ahojte s E-upom som za 2 roky spravil cca 30.00km, kto by mal dotazy, odpoviem
Oznámenie
Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.
Volkswagen e-up!
Zložiť
1000,- € zľava na Model S, X
Zložiť
Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.
teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie
Zložiť
Tag Cloud
Zložiť
X
-
-
Ahoj. Mám možnosť kúpiť toto auto. Rok výroby 4/2014, ale najazdených má len cca 8000km. Predpokladám, že si chcel napísať 30.000 km. Mňa by zaujimalo aky je stav batérie po tých dvoch rokoch. Po nabití ukazuje aký dojazd? Menší než pred dvoma rokmi? A reálny dojazd ostal za tie dva roky nezmenení alebo klesol o nejaké km? Vďaka za odpoveď.
-
Ahoj. Asi si chcel napísať 30.000km. Mám možnosť kúpiť e-up, rok vyroby 4/2014, ale najazdených len cca 8000km. Mňa by zaujimala tá batéria. Po dvoch rokoch ukazuje pri plnom nabity aký dojazd? A v reále po tých dvoch rokoch klesol nejak ten dojazd?
-
Pozdravujem,
vidím, že starý e-up používate už dlhšiu dobu. Ja som novy e-up tiež objednal. Nepochybujem, že na jazdenie po meste bude vyborný. Ale nikde som nenašiel info ako je to pri jazde v dlhých stupaniach. Som z BB a potrebujem dosť často jazdit do Ružomberka. stupanie na Donovaly je na cca 10 km cca 700m.
Mate skusenosti s podobnym profilom jazdy?
Ja mám isté obavy, že už trochu svižnejšia jazda nahor - cca 70 km/h si vyźiada pomerne veľký vykon a s tym je spojene citelne zohrievanie motora a baterie. Kvapalinové chladenie motora a výkonovej elektroniky si s teplotou asi poradí. Ale bateria je chladena len spodom prúdiacim vzduchom a môže sa môže citelne zohriať. Zistil som, že e-up ma v kokpite ukazovateľ dostupneho výkonu. Predpokladám, že ide o indikáciu, že riadiaca jednotka obmedzila výkon práve aj v pripade zohriatia baterie. Výsledkom môže byť citelné zníženie rýchlosti napt na 40 km/h. A to by bolo dosť nepríjemné
Ako sa to javí Vám?
Ďakujem za Váš čas.
-
-
pri dojazde sa postupne zapinaju eco rezimy a nieje mozne ich deaktivovat, posledny rezim je s rozsvietenou korytnackou, s najvacsimi obmedzeniami jazdneho komfortu
pri dojazde 0km prejdes este tak 2-3km nez sa auto zastavy, po opatovnom nastartovani sa da presunut sa prec z cesty, krizovatky na krajnicu ci odstavnu plochu, ze vraj by mal zvladnut takyto presun do 1000m pri opakovanom startovani (toto som osobne neskusal i ked s nulovym dojazdom som prisiel uz velakrat k nabijacke)
- Likes 1
Komentár
-
v senci mam namontovanu TYP2 a za 2 mesiace elektromer v nabijacke ukazuje cca 700KW/h
na aute hlavne zamrzi ze nabijanie pri TYP2 je obmedzene iba na 230V/16A teda vykonom 3.6KW/h co trva nieco malo cez 4 hodiny pri vybitom aute
z klasickej zasuvky 230V/10A nabijacka to nabija nieco malo cez 8 hodin z nuly na 100 percentNaposledy upravené Michal Meszaros; 01-04-2017, 01:12.
- Likes 1
Komentár
-
nabijanie na jednosmerny prud je super, do 40 minut,
auto sa da kupit na kazdodenne jazdenie do prace pri vzdialenosti 40-50km od domu (zalezi od toho ci je auto v zime garazovane koli mrazom)
pre cloveka ktory ma moznost nabijat aj v praci aspon na zasuvke tych 8 hodin sa vzdialenost od domu zdvojnasoby na 100km
- Likes 1
Komentár
-
Bol som dnes vo VW.
Objednavky stale prijimaju a dodacia doba je 4 mesiace.
S eco bonusom od vw -4200 eur je zakladna cena 17 970,- € pred dotaciou.
Servisny interval 30000 km / prve 2 roky, potom kazdy rok; tusim.
- Likes 1
Komentár
-
Miroslav Rojko Citigo nemá vyhrievané čelné okno a ani spätné zrkadlá. Taktiež nie je vo výbave nabíjací kábel na 230V. VW e-up to má. Ale zas na rozdiel od Citiga nemá v základnej výbave tónované sklá od "B" stĺpika, disky kolies nemá hliníkové. V kufri dvojité dno, sieťka a koberčeky chýbajú.
Komentár
-
Vcera na D1 asi 1 km pred Zelencom smer TT na krajnici odparkovany e-up a pan v reflexnej veste maval na auta a kamiony, aby sa preradili do stredneho pruhu. Pravdepodobne mu dosla stava. Takychto pripadov bude pribudat... :/
Komentár
-
Toho pana poznam. To je moj kolega. Aj mi volal aby som zavolal dialnicnu patrolu. Stava mu nedosla. Nejake kontrolky sa mu rozsvietili a potom už len doplachtil. Po nejakom case ho napadlo odpojit 12V bateriu, lebo si myslel, ze takto bude moct auto odtlacit viac ku krajnici. No neodtlacil. Tak bateriu zapojil aby opät zapol vystrazne svetla. A vtedy auto naskocilo. Vyzera to ze elektronika nejak zblbla a stacilo ju resetovat odpojenim 12V baterie. Pre istotu som si uz aj ja vlozil do kufra blickyNaposledy upravené Spartakus; 16-12-2019, 18:11.
-
Dobit 12V bateriu - to je klasicka rada servisakov spalovakov, ked nevedia co robit.12V bateria elektromobilu sa predsa nabija stale, ked je auto zapnute - z menica 400/12V. Dobijat externe ju urcite netreba. Ked je auto zapnute 12V bateriu pre prevadzku auta vlastne netreba - aj tak je vsetka 12V vybava napajana z menica a 12V bateria je vtedy tiez len spotrebicom.
Na spalovaku pri volnobehu spravidla nestaci energia z alternatora a vyuziva sa aj energia z 12V baterie. U BEV dava menic vzdy tolko, kolko treba.
Ked mu po odpojeni/pripojeni baterie vsetko fungovalo ako ma, tak 12V bateria je v poriadku, pretoze mala dost energie na start systemov. Ked auto zblblo pocas jazdy - problem bude v elektronike a chyba by mala byt ulozena v riadiacej jednotke. Urobili diagnostiku?
-
-
Dobry den, uvazujete niekto o kupe e-UPu, ak ano s akou vybavou?
Co som pozeral, tak ten multifunkcny kozenny volant vyzera byt uplna nutnost.
Ako podstatne bude u nas v najblizsich rokoch DAB+ radio?
Ako vyzera kufor bez dvojitej podlahy? Je o ten priestor mensi?
Predlzena 5r zaruka +710 eur, je potrebna? Inak je zaruka na motor iba 2 roky.
Tie nastupne listy s napisom e-up a naraznik v strukture vcelych plastov su bez praktickeho vyznamu zrejme.
Konfigurator ukazuje zrkadla aj klucky vo farbe karoserie aj bez Style (alebo Design Exterior) packu, co by ale nemalo byt, takze ktovie ako to bude naozaj bez neho.
Citigo by malo mat vyhrievane sklo aj zrkadla (manualne nastavitelne).
e-UP ma navyse parkovaciu kameru a rozpoznavanie znaciek. 0-100 = 11.9
Citigo ma navyse predne hmlovky. 0-100 = 12.3
Seat Mii sa u nas nebude predavat, v Rakusku zacina na 21000 s dvoma reproduktormi a bez kozeneho volantu na ocelovych R14.
Komentár
-
DAB+ ma citelne kvalitnejsi zvuk ako klasicke FM. Negativom je ze DAB je nachylnejsi na signal a skor ho stratis. Bezne mi radio vypadne v parkovacich domoch a podzemnych garazach podstatne skor ako kedysi na FMku. Tam to drzalo signal dlhsie aj za cenu sumu.
Vyznam do buducna moze aj nemusi byt. Cital som zdroje ze Ceska republika chce predbezne vypnut FM vysielanie v roku 2025. Ale moze sa to zmenit zatial sa o tom len hovori. V Dansku uz chcu oficialne od 2020 zacat postupne vypinat FM a do 2024 uz uplny prechod na DAB. Na Slovensku je zatial ticho okolo toho Najblizsich 4-5 rokov to asi nebude na Slovensku hlavnou temou a do Danska asi na UPe nepojdes tak mozes aj usetrit.
-
Ja tiež uvažujem. Starý predám a kúpim nový . Ten multifunkčný volant jednoznačne áno. Som si to skúšal a je to brutálny rozdiel voči tomu ak tam nie je. DAB rádio nepotrebujem. Na súčasnom e-up mám dvojitú podlahu ale za 3 roky čo mám auto som ju ani raz nevyužil. Nad zárukou premýšľam. Motory na e-up 1 boli bezproblémové. Ale tak hádam, keď sa nič nepokazí počas prvých dvoch rokov, tak by to už mohlo vydržať aj tých 5 rokov . Tie nástupne lišty s nápisom a s tým nárazníkom tiež nepotrebujem. Zrkadlá a kľučky budú hádam vo farbe auta. JA myslím, že áno, ale toto by bolo treba overiť.
Citigo u nas predávané určite nemá vyhrievané predne sklo a zrkadla. A nie je vo výbave ani nabijaci kábel na 230V. V Čechach predávane toto všetko má.Naposledy upravené Spartakus; 17-12-2019, 21:42.
-
Niečo k tomu rádiu a DAB:
2.7 Podmienky na vypnutie analógového rozhlasového vysielania:
Úplné vypnutie analógového rozhlasového vysielania sa predpokladá v dlhodobejšom
časovom horizonte – pravdepodobne po roku 2025.
viac tu:
https://www.mindop.sk/ministerstvo-1...-sr-pdf-418-kb
-
Ja uvazujem vo vybave
+500 design pack exterior koli lahkym diskom a stmavenym sklam
+290 multifunkcny volant
+70 storage packet nech je kam ulozit kable
+710 zaruka 5r/150Kkm aby bol este v zaruke pri predaji o 4 roky
+420 metaliza
spolu 19.960e
ostatne mi pride ako okrasne neuzitocne hluposti )
-
-
Naposledy upravené Spartakus; 17-12-2019, 21:44.
Komentár
-
Mimo mesta je bezne, ze na EV netreba pouzivat mechanicke brzdy. V meste pred krizovatkou treba pri nizkej rychlosti pouzit aj mechanicke brzdy. No mechanicke brzdy sa na EV aj v meste pouzivaju velmi malo. Na elektrickom skutri jazdim aj v meste po rovine bez mechanickych brzd - posledny pohyb zastavim nohami - len v kopci treba pouzit brzdy. Motory s permanentnymi magnetmi rekuperuju dobre aj vo velmi malych rychlostiach. Indukcne motory rekuperuju pri malych rychlostiach menej ako motory s PM. No pri panickom brzdeni su mechanicke brzdy na EV rovnako dolezite ako na spalovaku - mozno aj dolezitejsie, pretoze EV su tazsie (no rekuperacia pomaha pri kazdom brzdeni).
-
S najnovsim update SW Modelu 3 sa da jazdit uplne bez brzdenia aj po meste tiez. Dali tam rezim "Hold", ktory rekuperuje az do 0 km/h a potom automaticky da brzdu. Je to ine jazdenie, lebo to zpomalovanie je fakt velmi citelne (uplne ine ako na Sku ktore to nema) a chce to si to natrenovat ale je to fakt pohodlne. Cudujem sa, ze to Tesla nepouzial ako marketingovy tahak, lebo je to perfektne vyladene, len, ako hovorim, treba si na to zvyknut a naucit sa odhadovat vzdialenost kedy pusitt plyn pred prekazkou
-
Ak som to spravne pochopil novy e-up (a iste aj ine a mozno vsetky EV) to maju vyriesene *inteligentnymi brzdami" takze pri stlacani brzdoveho pedalu sa zapaja najprv rekuperacia, cim silnejsie sa stlaca pedal tym silnejsie brzdenie rekuperaciou a ked uz ta nestaci az potom sa spustia brzdove celuste. Cize ked sa nedupe na brzdu ale primerane pribrzduje, tak sa brzdy zrejme nemusia vobec zapajat. Tak mozne to asi je....
-
Komentár