Cela táto debata dokazuje čo hovorím už dávno - čo je zadarmo stojí za h....o lebo ľudia sa o to akurát pobijú.
Oznámenie
Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.
Billa
Zložiť
1000,- € zľava na Model S, X
Zložiť
Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.
teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie
Zložiť
Tag Cloud
Zložiť
X
-
Ahojte clenovia teslaclub,
nainstalovali sme DC nabijacku (25 kW) v BILLE v Trencine, Pred Polom. Vedeli by ste ju niekto ist otestovat? Aj vykon aky Vam pusti. Mala by standartne ist na 50% vykon, pri splneni podmienok (nakup na filialke nad 50 €) dostane zakaznik RFID kartu s ktorou si nabijacku pri dalsej navsteve odblokuje na 100% vykon. Na RFID sa este pracuje, len by som chcel otestovat, ci pusta momentalne tych 100% (25 kW) alebo 50% (12,5 kW).
Dakujem vam za pomoc.
Naposledy upravené stanley; 08-10-2019, 16:48.
- Likes 5
Komentár
-
Uau, skvely napad. Bude stacit 1 jednorazovy nakup nad 50eur a nasledne uz vzdy vyuzivat plnych 25kW vykonu?
Mozete prezradit viac detailov nabijacky? Vyrobca a dostupne konektory (3-kombinacia)?
-
Reagujeme na dopyt uzivatelov po DC staniciach. Na druhej strane nechceme to spoplatnovat, lebo nabijacky vnimame ako pridanu sluzbu zakaznikovi a nie zarobkovu cinnost. Z toho vyplyva rozhodnutie ist do 25 kW DC - v rychlosti nabijania medzi 25 kW DC a 50 kW DC nie je taky velky z dovodu riadenia vykonu nabijania baterie. Nechceme zostat pri par kusoch DC, preto chceme aby to vedenie u nas vnimalo ako velky investicny a prevadzkovy naklad. Z toho vyplyva obmedzenie vykonu na 50% (12,5 kW DC) pre vsetkych uzivatelov. Tu je bohuzial prax taka, ze sa u nas nabijaju taxiky, mestski policajti, a bezni elektromobilisti, aj ked nie su zakaznikmi BILLY. Takze aby sme nasich zakaznikov motivovali a odmenili, tak pri nakupe nad 50 €, dostanu pri pokladni jednorazovu RFID kartu, ktorou si na 1 nabitie odblokuju plny vykon na urcenu dobu (zrejme to stanovime na 60 min).
RFID logika sa este dokoncuje, momentalne by to malo byt free 25 kW.
Teraz ocakavam sprsku hejtu ze co sme mali inak spravit. Berte to tak, ze je to zatial pilot a niektore veci sa v case budu doladovat/vyvijat.
Co sa tyka nabijacky, vyrobca Inncgroup, konektory su chademo, CCS combo.
-
"pri ďalšom nákupe"...čiže nakúpim v tej predajni nad 50€, dostanem kartu a ak niekedy v budúcnosti pôjdem znova okolo, nabíjam plným výkonom. Čo potom s tou kartou? Platí len na jedno nabíjanie? Mám zato, že takýchto kariet bude potrebné v tej pobočke desiatky ak ich majú ľudia voziť v autách
Nedalo sa to prepojiť nejako s Billa bonus klubom? Tam predsa vidíte všetky moje nákupy, tak trebárs sledovať obrat za predchádzajúci mesiac a ak bude nad nejakú sumu tak ďalší mesiac rýchlejšie nabíjanie, hm
-
Veľmi dobre riešenie. A ja by som kľudne pridal tabuľu že je zakázané nabíjať taxíky. To je použitie k zárobkovej činnosti a ako take isto nemá byt zneužívané.
-
Prepojenie s BILLA Bonus club cartou je zlozitejsie (sme tu technologicky obmedzeni), ale bude to predmetom dalsieho vyvoja - plan je odsledovat si, ktora club carta dostane RFID kartu, aby sme napr. mohli poslat personifikovany kupon na 100% nabijanie, a podobne.
RFID karty budu jednorazove, predajna bude zasobena v dostatocnom pocte a ich stav vieme cez system monitorovat - ked sa budu minat, tak sa doplnia. Tu je urcite do buducna priestor na zmenu a vylepsenie. Aktualne ale nemame moznosti dostavat povedzme z pokladne rozne kody, tie citat na nabijacke a vyhnut sa tomu, aby jeden kod bol pouzitelny viackrat.
-
-
je to vsetko super, ale nejde to miesto rfid karty rovno len nejak elektronicky?, tych kariet uz mame vsetci vsade plnu... prihradku a neda sa nabka nastavit aj na priame zaplatenie... popravde v Bille nenakupujem, ale kludne keby bolo volno na nabijacke, tak by som si za nabijanie zaplatil. Nemam rad veci zadarmo nehejtujem len davam navrhy.... vy si to prejednate na porade
-
ja pochvalim Billu, lebo ide na to logicky a ekonomicky. Takato nabijacka je vyrazne lacnejsia ako 50kW stojan. Tym padom za usetrene peniaze mozu osadit toto aj k dalsej predajni. Ked som cez cestu v Lidli a mam pred sebou vacsi nakup, je mi nepriejmne ze dlho blokujem nabijacku. 25kW je fajn, v zime je to pri Leafe taka lepsia hodnota od urcitych percent.
stanley urcite by vam s podporou, prepojenim, uctovaniim vedel pomoct Greenway. Predsalen uz za tie roky maju rozne "nabijacky pod spravou" ci sa jedna o hotel, predajnu atd.
Jediny problem vidim v RFID. Aj tie dve co mam k nasim operatorom ma otravuju a vypchavaju penazenku.
Co takto nejaky pin kod, ktory vypluje pokladna automaticky pri nakupe nad 50€ ? Po zaplateni nakupu by sa natukal pri konci nabijania (ale neviem ci taketo veci podporuju nabijacky)
Komentár
-
Hlasim problem s nabijanim na AC stlpikoch pri Bille v BA (Bajkalska). Obidva stlpiky odmietaju spustit nabijanie s hlaskou "Najprv pripojte vozidlo" pokial ja na tom istom stlpiku (na druhej strane) uz ine vozidlo.
stanley - je to zamer alebo porucha? Stalo sa mi to s Modelom 3 uz 3x. Ak som na stlpiku len sam tak to ide. Problem je v tom, ze Billa eUpy su tam velmi
casto.
.Naposledy upravené Jiri GrandPa; 12-12-2019, 23:38.
Komentár
-
Ked som tam bol minuly tyzden tak ma zaujalo ze jeden eUP je na prvom ale druhy je na druhom. Pritom stoja vzdy oba eUPy (pouzivaju to ako firemne stojisko?) na tom prvom a druhy bol uplne volny (chodievam tam nakupovat pravidelne raz za 1-2 tyzdne).
Tak som sa prvy krat pokusil pripojit k tomu prvemu (nenabijal, zelena LED) a pisalo mi to vyssie uvedenu hlasku. Preto som preparkoval k tomu druhemu eUpu (nabijal, modra LED) a bez problemov zacal nabijat vykonom 11kW.
Mozno to pojdem cez vikend vyskusat.
-
Dnes mi to neslo ako druhemu pri stlpiku, ktory je blizsie pri vchode.
-
-
Komentár
-
Spustena bola uz 17.12. a zrovna ked ukoncili instalaciu, kolenovrtacka 😂 sa vyrutila spoza rohu, tak rovno otestovala nabijacku
Komentár
-
To je neskutocne, ako to mohol tento chlap vynuchat A je mozne, ze som isiel presne vtedy ja okolo - lebo som mihol hlavou na vase parkovisko a tam som ho zbadal. Len som si pomyslel, ze s akym zamerom tam tento "kamos" parkuje. Uz mi je vsetko jasne
@staley moze ocakavat najviac sessions prave tymto autom
-
-
Ta delta vyzera fakt sikovne a spratne, mohlo by to byt zaujmave riesenie pre zufalych LEAF ownerov co potrebuju ist na dlhu trat kde su uz len CCS DC nabijacky, mozno by sa take nieco voslo do auta / pod kapotu a dalo nabijat cez AC type 2 kabel
Komentár
-
Do auta/pod kapotu tazko, lebo ako kazda nabijacka to potrebuje chladenie. Pri 25kW to ma cca 2,5kW stratoveho vykonu, bez volneho priestoru na prisun chladiaceho vzduchu pre ventilatory by sa to v aute/pod kapotou urcite upieklo. Aj ked v zime by 2,5kW stratoveho vykonu na ohrev interieru auta nebolo na zahodenie. No zrejme by to nemohlo ostat bez dozoru - a to by potom kludne mohlo byt vonku pri aute.
pekna 22kW nabijacka napriklad so vstupom typ2 a vystupom chademo je tu: https://www.designwerk.com/en/mobile...r-22-kw-mdc22/
No nemci si za to asi popytaju dost vela, lacnejsie budu urcite Setec nabijacky: https://twincar.sk/chargers.php
ktore sa daju kupit z ciny cca za polovicu ako v twincar.sk
Pri ZSE pausali na neobmedzene AC nabijanie by to bolo zaujimave aj na normalne fungovanie.
-
ano, nad tym setecom uz dlho uvazujem, len ten 20 kW je uz dobra bedna a zabral by aj miesto v kufri, s tym teplom mas asi pravdu, muselo by to byt von z auta, cize lahko ukradnutelne. ale asi casom ina moznost nebude, redukcie CCS na Chademo sa asi nikdy nedozijeme
-
vidis to prilis cierno. existujuce nabijacky nebudu menit a demontovat kym budu fungovat. Takze ak teraz prejdes trasu do IT alebo kamkolvek, tak to minimalne v takom stave bude aj o par rokov. Navyse, stale sa veselo montuju 50kW nabijacky ako vrchol dnesnej technologie takze to bude este o kus lepsie.
-
S tým autami s Chademo to až tak čierne nevidím. Proste sa začnú používať len okolo domu a nabíjať doma, lebo už ani dojazd nebude zodpovedať dobe a dojazdu aktuálnych áut. Veľkobaterkáče smerujú neustále nižšie cenovo, tak si taký elektromobilista čo chce dlhé trasy, kúpi nejaké s CCS a väčšou baterkou a Leafa začne používať okolo domu. Veď si zoberte, že donedávna ani niektoré EV nemali DC a išli len AC.
-
-
Pozdravujem vsetkych elektromobilistov,
nabijacie stanice na BILLA Bajkalska budu od soboty 11.11.2023 odstavene a zdemontovane. Budu nahradene nabijacimi stanicami OMV, o vykone 150 kW DC, spoplatnene podla cennika OMV.
Ocakavane spustenie DC nabijaciek v polke decembra 2023.
Dakujem za pochopenie.
- Likes 1
Komentár
-
Na jednu stranu sa tam prizivovalo vela ne-zakaznikov, na druhu stranu to zamyslane riesenie (OMV UFC) tiez nie je najvhodnejsie. Moze sa stat, ze tie stojany taktiez budu generovat stratu trvalym odberom energie a nulovym vyuzitim kvoli cene
-
Billa ma spolupracu s OMV, preto stojany od nich. A OMV zacalo (v AT uz fujguje) budovat UFC siet. Najblizsie UFC (ak teda berieme 150ky ako zaklad UFC) mas vo Vivo, kde sa musis trepat na poschodie a dotahovat sa s blbcami co to tam blokuju. Mne v pripade potreby niekam dojst radsej padne nechat o par centov viac za par nutnych kWh a mat to hned pri ceste.
Mozno to odhadujem zle, ale vzdy ked idem okolo vidim tam mnohokrat tie iste auta. Po vacsine auta americkej znacky, ale samozrejme najde sa vsehochut. Proste treba stopnut toto sockovanie a spravit z nabijacej infrastruktury spolahlivu sluzbu. A za sluzby je zvykom normalne platit.
-
Dobre, z Billy BA-Bajkalska sa stala OMV 200kW /to bude asi zdielane/ osadena 4x CCS. platba kartou 0,69e/kWhNaposledy upravené rapid; 09-01-2024, 11:23.
Komentár
-
BA Bajkalska, 200 kW (zdielany vykon), 4x CCS, cena 0,59 €/kWh - do buducna sa bude zrejme menit a prehodnocovat
BA Pri Vapenickom potoku 150 kW (zdielany vykon) 2xCCS, cena 0,59 €/kWh
Tieto su uz v prevadzke. Do konca januara bude dokoncena aj lokalita BA Muchovo namestie.
-
uz vcera som chcel opravit cenu z komentara @rapida, ale hovorim si, ze najskor skontrolujem ci nezmenili medzicasom cenu. Dnes som bol na vsetkych spominanych lokalitach aj so zastupcom OMV, potvrdil mi, ze na BILLA lokalitach je cena 0,59 €/kWh, na ich cerpacich staniciach je 0,69 €/kWh.
-
https://www.omv.sk/sk-sk/cerpacie-st...omv/e-mobilita
tak obidve tieto Billa lokality su tu uvedene aj s cenovkou 59 centov
inak ako je to s "otvaracou dobou" nabijaciek? su 7x24? milan84 nevies nahodou?
-
Pýtam sa lebo Billa v Trnave, kým ako tak fungovala, bola dostupná len počas otváracích hodín, teda nejako cca od 7 do 20 alebo tak nejak. Hentie BA AC lokality som nikdy nevyužil a neviem ci boli spustené 7x24.
Taký Lidl myslím stále obmedzuje svoje nabíjačky na otváraciu dobu predajni. Aj keď netuším aký to má zmysel keď už dávno nie sú zadarmo...Naposledy upravené PistaTT; 10-01-2024, 11:18.
-
Nie, na Lidl by si sa tiez mal dostat vsade. Minimalne v BA mam odskusane. Ved rampa nevie, ci je otvorene, zatvorene, ci je statny sviatok alebo sobota. V TT som pred rokmi tie rampy zazil, ale podla mna funguju rovnako. Ale mozno stanley doplni.
-
nabijacku v TT dodaval iny dodavatel a aj backend bol iny. A tym ze to bola prva DC nabijacka, tak sme ju obmedzili na otvaracie hodiny.
ostatne nabijacky boli pristupne 24/7 a aj nove nabijacky od OMV budu dostupne 24/7. Dokonca si OMV osadza vlastne verejne osvetlenie k nabijackam, aby ich lokalita bola vysvietena aj v pripade, ze my po zaverecnej zhasneme parkovisko.
-
stanley doteraz som si to nevsimol, ale uz mi to docvaklo.
takze ty mas blizko k ludom co maju na starosti Billa nabky...
tu v TT planujete opravovat alebo vymienat za nieco ine? ci je nebodaj uz zase funkcna, len som si nevsimol, lebo som tam davno nebol?
(ked som posledne volal na call centrum ChargeUp pred X mesiacmi, ze ta nabka dava error, tak mi bolo povedane, ze o probleme vedia ale napravu musi zabezpecit prevadzkovatel samotnej stanice = Billa)
-
@PistaTT: riesim ich za BILLU priamo ja. V TT naposledy vypadla nabijacka 21.12. Nasledne bola opat spustena a vcera som dostal avizo, ze zas vypadla rano 7:15.
Uz sa tam 2x menila riadiaca doska a stale je s nou nejaky problem. Mam v plane teda vymenit tu DCcku v TT (a aj v TN-ta je poskodena) za ACkovu nabijacku, ktoru sme zdemontovali pri prichode OMV na nase lokality (Bajkalska a Zahorska Bystrica).
-
Komentár