Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Hyundai Ioniq (H, PHEV, BEV)

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • Komat44
    Member
    • Jan 2018
    • 87

    Pôvodne zverejnené od Komat44 Pozrieť príspevky
    Ma niekto na ioniqu za sebou uz update na tento firmware? Priznam sa mi nechce sa mi to cele prekladat, takze sumar- vylepsenie mimo ine v Live update nabijaciek (netusim odkial taha data a ci u nas funguje), LIVE parkovanie a dopr. zapchy (dtto), vylepsene kurenie, nove moznosti v nastaveniach zvuku atd..

    This firmware has new features:
    - LIVE charging stations (search in "near your position", "near destination", "near center" [of a city], "near cursor") with partial availability display and filter option by connection type
    - LIVE parking (option: "off the road" and "on the road") with cost display
    - Display of LIVE delays in the Navi
    - Heating: After the first test, the heater seems to warm up faster than the previous versions. When the vehicle was switched on, around 700W were immediately invested in the heater despite "driver only". After 60 seconds it was already 3.6kW. How the actual improvement turns out needs further investigation.
    - Bluetooth: Switching between different Bluetooth devices via icon possible
    - Telephony: Switching on a temporary private mode possible (hiding all synchronized contacts and call lists) - Audio settings: new graph for top view visualization, display of fader and balance values ​​(e.g., H-2 L-R)
    Hmm, na toto som sa pytal uz vo februari, evidentne to k SK dealerom chodi s niekolkomesacnym spozdenim

    Komentár


    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      Neviem ako SK dealerom, ale servisu bez dealerstva, kde chodím ja, to priekazne nerobilo problém nahrať, čo ma každou návštevou utvrdzuje, že menej je niekedy viac (menej okázalé budovy, kávičkovanie nič, ale zato urobia čo potrebujem).

    • head
      head komentoval
      Upraviť komentár
      Miroslav Rojko a ktory servis to je? Vsak odporuc nieco. Dik!

    • Ioniq
      Ioniq komentoval
      Upraviť komentár
      AutoPola v Bratislave asi mysli, mozem tiez len odporucit. Ziaden luxus, len dielna. Ale top pristup a najnizsie ceny.

    • head
      head komentoval
      Upraviť komentár
      Ioniq mne ide predovsetkym o servis kde mi aj nahraju novy firmver. Robia to tam bez vyhovoriek?

    • Peterka
      Peterka komentoval
      Upraviť komentár
      V AutoPola som bol aj ja spokojny, robia ale "update map", pri poziadavke na novy softver-firmver povedia, ze ziadny nemaju k dispozicii :-D
      Nie zeby nechceli, su velmi ustretovi, ale tak to maju zaradene.

    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      Áno, AUTO POLA na Vajnorskej pri Poluse som myslel, žiadne čakania, keď treba súrne prehliadku, urobia si čas a zobrali ma aj na druhý deň ako som zavolal, účtujú si slušne, nemám tam výhrad, čo sa o iných Hyundai servisoch nedá povedať.

    • Joe79
      Joe79 komentoval
      Upraviť komentár
      Data taha z WIFI hotspotu, pokial si ho telefonom alebo inym zariadenim spravis. Ja mam Orange TP-Link priamo v aute v kastliku pod laktovou opierkou, je tam aj USB port na napajanie. Akurat mam problem s telefonom a Bluetooth handsfree - ludia mi hovoria, ze mi nie je rozumiet a v mojej reci su vypadky. Skusal som vybrat mobil z kastlika pre bezkontaktne nabijanie, aj ten access point som vypol. Nic nepomohlo. Este by to mohlo byt jablkovym telefonom - XR 64GB verzia. Ma niekto podobnu skusenost?

    • Joe79
      Joe79 komentoval
      Upraviť komentár
      Servisna prehliadka po 15000km v AutoPola zo dna 26.8.2019 - Pracovne operacie: nastavenie geometrie, vymena peloveho cistica, prehliadka karoserie, servisna prehliadka 15000km, drobny jedincovy material. Material: cistic pelovy Ioniq, brzdova kvapalina. Spolu176,21EUR. Na dodatocne poziadanie update firmveru (treba ziadat update map). Paradoxne, mapy maju starsiu verziu EUR.10.41.46.701.002.2(D.D2/E.D1)... Kym bezal update dozvedel som sa, ze servis sa bude stahovat do novych priestorov a bude mat aj predavat nove vozidla.

    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      Ano, maju uz oznacenu budovu oproti Vajnorskej 136A, teraz pomenovanej Nová Rožňavská. Je to spojnica Vajnorskej a Rožňavskej pred autosalonom BMW v smere od centra.

      Ale podľa prác ti robili "veľkú" prehliadku, čo sa robí každý druhý raz alebo po 30000 km.

    • milan84
      milan84 komentoval
      Upraviť komentár
      wow. 180e za pelovy filter, geometriu a kontrolu. Zabijaju uplne vyhody elektrickeho auta. Ja by som sa im mohol vykaslat na tieto garancne prehliadky.

    • hudino
      hudino komentoval
      Upraviť komentár
      milan84 ono asi zalezi aj na servise, servis Soul po 60 tis. km, v BA po vraj VIP zlave mal byt 100e. inak vraj 150e
      nakoniec som kvoli ceste to nechal spravit v PD za 90e bez akejkovek zlavy.

      a to uz je teda dost rozdiel... ci robili to iste ako v BA, netusim ale aj tak idu len podla toho co im vyprdne program ....
  • Ioniq
    Member
    • Jan 2017
    • 364

    Dnes som skusal nabijat na IONITY 350kW v St. Valentin (AT), na Ioniqu to tlacilo okolo 65kW. Nabijacky neukazuju detailne info tak len kalkulacka. Kludne ma opravte ak som zle vypocital

    Inac v St Valentin je vybudovany ozaj krasny hub. Je tu cerpacka s cistymi WC a kusok cez cestu je Landzeit. A hlavne mrte nabijaciek. 6x Ionity 350kW plus 2 dalsie stojany v priprave, k tomu myslim 8x Tesla SuperCharger ak som spravne pocital a este 2 stojany Smatrics (1x klasika trojkombo 50kW a 1x dvojity 22kW). Tie kable co sem idu musia byt neskutocne hrube, sialene mnozstvo elektriny sem tecie.

    Smatrics bol prazdny, na Ionity som bol len ja. Tesla SC bolo takmer plne, 1x TMS, 1x TMX a 5x TM3 vsetkych farieb. Celkom radostny pohlad a zaujimava indikacia populacie EV.

    Inac ma celkom prekvapilo, ze vsetky TM3 nabijali na SC. Ak dobre pocitam, IONITY pri plnom tankovani vacsej baterky vychadza podstatne lacnejsie a este je aj rychlejsie. Zrejme mali vsetci este ten 6M gratis SC cez referal alebo len lojalita k znacke? Neviem aky je pohlad Teslakov na toto Vybrali by ste si v takomto pripade drahsi SC kvoli Tesla brandu alebo IONITY? IONITY ma 8€ za jedno nabitie, cena na rakuskom TeslaSC je 0.28€/kWh, co je cca 28,5kWh za 8€, t.j. pri nabiti 60kWh bude cena takmer dvojnasobna. V Nemecku to vychadza pri velkych nabijaniach este horsie, tam je nad 60kWh cena az 0,40€/kWh.

    Komentár


    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      Ioniq nemiesaj kW s kWh...
      cena v Nemecku nie je 0,40€/kWh, v Nemecku je casova tarifikacia
      € 0.40 per minute above 60 kW
      € 0.20 per minute at or below 60 kW

    • Ioniq
      Ioniq komentoval
      Upraviť komentár
      Ahaaa, to som nevsimol ze to maju minutove, som videl len 0,20€ a 0,40€

    • nemo
      nemo komentoval
      Upraviť komentár
      Keby som ja isiel s TM3 na St Valentin, tiez by som dal prednost Tesla SC pred IONITY pretoze by som chcel nabit nejakych 170km dojazdu (co je vzdialenost na SC Muehldorf). To je nejakych 27,2kWh pri spotrebe 16kWh/100km. Cenovo to teda vychadza lacnejsie (7,60€). Pri Tesle sa na dlhych trasach nabija vzdy len tolko, aby sa dalo prist na dalsi SC + nejaka rezerva ~8% pretoze cim vyssie SOC tym pomalsie je nabijanie. Takto sa skracuje celkovy cas cestovania.

      Okrem toho, som videl videa tak chlapik musel volat na hotline IONITY ze nabijanie nefunguje, ked to na dialku opravili tak pri 75% sa nabijanie prerusilo a musel volat znovu. Zmenil stojan a zasa volat aby mu neuctovali dva krat poplatok.

    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      Inak ti co pojdete na juh po rakuskej A2 mate pod Viednou odpocivadlo Old Timer Guntramsdorf, kde som objavil 4 stojany co patria pod Ionity, ale s karton New Motion nabijate za 0.1 EUR/min.
      Vykony 2x 75 kW (ja som tam nabijal e-tron 81 kWtami)
      2x150 kW.
      Je to pristupne aj z opacneho smeru.

    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      Neverim, ze Ionity dlho vydrzi s takymito promo cenami, ked je na Ionity cena kW nabijania na rychlonabijacke pre niektore auta nizsia ako cena nabijania doma v garazi.
      Ked sa zvysi pocet velkobaterkacvov na cestach a ked skonci mnozstvu TM3 bezplatne polrocne nabijanie na SC, tak ak by Ionity zachovali tieto promo ceny, tak budu mat vsetky stojany obsadene vecsinu casu.

    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      "Nic netrvá věčně, ani láska k jedné slečně" hovorievala moja babička. .

    • ICE666SVK
      ICE666SVK komentoval
      Upraviť komentár
      Peniaze su jedna vec a pohodlnost, alebo konfort druha. Takze ak nemusia majitelia EV mat registraciu, nemusia vytahovat identifikacnu kartu, alebo mobil a prihlasovat sa + robit este transakciu a maju Teslu a je blizsko SC, tak zrejme idu na SC.
  • Peterka
    Member
    • May 2017
    • 196
    •      

    Komat44 Ty si ma vcera zdravil pri predbiehani na Einsteinovej, alebo ma aj niketo iny na Ioniqu prestriekany predny plast na bielo?

    Komentár


    • Komat44
      Komat44 komentoval
      Upraviť komentár
      Ak si ty cierny ioniq spz MA tak potom som to bol ja veru 😉 akurat sme sa bavili s manzelkou ze v ciernom je ten sivy plast uplne v pohode..

    • Peterka
      Peterka komentoval
      Upraviť komentár
      Ano, aj tvoja manzelka mi kyvala. Pri ciernej ten plast sice "krici" menej ako pri bielej ci modrej, ale aj tak sa mi nepaci. Myslel som, ze to bude jedna z prvych veci, ktoru zmenim. Ale odkladal som to a uz mi to az tak nevadi. Mas moj obdiv, ze si sa na to dal, hoci efekt je jednoznacny,
  • Peterka
    Member
    • May 2017
    • 196
    •      

    Hm, dotacia 13000 eur?
    https://www.teslamagazin.sk/hyundai-...ic-cena-zlava/

    Komentár


    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      Zle prepísané (opísané), prečítajte si čo članok na hybrid.cz, už tam preháňa a potom tlačovú správu českého Hyundai. Keď to podľa tohto preberie ešte jeden novinár, už ho budú dávať zadarmo.

    • milan84
      milan84 komentoval
      Upraviť komentár
      ...ako detska hra na telefon
  • Ioniq
    Member
    • Jan 2017
    • 364

    Na goingelectric.de fore porovnavali zdravie baterky Ioniqu pri najazdoch nad 100.000km. Zatial to vyzera dobre a Ioniq ciastocne ruca aj niektore zauzivane rady o nabijani.

    103.000km s castym AC nabijanim na 100% a statim s full nabitim - 100% SOH
    130.000km s velmi castym DC nabijanim - 100% SOH
    140.000km bez specifikacie spravania 95% SOH

    Vyzera, ze s bateriou sa naozaj vyhrali a dobre drzi aj bez komplikovaneho chladenia.

    Komentár


    • milan84
      milan84 komentoval
      Upraviť komentár
      Ioniq ale to sa zasadne liši od auta Ľuboš Geleta ktory niekde pisal, ze ma pokles cca 6 percent pri nejakych 60-70000km.

    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      ale on ten pokles odhadoval podľa dojazdu a to mohol byť vplyv iných vecí

    • milan84
      milan84 komentoval
      Upraviť komentár
      no pisal doslova: "Strata povodnej kapacity max 6-7 % to auto má veľmi kvalitný akumulátor" Ja som myslel, ze to ma z diagnostiky Torq ci ako sa to vola, ktoru berie hyundai. Lebo odhadovat pokles podla dojadzu je extremne nepresne. tam staci parkrat pustit stierace a uz je to ina situacia

    • Ioniq
      Ioniq komentoval
      Upraviť komentár
      Ano lisi, ale je to celkom dobry ukazovatel co ocakavat. Samozrejme kazdy moze natrafit na blby kus plus je tam x dalsich faktorov. Ale su to velmi dobre cisla, aj napriek tak malej statistickej vzorke.

    • milan84
      milan84 komentoval
      Upraviť komentár
      no praveze tie tri hodnoty su lepsie ako Tesla a tomu neverim. Prave Tesla ma vseobecne zaznamenanu najnizsiu rychlost degradacie. Viac by mi sedeli cisla, ktore uvadza Lubos.

    • Peterka
      Peterka komentoval
      Upraviť komentár
      Pokial viem, Lubos diagnostiku nepouziva a ten pokles bol jeho kvalifikovany odhad. To co ukazuje diagnostika je ale vec softveru a ci naozaj zodpoveda realite je otazne. Ja mam aktualne 52 000km a stale mi ukazuje SOH 100%

    • milan84
      milan84 komentoval
      Upraviť komentár
      Peterka ale ak software nekukazuje realnu hodnotu, tak tie "stovky" nebudu realne ani u tych uvedenych aut nie?

    • Peterka
      Peterka komentoval
      Upraviť komentár
      Netvrdim, ze diagnostika ukazuje tie percenta zle, iba ze by som sa na ten udaj prilis nespoliehal, kedze neviem ako je namerany. Rovnako pri Ioniqu neviem ako inak zistit pokles kapacity baterie, kedze dojazd pri nabiti na 100% SoC je vzdy iny- podla predchadzajucej spotreby a ktovie coho este.

    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      Pani, treba si uvedomit, ze 100% SoC moze znamenat vselico. Moze znamenat % kapacity novej baterie alebo aj % znizenej kapacity. Aj bateria, ktora ma uz znizenu kapacitu vekom a najazdom sa pri rovnomernom degradovani clankov vzdy nabije na 100%SoC. Moje dva i-MiEVy sa vzdy nabijaju na 100%SoC, pricom starsi (5-rocny) ma evidentne cca o 5% mensiu kapacitu baterie ako novsi (2apol rocny) pritom najazd maju oba priblizne rovnaky - medzi 10 az 15 tis km. Kapacita baterie ako ju pocita BMS v kWh alebo Ah nemusi korespondovat s %SoC. Aj tesla sa mi vzdy nabija na 100%SoC ale BMS jednoznacne tvrdi. ze nejaka degradacia urcire je po 50 tis km a takmer 3 rokoch. Vypocet kapacity zalezi od mnozstva faktorov - ak sa jazdilo kludne, boli mensie straty - tak sa z baterie realne odovzda podstatne viac energie ako ked sa jazdi divoko. Takze po viacerych vybijaniach setrnym sposobom kapacita narasta, no staci niekolko agresivnych vybijani a BMS kapacitu znizi. Pritom bateria je stale ta ista a realne ma pri rovnakych podmienkach rovnaku kapacitu.

    • Peterka
      Peterka komentoval
      Upraviť komentár
      jux diagnostika tych 100 000km Ioniqov ukazuje 100% SoH- State of health, co by mal byt ekvivalent straty kapacity

    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      Otazka co znamena 100% SoH u Ioniqa. Neverim, ze to znamena 100% povodnej kapacity baterie. Ziadna bateria nemoze mat po 100tis km nezmenenu kapacitu. Kolko je to cyklov? Ved bateria Ioniqa cykluje s cca 30kWh... pri spotrebe cca15kWh/100km je to cca 200km/cyklus t.j. po 100tis km maju clanky za sebou cca 500 cyklov, cize musia mat nejaku degradaciu z cyklov plus nejaku casovu. To ioniqove 100%SoH moze znamenat, ze degradacia je v ramci predpokladanych hranic, no urcite to nemoze znamenat nezmenenu kapacitu voci prave vyrobenemu autu s nulovym najazdom.
      Ale netreba o tom vela spekulovat lebo sa zamotate.
      Kazdy vyrobca moze definovat svoje meracie metody ako chce. Jediny presny postup by bol vybijat bayeriu zo 100% nabitia konstantnym odberom, napr kurenim - ked sa v diagnostike da presne odmerat prikon kurenia. No zase sa daju porovnat len rovnake auta, lebo okrajove podmienky v roznych autach su rozne - napr k vypnutiu kurenia prichadza pri roznom SoC
      Nestoji za tu namahu sa s tym detailne zaoberat.

    • dango
      dango komentoval
      Upraviť komentár
      Skor si myslim, ze je to udavane tak, ze vyuzitelna kapacita je 28 a pokial toto cislo neklesne, tak SoH bude vzdy 100% - aj ked realne z celkovej po 100kkm uz urcite ubudlo

    • Ioniq
      Ioniq komentoval
      Upraviť komentár
      Tiez si myslim, ze to nestoji za hlbkovu analyzu bez poznania vsetkych faktorov. Toto su hodnoty, co ukazuje TorquePro. Ci bere spravne a realne udaje je otazne. Pri Leafe 1 bola degradacia zjavna aj bez udajov z appky. Tu nie, takze uz to samo o sebe je plus. V kazdom pripade su to povzbudive cisla.

      Ja mam 56.431km a SOH tiez zatial na 100%. Ak by som sa mal orientovat podla dojazdu, tak pri 100% nabiti mi tiez stale ukazuje taky dojazd, ako pred 2 rokmi (po kalibracii, t.j. zresetovani spotreby, najazde 300km a ustaleni priemernej spotreby na rovnakej hodnote, snazim sa to vzdy nechat na 140Wh/km nech sa to lepsie pocita). Pri tejto spotrebe mi ukazuje dojazd 210km, rovnako ako 2 roky dozadu. Pokial sa suchcem a idem na spotrebu a hybem sa okolo 120Wh/km tak to byva okolo 240km.

      A zase argument, ze Tesla ma po 50.000km nejaku degradaciu tak aj ostatni musia mat, mi pride trosku mimo. Nechcem povedat, ze existuje na svete dokonala bateria. Ale pouziva sa tolko roznych chemii a dizajnov baterie, ze tu degradaciu co ma Tesla po 50.000km moze mat iny vyrobca pri 20.000km, a iny pri 100.000km, a niekto mozno pri 200.000km. Predsa len bateria v Tesle je podla mna viac namahana. Vysoky vykon motora a narazove odbery, 2 motory, menej ucinne kurenie, takmer nonstop odber cez online konektivitu atd. Ono sa to velmi porovnavat neda. A v konecnom dosledku, Ioniq moze mat lepsiu chemiu baterie. Predsa len do malej 28kWh baterie sa cena drahej chemie premietne menej ako do 100kWh molocha. A vyroba auta je vzdy o optimalizacii nakladov.

      To by chcelo laboratorne zmerat, ale to nikto robit nebude

    • EVan
      EVan komentoval
      Upraviť komentár
      jux to čo hovoríš je jasné - klasické meranie kapacity batérie konštantnou záťažou. Možno by to šlo aj na nejakom cestnom okruhu s pevne nastaveným tempomatom odmerať :-)
      Ale čo tak použiť údaj o priemernej spotrebe. Nabijem do plna, vynulujem meranie priemernej spotreby a jazdím až "do konca" (teoreticky). Ak potom vynásobím priemernú spotrebu s odjazdenými kilometrami spočítam koľko elektriny som minul. Teoreticky by to mohlo tiež, aspoň orientačne, ukazovať kapacitu. Alebo sa mýlim?

    • Ioniq
      Ioniq komentoval
      Upraviť komentár
      Take nieco som absolvoval minuly stvrtok zo 100% SoC na 2%, korytnacka a uz mi celkom stiskali ritku ci dojdem k nabijacke K tomu vsetkemu som bol pri Salzburgu a dufal, ze nabijacka funguje. Priemerna spotreba za tu jazdu bola podla palubaku 14.1kWh/100km a presiel som 195.3km.

    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      Ioniq - vecsina tvojich tvrdeni ma opodstatnenie, no napriklad tvrdenie, ze tesla namaha bateriu viacej ako ini nie je spravne - tesla namaha bateriu podstatne menej ako ostatni - vid moju tabulku o nabijani - tam je jasne, ze prave Ioniq namaha bateriu pri nabijani najviac. A vybijanie velkym vykonom u tesiel je jednak kratkodobe a tesly maju k dispozicii podstatne vecsiu bateriu, takze mozu vybijat bateriu kludne 3-nasobnym vykonom ako Ioniq a stale budu clanky menej namahane. O poriadnom kvapalinovom tepelnom managemente baterie ani nehovoriac. Tiez tvrdenie, ze v tesle je nejaky extremny odber kvoli konektivite je HOAX, ktory som vyvratil osobnym meranim, ked som dokazal, ze tesla pri vypnutom aute pocas normalneho denneho pouzivania nezoberie nic z velkej baterie. A ked treba teslu odstavit na dlhsie da sa stala konektivuta vypnut - vtedy vydrzi bez dobijania z hlavnej baterie 4 dni, pricom konektivita sa da stale na dialku hocikedy aktivovat. Ak by sa vyplo aj cakanie na aktivovanie vzdialeneho pristupu, vydrzala by este viac ako 4 dni bez dobijania z hlavnej baterie, ale to som uz nemal trpezlivost a chut merat.

    • EVan
      EVan komentoval
      Upraviť komentár
      Ioniq takže 0.141 x 195.3 = 27.53kWh (+ 2%). To by mohlo byť OK.

    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      EVan Da sa vymysliet viacero metod merania kapacity baterie, ale kazda bude nejakym sposobom zavisla od toho ako dane auto interpretuje spotreby vo svojej statistike, co dava k dispozicii vodicovi alebo vo svojom BMS cez OBD. Jedine spravne meranie kapacity by bolo v laboratornych podmienkach, keby bola bateria vybijana externou zatazou, ked sa po 100% nabiti vo vozidle pripoji rovno na bateriu externa zataz s definovanymi parametrami a na merakoch sa da exaktne sledovat a zaznamenavat priebeh vybijania (prud, napetie, pripadne rovno energia) Treba samozrejme vtedy zabezpecit aby auto nezralo nic.
      Standardne sa kapacity baterii definuju pocas 20 hodinoveho vybijania prepocitanym predpokladanym konstantnym vykonom, co samozrejme v realnom svete nikdy nie je, takze kapacity pri realnom pouzivani su vzdy mensie. Takymto laboratornym/garazovym sposobom som testoval len bateriu elektrickeho skutra, ktora mala mat podla popisu kapacitu 6kWh, vybijal som ju z 100% nabitia do 3V napetia na clanok (liion 3,6Vnominal), no nechcelo sa mi natahovat vybijanie na 20 hodin, tak som dal taku zataz, ze vybijanie prebehlo pocas 5 hodin a vtedy som nameral kapacitu cca 5,5kWh, co povazujem za dobry vysledok. Pre meranie nabijanej alebo vybijanej energie baterii s napetim maximalne 100V pouzivam tuto krabicku - pocita rovno Wh.
      Verzia do 20A bez shuntu je tu: https://www.ebay.co.uk/itm/100V-20A-...MAAOSw4VpcCkqr
      Existuju verzie 50 aj 100A verzie s shuntami.

    • Ioniq
      Ioniq komentoval
      Upraviť komentár
      Ale ja netvrdim, ze konektivita ma extremny odber. Iba to, ze ma nonstop odber. A to si sam potvrdil, ako si pisal. Rovnako ako dalsi Teslaci na inych forach, ked nechali auto stat a po 48 hodinach im poznatelne ubudlo z dojazdu (aj ked zanedbatelne). Ja ked som sa vratil po 2 tyzdnoch k Ioniqu z dovolenky, mal taku kapacitu ako mal pred odchodom. Keby to nic netahalo, nedavala by tam Tesla moznost vypnut konektivitu pri dlhodobejsom nepouzivani.

      Mne ide ohladne namahania baterie skor o to, ze tym, ze Tesla ma prirodzene vyssiu spotrebu kvoli hmotnosti a niektorym veciam ako kurenie/konektivita, zbytocne prichadza o energiu, ktoru musis nasledne znova nabit a zbytocne si minas nabijacie cykly. Samozrejme, ze v celkovom obraze vzhladom na velkost baterie je otazne, do akej miery je to vobec relevantne. Velmi asi nie.

      Btw, na margo narazoveho vybijania pri prudkej akceleracii. Pokial je to tak ako hovoris, a baterii to neskodi, preco sa prehrievali baterie pri opakovanych max akceleraciach a auto sa hadzalo do spomaleneho rezimu? Vsak ak zvladne bateria este 3x tolko, nemalo by to byt problem ci? Tiez preco TMS nedokazal odjazdit Nurburgring a prehrial sa po kratkej dobe? Chapem co chces povedat, ale prax ukazuje zjavne trosku odlisnu skutocnost ako teoria? Ta specialne upravena zavodna Tesla MS so zlepsenym chladenim odjazdila 4,5mile na F1 trati a prehriala sa. Ioniq je slabsi aj s mensou bateriou, ale 5 mil dokaze ist pod plnym plynom bez ujmy. V absolutnych cislach je to neporovnatelne, ale v relativnych to je rovnaka situacia. Lebo toto som nikdy dako nepochopil, vsade sa pise kolko ta bateria zvladne a aku ma rezervu, a v praxi zahuci po kratkej chvili 🤔

    • EVan
      EVan komentoval
      Upraviť komentár
      jux práve otázka tej interpretácie údaju o priemernej spotrebe auta ma zaujíma. V jednej debate ma presviedčali, že údaj o priemernej spotrebe berie do úvahy len spotrebovanú energiu, ktorá odišla z batérie, ale vraj to neberie do úvahy straty batérie. Čiže mi tvrdili, že ten môj spôsob na Tesle nefunguje (podľa ich čísel to robilo skoro 20%). Mne na mojom Soule ten orientačný prepočet vychádza celkom presne. A zdá sa mi zatiaľ, že po 30 tkm sa to ešte nezmenilo.

      Na meranie malých LI-ion zdrojov ja používam toto: https://www.ebay.com/itm/150W-180W-U...-/183042567245 , ale tu sa pohybujeme v iných rozmeroch :-)

    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      Ioniq necitas poriadne. nonstop odber kvoli moznosti konektivity je asi taky ako nonstop odber mobilu, s ktorym sa netelefonuje a je len prihlaseny do siete. Po dvoch dnoch ziadnej tesle nemoze ubudnut nic na dojazde, pretoze som odmeral, ze pocas 4 dni sa nespusti menic, cize 400V bateria pocas tych 4 dni nebude vobec aktivovana, tak nemoze z nej uniknut ziadna energia - akurat samovybijanie a to je u kazdej baterie a je zanedbatelne. Tesla je samozrejme stale pocas tych 4 dni dosiahnutelna cez siet. Opakujem, ze to, ze je auto dosiahnutelne cez siet neznamena ze je na siet stale pripojene. Dosiahnutelnost zerie asi tolko co mobil ked z neho netelefonujes a to je oproti kapacite 12V baterie kvapka v mori. Ked chces mozes aj tu dosiahnutelnost vypnut.
      Samozrejme ked sa do tesly budes stale prihlasovat a chciet od neho nejake data, alebo budes stale nieco nastavovat, tak sa musi spustit mobilna komunikacia a cast pocitacov a tie musia nieco zrat. Samozrejme mozes teslu tiez prinutit aby bola stale pripojena na internet a potom je samozrejme odber vecsi - ale kto by nechaval stale konektnute odparkovane auto a preco? Navyse aj ked by si ho nechal konektnute, tak v noci tesla aj tak pripojenie zrusi a spusti ho az rano. HOAX o ubytku dojazdu za dva dni kvoli tomu, ze tesla ma pripojenie uz prosim dalej neopakuj - nie je to pravda.

      Tiez uz neporovnavaj neporovnatelne - vykon motorov tesly je taky aky je, pretoze to tak vyrobca chcel, vaha je taka, lebo je to velke auto s velkou bateriou. Ked chces porovnavat musis porovnavat porovnatelne auta - X-ko mozno len s etronom - aj ked ani to nie su rovnake kategorie.

      A kazda bateria ma degradaciu hned po vyrobeni, dokonca aj ked sa nepouziva, casova zlozka jej degradacie ubera na kapacite.
      zatial neexistuje ziadna technologia co by bola proti degradacii imunna a kazdy clanok ma casovu aj cyklovu cast degradacie.

      Neverim tomu, ale chlapik od renaultu mi tvrdil, ze pouzivaju takuto fintu:
      Postupom casu ako bateria degraduje zvysuju nabijacie napetie, alebo/aj znizuju vybijaci limit, cize zmensuju ochrannu zonu baterie zo spodu alebo/aj zvrchu, cim zabezpecia je bateria si navonok realne udrzuje povodnu kapacitu aj ked v skutocnosti degraduje ako kazda ina. Clovek z renaultu tvrdil, ze vraj ZOE to ma tak urobene a teda nejaky cas si drzi konstantnu kapacitu baterie a az neskor ju zacne znizovat - ked uz nema volne ochranne zony z ktorych nahradza degradovanu cast kapacity.
      Nemal som moznost to nijako overit a ani na internete o tom ziadne relevantne zdroje nehovoria, takze myslim, ze chlapik od renaultu trebal blbosti a nadalej neverim, ze taku technologiu pouzivaju, lebo po zruseni buffrov by bateriu cakala rychla smrt.

    • Ioniq
      Ioniq komentoval
      Upraviť komentár
      Hmm, takze ti vlastnici Tesiel na americkom Teslaforum klamu ked pisu, ze im za 1 den zmiznu 2-4 mile z dojazdu bez prihlasovania sa k autu? Za 2 dni 3-6 mil. A za tyzden okolo 20mil. Preco by to robili, negativne klamat o vlastnom aute a fabulovat fotky? 🤔

    • Ioniq
      Ioniq komentoval
      Upraviť komentár
      jux btw stale si neodpovedal na to prehrievanie baterie? Tvrdis, ze bateria zvladne aj 3x vyssi narazovy odber, ale prax ukazuje inac?

    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      EVan Uz davno som prestal sledovat kapacitne zmeny na mojich elektromobiloch, lebo aj tak ich podstatne neovplyvnim.
      Aj ked ma velmi zaujimaju technologie okolo toho, davno som pochopil, ze sposoby jazdenia a okolite podmienky sa stale menia, navyse rozni vyrobcovia pouzivaju rozne metody merania energie v autach, takze aj tak sa exaktne neda nic odmerat.
      Merania robim len vtedy, ked ich viem urobit exaktne - vecsinou na stole, ci v garazi na novej hracke - to staci na pochopenie co mozem od skutra, bicykla ci ineho stroja na baterie ocakavat a potom zariadenie uz len pouzivam. Zatazovy merak, co si posla linku mam tiez - ale ten je len na vybijanie - ten co som poslal linku ja sa da pouzivat aj pri nabijani - mam ho nastalo zaradeny do nabijania skutra, tak viem presne kolko energie som dodal do skutra na DC urovni. Aj ked aj to ma zaujimalo len zo zaciatku, ked som pochopil ako ot funguje tak somto prestal sledovat. V nabijacom trakte mam zaradeny aj obvod co mi nabija bateriu skutra len do napetovej urovne aku nastavim, takze skuter nabijam stale len cca na 80%, lebo mi to bohate staci. Nastavitelne obmedzenie nabijania robim pomocou tohto obvodu:
      https://www.aliexpress.com/item/12V-...020372081.html

    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      Ioniq ake prehrievanie? ja som len napisal, ze tesla ma trojnasobne kapacitnejsiu bateriu ako ioniq, takze moze hravo zvladnut trojnasobny vykon. Prehrievanie je take ako bolo navrhnute - ked bola tesla vyrobena ako auto, ktore nie je urcene na pretekarsku drahu tak ma take chladenie ake ma. Nie je problem urobit podstatne vykonnejsie chladenie pre pretekarske auta - vid formulaE, ale stoji to peniaze, vahu a energiu navyse.
      Tesla sa rozhodla urobit elektromobil tak, aby nejaky cas zladol aj velke vykony ake nema ziadny iny seriovy elektromobil aby ukazala, ze elektromobilita moze byt aj v spickovom segmente, no pri konzumentskych autach vzdy musi byt nejaky kompromis vsetkych parametrov aby to malo zmysel. Preco je etron oproti X-ku taky lenivy a zravy elektromobil? Ved je to mohol byt generacne novsi a lepsi elektromobil - no nie je.

      Ludia na americkych forach ma nezaujimaju - spravidla nemaju ziadne technicke vedomosti.
      Ja presne viem co som nameral na svojom aute - meral som to prave preto, lebo som videl kopu hoaxov kade-tade po internete.
      Dal som to sem s vsetkymi udajmi a grafmi. Ze internet je siritel hoaxov ja uz nijako neovplyvnim, aspon na tomto fore s hoaxami bojujem.
      Kopa ludi si napriklad tiez neuvedomi, ze tepla bateria ma inu kapacitu ako studena, takze auto po odstaveni v zime a schladeni moze kludne ukazovat o percento aj dve mensiu kapacitu aj ked realne sa ziadna energia nestratila. Tak vznikaju hoaxy - z neznalosti technologie.

    • Ioniq
      Ioniq komentoval
      Upraviť komentár
      jux Tak pisal si ze "...tesla namaha bateriu podstatne menej ako ostatni - vid moju tabulku o nabijani - tam je jasne, ze prave Ioniq namaha bateriu pri nabijani najviac. A vybijanie velkym vykonom u tesiel je jednak kratkodobe a tesly maju k dispozicii podstatne vecsiu bateriu, takze mozu vybijat bateriu kludne 3-nasobnym vykonom ako Ioniq a stale budu clanky menej namahane."

      Ja hovorim, ze bateria pri vyuziti potencialu auta, ktory mu bol dany, trpi a je extremne namahana. A toto tvrdenie je potvrdene tym, ze Tesla nezvladne tuto zataz ani kratsiu kontinualnu dobu, bateria sa hodi do ochranneho modu, lebo by sa uvarila. O tom prehrievani hovorim. A jedna zo zakladnych premis ohladne zivotnosti baterii je aka? Vyvarujte sa teplu. A co hovoria doterajsie skusenosti s bateriami, ktore boli ukazkove pri Nissane Leaf? Baterii vadi rychlonabijanie menej ako vysoke teploty. To, ze Tesla je "konzumentske auto" ako si ju nazval na tom nic nemeni. Rozhodli sa dat autu taky potencial, tak by mal byt ten potencial aj vyuzitelny vzdy a za kazdych okolnosti. Maju na tom postaveny marketing. Inac sa jedna o zavadzanie. Ano eTron je lenivy. Ale nikde ho nepropaguju ako najrychlejsie SUV ani sa nijako extra nezmienuju o jeho vykone, o co sa napriklad taky Jaguar s iPace-om pokusil tym ich komickym drag-raceom s TMX.

      To s amikmi chapem, ale vela ludi co potvrdilo ubytky auto garazuje, takze vplyv tepla/zimy je minimalizovany. A rozdiel 20-30 mil za tyzden urcite nebude sposobeny teplotou baterie pri odparkovani a naslednom nastartovani. V zime pri -30 mozno, ale nie v lete. A pre teba je to mozno hoax, mozno je tvoje auto specialne neviem. Ale aktualne moja skusenost je taka, ze viac ako 50 ludi, ktorych nepoznam, na Tesla fore potvrdili znatelny odber v aute pocas doby, co auto dlhsiu dobu stoji 48+ hodin, nikto im neodporoval, a ty si zatial jediny, ktory to vyvracia (a teba tiez nepoznam . Mimo ineho, pokles kapacity pri odparkovanom aute tu uz davnejsie potvrdil aj Jiri GrandPa. Ja som mal par krat pozicanu Teslu na vikend, a vzdy mi cez noc ubudlo par km. Bez akehokolvek pristupu cez appku. Nechcem ti vyvracat tvoje skusenosti, zazil si to, nameral si si. Ale z mojej pozicie chap, ze je to 51 reakci vs 1, a dolozene tiez mojou skusenostou. Takze ja osobne to za hoax nepovazujem. Budem rad, ak sa potvrdi, ze je to blbost, ale zatial som nevidel take potvrdenie na nejakej vacsej vzorke majitelov. A v zasade sa nestotoznujem ani s tvrdenim, ze ludia na americkom fore su nezaujimavi, lebo nemaju ziadne znalosti. To je podobne nalepkovanie, ako ze vsetci amici su tlsti. Uz len samotna statistika by potvrdila, ze ked na tomto malom fore je viacero "studovanych" z fachu, tak na tom americkom, ktore ma 1000x vacsiu clensku zakladnu, sa najde minimalne podobny pocet odbornikov, teoreticky by mal byt este vacsi (alebo aj mensi, statistika je svina, ale to nevieme, resp. len ty to tvrdis s istotou

    • Ioniq
      Ioniq komentoval
      Upraviť komentár
      jux A dam sem radsej priamo manual, nech sa tu zbytocne nehadame. Tu je to cierne na bielom priamo od vyrobcu tak sa nemusime stazovat na nevzdelanych americanov a Hoaxy. Strana 6.4 manualu TMS, odstavec Battery Care:

      Bateria sa pri stati sama vybija tempom priemerne 1% za den. Majte toto na pamati pri dlhodobejsom odparkovani auta napriklad na letisku, 14 dni moze predstavovat 14%.

      https://www.tesla.com/sites/default/...europe_1.0.pdf

    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      Ioniq Pozri si tabulku nabijania roznych baterii roznym vykonom
      https://teslaclub.sk/forum/v%C5%A1eo...2739#post22739
      a potom mi povedz co je na tomto texte zle
      "tesla namaha bateriu podstatne menej ako ostatni - vid moju tabulku o nabijani - tam je jasne, ze prave Ioniq namaha bateriu pri nabijani najviac. A vybijanie velkym vykonom u tesiel je jednak kratkodobe a tesly maju k dispozicii podstatne vecsiu bateriu, takze mozu vybijat bateriu kludne 3-nasobnym vykonom ako Ioniq a stale budu clanky menej namahane"

      Co jen kratsia kontinualna doba?
      Bjorn isiel na 90 X-ku suvisle 200km/h nieco nad pol hodiny takmer az do vybitia baterie - to ti nestaci pre elektromobil?

      Nechapem preco nechapes ze to o vybijani musi mat tesla napisane v navode. Ved ak vsetko nechas pozapinane a prihlasujes sa ty alebo niekto kto ma tiez pristup do auta kedy sa mu zachce, tak to vybijanie kludne moze byt take ako pisu v navode.
      Ja som tu predsa kedisi uplne presne vysvetlil ako nabijanie a vybijanie tesly funguje pri jednotlivych rezimoch.

      citaj tu a dalej https://teslaclub.sk/forum/tesla-mot...4561#post14561

      Ved americania musia mat napisane aj to ze deti sa nemaju davat do mikrovlnky, tak je jasne ze do navodu musia dat najhorsi pripad, inak by ich pravnici roznosili v zuboch...

      Zase sa ukazalo, ze poriadne necitas a pametas si len hoaxy - spominas vyjadrenie od Jiri GrandPa - ale nepametas si, ze som jeho tvdenie hned upresnil.
      https://teslaclub.sk/forum/tesla-mot...4744#post14744

    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      K tomu poklesu "kapacity". V klude, ked je odber zanedbatelny, Tesla pouziva napatie na detekciu SOC. A kedze bateria vzdy po jazde (alebo nabijani) vychladne, "dojazd" (SOC) klesne aj ked by bol odber 0.
      Kazda Tesla ma default nastavene "Always connected" - tj. pocitace uplne nespia. V tom pripade ten priemerny pokles 1% za den moze byt. Ja som to vypol a pokles SOC je vyslovene zavisly na stave 12V baterie. Starsie auta (este starsie ako mam ja) ju mali dost nekvalitnu a po roku/dvoch odchadzala. V tom pripade, samozrejme, mohlo dochadzat k jej dobijanu pomerne casto, co sa prejavi ako pokles SOC.
      Netreba zabudat, ze vsetko sa kontinualne vyvija, vylepsuje a tak u Modelu 3 je zase ten "phantom drain" vyrazne nizsi. Ked mas bateriu 75-100 kWh, nejaky ubytok par kWh ta netrapi..
      U mna to je urcite menej ako 1% za den v priemere, Ja to pozeram podla dojazdu (lebo Tesla pouziva pri vypocte dojazdu "rated" spotrebu a nie minulu jazdu) a za dne mi ubudne tak 1-2 km, co je okolo 0.5%. Nemam ale uplne vsetko povypinane a k auto dialkovo pristupujem bezne aj 3x za den.
      Naposledy upravené Jiri GrandPa; 25-04-2019, 21:27.

    • ICE666SVK
      ICE666SVK komentoval
      Upraviť komentár
      Pri klasickom spalovaku mame ukazovatel teploty motora. Preco nieje pri EVckach tiez ukazovatel teploty baterky? Ale nie cez appku, ale pekne v aute na displeji. Trebarz aj graficky znazornene cislo. Zelena OK. Zlta vyssia teplota a Cervena velmi vysoka. Pri autach kde nieje TMS, by to malo vyznam nie?

    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      Leaf ma ukazovatel teploty baterie - pasiky.

    • milan84
      milan84 komentoval
      Upraviť komentár
      Zaujimava debata a som rad za kazdy nazor a vety.
      Ja sa len vratim k teme 100 percent SOH. Je mozne aj to, ze Hyundai kedze nema ukazovatel SOH, vypocitava nieco podobne ako 12 paliciek v Leafe. T.j. aj pri NIssane sa tvari 12 paliciek ako plny stav a pritom moze byt realne SOH len 85 (tam zvycajne zmizne prva palicka) a vyssie, co je pokles 15 percent ! Ale kto sadne do auta, vidi stav novej baterie.
      Mylim sa?

    • Ioniq
      Ioniq komentoval
      Upraviť komentár
      Ja necitam pozorne? Dobre no. Zacnem o namahani baterie vybijanim, ty zacnes o nabijani. Dve rozdielne veci. Bjorn nesiel naplno, pozri si to video. Isiel ustalenou vysokou rychlostou. Ja som hovoril o maximalnej akceleracii, pretoze to je to, co prehrieva bateriu a to som aj hovoril. Dlhodobo vysokou rychlostou ides zriedkavo, opakovanu max akceleraciu pouzijes zarucene castejsie, najma pri predbiehani. Umyselne sa vyhybas tym veciam co vypichnem, a argumentujes uplne inymi. To, co Tesla sama oficialne oznaci ako fakt, vybitie 1% baterie denne, oznacis za Hoax a vsetkych americanov za blbcov. Aj napriek tomu, ze vacsina ludi tymto vybijanim trpi. Potvrdili to aj na Teslarati kde mali k tomu nejaku anketu. Nie je to ziadna pravna ochrana ale fakt. Preco to potom nema v manuale Ioniq a neceli ziadnym zalobam? Asi preto, ze po 14 dnoch nic nestrati a tym padom si nikto nemusi kryt prdel pravnickymi formulkami. To, ze ma Tesla neefektivny menic a potrebuje takto dobijat 12V baterku moze byt zakaznikovi jedno. Ale znova som zabudol, ze som na Tesla fore. Ospravedlnujem sa. Akakolvek pozitivna informacia od inych vyrobcov tu byva z tvojej strany pravidelne degradovana, s tym ze Tesla toto a Tesla tamto. Kritiku Tesly vzdy len slepo zadupes pod ciernu zem. Bud rad, ze si. Ze mas dokonalu TMX, ktora ako jedna z mala nestraca statim SoC. Nechaj radovat sa aj druhych, ktori sa tesia z takych malickosti ako dobre urobena baterka. Nesud cely narod len za to, ze maju oznacenu kazdu blbost a radi sa sudia. Slovaci by boli presne taki isti keby uzivali taku sudnu ochranu. A rovnako Nemci, Japonci alebo Poliaci. Raduj sa zo zivota. A prepac, ze som sa opovazil nieco povedat na Teslu, radsej uz prispievat nebudem lebo to opatovne schytaju za mna este aj americania a vsetci negramotni vlastnici Tesly, ktori zazracne stratili 30mil za tyzden aj bez online pristupu a doteraz nevedia preco. Ale mozes im vysvetlit, ze to je hoax a oni si len vymyslaju a postuju na fora photoshopnute fotky. Nech ten cas za photoshopom radsej stravia zberanim odpadkov z riek

    • Ioniq
      Ioniq komentoval
      Upraviť komentár
      Este na zaver, to je analyzovanych cez 3800 TMS, 1200+ TMX a do 400 TM3 (este ten stary soft co nedal auto spat a drainoval prilis vela).

      https://www.teslarati.com/wp-content...fo-Graphic.png

    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      Ioniq mi to tu pripadá ako keď moja násťročná dcéra musí mať vždy pravdu a posledné slovo, ale keďže máš vodičák bez dozoru dospeleho, už budeš starší

    • milan84
      milan84 komentoval
      Upraviť komentár
      a nie je cela ta debate len nepochopena tak, ze Tesla sa kryje, ze auto moze stratit tolko a tolko? Ako ked VW (a samozrejme aj ini vyrobcovia) ma pisane v serviske, ze moze zozrat 1L oleja na 10.000km ? realne ale zozerie samozrejme menej, no tiez sa tym VW kryje.
      jux to ma v svojom aute odmerane a je tu jeden z veteranov, ktory vie o com rozprava, takze ak ma pravdu on, tak mi vychadza jedine nieco podobne ako moja teoria. Priznam sa, napr. na mojom aute som to nikdy nesledoval. Auto potrebujem pouzivat denne, nestoji nikdy tyzden ci dva

    • Peterka
      Peterka komentoval
      Upraviť komentár
      Naco tolko emocii okolo tak smiesneho problemu ako je pokles SoC pocas parkovania? Osobne verim juxovej teorii- ma logiku a je naviac potvrdena aj jeho meranim. Aj v Ioniqu je aj pocas parkovania nejaka elektronika "ziva", ked sa napr. pri priblizeni k autu odklopia zrkadla, je zapnuty alarm... a ta "mini" 12V bateria to tiez nevydrzi napajat vecne. Neviem, ci v pripade poklesu jej napatia "ozije" menic a dobije sa z hlavnej baterie, moje auto viac ako den-dva nikdy nestoji, tak ma to netrapi. Aj preto ma jux moju poklonu, ze sa mu to chcelo niekolko dni merat a sledovat...

    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      Ioniq - no, ten obrazok z TezLabu je sice pekny ale uplna hovadina. Mal som Tezlab nainstalovany, a - guess what - moj pokles cez noc sa ztrojnasobil. Lebo ten hlupy soft "pinga" auto kazdu chvilu a auto nikdy nejde do sleep modu.
      Kazda apka, ktora ma login do Tesly ju budi a prispieva k "phantom drain". A este som si vsimol jednu vec - ta hodnota, co uvadza TezLab nie je totozna s realnym poklesom SOC. Mal som bezne ubytok dojazdu v tejto apke priemerne, vraj, podla nej, 10 km ale v aute mi tolko neubudlo.Tak neviem ako na to prisli.
      Odinstaloval, odhlasil, problem solved.
      Niekedy menej je viac - Ioniq nema dialkovy pristup a drzi SOC. Ale zase nemas moznost na dialku skontrolovat ci nabija alebo ovladat nabijanie. Nieco za nieco, ako vzdy.
      Naposledy upravené Jiri GrandPa; 26-04-2019, 06:33.

    • Peter A
      Peter A komentoval
      Upraviť komentár
      A čo keď má Ioniq akumulator 35 kWh zamknuty na 28 kWh čo umozni nabijat do 100% bez pripadnej degradacie a riadiaca jednotka pri poklese vyuzitelnej kapacity postupne zmensuje uzamknutu cast aby nebolo vidno pokles celkovej kapacity az do doby ked uplynie zaruka ...
  • Komat44
    Member
    • Jan 2018
    • 87

    Jaj, velmi zle sa toto zase cita, zase si dam pauzu z tohto fora.. chlapci zlati teslacki, fakt nepripustite v nicom ze tesla nie je vzdy dokonala? Ked sa musk vysere na tanier a vytlaci tam logo tesly, budete to vydavat za cokoladovy puding najlepsi na svete? Nejdem sa vobec pustat do tejto debaty, ale jednu poznamku si fakt nemozem odpustit- v jednom odstavci sa tu spominaju hoaxy a zaroven tiez ako maju v usa v navodoch zakaz susenia deti v mikrovlnke, to akoze vazne? By ma len tak zlahka zaujimalo ci zaroven treba velebit este aj rusacikov na cele s batuskom vladimirom.. stravil som roky v usa a potom roky v rusku a verte mi, cele zle..

    Komentár


    • hudino
      hudino komentoval
      Upraviť komentár
      ale cele zle i tam i tam

    • ICE666SVK
      ICE666SVK komentoval
      Upraviť komentár
      Uz som pocul o roznych divnych zakonoch, tak sa necudujem tomu o zakaze deti davane do mikrovlnky. Podla jedneho Kavinaka zijuceho v LA ked robil skusky na driving licence - voidcak (dufam ze som to napisal spravne) mal tam otazku, ze aku pokutu dostane ked na dialnici vyhodi psa z iduceho auta. Takze na takychto otazkach nedosiahol plny pocet a musel si test zopakovat. Prtom cesky ridicak spravil na prvu a z plnym poctom a to aj u nas sa najdu krepe otazky v testoch. Takze ano vazne je to tak. Rozum nad tym zastava, ale......
  • jux
    jux
    Senior Member
    • Apr 2015
    • 1378
    •      

    Dobre poznam problemy tesly. Servisna siet je poddimenzovana - ze aspon uz konecne otvorili servis v Prahe.
    Spravanie sa tesly voci nam z "other europe" je vyslovene odporne. Auta co tesla vyraba nie su dokonale, no stale su technicky lepsie a inovativnejsie ako elektromobily inych vyrobcov, pricom poskytuju kopu funkcionalit navyse. Pouzivanie ficurin samozrejme stoji energiu navyse. Tesly maju vykon ako ziaden iny konzumentsky elektromobil, co samozrejme pri agresivnom pouzivani narazi na hranice. Takze ked niekto vytrhava z kontextu vlastnosti, ktore su sposobene tym, ze u tesiel su navyse voci inym a negativne suvislosti s tym spojene zdoraznuje, pricom dava do porovnania elektromobily, ktore tie funkcionality nemaju, tak musim reagovat.

    Za tych viac ako 10 rokov, co mam rozne elektricke vozidla si dovolim tvrdit, ze problematike dostatocne rozumiem a vyjadrujem sa k veci a dostatocne presne.
    Ak som sa niekedy nechal vyprovokovat a reagoval som netechnicky, tak sa ospravedlnujem.

    Moje merania vybijania a nabijania 12Vbaterie vo vlakne
    https://teslaclub.sk/forum/tesla-mot...-12v#post13291
    su jednoznacne a presne popisuju, ako 12V system tesly funguje v roznych situaciach. Jasne dokladuju, ze kludova spotreba tesly je pri spravnom nastaveni a rozumnom pouzivani na urovni inych EV a vyvracaju tiez hoax o castom cyklovani 12V baterie o ktorom sa zosiroka pise napr. tu:
    https://syonyk.blogspot.com/2016/10/...-analysis.html

    Komentár


    • Marcel Pavlík
      Marcel Pavlík komentoval
      Upraviť komentár
      na hybride je článok od človeka, ktorý tam pracoval a popisuje ako bolo keď prišiel a ako keď odchádzal, ako sa tesla v priebehu času výrazne menila. a v diskusii od človeka, ktorý je fanúšikom EV taký akýsi divný koment že koho to zaujíma. mne to naopak pripomenulo anabázu spred 70 rokov pár konštruktérov, ktorí "vybudovali" špičkový podnik (na obranu vlasti).
  • Apos
    Junior Member
    • Apr 2019
    • 8

    Ahojte, novy clen, uvazujuci nad Ioniqom. Vzhladom na "cakanie" na nove dotacie, a facelift, Hyundai uz ma aspon nieco "ofi" dostupne co sa tyka faceliftov, na korejskej stranke (v anglickej verzii tiez, aj ked v korejskej je toho viac) pre hybrid a plug-in.

    Vseobecna obkecova stranka: https://www.hyundai.com/kr/en/eco/io...ighlights.html
    PDF katalog pre hybrid a plug-in: https://www.hyundai.com/content/dam/...atalog-eng.pdf

    Z google translate korejciny a tohto to vyzera na 2 stupne vybavy zrejme, u hybridu a plug-inu nebudu menit baterku ani motory, a zrejme vyssia vybava bude mat ten vacsi 10.25" displej a tie nove full led svetla, ktore je vidiet aj v tom PDF katalogu a dalsich obrazkoch.

    Na youtube je (vacsinou v korejcine, ale aspon s anglickymi titulkami) i viacero videi, kde uz maju obvykle hybrid na predajni v Korei, tak je mozne vidiet "nazivo", ako vyzeraju zmenene narazniky, maska, svetla, interier (pristrojovka ma dostat cast v kozi vo vyssej vybave s vacsim displejom).
    Napr: https://www.youtube.com/watch?v=_b5BceRmQq8
    Napr2: https://www.youtube.com/watch?v=mqb6499Gb1w

    Pre elektricku verziu zatial ani korejci nemaju na stranke nic, ale vybavy asi budu rovnako dve a podla toho co som cital po roznych forach, sa zrejme predpoklada, ze ta nizsia vybava ostane s 28kWh bateriou, a len ta drahsia vybava dostane i vacsiu 38kWh bateriu (co ma vraj odobrat dake miesto v kufri) a vraj by mala mat cenu vyssiu o cca 4000 EUR (toto je vraj info od nemeckeho dealera/predajcu), a ta nizsia vybava rovnaku, ako je cena teraz.

    Komentár

    • Apos
      Junior Member
      • Apr 2019
      • 8

      keby niekoho do extremu trapila hlucnost Ioniqu od kufra

      Komentár

      • mozeg
        Member
        • Dec 2015
        • 439
        •   

        Podla mna super navod, hodiaci sa pre kazde auto. Inak hlucnost klesla zhruba o 4 decibely, co v praxi znamena znizenie pocitoveho hluku o polovicu. Super. Mozno by stacila aj ta bitumenova samolepiaca folia bez toho striekania.

        Komentár

        • Apos
          Junior Member
          • Apr 2019
          • 8

          Konecne mame aj oficialnejsie realne info aj o facelifte elektrickeho Ioniqu dostupne:

          - silnejsi 136k motor
          - bateria 38.3kWh (vraj "presne ta" co je v KONA, mi bolo povedane zastupcom Hyundai, prakticky tym asi chceli povedat, rovnaka chemia clankov, ale logicky ine usporiadanie skrz iny tvar)
          - nove LED svetla predne (full led), aj zadne
          - 10.25" stredovy displej
          - nova predna maska, nove disky
          - 7.2kW nabijacka v aute oproti 6.6kW
          - 294km WLTP norma dojazd
          - nabitie na 80% mozne za 54 minut (pri 100kW nabijacke, samozrejme neznamena to 100kW nabijanie)
          - aktualizovana aplikacia v telefone (pridane funkcie, zatial ale je otazne, ci bude vobec dostupna apka do mobilu v EU...), uz by mala vediet remote start/stop, battery status, ...


          Dostupnost by mala byt "akoze" od Septembra 2019, realne mi ale bolo z viacerych miest povedane tu december, az prvy kvartal 2020.


          Kto si chcete pozriet obrazky, pripadne v anglictine viac precitat, tak tu: https://electrek.co/2019/05/02/hyund...esign-refresh/

          Komentár


          • milan84
            milan84 komentoval
            Upraviť komentár
            ta predna maska s hviezdickami je ako lego technic. Za mna krok spat voci cistej ploche aktualnej generacie.
            Skuste niekto, kto tomu rozumie prezradit, ci rozdiel v nabijacke 6,6kW a 7,2kW nie je len marketing.
            Ved podla mna by to mala byt rovnako vykonna, ked sa riadime vypoctom:
            16*230*1=3,68kW a teda pri istici cez 32A bude aj vykon dvojnasobny, cize 2*3,68=7,36kW. Realne ale neviem ci niekto dosiahol viac ako napr. 6,6kW kvoli stratam a este neviem akym vplyvom.
            A ako potom Hyundai pride k cislu 7,2kW ?

          • mozeg
            mozeg komentoval
            Upraviť komentár
            Predny sivy diel sa mi nepacil predtym a ani teraz.Akurat sa to bude horsie striekat resp lepit na to folia. Ale ocenujem vacsi vyko a vacsiu bateriu. Vyslovene nemam rad ak display v strede vytrca z palubky takymto sposobom. Dostupnist bude asi opat brutalna.

          • Peterka
            Peterka komentoval
            Upraviť komentár
            Vytrcajuci displej sa nepaci ani mne, tak ako aj ten "monitor" v TM3
            Co sa tyka AC nabijacieho vykonu, na Delte GW v Avione so videl udaj 7,2 kW. Na svojom wallboxe so meral prud, pri nastaveni na 32A Ioniq bral cca 31A. Potom je vykon podla napatia, nemusi byt presne 230V, jednak kvoli tolerancii a aj v zavislosti od instalacie- ubytku na vedeni. Mozem najblizsie pozriet, aky vykon na baterii ukazuje diagnostika, ale tych 7,2 kW vidim uplne realne.
            Edit: Jirko tu niekde raz pisal, ze on ma v ramci instalacie fotovoltiky v domacej sieti napatie okolo 250V, tam by bol nabijaci vykon este vyssi
            Naposledy upravené Peterka; 02-05-2019, 20:28.
        • Miroslav Rojko
          Senior Member
          • Nov 2016
          • 1314
          •   

          Batériou z Kony troška zdegradujú rýchlosť nabíjania pri vyššom SOC, Kona pri 39 aj 64 kWh o 10% nabitia skorej znižuje rýchlosť nabíjania. Preto asi nabíjanie na 100 kW DC až 54 minút oproti 20 minutám aktuálneho Ioniq-u.
          [priezvisko]@me.com

          Komentár


          • EV_Future
            EV_Future komentoval
            Upraviť komentár
            Ak nabijanie naozaj bude trvat 54 minut, tak uz sa tesim na Bjornov race: Ioniq 28kWh vs Ioniq 38kW. Myslim ze suverenne vyhra ten s mensou baterkou.

          • Apos
            Apos komentoval
            Upraviť komentár
            to by znamenalo pre novu baterku priemernu (nie max) rychlost nabijania cca 37kW, povodne baterka mala priemernu rychlost cca 62kW, ak som sa nesekol pri pocitani. Korejska stranka uvadza: Approximately 54 minutes (based on 100kW) / 57 minutes (based on 50kW) [0% to 80% charged]
            Naposledy upravené Apos; 02-05-2019, 20:37. Dôvod: doplnene z korejskej stranky hyundai

          • kayle
            kayle komentoval
            Upraviť komentár
            Zahliadol som na hybrid.cz, že vraj má inak zapojené články, takže má menšie napätie ako 28kWh verzia.
            Tu je spomínaných 319.4V
            https://www.hyundai.news/fileadmin/e...nical_Data.pdf
            28kWh mala vraj 360V
            http://resources.mynewsdesk.com/imag...maghpegang.pdf

          • Miroslav Rojko
            Miroslav Rojko komentoval
            Upraviť komentár
            Tu je preložené porovnanie 39 a 64 kWh v Kone, čo by mali byť tie isté články a 39kWh pomalšia aj v tom teste a to dokonca na 50kWh nabíjačke

            https://www.teslamagazin.sk/hyundai-...ost-nabijania/

            Ešte bude zaujímavé sledovať, či upgrade Ioniqu vlastne nepredĺži cestovný čas oproti súčasnému modelu, lebo rýchlosť nabíjania má najväčší vplyv na čas cestovania pri dlhších cestách a aktuálny Ioniq keď prišiel pred dvoma rokmi, tak to bolo to najlepšie DC nabíjanie, čo medzi ne-Tesla elektromobilmi bolo.

          • mozeg
            mozeg komentoval
            Upraviť komentár
            Aby to nebolo nakoniec tak, ze este aj ja s malobaterkacom i3 18kWh dojdem skor ako 38kWh verzia, lebo j nabijam max 10min do 80%.
        • Peterka
          Member
          • May 2017
          • 196
          •      

          Konecne pridali aj bluelink, len dufam, ze aj pre EU trhy
          https://www.mojelektromobil.sk/hyund...-a-faceliftom/

          Komentár

          • SKolja
            Member
            • Dec 2018
            • 244
            •      

            Vcera som bol u mojho Hyundai dealera vo Viedni, trochu sme diskutovali o novych autach a povedal mi nasledovne:
            Novy 38kWh Ioniq sa neda stale oficialne objednat, v septembri pridu predobjednane predvadzacie vozidla (presne toto iste bolo z Konou minuly rok)
            Sucasny 28kWh Ioniq je skladom a da sa dodat do par dni
            Kona skladom ziadna a od objednavky po dorucenie je cakacia doba 1 rok (pri objednani dnes je predpokladane dodanie koniec aprila 2020) a predlzuje sa.


            Komentár


            • Apos
              Apos komentoval
              Upraviť komentár
              mne bolo u dealera Hyundai povedane, ze globalne je predobjednanych cca 13 tisic KONA, takze aj preto tie cakacky na ne
          • Peterka
            Member
            • May 2017
            • 196
            •      

            milan84 Otestoval som AC nabijanie na "aktualnom" Ioniqu, podla diagnostiky bol na baterii nabijaci vykon naozaj iba 6,6kW: pri 79% SoC bolo napatie 384.2V a prud 17.1A, co zodpoveda 6,57kW. Nabijaci stojan ukazoval vykon 7,1kW cize strata cca 500W. Je teda mozne, ze ta katalogova udavana hodnota 1f AC nabijania 6,6kW zodpoveda nabijaciemu vykonu bez strat a teda odberu 32A zo siete. Potom je mozne, ze faceliftovany Ioniq s udavanym zvysenym AC vykonom na 7,2kW ma iba zapocitane straty a je to marketingovy tah. Alebo je ten vykon naozaj zvyseny, ale potom by po zapocitani strat potreboval zo siete na jednej faze viac ako 32A a ten by sa na 3f 22kW dosiahnut nedal. Rychlonabijacie stojany sice maju vacsinou AC 44kW, ale ten asi nik s ioniqom velmi nepouziva..

            Komentár


            • jux
              jux komentoval
              Upraviť komentár
              Peterka urcite je to tak ako hovoris, Kazdy EV ma podobne straty pri AC nabijani. Meral som iMiEV-y aj Teslu.
              len pre uplnost: tie straty nie su len v nabijacke, elektronika auta si tiez pri nabijani nieco berie.

            • milan84
              milan84 komentoval
              Upraviť komentár
              páni vdaka za reakciu. Tym padom jux myslis, ze nissan ferovo uvadza 6,6 a korejci si to prikrasluju, resp. ako bolo pisane, rataju napr. s verziu, ze je v sieti vyssie napatie?
              Ale strata 500W mi pride celkom dost vela, nie?

            • Miroslav Rojko
              Miroslav Rojko komentoval
              Upraviť komentár
              Neviem ci Nissan ferovo uvadza, pred par tyzdnami som nabijal AC na Leafe 3 hod., dal som do temy Leaf foto, priemerny vykon bol len 6 kW (co zobralo z nabijacky), takze Nissan nenabija 6,6, ale len 6 a to este pred stratami.

            • Peterka
              Peterka komentoval
              Upraviť komentár
              milan84 500W pri vykone 7kW je 7%. Vacsina toho stratoveho vykonu pri nabijani nie je zavisla od velkosti nabijacieho prudu, napr. pri nabijani mobilnym konektorom (k Ioniqu je nastaveny na max 9A, t.j. cca 2kW) je strata percentualne ovela horsia. Raz som to meral cez dodane/odobrane kWh, niekde som to tu pisal, nepamatam si presne cisla, ale mam dojem ze to bolo cez 20%
              Naposledy upravené Peterka; 03-05-2019, 18:50.
          Pracuje...
          X