Jazdné vlastnosti:
-----------------------
Čo je plus, je ten výkon motora, ktorý ťahá až po omedzovač, ozaj je to cítiť. Nemá problém pri obiehaní, pri prudkej akcelerácii tak nedvíha predok ako Ioniq a neprešmykuje.
Čo je mínus (pre mňa), nový Leaf stratil ľahkosť starého leafa. Keď som presedlal do Ioniqu, tak ten bol oproti starému Leafu komfortnejší, v zákrutách to bolo nebezpečnejšie, môj klasický test vo veľkej rýchlosti zabrzdiť v zákrute starý Leaf robil suverénne, Ioniq horšie, pri prejazde väčšími rýchlosťami bol nestabilný. Bohužiaľ nový Leaf je ešte horší od Ioniqu.
Rozmýšľal som nad dôvodmi a sú dva. Nový Leaf je trocha ťažší ako starý, ale nie o moc, čo by malo mať taký vplyv, preto ako hlavný dôvod vidím naladenie podvozku. Na 16" pneu síce filtruje jamy trocha lepšie, ale za cenu veľkých náklonov karosérie. Podľa mňa podvozok je stavaný na 17" kolesá. Preto radšej kto bude kupovať nového a chce športovejšiu jazdu, rozmýšľajte nad 17" kolesami, je teraz naozaj mäkký a pôsobí dojmom mohutného auta, skoro dodávky. Pri minulej generácii to bolo opačne. Moju teóriu troška potvrdzuje aj to, že pri starej generácii v TP boli kolesá 16-ky a 17-ky len v poznámke, pri novom je to opačne, 17-ky sú uvedené v kolonke pneu a diskov a 16-ky ako doplnok. Na slovenské cesty a kvôli spotrebe sú 16-ky dobré, ale Leaf na nich zmäkol. Je to viac MPV (ako aj je v TP) ako hatchback.
Ale táto vec bude vadiť možno 10% vodičom, lebo môj jazdný štýl je minoritný oproti väčšine na cestách, takže pre niekoho bude pohodlnšie vozenie k prospechu ale treba to povedať oproti porovnaniu so starým modelom.
Dojazdu verím, lebo ja bývam posledných 10 km do kopca ( z čoho ráta dojazd) a teda vždy po nabití mi dojazd ukazuje trocha horší ako v skutočnosti. teraz som bol niečo vybaviť v najbližšom meste a po 30 km ubudlo 9 % baterky.
voloda69 - budeš milo prekvapený, je to iné auto oproti starému Leafu, nielen facelift
Interiér je naozaj super, koženkou obložená palubovka s modrou niťou prešitá po celej šírke, LCD displej s veľa prehľadmi, je tam aj také niečo ako u Tesly, priebeh spotreby poslednú hodinu v grafe, navigáciu zobrazuje tiež na palubovke. Treba to brať, že je to oproti starému Leafu iné auto, aj keď je to len facelift.
-----------------------
Čo je plus, je ten výkon motora, ktorý ťahá až po omedzovač, ozaj je to cítiť. Nemá problém pri obiehaní, pri prudkej akcelerácii tak nedvíha predok ako Ioniq a neprešmykuje.
Čo je mínus (pre mňa), nový Leaf stratil ľahkosť starého leafa. Keď som presedlal do Ioniqu, tak ten bol oproti starému Leafu komfortnejší, v zákrutách to bolo nebezpečnejšie, môj klasický test vo veľkej rýchlosti zabrzdiť v zákrute starý Leaf robil suverénne, Ioniq horšie, pri prejazde väčšími rýchlosťami bol nestabilný. Bohužiaľ nový Leaf je ešte horší od Ioniqu.
Rozmýšľal som nad dôvodmi a sú dva. Nový Leaf je trocha ťažší ako starý, ale nie o moc, čo by malo mať taký vplyv, preto ako hlavný dôvod vidím naladenie podvozku. Na 16" pneu síce filtruje jamy trocha lepšie, ale za cenu veľkých náklonov karosérie. Podľa mňa podvozok je stavaný na 17" kolesá. Preto radšej kto bude kupovať nového a chce športovejšiu jazdu, rozmýšľajte nad 17" kolesami, je teraz naozaj mäkký a pôsobí dojmom mohutného auta, skoro dodávky. Pri minulej generácii to bolo opačne. Moju teóriu troška potvrdzuje aj to, že pri starej generácii v TP boli kolesá 16-ky a 17-ky len v poznámke, pri novom je to opačne, 17-ky sú uvedené v kolonke pneu a diskov a 16-ky ako doplnok. Na slovenské cesty a kvôli spotrebe sú 16-ky dobré, ale Leaf na nich zmäkol. Je to viac MPV (ako aj je v TP) ako hatchback.
Ale táto vec bude vadiť možno 10% vodičom, lebo môj jazdný štýl je minoritný oproti väčšine na cestách, takže pre niekoho bude pohodlnšie vozenie k prospechu ale treba to povedať oproti porovnaniu so starým modelom.
Dojazdu verím, lebo ja bývam posledných 10 km do kopca ( z čoho ráta dojazd) a teda vždy po nabití mi dojazd ukazuje trocha horší ako v skutočnosti. teraz som bol niečo vybaviť v najbližšom meste a po 30 km ubudlo 9 % baterky.
voloda69 - budeš milo prekvapený, je to iné auto oproti starému Leafu, nielen facelift
Interiér je naozaj super, koženkou obložená palubovka s modrou niťou prešitá po celej šírke, LCD displej s veľa prehľadmi, je tam aj také niečo ako u Tesly, priebeh spotreby poslednú hodinu v grafe, navigáciu zobrazuje tiež na palubovke. Treba to brať, že je to oproti starému Leafu iné auto, aj keď je to len facelift.
Komentár