Zaujimave video https://www.youtube.com/watch?v=faGZSImDxAU
Oznámenie
Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.
KIA NIRO
Zložiť
1000,- € zľava na Model S, X
Zložiť
Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.
teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie
Zložiť
Tag Cloud
Zložiť
X
-
-
To ze aerodynamika ovlyvni dojazd je asi jasne..
to ze hmotnost kolies ma tiez vplyv v meste je pravdepodobne..
Ale ako to bude na dialnici?
Tu je tiez dobry clanok k teme tych diskov
https://cleantechnica.com/2019/09/18...wheels-wicked/
-
Mna by napriklad tiez zaujimal cisty rozdiel medzi OEM aero diskami nejakeho EV a to iste auto s nejakymi kovanymi ultra-light diskami. Ci prispieva k efektivite viac neodpruzena hmotnost alebo aerodynamika 🤔 Lebo dizajn aero diskov byva vacsinou dost zalostny...
-
-
- Likes 4
Komentár
-
Joe79 Na mobiloch nám bežal 2x waze.. Resp. som mal čas cesty vypnutý display. 10" tablet bol pre spolujazdca na plánovanie, vyhľadávanie v apkách, youtube a pod.. resp. waze na výšku tam nebol tiež zlý. Tablet sme mali úplne prvý krát, nebolo to zlé. Ten tablet som kúpil do auta.. Pohrávam sa s tým prekryť infotainment, spraviť dashboard na tablet + by robil to čo infotainment = zobrazenie info o aute, klimatizácia, predohrev baterky, streamovanie filmov, waze - bude mať o chviľu podporu EV.. Jednoducho čo Hyundai/Kia fláka, by sa poriešilo ... Len toto bude na dlho. :/
-
Rozdiel eNiro 2019 vs. 2020 v bateriach je že nový model používa že vraj NCM 811 voči NCM 622 vid. nová batéria ma vyšší obsah niklu z 60% na 80% článok
https://electricrevs.com/2019/05/31/...ls-in-q3-2019/
https://translate.google.com/transla...F%2Fwww.etnews .com%2F20180502000200
u Kony dali namiesto NCM 622 bateriu od LG chem NCM 712 tym padom predlzili dojazdNaposledy upravené jurajsun; 09-08-2020, 21:16.
- Likes 1
Komentár
-
ano ale kobaltu je menej , ale energeticky je tato bateria stabilnesia a ma mensiu degradaciu ak som spravne pochopil..
Bunky NMC sa môžu pripraviť s rôznymi pomermi medzi svojimi tromi kovovými prvkami. Veľa nedávno predstavených EV modelov, ako sú Chevrolet Bolt EV a Hyundai Kona Electric, sa považuje za použitie buniek vyrobených s NMC 622, čo znamená pomer 60% niklu, 20% mangánu a 20% kobaltu. NMC 811 by použil zvýšený nikel ako náhradu za niektoré z kobaltu a mangánu.
Podľa spoločnosti McKinsey & Company, „dnešné typické osobné vozidlo EV s katétrom NMC 622 s katódou 55 kWh bude obsahovať… 12 kg rafinovaného kobaltu [ale] v budúcnosti bude podobné auto s batériou 77 kWh vybavené katódou NMC 811 obsahovať obsahujú rafinovaný kobalt… 6,6 kg. “ Po prispôsobení veľkostiam batérií a súčasným cenám by to fungovalo približne na 460 dolárov v hodnote kobaltu (14 kg pri 33 dolárov za kg) v 64 kWh batérii Hyundai Kona Electric na základe NMC 622, ale iba 180 dolárov za rovnakú veľkosť balenia (5,5 kg pri 33 USD za kg) na základe teoretického budúceho balenia založeného na nových bunkách NMC 811. Dlhodobé zmluvné ceny skutočne platené veľkými výrobcami batérií sa môžu líšiť od cien komodít na voľnom trhu, ale to presahuje správnu všeobecnú predstavu. McKinsey tvrdí, že náklady na suroviny tvoria iba asi 10 percent nákladov na výrobu buniek.
Výrobcovia batérií, vrátane spoločností LG Chem, Samsung SDI, Envision a China CATL (Contemporary Amperex Technology), sa snažia preformulovať svoje pomery chemickej zloženia buniek na NMC 811, od ktorého sa očakáva, že okrem iného (asi o 10 percent alebo viac) prirodzene zvýši hustotu energie buniek (asi 10 percent alebo viac). zníženie nákladov. Niektoré nové návrhy buniek NMC 811 môžu byť tiež spárované s grafitom, ktorý obsahuje určité množstvo kremíka na ďalšie zlepšenie hustoty energie.Naposledy upravené jurajsun; 09-08-2020, 21:24.
-
K teme zmeny baterii medzi rocnikmi nira som sa snazil najst nejake novsie info ako tieto viac ako rok stare.. vsetky clanky boli z 2019 a vraveli o plane prejst na ncm 811. Nenasiel som vsak nic o tom ze sa to skutocne podarilo.
Cital som aj ze modely 2021 maju mat lepsi predohrev baterie.. ci to znamena vykonnejsi, alebo inteligentnejsi neviem..
Objednal som pred mesiacom e-niro a predajca mi povedal, ze uz to bude az modelovy rocnik 2021 a tak som preveroval co bude ine..
Elektricky nastavitelne aj sedadlo spolujazdca
Tazne zariadenie pre nosic bajkov
Dab radio
A ze o zmene baterie ziadne info...
-
cetan DAB radio ma aj 2020. Baterku mam product number z mojej 2020. Priebezne googlim ten kod ale bez uspechu. Tiez by som chcel vediet viac o zlozeni baterky. O nic nejde,, len ci uz prepli naozaj na 811. P/N je HMC 37501-Q4051 a je tam este BMS ROM ID 6720, ak by ste niekto vedeli tiez pohladat v svojich zdrojoch. Konecne mi zistili co mi vyhadzuje kontrolu chyba el.systemu - je to pri jazde od kupy (obcas pri bzdeni kazdy xxx km).. vraj cerpadlo okruhy baterky,, caka sa diel a vymenia. Dufam ze to zmizne, potom to checknem ci sa nieco zmenilo pri nabijani.Naposledy upravené nick81; 14-08-2020, 20:19.
-
Robil som dnes ďalší test kapacity baterky (battery drain). Za 40 tis sa auto tvári, že v podstate baterka pohoda.. Štart bol klasika, ZSE Zlaté piesky, išiel som 110tacho/105gps. Otočil som sa až za ZA pred Kysuckým n.M, Späť nedeľa večer mega husto. 110 sa mi nedalo, tak 115 a postupne až do 125 tacho. Občas nejaké predbehnutia. Pri 105 gps dnes vychádzal dojazd na skoro 400km.
15000km 66.3-66.4kWh, 2 prechody v 110 a 130kmh
21600km 65.5 kWh,
28000km 65.3 kWh,
37500km 66.5 kWh
- Likes 1
Komentár
-
milan84 Ja to tak neberiem. Je velmi tazke nasimulovat idealne podmienky. Na dialnici je casto rusno, treba obiehat/brzdit. Len terenom to kolko krat rekuperuje aj pri 130kmh. Pri roznych C a teplotach navyse bateria doda vzdy inu kapacitu. 200 kilometrovu rovinku iba pre seba asi nevybavim. Pokial sa to drzi nad 64 a osciluje to okolo nejakej hodnoty je to myslim ok. Niekto od nas spominal, ze mal na Tesle po 250 tis 3.5%. Tazko povedat, ake dobre su SKInno/LGchem. Uvidime casom. Zdielam to sem, aby som si to vedel dohladat pri neskorsich meraniach, resp. ludia z komunity, ktorych to zaujima aby mali aspon nejake info. Ked sa najazdi 150-200 tis, snad to bude jasnejsie z tych cisel
-
Nejaké info pre 2020 e-Nira. Náš 10.25" infotainment je označovaný ako Gen5 Wide. Modely 2019 sú Gen5. Som si myslel, že aj výrobca/označenie bude úplne iné.
Skúsil som stiahnúť update infotainmentu Kia_Gen5x_WideMap_2020.torrent, má to cca 20GB. Dáva sa to na kľúč. Mapy majú cca 18GB. Auto potom sprístupní button update.. Trvalo to asi 3/4 hodinu, Po reboote vypísalo failed. Asi verzia pre inú lokalitu/model auta. Čo som googlil, pre wide sú nejaké updaty len pre Ceed a Niro HEV aj to sú len o pár dní novšie ako to čo je v aute.
Trochu začínam byť skepticky. V roku 2020 by som očakával, že sa aspoň mapy budú updatovať priebežne cez Wifi, len differencie, častejšie vylepšenia infotainmentu a nie takto cez servis, či platiť na kadejakých portáloch desiatky eur za update. A update aby mal len 2-3 giga, tak si nesie zakaždým celé mapy regionu. Rýchlostná cesta na Michalovce, R7.. tých zmien je kopec stále to tam nie je.
Posilnilo to moje odhodlanie ísť do projektu s tabletom & android dashboard+waze & KODI.
PS: Ak ste čakali, že sa vám raz UPDATE vysvieti, lebo máte UVO a connected auto. Tak asi žiaľ nečakajte. Ostáva to na servis a ten nemá čo updatovať.
Komentár
-
je verim tomu, ze raz pridaju aj region Europy do novej stranky pre stahovanie aktualizacii koncernu Hyundai/KIA:
http://update.kia.com/US/EN/navigationUpdate
Zatial iba pre USA/Canada/Korea.
Ked to moze fungovat pre tieto regiony, tak hadam to casom pridaju aj pre Europu.
Chodit do servisu a dostavat updaty raz rocne, to je take old-school Tesla naucila ludi ocakavat viac, hadam sa dinosauri rozhybu, lebo je to bieda. Zijeme v tretom tisicroci, uz davno to malo fungovat vsetko online.
-
Tiež by som sa potešil nejakému riešeniu cez android tablet. Skúšal som na základe Nicka81 aj osloviť nejakých vývojaárov Android/IOS aplikácií,ale nikomu sa do toho moc nechce, asi to "nesmrdí" veľkými peniazmi..
Inak moja skúsenosť s aktualizáciou infotainmentu v Kone: sice krajší vzhľad, ale inak kopa zbytočných tlačítok a žiadne aktuálne mapové podklady. V mojom okoli stále nie sú cesty otvorené už pred polrokom. A vyhľadávanie nabíjačiek úplne o ničom: Stála som na Budči 30m od nabíjačky a najbližšiu nabíjaciu stanicu mi našlo v Poprade, takže úplne nepoužiteľné.
Snáď príde nejaké zlepšenie s aktualizáciou Android Auto, kde by už mala byť podpora viacerých aplikácií, medzi iným aj Sygic, Chargemap a možno aj ABRP..
-
Takto som vymyslel ten držiak na tablet. Je to Brodit Proclip pre MY20 rozpílený na 2 časti. Musím nalepiť novú obojstrannú, lebo tým že bol použitý už nedrží ako nový. Hore ako sa ukladá tablet pôjde ešte kúsok peny, aby tablet nelietal doľava doprava. Nabíjanie cez magnetický konektor, zatiaľ budem dávať dole. Už ostáva spraviť len ten Android Eniro Dashboard. :-) A potom môže ísť TTGO preč.
PS: Objednali ma na servis. Tak som pýtal na mapy, nabíjačky.. Že koncom roka býva update. Tak som zvedavý čo bude. Raz za rok mi príde dosť málo, na to koľko staníc a ciest vznikne počas roka. O plug & charge v aute môžem asi rovno snívať.
Naposledy upravené nick81; 28-08-2020, 14:12.
- Likes 4
Komentár
-
Wilo výduchy idú do priestoru, to je ok. Budem odpajat cez mag konektor. Tablet možno bude len na dlhé trasy a dashboard bude na tel. Pri krátkych asi bez tabletu na infotainmente. Už som založil apku v android studiu, uvidíme co sa podarí vôbec. Zatiaľ je to len vízia.
-
Pôvodne zverejnené od hudino Pozrieť príspevkykolko ploch tam zmestis
Komentár
-
Hurá. Máme engineering na 10.25" !!! Nižšie som spravil video so všetkými obrazovkami.
engineering mode code: 0428 thanks to the Nedaz from xda https://forum.xda-developers.com/gen...9#post83454875
Roman-ba skusis Konu?
Naposledy upravené nick81; 09-09-2020, 07:41.
Komentár
-
EV_Future Mas pravdu, doslova nic.. Predcasna radost.. Max si tak nastavit FPS navigacie z 10snimok na 30 ..resp. nejake drobnosti v navigacii.
VESS autohold a pod, bude zalezitost EMCU/clustera. Toto je cisto len infotainment Neviem ci aj cluster ma nejake tajne menu. Alebo potom nejaky servisny tool a priamo menit nastavenie v riadiacej jednotke. Ale ako sa ku tomu dostat neviem. Ist pracovat do Kia Service
-
nick81 ked uz sme pri tych tabletoch. Co takto toto
€ 115,53 50%OFF | 9.7" Android 10.1 For KIA NIRO 2016 2017 2018 Tesla Type Car Radio Multimedia Video Player Navigation GPS RDS no dvd
https://a.aliexpress.com/_msc5ujt
Komentár
-
Vyzera to zaujimavo, ale pochybujem ze to ma vobec nejaku integraciu z autom, nikde som sa nedopatral ci to podporuje ovladanie na volante, ci sa daju nastavovat veci okolo nabijania/baterie a ako sa bude riesit update FW, ktory teraz robia v servise cez USB/SD kartu. Podla mna toto vobec neriesia.
-
Nevidim v tomto pre mna zmysel. Vstavana navigacia je prepojena s clusterom. Tj. pocas jazdy vidim podla rychlosti ubytku ci dojdem alebo nie - da sa to zobrazovat aj na clusteri. A teraz ked som si tam spravil drziak na tablet, zvyknem pri dlhych trasach na infotainmente dat ciel v build-in a prelozim cez infotainment tablet a mam waze + cluster si sledujem priebezne ci dojdem. Viac mi netreba + samozrejme plna podpora streamovania/offline filmov cez Kodi&YT.Naposledy upravené nick81; 16-09-2020, 09:04.
-
Včera sa mi vrátila C2 s reklamácie a fork pre Hyundai-Kia od xx979xx ide nejako dole vodou. Volant roztrasený, časté errory (control mismatch, a nejaký lag error), plyn vypne adaptívny aj lateral control. Ale našiel som nový Hyundai/Kia fork od XPS, dosť aktívne sa o to stará. Stabilný, plynulý volant, bez errorov a kopec funkčnosti naviac. Naviac portoval podporu HK do Arnepilotu. Tak idem spraviť patch na Niro do oboch forkov XPS-genesis a ArnePilot - obe idú super. Arne má podporu semafórov a stop značiek, automatické obmedzenie rýchlosti, pribrzdenie do zákrut a pod. Tak som zvedavý ako to bude chodiť.
- Likes 1
Komentár
-
Prikladám údaje z kontroly 45tis. km.. 360 eur s DPH - 40eur bola výmena pneu. Keď som sa pred týždňom u šéfa servisu na Tuhovskej p. Krakusa telefonicky objednával. Pýtal som sa ho na chladiacu kvapalinu. Dnes jeho ľudia bezproblémov vymenili na 7 mesačnom aute kvapalinu za 280 eur. Nikto mi nezavolal, Sumu som sa dozvedel až keď bolo auto hotové.
Takže aby ste vedeli.. Toto vedieť, tak idem servisovať do KE. Alebo obetujem záruku.
Ďalšia poznámka. Diagnostika im updatuje len FW jednotiek auta.. Pýtal som sa na infotainment, že tam bude ten pán až od obeda.. Takže to vôbec nerobia automaticky. Bud. týždeň si mám zavolať kedy tam bude a vybehnúť solo.
Ku kvapaline, teraz ako sa ochladilo som mal na UFC cold gate (56kW namiesto 75kW) .. čiže celé mesiace to nabíja rovnako "zle". Naozaj nechápem dôvod výmeny kvapaliny na aute, ktoré stíha chladiť a má iba 7 mes. teda nedá sa povedať, že by bola stará.
Kona owners neviem či ste na FB Majitelé a příznivci elektromobilů v ČR / SK ... ale na Konách to chcú meniť tiež každých 45, tak sa nenechajte odrbať
Komentár
-
Volal som so šéfom servisu. Že o tom nevedeli, že to len teraz nedávno do servisných intervalov a majú to nakázané meniť každých 45 tis.. Kvapaliny je tam cca 13.a niečo litra. Škoda, ak by mi zavolali počas prehliadky zruším záruku, pre toto som si EV nekupoval. Pri 90 tis obetujem záruku a ja si budem riadiť servis.
-
Pochopil som to tak, že im to plošne prikázali robiť. Nevie prečo, nevedia zohnať ani náhradu, len tú orig. (13eur/L/bez DPH).. Ospravedlňoval sa, že mi to zohľadnia pri ďalšom servise. Aj keď takú pálku by zohľadňovali asi X ďalších.. Asi si sám uvedomuje aká je to blbosť meniť. Košice ... No v Ba mi tvrdili že to nebudú robiť a spravili . Takže moc tomu never . Resp. povedať pri servise, ak bude nad 100 eur, konzultovať s tebou. Nie že pred tebou pristane už fa.. Jediné pozitívne na tom je, že to nie je 700 eur a pod.. Staršie Kony/Nira si preverte, lebo sa to možno týka aj nich.
-
Aku sr..ku kvapalinu tam davaju, ze nevydrzi aspon 5 rokov?
Zivotnost chladiacej kvapaliny (aj brzdovej) je vseobecne casova zalezitost, nezavisla od najazdenych kilometrov. Byva niekolko rokov.
I-MiEV ma dva okruhy s rovnakou chladiacou/ohrievacou kvapalinou. Predpisany interval vymeny je 240 mesiacov - teda 20 rokov.
Change motor coolant - Every 240 months
Change heater fluid - Every 240 month
-
Čakal som to. A ako ste sa dušovali hore, že nič také nebude. Keď to bolo v zahraničí predpísané, tak to bolo len o tom, že to u nás nevedeli pred prehliadkou ani poriadne pozrieť v PC.
Ako som hore písal - keď bude faktúra, budem veriť, že sa to neplatí na SK. A faktúra už je ...
Ako je písané všade, týka sa to len eNira a nošovickej Kony. Originálne a pravé kórejské Kony by mali byť o túto smutnú a nepríjemnú skúsenosť ochudobnené.
-
Z komentarov kade tade po tomto fore som nadobudol dojmu, ze korejci su najsam fasa a urobil som velku chybu ze som kupil Teslu... Ze by to tak nebolo ?Naposledy upravené Jiri GrandPa; 30-09-2020, 17:48.
-
Pôvodne zverejnené od demo Pozrieť príspevkyNa spalovákoch je výmenný interval 5 rokov, aj to si myslím, že je kvôli teplote takmer 100 stupňov
-
Miroslav Rojko Ale vidíš ten rozdiel? Či nie? Najskôr Nórsko 700 eur každých 7500 km/mil.. Potom viď ČR 26600 Kč .. veď to je 3x viac ... https://www.facebook.com/groups/2100...8710662118953/
280 eur je dosť.. ale keď to rozrátam .. 30eur som mal prvú 15tis, druhú 120eur.. .tretiu 40 eur .. tak plus 90 eur ku každej .. no ok.. nepoteší.. ale 700-950 by ma obrátilo .. Stále ešte nemáme doriešené prečo ČR 950 eur a tu 3x menej..
Inak vôbec nevidím problém aby to hodili aj na staršie.. modely .. zmenili to zabehu ako na 2020. Povedia si, aby Kony nevybuchovali, tak predpíšeme spätne.. A možeme si trieskať hlavy všetci :-D .. Ale ako píšem .. +100 eur na 15000km nie je zas taký killer, ako +200 alebo +300 ..
-
Jiri GrandPa Tesla mi vôbec nechýba . Tiež tam niektorí riešite MCU a pod, veci mimo záruky resp. len pneu s diskami na 3 čo stoja, polotovar FSD.. Obstaranie a prevádzka Nira je stále dosť lacná, komfort parádny. Ok sú tam muchy, ale tie má aj Tesla, VW a pod.. Nemám chuť sa tu precikávať, dôležité aby bol majiteľ so svojím autom spokojný a to sme všetci :-D. Viem si predstaviť vlastniť Teslu/VW/Škodu/Konu ale každé má svoje nedostatky sry.., .. Aj tak všetci výrobcovia si nájdu cestu k našim peniazom (aj Tesla). :-D
-
jux Ak by som nemal ten môj dashboard .. a nezobrazoval si tam tu teplotu .. Sledujem to každé nabíjanie.. Hýbe sa od 10 do 30 stupňov. Nenormálne nariadenie meniť v podstate novú kvapalinu. Sám by som tam utekal na výmenu, ak by tá kvapalina nefungovala.
-
Chladica kvapalina pri spalovakoch obsahuje neutralizatory kyselin ktore vznikaju mikro infiltraciou slodin horenia do chladiaceho media, kyselina ktora by poskodila hlinikove casti spalovacieho motora je neutralizovana az do vycerpania koncentracie v chladiacej kvapaline a preto ten vymenny interval 3-5 rokov obvykle ale moderne kvapaliny maju aj dlhsi interval. U EV predpokladam ze zacali pouzivat kvapalinu na chladenie clankov ktora by mala byt nevodiva (v pripade uniku) a to je mozno dovod tej vysokej ceny . Alebo mozno ide iba o zisk...
-
Ford uz dlhe roky ma ich flaskovy produkt ofic. so zivotnostou 10r. Pritom je cervena a vyzera ako uplne obycajna G12. Ci ma ine oznacenie aplikovatelne do univerzalneho jazyka neviem.
Aj moje auto bude mat 6r a rozmyslam, ci je potrebna vymena alebo to necham este tak.
-
Dobry point od skyfox77 .. "earlier this year that service would have costed more than double what you paid, here in sweden it was said to be around 800-900 eur. But since then they found a much cheaper coolant and buying it in bulk instead of 1L bottles.." ... Kludne to moze byt este viac
-
nick81 - vsimni si, ze som komentoval vyrobcu nie auta. Tesla je komunikacne nighmare to vies. After all sme to asi vsetci len "hovada v bozej stajni".
-
Možno by stálo za to pri odovzdávaní auta do servisu trvať na tom, aby do preberacieho-odovzdávacieho protokolu servis napísal predbežnú cenu za servis. Tú potom nesmie bez predošlej konzultácie s majiteľom navýšiť viac ako o 10%. V opačnom prípade je zákazník oprávnený odísť bez platenia. Roky som robil príjmacieho technika v autoservise a tak to písal zákon. Neverím že sa v tom smere niečo veľmi zmenilo. Inak mne skončila pred tromi týždňami záruka a dnes mi odišla autobatéria. Je na nej napísané že má trojročnú záruku ale v servise ma samozrejme poslali do kelu. A tak zvažujem že som asi skončil s chodením na garančky. Len to stojí nezmyselné peniaze (výmena náplní - akýchkoľvek pod 5 rokov je úplný nezmysel) a v konečnom dôsledku keď sa v tom aute niečo vážne pokazí, servis to aj tak hodí na majiteľa. To sú bohužiaľ moje životné skúsenosti.
-
Roman-ba Človek sa učí .. Už si to postrážim s tou cenou.. a vy už máte tiež info. Sry ak som reagoval prehnane. Ono nakoniec tá suma nie je taká strašná ako prvé správy z Nórska (800-900 eur). Na to koľko sa vozím v porovnaní s elektrikou/paušalmi a comma.ai je to viac menej zanedbateľné.
-
Roman-ba ako mohla skončiť záruka ? Veď je 5-ročná, nie ?
Mne v servise píšu predbežnú cenu opravy, ale vždy v dvojnásobnej výške ako platím, asi si nechávajú rezervu.
-
Miroslav Rojko No neviem, neviem. Práve som prelúskal celu garančnú knižku a nikde som to tam výslovne nepísané nevidel. Síce sa na strane 3 píše že "ak nie je uvedené inak záruka na vozidlá Hyundai je 3 alebo 5 rokov (viď strana 12) bez obmedzenia kilometrov" NO a na strane 12 nie je písané nič. Až na ďalšej strane je tabuľke uvedené že záruka na vozidlo Kona je 5 rokov podľa Občianskeho zákonníka a to je zas rozpor lebo lebo OZ všeobecne určuje záruku 2 roky. (rád by som sa mýlil). Sú tam uvedené záruky na jednotlivé časti auta, ale o batérii tam napríklad nie je ani slovko. Nebola náhodou záruka na batériu 7 rokov alebo 160 tis. km? Ja to nemám kde overiť, keďže som nekupoval auto ako nové. A na začiatku knižky sú dva korešpondenčné lístky ktoré treba vyplniť a odoslať kamsi, kde to je už dávno zaevidované, a to som tiež pri kúpe auta prehliadol, resp. ma na to nikto neupozornil. Takže si myslím, že keď sa niečo pokazí tak si proti zákazníkovi nájdu niečo, aby nemuseli záruku dodržať.
-
Intervaly výmeny .. "The MY20 uses a low Electrical Conductivity Liquid Coolant and the MY19 a normal coolant. It is either 36 Month or 45000km. Whatever comes first. The normal coolant only needs changing after 210k km or 10 years what comes first" ... ".
Inak stretol som na nabke predajcu Nira a ten mi tvrdil, že pozoruje pri MY20 lepšiu spotrebuje ako na MY19. Že keď Niro v lete dá kombinovanú 520km, MY19 iba okolo 450km .. Majitelia MY19 viete to potvrdiť, či je to blbosť?
-
Ešte jedna drobná info. Konečne sa našiel hack na to otravné dlhé pípanie. Ak je auto v utility/zapnuté a zatvoria sa dvere z vonku.. Stačí nechať v aute časť kľúča s čipom.. A zatvoriť ručne s tou manuálnou časťou kľúča. Auto sa nedá po opustení otvoriť aj keď je tá druhá časť dnu, iba manuálne .. čo je ok.. Takže na nejaké odbehnutie - otvorenie brány v opustenej oblasti, vyhodenie smetí na nabíjačke a pod. sa dá aj takto bez upozornenia okolia.
Komentár
-
demo Nie.. ja som v tom aute ked bezi, takze je zamknute all .. otvorim svoje dvere, stiahnem okno, stlacim lock all doors button - zamknu sa aj tie moje, tuknem na dverach vytiahnutie okna a je to.. To uz mam taky ritual, ale inak to nejde.. akurat to nechutne 8-10sec pisti .. cize teraz len necham keyfob part v aute.. To uz nezatazi.. B variant namiesto okna + lock + vytiahnutia je zamknut manualnou castou .. Dobre je ze ked bezi, tak nespravne otocenie tusim neotvori vsetko.. Tam nie je problem ..
Ano je to nachuja.. 2009 kia normalne dialkovym sa pekne zamkla beziace auto,, tieto nove modely uplne dojeje aj fosil... Akurat fosil nenechavas na parkovisku bezat hodinu
PS: Toto je len case pre magora ako som ja.. Ale v noci otvarat rucne branu a nechat auto beziace a otvorene v lese nemam odvahu, resp. na opustenych parkoviskach ist v noci 20 metrov mimo auta (wc, smeti) .. detto.. Predpokladam, ze vsetci mate brany na dialkove a nekempujete na nabkach kade tade :-) Samozrejme sami, ked partak v aute, tak ten postrazi.
-
Ahojte, som po 15k km (prva prehliadka) servise. Cena 76,- EUR.
Predbezna cena bola 67,- EUR k tomu bol priratany spotrebovany material. Takze cena sedela.Naposledy upravené mozeg; 01-10-2020, 08:07.
- Likes 2
Komentár
Komentár