Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

IONITY

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • Miroslav Rojko
    Senior Member
    • Nov 2016
    • 616
    •   

    IONITY

    Teraz máme jednotnú cenu nabíjania 8€ za jedno nabitie a nezáleží na výkone.

    Ale kam to pôjde ďalej ? V USA prevádzkuje Volkswagen (hlavný akcionár Ionity) tiež svoju sieť a takto majú stanovené ceny :

    Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	67431264_10218277816675465_8056749324580683776_o.jpg
Videní:	261
Veľkosť:44,0 KB
ID:	40291

    Nielen minutové, ale dokonca aj pri DC ešte odstupňované podľa výkonu. A to najlepšie - výkon sa berie maximálny, nie priemerný. Takže stačí aby prišlo bežné EV, čo na pár minút prekročí 50 kW a už celé nabíjanie (až po pomalý koniec) je účtované trojnásobnou sadzbou.
  • ivan32
    Member
    • Sep 2014
    • 74

    #2
    Sorry, otázka neznalého. Dá sa v aute obmedziť DC nabíjanie napríklad na 45kW aby sa nestalo to čo píšeš?

    Komentár


    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      neda
  • Teq
    Teq
    Member
    • Nov 2017
    • 162
    •   

    #3
    Pri tych vykonoch ti nie je taka zla cena, v podstate sa to nasobi s vykonom, pokial tam clovek nebude "hnit" ked to uz ide pomaly, co je dobra vec tak je to podla mna fer

    Komentár


    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      Tarifikacia podla casu je nefer. Viac netreba hovorit.

    • Teq
      Teq komentoval
      Upraviť komentár
      asi si este necakal na nabijacku kde sa nabijal taxikar na 100% rychlostou mensiou akou by siel na AC. Kokretne sa mi to stalo ZSE v Piestanoch.
      Neurobil by to keby ho to stalo 5x tolko tak dlho nabijat

    • hudino
      hudino komentoval
      Upraviť komentár
      Mne tiez na ZSE v piestanoch...

    • Teq
      Teq komentoval
      Upraviť komentár
      tak nejak, minutova tarifikacia riesi takychto spekulantov, aj tesla ma platenie za "hnitie" na nabijacke

    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      To sa predsa ľahko rieši “parkovacím” príplatkom za čas nad 1 hod ako to má ZSE aj GW.

    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      Presne tak, GW po 45 minutách ráta poplatok.
  • EV_Future
    Junior Member
    • Mar 2018
    • 23

    #4
    maju rozdielne ceny v kazdom state USA, na ich stranke sa da prepnut vybrany stat a pozriet cenu:
    https://www.electrifyamerica.com/pricing

    Napr. v New Yorku je to lacnejsie ako v Californii, pre vykon 1-125 kW je v NY cena $0.42/min, zatialco v CA je to $0.50/min

    Inak tych 8 EUR za session v Europe je sialene malo, myslim ze dlho to takto nevydrzi. Akonahle sa vyraznejsie zvysi pocet EV, tak to pojde zakonite hore.

    Komentár


    • ICE666SVK
      ICE666SVK komentoval
      Upraviť komentár
      Preco tam davaju cenu za minuty? Nabijas kWh nie minuty.

    • EV_Future
      EV_Future komentoval
      Upraviť komentár
      z pohladu majitela auta je to pravda, ze by som chcel platit za kWh. Ale ked sa na to pozriem z pohladu prevadzkovatela nabijacej stanice, tak je rozdiel, ked tam dojde napr. Model 3 alebo E-Tron, ktory sa dobije za nejakych 30-45 minut, alebo "uvareny" najnovsi Nissan Leaf 62kWh s rapidgate-om a obmedzenou rychlostou nabijania 15 kW, ktory tam teoreticky moze pobudnut aj 4 hodiny, pocas ktorych bude blokovat stojan. Za ten cas sa mohlo obsluzit 6-8 normalnych aut a zarobit niekolkonasobne viac penazi. Minutova tarifikacia je teda pre prevadzkovatela omnoho vyhodnejsia, a je zaroven prospesna v tom, ze motivuje majitela auta zbytocne nezaberat miesto, a po dosiahnuti 80% opustit stanicu (viac aj tak nema zmysel nabijat, jednak je to uz pomale a jednak to baterii velmi neprospieva). Zrychli to teda fluktuaciu aut na nabijacej stanici, viac zakaznikov = viac penazi. Takisto to moze motivovat ludi kupit si poriadne auto s rychlym nabijanim a teplotnym manazmentom baterie, a nie napr. Leafa so svojim rapidgate, cim sa svet elektromobilov zbavi svojich ciernych oviec, take auta budu pre ludi robiacich dlhsie trasy prakticky nepredajne a konecne to donuti aj vyrobcov predavat kvalitnejsi produkt.

    • ICE666SVK
      ICE666SVK komentoval
      Upraviť komentár
      V aute ako aj na nabijacke je vidiet kolko sa nabijas a kolko percent je auto nabite. Tak co brani prevadzkovatelovi obmedzit to na nabitie 80%. Proste dosiahne to 80% a vypne sa to a ide dalsi. Nik tam nebude tvrdnut 4 hodiny na rychlonabijacke. Pri minutovej tarifikacii budu mat zakaznici pocit, ze ich prevadzkovatel okrada, ze tam obmedzuje vykon, lebo chce aby tam boli co najdlhsie a zalatili mu co najviac. Pri kWh bude mat zaujem aby sa nabili co najrychlejsie a ked sa nabiju co najrychlejsie, tak sa tam vystrieda viac zakaznikov, ktory budu platit.
  • awlo
    Junior Member
    • Oct 2017
    • 13
    •   

    #5
    Minútová tarifikacia je poriadna hlúposť, pretože rýchlosť nabíjania nieje konstantna. Ovplyvňuje ju viacero faktorov.

    Komentár


    • head
      head komentoval
      Upraviť komentár
      Podla mna to az taka hlupost nie je, hlavne pre prevadzkovatela. Presne pre dovody co opisuje EV_Future hore.

    • Teq
      Teq komentoval
      Upraviť komentár
      presne tak...kWh tarifikacia moze ostat na AC nabijackach, tam to dava zmysel, ale na DC je minutova tarifikacia opodstatnena

    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      Takze my ako platiaci budeme preferovať niečo, čo je výhodné pre prevádzkovateľa a nie pre zákazníka? To je mi novinka...

    • head
      head komentoval
      Upraviť komentár
      Bavime sa o tom co preferuje zakaznik, alebo o tom co je lepsie pre vsetkych? A mimochodom, elektromobilov je malo, ale ak by nastala situacia, ze nabijacky budu dlhodobo obsadzovane pomaly sa nabijajucimi autami, tak aj ja uprednostnim platenie za minuty a nie kWh, alebo niejaky mix co bude ludi odradovat od dlheho DC nabijania.

    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      Čo je lepšie pre všetkých je subjektívna vec. Môj názor je, že je pre všetkých “lepšie” (čítaj spravodlivejšie ) účtovanie za kWh. Aby ľudia netrčali dlho na kabli sa dá zariadiť príplatkom za minuty nad limit ako to ma GW.
      Ale rešpektujem aj tvoj názor. Budúcnosť ukáže.

    • ICE666SVK
      ICE666SVK komentoval
      Upraviť komentár
      Hore som to napisal, ak prevadzkovatel v buducnosti zabezpeci dostatocny nabijaci vykon pre nabijanie akym kolvek sposobom. Ci len zo sieti, alebo aj pomocou fotovoltaiky ci bateriovych ulozisk alebo kombinaciou vsetkych a zabezpeci miesto teda riadne ho vyznaci zvyslim a vodorovnym znacenim a da to na trebarz nabitie 80% kapacity baterky, tak je to OK. A zaplatis za rychlonabijanie + kWh. Co je na tom nespravodlive pre prevadzkovatela a pre zakaznika? Je jasne ze sa plati aj za rychlost nabitia, plati sa aj za nabite kWh a je zabezpeceny co navacsi vykon, ktory zvladne nabijacka aj auto. Cim rychlejsie sa nabijem, tym tam moze nabijat dalsi zakaznik. Napojene a nabijatelne auto znamena platiaci zakaznik. Ked sa urci hranica, ze 80% kapacity baterky a platba za kWh + rychlonabijanie tak je to ferove pre vsetkych.
  • awlo
    Junior Member
    • Oct 2017
    • 13
    •   

    #6
    Bolo by to vpohode keby bola cena minútovej tarifikacie dynamická vzhľadom na dodávaný výkon.
    Nie každý elektromobil dokáže nabíjať plnym výkonom do 80%. Môj ide naplno do 40% potom začne spomaľovať a pri 80% automaticky nabíjanie ukončí.

    Komentár


    • Teq
      Teq komentoval
      Upraviť komentár
      dodavatel ti ale dava plny vykon nabijacky, bezohladu na to ci ho auto vie alebo nevie vyuzit

    • ICE666SVK
      ICE666SVK komentoval
      Upraviť komentár
      Garantuje dodavatel plny vykon? Ako ma zakaznik vediet, ze je nizsi vykon naozaj autom? Vyhovorit sa na auto je take jednoduche, ale je to skutocne tak? Ako to moze prevadzkovatel tvrdit a ako sa to da overit, kto ma pravdu. A toto je dalsi kamen urazu, preco do EV vela ludi nepojde a brani to masovejsiemu rozsireniu EV. Proste prilis vela otaznikov a neznamych.
  • awlo
    Junior Member
    • Oct 2017
    • 13
    •   

    #7
    Len potom je to pre mňa malobaterkáča diskriminačné a nikdy tam nabíjať nepôjdem, pretože by som prakticky platil nabíjanie velkobaterkáčom, ktorý môžú rýchlejšie nabíjať.

    Komentár


    • hudino
      hudino komentoval
      Upraviť komentár
      ciel IONITY nie su malobaterkace

    • ICE666SVK
      ICE666SVK komentoval
      Upraviť komentár
      IONITY bude rado za kazdeho zakaznika, tak ako hocikto iny co prevadzkuje nabijacie stanice.

    • Teq
      Teq komentoval
      Upraviť komentár
      my s chademo sa aj tak na inoity nenabijeme...to je ale ina tema ktora ma tiez dost irituje
Pracuje...
X