Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Nabijacie stanice odpocivadla NDS

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky

  • milan84
    komentoval k 's odpoveď
    myslim, ze je to uz aj oficialne. GWI to prehralo. Ja som tuto info dostal asi pred mesiacom.
    Tak som plny ocakavania, co to bude znamenat a ako sa ZSE bude trhat stavat nabijacky na tak drahych prenajatych miestach pozemkov NDS

  • ivan32
    odpovedal
    Nevie niekto niečo nové o tejto kauze??? Už je nejak dlho ticho. Alebo až po voľbách?

    Pridajte komentár:


  • Joe79
    komentoval k 's odpoveď
    Ja platim ZSE 69,- flat a teraz viem, preco - podporujem portal mojelektromobil.sk

  • milan84
    komentoval k 's odpoveď
    Oliver to je to co som pisal aj ja vyssie a comu sa venovala Markiza. Nemam info, ze by uz NDS a ZSE zmluvu podpisali, tak som zvedavy ako to dopadne.

  • curgali
    odpovedal
    Zaujímavý článok:

    https://dennikn.sk/blog/1546900/ako-...i-nds/?ref=box

    Pridajte komentár:


  • milan84
    komentoval k 's odpoveď
    A hadam si nemyslel ten posledny odsek tak, ze vlastne nam DC nabijacky ani netreba !? Rozvijat infrastrukturu a robit podporu pre rozsirenie EV je rovnako dolezite systemom osadzania AC nabijaciek, ako aj DC. Nie kazdy ma auto, ktore prejde dialnicnych 300km a aj ked ano, ale cestujes dalej, ten ultrafast sa ti zide, tomu ver.

  • milan84
    komentoval k 's odpoveď
    Miro ale ten portal je podporovany prave aj GW pozri co mas na kalendaroch, to nebolo zadarmo
    To je jedno, tak sa rozhodli, treba to akceptovat.
    Ale ze nevieme ako to je -nesuhlasim. Pred napisanim uvahy som dostal zo strany GW podklady s vacsinou dokumentov, inak by to bolo prchke rozculovanie. Ale ak raz su argumenty, tak sa k tomu prihlasim.
    A len pre upresnienie, som asi taky isty ZSE fan ako GWI. Firemne auta nabijame u cervenych....to len na margo, aby niekto nenapisal, ze som osoba blizka GWI len za to, ze ich vsetkych poznam

  • Jiri GrandPa
    komentoval k 's odpoveď
    Hm, v tom poslednom odstavci si akosi pozabudol prečo človek ide na tej diaľnici nabíjať... No lebo musí, že?

  • Miroslav Rojko
    odpovedal
    Nenazval by som to politické dôvody, ale slušnosť. Keď Teba bude niekto podporovať, budeš ho za to ohovárať ? A nevieme ako to v skutočnosti je. Keď je v TV plno reportážií proti elektromobilom, nadávate ako sú Tí novinári zaujatí. Prečo im teraz tak veriť ? Treba to nechať vychladnúť a uvidí sa, ako to bude.

    Jeden z mojich najpravdepodobnejších tipov je, že štát potrebuje preliať eurofondy z výstavby nabíjačiek do opravy dialnic, lebo eurofondy sa čerpajú len na nové dialnice, na opravu sa nedajú. Tak to urobili takto okľukou, firma väčšinovo vlastnená štátom preleje svoj cash ako prenájom do druhej štátnej firmy. A GW, ktorý budoval z fondov predtým, pritom nebude, zbytočne im zavadzal.

    A čo z toho vyplýva pre nás elektromobilistov ak by nabíjanie na diaľniciach stálo veľa ? Že budeme nabíjať tam kde doteraz. Baterky v autách, resp. dojazd sa stále zväčšuje, trend je nabíjať najviac doma alebo AC v mieste dojazdu, nie stáť po ceste na nejakej DC rýchlonabíjačke.

    Pridajte komentár:


  • milan84
    odpovedal
    Z politickych dovodov mi tento blog na mojelektromobil.sk odmietli publikovat. Z casti im rozumiem, ale je fer povedat pravdu nahlas a tak aspon takto skromne tu, ked to uz mam napisane.
    Rozoberala to aj Markiza aj trend, ked obe media spochybnili celkom vazne aktivitu NDS aj ZSE. Skoda, ze nie vsetky media su tak odvazne


    Konkurencia po Slovensky? Monopol !

    Písal sa september 2016. Nabíjacia sieť elektromobilov začala naberať na obrátkach, nabíjacie stanice postupne začali zaplňovať rôzne miesta na mape. Zároveň v tomto období Národná dialničná spoločnosť (ďalej už len NDS) vyhlásila prvý tender na vybudovanie a spravovanie tzv. ultra-rýchlych nabíjacích staníc na strategických, dialničných odpočívadlách. Malo pritom ísť aj o lokality s viacerimi stojanmi na jednom mieste. Zverejnenie ponuky prebehlo bez pompéznosti, v tichu, zavesením na webstránku. Greenway sa o ponuke dozvedel a keďže má reálny záujem budovať sieť pre nabíjanie elektromobilov, stihol sa prihlásiť a splniť všetky predložené požiadavky. Kritéria úspechu boli najmä cena (až 60% ) ale aj referencie či podnikateľský zámer. Napriek (pre štát) výhodnejším podmienkam ponúknutými firmou Greenway, toto konanie vyhrala iná firma. Po podaní námietky a doložení nezrovnalostí na UVO (úrad pre verejne obstarávanie), NDS tender zrušila.

    V máji 2017 znovu NDS dostala chuť na vyhlásenie nového tendra s podobným znením. Poučená minulým prešľapom tentokrát vyhlásila súťaž „na drzovku“ bez jasných podmienok. Greenway napriek tomu predložil svoju ponuku. Tá bola podla mojich informácii 2-3x pre SR výhodnejšia ako konkurenčný návrh. Keďže už po prvom spackanom tendri nechcel znevýhodnený záujemca nič ponechať náhode, k otváraniu obálok a vyhláseniu víťaza prizval Greenway média vr. verejnoprávnej RTVS. NDS odmietla drzo komentovať verejne prístupné ponuky všetkých zúčastnených. Tu už bolo jasné, že ZSE, ktoré malo súťaž vyhrať, ponúklo menej výhodnú ponuku. Aj tento, druhý, tender NDS následne zrušilo s dôvodom veľkého rozpätia cien ponúk a nemožnosťou na základe týchto informácii vybrať víťaza.


    Kto ešte nemá dosť folklóru zo Slovenska, vedzte, že NDS vyhlásila tretí tender. Z neho ale ešte pred vyhlásením výsledkov firmu Greenway diskvalifikovala. Prečo? NDS už v treťom kole nechcela nechať nič na náhodu a tak nastavila podmienky, ktoré v niektorých prípadoch vôbec nekorešpondovali s oblasťou podnikania, alebo neúmerne vysokého finančného krytia vo vyske 5 mil. Eur (výška príjímov a výnosov, verejne dostupná vopred). Túto konkrétnu požiadavku v Európe nespĺňa žiadna firma, ktorá sa zaoberá nabíjacou infraštruktúrou (nie je mi tak známe, opravte ma ak sa mýlim). Asi čerešňou na torte bolo zdôvodnenie, že Greenway nesplnil podmienky technickej spôsobilosti. Keďže NDS odmietla tieto body súťažiacemu spresniť, je to asi ako slepému povedať: choď a nezakopni. Doteraz teda ani technici, ani zakladateľ v Greenway netušia, čo im tentokrát vadilo. Konkurenčná firma tentokrát išla na istotu a ponúkla za prenájom 1m2 až 10.000€ ! Wow efekt sa ale nekoná. Pri tak vysokej sume to po prepočítaní na potrebné miesto pre nabíjanie elektromobilu, infraštruktúru a trafostanice, vyskočí na 4 mil. Eur ročne. Len za prenájom plochy 26 lokalít. Pri počte registrovaných EV na Slovensku by to na každé auto vychádzalo 2000€. Verejne kladiem otázku – ako a kde sa odrazí táto cena, keď to takto dopadne? A ak to má byť menej, je tu len druhá alternatíva. Pomalé AC nabíjanie bez nutnosti priestorových nárokov na technologické vybavenie a jedno parkovacie miesto pre nabíjanie. Ak by to dopadlo takto, elektromobilitu u nás pochová sám najväčší prevádzkovateľ.

    Aktuálne teda Greenway dostal len oznámenie, že vyhral druhý záujemca, s ktorým sa zmluva podpíše. A teraz pár sedliackych slov. Konkurencia bola, je a vždy bude dobrá. Pomáha všetkým stranám zlepšovať svoje produkty, služby, podnikanie. Klient z toho vždy môže len vyťažiť a mať na výber. To, že sa v našej krajine dejú veci, aké sa dejú, je smutné. Máme toľko pochybných tendrov a predražených nákupov, že to môže pôsobiť až frustrujúco. Ak ale v začínajúcom odvetví elektromobilov chce dať jedna štátna firma zarobiť druhej, bez toho aby sa mohol férovo zúčastniť ktokoľvek ďalší – na to neexistuje ospravedlnenie. ZSE je firma nepomerne väčšia, silnejšia s väčšími finančnými prostriedkami. Namiesto rozumného konkurenčného boja s inými hráčmi (keď už teraz v mnohých bodoch vyhráva) hádže polená pod nohy. V prípade jej platného zvíťazenia v tomto tendri nastúpi možno onedlho červený monopol. A keď je monopol, výhodné nabíjacie paušály, služby a rozvoj siete sú to posledné, o čo má monopolná firma záujem.

    Pridajte komentár:


  • Miroslav Rojko
    komentoval k 's odpoveď
    Ano, bude to pre auta, ktore svojou podstatou zabijaju povodnu myslienku ekologickej prepravy (su jednoducho zrave).

  • milan84
    komentoval k 's odpoveď
    Ale teraz mas len obcas fungujucu Budču. Pri tom pionierskom projekte naozaj nemozu menit ceny vyssie
    Ultrafasty budu pre auta e-tron a novse, vyssie rad, ktore maju velku kapacitu, velku spotrebu a velky rychlost nabijania.

  • Miroslav Rojko
    komentoval k 's odpoveď
    ZSE je partnerom mojelektromobil, som zvedavy aj ja.

  • Miroslav Rojko
    komentoval k 's odpoveď
    Este poznatok k nabijaniu - na ZSE LM bolo vypadnute spojenie so serverom, musel som sa autentifikovat kartou. Nabijanie sa neobjavilo vo vyuctovani, nemaju poriesene stahovanie offline nabijani z nabijacky. GW to stiahne a nauctuje, ZSE nie. Ale nikto im to nehovorte, kupte si rusicku GSM a nabijate zadarmo.

  • Miroslav Rojko
    komentoval k 's odpoveď
    Teraz maju ultrafast za rovnaku cenu.

    Tiez existuje konkurencia, ak budu ceny vyssie ako Greenway, proste ludia zidu z dialnice a maju aj zmysluplnejsie miesto na zabitie casu pocas nabijania.

    Ja si teraz vystacim len s nabijanim doma, velka baterka meni potreby. Za cely mesiac som raz nabijal na AC v LM ZSE, inak stale len doma.
    S nastupom vacsieho dojazdu EV a vysokych cien nabijania budu ultrafasty pre zahranicnych tranzitujucich a investicia sa im nevrati nikdy.

    Viem ze to nerobia pre nas, vid Roaming za 40 €. Pre koho to je ?
Pracuje...
X