Nekona sa nieco nove? Ked sa ZSE rozbehli s nabijackami neplanuju postavat aj na odpocivadlach?
Oznámenie
Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.
Nabijacie stanice odpocivadla NDS
Zložiť
1000,- € zľava na Model S, X
Zložiť
Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.
teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie
Zložiť
Tag Cloud
Zložiť
X
-
Nieco nove je pisane o tomto. Je to riaden cirkus https://www.teslamagazin.sk/slovensk...elektromobily/
Je tam aj uvedeny zdroj RTVS, kde je stara sprava z 2017ho, kde sa vyjadruje aj ZSE aj GW, ktore sa do sutaze prihlasili a smiesne vyjadrenie NDS, ktora je sklamana, ze sa do sutaze prihlasili len dvaja a oni chceli az 5tich. Podla mna by to mali nejako rozdelit medzi oboch prevadzkovatelov. Ak niekto mate kontakt na nejake zdroje ci uz NDS, alebo ZSE ci GW a vedia o tom viac a mozu povedat, dajte vediet.
Komentár
-
No skusim ja, aj ked vela toho nebude. V marci som mal jedno stretnutie na ZSE kde sa vyklulo, ze pan s ktorym sa rozpravam ma na starosti vystavbu a prevadzku e-mobility pre ZSE (kontakt mozem posunut) . Podla toho co som pochopil, riesi to uz len ZSE, takze to stoji asi na NDS. Mozno by sa mu hodilo napisat a povie presnejsie, lebo ja si to nepametam presne. Mal som pocit, ze uz by to malo byt v priebehu roka dokoncene.
- Likes 1
Komentár
-
https://www.etrend.sk/firmy/p-nds-ro...-co-mohla.html
súhrn ako prebiehala súťaž NDS a ako dopadla
Komentár
-
Vcera o tom hovorili v TN na markize, od 11stej minuty:
http://videoarchiv.markiza.sk/video/...levizne-noviny
Komentár
-
Sa čudujem, že to menšinový akcionár dopustil.
Štruktúra majiteľov ZSE: 51% štát, 49% EON
Štruktúra majiteľov NDS: 100% štát
Ak by ZSE vlastnil štát celú, je to len prelievanie štátnych peňazí z jednej kapitoly rozpočtu do druhej a vlastne by sme mohli byť radi, že všetci odberatelia elektriny dotujú dialnice pre motoristov. Čudujem sa, že menšinový vlastník nemá nejaké právo veta, aby stopol takéto nezmyselné výdavky, lebo vlastne sa pripravil o minoritnú časť dividend (pri tom obrate asi zanedbateľnú). Na druhú stranu sa dá povedať, že štát tuneluje spoločný podnik, väčšinou u iných podnikov s účasťou štátu to býva opačne, že sú tunelované menšinovým vlastníkom.
Ceny nabíjania by som sa nebál, ZSE ponechá cenník ako je teraz, išli by proti sebe, keby na diaľniciach mali výrazne iné ceny (mierne iné - ako teraz spaľovacie pumpy, je bežné u nás aj v zahraničí).
Čo na to nejaký úrad na nekalú hospodársku súťaž, keď sú firmy prepojené - jeden vlastník ?[priezvisko]@me.com
Komentár
-
Miro s dvoma vecami nesuhlasim.
Prva - ak sa raz postavia ulfrafast na tychto odpocivadlach, je skoro iste, ze ci uz jedna alebo druha firma tuto sluzbu budu mat cenovo oddelenu. Proste je rozdiel stojan za 30.000 a stojan za 180.000€. Je to pridana sluzba. Postupne k tomu dôjde a to sa s tebou stavim aj o velku kofolu
Takisto ZSE aktualne dotuje elektrinu, resp.nema sancu na nej nic zarobit. Preco? Pri prog Partner mas AC ZADARMO. Pri Flate si rozpocitaj kWh podla auta a si pomaly na sume domacej elektriny. Chcu a potrebuju sa dostat na vyslnie, stat sa jednotkou, tak inak ako cez dobre stojany a lacnejsie sluzby ako GW to nedokazu. Ale ked tam budu, ceny sa neudrzia. Vidis to aj na tom, ze Flat po tusim 6mesiacoch obmedzili na 400kWh a to je elektromobilita v plienkach.Naposledy upravené milan84; 06-06-2019, 19:41.
-
Teraz maju ultrafast za rovnaku cenu.
Tiez existuje konkurencia, ak budu ceny vyssie ako Greenway, proste ludia zidu z dialnice a maju aj zmysluplnejsie miesto na zabitie casu pocas nabijania.
Ja si teraz vystacim len s nabijanim doma, velka baterka meni potreby. Za cely mesiac som raz nabijal na AC v LM ZSE, inak stale len doma.
S nastupom vacsieho dojazdu EV a vysokych cien nabijania budu ultrafasty pre zahranicnych tranzitujucich a investicia sa im nevrati nikdy.
Viem ze to nerobia pre nas, vid Roaming za 40 €. Pre koho to je ?
-
Este poznatok k nabijaniu - na ZSE LM bolo vypadnute spojenie so serverom, musel som sa autentifikovat kartou. Nabijanie sa neobjavilo vo vyuctovani, nemaju poriesene stahovanie offline nabijani z nabijacky. GW to stiahne a nauctuje, ZSE nie. Ale nikto im to nehovorte, kupte si rusicku GSM a nabijate zadarmo.
-
Ano, bude to pre auta, ktore svojou podstatou zabijaju povodnu myslienku ekologickej prepravy (su jednoducho zrave).
-
-
Z politickych dovodov mi tento blog na mojelektromobil.sk odmietli publikovat. Z casti im rozumiem, ale je fer povedat pravdu nahlas a tak aspon takto skromne tu, ked to uz mam napisane.
Rozoberala to aj Markiza aj trend, ked obe media spochybnili celkom vazne aktivitu NDS aj ZSE. Skoda, ze nie vsetky media su tak odvazne
Konkurencia po Slovensky? Monopol !
Písal sa september 2016. Nabíjacia sieť elektromobilov začala naberať na obrátkach, nabíjacie stanice postupne začali zaplňovať rôzne miesta na mape. Zároveň v tomto období Národná dialničná spoločnosť (ďalej už len NDS) vyhlásila prvý tender na vybudovanie a spravovanie tzv. ultra-rýchlych nabíjacích staníc na strategických, dialničných odpočívadlách. Malo pritom ísť aj o lokality s viacerimi stojanmi na jednom mieste. Zverejnenie ponuky prebehlo bez pompéznosti, v tichu, zavesením na webstránku. Greenway sa o ponuke dozvedel a keďže má reálny záujem budovať sieť pre nabíjanie elektromobilov, stihol sa prihlásiť a splniť všetky predložené požiadavky. Kritéria úspechu boli najmä cena (až 60% ) ale aj referencie či podnikateľský zámer. Napriek (pre štát) výhodnejším podmienkam ponúknutými firmou Greenway, toto konanie vyhrala iná firma. Po podaní námietky a doložení nezrovnalostí na UVO (úrad pre verejne obstarávanie), NDS tender zrušila.
V máji 2017 znovu NDS dostala chuť na vyhlásenie nového tendra s podobným znením. Poučená minulým prešľapom tentokrát vyhlásila súťaž „na drzovku“ bez jasných podmienok. Greenway napriek tomu predložil svoju ponuku. Tá bola podla mojich informácii 2-3x pre SR výhodnejšia ako konkurenčný návrh. Keďže už po prvom spackanom tendri nechcel znevýhodnený záujemca nič ponechať náhode, k otváraniu obálok a vyhláseniu víťaza prizval Greenway média vr. verejnoprávnej RTVS. NDS odmietla drzo komentovať verejne prístupné ponuky všetkých zúčastnených. Tu už bolo jasné, že ZSE, ktoré malo súťaž vyhrať, ponúklo menej výhodnú ponuku. Aj tento, druhý, tender NDS následne zrušilo s dôvodom veľkého rozpätia cien ponúk a nemožnosťou na základe týchto informácii vybrať víťaza.
Kto ešte nemá dosť folklóru zo Slovenska, vedzte, že NDS vyhlásila tretí tender. Z neho ale ešte pred vyhlásením výsledkov firmu Greenway diskvalifikovala. Prečo? NDS už v treťom kole nechcela nechať nič na náhodu a tak nastavila podmienky, ktoré v niektorých prípadoch vôbec nekorešpondovali s oblasťou podnikania, alebo neúmerne vysokého finančného krytia vo vyske 5 mil. Eur (výška príjímov a výnosov, verejne dostupná vopred). Túto konkrétnu požiadavku v Európe nespĺňa žiadna firma, ktorá sa zaoberá nabíjacou infraštruktúrou (nie je mi tak známe, opravte ma ak sa mýlim). Asi čerešňou na torte bolo zdôvodnenie, že Greenway nesplnil podmienky technickej spôsobilosti. Keďže NDS odmietla tieto body súťažiacemu spresniť, je to asi ako slepému povedať: choď a nezakopni. Doteraz teda ani technici, ani zakladateľ v Greenway netušia, čo im tentokrát vadilo. Konkurenčná firma tentokrát išla na istotu a ponúkla za prenájom 1m2 až 10.000€ ! Wow efekt sa ale nekoná. Pri tak vysokej sume to po prepočítaní na potrebné miesto pre nabíjanie elektromobilu, infraštruktúru a trafostanice, vyskočí na 4 mil. Eur ročne. Len za prenájom plochy 26 lokalít. Pri počte registrovaných EV na Slovensku by to na každé auto vychádzalo 2000€. Verejne kladiem otázku – ako a kde sa odrazí táto cena, keď to takto dopadne? A ak to má byť menej, je tu len druhá alternatíva. Pomalé AC nabíjanie bez nutnosti priestorových nárokov na technologické vybavenie a jedno parkovacie miesto pre nabíjanie. Ak by to dopadlo takto, elektromobilitu u nás pochová sám najväčší prevádzkovateľ.
Aktuálne teda Greenway dostal len oznámenie, že vyhral druhý záujemca, s ktorým sa zmluva podpíše. A teraz pár sedliackych slov. Konkurencia bola, je a vždy bude dobrá. Pomáha všetkým stranám zlepšovať svoje produkty, služby, podnikanie. Klient z toho vždy môže len vyťažiť a mať na výber. To, že sa v našej krajine dejú veci, aké sa dejú, je smutné. Máme toľko pochybných tendrov a predražených nákupov, že to môže pôsobiť až frustrujúco. Ak ale v začínajúcom odvetví elektromobilov chce dať jedna štátna firma zarobiť druhej, bez toho aby sa mohol férovo zúčastniť ktokoľvek ďalší – na to neexistuje ospravedlnenie. ZSE je firma nepomerne väčšia, silnejšia s väčšími finančnými prostriedkami. Namiesto rozumného konkurenčného boja s inými hráčmi (keď už teraz v mnohých bodoch vyhráva) hádže polená pod nohy. V prípade jej platného zvíťazenia v tomto tendri nastúpi možno onedlho červený monopol. A keď je monopol, výhodné nabíjacie paušály, služby a rozvoj siete sú to posledné, o čo má monopolná firma záujem.
- Likes 7
Komentár
-
Nenazval by som to politické dôvody, ale slušnosť. Keď Teba bude niekto podporovať, budeš ho za to ohovárať ? A nevieme ako to v skutočnosti je. Keď je v TV plno reportážií proti elektromobilom, nadávate ako sú Tí novinári zaujatí. Prečo im teraz tak veriť ? Treba to nechať vychladnúť a uvidí sa, ako to bude.
Jeden z mojich najpravdepodobnejších tipov je, že štát potrebuje preliať eurofondy z výstavby nabíjačiek do opravy dialnic, lebo eurofondy sa čerpajú len na nové dialnice, na opravu sa nedajú. Tak to urobili takto okľukou, firma väčšinovo vlastnená štátom preleje svoj cash ako prenájom do druhej štátnej firmy. A GW, ktorý budoval z fondov predtým, pritom nebude, zbytočne im zavadzal.
A čo z toho vyplýva pre nás elektromobilistov ak by nabíjanie na diaľniciach stálo veľa ? Že budeme nabíjať tam kde doteraz. Baterky v autách, resp. dojazd sa stále zväčšuje, trend je nabíjať najviac doma alebo AC v mieste dojazdu, nie stáť po ceste na nejakej DC rýchlonabíjačke.[priezvisko]@me.com
Komentár
-
Hm, v tom poslednom odstavci si akosi pozabudol prečo človek ide na tej diaľnici nabíjať... No lebo musí, že?
-
Miro ale ten portal je podporovany prave aj GW pozri co mas na kalendaroch, to nebolo zadarmo
To je jedno, tak sa rozhodli, treba to akceptovat.
Ale ze nevieme ako to je -nesuhlasim. Pred napisanim uvahy som dostal zo strany GW podklady s vacsinou dokumentov, inak by to bolo prchke rozculovanie. Ale ak raz su argumenty, tak sa k tomu prihlasim.
A len pre upresnienie, som asi taky isty ZSE fan ako GWI. Firemne auta nabijame u cervenych....to len na margo, aby niekto nenapisal, ze som osoba blizka GWI len za to, ze ich vsetkych poznam
-
A hadam si nemyslel ten posledny odsek tak, ze vlastne nam DC nabijacky ani netreba !? Rozvijat infrastrukturu a robit podporu pre rozsirenie EV je rovnako dolezite systemom osadzania AC nabijaciek, ako aj DC. Nie kazdy ma auto, ktore prejde dialnicnych 300km a aj ked ano, ale cestujes dalej, ten ultrafast sa ti zide, tomu ver.
-
Komentár