Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Propaganda

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • Ricky75ba
    Junior Member
    • Apr 2014
    • 16

    Propaganda

    Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	615E09FB-8D93-44B7-A62B-D380EE6CD562.jpeg
Videní:	471
Veľkosť:75,2 KB
ID:	39136
    MINISTERSTVO PROPAGANDY

    Zastavil som sa na čerpacej stanici Slovnaft na kávičku. Mal som čas a tak som si začal listovať v bezplatnom časopise Fresh, ktorého tam bola celá hromada. Na piatej strane som našiel informáciu: nemeckí výskumníci zistili, že dieselový Mercedes je ekologickejší ako Tesla.

    V roku 1933 založil Hitler spolu s Goebbelsom ministerstvo propagandy. Nemeckí vojaci mrzli a umierali na Ruskom fronte ale ľudia v Nemecku dostávali dokonca aj filmové zábery o veľkej prevahe a skvelom postupe Wehrmachtu. V automobilovom priemysle toto funguje do dnes. Tento článok je perla a bohužiaľ aj napriek diesel gate tomu veľa ludí uverí.

    Kto by sa chcel nad obsahom zamyslieť, tu je pár faktov aj keď nie som “nemecký výskumník”.
    • Správne je porovnávať autá v rovnakej triede ale aj aspoň približne rovnakého výkonu. Najslabšia Tesla Model 3 je o 1,2 sekundy na stovku rýchlejšia ako Mercedes C220d. Najvýkonnejšia Tesla Model 3 Performance je o 0,6 sekundy na stovku rýchlejšia ako najvýkonnejší Mercedes C63 AMG S. V článku nie je uvedený konkrétny model od Tesly ale od Mercedesu áno. Zaujímavé by bolo porovnanie emisií najvýkonnejších verzií u oboch výrobcov. Viete si predstaviť reálnu spotrebu C63 AMG S ? Porovnanie v článku ale viac vyhovuje propagande.
    • Určili životnosť batérií na 10 rokov s nájazdom 15 000 km ročne. Dnes je už dokázané praxou, že Tesly jazdia úplne bežne cez 300 000 km a preto sa emisie pri výrobe batérie musia rozrátať na reálnu životnosť a nie na niekoho domnienku. Berme teda batériu po 300 000 km ako “úplne zničenú a nepoužitelnú” čo nie je pravda. Emisie ktoré výskumníci “odhadli” na 98 gramov na 1 km, budú teda 49 gramov na km.
    • Ďalej propaganda píše o emisiách pri výrobe elektriny ale nikde ani zmienka o emisiách pri výrobe nafty do toho ekologického dieselového Mercedesu. Nafta sa v Nemecku zrejme vyskytuje voľne v prírode a stačí ju iba pozbierať zo zeme :-). V realite je v rafinérii potrebných 1,2 kWh elektriny na výrobu jedného litra paliva. Tu je to jednoducho vysvetlené - https://youtu.be/6IXoTVXzQxI. To znamená, že vlastne každé spalovacie auto spotrebuje na svoju prevádzku aj nejaké množstvo elektriny. Za zmienku stojí aj účinnosť spaľovacích motorov, ktorá sa pri najmodernejších pohybuje okolo 35%. Elektromotor v aute má učinnosť okolo 90%.
    • Porovnajme najvýkonnejšiu Teslu Model 3 Performance a Mercedes C63 AMG S. Berme oficiálne údaje o spotrebe od výrobcov. Tesla má dojazd 530 km a Mercedes spotrebu 10l/100km. Je nám absolútne jasné že oba údaje sú nereálne ale použijeme ich pre výpočet. V Tesle ja batéria s kapacitou 75 kWh. Spolu so stratou pri nabíjaní 85 kWh elektriny. 85:5,3=16,03. Spotreba na 100 km je teda 16,03 kWh. A teraz Mercedes. Spotreba 10l/100km x 1,2 kWh= 12 kWh na 100 km. Tu ale ešte nie je zarátaná ťažba, prečerpávanie a prevoz ropy tankerom do rafinérie a následne rozvoz hotového paliva na Čerpacie stanice. Dovolím si teda pridať iba 10% a máme spotrebu elektriny pri výrobe paliva na úrovni 13,2 kWh pre Mercedes a 16,03 kWh pre Teslu. To až tak veľký rozdiel nie je, keď zrazu porovnávame autá približne rovnakého výkonu. O tomto sa ale samozrejme nikdy a nikde nepíše a ani nehovorí. Je to predsa proti pravidlám ministerstva propagandy.
    • Ďalšia dôležitá poznámka. Pri propagandistických porovnaniach sa nikdy nespomínajú pravidelné servisné prehliadky a nutnosť výmeny súčiastok a náplní. Spaľovací motor potrebuje v najlepšom prípade raz za rok alebo po 30 000 km výmenu oleja, filtrov . . . Za 300 000 km sa toto udeje 10x. Koľko je to spolu vyjazdeneho oleja ? Ako sa recykluje ? Koľko emisií sa vyprodukuje pri jeho výrobe ? Toto všetko elektrické auto vôbec nepotrebuje. Okrem toho aj brzdové platničky a kotúče vydržia minimálne dvojnásobok, lebo sa používajú iba v núdzových prípadoch vďaka rekuperácii.
    • Stále je tu ešte možnosť vyrobiť elektrinu ekologicky. Vodná, solárna alebo veterná elektráreň už nie je zriedkavosťou. Keby nemeckí výskumníci robili toto porovnanie v Nórsku, to by im moc do ich článku nesedelo. Tam je 98% elektriny vyrobenej z obnoviteľných zdrojov.
    • Férové by podľa sedliackeho rozumu bolo započítavať emisie pri výrobe elektriny pre obe autá a tak isto aj emisie pri ťažbe ropy a následnej výrobe a distribúcii paliva do toho ekologického dieselového Mercedesu. Bude to pre Teslu 82 g/km. Pre Mercedes treba síce o niečo menej elektriny ale musíme ešte férovo pridať aj emisie pri ťažbe ropy a distribúcii paliva. Emisie pri výrobe a likvidácii oleja, filtrov . . . V konečnom dôsledku približne rovnako. Na konci ešte pripočítame emisie oboch áut pri jazde.
    • Alebo úplne vynechajme proces výroby paliva aj elektriny pre obe autá rovnako. Potom pôjdu vedľa seba Elektrická Tesla s emisiami 0 gramov na kilometer a dieselový Mercedes s emisiami z výfuku 112 gramov na kilometer iba počas jazdy.
    • Zabudol som na emisie pri výrobe batérii ? Nie nezabudol, len výskumníci zabudli uviesť niekoľko spôsobov ako sa batérie po skončení ich životnosti v aute dajú ďalej využívať “napríklad ako zásobníky energie pre budovy na ďalších 10 rokov” alebo dnes už úspešne a dosť výnosne recyklovať. Nikto tak drahú súčiastku nevyhodí na smetisko.
    • Emisie pri výrobe celého elektromobilu tu samozrejme sú, ale dieselový Mercedes žiadne emisie pri výrobe nemá ? Pre elektromobil netreba vyrobiť komplikovanú prevodovku, na elektromotor treba asi tak 1/4 ocele oproti dieslovému motoru, nepotrebuje celý výfukový systém s katalyzátorom a lambda sondou, nepotrebuje chladič, alternátor, vodnú pumpu . . . . Potrebuje ale veľkú batériu. V propagandistických článkoch je takmer vždy uvedená neekologická výroba elektromobilov ale nikdy sa nespomenie ekológia pri výrobe spaľovacích áut.
    • Zaujímavé ale je, že aj Mercedes už vyrába a predáva elektromobil EQC s veľkou 90 kWh batériou. Myslíte si že sa niekde objaví článok v ktorom výskumníci porovnajú elektrický Mercedes EQC s dieslovým Mercedesom GLE 400d a napíšu že ten diesel je ekologickejší ?
    • Bohužiaľ je na svete príliš veľa ludí, čo si niečo iba prečíta a hneď to berie ako fakt bez akéhokoľvek zamyslenia sa. Práve preto je v tejto oblasti také veľké množstvo skeptikov a neprajníkov. Porovnávajme čokoľvek férovo, matematicky korektne, bez emócií a dohladajme si k tomu vždy relevantné hodnoty na dosadenie do rovnice.
    • Tak len toto som chcel objasniť :-)
  • milan84
    Member
    • Jun 2015
    • 348
    •   

    #2
    vyborne zhrnutie.

    k tomu EQC len dodam, ze novinar so sme, ktory bol na rovnakej prezentacii ako ja, dokazal pustit von clanok, kde pise o.i. aj toto:
    "zaruka na bateriu je 8r / 160.000km. POTOM JE NUTNE BATERIU VYMENIT" Napisal som im, nech si nerobia hambu a nech nezavadzaju, ale stale to tam maju bez opravy.
    za dva dni to nastastie asi nema velku sledovanost, lebo je tam mizerny pocet prispevkov, ale z tych par ludi sa nad tym nikto nepozastavil. Takze ludia, telce beru vsetko co im media serviruju. A to je tato pikoška sucastou predplateneho obsahu !

    Komentár


    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      Malo príspevkov, lebo článok je chvalabohu zamknutý.

    • 1fisker
      1fisker komentoval
      Upraviť komentár
      Kupodivu až taká blbosť to nemusí byť. Stretol som sa s tým, že niektorí výrobcovia odporúčajú batériu po určitom, dosť krátkom čase vymeniť, ale to sa týka skôr 12V batérie. Možni si Mercedes zmyslel, že treba aj veľkú

    • milan84
      milan84 komentoval
      Upraviť komentár
      1fisker Tu sa s tebou budem aj hadat. Ktory vyrobca EV podla teba zverejni info, ze po par rokoch je nutne menit bateriu? Gulka do vlastnej hlavy...

      A nie, mercedes si to nezmyslel (samozrejme tam nezaznel o tom ani naznak). To len kvalita novinarčiny na Slovensku zobrazuje vseobecne zname "ide o kvantitu, nie kvalitu". Preto nam taketo auta prezentuju násť - roční youtuberi, ktori este donedavna jazdili akurat tak na bicykli.
  • ivan32
    Member
    • Sep 2014
    • 75

    #3
    Toto treba publikovať v HN, Pravde, Sme......
    v tých novinách ktoré píšu bludy. Čo to môže stáť taký stĺpček? Zložíme sa? Dávam 10€

    Komentár

    • LUK4SH
      Junior Member
      • Jun 2019
      • 3
      •   

      #4
      Ja by som este mozno odporucil nemeckym sudruhom zahrnut do vypoctov aj v dnesnej dobe tak "popularne" biopaliva. Spracovanie surovin - sadenie, hnojenie, postrek, zber a preprava su realizovane za pomoci strojov a techniky na fosilne paliva. A nasledna vyroba paliva tiez nie je zrovna ekologicka. Okrem dalsej produkcie CO2 su medzi negativami aj produkcia N2O, velke mnozstvo spotrebovanej vody, nicenie zivotneho prostredia (pesticidy) a zaberanie ornej pody. A podiel biopaliv v nafte sa stale zvysuje...

      Komentár

      • Hody
        Junior Member
        • Jul 2017
        • 8

        #5
        Neviem, co to bol za text. Mozno len nejake PR Mercedesu

        Podobne ako tento PR clanok samozvaneho "najrychlejsie rastuceho technologickeho portalu", ktory je v skutocnosti len predajcom reklamy, cinskych fonov a gadgetov... Tvari sa to, ako legitimny clanok, ale v skutocnosti je to len zaplatena PR masaz od Toyoty:

        https://fontech.startitup.sk/su-elek...e-jednoznacne/

        Komentár


        • ivan32
          ivan32 komentoval
          Upraviť komentár
          Pri vete "Elektromobily ešte ani nestihli poriadne nastúpiť na trh a mnoho automobiliek stále pracuje na ich vývoji" sa zastavuje rozum.
          Spalovací motor ešte stále vyvíjajú aj keď je na trhu už vyše 100 rokov...
      • JozkoPucik
        Member
        • Aug 2018
        • 46

        #6
        Ano, svagor mi ten clanok poslal pred par dnami, hned som mu to vysvetlil ako ty @Ricky75ba ja to vidim na jasnu propagandu vodiku v autach. Bolo jasne, ze do toho vyskumu sa dali miliardy a ludia to aj tak odmietli. Hned ked som cital, ze "riesenie je vodik" "staci len prerobit uz aktualne cerpacie stanice" bolo mi to jasne.

        A este ko tomu ekologickemu nabijaniu, moja domacnost je uz od polovice februara nezavisla od siete kvoli fotovoltaike. Auto nabijam hlavne (podotykam hlavne) z vlastnej vyroby.

        Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	Untitled.png
Videní:	254
Veľkosť:48,7 KB
ID:	39401

        Som az taky blazon, ze auto necham doma nabijat a do prace idem na bicykli, aby som vyuzil, ze je pekne pocasie na vyrobu! Su z toho len vyhody. V praci sa osprchujem a fungujem normalne. Taktiez robim nieco pre svoju postavu, zdravie a planetu. Auto viem plne nabit za dva dni, aj ked take nabitie ani nie je treba pri tom dennom behani a to nehovoriac o tom ze nabijam cez vikend.
        Pripojené súbory
        Naposledy upravené JozkoPucik; 06-07-2019, 20:36.

        Komentár


        • 1fisker
          1fisker komentoval
          Upraviť komentár
          Cez víkend sa nechodí na výlety?

        • JozkoPucik
          JozkoPucik komentoval
          Upraviť komentár
          Mame novy dom v novej lokalite, zatial behame len po okoli a tak. Peso, bicykle atd. Sle ako som pisal nie je problem ist stvrtok/piatok do prace na bicykli aby som mal auto na vikend nabite.
      • Jiri GrandPa
        Senior Member
        • Dec 2016
        • 510
        •      

        #7
        Ja napriek tomu, že mám strechu na JZ a nie J, stíham nabiť obidve EV teraz keď sú dlhé dni. Niekedy keď potrebujem nabiť rýchlejšie tak striedac “pricucava” zo siete. A keď nie som doma zasobujem ulicu. V júni 438 kWh.

        Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu  Meno:	4AC226BE-4A4F-4408-A749-43412E339B4F.jpeg Videní:	0 Veľkosť:55,9 KB ID:	39407

        Komentár


        • Miroslav Rojko
          Miroslav Rojko komentoval
          Upraviť komentár
          JZ je v našich polohách rovnako ideálne ako J. Najlepšie je podľa výpočtov juho - juhozápad (azimut okolo 200). Ja mám azimut 195.

        • JozkoPucik
          JozkoPucik komentoval
          Upraviť komentár
          Tak u vas je aspon mozne posielat do siete.....

        • Jiri GrandPa
          Jiri GrandPa komentoval
          Upraviť komentár
          A ešte mi aj platia 5c za kWh. To je príjemný bonus o ktorom som nevedel.

        • JozkoPucik
          JozkoPucik komentoval
          Upraviť komentár
          Ani mi nehovor, je mi s toho SSE az zle. Aspon keby som to mohol posielat do siete, kludne aj zadarmo. Tyzden sme boli prec, to mohli byt tolko “stavy” do site zadarmo...... su to mantaci
      • Juraj Ondrejka
        Junior Member
        • Jun 2014
        • 20

        #8
        Jiri GrandPa Ty si v ZSE a mas instalaciu od nich? Ja mam uz tri roky FV ale zatial prebytky len darujem ZSE , ktore mi v noci predaju. Informoval som sa o tom vykupe co propagovali, tak udajne az v 3Q snad zacnu vykupovat aj od instalacii co nerobilo ZSE.

        Komentár


        • Jiri GrandPa
          Jiri GrandPa komentoval
          Upraviť komentár
          Ano, som u ZSE. Nemam instalaciu od nich. A ani som nemal ziadnu dotaciu. Ten, kto dostal statnu dotaciu, nedostane od ZSE nic ale dodava do siete zadarmo. Co je mimochodom lepsie, lebo ja ani za 20 rokov nevyrobim do siete tolko, aby to aspon dosiahlo vysku dotacie.

        • Juraj Ondrejka
          Juraj Ondrejka komentoval
          Upraviť komentár
          Ano mal som dotaciu ale neviem ci to nie je viazane len na dva roky prevadzky.
      • mardo driver
        Junior Member
        • Jun 2019
        • 15

        #9
        Chlapi, poradte mi firmu alebo skusennosti toho co mate doma. Planujem to dat na strechu koli tesle. Chcem kupit este model 3. cize to budem potrebovat tak ci tak. Dakujem VAm!

        Komentár


        • Jiri GrandPa
          Jiri GrandPa komentoval
          Upraviť komentár
          Ja mam dobru skusenost s touto firmou http://www.geea.sk/
          Vybavili aj komplet vsetky papierovacky. Treba im napisat a pozvat ich na obhliadku. To je dost dolezite ked budes robit prieskum trhu a ponuky. Od stola ponuka bez obhliadky miesta instalacie nie je uplne seriozna lebo instalacia a instalacny material je dost velka polozka.

        • JozkoPucik
          JozkoPucik komentoval
          Upraviť komentár
          Ja mam od https://www.collectsun.sk/ su vpohode, len nemam skusenosti s inymi, takze tazko povedat aky su ostatny. Predtym ako som sa vratil na Slovensko som hladal tiez firmu a odpovedali len oni z asi 10 oslovenych. Len to je tiez subjektivne, lebo vsetkym som pisal na email alebo spravy na ich webstranky. Niektore firmy moc neriesia email tak preto sa mi mozno neozvali, ale mozu byt dobre.

          V kazdom pripade treba brat do uvahy, ze ak chces mat 3-fazove nabijanie tak treba vykon asi tak 11 kw, co je mozno tak 60 panelov a to uz je dost. Auto vsak nabijes do 6 hodin. Ked pojdes len zo zasuvky auto budes nabijat so solaru 2 dni (ked beriem do uvahy ako svieti slnko pocas dna), ale potrebujes tak mozno max 20 panelov.

          Treba vediet viacero detailov, napriklad o tvojej domacnosti, sieti, cim kuris, ake zariadenia atd. U mna to je jednoduche, lebo nemame plyn, len elektriku. Tepelne cerpadlo kuri a ohrieva vodu, vsetko ostatne tiez ide len na elektriku takze to chce vykonnu elektraren, aby to utiahlo Teslu a aj domacnost naraz.

        • mardo driver
          mardo driver komentoval
          Upraviť komentár
          dik pani! idem to pocitat, mam vsetko na elektriku podobne ako Jozko, plyn pouzivam len na varenie. Na druhej strane byt je pod strechou, cize najblizsie ako sa len da. Rozmyslal som aj nad teslabattery ktore by boli v pivnici. Tiez planujem navrat domov za rok dva. Takze je dobre mat to pripravene. No nic, idem studovat. Dakujem!

        • Jiri GrandPa
          Jiri GrandPa komentoval
          Upraviť komentár
          Na Slovensku môžeš mat výkon max. 10 kWp, to znamená, že pri 300W paneloch je to 33 panelov. Jožko nestraš.
          Ak ma elektráreň viac ako 10 kWp inštalovaných panelov tak to už nie je maly zdroj a podlieha plateniu spotrebnej dane z elektriny a úplne inej legislatíve (pakaren).
          Ja mám 8.7 a pri peknom dni pridám do batérie cca 20 kW, lebo 10 kW vezme dom a 10 kW batéria domu.
          Samozrejme v priebehu roka výkon kolíše. Takze jazdiť iba na slnko sa nedá.

        • JozkoPucik
          JozkoPucik komentoval
          Upraviť komentár
          Ach áno, Jiri GrandPa má pravdu, treba to mať len do 10 KW lebo potom to nie je malý zdroj, presne tak. Áno celý rok sa na tom nedá ísť, ale minimálne 2/3 roka áno.

        • mardo driver
          mardo driver komentoval
          Upraviť komentár
          takze do 10k vravite, dobre teda. Ja budem spokojny ak mi to nabije baterku v aute, pokial sa prida aj domacnost je to len plus. Paci sa mi tato ideologia a cesta, uz to ze od casu nekupujem nove auta, koli tomu ze je to zbytocne a nemuselo byt koli mne vyrobene nove auto, tato zelena casta sa mi len viac a viac paci.

        • dango
          dango komentoval
          Upraviť komentár
          Ja planujem 6kWp rozmiestnit z vychodu cez juh az po zapad. Zatial 3-clenna plne elektrifikovana domacnost s obyvanim na 80% casu ma rocnu spotrebu <4MWh, cize mi ostane prebytok vykonu aj na auto

        • Jiri GrandPa
          Jiri GrandPa komentoval
          Upraviť komentár
          Si si isty ze to je lepsie nez vsetko na juh? Alebo nemas miesto?

        • dango
          dango komentoval
          Upraviť komentár
          mam miesta dost aj na juh, ale pride mi logickejsie a efektivnejsie vyuzit aj ranne a poobedne slnko

        • Juraj Ondrejka
          Juraj Ondrejka komentoval
          Upraviť komentár
          Ja som mal http://citysolar.sk/ su celkom v pohode.
      Pracuje...
      X