Videl som že niektorí z vás menili farbu prednej masky. Dávali ste to striekať alebo fóliu. Má to nejaký vplyv na senzory? Na internete je vidieť biely ioniq s čiernou maskou, ale na bielu som nikde nenatrafil. Nemá niekto fotku celého v bielej?
Oznámenie
Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.
Hyundai Ioniq (H, PHEV, BEV)
Zložiť
1000,- € zľava na Model S, X
Zložiť
Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.
teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie
Zložiť
Tag Cloud
Zložiť
X
-
Čaute, máte niekto s PHEV skúsenosť že s koľkými káblami vám dodali auto? Lebo mne dali len jeden v takom peknom vaku, ale to je ICCB kábel čo sa zapája do normálnej zásuvky. Po čítaní zahraničných fór a kontroly predajcov v iných krajinách (napr. Nemecko) ale mám dojem, že aj PHEV by mali dodávať s Typ2 káblom na oboch koncoch. V UK si ho museli dopytovať dodatočne lebo ich vraj bol nedostatok ale aj tak.
Predajca sa zastrája, že o ničom nevie tak teda, či je to na Slovensku takto alebo ako.
Komentár
-
Myslim, ze kabel Type2 nie je vo vybave ziadneho auta. V BEV urcite nie je a ani som ho nechcel- nepotreboval. Hoci u PHEV by mohlo mat zmysel pouzivat na cestach pomale nabijacky bez kabla...
-
Asi sa len nepresne vyjadrujem takže upresním čo myslím. V Eurovei je stanovisko na nabíjanie (plus na stĺpoch normálne zásuvky), ale nemal som sa ako nabiť inak ako len skrz zásuvky keďže som nemal kábel, ktorý by pasoval do ich Mennekenu (či ako sa to píše).
Nemecká stránke k PHEV píše jasne:
ICCB-Ladekabel (Schukostecker)
Das ICCB-Ladekabel hat eine integrierte Kontrolleinheit,
die Sie über ein großes Display über Ladzustand und Ladefortschritt informiert. Alternativ ist auch ein Typ-2-Ladekabel verfügbar
-
Ja som ta pochopil. Rozdiel medzi ICCB a Type2 kablom myslim vsetci na fore vedia :-D
Este som nepocul, aby nejake auto malo vo vybave type2 kabel, vacsina nabijaciek ma kablovy "vystup" a s autom sa dodava ICCB do obycajnej zasuvky (s integrovanou elektronikou) na nabijanie doma. Ano, existuju aj nabijacky so zasuvkou kde treba mat vlastny kabel, ale pri jeho cene je vyhodnejsie chodit na nabijacky s kablom. Viem si predstavit alternativu, ze ti miesto ICCB k autu dodaju Type2. Ale to je zase nevyhodne (ICCB je drahsie). Alebo moznost doobjednat si type2 a za doplatok bude dodany s autom, ale zase za cenu vyssiu ako sa da najst v eshopoch.
-
Ioniq - vieš mi odporučiť kde taký kúpim?
Peterka - som rád, že to viete, lebo ja sa v tých ChaDeMo, CCS, Typ2, Typ1 strácam
Mne nevadí ak ho nedodávajú len je haluz, že v Nemecku hej a v UK na vyžiadanie tiež. A ak mi ho k autu nedodajú tak by mi aspoň mohli povedať kde si oficiálny kábel môžem kúpiť.
To o tej výhodnosti OK, ale keďže mám auto len 3 týždne, neviem ešte nabíjať na dome a ZSE mi ešte nevydalo kartičku tak hľadám možnosti ako preklenúť toto obdobie
-
Akoze nevies na dome, nemas zasuvku 230V? Mozes ist nabit do Auparku, do garaze na Tesla wallbox
Nepytas sa sice mna, ale dam ti jeden tip- je to Sk firma aj s dovozom zdarma:
http://www.twincar.sk/chargers.php
-
Dom sa len stavia, takže od leta dúfam, že budem nabíjať tam, pri byte túto možnosť nemám. Zásuvky jasné, klasicky Aupark alebo Eurovea bez problémov, len to dlho trvá, som práve hľadal nejakú možnosť ako si nabiť z 0 na 100% za menej ako 3 hodiny.
Teslu som neskúšal, lebo čítal že to nie je kompatibilné, mýlil som sa?
-
Ja som objednaval najprv od Lubosa (clen s Ioniqom) ale z jeho eshopu mi 3 tyzdne neprisla ani odpoved ani nic tak ani neviem ci vobec este zije? Nakoniec som zobral zo stranky evexpert.cz kabel znacky PhoenixContact, trojfazovy 32A. Je sice hrubsi a Ioniq ma len jednu fazu, ale zase v kufor mam dost velky, nezavadza mi, a bral som to ako investiciu do buducna. Auta si zvyknem nechavat 2-3 roky, a ak nahodou skoncim pri dalsom aute, ktore bude mat 3 fazy, tak nech nemusim riesit zase dalsi kabel tie kable su dost drahe, a viac sa oplati kupit jeden 3fazovy ako kupovat 1F, predavat a potom zas kupovat aj tak 3F. Ale tak kazdemu moze vyhovovat nieco ine z tej stranky som dostal k tomu kablu este aj gratis tasku na uskladnenie a prenos.
-
-
Wampo, co si prestavujes pod "oficialnym" typ2 kablom? Automobilky type2 kable nevyrabaju. Najviac oficialny je zrejme originalny ty2/typ2 od nemeckej firmy Menekes - modry trojfazovy 32A/6mm2 s modrymi original zaliatymi (nerozoberatelnymi) konektormi.
Mam taky 1x pouzity a mozem ti ho predat so zlavou ak chces - ja som si vyrobil iny, vhodnejsi pre moje auto. ...
No ak mas jednofazovu nabijacku, trojfazovy je pre teba zbytocne tazky.
Typ 2 kabel moze byt co do vykonu na 32A alebo na 16A, co do poctu faz podla nabijacky v aute trojfazovy alebo jednofazovy. Cize minimalne 4 verzie :-)
Komentár
-
Také s logom Hyundaiu, aby mi nemohli v servise povedať, že som si odrbal baterku sám ak by to kábel od nezávislého dodávateľa nezvládol alebo sa posral a mal som istotu kompatibility. Predajca ma totiž strašil, že sa také niečo jednému jeho klientovi stalo, že si odpálil akumulátor nejakým "káblom z webu".
Ja sa do problematiky až tak nerozumiem ako som písal vyššie takže rozlišovať ampéry a kW, DC vs AC a iné termíny je pre mňa ťažké. Preto som chcel ísť "oficiálnou" cestou.
-
No kedze ja mam auto z webu, kludne mozem mat aj kable z webu :-))) No ja som este horsi, mam svojpomocne vyrobene kable...
Ale vazne, ty by si pre ioniqa potreboval jednofazovu 32A vybavu:
Jednofazovy 32A type2 kabel - no problem je, ze taky som v ponuke nikde nevidel, takze si ho mozes dat vyrobit, alebo si kupit trojfazovy.
Este zvaz ci ti pre nabijanie doma bude stacit ten mobilny konektor co mas (odhadujem ze je na cca 3kw, takze nabijanie ioniqa cca 10 hodin) alebo si kupis aj jednofazovy 32A mobilny konektor s 32A petkolikom - cca 7kW - nabijanie ioniqa cca 4,5h
Inak velmi by som chcel vediet ako sa da kablom z webu oddrbat bateria v elektromobile. Ktory predajca to tvrdil - pojdem sa ho spytat.
Mozno by sa dala nejako znicit nabijacka v aute, no bateria urcite nie.Naposledy upravené jux; 08-01-2018, 17:40.
-
Toto fórum má dobrú vlastnosť v tom, že staršie príspevky stačí nalistovať, nemažú sa. A preto odporúčam Wampo-vi to isté ako som navyknutý ja. Najprv prečítam staršie príspevky a potom sa pýtam. Vtedy by narazil na odkaz, kde som ja kupoval jednofázový 32A kábel z eshopu za cenu, za ktorú nie je nikde a môžem potvrdiť, že mi baterku nespálil :-), lebo je to shop, čo predáva do celého sveta.
Predajca asi zacítil, že sa dáš nastrašiť, tak straší ako vie .... aby si si kúpil kábel od neho za super cenu predpokladám 499,99€ ?
-
Wampo - pozri tu.
jpson.com/product/62196-2-connector-cable-32a-for-electric-vehicle-ev-charging_p1052.html#
To potrebuješ. Aj cena super akurát je to import.
-
Alebo ti pre tvoju 3,5 kW nabijacku ioniq phev staci aj 16A jednofaz. verzia, ma len 2,5mm2 vykonove vodice
jpson.com/product/62196-2-connector-cable-16a-for-electric-vehicle-ev-charging_p1053.html
a je paradoxne drahsi ako dal linku Jirko na 32A verziu
jpson.com/product/62196-2-connector-cable-32a-for-electric-vehicle-ev-charging_p1052.html#
ktory ma 6mm2 vodice a je tazsi a menej flexiibilny, no univerzalnejsi, lebo sa da pouzit aj na ioniq bev s 7kw nabijackou.
-
Ja o tom pripade s "kablom z webu" viem od znameho u importera. Na jednom BEV Ioniqu bolo podozrenie na odpalenu bateriu a v kufri auta sa v servise nasiel mobilny konektor (ICCB kabel) s trojfazovou koncovkou. Nakoniec bola bateria v poriadku, odisli nejake obvody pred nou. Uznali to ako zarucnu opravu ale s vystrahou majitelovi pred pouzivanim "necertifikovanych nabijaciek" a mozno predajcom dali nejake usmernenie informovat (strasit) v tomto zmysle klientov. Chcel som vediet viac- ale info mam iba sprostredkovane od neelektrikara- vraj bateria bola plne nabita a "povedala nabijacke z webu" ze uz dalej nabijat nechce, ta vsak napatie neodpojila a doslo k poruche... Mne sa to ale nezda, ioniq vie prerusit nabijanie baterie aj pri zapnutom napati- pekne to je vidiet na original ICCB kabli: ak pocas nabijania odomknem auto, prud klesne na nulu a auto odomkne konektor. Napriek tomu na "nabijacke" svieti symbol nabijania (rele je zopnute). Ak konektor z auta do niekolkych sekund nevytiahnem, auto ho zamkne a nabijanie pokracuje. Dalej som uz nepatral, chcelo by to rozhovor so servisakom co to riesil. A je myslim mozne, ze nevedel zistit pricinu poruchy tak to "zhodil" na nabijacku z webu....
-
Peterka - tému som pozeral, ale dnes som to skúšal a fakt to nešlo, ani jeden z dvoch wallboxov mi nefungoval. Je možné že musím v aute niečo nastaviť? Alebo je možné, že tam nie je kompatibilita s PHEV?
Už mám ZSE kartu tak chcem vyskúšať ich nabíjačky a zistiť či je chyba u mňa alebo ako.
-
V aute netreba nic nastavovat a "komunikacia" je pri PHEV rovnaka ako BEV. Ja som v auparku este nebol, ale co som cital, tak treba najst ten spravny wallbox- su tam iba pre Teslu aj univerzalne. A potom po pripojeni kabla pockat- vraj niekedy trva aj minutu, kym nabijanie zacne...
-
Tie pre “netesly” sú prvé 4 rátané od výjazdu, tam, kde sú aj tie biele s Typ1 konektorom. Majú tam aj inú ceduľku na stene - biela s červeným písmom “Electric vehicles”.
Ako píše Peterka - zastrč a čakaj.
Tie nabíjačky iba pre Tesly majú ceduľky na stene červené s bielym písmom “ Tesla vehicles”
-
Skúšal som 2 tie správne a nešlo to, zastrčil som a nič, vnútri v aute svietila červená kontrolka, že je vložený kábel ale nebola na palubnom počítači ani svetielkami pod sklom nevidieť žiadnu aktivitu.
Skúšal som aj Reset gombík na wallboxe.
Je možné že som bol netrpezlivý, neviem sa zaručiť že som to tam mal minútu. Vyskúšam ešte, dík!
-
Ja tam nabijam akurat v tejto chvili a vsetko fachci ono to nie je zrovna minuta, mozno menej, mozno viac (skor menej, mozno 40s), ale treba proste chvilku pockat kym sa wallboxom dohovori s autom. Keby bola chyba v aute, neslo by ti podla mna ani normalne nabijanie dodanym kablom. Uisti sa ze si na spravnom wallboxe, na pohlad su tie Teslacke a neTeslacke uplne rovnake.
-
-
No, pozrel som všetky relevantné témy, ale stále som nenašiel riešenie pre môj PHEV. V Auparku na Tesláckych wallboxoch som nenabil ani trolinku:
- áno, bol som na tých kde je to označené "Electric Vehicles" a nie "Tesla vehicles
- áno, skúsil som 3 rôzne nabíjačky, všetky svietili na zeleno
- áno, čakal som dostatočne dlho, raz som to dokonca nechal zapojené a išiel som sa najesť
- áno, funguje to inde, na ZSE v Centráli úplne bez problémov, cez ICCB tiež v pohode
Viete poradiť čo mám s tým robiť? Fakt by sa mi zišlo ak by som v Auparku vedel dobiť do 3 hodín na plno, cez ICCB to sú vyše 4 hodiny a to je otrava nielen časová na mňa, ale aj na čas resp. cenu parkovania.
Komentár
-
V Auparku ti odporucam sa registrovat do Aupark Klubu, chodia tam take hostesky v ciernych satach, pripadne sa vies registrovat asi aj cez net. Do mobilu si stiahnes Aupark appku nech nemusis tahat so sebou dalsiu karticku. Akonahle si registrovany, mads extra hodinu parkovania gratis. Len si musis zakazdym predlzit parkovanie s listkom na informaciach, kde predlozis svoju Aupark kartu alebo appku podla mna sa oplati, je to gratis a mozes parkovat 4 hodiny free (za ten
cas dobijem aj Ioniq BEV doplna).
Ale k tvojmu problemu po technickej stranke neviem. Je mozne ze Ioniq PHEV ma iny komunikacny protokol ako BEV, co by mi prislo zvlastne ale tak... uz tu bol niekto, komu neslo nabijanie cez Tesla Wallbox, neviem ci to nebol Fisker1, ale on mal myslim Type1 zasuvku a riesil to cez adapter, a tam bol asi chyba. S Type2 by to malo byt kompatibilne vzdy. Divne.
-
-
Hmm, trosku som patral. Ioniq PHEV ma slabsiu internu nabijacku ako BEV, zvladne len 3.7kW, narozdiel od BEV ktory ma 7kW. Tu bude asi problem. A vzhladom na toto sa ti asi z ohladuplnosti k ostatnym neoplati blokovat Tesla nabijacku, kedze ju aj tak nevyuzijes a rovnaky vysledok dosiahnes aj z beznej zasuvky.
Je mozne, ze tie TDC boxy su nastavene, aby davali viac ako 16A, cim by chceli zabranit, aby neblokovali miesta auta, ktore ju nedokazu vyuzit? Rozumie sa tomu niekto viac?
Komentár
-
Ale ak má taký istý MK ako je dodávaný k BEV (čo predpokladám), tak ten ide max cca 2kW (max 10A). Jedine, že by si kúpil aspoň 16A MK s redukciou na bežnú zásuvku a až vtedy by bol výsledok rovnaký (ale či sa oplatí do toho investovať?)
-
Vykonom to zrejme nebude, teslacky wallbox sa da prinutit nabijat aj 5A jednofaz.
pozri toto:. nabijal len raz a nevie to zopakovat:
http://www.ioniqforum.com/forum/202-...-possible.html
-
Videl som tam nabijat BMW i8 (naozaj nabijal lebo som majitela nasmeroval k tomu spravnemu TDC) a ten ma tiez iba 3.6 kW nabijacku.
-
-
TDC boxy su v Avione pripojene trojfazovo, ale bez problemov zvladaju jedno fazove nabijanie. Ani redukcia Typ2 -> Typ1 im nevadi.
Nabijali sme aj Leaf 1. generacie s 3.6 kW nabijackou cez to.
Vid tu: http://teslaclub.sk/forum/v%C5%A1eob...Dka-hpwc/page3
- Likes 1
Komentár
-
Inac mohly by ste do nabky dat aj Rakuske, Chorvatske, Madarske, Slovinske alebo Polske a mozno aj ine Urajina a tak dalej nabijacky. Lebo mnohy chodia na dovolenky autom a takto ked tam vidia prazdne miesta si povedia kde nabijem? Je tam daco, alebo ake mam ine moznosti po trati.
Komentár
-
Toto forum ma anglicku cast a tam su spomenute nabky. Tak pre nasinca ci uz CR, alebo SR neovladajuceho anlictinu je dobre aby mal nieco v jazyku, ktoremu rozumie a mal tam aj zahranicne miesta, kde sa da nabit. No a pre zahranicnych ovladajucich anglictinu, je tiez vhodne ked tam uvidi aj miesta mimo CR a SR. Ked si to porovna z mapami, ktore pozna a bude mu to sediet, bude to pre neho doverihodne. A rovnako je dobre pre lepsie povedomie nabky, aby o nich vedelo vela ludi aj ty v zahranici. Tot moj nazor. Prides na nabijacku zapamatas si polohu, ake su moznosti nabijania a trebarz stravovania ci ubytovania a podobne, spravis fotku a strucny popis a das to na nabky ci domacu, alebo zahranicnu.
-
Ale toho je tolko, hlavne v zapadnej Europe (kukni len rakusko) ze sa z toho mozeme zblaznit. A format Nabky.com bez mobilnej aplikacie na zadavanie a editovanie stavanej je bohuzial nepouzitelny, lebo editovat a aktualizovat udaje moze len ten, kto stanicu zadal.
-
Ved to, ze toho je tolko, ze nevies co si vybrat. Najlepsi system ma Tesla. Nic lepsie asi nieje momentalne aj ked ide len o ich nabijacie stanice ci rychle alebo pomalejsie, ale vies ci je obsadena a ci ide, kedze to vidis realne. Neviem ake je to v navigaciach inych EV ako ionic, Leaf ci VW alebo KIA ci v Zoe atd ak maju EV vstavanu navigaciu. Ani neviem ci niektore externe nevigacie maju nabijacie stanice v sebe. Mam minulorocny garmin a tam to nieje. Ale ostatne neviem. Mozno casom sa to tam updatuje. Zatial sa to da dat len ako POI body.Naposledy upravené ICE666SVK; 31-01-2018, 18:04.
Komentár