Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

BMW i3

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • Podlesny
    Member
    • Jul 2015
    • 105

    #31
    Chcel som na HDO, ale to by ma obmedzovalo. Chcel som to nastaviť na tarifné pásmo, aby mi to nenabilo vždy na 100%, aby som ochránil baterku. Ale čítal som, že tá rezerva v baterke je práve preto. Tak sa na to vyprdnem a budem dávať 100%.

    Komentár


    • hudino
      hudino komentoval
      Upraviť komentár
      asi tak. v kazdom tom aute je kapacita vacsia ako sa pouziva. Mozno napriklad o 10%... prave pre toto.
  • 1fisker
    Senior Member
    • Aug 2014
    • 1129
    •      

    #32
    Ak sa s autom často jazdí je to jedno. Ak má dlhšie stat, nechať nabité v rozmedzí 40-60%

    Komentár

    • jux
      jux
      Senior Member
      • Apr 2015
      • 1002
      •      

      #33
      No uplne jedno nie je ci sa nabija na 100% aj v pripade, ze sa casto jazdi. Hlavne u aut ako tesla, kde nie je pri nabiti na 100% ziaden, alebo takmer ziaden horny buffer. Pri 100% nabitia je napetie na clankoch mojej tesly s 90-tkou bateriou 4,2V.
      Preto ma tesla moznost nastavovat hornu hranicu nabitia od 50% po 100% v krokoch po 1%. Standardne preto teslu nabijam do 80 az 90%, Len raz za cas tesne pred dlhsou cestou nabijam na 100%.
      Ale u aut, ktore nemaju moznost nastavovania hornej hranice nabitia spravidla vyrobca nechal vecsi horny buffer, takze u nich mozno nabijat standardne na 100%.
      Napriklad I-MiEV nema moznost nastavenia hornej hranice nabitia, ale nabija pri 100% na napetie clankov 4,105V, cize je jasne, ze u neho mozno nabijat na 100% bezne.
      Tiez etron ma extremne velky vrchny buffer, takze ho zrejme mozno nabijat bezne na 100%.

      Komentár


      • Jiri GrandPa
        Jiri GrandPa komentoval
        Upraviť komentár
        Faktom ale ostáva, že pre dlhovekost batérie je lepšie zbytočne nenabijat nad 90% u akéhokoľvek EV.
        A na opačnej strane nenechávať auto stať cez noc s nabitím pod 10%.

      • Teq
        Teq komentoval
        Upraviť komentár
        Jiri GrandPa co by si robil s takym LEAFom na mojom miete, ked prides domov so 7% a bateria ma 56 C dal by si to nabijat s 8-9A ? alebo pockas dorana, dokym ma bateria okolo 30 C a das nabijat potom (7% na displeji je realne okolo 15% aj so spodnym bufferom)

      • Jiri GrandPa
        Jiri GrandPa komentoval
        Upraviť komentár
        Fasa otazka. Napis Jeffovi Dahnovi . Asi poznas jeho prednasku na YT kde robili exaktne merania degradacie baterii pri roznych teplotach a nabijacich prudoch a zaver bol:
        Pri 60 stupnoch baterie je degradacia PRIAMO UMERNA nabijaciemu casu a je jedno aky vykon pouzijes, aj pri uplne malom vykone bola uroven straty kapacity takmer rovnaka ako pri velkom nabijacom prude za jednotku casu.
        Cize: Pri malom prude za teploty 60 stupnov bola uroven degradacie priamo umerna podielu casov nabijania = ak sa cas nabijania natiahol na 4 nasobok, bola degradacia 4 nasobna.
        Cize nechaj radsej vychladnut IMHO.
        https://youtu.be/9qi03QawZEk?t=1355
        Tu hovori Jeff Dahn o Leafe a o tom co pisem. "Time of exposure is really the bad factor here in the failure of these cells at elevated temperature".
        Jeden termin na vysvetlenie aby si nemusel pocuvat prednasku celu: Coulombic efficiency = pomer naboja do baterie ulozeneho a a z baterie ziskaneho.

      • Teq
        Teq komentoval
        Upraviť komentár
        Jiri GrandPa ano tak som aj nechal a nabijal az po cca 16 tich hodinach, bateria ma cez 65 000 km a 94.5% povodnej kapacity
    • Podlesny
      Member
      • Jul 2015
      • 105

      #34
      Veľmi pekne ďakujem za rady, budem sa snažiť to autíčko nabíjať na 90%.

      Komentár

      • Radkovanko
        Junior Member
        • Nov 2017
        • 21

        #35
        na i3 mozes nabijat veselo na 100% aj kazdy den, dolezite je potom aj niekam ist ja robim niekedy denne 300-700km takze vzdy pred jazdou nabijem na 100% ... so skusenosti z 100 na 99 sa dostanes rovnako rychlo ako z 99 na 96-97, takze je tak okrem horneho bufferu este nieco malo navyse tiez

        Komentár


        • Samuel.Rendko
          Samuel.Rendko komentoval
          Upraviť komentár
          Áno súhlasím. Ak mám nabité na 100%, trvá hodnú chvíľu kým klesne na 99,5%. Na aute jazdím denne a nabíjam vždy, keď je príležitosť. Ak je čas tak aj na 100% kľudne niekoľkokrát týždenne.

        • mozeg
          mozeg komentoval
          Upraviť komentár
          Velka vyhoda i3 je ze ma bateriove clanky v serii a nie paralelne. A tie SDI clanky dokazuju ze vydrzia dost. Nehovoriac o reinicializacii baterie.

        • jux
          jux komentoval
          Upraviť komentár
          V com vidis nevyhody paralelneho zapojenia clankov? Ved paralelne su len kvoli zvyseniu kapacity. Vzdy su najprv zapojene paralelne az potom seriove, cize paralelne zapojena sekcia je akoby jeden clanok. Paralelne zapojene clanky su ale spravidla istene osobitne, takze ak odide jeden clanok, tak bateria neskolabuje, ale bude fungovat s mensou kapacitou dalej.
          Nedavno mi na starsom skutriku odisiel jeden clanok pre zlu mechanicku instalaciu po upgrade baterie na lifepo, kedze bateria je zlozena len z seriovo zapojenych clankov, tak velmi rychle skolabovala. Clanok sa poskodil mechanicky po troch rokoch pouzivania o kusok ostreho trciaceho plechu. Nafukol sa a stratil kapacitu - navyse sa samozrejme pri zatazeni prepoloval a tak bateria davala podstatne mensie napetie. Vykon markantne poklesol. Pri viacerych paralene zapojenych clankoch by nebola smrt baterie taka rychla.

        • jux
          jux komentoval
          Upraviť komentár
          A co je to reinicializacia baterie?
      Pracuje...
      X