Oznámenie
Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.
KIA NIRO
Zložiť
1000,- € zľava na Model S, X
Zložiť
Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.
teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie
Zložiť
Tag Cloud
Zložiť
X
-
Komentár
-
Tip pre nove vozidla bez buttonu
https://www.insideevsforum.com/commu...-5#post-152719
-
jux Vrčanie ano, ale ak pípa os auto ako nákladak niekde na dedine o 5:30 pri cúvaní, tak je to choré. Dacia spring v tomto vedie. Tak hlasné a nepríjemné, že až. Prečo to nemôžu robiť decent ako motor spaľováka, potom by sa to nemuselo vypínať.
-
MIC TM3SR+ nepipa ako nakladak, pri cuvacke produkuje len nejake kozmicke zvuky, ale tak slabe, ze vnutri ich vobec nepocut. Pritom reprak je v predu. Pri zaradeni D a jazde dopredu je TM3SR+ uplne potichu. Ze vobec nejaky zvuk vydava som zistil az asi po mesiaci, ked som mal otvorene okno a radil som dopredu/dozadu.
-
- Likes 2
Komentár
-
Jiri GrandPa Prečo myslíš? Rôzne merania vrátane môjho cez odpočty čítačov na BMS to len potvrdzujú. Pri 92 tis. https://teslaclub.sk/node/13193?p=77943#post77943
Ak máš pochybnosti v druhej polovici je tam flow s BMS dátami (čítače, voltáže článkov). Napísať iba nemožné je ako čo? Spochybni to prosím. Dáta sú verejné a dodám viac ak treba. Budem len rád, ak sa dozvieme niečo nové. Ale zmiznutých 8% 5kWh by som si určite všimol.
BatteryLife s jeho potvrdením ID.3 cez VW vôbec nezverejnil žiadny protokol, ani metodiku merania. Z jeho meraní sa nedá zistiť, či je to problém všetkých ID, alebo má zničenú baterku. Lebo naše merania Dangovej ID3, Oliverovej ID.4, novinarskeho Enayqa taketo poklesy vobec nepotvrdzuju. Viem, že ste všetci zvyknutí na vyššie čísla "degradácie". Len Tesla nabíja rýchlejšie, chodí s baterkou cez 40°C, NCA chémia, výkonné motory a meriate cez dojazdy, alebo sa len pýtate BMS na kWh namiesto reálneho odpočtu koľko z baterky odíde pri 0..100%. Možno ak by to tam niekto poriadne meral zistilo by sa, že len Tesla upravuje kapacitu a reálne je oveľa menšia.
-
Povedzme si co najviac neprospieva bateriam: 1. Vysoke prudy dnu aj von, 2. Nabijanie do 100% (CEST VYNIMKAM, 3. Vysoke teploty, 4. Prinizke teploty... Tak si to dajme do vzorca jednotlivych automobiliek a mame vysledky. Viem ze nechcete porovnavat so stacionarnymi bateriami, ale tam je tiez kopa merani aj pre 18650 a dalsie akumulatory a vysledky su jasne, neprebijat,nepodpijat,neprasit do toho nasobky "C".
- Likes 1
Komentár
-
- Likes 3
Komentár
-
Neviem ake boli teploty. Nenapadlo ma to pozriet, skor som to robil zo srandy aby kolegovi bolo zle
Bolo dost zima tak som ani nedufal ze budem mat cez 50kW... celu noc a cely den auto stalo na mraze v BA..Naposledy upravené cetan; 08-12-2021, 23:57.
-
cetan Aha pri 0C. Baterka z 3C na 18C po Budču len 130kmh, bez jojo. Pri KE od Sorošky 3x jojo na tej rýchlostnej 130kmh -> 60kmh +2C
https://www.youtube.com/watch?v=3kk71N5D1DU
-
nick81 to video som pozeral a prave v kontexte toho mojho "jojo" som rozmyslal, ze mozno ani jojo netrebalo, ze 130km/h staci (pisal si to na viacerych miestach ze nad nulou je to dostatocne tusim) a vo videu to vidno .. ja som mal vacsi mraz a chvilku trvalo nez nabehla maximalka nabijania..
Cize v zime treba ist 130kmh a budu vyhriate baterie, ale spotreba bude taka vysoka, ze budem nabijat dlho a casto ... cize zasa nedobre
Ked je teplo chodim PO->BA (resp. naspat) s jednym nabijanim cca 25minut .. (120km/h a plny vykon nabijania)
v zime v mrazoch 35+15minut je minimum casu, ktory potrebujem stravit na nabijacke ..
U tvojho videa ma prekvapilo, ze to LTR tu baterku nechladi az tak rychlo ako som cakal .. ale ajtak mas po 200km taku teplotu, ze cakas a cakas na zohriatie na nabijacke ...
Naco by bolo LTR, ak by sme naspat chceli baterku predhrievat a vykon potrebny na ohriatie sa bez LTR pouzije na ohrev interieru a komponentov (cize namiesto vyuzivania tepla baterky cez LTR sa mohlo pouzit teplo z tepelneho cerpadla alebo PTC) ..
Keby to bolo volitelne ci si zapnem LTR napriklad na dojazd domov, alebo nezapnem lebo cestou este budem nabijat ..
dokonca si zapnem predohrev pred nabijackou ... tak ako sa to snazite tou peticiou (ja som samozrejme podpisal)
To ale vsetci obycajni uzivatelia BEV nezvladnu, lebo bezne nezvladaju pouzivanie tempomatu alebo inych automatickych pomocnikov..
-
LTR = nechladí tak rýchlo. Závisí aký máš studený blok motora. Ak chodim nabíjať pri dome a som tam hodinu, tak nasledne zmizne 6C cca po 15 min jazdy.Takisto ak je -6, -12 a oni pustia LTR.
Premyslal som ako by to mohli fixnut. Ak by sa im nechcelo opravovat LTR, úplne by stačilod povoliť od 5C 56kW (150A) a od 15C 75(200A). Ak sú tam rovnaké baterky ako má I5/EV6, ten má od 5C ešte viac 75kW.
Proste obetovať trochu degradáciu, tým padom byť LTR prestalo hrať rolu. Teraz v mrazoch pod 0C a okreskách sa vždy nabíja z 2 úrovne CG, a to už zdržiava.
-
Nahral som ako sa chová Kona/eNiro pri okreskovej jazde a kde robí chyby.
Video je špeciálne upravené, aby aj lajk videl v akom stave bola každý moment BMS
Komentár
- Štart na diaľkovú trasu. Batéria v coldgate 3 úrovne (min/max 1-2°C). Tu napr. ID3/ID4 automaticky zohrieva baterku na 11-12C. Pri 1-2°C všetky autá okrem kórejských výrazne obmedzujú rekuperácie z dôvodu ochrany článkov. Hyundai/Kia nemá problém dávať 100-150kW aj do takto ľadovej baterky. To je prvá chyba.
- Po prvých 30 km som mal radar pokrytý snehom, zastavil som. Vypol/zapol auto a už sa zapol mód LTR (low temperature radiator), ktorý preháňa kvapalinu cez studený blok OBC a motora.
Tým jej znemožňuje sa svojpomocne prehriať (prúd, ktorý je potrebný na pohon). Auto tak zámerne sťahuje teplotu batérie ku vonkajšej 0.
To je ďalšia chyba. Pripomeňme si, že LTR je určené do MID temp pásma, tj jar/jeseň. Nie na používanie v zime pri 0°C cez ľadový motor
- Príchod na nabíjačku s teplotami batérie 4/6.. Min pod 5°C je coldgate 3 úrovne - 22-25kW
Ak by sa nezaplo LTR počas jazdy bola by aspoň v úrovni 2 - 40kW
- PTC trvalo 8 minút kým nabehol a zdvihol teplotu o 1 stupeň na 5, aby sa nabíjalo 40kW
- Presne 25 minút trvalo dobiť slabých +20% 13kWh (70km jazdy v tomto počasí) :-(
- Baterka ledva dosiahla po tomto čase 15 stupňov, stále coldgate 1, optimálnych je 25 stupňov pre plný výkon v nedohľadne.
- Cesta späť... Min batérie má 20 stupňov., auto hned zas zapína LTR
- Tu môžeme vidieť ako vyhadzuje teplo na motore do vzduchu.. A počas 75km pripraví batériu o teplo a dostane ju na 11 stupňov, tj. zas do coldgate 2 stupňa
- Nabíjanie na 350kW ionity preto ide len priemerne 40kW, a +40% trvá dobiť 44 minút.
Z videa vidíme, ak by auto v mrazoch nepoužívalo nezmyselne LTR a zaplo by PTC ohrev na vyžiadanie a spolu s prúdom potrebným na pohon by batériu v závislosti od rýchlosti prehrialo do optimálnej teploty za 30-60 minút. To isté platí po prvom nabiti. Žiadna iná značka BEV nevyhadzuje v mrazoch takto nezmyselne teplo z baterky, keď je v optimálnej teplote 20-25 stupňov. Preto iné autá, aj keď majú coldgate na prvej, je výrazne slabší a na ďalších nabíjačkách už idú plným výkonom. Tu je to kvôli chybe LTR nereálne.
Pozn. Popis skratiek PTC/LTR tu
https://www.mojelektromobil.sk/pomal...coldgate-blog/
Naposledy upravené nick81; 10-12-2021, 10:50.
- Likes 6
Komentár
-
mozeg Tak by to malo byť. Z 20-25 by sa teplo nemalo vyhadzovať. LTR má zmysel ak je vonku 16-18.. motor je relatívne teplý, ide sa 130kmh, aby nemusela baterka dochladzovať klímou. Ale nie takto v mrazoch, kedy pri motor po nabíjaní ľadový. A LTR mám zaznamenaný aj v -12C, motor mal -12C. To je dosť chorá logika.
-
nick81 - Mam dve otázky:
1. Máš teóriu o tom prečo sa to takto nezmyselne správa?
2. Ako je možné, že máš degradáciu 0-1% pri takomto “huntovaní” batérie. To mi hlava nebere.
-
Jiri GrandPa Od Kony 2018-19 sa s tou logikou nepohlo. Aj v IT sa programujú niektoré veľké veci štýlom, že ďalej sa už len riešia opravy žiadne vylepšenia a inovácie ako pri Tesle alebo VW teraz aj spätne. Toto nikoho netrápi - ešte im tam horeli Kony. Odsiera si to len zákazník časom na nabke. Navyše zákazník to nemá kam nahlásiť. Prídeš na servis, coldgate, oni to čo je - auto má baterku ok, obrátte sa na zasúpenie. Píšeš na zastupenie, oni s tým nič nemajú a pošlú ťa za predajcom. Ten pozerá na teba ako teľa na vráta, to treba ís na servis ... Takže výrobca takmer vo všetkých prípadoch nedozvie nič. Ok dodal som podklady ale končí to v "prázdne". Viď reakcie Hyundai Europe - existuje wintermode, je to ok ako to je... a Nošovice - iba nový model. Dodám včerajšie video, že ešte to budú urgovať aj do Nošovíc aj do Europe. To človek musí takto 2 roky zbierať dáta, zanalyzovať BMS spraviť prehľadnú projekciu.... aby aha, skúsime... Stále bez úspechu. Vy to riešite tiež štýlom,, kúp si Teslu. Aj to je riešenie.
2. Baterku nehuntujem. Mám teploty stále na očiach. V zime 0C bat jazdím ECO a neagresívne. Ak hrozia veľké0 reku - z kopca z práce, dávam neutrál.
Pri jazde sa baterka drží okolo 10C, ale to sú už teploty kde I5/EV6 má 80kW.
-
nick81 Niro/kia nereguluje rekuperaciu podla teploty bat? Mne Zoe pise ze obmedzena rekup lebo bat studena a auto mi slabsie "brzdi motorom", postupne ako sa bat zohrieva mi intenzita rekup/brzdenia stupa. Tak beriem ze to maju osetrene a nemusim neutralovat.
-
nick81 150kw, no ty kokso. Niro nabija tusim 77kw, rekuperovat moze az dvojnasobkom a dokonca za studena? Mne pri sucasnych rannych teplotach dovoli 6-8kw, potom sa to postupne zvysuje. Aj preto asi nekorejci trpia kratsim zimmym dojazdom, o dost menej narekuperujem po meste a okreskach pri kratkych jazdach.
-
Pôvodne zverejnené od cetan Pozrieť príspevkyskvelo zhrnute! dik
Aký je váš názor na -5 až -5°C ako optimálnu ako operačnú teplota Li-Pol ?
Ak máte niekto súkromný Ioniq 5 alebo EV6, mohli by sme zmerať toto zlé použitie LTR pri nich.
Môže by aj press car, ak s tým predajca súhlasí. Zatiaľ po podľa novinárskych videí to vyzerá na rovnaký problém.
Ano, Vaší peticí se kolegové v Hyundai Motor Europe zabývali.
A závěr je, že systém a jeho popis v návodu k obsluze jsou v pořádku. Automatický předehřev baterie funguje v rámci limitů tohoto uzavřeného systému a jeho jednotlivých komponent. Cílová teplota ohřevu baterie je v rozpětí od -5 do + 5° Celsia. Způsob, jakým je systém nyní navržen, nezohledňuje pouze Vámi tolik sledovanou rychlost nabíjení, ale i další faktory, jako je například celková efektivita systému, životnost baterie a další. Při současném způsobu navržení systému a daném výkonu instalovaného PTC topení není jisté, že by doplnění Vámi požadovaného manuálního zapnutí předehřevu vedlo ke kýženému výsledku.
U IONIQ 5 se podle mých informací funkce předehřevu/předchlazení baterie před nabíjením řidičem připravuje od modelového roku 2023, který se začne vyrábět na jaře 2022 (aktuálně květen). Bude se ale jednat nejen o změnu software, ale upgrade celého systému BMS, takže s největší pravděpodobností nebude aplikovatelný na již vyrobené kusy.
Dá se očekávat, že funkce bude doplněna i do budoucích EV modelů koncernu Hyundai Motor Group.
O doplnění IONIQ 5/KIA EV6 do Vaší petice budu HME informovat.Naposledy upravené nick81; 10-12-2021, 10:43.
Komentár
-
nick81 Aj tak sa Ti čudujem, robíš namiesto nich robotu a ešte sú spokojní s tým ako to je. Namiesto toho aby si oni zaplatili poriadnych testerov, tak to majú od Teba na lopate a ešte hovoria, že je to v poriadku. Pri aktuálne predávaných autách nepolepšia nič, je to stratené, treba sa ich zbaviť a kúpiť si niečo normálne. Neustálym doprosovaním sa, keď výrobca nemá záujem, sa nikam nedostaneš.
-
Miroslav Rojko Aj napriek súčasnému coldgate si kúpim zas Kiu, preto mi na tom záleží. Väčšinu prípadov CG si viem workaroundovať. Normálne auto je pre mňa také, kde môžem mať Openpilot. Zvykol som si na samoriadenie auta (copilota) a krok späť v riadení odmietam spraviť. Je to oveľa väčší benefit ako nemať coldgate.
-
Tá ich odveď je trocha nelogická:
"životnost baterie " - áno je dobré neohrievať nad 5 stupňov, lebo sa tým predĺži životnosť, batérie majú rady rekuperovať, keď sú studené
"Při současném způsobu navržení systému a daném výkonu instalovaného PTC topení není jisté, že by doplnění Vámi požadovaného manuálního zapnutí předehřevu vedlo ke kýženému výsledku. " - takže ak je batéria -10 stupňov a má ju zohriať na nulu, to systém zvládne, ale keď je teplejšia, napr. 15 stupňov nad nulou a má ju ohriať, na to už výkon nestačí, zaujímavé, čo dokážu vymyslieť aby sa to podľa nich nedalo
-
-
Super vec do car office. Konečne nebude bolieť krk (aspoň nie tak moc). Ešte poriešiť normálnu myš :-)
Pripojené súboryNaposledy upravené nick81; 10-12-2021, 17:21.
- Likes 2
Komentár
-
Taur Pridal som ďalšie obr bez ntb. Kúpil som to tu https://www.mojeautodoplnky.sk/produ...zka-na-volant/, resp na ebay to tiež.
-
Šmýka dá ten volant dostatočne v tom výreze keď ideš na Open pilota ?
-
Taur Ešte nie.. Zatiaľ len pracovňa :-) Toto s ext. myšou a klávesnicou je super. Výkon skoro ako v práci.
https://www.mojelektromobil.sk/wp-co...e-1024x649.jpg
-
Pôvodne zverejnené od nick81 Pozrieť príspevkymod menezmentu sme uz z BMS dekodovali.
Kvôli tomu vznikli špecialne jednoúčelové nástroje. Tak už sa to začalo objavovať v OBD2 appkách.
Toto aj Bjornovi jasne povie, ktorý režim beží a nebude musieť hádať - lebo napr PTC je len ambient temp sensor - vyletí hore aj keď sa PTC vypne. Ioniq5/EV6 ľudia, ak viete odsledujte prosím tie čísla. Teraz je to copy paste logiky z Nira. a zdá sa mi, že 2022 I5/EV6 majú prehodené číslovanie, 1 - nechladí LTR ale beží PTC a pod. Príp to reportujte autorovi apky,
Tiež budem rád, ak dáte vedieť aj mne. Pridam do evDash úpravu pre I5/EV6. Ďakujem za spoluprácu :-)
- Likes 5
Komentár
-
Komentár
-
klasicky facelift, nic podstatne sa nezmenilo. Mne osobne sa tento novy dizajn vobec nepaci, stare bolo subjektivne krajsie. A technologicky - ak naozaj bude EV technologia nezmenena, tak to je na dnesnu dobu uz pod hranicou uvazovania, volil by som radsej auto, ktore netrpi (aleo trpi ovela menej) na coldgate. A urcite je z coho vyberat.
-
Bojím sa otvorit odkaz a pozriet, ked stare bolo krajsie …
-
- Likes 5
Komentár
-
Roman-ba Článku hrabe od začiatku (pr vybitej baterke mal o 0.3V menej ako zvyšok). Min rok v -8.5°C na diaľnici pri SC auto zosekalo výkon, ale až tak, že v extréme na 1.5kW (maximálka na rovinke bola 25-40kW). Dojazd 2-3 km aj pri 4% baterky. Včera sa stalo podobné ale už v +5C.
SOC 20% z PN do TN (35km).Podľa abrp pri 130 príchod zo 7%.
% začali od 20% padať dosť rýcho, ABRP klesol odhad príchodu na 3%, hneď som znížil speed na 100-110, aby som to zastabilizoval. Percentá mi síce stúpli, ale 2km pred exitom (6-7%) na Dalitrans ten článok išiel na 2.5V, Pedál na podlahe, maximálka čo povolilo bolo 80kmh (v 6%).
Ked som zišiel z exitu na okresku, strop auta bol okolo 60kmh.
Ešte, že Dalitrans je hneď pri diaľnici.
-
nick81 som zvedavy ako sa k tomu postavi Kia. Dat mas dost, tak dufam ze to vybavia skoro k plnej spokojnosti.
Inac toto je asi najvacsi problem sucasnej technologie. Jeden clanok vie znefunkcnit celu bateriu. Nastastie clanky nie su zaliate lepidlom tak ako v Tesle a daju sa menit (ale k modularite 28kW baterie originalneho Ioniqu to ma este daleko). Dufam ze vymenia celu bateriu za novy pack.
-
Na Leaf-och normálne menia vadný pack, ja si myslím, že mu budú meniť len ten jeden článok, prípadne modul. Síce je to viac manuálnej roboty ako meniť celú batériu ale zasa aj dopraviť celú batériu z diaľky niečo stojí a určite je pre automobilku diametrálne lacnejšia oprava ako dať nový diel.
-
mozeg Článok je pár stoviek, a jeden blok je 5-6 tis eur. Celý pack desiatky tis. Článok vs blok je už porovnateľná robota. Ešte ma môžu úplne odbiť. Uvidíme, ako sa ku tomu postavia. Kým to robilo v mrazoch, sa s tým dalo žiť. Ale toto keď mi bude robiť čím ďalej viac, a už aj jar, jeseň. Ten článok sa už rýchlo zničí úplne. Návštevy pod 3V mu vôbec nerobia dobre. Aj napriek tomu, že som sa celý rok snažil dával na toto pozor. Aj tak sa jeho stav stále zhoršuje.
-
Pôvodne zverejnené od nick81 Pozrieť príspevkyNávštevy pod 3V mu vôbec nerobia dobre. Aj napriek tomu, že som sa celý rok snažil dával na toto pozor. Aj tak sa jeho stav stále zhoršuje.
- Likes 1
Komentár
-
On je zlý v mrazoch a vysokých výkonoch (diaľnica) 0.4-0.5C a viac, a pod 5% .. Mimo týchto podmienok je ok. Drží si napätie ako ostatné.
Moje testy merajú do 4.9%, chodim 0.2-0.3C, nemeriam kapacitu v zime.. lebo kvôli LTR je kapacita o 1kWh nižšia pri zimných meraniach.
Zatial sa tieto dve veci nestretávali.
Toto je prvý krát čo sa ozval pri +5C, ale ak by som nebol na diaľnici tak to nespraví. Udrží sa medzi 2.8-3V.
Komentár