Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Audi e-tron

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • milan84
    Member
    • Jun 2015
    • 280
    •   

    #76
    Pôvodne zverejnené od mozeg Pozrieť príspevky
    Btw.: jedine co cakam je kedy sa dodrbe to otvaranie a zatvaranie nabijacieho socketu-sneh a mraz a mozno sa neotvori, ale je to efekt jak sfina. :-)
    nemusis cakat. Na novinarskom modrom to uz nefunguje - vid moje prispevky vyssie.
    Este poznatok ku kameram-zrkadlam, ktory tu mam pocit neodznel - snimanie je v nejakej frekvencii, ze niektore svetla aut za vami na displeji preblikavaju. Ako ked napr. fotakom snimas telku alebo podobne. Neviem ci je to vec nejakeho snimkovania, ale je to pocas jazdy neprijemne. Stal som v zapche, za sebou som videl kolonu a dve-tri auta akoby na mna blikali.

    Komentár


    • mozeg
      mozeg komentoval
      Upraviť komentár
      Nemali tie blikajuce auta Led svetlomety?

    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      Aj zadna kamera na tesle niekedy zobrazuje niektore svetlomety blikavo. No LED-kove svetla i-MiEVa na teslackej spetnej kamere neblikaju. Neviem co to blikanie sposobuje.

    • milan84
      milan84 komentoval
      Upraviť komentár
      najprv som si to vsimol na merc S, ktory LEDky ma. Ale neskor ako som to pozeral ked som stal na cervenej, tak blikali aj dve,tri auta co LED nemali. Neviem si to vysvetlit.
  • cio
    cio
    Junior Member
    • Feb 2019
    • 9
    •      

    #77
    IONITY ide zdá sa ako pílka tu je to už aj v češtine
    https://elektrickevozy.cz/clanky/ion...-jich-bude-500

    Komentár


    • ivan32
      ivan32 komentoval
      Upraviť komentár
      ??? Akože ide ako píla? Veď tam píšu že v CZ ešte nieje ani jedna nabíjačka od Ionity. SK taktiež.

    • juris
      juris komentoval
      Upraviť komentár
      Mozem potvrdit, jazdim kazdy tyzden Budapest a kusok za Gyorom postavili priamo na dialnicnom odpocivadle 4 stojany a podla ich mapky uz stavaju dalsie nabijacie miesto na dialnici medzi Budapestou a Balatonom.

      Uz len aby postavili par kusov aj u nas a v CR.

    • cio
      cio komentoval
      Upraviť komentár
      Každý kto očakáva že ČR alebo SR je v centre diania elektromobility, tak sa hlboko mýli. Ako trh sme nepodstatní.
      Podstata je v tom že plánované počty sa rapídne navyšujú a teda je väčšia šanca že dačo príde aj sem.
      Pozitívom je že postupne to musia dostavať všade a k nám už pôjdu vychytanejšie kusy.
      Takí Srbi, Ukrajinci, alebo Macedónci nedostanú ani PRD.

    • milan84
      milan84 komentoval
      Upraviť komentár
      tak kedze sme sice na kraji EU, ale sme v nej a mame €, myslim ze aj pre automobilky fungujeme ako mala bodka na mape co sa o spominanych krajinach neda povedat.

    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      Prave Tesla pri S a X v podstate zrovnopravnila vsetky krajiny Europy (nielen EU) kedze umoznila objednavat cez internet, aj ked auto si bolo treba prevziat v Holandsku. No teraz pri TM3 Tesla pouzila podobny model ako maju ostatne automobilky, ze na niektorych trhoch niektore auta nepredavaju, resp ich predavaju neskor.

    • ICE666SVK
      ICE666SVK komentoval
      Upraviť komentár
      Este pride cas kedy im budeme dobry.
  • milan84
    Member
    • Jun 2015
    • 280
    •   

    #78
    Textova podoba porovnania je vonku.
    jux + voloda69 opatovne vdaka za vase poznatky, cas a osvetu elektromobilov
    https://autozurnal.ta3.com/audi-e-tr...ju-na-dialnici
    Video v motoringu bude o 2-3t.

    Komentár


    • cio
      cio komentoval
      Upraviť komentár
      Je to fajn test, vyvážený a reálny. Bez démonizovania a zbytočného nafukovania.
      Nič nového pod slnkom, auto ktoré má DC nabíjanie 150kW potrebuje sieť nabíjačiek.
      Tempo výstavby rýchlo nabíjačiek tak ako skoro pri všetkom nie je také ako by sme si predstavovali a ak sa majú dať tieto autá každodenne používať, tak bez solídnej siete ULTRA FAST chargerov to bude chcieť väčšiu dávku trpezlivosti. Ja ju mám, každý kto chce jazdiť na elektriku, ju musí mať.
      Hustejšia sieť rýchlonabíjačiek CCS pomôže aj majiteľom áut TESLA
      Naposledy upravené cio; 02-06-2019, 20:23.

    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      Dobre, prehladne a zaujimavo napisane.

      Az na zopar nepresnosti... skoda ze to nedali skontrolovat skusenemu elektromobilistovi...

      Piskali len najstarsie zadokolky S-ka, novsie zadokolky S-ka, a dvojmotorove S-ka ani ziadne X-ka uz nepiskaju.

      Neviem odkial mali info o vykone P90DL 395kW, ja mam napisane v COC pre P90DL 193kW front, 375kW rear.
      S 90-tkovou bateriou sa sice neda vykon predneho a zadneho motora len jednoducho spocitat, lebo 90tkova bateria nedokaze dodat potrebny teoreticky vykon 568kW, no vecsinou sa Pre P90D uvadza maximalny vykon okolo 500kW. No 100-vkova bateria uz zvlada kompletny vykon oboch motorov aj v PL verzii.

      Tiez je v clanku prilis zdoraznena potrebu wallboxu. Skoda, ze v tej sekcii o wallboxoch clanok vyzera skor ako reklama na konkretne wallboxy a sluzbu ZSE DRIVE. Jednak sa daju kupit aj lacnejsie wallboxy, napriklad 11kW WALBE za cca 500€ alebo 22kW Webasto za cca 650€.
      Pre majitelov tesiel ponuka tesla svoj 22kW tesla wallbox za cca 500€.
      Vecsou chybou vsak je, ze nespomenuli "prenosne wallboxy", pretoze ak je k dispozicii 400V "miesackova" zasuvka wallbox je plne nahraditelny prenosnym nabijacim kablom rovnakych parametrov. Hlavna vyhoda nabijacieho kabla je, ze ho netreba napevno instalovat, cize odpada instalacia kvalifikovanym elektrikarom vratane reviznej spravy. Ja povazujem wallbox za predrazenu a zbytocnu investiciu, Nabijaci kabel ma rovnake uzitkove vlastnosti a je aj lacnejsi, pricom netreba robit ziadne upravy na instalacii. 400V zasuvka byva takmer v kazdej garazi rodinneho domu, alebo niekde na stene RD. Nabijam v garazi tri elektromobily, pricom nemam ziaden wallbox. Kazdy elektromobil ma na svojom parkovacom mieste svoj nabiajci kabel stale zasunuty v zasuvke a ich kable su zvinute na "hadicovych"drziakoch s velkymi oblukmi, aby sa kable zbytocne neamortizovali.

    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      Palec hore pani. Tuším z vás budú mediálne hviezdy .
      Mne ešte chyba jedna maličkosť v tom odseku o nákladoch a to ceny nabíjania Tesly na SC na Slovensku. Sú síce len 2 ale veľmi dobre umiestnené.. To je totižto takmer polovica v porovnani so ZSE alebo GW.
      Ale to už by e-Tron vychádzal asi príliš negatívne...

    • milan84
      milan84 komentoval
      Upraviť komentár
      Tak ZSE je partner audi, dava k audi rovno nabijaciu kartu, marketing maju akcny a tlacia ich wallboxy. Ja by som to napisal trochu inak, ale pri velkosti tohto media musia zostat spokojne aspon trochu vsetky strany
      A som rad, ze vdaka vam vobec ludia mohli vidiet priame porovnanie aspon v niektorych oblastiach a vyznelo to pre Teslu pozitivne, kdezto audi sa nad sebou musi v niektorych oblastiach zamysliet.
      pockajte si este na motoring - na kamere to bude este ine

    • cio
      cio komentoval
      Upraviť komentár
      K tým wallboxom iba toľko, samozrejme že to je product placement (je jasné kto platil reportáž), ale treba to vnímať aj tak, že nie každý kto jazdí na aute je odborník na elektriku. Sú ľudia ktorí tomu nerozumejú a ani nechcú rozumieť, uvítajú ak im to pekne niekto nainštaluje a povie že to je OK. Ja vítam že taká možnosť pre existuje.
      Mne to v AUDI nikto nenútil, pekne mi to ponúkli a nezabudli zdôrazniť že mi odporúčajú to riešiť vo vlastnej réžii.
      Privítal som že mi dali program ZSE Partner bez mesačného poplatku. To vie vybaviť aj NISSAN.
      Samozrejme ja som si dal na stenu normálny 5 kolíkový MENEKES samica konektor 3x16A zapustený pod omietku, do rozvádzača som si dal digitálny merák a dedikovaný prúdový chránič 30mA
      PIKOŠKA: Viem o chlapíkovi ktorý pred 3 týždňami kúpil E-TRON prišiel domov, zle zapojil zásuvku a odpálil vstupnú zásuvku v E-TRON. Na jeho šťastie mu to opravili na záruku. Ľudia nevedia
      Naposledy upravené cio; 03-06-2019, 12:36.

    • milan84
      milan84 komentoval
      Upraviť komentár
      cio zle zapojil zasuvku akoze prehodil fazy či?
      audi ti ponukalo tieto iste riesenia wallboxu od ZSE ?

    • cio
      cio komentoval
      Upraviť komentár
      Nikto presne nevie čo zle pozapájal, ale sú také indície. Asi pripojil fázu na kolík N alebo PE
      Áno, ponúkli mi wallbox

    • milan84
      milan84 komentoval
      Upraviť komentár
      cio a tie ceny ponukane cez audi ako sprostredkovatela su identicke s tymito, ktore prezentuje autozurnal? Clovek by cakal, ze ked to ide cez dalsieho "agenta" bude sa to lisit.

    • cio
      cio komentoval
      Upraviť komentár
      Výpočty autožurnálu som nekontroloval.
      AUDI vec iba sprostredkuje a človek je zákazníkom ZSE. https://www.zse.sk/sk/Uvod/E-mobilita/ZSE-Drive#cennik
      Na karte mám program PARTNER bez mesačného paušálu, to isté mi ponúkol aj NISSAN, lebo ja mám aj EV NISSAN
      Naposledy upravené cio; 03-06-2019, 12:46.

    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      cio Nevies zistit ako presne "odpalil" zasuvku na etrone? Akym wallboxom alebo mobilnym nabijacim kablom?

      Velmi by ma to zaujimalo, lebo niektori predajcovia EV oblbuju klientov, ze mozu pouzivat len wallboxy alebo nabijacie kable co si kupia u nich - ze inak im padne zaruka.

      Ked vymenis nulak s fazou na zasuvke, kam zapojis jednofazovy mobilny konektor, tak auto bude nabijat, pretoze vymena fazy s nulakom nie je chyba - nulak a faza maju rovnaky charakter - prenasaju vykon a narozdiel od SK a CZ, v niektorych krajinach je pozicia nulaku na druhej strane, alebo nie je pozicia nulaku definovana.

      Napr. vo Francuzku pouzivaju rovnake zasuvky ako u nas, no nulak je prehodeny s fazou.
      V Polsku maju tiez rovnake zasuvky ako u nas, no je jedno kde je faza a kde nulak. V Nemecku, Rakusku a inych krajinach pouzivaju zasuvky s zemou na bocnych kontaktoch a vidlica sa da zasunut hociako. Pritom vsade sa pouziva rovnaka kombinova zasuvka s zemou na koliku aj na bocnych kontaktoch - to je tiez dokaz ze vymena nulaku a fazy je v poriadku.
      Ak by bola v zasuvke faza na koliku, tak to je sice zasadny problem instalacie, ale vtedy za zase nespoja nulak ani faza pomocou rele v mobilnom konektore a teda do elektromobilu nepride energia co by nieco mohla odpalit. Zopnutie rele s vykonovymi vodicmi (nulak a faza) v wallboxe alebo mobilnom konektore iniciuje auto az potom, ked je vsetko v poriadku na riadiacich pinoch Typ2 konektora. "Odpalit" zasuvku v aute elektrinou teda nie je mozne.

      No mozne je mechanicky poskodit riadiace piny - su v porovnani s vykonovymi velmi male. Preto je treba vzdy pred zasunutim neznameho konektora do auta pozriet ci nie su zdeformovane, alebo inak poskodene piny v konektore. Ak by boli poskodene, mozu poskodit piny v aute. Uz sa stalo, ze nejaki nepriatelia elektromobility nastrkali do pinov zapalky a podobne (aj kovove) predmety...

      Vzdy hovorim, ze to boli idioti, co navrhli riadiace piny v typ1 aj typ2 konektore take male. Dalsi idioti to tak schvalili a teraz sa to uz neda zmenit. Alebo to tak navrhli a schvalili zamerne, lebo kazdy predany konektor sa pocita.

    • Rasto6
      Rasto6 komentoval
      Upraviť komentár
      V prvom rade konečne niekto napísal že porovnávajú autá rôznej triedy. E-tron patrí rozmermi o kategóriu nižšie, čo som si plne uvedomil keď som ho testoval. To je akoby sme chceli porovnávať Mercedes GLE s BMW X7 a nie s BMW X5. Všetko vynikajúce autá, ale porovnávať treba v rámci triedy a Tesla X ani E-tron nemajú vo svojej triede konkurenciu, tak ani nie je veľmi ako porovnávať.

    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      Ako pise jux - no way aby nabijacim konektorom odpalil elektroniku v aute. Lebo wall box alebo mobilny konektor (HW to iste, form faktor nie) nezopne vykonove rele a teda nepusti "stavu" do auta ak nie je spravne zapojeny. Keby mal nahodou fazu zapojenu na zemniaci pin ( a tym padom by musel mat zem zapojenu na fazu) tak aj keby mal nakrasne uplne smejdovy wall box ktory by zopol rele tak istic na ktory je zapnuty wall box okamzite spadne lebo dojde ku skratu. Ale normalny wall box by vobec nemal hodit "ready" stav.

    • cio
      cio komentoval
      Upraviť komentár
      Ako som napísal vyššie, netuším ako sa chlapovi podarilo odpáliť ten vstupný obvod.
      Každý predajca, ktorý použije nefér praktiky musí počítať s tým že zákazník sa môže informovať aj inde a vec sa môže prevaliť. Preto väčšinou postupujú dosť opatrne. Samozrejme aj ja som sa už stretol s kadejakými ľudmi, možné je samozrejme aj to že ti niekto nanúti do garáže zbytočný Wallbox bez akejkoľvek funkcionality, len ako predlžovačku.
      ---------------------------------------
      Budúcnosť vidím v špeciálnych nočných tarifách pre EV, vtedy tie WallBoxy majú skutočný zmysel, aby bola zaistená komunikácia:
      ZÁKAZNÍK - AUTO - WALLBOX - DODÁVATEĽ_ENERGIE
      a teda sa bude dať nabíjanie trochu rozumnejšie plánovať podľa miery nabitia áut, záťaže sústavy, a potreby odchodu
      Toto je ale zatiaľ u nás SCI-FI a teda MENEKES to istí

    • Peterka
      Peterka komentoval
      Upraviť komentár
      Viem si "odpalenie" portu predstavit tak, ze si sam zapajal T2 kabel a prehodil jednu z troch faz s nulakom. Potom by rele zoplo a usmernovac v aute by namiesto 230V dostal 400.

    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      To by nemal pustit prudovy chranic. Ak tam nejaky bol

    • Peterka
      Peterka komentoval
      Upraviť komentár
      Viem si predstavit aj taky scenar, ze chlapik za nic nemoze, nic zle neurobil a port "odisiel" sam. Technici nevedeli najst presnu pricinu a nejake vyjadrenie dat museli, tak to "hodili" na majitela auta, ze zle zapojil zasuvku :-D

    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      Tak nejako to bolo, aby bol zakaznik vdacny za zarucnu opravu, aj ked sa Audi "nekazi".
  • milan84
    Member
    • Jun 2015
    • 280
    •   

    #79
    cio prosim ta vies povedat kedy cca a v ktorom meste ti nissan ponukal ten zse pausal? zaujimalo by ma to, lebo minimalne v BA bola historicky akcia GW karty k autam.

    Komentár


    • cio
      cio komentoval
      Upraviť komentár
      AutoImpex BA

    • milan84
      milan84 komentoval
      Upraviť komentár
      dik a kolko rokov dozadu to bolo?

    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      Kedze pisal o ZSE Partner, tak to roky dozadu nemohlo byt. Ved ZSE ma spoplatnene programy necely rok.

    • milan84
      milan84 komentoval
      Upraviť komentár
      hej, mas pravdu. to som si neuvedomil. Ale auto sa vyraba uz 5. rok a takemu curgali tiey naslubovali hory doly s pin kodom, kartou atd

    • Peter A
      Peter A komentoval
      Upraviť komentár
      Ja som dostal od Autoinpexu BA prislub nabijania zdarma na nabijacke v BA a TT s pristupom cez PIN, neskor po spoplatneni ZSE mi pridelili kartu s logom ZSE Nissan ktora v januari tohoto roku pri prihlasovani vyhlasila ze karta bola deaktivovana. Nabijal som za jeden a pol roka na nabijacke Autoinpexu BA spolu asi 3 krat priebeh nabijania vzdy rovnaky na zaciatku viac aku 100A po par minutach 25-30A bez ohladu na teplotu akumulatora. Nabijacka byvala sustavne obsadena ich firemnymi vozidlami.
  • Peterka
    Member
    • May 2017
    • 167
    •   

    #80
    Aj GW testoval eTron:
    https://greenway.sk/audi-e-tron-luxusne-e-suv/

    Komentár


    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      Nuz, mne ten text GW "testu" etrona skor pripada ako opisany zo stranky predajcu, nie su tam ziadne realne informacie co by vyplyvali z osobnej skusenosti pri testovani. Chapem, ze ludia z GW nie su zurnalisti, no ked sa dlhodobo zaoberaju nabijanim, je predpoklad, ze su to skuseni elektromobilisti, tak by som ocakaval v "teste" viac podrobnosti, kde ako jazdili a ake mali pocity z jazdy.
      Priamo z toho krici ako je to napisane povrchne, aby sa nahodou importer neurazil a nabuduce im neodmietol pozicat auto.
      Obrovsky rozdiel voci clanku autozurnalu.

    • milan84
      milan84 komentoval
      Upraviť komentár
      jux ano, uz odo mna dostali hubovu polievku kedze si to mozem voci nim dovolit kvoli vztahom ))
      vedia o probleme, verim, ze to bud stiahnu alebo napisu nieco pouzitellnejsie.

    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      Toto ma dostalo:
      "Ten je podľa reálnejších parametrov (EPA) až takmer 330 km, čo je napríklad vzdialenosť z Bratislavy do Popradu alebo z Bratislavy do Prahy. Pri jazde na diaľnici s adaptívnym tempomatom niekde medzi 120-130 km/h je tento dojazd reálne dosiahnuteľný. "
      Ti garantujem ze ked pojdem na e-trone 120 km/h do Prahy tak uz v Humpolci (200 km) som takmer na suchu lebo je to do kopca. Esteze su tam Eon nabijacky...
      Do Prahy cez Vysocinu podla mna ani 90kou neprides na tomto aute. Tak naco mazu medove motuzy pod fuzy?

    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      Pri ceste do Prahy počítajú s kolónami a opravami, to rýchlostný priemer dá na polovicu a spotrebu vylepší

    • milan84
      milan84 komentoval
      Upraviť komentár
      Miro, etron zabijaju rozbehy, v tej zapche by bol hned vycucany
      GW prerobi v tom texte niektore informacie, aby to nebolo az take okate. Teda tak slubili...

    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      Áno, ale po rozbehu nasleduje brzdenie a tam rekuperácia (ak je dobrá, čo Audi tvrdí), vráti väčšinu energie späť. Preto u elektromobilu by mala byť podstatná aerodynamika ( co je najvacsi odpor, ktory nejde rekuperovat) a spotreba spotrebičov (kurenie, pocitace).

    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      Spravne. Problem je v tom, ze ked u e-tronu pustis plyn, tak nerekuperuje vobec. Aj ked nastavis padlami maximalnu rekuperaciu tak pri dalsom stlaceni plynu sa zase vrati do rezimu "plachtenia". Zacne rekuperovat az ked stupis na brzdu a to tak vela ako vela tlacis na brzdu. Takze ano, rekuperuje ale neskor a musis stale stupat na brzdu. Na rozdiel od Tesly ktora rekuperuje akonahle pustis plyn na plno.

    • cio
      cio komentoval
      Upraviť komentár
      Toto je veľmi zaujímavá debata. To ako E-TRON plachtí je fajn, ale skutočne je divné, že po stlačení pedálu akcelerácie zabudne nastavenia rekuperácie z pádiel. Je ale pravdou, že som si na to celkom rýchle zvykol, lebo sklony klesania ciest sa aj tak neustále menia a úroveň rekuperácie je tak ako tak potrebné neustále korigovať. A to či už nohou alebo pádlami.
      Riešením je jazda na tempomat, čo je veľmi príjemné. Vtedy to auto robí samé.
      Super je, ako auto "predvída" rýchlostné obmedzenia a začne samé rekuperovať včas.

    • milan84
      milan84 komentoval
      Upraviť komentár
      GW konecne upravil text toho "testu" dali si povedat, ze tam boli bludy. Teraz je to sice malo informacii, ale aspon nie su zavadzajuce. Navyse tam pribudol aj graf nabijania.

    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      Mne to stale plachtenie etrona vadilo. Tesla aj i-MiEV na ktorych jazdim rekuperuju uvolnenim plynu. Tesla rekuperuje plynom uplne, i-MiEV cca do polovice rekuperacneho vykonu plynom, druhu polovicu jemnym stlacenim brzdy. Najviac sa mi paci uplne oddelenie rekuperacie od mechanickeho brzdenia u tesly. No na plachtenie u tesly aj u iMiEV-a treba udrzovat plynovy pedal v polohe, ked nepridava ani nerekuperuje - treba na to cvik a jemnu nohu. Plachtenie sa na oboch tiez da vynutit prepnutim do N a potom zase zaradenim D. No niektori hovoria, ze u trojcata moze zaradenie N pocas rychlej jazdy poskodit invertor indukovanym napetim z motora s rotorom s PM.
      Stale plachtenie u etrona sice zrejme znizi spotrebu, ale mne pripadalo velmi nepohodlne stale klikat padlami, alebo stlacat brzdu aj kvoli najslabsej rekuperacii.
      No mozno sa na to da zvyknut.

    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      Miro, rekuperacia ma straty v motore, invertore, pri nabijani baterie rekuperovanou energiou aj straty v pneumatikach a prevodoch. Neverim, ze ucinnost rekuperacie je podstatne rozdielna u roznych elektromobilov. Rozdielny moze byt rekuperacny vykon - teda pri extremnom brzdeni, ked jeden elektromobil uz musi brzdit mechanickymi brzdami, druhy moze este kusok energie vratit rekuperaciou.
      No extremne brzdenie, ked nestaci rekuperacia je velmi zriedkave.
      Formule E rekuperuju cca rovnakym vykonom ako zrychluju ~250kW.

      Na skutri som mal rekuperaciu jemnym stlacenim niektorej brzdy. Nepacilo sa mi to, tak som dorobil tlacitko, ktorym rekuperujem bez toho aby som sa dotkol brzdy. Prakticky tak brzdim len rekuperacnym tlacidlom, Brzdami len pri nepredvidatelnej situacii.

    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      jux - presne tak som cítil to plachtenie ja. Audi jednoznačne chcelo aby sa auto chovalo čo najviac ako spalovak. Ľahká pomoc - stačí aby spravili update SW tak aby si auto pamätalo nastavenie padlami až do vypnutia.
      Fiatka sa chová úplne rovnako. Keď pustím plyn je rekuperácia iba 2-4 kW podľa rýchlosti. Akonáhle začnem brzdiť začne silno rekuperovať. Najviac som videl výkon až 75 kW pri prudkom brzdení z veľkej rýchlosti
      Naposledy upravené Jiri GrandPa; 05-06-2019, 21:31.
  • Miroslav Rojko
    Senior Member
    • Nov 2016
    • 586
    •      

    #81
    Nejako sa cudujem, ze nemate radi plachtenie.

    Plachtenie je to najuspornejsie ako sa s elektromobilom da ist. Ved rekuperacia nahradza brzdenie, ale len ak je treba. Najefektivnejsie je plachtit a rekuperovat len namiesto potrebneho brzdenia, napr. pri zastaveni alebo spomaleni. Rekuperovat stale (bez moznosti plachtenia) je menej efektivne.
    redsa pri rekuperacii sa meni kineticka energia naspat na elektricku so vsetkymi stratami z toho vyplyvajucimi. Kedysi ceski elektrokobilisti robili testy efektivnosti rekuperacie na prvej generacii EV (uz nenajdem ten clanok) a vysla im pomaly tretinova strata. Preto lepsie je predvidat a plachtit ako pridavat a rekuperovat.
    Skor mam pocit, ze Vam chyba brzdenie motora ako pri spalovaku, ked Vam chyba trvala rekuperacia, teda spomalovanie pri uvolneni pedalu.
    Ja som teraz velmi spokojny s tzv. inteligentnou rekuperaciou - auto mi stale plachti (padlami mam nastavenu najslabsiu rekuperaciu, co je skoro ziadna) a ked ma pred sebou ine auto, tak rekuperuje aby pribrzdilo na jeho rychlost. Taky ciastkovy adaptivny tempomat v situaciach, kde sa adaptivny neoplati zapinat (vela kruhovych objazdov, prudke zakruty).

    Len som chcel povedat, ze to plachtenie povazujem u Audi za vyhodu, nie nevyhodu (a aj napriek tomu je tak zrave). Samozrejme to musi byt nastavitelne a nie aby sa uroven rekuperacie sama vypinala alebo aspon nejaky zapinatelny ePedal pre pripad mestskej prevadzky.

    Komentár


    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      Miro, ved je jasne, ze plachtenie je najefektivnejsie a plachtime stale. Nerekuperujeme zbytocne. Len sposob ovladania plachtenia je iny a mne vyhovuje len ovladanie plynovym pedalom.
      Straty zbytocnym pridanim a naslednou rekuperaciou su blizko polovice.

    • ICE666SVK
      ICE666SVK komentoval
      Upraviť komentár
      Plna rekuperacia je asi najlepsia na horske priechody nie? Aby to auto bezpecne pribrzdilo a nenicili sa brzdy. A platechtenie na tiahle klesania no okreskach a dialniciach ci rychlostnych cestach. Aj pre mestsku premavku je asi plna rekuperacia najlepsie riesenie. No vyjadrite sa ostatny ja EV nemam.

    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      Miro garantujem ti, že ako náhle začneš jazdiť na Tesle prídeš na to, že to ako to má Tesla je najlepšie riešenie lebo to najviac pripomína “one pedal driving”. Je to vec zvyku samozrejme ale plachtiť na Tesle jemným stlačením plynu sa dá veľmi presne. Netreba zapájať ešte aj ruky, všetko robíš jednou nohou. Jednoducho si ovládaš úroveň brzdenia polohou pedálu plynu.
      Ale to chce nacvičiť a zvyknúť si na to, jeden deň požičania auto si to ani nevyskúšaš.
      Edit: Kto chce aby sa Tesla chovala ako ty píšeš si môže nastaviť úroveň rekuperácie na Minimal v nastaveniach auta. Potom sa to správa ako píšeš.

    • Peterka
      Peterka komentoval
      Upraviť komentár
      Hmm, ja mam na Ioniqu vacsinou nastaveny najvacsi stupen rekuperacie- ta plati pri uplnom uvolneni "plynu" a uroven rekuperacie ovladam polohou pedala. Existuje teda aj "nulova" poloha, ale nikdy mi nenapadlo, ze by to mohlo byt aj plachtenie. Musim to otestovat... teraz ked chcem plachtit, podrzim dlhsie prave padlo pod volantom, tym skoci uroven rekuperacie na nulu a nohu dam dole z pedala.
      Nemal som doteraz potrebu skusat jazdit na Tesle, "pretekarske roky" uz mam davno za sebou, ale kvoli takymto "vychytavkam" o ktorych som doteraz nemal tusenia to budem musiet skusit...

      Edit: tak som dnes cestou do prace na ioniqu skusal pri nastavenej najvacsej rekuperacii plachtit polohou plynu. Pocitovo som tu polohu trafit nevedel, ked som podla palickoveho indikatora vykonu na displeji dosiahol "nulu"- dost tazko je to trafit- podla diagnostiky bol ale vykon trochu v pluse alebo trochu v minuse, cize neslo o ozajstne plachtenie. Je jasne a logicke, ze tesla je v tychto veciach ovela dalej
      Naposledy upravené Peterka; 06-06-2019, 07:13.

    • Wilo
      Wilo komentoval
      Upraviť komentár
      No neviem ale mne pride urcite komfortnejsie plachtenie bez pouzitia pedalu. Rozbehnem sa na nejaku rychlost a zlozim nohu z pedalu. Noha moze oddychovat na podlahe a auto ide same. Fakt ze mam mat nohu neustale v pozore a ciastocne napnutu v polohe ciastocneho stlacenia pedalu ma tak velmi nelaka. Urcite je to unavnejsie to je holy fakt vychadzajuci z fyziologie ludskeho tela.

    • head
      head komentoval
      Upraviť komentár
      Tak na take “plachtenie” je adaptivny tempomat. Pri obycajnom plachteni predsa zacnes spomalovat co nie je ziaduce.

    • Peterka
      Peterka komentoval
      Upraviť komentár
      Jasne, ze adaptivny tempomat je najpohodlnejsi. Ale je pri nom vyssia spotreba, ako s plachtenim. Skusal som raz ist dost dlhy usek po dialnici tak, ze som rozbehol na 130, potom plachtil kym rychlost neklesla na 110 a znova pomaly zrychlil na 130. Je to sice otravne takto ist, ale spotreba (aspon na Ioniqu) je vyrazne nizsia ako pri tempomate na 120. Moje najdlhsie skoro kazdodenne plachtenie je ked idem zo Stupavy po dialnici, pri OMV pumpe Lamac mam rychlost 90 a doplachtim skoro bez straty rychlosti cez celu Sitinu az do Mlynskej doliny. Jasne, ze je to trochu dole kopcom, v Sitine mi Ioniq pri plachteni dokonca zrychluje.

    • cio
      cio komentoval
      Upraviť komentár
      Dnes som opäť dostal E-TRONa na 4 dni. Momentálne je nastavený tak že si pamätá nastavenie rekuperácie pádlami.
      Zajtra to mienim preskúmať kde a ako sa to nastavuje. Ale viditeľne je to možné nastaviť rôzne, teda aj tak že si nastavenie úrovne rekuperácie pamätá a aj, že po stlačení akcelerácie a pustení pedála prechádza auto do plachtenia.
  • Wilo
    Junior Member
    • May 2019
    • 14
    •      

    #82
    E-tron akurat podstupuje zvolavacku. Bateria ma zle navrhnute tesnenie a vnika dnu vlhkost co moze sposobit viacero zavaznych problemov vratane poziaru. Nastastie to stihli zachytit este pred vacsim rozsirenim auta k zakaznikom. To su tie nestastia skorych objednavok. Trpezlivost zjavne ruze prinasa

    Komentár


    • milan84
      milan84 komentoval
      Upraviť komentár
      ale vraj sa to tyka len aut v USA. nerozumiem, ci maju inu bateriu, alebo preco je tam rozdiel voci zvysku sveta.

    • Wilo
      Wilo komentoval
      Upraviť komentár
      Mozno v USA dostali auta skor alebo cosi. Ktovie.
Pracuje...
X