Tak predsa vyhral Leaf a na 1 milu by už to asi dal Ioniq vďaka maximálnej rýchlosti o 20 km viac. A ak to správne chápem tak od rýchlosti asi 100 až 110km/h idú auta úplne rovnako pretože od 1/8 mile majú presne na desatinu rovnaké pribudnuté sekundy. Z 1/8 na 1/4 + 6s a z 1/4 na 1/2 presne 10s
Oznámenie
Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.
Hyundai Ioniq (H, PHEV, BEV)
Zložiť
1000,- € zľava na Model S, X
Zložiť
Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.
teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie
Zložiť
Tag Cloud
Zložiť
X
-
Komentár
-
Cement nema poznatelny vplyv, akurat minuly vikend som viezol v kufri 14ks dlazdic z vymyvaneho betonu (30x30cm 14.2kg kazda) takze dokopy 199kg a pri plnom zosliapnuti sa nic nedialo, resp. rovnake ako s prazdnym. Akurat pri dilataci na moste som mal pocit, ze som trosku suchol brucho
-
Ano, dopredu do kufru sme davali vrece strkopiesku a lopatku - ale na starej skodovke 1000cke, neskor 100vke a posledne na 130tke.
V zime posluzil na podsypanie zadnej napravy na lade (pretoze neexistovali ziadne zimne gumy a tazky pohanany zadok vecsinou nemal ziadny problem - len na cistom lade), v lete pytel stabilizoval predok aby skodovka nesla podla vetra, alebo ju neodfukol do garatu zavan vetra ked obiehala tirak.
-
Luboš velmi pekne cislo. ....take teslacke :-D
Ioniq je to najlepsie v kategorii a sice nekomfortne, ale dosiahnutelna spotreba 6,3 je paradna.
Komentár
-
Tempomat vacsinou ma vyssiu spotrebu aj na spalovaku. Nevie totizto predvidat teren a vopred sa pripravit, len drzi rychlost. Najnovsia generacia tempomatov uz viac spolupracuje s GPS a vie v predstihu, ze ide napr krizovatka tak tam doplachti, vypne valce a celkovo lepsie a efektivnejsie vyuziva teren ako kopce vs roviny. Ale to Ioniq nevie, tam treba zapojit este cloveka Plus clovek z vacsej dialky vidi zapchu alebo spomalenia na ceste tak tiez skor zareaguje, a radsej do kolony doplachti, tempomat bude cucat elektrinu kym radar nezachyti bliziacu sa prekazku.
-
Nechcem byt zly, ale moj nazor na podobne testovanie max dojazdu je negativny, je dobry len na ukazku, pre realny zivot nema ziaden vyznam. Skor moze u neznalych problematiky prehlbit nazor, ze elektromobily su len na hranie a nie na realne pouzivanie.
Komentár
-
takmer ziadny svetovy rekord v hocijakej discipline nema pre realny zivot vyznam
Ale ja mam opacny nazor na elektromobilitu, podla mna je vo velkej miere aj o zabave. TeslaBjorn isiel nedavno na 1609km trip z juhu Norska az za severny pol s e-NV200 a nabijal kazdych 50km. Toto tiez nema ziadny vyznam, ale ako forma zabavy je to perfektna vec, vela ludi to pozeralo a fandilo mu. Podla mna aj tento rekord s IONIQ-om moze naopak podporit reklamu pre elektromobily a nemyslim si, ze existuje nejaky vacsinovy nazor o nevhodnosti elektroaut na realne pouzivanie. Ak aj ma niekto taky nazor, tak pravdepodobne ho bude mat aj nadalej, bez ohladu na to, ci niekto bude robit pokusy o svetove rekordy. My tu ale vsetci vieme, ze s takym nazorom to daleko nedotiahne a skor ci neskor ho bude musiet zmenit, najma ked mu o par rokov zakazu s jeho cmudicom parkovat v centre a ine drobnosti
-
Tak zmysel akehokolvek testovania max schopnosti auta je skor pre zabavu, ci uz je to max rychlost, krizenie naprav, priechodnost terenom atd, lebo to vyuzije miziva stotina percenta vlastnikov. Ale vzdy je fajn vidiet, co auto dokaze. A v tomto pripade je celkom fajn, ze Lubos ukazal, ze aj ked je bateria takmer prazdna, auto nezostane hned odstavene na krajnici ako hlasia hejteri na forach, ale ze sa este da doplazit niekam k zasuvke samozrejme treba byt realista a mat realne ocakavania.
-
riešite vec z pohľadu klávesnice. spomeňte si, ako odomkli batérie, aby mohli bezpečne odísť z ohrozenej oblasti. viete akú má auto brodivosť, aby ste nemuseli čakať na hasičov kým vyčerpajú vodu z podjazdu, ako sa krížia nápravy, aby ste obišli hlúpo zaparkované auto, ...
a človek sa musí otestovať sám, aby vedel že nemusí jančiť ak dôjde k nečakanej situácii.
-
Rekord by u mňa bol, zakoľko sa dostanem napr. na dovolenku k moru najrýchlejšie elektromobilom. Nie s najmenšou spotrebou, proste vyrátať optimálnu rýchlosť aby som aj na čas nabíjania aj spotrebu prišiel v najkratšom čase, to je reálne závodenie, nie 10 hodín sa potiť v aute bez klímy so zavretými oknami na tom istom okruhu okolo domu, to považujem za samotríznenie fyzické aj psychické, takže medialu za pevné nervy skôr treba dať. Hocikto by nemal takú pevnú vôľu ako Luboš.
Kedysi boli tie ekorun-y kde na favorite išli so spotrebou 3 litre, keď normálne bral 7, ale potom už ani novinári o tom nepísali, že to nikoho až tak nezaujímalo.
Ja mám ostrov Krk na spaľováku za 7 hodín (cez HU) a Ioniq-om za 12 hodín (cez AT,SI) zatiaľ. Tento rok skusím Leafa, lebo ten zvládne prejsť cez Maďarsko bez nabitia a mal by som to vylepšiť, nakoľko AT trasa mala o 100 km viac. To sú pre mňa reálne hodnoty. Vo Formule E sa tiež nezávodí o najmenšiu spotrebu, ale o najrýchlejší čas s prihliadnutím na to aby nedošla baterka a pit-stop bol čo najkratší.[priezvisko]@me.com
Komentár
-
Inac 10 hodin jazdit aj ked len do cca 50km/h na elektromobile je tiez rekord. Vela ludi si mysli, ze to bude vkuse na kabli niekde zapojene a vidia same obmedzenia. Teraz by som chcel vidiet test Tesiel ci uz 75/85/90/100 z BA do KE alebo opacne a za normalnych okolnosti jazdy. Cize maximalky povolene rychlosti na trase, ktoru si sami zvolite ci uz po dialnici a cez ZA, alebo Donovaly, alebo okreskami po ZV. Pustena navigacia, radio, klima ci kurenie / topeni podla potreby. Pripadne prestavka WC ci dake obcersvenie a aj nabitie. Ze za kolko sa to zvladne a co to stoji v € ak je nabijanie platene. Uz sa da otestovat a vybrat si tieto trasy aj inymi autami Hyundai Ioniq Elektric ci Nissan LEAF 2 alebo ine. Lebo vrchom cez D1ku si povedia ludia jasne ma tam nabijacky, ale ked to niekto spravy spodkom, teda pod ZV a potom pojde cez LC a RS a dalej do KE a este to spravy nie na Tesle, tak uz to bude iny vysledok.
-
Košice z Nm sú 350 km južnou trasou ako píšeš a presne toto ma napadlo keď som prvý krát uvidel Lubošove video. Veď keby som nešiel 100-kou (270 km dojazd) ale 80-kou, pričom je tam dosť dedín a miest kde sa ide 50-kou, mohol by Leaf 2 dať Košice jednou šupou. Ioniq nie, tam jedine ísť 50-kou až do Košíc. Treba brať aj to v úvahu, že Luboš mal vybratú trasu, kde nebola nejaká premávka, čo tiež zvyšuje spotrebu.
-
Musel som dnes vytiahnut original "mobilnu nabijacku" Hyundai, tak som urobil meranie. Odoberany prud zo siete bol 9A a vykon 2,04kW. Auto ukazovalo pri 20% SoC napatie baterie 335V a nabijaci prud 5A, vykon 1,67kW. Vychadza to teda na "stratu po trase" 370W. Cize za 10hodin takehoto nabijania dobijem 16,7kWh a spotrebujem 20,4kWh, takze 18% strata, co sa mi zda dost vela. Zrejme je to tym malym prudom, az budem pri rychlonabijacke, pozriem ako to vyzera pri AC 7kW
Komentár
-
Nemusí to byť 20% pri každom výkone, väčšina z tých 370W môže byť fixných a teda pri nabíjaní 7kW alebo viac to budú jednotky percent.
- odber auta v režime nabíjania pre elektroniku, nakoľko prístrojovka ukazuje stav batérie pri každom otvorení dverí (napr. Leaf neukazuje a je všetko vypnuté)
- nabíjanie 12V baterky pri nabíjaní veľkej
-
Ako hovori MIro, silna nabijacka v aute je dost neeffektivna ak pracuje malym vykonom, rovnako je neefektivny menic 400/12V ked pracuje malymn vykonom. Pocas nabijania vzdy pracuje na tesle aj menic 400/12 (zrejme aj na inych EV), lebo napaja chladiaci ventilator a ostatnu 12V elektroniku. Nameral som, ze celkove straty pri AC nabijani su tym vecsie, cim mensim vykonom a cim dlhsie sa nabija. Kedze na dome mam 25A istic, nemozem si dovolit nabijat 24A/3f tak nabijam 12 az 16A (doma pouzivam mobilny konektor dodavany k tesle) zo sebou vozim 24A/3f/16kW
-
Cize konsenzus je, ze nabijat prudom 16A je efektivnejsie ako nabijat 9A, spravne? Lebo ak niekto nabija len/vacsinou doma, uspora na spotrebe za rok by mohla teoreticky vykompenzovat naklady na kupu normalneho nabijacieho kabla alebo wallboxu.
-
Ja som robil ešte ďalšie merania efektivity nabíjania Tesly. Dúfam, že budú čoskoro grafy ale okrem toho, že čím väčší prúd, tým menšia spotreba na km dojazdu (ale ma to limit, nad určitú hodnotu je to jedno) tak dalej platí, že nabijanie viacerými fázami pri menšom prúde je efektívnejšie ako jednou fázou pri väčšom prúde. Napr. Je lepšie nabíjať 3x5A ako 1x15A.
Netuším prečo ale je to tak.
Tieto merania som robil v súvislosti s nabijanim cez FVE lebo mám limit 14A
na fázu.
-
Straty rastú s druhou mocninou prúdu. Takže 3 x 5 A má určite menšie straty ako 1 x 15 A....
-
Tiez som zvedavy na Jirkove grafy, lebo budu zalozene na viacerych meraniach. Dnes som potreboval dobit mobilnou nabijackou, tak som skontroloval vykony- odber zo siete ostal 2kW, ale ioniq pri 80% SoC ukazuje napatie 377V a prud 5,1A, co je 1,9kW, teda strata cca 100W... tak teraz neviem.... nabuduce urobim zaznam celeho nabijania a dam graf
Edit: prisiel som na "zahadu"- predpokladal som rovnaky odber zo siete, ale po premerani na tomto nabijacom mieste je odber 2,2kW, takze straty cca 300W ostavaju. Zrejme vyysie napatie v sieti, nemam tu voltmeter, pomeram nabuduce..Naposledy upravené Peterka; 08-05-2018, 10:51.
-
Mal by to byt "battery current", cize to co ide z/do baterie. K tej appke, co s nou citam data cez OBD je uboha dokumentacia, ale uz som sa celkom zorientoval a budem logovat vsetky jazdy a nabijania do suboru a potom to v exceli spracujem. Ked budem mat viac dat, bude sa dat ziskat presnejsi obraz, ako z jedneho "nahodneho" merania.
-
IONIQ Hybrid - má ho niekto už dlhšiu dobu ?... vie popísať reálne skúsenosti ako sa auto chová?, hluk v interiery, svietenie bi-xenonov (postacuje ?), výkon postačuje ?, proste či by do toho auta šiel znovu a či by ho doporučil. Počas testovacích jázd sa nedá vyskúšať a pochopiť všetko.... ďakujem.
Komentár
-
Mal som možnosť odskúšať Ioniq plug-in hybrid, mne osobne sa nepáčia len 2 veci. Nemá to tlačítkové radenie, je tam klasická rýchlostná páka. A po druhé prevodovka je dvojstupňová a preto nie je plynulý prechod pri zrýchľovaní, tam to tak zvláštne trhá myslím asi pri 50 km/hod. rýchlosti. Niekomu to nemusí vadiť, ale my čo sme zvyknutí na bezstupňový plynulý automat......., veď sa rozumieme.
Určite by som nebral klasický hybrid, ale radšej plug-in.
Komentár
-
V sobotu som dal ioniqom trasu BA-KE. Teplota vonku bola 22-24°C, naplanoval som si 4 nabijania- hlavne ma zaujimalo, ako bude vyzerat teplota baterie.
Pripajam tabulku, urobil som ju z logu appky TorquePro. S programom Energia u GW je pocet nabijani nepodstatny a casu som mal dost. Prekvapila ma ale uzavierka D1 na useku SC-TT, waze ma sice poslal mimo D1, ale Senec bol tak upchaty, ze som sa na dialnicu za TT dostal az nieco za hodinu. V Dalitranse som mal pocas nabijania dohodnute jedno stretnutie, tak som potom isiel 120-130km/h, preto ten prvy usek ma vyssiu spotrebu napriek malej priemernej rychlosti. Ioniq bud jazdil alebo sa nabijal, cesta mi trvala cca 7,5 hodiny, z toho 1,5hod nabijanie.
Nebyt tej zapchy, dal by som to hodinu menej, ale tentokrat mi neslo o cas, inak by som bol optimalizoval nabijanie. Cas nabijania v KE uz neratam, to som bol uz v cieli cesty, bolo iba v ramci skumania teploty baterie- ioniq ju chladit pocas jazdy stihal. Nabijacky boli DBT okrem ZA, kde je pri Tesco 50kW Efacec, Priemerny nabijaci vykon na DBT bol pod 30kW, kedze som nabijal cez 80% SoC. Nabite kWh mam z diagnostiky auta. tolko pribudlo na baterii. Udaje o dodanej energii z webu GW su vyssie, pisal o tom uz Miro Rojko v teme GW. Zo Ziliny udaj nemam, asi tym, ze je este v testovacej prevadzke zdarma.
Komentár
-
Pozeram, ze ta zastavka v RK bola aj trosku zbytocna, tam by sa tiez dal usetrit nejaky cas, ale siel si asi na istotu a nechcel si riskovat inac velmi podnetne data, dakujem za spisanie a zverejnenie. Podla teplot vyzera, ze to Ioniq s chladenim stiha uplne s prehladom aj pri niekolkonasobnom rychlonabijani a celkom efektivne vzdy zrazil teplotu k tridsiatke. Ked si to porovnam s fotkami Leafu na speakev.com kde mali ludia v relativne chladnom Anglicku po 2-3 rapidoch aj 11 dielikov, co sa blizi 60C, tak toto je v podstate studena bateria. Ak sa ti podari a najdes si cas, tak by bolo zaujimave urobit este jeden takyto vystup v lete pri vonkajsej teplote povedzme 35C. Rychlost chladiacich ventilatorov si nahodou nepozeral? Ze ci isli naplno alebo maju este rezervu.Naposledy upravené Ioniq; 07-05-2018, 22:41.
-
Ja som si tiez sledoval rychlost nabijania a teplotu na Leaf-e, ale radsej to nepisem. Len napisem, ze Leaf je idealny na nabijanie doma a ked na rychlonabijacke, tak jedine spoplatnenej podľa kWh.
-
Ano- mohol som vynechat RK, alebo vynechat ZA a nabit viac v RK, ale chcel som cim viac rychlonabijani, aby som videl co to urobi s teplotou. Jasne, ze som sledoval aj otacky ventilatora, ale neviem kolko je maximum, teraz boli najviac 62Hz. Uvidime, ked sa este otepli...
Inak sa mi zda, ze ioniq ma nejako tepelne odizolovanu baterku od exterieru. Napr. vcera som dosiel do Tatier, vecer mala baterka teplotu 24 stupnov, noc bola chladna a rano bolo vonku 6 a baterka mala este 13stupnov.
-
Z tabulky je vidiet, ze pomalost GW prospieva baterke - v ZA sa zohriala najviac. Tiez su tam velke rozdiely v dodanom prude a uctovanom - pri nabijani si bol v aute so zapnutou klimou alebo treba hladat pricinu inde ?
-
-
Toto je tabulka frekvenci ventilatora z Kia Soul EV, pri akej teplote baterie sa zapina aka rychlost ventrilatora. Predpokladam, ze Ioniq pouziva rovnaky alebo velmi podobny system. Je trosku rozhadzana, ale 62Hz na ventilatore je niekde medzi Levelom 3 a 4 intenzity chladenia, max Level je zjavne 9 s frekvenciou 100Hz, takze je tam este asi vela rezervy.1 Bild
Komentár
-
Zlé správy, Ioniq-y že vraj na rok vypredané
http://www.hybrid.cz/nedostupny-ioni...si-automobilka
Dotáciu teda nestihnú tí, čo sa rozhodnú, jediná cesta k Ioniq-u je asi cez inzertné portály, ale aj tam je len jeden na predaj.[priezvisko]@me.com
Komentár
-
Hmm, vsak aj navysili vyrobu. Na jesen sa zdalo, ze to uz potiahnu a dodavky sa ustalia, a zase to zdochlo.
Na jednu stranu skvela sprava, ze o EV je taky zaujem, ze su vypredane kvoty na rok dopredu (Ioniq, iPace, predpokladam ze aj Kona a Niro EV budu to iste), na druhu stranu je skoda, ze je to brzdene takto. Mohol byt ten narast EV nasobne vyssi, co by znamenalo rychlejsi koniec spalovakov. A tu rastie otazka, co je skutocnym cielom automobiliek, ci je predaj EV skutocne medzi ich prioritami. Lebo vyzera to, ze nie, a je to len image-maker resp znizovac flotilovych emisii. Inac by sa snazili pokryt dopyt za kazdu cenu.
ICE666SVK - Ako to ma Tesla poriesene? Ti tiez nestihaju vyrabat TM3 a meskaju s povodnymi planmi. TMS a TMX by bolo asi trosku nevhodne sem miesat, kedze sa jedna o podstatne starsie auta. Po 3-4 rokoch sa uz aj patri aby automobilka stihala dodavat v rozumnych terminoch S Leafom prvej generacie tiez nebol zasadny problem posledne 2 roky jeho zivota.
-
To by zalezalo od toho, kolko ich chce Hyundai predat. Automobilky vedia vyplut stovky tisic aut rocne z jednej fabriky (vid Golf, ktory sa v EU vyraba v jednej fabrike a rocny predaj 546tis kusov - a to je len odovzdanie zakznikovi, nie samotna vyroba aj skladovych aut, tych bude nasobne viac). Ked ich vela predat nechces, objednas si len 1800 baterii mesacne ako Hyundai a potom ukazes prstom na niekoho ineho. Ukazkovy alibizmus LG Chem ma vyrobnu kapacitu battery packov pre plne BEV cez 300.000ks rocne. Tovaren v USA, ktora mala dodavat pre Bolt EV ide na 20% kapacity. Tu mas odpoved BMW a VW pouzivaju Samsung, Kia ma SK Innovations, Nissan si to robi/robil sam. Baterii je dost, ale vola nie je. Ved 1800 kusov mesacne postacuje Nissan pekne pokryval dopyt, ich americka fabrika v Smyrne je schopna vyrobit 150tis Leafov a 200tis battery packov rocne (a to maju este dalsie 2 - v GB a Japonsku), takze 500tis aut by dali do 1 a pol roka max. Objednavky boli samozrejme nizsie ako vyrobne kapacity.Naposledy upravené Ioniq; 10-05-2018, 06:54.
-
Inymi slovami tu mame 3 druhy vyrobcov:
1) ti co maju objednavky ale nevedia vyrabat (Tesla)
2) ti co vedia vyrabat ale nemaju objednavky (Nissan)
3) ti co nechcu vyrabat (zbytok)
Tu sa priam ziada aby spojili sily v spolocny posun k lepsej buducnosti, ale to sa nestane.
-
Aky je rozdiel medzi dodanim aut trebarz od jedneho vyrobcu a roznych modelov spalovakov a EV. Kamos objednaval Mitshubishi Outlander a trvalo to 7 mesiacov, kim to auto prislo. Auto ma cervenu farbu co je asi priplatkova farba. Vraj aj to vie predlzit termin, tak neviem co je na tom pravdy. Pokial nekupuje zakaznik auto co je priamo v predajni ako vystavny kus ci predvadzacka, ake su vlastne teraz lehoty dodania trebarz auta co je vyrobeny v Europe pre Europu, alebo z Azie ci Ameriky pre Europu. Vieme taketo informacie z niekade ziskat okrem pracneho obchadzania dilerov, alebo pisania importerovi?
Ioniq pekne si to rozpisal.
-
Bežná dodacia lehota auta z výroby je 2 mesiace, toľko stačí automobilke od prijatia objednávky dealera s presnou špecifikáciou výbavy, ktorá sa naplánuje do výroby a musí dopraviť zákazníkovi z niektorého európskeho závodu.
-
Z Azie a USA treba pocitat 3-10 tyzdnov transport, clo a vsetko okolo. Zalezi od konkretnej automobilky ako casto vypravuju lode. Ked som riesil BMW, diler mi nukal aj X5 (vyroba v USA), ze maju objednany kus, ktory ma totoznu vybavu ako moj konfig patky kombiku, v systeme svietila, ze bola v poslednom tyzdni kompletizacie, ale dodanie do showroomu 6 tyzdnov. Kombik mal vyrobu 7 tyzdnov a isiel z Nemecka, tak som zostal pri povodnom vybere Ioniq mi cestoval 6 tyzdnov tiez, ale bola tam Velka noc tak to zdochlo v Koperi na tyzden, cize realne 5 tyzdnov z Korei.
-
Ako hovori Miro, pokial automobilka chce vyrabat a jej ma fabrika vyrobnu kapacitu, tak by mala dodat auto cca do dvoch mesiacov od objednania (ak sa vyraba na inom kontinente tak o mesiac viac). Tesla tak uz funguje pre TMS a TMX, kde uz vyrobna kapacita postacuje zaujmu, no TM3 ma samozrejme dlhsiu dodaciu lehotu, pricom sa zatial predava len v US a Kanade, co je pri nabehu vyroby samozrejmy postup.
Nedavno som daval kamaratovi referral na TMS, tak mam presne info, kedy dal zalohu, kedy uzavrel konfiguraciu a suto islo do vyroby a presne na mojej tesla stranke uvidim, ked bude jeho TMS dodana.
-
Uvedomme si, že ani sám Hyundai nepredpokladal takýto odbyt a aké skvelé auto urobil a dopredu si naplánoval 1200 kusov mesačne. Už to, že ich navýšil behol polroka na 1800 kusov, hovorí o jeho snahe vyhovieť dopytu. Veď zvýšil výrobu o 50% oproti plánom. A zasa navyšuje, keďže modelu 2019 bude ešte viac vyrábať. Akurát to všade nefotí nepíše sa o každom stroji čo objedná po celosvetových novinách ako pri Tesle, kde už 2 roky sledujeme, ako Elon robí a ladí výrobnú linku na model 3.
A nedostatok áut je spôsobený hlavne niekoľkonásobne väčším celosvetovým dopytom oproti minulému roku. Všetci výrobcovia chrlia viac ako pred rokom, násobne viac ako pred dvoma rokmi a ľudia chcú viac. Určite budú všetci navyšovať výrobu a postupne aj navyšujú, lebo pri EV majú násobné marže ako pri bežných autách a je to ziskovejší segment ako SUV (v prepočte na kus alebo % maržu na kuse).
Nissan bol asi pripravený najlepšie, pozrite si posledné stránky ZAP zoznamu, samý Leaf a to zákazníci nevedia, či sa dotácia predĺži a to je len u nás. Pritom Nissan má menšie čakacie doby ako Hyundai.
Sme v roku, kedy nastal zlom elektromobility. Ľudia pochopili, že nie je pravda všetko to, čo sa píše a hovorí a že EV sú použiteľné a prinášajú tie výhody, ktoré komunita EV prezentuje z úst reálnych užívateľov, nie tlačových oddelení. A preto je záujem enormný.
A netreba upierať zásluhy Tesle, aj keď Tesla je s cenami a kvalitou tam, kde je, je to práve ona, čo rozbehla elektromobilitu a dotiahla najviac ľudí do tohoto segmentu, dokonca aj takých, čo si kúpili nakoniec inú značku.[priezvisko]@me.com
- Likes 3
Komentár
-
No navysenie Ioniqa z 1200 na 1800 mesacne pocas roka nepovazujem za podstatne navysenie. Stale prevazije pocit, ze jednoducho vyrobca nechce viac vyrabat.
NIssan vyraba Leafy ako dlho? 5 rokov? ved to by mal uz konecne dodavat jednoznacne podla zaujmu, nie podla toho kolko chce (resp nechce) vyrabat.
Az ked zacnu automobilky dodavat toko elektromobilov, aby zaujemcovia necakali viac ako tych 2 az 3 mesiace, tak az potom mozu zacat klesat ceny z titulu konkurencie. Dokedy to nebude, tak vyrobcovia elektromobilov (vratane Tesly) mozu drzat ceny elektromobilov na takych cenach na akych chcu a aj tak vsetky predaju.
-
Ale veď o to aby si určovali ceny, výrobcom ide, nie ? A navýšenie o 50% je podstatné, teraz je ďalšie navýšenie a k tomu pribudla KONA, takže Hyundai tento rok 2018 vyrobí minimálne raz toľko EV áut ako za rok 2017, čo sa mi zdá veľké navyšovanie, keď ešte v 2016 na konci roka uvádzali prvé kusy na predaj a vôbec nevedeli aký záujem bude.
-
Plny suhlas s Mirom. Ved pozrite tabulku narastu predaja EV. A ta vyzerala podobne v priebehu poslednych 2-3 rokoch. Takze ide to spravnym smerom a ked dinosaiuri pochopia, ze aj na EV sa da zarobit tak pridaju. Skor budu problem dealeri, ktori uz vedia, ze predajom EV sa skoncil ich prijem, lebo majitel EV uz len tak skoro nepride na servis.
- Likes 1
Komentár
-
Tá tabuľk podhodnocuje, varia združenia výrobcov z vody, lebo som si vyhľadal v svojej tabuľke z evidencie vozidiel a:
bolo prihlásených v 1.kvartáli 2017 u nás 61 vozidiel s pohonom elektrina, z toho 16 Tesla a 9 Nissan e-NV, čo je kategória N1 (užitkové), nie M1 ako ostatné.
a tie čísla sa ani nepribližujú tým 33, je tam rozdiel 10%, pričom ja mám údaje k decembru, teda ak niekto prihlásil v 1.Q. a potom odhlásil, už to tam nemám, teda mohlo ich byť len viac, nie menej. A tabuľka obsahuje menej.[priezvisko]@me.com
Komentár
Komentár