového úradu pre motorovú dopravu (KBA) sa to týka 122 vozidiel, ktoré boli vyrobené v minulom roku. Podľa súčasného stavu medzi ne patrí 81 e-up !, dodávaných v Nemecku, okrem iných aj Automobilwoche.
Výrobca zdôraznil, že išlo o preventívne opatrenie. Spoločnosť VW zatiaľ nevie o žiadnych udalostiach. KBA sleduje stiahnutie z trhu. Úrad oznámil, že ku skratu alebo požiaru môže dôjsť „z dôvodu predchádzajúceho poškodenia článkov batérie“. Spoločnosť VW oznámila, že vo vozidlách, ktoré kontrolovala, vymení batérie. Vyrobené boli v máji a júni 2020
„V súvislosti s výrobou batérií pre e-up nemôžeme v jednotlivých prípadoch vylúčiť, že pri manuálnej následnej kontrole modulov článkov mohli byť jednotlivé články poškodené,“ hovorí VW. „V dôsledku toho môže dôjsť k poruche izolácie, keď je vozidlo v prevádzke, čo môže v ojedinelých prípadoch viesť ku skratu v batériovom systéme.“
Pre e-up už existovalo stiahnutie z obehu! V roku 2019. daný. V tom čase boli preskúmané všetky exempláre vyrobené do marca 2017 vrátane. Dôvodom stiahnutia z trhu bol nie optimálne navrhnutý lepiaci šev v kryte vysokonapäťovej batérie. Nedostatok by mohol spôsobiť prenikanie vlhkosti. Podľa VW v čase stiahnutia z trhu nedošlo k žiadnym poruchám alebo nehodám z dôvodu chybného lepiaceho švu.
E-up! je doposiaľ jediný plne elektrický malý automobil od značky VW. Bol dodatočne namontovaný na základe technológie up! prestavaný na elektroautomobil. V roku 2019 prišla nová generácia e-up! s väčšou batériou na dojazd 260 kilometrov v súlade s normou WLTP. Elektromobil základnej triedy si v súčasnosti kvôli vysokému dopytu už nie je možné objednať.”Naposledy upravené palo47; 13-01-2021, 23:21.
-
-
No, podľa tohto to vyzerá, že nie len u Tesiel je problém so servisom.
Čo je vam, majiteľom VW, KIA, Škoda apod. platne, že je servis v každom meste keď nie sú schopní auto spraviť lebo nemaju ľudí...
Myslim, že aj toto bude dosť brzda rozmachu elektromobility.
- Likes 1
Komentár
-
Smutné je že ja ako zákazník viem o tom aute viac ako servisný technik, ten si vtiahne servisné manuály a postupuje podľa nich, čiže sa reálne učí až na reálnej poruche môjho auta. Niečo ako predikcia chyby z reálnych skúsenosti alebo na základe vzdelania technika zatiaľ nehrozí.
-
Dealeri a príslušné VW/Audi servisy, ktorí chcú predavat BEV sa museli na to “certifikovať”. Okrem iného musia si zaplatiť diagnostický SW so službami a podporou u VW. Diagnostický SW vedie technika a doporučuje mu kroky. Len žial kvalita toho SW nie je dostatočná a tak je nutná podpora VW centra. Tam by mohla byť (?) šanca citelne vyššia, že sa problém odstráni.
Je však problem s dobou opravy napr veľmi dlho sa čaká na náhradne moduly HV baterie.
Pozeral som zákon o ochrane spotrebiteľov (fyzická osoba). Ak oprava trvá dlhśie ako 30 dní, tak má kupujúci nárok na odstúpenie od zmluvy, chyba sa považuje za neodstraniteľnú. Pre trojičky je to k ničomu, nové vozidlo sa buď už nedá objednať alebo s veľmi dlhou dodacou dobou. A kto stratil dôveru a chce nazad peniaze a čerpal dotáciu tak by musel vrátiť dotáciu.
Podľa tohoto zákona nie je nárok na poskytnutie náhradného vozidla. Záruka VW vylučuje tzv druhotné škody tj napr, že si musím požičať a platitt náhradné vozidlo.
VW záruka mobility je koncipovaná tak, že jej cieľom je dostať zákaznika domov v prípade poruchy na ceste (odťah vozidla do najbližšieho servisu max 3 dni úhrada hotela, cesty vlakom......).
Mne príjimací technik vo VW servise trvrdil, že sa mi ani nepredlžuje doba záruky o pobyt v servise (v prípade záručnej opravy).Naposledy upravené palo47; 10-01-2021, 14:34.
-
Prislo mi to obdeleven pro. Zatial som teda zapol zamykanie nad 15kmh / odomykanie pri otvoreni klucky, zapamatanie nastavenie laneassist (takze uz je vlastne stale vypnute), zapamatanie nastavenie klimy, a zrusenie upozornenia na pasy. funguje to perfektne, zabralo mi to cele 20 minut. A dokonca rovno na apple zariadeni. Ak by niekto bol v KE, tak viem pomoct .
Este si prejdem vsetko to dlhe kodovanie, je tam vela zaujimavych veci, ako aj monitoring batt. poslem screeny
Mne ziadna zvolavacka naprisla, to bude asi tym ze auto ma 2 mesiace.
Riesil niekto to otrasne klopkanie od zadnej napravy ? uz mi to fakt strasne lezie na nervy. dnes chcem vsetko vyhadzat z kufra a som zvedavy.Naposledy upravené BEVirgin; 13-01-2021, 11:50.
- Likes 1
Komentár
-
@BEVirgin
To vyzerá super!
Nie je tam náhodou:
- Prestavenie limitu vypnutia kúrenia pri 40 km dojazdu? Posledných 10-15 km z jazdím z práce spravidla zamrznutý.
- Zrušenie automatického vypínania ohrevu sedačiek?
- Povolenie 12V zásuvky pri vypnutom aute? (možno to nejde hardwarovo, neviem)
Btw, spomenut screenshoty sa žiaľ nenahrali.
-
EDIT - pridal som teda tie fotky. da sa vsetkych 90 clankov jednlotlivo monitorovat, aj celkovy pocet KWH za celu zivotnost. Smial som sa na tom dost, lebo je to akokeby vyssi level "hackovania" elektrickych kolobeziek (xiaomi m365 pouzivam). Co sa tyka prepinania sedadiel a podobne, myslim ze sa to da. ale RJ klimy sa neda nastavovat cez dlhe kodovanie, iba cez adaptacie v adaptaciach mas 255 kanalov, musim nikde zohnat popis vsetkych kanalov a podla toho to nastavit. to ukladanie teploty klimy ma pouzivatel youtubu "tedo nash" navod ktoru hodnotu zmenit v jednom z kanalov. Myslim si ze navod sa da pouzit z lubovolneho koncernoveho auta, dam vediet az to najdem.
Co sa tyka 12V tak to si myslim ze potrebujes si natiahnut kabel priamo od baterky ked to takto chces mat. zalezi to od konkretneho auta, co si teraz namatkovo spominam, napr. octavia II predfl to mala napriamo.
A co sa tyka dojazdu, musis brat v potaz, ze kurenie zerie dost vela a uz ked mas cca 1/3 batt tak mas obmzedzeny vykon na 80%, takze prioritu asi dava skor jazdeniu ako komfortu.
Ako som spominal vyssie, pozri si tento kanal, je to bulhar, vdaka nemu vlastne som aj zriesil ten obdeleven. do augusta mal ten starsi s 16kwh batt, teraz ma ten s 32kw. https://www.youtube.com/channel/UCGq...uJLBScr3dAeGeA
-
Ešte by ma celkom zaujímalo, či tieto zmeny nemajú vplyv na uznanie záruky v prípade problému auta. Tipol by som, že sa na tieto úpravy ľahko vyhovoria.
12V Kábel by som aj natiahol, ale zasa, záruka.
Keď auto nebude raz v záruke, tak by som najradšej pridal 12V vykurovaciu špirálu do kúrenia a zapínal to aspoň manuálne
Preferenciu dojazdu pred kúrením ako tak chápem, ale konkrétne ja by som väčšinu jázd ocenil Eco+ z pohľadu obmedzenia výkonu a plné kúrenie až do vybitia baterky.
-
Taur Je to vec zavadzajúca v interiéry auta. V aute za 20k€ by som dúfal v kúrenie kým je to technicky možné.
Zároveň má auto podla manuálu povolený príkon spotrebiča na 12V zásuvke len 120 W. To je v zime, keď je potrebný príkon aj cez 3 kW žiaľ slabota.
-
romiix ja som to myslel vseobecne nie na kurenie, lacne EV zas dokaze veci co lacny spalovak nie.
Ja som zastanca plnej konroly nad nastaveniami uzivatelom. Nechapem preco by nemal mat moznost si prestavovat kedy chce kurit, ci si ma klima zapamatat poslednu nastavenu teplotu, ci sa ma auto zamykat po rozjazde atd proste tie veci co sa aj tak daju nastavovat cez OBD by mal mat moznost nastavovat cez infotaiment/apku ako chce.
40km je strasne vela na tak nekompromisne obmedzenia u mestskeho auticka. Ved je prepoklad ze v meste za 40km dojdes domov, alebo k nejakej nabke, tak to nema logiku.
-
Ahojte, dnes rano ma auto (dodane 06/2020) po nastupeni privitalo chybou "Error: electrical system. Park vehicle!" a nepohnem sa z miesta :-( viete prosim odporucit servisneho partnera v BA?
Komentár
-
Možno je trochu jednoduhšie a bezpečnejšie (odpájať treba - pól baterie) radšej vytiahnuť poistku so žltou vlajočkou v poistkovej skrinke na ľavom boku palubnej dosky. Prvý krát sa dosť ťažko otvára. Tá vyradi riadiacu jednotku baterie a odpoji ju.
Prečo je nastavený jazyk EN?Naposledy upravené palo47; 14-01-2021, 09:00.
-
@jux
dik za tip. Neskusal som, uz som volal vw asistencnu sluzbu, pridu si ho nalozit. ktovie, ci by to nebol len docasny fix (ak by to zafungovalo) a zajtra ma necha niekde na ceste alebo sa stane nieco horsie
@palo47
Slovencina tusim nebola a EN som si nastavil ja. Poistkovu skrinku mozno vyskusam nabuduce. Aj tak mi podla VIN na tej Skodovackej stranke vyslo, ze sa na mna vztahuje nejaka zvolavacka, tak nechcem riskovat. Len dufam, ze to nebude cela bateria a mesiace cakaniaNaposledy upravené Andrejjj; 14-01-2021, 09:07.
-
praveze super ze to ma po anglicky. aspon si vie nieco pogooglit. odost lepsie nez tie skomoleniny prekladavat do en. Je to nieco ako sk dabing vo filmoch...
Daj vediet co to bolo.
Inac, neplati nahodou zaruka mobility ? nemali ti nejako zabezpecit nahradny odvoz ?
-
Podstatne viac toho vygugliš v nemčine, pozri napr toto vlákno: https://www.goingelectric.de/forum/v...=unread#unread
Podľa všetkého súčasna zvolavacia akcia na FW riadiacej jednotky HV baterie by mala zavrániť príhodám ako je tvoja. Ale môže to byť aj niečo iné. Treba sa pripraviť aj na variant, že oprava bude trvať dlho.
-
Uz mi volali zo servisu, ze sa mam pripravit 3-4 mesiace cakania, ak to je bateria. ze su predo mnou 4 ludia na cakacke. A v SR su dvaja technici (aspon, ze pracuju v servise, kam mi ho odviezli), co vedia tieto veci (asi myslel baterie a neviem ci len VW e-UP, alebo mysleli aj Citigoe IV) opravovat. Ocividne aktualne dost zaostava servisna podpora za predajmi. Buduci tyzden to daju na diagnostiku, aby zistili, aky tam je problem. :-(
-
To musia cakat do buduceho tyzdna na zastrcenie OBD konektora a precitanie chyb?
Vsetci tu kritizuju teslu za zly servis... Ked som mal problem s X-kom (dookola sa restartoval velky displej), stacilo zavolat, pozreli na dialku aky je problem, povedali, ze to nevedia spravit na dialku, ze mam auto odviezt do servisu. Vytelefonoval som nahradnu teslu, zaviezol moju a odisiel na nahradnej. Dalsi den volali, ze auto je hotove, no kedze sa mi nehodilo ist pre neho hned, spytal som sa, ci mozem prist az o 3 dni, povedali, ze ziaden problem
-
Na VW BA zabudnite, tam sa auta len vyrábajú, nie je to žiadny servis.
Údajne je problém s nahradnými dielmi - riadiaca jednotka HV baterie. Aj keď “zhorí” jeden odpor, tak sa montuje nová riadiaca jednotka, nič sa neopravuje.
Problém je, že aj väčšie VW servisy majú len jedného človeka na riešenie SW problémov. Ak keď je tam už štvtrý v poradí tak to tak vychádza. Diagnostický SW VW je dosť nedokonalý, veľa vecí sa musí riešiť dialkovým prístupm s centrálnym servisom a ten má tiež dlhú odozvu takže jedno auto sa rieši aj týždne. Aj FW riadiacich jednotiek má veľa vela falošných chybových hláseni.
V servise elektromobilov sa nedá VW zrovnávať s Teslou, väčšina VW servisov doteraz elektoautá vôbec neservisovala. A teraz sem tam nejaké takže praxminimálna.
Naviac je v súčasnosti problém s polovodičovými súčiastkami (čipmi), obmedzuje sa výroba vo VW v Škoda a inde.Naposledy upravené palo47; 14-01-2021, 11:45.
-
vidíte, treba kúpiť viac aby keď je jedno v servise, na druhom sa zatiaľ chodilo
ja som mal zvolávačku bez problémov, na 9:00 som doviezol jedno, o 9:15 druhé a o 10:05 volali, že už sú obidve hotové, software nahratý, všetko v poriadku, odišiel som s potvrdením pre každé auto, že bola vykonaná zvolávacia akcia
-
Nahradne mi nedali ani nenukali, zatial som nepytal. nebol som tam ani osobne, byvam v satelite a som cez den na home office aj so skolopovinnymi deckami, takze som riesil len odtah. Budem sa ich pytat na nahradne vozidlo, ked mi prezradia, co im povedala diagnostika. 3-4 mesiace bez auta si uz neviem velmi predstavit, zvykli sme si na dve a toto je navyse prudko navykove. :-)
-
uprimne, budem milo prekvapeny ak ti daju nahradne auto.. mne v Audi vysvetlili zaruku mobility ako odtah do servisu a zavezenie pasazierov domov. aj ked, reklamacie by sa mali vyriesit do 30dni.. pri autach je to rovnako alebo je tam iny zakon?
-
Ivan91 nemyslim ze je iny zakon pre auta ako nieco ine...teoreticky ak ti nevedia opravit auto do 30 dni by si mohol ziadat o vratenie penazi nie? To by ich mohlo trosku popohnat k lepsim vykonom Ja som akurat zaviezol auto na zvolavacku tak dufam ze sa nic neposerie lebo doteraz som nemal ziadne problemy...
-
Tak dnes som si bol pre opravene auto, cakalo 3.5 tyzdna, kym sa k nemu technici dostali. Vymenili riadiacu jednotku, ktorej chybu hlasila diagnostika. Zaroven aktualizovali SW. Nahradne som teda nedostal, lebo to stihli takmer do 30 dni.
Komentár