Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

IONITY

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • Miroslav Rojko
    Senior Member
    • Nov 2016
    • 682
    •      

    IONITY

    Teraz máme jednotnú cenu nabíjania 8€ za jedno nabitie a nezáleží na výkone.

    Ale kam to pôjde ďalej ? V USA prevádzkuje Volkswagen (hlavný akcionár Ionity) tiež svoju sieť a takto majú stanovené ceny :

    Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	67431264_10218277816675465_8056749324580683776_o.jpg
Videní:	625
Veľkosť:44,0 KB
ID:	40291

    Nielen minutové, ale dokonca aj pri DC ešte odstupňované podľa výkonu. A to najlepšie - výkon sa berie maximálny, nie priemerný. Takže stačí aby prišlo bežné EV, čo na pár minút prekročí 50 kW a už celé nabíjanie (až po pomalý koniec) je účtované trojnásobnou sadzbou.
  • ivan32
    Member
    • Sep 2014
    • 85

    #2
    Sorry, otázka neznalého. Dá sa v aute obmedziť DC nabíjanie napríklad na 45kW aby sa nestalo to čo píšeš?

    Komentár


    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      neda
  • Teq
    Teq
    Member
    • Nov 2017
    • 192
    •   

    #3
    Pri tych vykonoch ti nie je taka zla cena, v podstate sa to nasobi s vykonom, pokial tam clovek nebude "hnit" ked to uz ide pomaly, co je dobra vec tak je to podla mna fer

    Komentár


    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      Tarifikacia podla casu je nefer. Viac netreba hovorit.

    • Teq
      Teq komentoval
      Upraviť komentár
      asi si este necakal na nabijacku kde sa nabijal taxikar na 100% rychlostou mensiou akou by siel na AC. Kokretne sa mi to stalo ZSE v Piestanoch.
      Neurobil by to keby ho to stalo 5x tolko tak dlho nabijat

    • hudino
      hudino komentoval
      Upraviť komentár
      Mne tiez na ZSE v piestanoch...

    • Teq
      Teq komentoval
      Upraviť komentár
      tak nejak, minutova tarifikacia riesi takychto spekulantov, aj tesla ma platenie za "hnitie" na nabijacke

    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      To sa predsa ľahko rieši “parkovacím” príplatkom za čas nad 1 hod ako to má ZSE aj GW.

    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      Presne tak, GW po 45 minutách ráta poplatok.
  • EV_Future
    Junior Member
    • Mar 2018
    • 29

    #4
    maju rozdielne ceny v kazdom state USA, na ich stranke sa da prepnut vybrany stat a pozriet cenu:
    https://www.electrifyamerica.com/pricing

    Napr. v New Yorku je to lacnejsie ako v Californii, pre vykon 1-125 kW je v NY cena $0.42/min, zatialco v CA je to $0.50/min

    Inak tych 8 EUR za session v Europe je sialene malo, myslim ze dlho to takto nevydrzi. Akonahle sa vyraznejsie zvysi pocet EV, tak to pojde zakonite hore.

    Komentár


    • ICE666SVK
      ICE666SVK komentoval
      Upraviť komentár
      Preco tam davaju cenu za minuty? Nabijas kWh nie minuty.

    • EV_Future
      EV_Future komentoval
      Upraviť komentár
      z pohladu majitela auta je to pravda, ze by som chcel platit za kWh. Ale ked sa na to pozriem z pohladu prevadzkovatela nabijacej stanice, tak je rozdiel, ked tam dojde napr. Model 3 alebo E-Tron, ktory sa dobije za nejakych 30-45 minut, alebo "uvareny" najnovsi Nissan Leaf 62kWh s rapidgate-om a obmedzenou rychlostou nabijania 15 kW, ktory tam teoreticky moze pobudnut aj 4 hodiny, pocas ktorych bude blokovat stojan. Za ten cas sa mohlo obsluzit 6-8 normalnych aut a zarobit niekolkonasobne viac penazi. Minutova tarifikacia je teda pre prevadzkovatela omnoho vyhodnejsia, a je zaroven prospesna v tom, ze motivuje majitela auta zbytocne nezaberat miesto, a po dosiahnuti 80% opustit stanicu (viac aj tak nema zmysel nabijat, jednak je to uz pomale a jednak to baterii velmi neprospieva). Zrychli to teda fluktuaciu aut na nabijacej stanici, viac zakaznikov = viac penazi. Takisto to moze motivovat ludi kupit si poriadne auto s rychlym nabijanim a teplotnym manazmentom baterie, a nie napr. Leafa so svojim rapidgate, cim sa svet elektromobilov zbavi svojich ciernych oviec, take auta budu pre ludi robiacich dlhsie trasy prakticky nepredajne a konecne to donuti aj vyrobcov predavat kvalitnejsi produkt.

    • ICE666SVK
      ICE666SVK komentoval
      Upraviť komentár
      V aute ako aj na nabijacke je vidiet kolko sa nabijas a kolko percent je auto nabite. Tak co brani prevadzkovatelovi obmedzit to na nabitie 80%. Proste dosiahne to 80% a vypne sa to a ide dalsi. Nik tam nebude tvrdnut 4 hodiny na rychlonabijacke. Pri minutovej tarifikacii budu mat zakaznici pocit, ze ich prevadzkovatel okrada, ze tam obmedzuje vykon, lebo chce aby tam boli co najdlhsie a zalatili mu co najviac. Pri kWh bude mat zaujem aby sa nabili co najrychlejsie a ked sa nabiju co najrychlejsie, tak sa tam vystrieda viac zakaznikov, ktory budu platit.
  • awlo
    Junior Member
    • Oct 2017
    • 13
    •   

    #5
    Minútová tarifikacia je poriadna hlúposť, pretože rýchlosť nabíjania nieje konstantna. Ovplyvňuje ju viacero faktorov.

    Komentár


    • head
      head komentoval
      Upraviť komentár
      Podla mna to az taka hlupost nie je, hlavne pre prevadzkovatela. Presne pre dovody co opisuje EV_Future hore.

    • Teq
      Teq komentoval
      Upraviť komentár
      presne tak...kWh tarifikacia moze ostat na AC nabijackach, tam to dava zmysel, ale na DC je minutova tarifikacia opodstatnena

    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      Takze my ako platiaci budeme preferovať niečo, čo je výhodné pre prevádzkovateľa a nie pre zákazníka? To je mi novinka...

    • head
      head komentoval
      Upraviť komentár
      Bavime sa o tom co preferuje zakaznik, alebo o tom co je lepsie pre vsetkych? A mimochodom, elektromobilov je malo, ale ak by nastala situacia, ze nabijacky budu dlhodobo obsadzovane pomaly sa nabijajucimi autami, tak aj ja uprednostnim platenie za minuty a nie kWh, alebo niejaky mix co bude ludi odradovat od dlheho DC nabijania.

    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      Čo je lepšie pre všetkých je subjektívna vec. Môj názor je, že je pre všetkých “lepšie” (čítaj spravodlivejšie ) účtovanie za kWh. Aby ľudia netrčali dlho na kabli sa dá zariadiť príplatkom za minuty nad limit ako to ma GW.
      Ale rešpektujem aj tvoj názor. Budúcnosť ukáže.

    • ICE666SVK
      ICE666SVK komentoval
      Upraviť komentár
      Hore som to napisal, ak prevadzkovatel v buducnosti zabezpeci dostatocny nabijaci vykon pre nabijanie akym kolvek sposobom. Ci len zo sieti, alebo aj pomocou fotovoltaiky ci bateriovych ulozisk alebo kombinaciou vsetkych a zabezpeci miesto teda riadne ho vyznaci zvyslim a vodorovnym znacenim a da to na trebarz nabitie 80% kapacity baterky, tak je to OK. A zaplatis za rychlonabijanie + kWh. Co je na tom nespravodlive pre prevadzkovatela a pre zakaznika? Je jasne ze sa plati aj za rychlost nabitia, plati sa aj za nabite kWh a je zabezpeceny co navacsi vykon, ktory zvladne nabijacka aj auto. Cim rychlejsie sa nabijem, tym tam moze nabijat dalsi zakaznik. Napojene a nabijatelne auto znamena platiaci zakaznik. Ked sa urci hranica, ze 80% kapacity baterky a platba za kWh + rychlonabijanie tak je to ferove pre vsetkych.
  • awlo
    Junior Member
    • Oct 2017
    • 13
    •   

    #6
    Bolo by to vpohode keby bola cena minútovej tarifikacie dynamická vzhľadom na dodávaný výkon.
    Nie každý elektromobil dokáže nabíjať plnym výkonom do 80%. Môj ide naplno do 40% potom začne spomaľovať a pri 80% automaticky nabíjanie ukončí.

    Komentár


    • Teq
      Teq komentoval
      Upraviť komentár
      dodavatel ti ale dava plny vykon nabijacky, bezohladu na to ci ho auto vie alebo nevie vyuzit

    • ICE666SVK
      ICE666SVK komentoval
      Upraviť komentár
      Garantuje dodavatel plny vykon? Ako ma zakaznik vediet, ze je nizsi vykon naozaj autom? Vyhovorit sa na auto je take jednoduche, ale je to skutocne tak? Ako to moze prevadzkovatel tvrdit a ako sa to da overit, kto ma pravdu. A toto je dalsi kamen urazu, preco do EV vela ludi nepojde a brani to masovejsiemu rozsireniu EV. Proste prilis vela otaznikov a neznamych.
  • awlo
    Junior Member
    • Oct 2017
    • 13
    •   

    #7
    Len potom je to pre mňa malobaterkáča diskriminačné a nikdy tam nabíjať nepôjdem, pretože by som prakticky platil nabíjanie velkobaterkáčom, ktorý môžú rýchlejšie nabíjať.

    Komentár


    • hudino
      hudino komentoval
      Upraviť komentár
      ciel IONITY nie su malobaterkace

    • ICE666SVK
      ICE666SVK komentoval
      Upraviť komentár
      IONITY bude rado za kazdeho zakaznika, tak ako hocikto iny co prevadzkuje nabijacie stanice.

    • Teq
      Teq komentoval
      Upraviť komentár
      my s chademo sa aj tak na inoity nenabijeme...to je ale ina tema ktora ma tiez dost irituje

    • cio
      cio komentoval
      Upraviť komentár
      CHADEMO <---> CCS je nepriamy boj Japonských automobiliek s EÚ výrobcami. Japonci už sú vopred odsúdení na prehru.
      Očakávam že najneskôr pre modelové roky 2021 budú mať ich vozidlá na trh EÚ CCS konektor. Do vtedy budú čeliť masívnemu prepadu predajov.
      Myslím si že počin HYUNDAI/KIA dal za celou témou definitívnu bodku.
  • ICE666SVK
    Senior Member
    • Jul 2014
    • 1885

    #8
    Prva v CR ale zatial nema el. pripojku.
     

    Komentár

    • ivuso
      Member
      • Jun 2015
      • 80
      • ivan46714
      •   

      #9
      Dnes som sa bavil so zástupcami IONITY na IAA vo Frankfurte. Majú v pláne stanicu aj na SVK a v priebehu budúceho roka príde nabíjanie platené podľa spotreby. Flat už nebude.

      Komentár


      • cio
        cio komentoval
        Upraviť komentár
        FLAT budú dávať k novým vozidlám na nejaký čas. (VW, AUDI, PORSCHE, atď...) ale samozrejme, dlhodobo je to neudržateľné.
        Skôr či neskôr to skončí pri KWh. Je to jediný seriózny spôsob merania.
        Keď sa pozrie napríklad ŠOI, alebo metrologický ústav prísnejším okom na minútový systém (ako má príklad GreenWay), tak ich s tým zhasnú ako fakľu.
        Ale zatiaľ na to každý kašle, EV sú u nás bohužiaľ iba v zárodku

      • kayle
        kayle komentoval
        Upraviť komentár
        Pôvodne zverejnené od cio Pozrieť príspevky
        Keď sa pozrie napríklad ŠOI, alebo metrologický ústav prísnejším okom na minútový systém (ako má príklad GreenWay), tak ich s tým zhasnú ako fakľu.
        Môžem vedieť čo tam je (vidíte) za problém?
        (ako je mi jasné, že kWh je lepšie, pretože závisí od auta/teploty/fázy mesiaca koľko sa nabije za 10min)

      • cio
        cio komentoval
        Upraviť komentár
        Problémom je zavádzanie zákazníka. Rôzne auto dokáže za rovnaký čas prijať rôznu energiu. Viete si predstaviť že by na pumpe niekto meral benzín alebo naftu na počet sekúnd kým načerpáte ?
        Podľa jednotiek SI sa tekutiny merajú v litroch a elektrická energia v KWh. https://sk.wikipedia.org/wiki/SI
        Ja rozumiem že sa niekto snaží v rámci obchodného modelu nájsť nejakú inú cestu, ale toto nie je dobrá cesta.

      • Wilo
        Wilo komentoval
        Upraviť komentár
        Ale v com je cas zavadzajuci? Nikto z prevadzkovatelov nikde negarantuje mnozstvo dodanej elektriny. Kupujes si cas rovnako ako na parkovisku. Prevadzkovatel akurat uvadza maximalny mozny vykon. Nie ze tolko to pojde aj tebe alebo ze odoberies XY kWh. Mne pride tarifikacia podla minut uplne v poriadku.

        Rovnako ako aj mobilny operator. Po zdvihnuti ti niekedy zacne pocitat sekundy ale nikoho nezaujima ze si sa dovolal len do odkazovky. Pripadne niekedy dotycny aj zdvihne ale nepocuje ta lebo nastane chyba. Ale sekundy ti idu.

      • EV_Future
        EV_Future komentoval
        Upraviť komentár
        Bjorn nedavno porovnaval rozne alternativy nastavenia cien nabijania, pre neho je najlepsia urcita forma kombinacie ceny za kWh + casova jednotka. Cielom by malo byt jednak dosiahnutie priblizne rovnakej ceny nabitia pre rozne typy aut (aby to bolo ferove pre kazdeho), a tiez musi byt cielom aj predist blokovaniu nabijaciek - co sa lahko moze stat, ak je cena dana iba od poctu kWh bez ohladu na dobu nabijania. Vtedy moze nastat situacia, ze niekto si bude kludne nabijat nad 80% a tlacit to na fullku 100%, cim moze aj na hodinu blokovat nabijacku pre ostatnych.

        https://www.youtube.com/watch?v=-hnDKBx0Qz0

      • jux
        jux komentoval
        Upraviť komentár
        Wilo
        jednotkou spotreby elektriny je jednoznacne kWh, ako komodita by sa mala predavat v kWh aj na nabijackach. Casom mozno tarifikovat len parkovanie na nabijacke. Akceptovatelne by bolo kombinovane energia + casove parkovne. No cista tarifikacia len casom je urcite zle riesenie.

      • Wilo
        Wilo komentoval
        Upraviť komentár
        jux ja netvrdim ze som zastanca casovej tarifikacie. Len tvrdim ze casova tarifikcia je uplne v poriadku co sa tyka legislativy a SOI tam nema co riesit ako tu niekto tvrdi.

        Idealne je samozrejme platba podla kWh ale musi byt nejaka casova hranica aby sa neblokovali nabijacky ked ma niekto velku bateriu a pomaly nabija. Bjorn to myslim vystihol fajn ze najlepsia je kombinacia tych dvoch v rozumnom pomere aby to bolo ferove pre zakaznika a zaroven nech sa len tak neparkuje na nabijackach.

      • cio
        cio komentoval
        Upraviť komentár
        Podľa mňa sa tomu nevyhneme aby sa neoprávnené parkovanie na nabíjačke riešilo novelou vyhlášky a pokutami
    • Wilo
      Member
      • May 2019
      • 102
      •      

      #10
      Tento tyzden do IONITY vstupil aj korejsky koncern Hyundai-Kia a planuju urychlit vystavbu.

      Pomimo Korejci spomenuli ze od roku 2021 prechadzaju pri BEV na 800V sustavu aby mohli naplno vyuzit kapacitu IONITY siete. Takze 350kW nabijanie dostupne uz aj v ludovych autach? Mozno odpoved na VW ID3 s ich 125kW nabijackou.

      Komentár

      • dango
        Member
        • Nov 2014
        • 220
        •   

        #11
        Zeby Ionity uz preslo na platbu za kwh?

        Komentár


        • Peto02
          Peto02 komentoval
          Upraviť komentár
          Na stranke Ionity jasne pisu, ze pre svoje nabijacky pouzivaju cislo 8, teda 8 EUR/GBP/CHF alebo 80 NOK/SEK/DKK. Jedine pri platbach tretich stran mozu byt individualne sadzby.
          Tipujem teda ze to v tomto pripade vyzera na nabijacku cerpacky Naeste v Dansku, ktora si zrejme nastavila taketo ceny

          https://ionity.eu/en/where-and-how.html

          Pozrel som tu mapu Ionity, v Dansku je 6 tychto nabijaciek a vsetky pri staniciach Circle K, takze ta Naeste bude nejaka neoficialna.
          Naposledy upravené Peto02; 29-10-2019, 07:04.
      • Miroslav Rojko
        Senior Member
        • Nov 2016
        • 682
        •      

        #12
        S takýmito cenami sa jazdenie EV stáva luxusom. Ceny pre bežné nežravé EV raz také ako spaľovákom.

        Ak je to pravda, tak vstup Hyundai-Kia dáva väčší zmysel a to z dôvodu, že musia spraviť nejaké výhodné ponuky pre majiteľov áut od značiek, ktoré sú podielníkmi v Ionity a ostatní aby neobsádzali stojany, budú cvakať takéto ceny. Neverím, že VW, Audi budú mať takéto ceny pre svojich zákazníkov, to by ten žravý eTron jazdil za štvornásobok ceny naftového.

        Chápem, že za rýchlosť nabíjania chcú priplácať, ale netreba zabúdať, že tankovanie fosílnych palív je stále najrýchlejšia možnosť dotankovania kilometrov, ržchlejšia ako aj 350kW nabíjanie, takže tie ceny nemôžu byť takto uletené.

        Komentár

        • Wilo
          Member
          • May 2019
          • 102
          •      

          #13
          To je trosku extremne 0,79 / 1.29 za kWh... Snad to bude len daka chyba alebo roamingovy poplatok alebo cosi. Takto im tam nebude nabijat nikto. Nakoniec to predsa len vsetko zhrabne Tesla s ich ludovymi cenami zatial co ostatni budu rukojemnikmi nenazranych koncernov.

          Len taka konspiracia. Ale ake by to bolo terno keby zrazu vsetci celoplosne zdvihli ceny nabijania na 1EUR/kWh. EV by zostali na behanie po meste a vsetci by na cestovanie presedlali spat na spalovaky? Zostala by len Tesla. A dinosauri by veselo mohli predavat dalej svoje smradlaky. V konecnom dosledku to je presne to co chcu nie?

          Komentár


          • ivan32
            ivan32 komentoval
            Upraviť komentár
            No asi to nieje to čo chcú pri hroziacich pokutách od EU. Preto sa začínajú preberať.
        Pracuje...
        X