Takto si veselo parkuje smradľavý Sportage v Auparku za. Fotka on-line
Oznámenie
Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.
Blokovanie nabijaciek
Zložiť
1000,- € zľava na Model S, X
Zložiť
Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.
teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie
Zložiť
Tag Cloud
Zložiť
X
-
- Likes 1
Komentár
-
btw, kolko malo to auto zobrat za 4,5 hodiny?
-
Ked potrebujes niekde dlho parkovat a vies ze by si za ten cas nabil aj 2x tak staci v aute znizit nabijaci vykon na minimum. Potom tam mozes stat aj 6 hodin a stale sa budes tvarit ze nabijas (a aj realne budes nabijat). Minimalne sa da takto zvalit vina na “chybu” vo wallboxe ze ti nedava viac a ty nutne potrebujes nabit. Skusenejsi pouzivatel sice taketo praktiky vacsinou odhali ale da sa tak teoreticky vyvinit pred policajtami a laikmi. Druha vec je ze toto nastavenie je zakopane trosku hlbsie v infotainmente a osobne sa mi parkrat stalo ze som to obmedzil kvoli starsej zasuvke a potom som to zabudol vratit na max. Pri najblizsom nabijani v Auparku BA som sa potom velmi cudoval ze som po 2 hodinach nabil len dakych 15%. Az potom ma to trklo.
-
Pravda na doplnkovych tabuliach pri P znackach (ak tam nejake vobec su) byva "pocas nabijania", ale nie je zakonom povinne nabijat co najrychlejsie, takze nic okrem moralneho kodexu clovek neporusuje, ak nabija pomaly setrne k svojej baterii cize sa nepotrebuje ani vyhovarat na chybu wallboxu. Ci sa mylim?
A obmedzenie intenzity nabijania sa da dovodit tym ze ked som prifrcal mal som vysoku teplotu baterie, tak som nastavil nizky vykon koli bezpecnoosti a proti tomu sa tazko argumentuje. Z dovodu bezpecnosti a zabraneniu kolizii uz preslo aj obiehanie na plnej, porusena stopka, prekrocena rychlost a pod., lebo policajt sotva moze povedat, ze radsej ste mal naburat nez porusit predpis. Tusim bezpecnost a ochrana zdravia a zivotov je nadradena vsetkemu, alebo take nieco.
-
Komentár
-
náš ioniq nevýhoda že sa nedá pozerať online stav baterky, človek nevie kedy má plné na Ioniqu to robím tak že napíše kedy bude nabité a dám si časovač v mobile. ale stalo sa mi už pár krát že to bolo nabité skôr aj o 30minút ako ukazovalo na začiatku predpoklad. Je to už dávno tak si nepamätám detaily na Tesle sa mi to už nestáva, kedže to vidím v apke.
mňa skôr štve na DC nabíjačke, že keď niekto blokuje, a špeciálne ešte sedí v aute, dotláča posledné percenta na 150kw rýchlosťou menšou ako 15-20kw a vedľa je pritom DC25kw.
-
Vsimol som si zaujmavu chorobu, ktora sa nam rozniesla po celom Slovensku. Skoro vsade, kam pridem na kombinovany ZSE stojan, kde je DC aj AC, tak je jedno miesto a Type 2 kabel blokovany pug-in hybridom znacky Mercedes. V tom lepsom pripade taha 2-3kW, v tom horsom zostane Type 2 kabel zapojeny aj po skonceni x hodinovaho nabijania, za ktore potiahol neuveritelnych 5kWh (pripad bieleho Mercedesu). ZSE o tomto vie, ze ludia nechavaju zapojeny kabel, no z ich pohladu ten konektor vidia ako dostupny a nemaju s tym zevraj co spravit.
Naposledy upravené Savi; 17-07-2020, 20:23.
Komentár
-
cast mozno vyriesi zmena cennika ZSE.
Ale zostatok je to, co elektromobilisti dlho kritizujeme....zvyhodnovanie PHEV aut aj ked ich nabijacky casto maju len 3kW, v lepsom pripade 7.
Tie 7 su uz to iste ako vacsina EV s jednofazou, takze dalsi krok je aby ZSE robilo viac AC hubov. Snad sa na to casom chystaju...
-
Uz som im pisal, nech zvazia minutovu tarifikaciu, minimalne na tychto DC stojanoch by to pomohlo. AC stlpikov vacsinou byva viac a tam to az tak nevadi, ked je jeden blokovany dlhsie ale pri DC stojane staci jeden takyto blokovac a v niektorych pripdoch clovek nema sancu nabit v tom pripade ani na DC.
-
AC neobmedzi vacsinou DC ale ak je druhe miesto blokovane niecim inym, tak to moze byt problem.
V kazdom pripade ovela horsie je, ze ked niekto donabija a necha zapojeny (a zamknuty) AC konektor, tak z pohladu ZSE uz nenabija, takze mu nenabehne ani to parkovne po 3 hodinach. No konektor v appke svieti ako dostupny, no v skutocnosti je blokovany a ten, kto ho blokuje nema ziadnu penalizaciu.
-
Skor sa mi stalo ze ked som nabijal AC 22kw a niekto prisiel a zapojil sa DC (ZSE-ABB), tak AC mi asi prerusilo, lebo som prisiel k autu nabka sa tvarila ze ukoncene nabijanie, ale bolo nabite len na 80%. Toto bola eCorsa, ale vraj v kombinacii s Teslami na DC to nieje neobvykle.
Co sa tyka blokovania, tak ZSE to chcelo riesit cidlami na obsadenie miesta nabky ktore by odhalovali aj ICE tam parkujuce. Sa zastrajali ze postupne vsetky budu takto vybavene, ale neviem ci to realizovali uz aspon niekde.
-
Savi tak ale pokiaľ je na jednom mieste správne zaparkovaný PHEV a druhé je čiastočne blokované niecím iným, vychádza mi že chybu robí to iné auto.
Ale súhlasím že nechať auto na nabíjačke zbytočne dlho je nevhodné. A podľa mňa je jedno či ju blokuje EV alebo PHEV.
ZSE by malo zapracovať na riešení toho blokovania a bolo by po probléme aspoň čiastočne. Veď aj tá stanica musí vedieť, že je konektor stále pripojený do auta aj keď sa nenabíja, len to asi nereportuje do backendu.
-
janulo Vyzera ze moze. Dnes sa mi to stalo. Na ZSE-ABB, Ale ani nie tak ze obmedzi DC ale asi rozdelilo vykon medzi DC a AC. Prisiel som k nabke kde nabijal Ionic na DC bol na 49%, Pripojil som ZOE na AC a napisalo mi ze do plneho nabitia 1:55min, zvycajne 1h:10m max ked som sam. Pozeram ze co? a zistil som ze mi nabija len 16kw nie 22. A jemu sa DC tiez spomalilo na okolo 40kw. Po 15min som sa vratil k nabke, Ionic uz bol prec a ja som nabijal uz plnymm vykonom a cas do konca mi ukazovalo 50min. Inde som nabijal naplno aj popri DC,
Mozno zalezi na tom ci ma nabka dost "stavy" nabijat plnym vykonom naraz DC aj AC a ked nema , tak asi ako je nakonfigurovana ci rozdeli rovnomerne alebo uprednosti DC ci AC ... no to len tak hutam.
-
-
Inak celé PHEV by mohlo ísť ppmaly do úzadia, iba čo to odpútava pozornosť ľudí prechádzajúcich z ICE od čistých elektromobilov Veľa ľudí mi už povedalo že elektro je fajn, ale radšej pôjdu zatiaľ do PHEV.
Ale pardon, idem už off topic
Komentár
-
Mne osobne je jedno či sa práve nabíja PHEV alebo EV. Prišiel skôr tak nech sa páči. Akurát poprosím odpojiť sa keď sa auto nabije
Skôr si myslím že už sme mohli byť dávno na EV. Plugin hybridy a hybridy boli perfektný prvý krok k EV, ale už by sme sa toho mali prestať držať a ísť ďalej. Toyota urobila kus roboty na ceste k EV s Priusom a ostatnými modelmi, ale nejako sa nechcú posunúť vpred. Tie ich reklamy o samodobíjacích autách radšej nekomentujem.
-
Ja sa vzdy potesim, ked vidim auta nabijat. No s pribudajucim poctom EV a PHEV bude toto coraz castejsi problem. Jedno miesto bude stale obsadene nejakym PHEV, ktory na AC za 3 hodiny natlaci ledva 6kWh, co je podla mna neskutocne neefektivne vyuzitie toho nabijacieho miesta. A ostatni sa budu “bit” o to druhe miesto a cakat kym predosle auto na DC donabija.
Pomerne lahkym riesenim by bolo dat do blizkosti DC stanic aj bezne shuko zasuvky na 230V, kde by sa na vedlajsich parkovacich miestach mohli kludne nabijat PHEV, ked im staci vykon 2-3kW.Naposledy upravené Savi; 18-07-2020, 09:27.
-
problem phev je ze je to dobre iba pre automobilky a ich emisne fleetove kvoty aby neplatili pokuty. Realne emisie su radovo inde ako slubuju prospekty... takze ekologia sa nekona. Realne to auto je tazsie, takze ani super spotreba sa nekona. Jediny rozumny sposob uzivania phev je nabijat ho DOMA, idealne zo solaru a jeho cisto elektricky dojazd vyuzivat 90% casu a ked idem obcas na dlhe trasy, tak idem kombinovane s elektrinou kolko sa da a po ceste NENABIJAM, pretoze ako to dokazali mnohi, nie je to efektivne ani financne, ani casovo, ani nijak. Ani pre servis vozidla, realne, phev je dobre len pre automobilky aby sa "zachranili" pred pokutami EU... Ak, by robili phev nabijackami napr 11kw, tak sa mozeme zacat o niecom bavit. Ale tych smiesnych 3.7kw a podobne, znamena fakt 3h nabijania tej malej baterky co to ma plus straty pri nabijani.
-
Dalsi expert. Tentokrat v Senci na Slovnaftke. Tlaci na 75kW DC do 100% nabitia baterie.
Po 40 minutach ma 92% baterie a ide mu to pomalsie (4kW) ako na najpomalsej AC nabijacke a ked som sa hodinu po tom, co som toto odfotil vracal spat, tak tam stale este stal. Samozrejme majitel nikde nie je k zohnaniu a ani telefonne cislo tu nie je.
Nerozumiem sebeckosti ludi, ktori hodiny blokuju rychlonabijacky. Za ten cas by sa mohli dobit dalsich x aut.
- Likes 1
Komentár
-
preco si ho neodpojil ak si potreboval nabit? ked to niekto vyuziva ako parkovisko a tlaci doplna, slusne sa s nim asi neda...
Alebo sa niekde zabudol a automaticky rata s tym, ze ho niekto odpoji ked bude potrebovat.
Ja som posledne pred Kaufom zabudol dat cedulu, ze ma mozu odpojit. Mal som ozaj velky nakup, tak som bol dlhsie ako som planoval. Ked som dosiel k autu, akurat pan s I-pace zacal nabijat a vravi mi, ze cakal kym budem mat plne, ale nabka ma stopla pri 96.
Tak som sa mu akurat ja musel ospravedlnit, ze som nedal cedulu a chudak tam cakal snad 15min kym som ja tlacil kW, ktore som uz nepotreboval
Free nabky by sa mali plosne vypinat po 80 percentach. Je jedno ci je to kaufl,lidl alebo slovnaft. Ale to by nemohli tie firmy mat len marketingove reci a zalepovanie oci s jednou nabijackou, ale aj niekoho, kto sa tomu venuje, ma to na starosti a rozmysla globalne.
Ak pridem ku kaufu pre nakup za 100e a tlaci tam taxikar 97-me percento, otocim sa a idem lidl. Prave prisli o zarobok, hlavne, ze maju nabijacku.
-
veď to je to isté auto ako som písal v týždni v štvrtok večer tu: https://teslaclub.sk/node/563?p=62735#post62735
ale teraz nabíjal rýchlejšie, keď som ja prišiel, bolo to 10kWh za 1,5 hodiny, teraz 11 kWh za 40 minút
-
Nemam vo zvyku nikoho odpajat. Nepoznam jeho podmienky. Mozno je pred dlhou cestou a naozaj potrebuje dobit na 100% ( a pre istotu to tam nechat este chvilu dlhsie ak by pustilo aj nad 100%), lebo vsak kazdy mW zadarmo sa pocita.
No ked teraz viem, ze to robi pravidelne, tak ho nabuduce vypnem, ked bude nabijat pomalsie ako na AC.
-
no normálne sa dá odpojiť, stlačite na stojanie STOP a vytiahnete mu CCS konektor z auta a zasuniete si ho do svojho auta a stlačíte na nabíjačke START
veď tlačidlo na zamykanie konektora v aute je vždy len na AC, na DC sa zamyká a odomyká automaticky podľa komunikácie s nabíjačkou
-
ako pise Miro. Toto som sa tiez naucil az casom.
Nezlaknut sa - trochu ine je to ak niekto nabija na platenej, kde sa autorizoval. Tam vies vypnut iba nudzovym tlacitkom, ktore ale POZOR UFC nabijacky podla mna nemaju, nikdy som ich nenasiel ani na ABB ani Alpitronic (opat svetla vynimka Delta).
-
Ze nemaju nudzove tlacitko je DOBRE a nie ze svetla vynimka DELTA. Lebo kazdy elektronicky system je dnes riadeny mikroprocesorom a taketo nahle vypinanie je akurat donre na to aby uz potom system nenabehol.
Vypinat nieco "natrvdo"je zhovadilost a mala by sa skutocne robit len v nudzi. To, ze niekto je na nabijacke nie je nudzova situacia, sorry.
Mimochodom z Tesly AC ani DC konektor nevytiahnes ani takto.
-
je trochu vidno ako teslaci nie su nauceni na vyuzivanie verejnych nabijaciek a stym spojenymi problemami. Ja som musel nudzovy stop vyuzivat uz vela krat. Ci to bolo ze sa dala nabijacka len cez web gui zapnut a vypnut iz nie, alebo ze taxikar zabugoval nabijacky lebo tukol na vsetko aspon tri krat, alebo ze nabijacka nesla a potrebovala reset...
-
Pán mal 94% a hodinu dokonca. Tak som mu to vypol s tým, že si 15 min potiahnem a potom mu to vrátim späť. Prišiel po 15 min (asi má notifikáciu), to má staršieho Rexa dojazd EV okolo 80-100km, preto asi tlačí do 100%. Ospravedlnil som sa mu za vypnutie, že by som mu to vrátil späť nabíjať. Len som nevedel kam mu mám dať vedieť. Je úplne v pohode človek, že som mohol vypnúť. Čerstvý EVčkár. Neuvedomil si vôbec, že blokuje hypercharger. Tak mu vysvetlil čo je vo veci, že príp. nech necháva za oknom lístok. Že nemám mu problém zavolať a potom zapojiť nabíjanie späť, aby nemusel lietať hore-dole. Čakajú doma na montáž wallboxu, resp. už pozeral T2-T2 káble na tie stĺpiky na námestí. Tak snáď sa mu to podarí čoskoro zrealizovať.
-
Taur - to si komentoval mna? Ja som to nepísal ako Teslak ale ako elektrikar.
Proste niečo vypínať natvrdo “keď mi to nefunguje” smrdí poruchou. Zažil som to ako servisak tisíc raz.
Samozrejme máš pravdu že nejako to riešiť musíš ale na to by tam malo byt tlačítko reboot.
-
Jiri GrandPa nepomylil si si ma s Teq ????
-
Ja som este Emergency Stop na nabijacke nepouzil, tak neviem, ako presne funguje. Ale v pricipe by nemal vypnut cely stojan ani nic resetovat, mal by iba odpojit "silove" napajanie z konektora/vykonovych obvodov. System (procesor) a displej by mal bezat normalne dalej, samozrejme s informaciou, ze bol zatlaceny Estop. Suhlasim s Jirkom, ze taketo "tvrde" odpajanie nerobi dobre ziadnej elektronike a malo by byt pouzite ozaj iba v nebezpecenstve.
-
"Total Stop", "Emergency Stop", ci akokolvek inak nazves hlavny vypinac, podla mna ma vzdy musi vypinat vsetko. Keby nie, tak ako by sa dala zabezpecit jeho vypnutim bezpecnost.
Takze ak tam bezi nejaky softver malo odolny zlemu elektrikarovi, tak moze byt problem.
Vzdy ked davam do prevadzky nejake sietove zariadenie (nie zariadenia s diskami), tak na neho postvem:
1. zleho spojara (odpajam a zapajam bezhlavo prepojovacie kable a podobne)
a 2. zleho elektrikara (vypinam/zapinam napajanie)
- ak je zariadenie urobene dobre, prezije vyciny zleho spojara aj zleho elektrikara a po nakablovani naspet aj bez resetu musi prejst do funkcneho stavu.
-
Ako píše Teq .. display sa väčinou neodstaví. Stanica pripojená na dispečing by po odstavení odstrihla monitoring, to by nedávalo ani význam.
Ja chápem to "emergency stop" ako okamžité odstavenie energie z nab.káblov. Napr. sa zistí poškodený kábel a pod. Resp. dymí auto. SW max prebehne nejaká light inicializácia, niekedy to pomáha. Ak má väžnejší problém tak je to bez šance...
-
https://teslaclub.sk/node/17526?p=62854#post62854
Ja som to síce neskúšal, ale DC keď chcem ja sebe odpojiť, tak sa musím autorizovať. AC nepracuje tak isto?
Komentár
-
Jazdím ekologicky....a blokujem nabíjačky tragicky. Expert týždňa: Taxi 99 s.r.o., Lukáš Bihary
K nabíjačke som prišiel 20.10.2020 cca 19:18. Stál tam RENAULT ZOE, ŠPZ:ZV329EG napojený na AC konektor a nenabíjal. Konektor mal zamknutý v aute takže nebolo možné ho použiť. To isté vozidlo rovnako napojené a blokujúce nielen vyhradené miesto určené pre nabíjanie ale aj samotný konektor som tam našiel aj ráno 21.10.2020 o 10:00. Pokiaľ viem tak Mýtna nieje definovaná ako rezidenstká zóna a tento spôsob obsadzovania je proti obchodným podmienkam.
Pripojené súbory
- Likes 1
Komentár
-
Toto je presne problem. Neviem ci ZSE vie zistit ked si napojeny ale nenabijas ci tam stojis (ci si zapojeny). Mozno na takomto stojane este aj ano, ale co take tie co trcia iba zo zeme male stlpiky 2xAC (ako na slnecniciach ak to niekto pozna)?
-
nevie. a tam je problem. Takto sa zneuziva parkovanie. Inak by nemal kde so ZV znackou zaparkovat. Tak na drzovku....smutne a opat sa potvrdzuje, ze BOLT su ina liga bez chrbtovej kosti. Zial. Budem rad, ak mi niekto tento nazor vyvrati.
Poprosil som ZSE o vyjadrenie, ci naozaj bez cidla pod autom nevedia zistit obsadenost konektora-park.miestaNaposledy upravené milan84; 21-10-2020, 10:31.
-
na niektorych lokalitach cidla byvaju. myslim, ze napr. Mc Don na prievozskej alebo kde som to videl. Ale to len ukaze ci tam parkuje auto. Asi nemozu automaticky uctovat parkovne poslednemu nabijajucemu, ked tam vidia "nejake" auto stat. Uvidime ci pride nejaka odpoved.
-
Na obycajnych AC stlpikoch vo Viedni co prevadzkuje Wien Energie ked zapichnete kabel do auta, tak sa v appke ukazuje ako obsadeny (aj ked nespustite nabijanie a zostanete tam len tak stat). Netreba ani ziadny senzor v zemi, vsetko potrebne je uz v stojane a kabli, funguje to aj ked vymenite kabel (ako obsadena zasvieti v appke druha vetva).
Preto nemoze byt ani pre ZSE problem nastavit si system tak, ze po “obsadeni” kabla a nespusteni nabijania do urciteho casu by sa automaticky poslala notifikacia niekomu kto to ma na starosti, kto nasledne zavola mestsku policiu.
Nehovoriac o tom, ze vo Viedni to uz vedia kontrolovat vizualne aj kontrolori parkovania a pozeraju, ci stojan a/alebo auto blika. Ak neblika, automaticky ide listok za stierac. Ale ZSE ma asi na salame. A nasi mestski policajti tomu nerozumeju
-
Wilo s tym by som bol opatrny uz sa mi stalo ze vypadol cely stlpik a kym som tam prisiel nejaky snazivec by mi dal listok za stierac. Na druhej strane vtedy aj stlpik bol uplne mrtvy cize je jasne ze sa nabijat nedalo ale niekto by to stale mohol vyuzivat len ako parkovne...Ale to uz asi treba riesit individualne
-
ZSE dakuje za info, idu to riesit.
Ja som dnes trikrat siel okolo Lidlu a trikrat tam bol iny BOLT cucat !!! 2x TSxxxx Kony a raz biely ZOE.
no comment. idem to uz riesit aj z ABB aby podalo pomocnu ruku retazcom, ked tie ani netusia, ze to nevyuzivaju zakaznici.
-
skvele. a potom sa slovaci divia, ze sme pre inych menej inteligentny a neseriozny narod.
takze minimalne 4x taxik doplna za den. cisteho casu 6h nabijania ked to nazbierame?
Poslem tento sumar do lidlu aj s vypocitanim, kolko im berie kWh ta bezchrbtova cast "podnikatelov" Potom si to mozno budu striehnut aspon ciastocne.
-
Čítam tie nekonečné diskusie o blokovaní. Neviem, či ste si všimli, ale na 1 akcii GW dával také akože parkovanie hodiny, kde je si môžem nastaviť čas dokedy budem nabíjať a môžem si tam dať aj tel. číslo, v prípade núdze mi môže niekto zavolať. Zvyknem si to zavesiť na spätné zrkadlo (ak nezabudnem). Dám tam čas s rezervou trochu dlhší, väčšinou odídem skôr, ale stalo sa mi, že som 10-15 min prešvihol. Čo keby takéto niečo používali všetci? Ako spraviť osvetu? Alebo osloviť predajcov áut, aby to dávali ku každému autu. Dajte návrhy. Stále si ovšem myslím, že sem do fóra chodí len zlomok elektromobilistov a tak väčšina ani netuší o čom tu rozprávame.
Máte to niekto? Používate? Myslím len na seba alebo aj na iných?
- Likes 1
Komentár
-
A ak niekto nechce zverejnovať svoje číslo, tak toto sa mi zdá ako výborný nápad: https://mypingtag.com/about
-
Ak niekto pozna tohoto experta nech sa mu za mna podakuje...od vcera podvecer (ja osobne som tam bol cca 16:30) stoji a blokuje nabijacku kedze nenabija - svieti zelene svetlo. Fotka je z dnesneho rana 8:03 a stale si tam veselo stoji cely zasnezeny cize je jasne, ze medzitym nikde nebol a stal tam celu noc (uz minimalne 16 hodin).1 Bild
- Likes 2
Komentár
-
Ak na ZSE pred McDonaldom v LM bude blokovat AC port resp.miesto hybrid Cierne AUDI A3 etron, so Svajc ECV, tak je to majitel McD, ze tam staci ;prist povedat a preparkuje. Dnes som hodinu nanho cakal, a keby nevybehol zozadu s metlou chdnik zametat tak cakam ktoviekolko. Nuz som mu povedal nech napise odkaz za sklo nabuduce.Naposledy upravené Taur; 08-04-2021, 23:32.
- Likes 1
Komentár
-
Toto myslim je uz totalny vrchol. Tento expert/ka v podzemnom parkovisku nielen ze zaparkoval na mieste vyhradenom pre EV a blokoval tak moznost nabijat sa, ale nechal zaparkovane auto s beziacim motorom. Pravdepodobne kvoli tomu psovi na prednom sedadle aby mu bezala klima. Ze to nebolo na chvilku vidiet podla toho ze pod psa dal absorcnu podlozku/plienku keby sa mu postal. Takto tam stal najmenej 20-30min po ktorych kym som zasiel na info OC nech to riesia, ale kde ma teta poslala za SBS, tak zmizol.
Nechapem naco klimovat psa v podzemnom ked na auto nepali slnko, nestacilo mu otvorit okno???
Inak na dalsom meste pre EV vedla tiez stal spalovak. Esteze su tam 4 miesta pre EV.3 Fotky
- Likes 2
Komentár
Komentár