Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Tesla nabíjačka - HPWC

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
Toto je prilepená téma.
X
X
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky

  • #31
    Vysledky analyzy funkcnosti HPWC:



    Zistili sme nasledovne:

    1. CP pin v samec konektore Typ 2 je zamerne velmi kratky a sucasne plastovy nastavec samec konektora je tak dlhy, aby sa CP pin samca v kabli nespojil s kontaktom samice na kabli HPWC (alebo hocakeho Typ2 kabla, ktory je pripojeny k nabijacke).
    2. Cize nabijacka nema "spojenie" s autom (PWM signal) a preto nespoji stykac, ktory zapne fazy na vystup.
    3. Riesenie (vdaka leo !) je - pripojit kabel z nabijacky do zasuvky (samec) ako aj kabel Typ2 ->Typ1 do zasuvky (samica) a tieto navzajom spojit. Na videu to vidno ako to klbko samostatnych drotov.
    4. Z toho vyplyva aj riesenie - treba dalsiu krabicku, kam sa tieto 2 kable (redukcia Typ1 -> Typ2 a kabel z nabijacky s konektorom Typ2) pripoja ako do medzistupna.
    5. Zaver - ziadny softwarovy blok, ale uplne obycajna ochrana pred nadpajanim Typ2 kablov - lebo laik by mohol lahko skoncit poziarom slabsieho kabla - ako sme aj prepokladali.

    (C) - leo, Martin V , Jiri GrandPa

    PS: A preco sa silne neodporuca laickej verejnosti nadpajat kable? Takto vyzeral ten kabel redukcie Typ2->Typ1 (to je to zlte klbko) pri pohlade termo kamerou po iba 10 minutach nabijania: Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu  Meno:	IMG_1471[1].JPG Videní:	1 Veľkosť:472,7 KB ID:	13549
    V tomto pripade ziaden problem ale treba mysliet na to ze pri nabijani ozaj pouzivame velke prikony a tomu musia odpovedat privodne kable.
    Naposledy upravené Jiri GrandPa; 11-03-2017, 16:54.

    Komentár


    • ozana
      ozana komentoval
      Upraviť komentár
      Takže stačí uříznout 10mm na Type2 straně kabelu s Type1 do auta?

    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      No, tiez sme na toto mysleli, ale tym si odrezes aj aretacny otvor ked ho budes davat do Typ2 zasuvky.
      10 mm - tazko povedat, mozno 8 mm a mozno 12 mm? Nemerali sme to.

      A este jedna vec, na ktoru sme prisli, to je asi specificke pre Leaf a HPWC - kabel treba NAJSKOR zastrcit do auta. Az potom spajat typ2.
      Kym sa rozbehne nabijanie, trva to aj 20 sekund, ale rozbehne sa.
      Ak vsak najskor spojis Typ2 konektory a potom das kabel do auta, tak sa nabijanie nerozbehne.

    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      Treba odrezat 11mm plastu zo samca type2 kabla, toho, co sa zasuva do nabijacieho stojana, samozrejme sa tak zrusi funkcia zamknutia tohto kabloveho konektora (samca) v type2 nabijacom stojane. Je potom sice mozne type2 samca vytiahnut z nabijacej stanice aj pocas nabijania, co by mohol urobit nejaky zaskodnik, no nepride k iskreniu a obluku na vykonovych (fazovych) kontaktoch, pretoze CP sa prerusi skor - lebo je kratsi a nabijanie sa ukonci uz pocas vytahovania konektora. Pri pouziti mobilneho konektora ziadna ochrana na cervenom 5koliku nie je a v pripade vytiahnutia 5koliku pocas nabijania obluk bude.

    • leo
      leo komentoval
      Upraviť komentár
      -uplne by som sa nespoliehal, ze to nehodi obluk - nejaky cas trva elektronike, kym odpojenie deteguje, nejaky cas trva, kym odpadne stykac - ked sa to vytrhne dost rychlo moze to mierne zaiskrit
      -dal by som si naozaj pozor na to skracovanie, kvoli tomu, co sme si pisali vyssie - hadam iba ak ten kabel so skracovanym konektorom bude predimenzovany - norma 62196 umoznuje teoreticky az 80A (co ma size vyznam asi skor iba v USA pri 1f), take EVSE sice nemaju zmysel, pretoze auta s palubnom nabijackou viac ako 22kW ak sa nemylim nie su, ale nikde nie je napisane, ze niekto nepusti do sveta nabijacku s pevnym kablom a povoli napr. 63A alebo 80A nabijanie..
      -treba vediet, co clovek robi - napr. poziciate auto niekomu neinformovanemu a moze dojst k nestastiu, v takom pripade bude zodpovedny upravovatel kabla, aj ked mozno sa uz bude tazko dat dokazat jeho uprava..

    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      Type2 je max 63A, type2 je EU konektor, americkych 80A sem nemiesajte.
      Na vykon skrateny konektor nema vplyv, odpory medzi PP a zemou na oboch stranach Type2 kabla definuju maximalny prud kabla. Skratenie konektora len zrusi funkciu zamknutia, no na max prud nema vplyv. Samozrejme ak sa upraveny type2 kabel pouzije tak, ze jeho PP odpor nebude mat sancu auto ani nabijacia stanica zdetekovat, je problem - ale to by museli byt 3 (z toho 2 upravene) type2 kable v serii, pricom sredny by musel byt slabsi (napr. 16A) a oba krajne silnejsie (napr. 32A). A to je dost nepravdepodobna situacia. V kazdom pripade nedoporucujem pouzivat nestandardne riesenia osobam neznalym pripadnych nasledkov.

    • leo
      leo komentoval
      Upraviť komentár
      @jux: Prepacte, s max. 63A mate pravdu, 80 A je vsak uvedene i na Wikipedii v clanku k IEC_62196, ktory ste sem nedavno nalinkovali ;-)
      Ale je bezpredmetne natahovat sa o tom, 63A by uplne stacilo, aj ked je to naozaj cisto v teoretickej rovine, 63A EVSE (AC) nemaju prakticke opodstatnenie.
      Ale este k tomu kablu - hovorime o kable typ2/typ 1, pri SAE J1772 (typ 1) PP pin neplni funkciu urcenia max. prudovej zatazitelnosti kabla, iba na detekciu zapojenia konektora, t.j. opat v teoretickej rovine staci na vznik potencialne nebezpecnej situacie 1 upraveny typ2/typ 1 kabel zapojeny napr. i do HPWC (ked uz sme stale v tejto teme;-)..

    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      Ze PP odpor nedefinuje max prud v type1 je pre mna novinka - dajte zdroj.
      Co sa tyka 63A AC nabijania - realne existuje - Renault Zoe ma nabijacku 43kW, takze z 63A AC type2 konektoru kombinovabej nabijacky (chademo/combo/43kW AC) si skutocne 63A zoberie.
      Naposledy upravené jux; 12-03-2017, 06:01.

    • leo
      leo komentoval
      Upraviť komentár
      jux - zdroj napr. opat aj linka na wiki, o SAE J1772, ktoru ste nedavno uviedli. Totiz pre Typ 1 nebolo povodne uvazovane s volnymi kablami s konektormi na oboch koncoch ale len s pevnym kablom od EVSE s typ 1 konektorom na konci (preto sa tak lahko neda dopracovat napr. k typ 1/typ 1 kablu na rozdiel od kablov typ2/typ2, typ1/typ2). Pre SAE J1772 odpor na PP hovori len o tom ci je kabel pripojeny k autu, plus prip. ci je stlacene tlacilo, ktore by malo zabezpecit predvypnutie nabijania. Hovori o tom nakoniec aj nazov proximity pilot, ktoremu sa tiez moze nadavat plug present ako i wiki uvadza. Urcenie prudovej zatazitelnosti kabla pomocou PP priniesla az norma IEC-62196.
      Ale naozaj uz sme uplne mimo temy..

  • #32
    Ešte by som dodal, ze podľa môjho názoru Tesla HPWC je jednoduché EVSE, ktoré je konštruované v konformite s normou IEC 62196 a tým pádom je na ňom možné nabíjať všetky elektromobily/plugin hybridy, ktoré majú AC nabíjanie rovnako v súlade s touto normou.

    Komentár


    • ozana
      ozana komentoval
      Upraviť komentár
      A to že nelze kabel s Type2(Mennekes) nadstavit (prodloužit) jiným, není chyba, ale vlastnost. Protože má moje auto opačnou zásuvku než je běžné, vozím Type2 (male-male) kabel s jedním koncem zkráceným cca o 11mm. Právě abych se mohl připojit i tam, kde není Mennekes zásuvka, ale kabel se zástrčkou.
      Naposledy upravené ozana; 22-03-2017, 04:57.

    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      Ozana: Ktore EV ma opacnu tybe 2 zasuvku na EV? (teda female na aute) ? Alebo to mate tak len na svojom? Jasne ze nemoznost predlzenia type2 kabla bol zamer tvorcov standardu. No nelegalna Type2 predlzovacka je uzitocna vo viacerych situaciach: Na mieste pred nabijacim stojanom s type 2 kablom je obsadene - type 2 predlzovacka umozni nabijanie aj z miesta, kde pevny type2 kabel nabijacky nedosiahne.
      Tiez ked je 5kolik daleko, type2 predlzovackou si mozno predlzit vystup MK. Opakujem, ze je to nelegalne, ale uzitocne a funkcne, rovnako ako ine nelegalne, ale pre elektromobilistu potrebne a funkcne redukcie (4->5kolik, 32->16A a podobne).

    • ozana
      ozana komentoval
      Upraviť komentár
      jux: To neznáte. Stromos (tovární přestavba).

  • #33
    Snímek zkrácené koncovky

    Komentár


    • #34
      dnes som na nabijačke tesla HPWC skusil nabijat hybrid Audi Q7 etron a išlo to

      Komentár


      • #35
        Tesla znizila cenu svojho wallboxu o 10%.
        When buying a Tesla Wall Connector, new Model S and Model X owners had to choose between a 8.5′ or 24′ cable. The $50 difference between the two made it easy to go with the 24′ fo…

        Komentár


        • Marcel Pavlík
          Marcel Pavlík komentoval
          Upraviť komentár
          to je 1f?

        • Jiri GrandPa
          Jiri GrandPa komentoval
          Upraviť komentár
          To bude platne iba pre USA. Ano, nabijacky v USA su jednofazove, EU modely su samozrejme trojfazove, ale daju sa zapojit hoci ako (aj jednofazovo).

      • #36
        Dnes náhodou išiel okolo a videl som tam nabíjať IONIQ biely s DK značkou, tak som s pánom prehodil pár slov, veľmi spokojný s autom. A o pár minút prišiel nabíjať žilinský Mitsubishi Outlander PHEV. Takže viedieť, že nabíjacia stanica je využívaná, dokonca obidve miesta naraz. To poteší.

        Komentár


        • #37
          Na Tesla AC sa da nabijat Ioniq ? Aky kabel treba ?

          Komentár


          • Jiri GrandPa
            Jiri GrandPa komentoval
            Upraviť komentár
            Ziaden. Na HPWC od Tesly je kabel Typ2 predsa pripevneny.

          • curgali
            curgali komentoval
            Upraviť komentár
            Môžeš si to vyskúšať, ak pôjdeš najbližšie do Trenčína v hoteli Magnus (oproti ZŠ Dukla Trenčín). Sú tam 4 z toho 2 pre iné auta ako Tesla...je to jeden z mála Destination Charger, ktorý je pre verejnosť zdarma, bez podmienky využitia služieb hotela.

        • #38
          Aha, to je super. Ja som sa tesla nabijackam vyhybal, ale ak je to takto, to je super.

          Komentár


          • #39
            Ako sa dá objednáť Tesla wallbox , destination charger. Treba to objednať cez net alebo predajňa konkretne vo Viedni?

            Komentár


            • Jiri GrandPa
              Jiri GrandPa komentoval
              Upraviť komentár
              Chces byt zaradeny do programu s tym, ze budes poskytovat nabijanie aj verejnosti a bude to na mape nabijacich bodov v kazdej Tesle (podmienka je, ze budes financovat tu energiu, ktoru tvoji zakaznici spotrebuju) alebo to chces pre sukromne pouzitie?

            • LacoJ
              LacoJ komentoval
              Upraviť komentár
              To čo Tesla dáva bezplatne , som už im písal že by sme vedeli poskytovať bezplatne nabíjanie na našich prevádzkach. Nikto neodpísal už dva mesiace či áno či nie. Kebyže si ho chcem kúpiť sám, potrebujem VÍN číslo tesly, to mám od kamaráta. Ako to objednať?

            • ICE666SVK
              ICE666SVK komentoval
              Upraviť komentár
              Kontaktuj tu na fore SS tychto dvoch clenov "Juro" alebo "Stano Kurek", oni ti poradia. Oni to uz robili a robia po Slovensku. Alebo posli SS obidvom naraz v jednej SS to das poslat na dva nicky.

          • #40
            Američania prvý krát zaznamenali to o čom som počul už pred rokom. Tesla skutočne vie a robí update SW UMC a TWC ( Tesla Wall Connector - nový názov 2. generácie HPWC).
            Videl to. niekto tiež?
            https://teslamotorsclub.com/tmc/thre.../#post-2673490

            Komentár


            • jux
              jux komentoval
              Upraviť komentár
              32A/3f mobilny konektor kupeny u Kubisovcov sa da tiez konfigurovat/upgradovat bez rozobratia krabicky zvonku cez CP pin type2 konektora, takze fakt ze to vie a robi tesla z auta na svojom 32A/3f HPWC (tesla wallboxe) aj na 16A/3f UMC (mobilnom konektore ktory dodavaju k autu) ma nijako neprekvapuje.
              Tiez televizory zvyknu upgradovat svoje dialkove ovladania - aspon moj LG to robi.
              Naposledy upravené jux; 29-04-2018, 15:09.

            • g211
              g211 komentoval
              Upraviť komentár
              Ešte dodám že aj Chademo adaptér má svoj firmvér Naposledy mi ho upgradovali vo Viedni. Je možné že to vie podobne aj cez auto.

          • #41
            Mne po vcerajsom upgrade softveru upgradovalo aj Tesla UMC = teslacky 3f/16A/11kW MK dodavany s autom

            Komentár


            • Jiri GrandPa
              Jiri GrandPa komentoval
              Upraviť komentár
              Ano, 2018.18.2 to ma aj napisane v release notes. Dufam, ze to neupgradne aj moj TWC lebo mi prestane chodit dialkove ovladanie :-(

          • #42
            Mne po opgrade softveru vypisalo chybu --rear motor disabled,power reduced...čakám technika...

            Komentár


            • #43
              Akurat teraz v Auparku sa na HPWC (Tesla ONLY!) veselo nabija Mercedes S600 Plugin, a zjavne mu to fachci lebo na wallboxe beha svetielko a medved ma na displeji prebiehajuce nabijanie. Po Renault ZOE uz druhe auto, ktore vie nejakym sposobom obist teslacke restrikcie. Len tak zo srandy - neda sa spravit/neexistuje nejaky adapter pre ostatne auta? Lebo zjavne to nie je nejaky velky problem sa s tym wallboxom “dohodnut”. Nieze by mi aktualne chybal, ale niekedy zaparkuju k tym univerzalnym HPWC ako hovada cez 2 boxy, a nebolo by zle mat nudzove riesenie. Tesly tam aj tak nenabijaju skoro vobec, vacsinou su hore na SC, a uz teraz tam aj tak parkuju a nabijaju Renaulty a Mercedesy takze ani Tesla only to uz nie je...
              Naposledy upravené Ioniq; 06-07-2018, 09:19.

              Komentár


              • Jiri GrandPa
                Jiri GrandPa komentoval
                Upraviť komentár
                Tam prebieha CAN bus komunikacia medzi autom a nabijackou este naviac k standardnej EVSE "analogovej" komunikacii. Musel by si mat "krabicku" ktora by emulovala takuto komunikaciu. CAN bus sa da vcelku lahko "desifrovat". Ja mam takto spravenu komunikaciu s HPWC, ktora je nastavena do slave modu a moja "krabicka" sa chova ako master a posiela HPWC prikazy kolko ma dat nabijaci prud podla vykonu FVE alebo kolko si nastavim na web interface.

            • #44
              Podľa skúseností by na Tesla wallboxoch malo ísť nabíjanie na všetkých autách. Adaptér mám a môžem v prípade nutnosti požičať na odskúšanie.

              Komentár

              Pracuje...
              X