Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Vlastná sieť nabíjacích staníc

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • mozeg
    Member
    • Dec 2015
    • 439
    •   

    #16
    Pri pocte nabijaciek ktore sa maju stavat a vzhladom na buduce niekolko sto kWh nabijacky to nema zmysel. Zmysel vidim skor naozaj v sukromnom spristupneni zasuviek. Ja tento rok staviam v Cunove a planujem aj zasuvku pre elektromobil a mali FV elektraren. Do ulice bude skrinka s 32A 16A zaauvkou aby kto ide okolo a potrebuje nabit tak sa moze zastavit ttebars aj na kus reci.

    Komentár


    • voloda69
      voloda69 komentoval
      Upraviť komentár
      tak nejak som to myslel :-)

    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      Ja budem davat na strechu 6.6 kW FVE na jar a planujem urobit nabijaci box do ulice, 16A/3f. Ivanka pri Dunaji. Hodim to potom do PlugShare stranky. Myslim, ze to je dobra stranka pre zdielanie informacii aj mimo Slovenska.
  • voloda69
    Member
    • Mar 2016
    • 126

    #17
    Vie niekto odpuracat nejaky wallbox, pripadne poslat linku kde je nejaky prehlad roznych druhov wallboxov dostupnych na Slovensku ? Dakujem vopred. kolko stoji TESLA wallbox ?

    Komentár


    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      Robil som prieskum minuly tyzden. Na trhu je toho spustu, hlavne nemeckych vyrobcov. V dalsom pripevku ti pripojim excel tabulku aj s linkami na produkty co sa mi pacili.
      Najlacnejsi je Tesla Wall box !

    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      Neda sa to sem pripojit lebo to nepusti subor vacsi ako 200 kb,

    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      Tesla v Tilburgu mi predala Wall Box za 511 EUR (bez DPH), ale to som si nechal nalozit do auta takze som neplatil dopravu. Na rakuskych strankach pisu cenu 640 EUR (asi s DPH) so 7.5 metrovym kablom a 558 EUR s 2.5 m kablom.
  • mozeg
    Member
    • Dec 2015
    • 439
    •   

    #18
    Skus z toho spravit foto resp print screen v jpeg.

    Komentár


    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      jpeg je na houby lebo tam nefunguju linky na jednotlive stranky kde sa tie nabijacky daju kupit. Ak niekto chce moj zoznam napiste mi do sukromnej spravy vas email
  • voloda69
    Member
    • Mar 2016
    • 126

    #19
    No a uz je to tu :-), prva lastovicka (mozno nie prva).
    Švédský Renault se rozhodl spustit službu Elbnb, která svým členům nabízí vzájemně sdílet jejich domácí elektrické zásuvky pro nabíjení elektromobilů.

    Komentár


    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      Perfektny napad. Kedze som v komunite novacikom, este stale mam entuziasmus presviedcat okolie ze vymena auta za EV je ta spravna vec. Ostavam casto v nemom uzase ako malo verejnost vie o pokroku na tomto poli, aj ked musim priznat, ze ked padla volba na EV a zacal som sa vzdelavat, sam som bol prekvapeny pokrokom dosiahnutym na SK (nielen).

    • Martin V
      Martin V komentoval
      Upraviť komentár
      Co ne najhorise tak nie len verejnost ale aj "motoristicky" movinari vedia esete vacsi prd o elektromobilite (cest vynimkam) , a tiez aj vacsina dealerov.
      Clovek potom zasne co vsetko sa napise za somariny.
  • voloda69
    Member
    • Mar 2016
    • 126

    #20
    Cauko, viete mi poskytnut info, kto ma elektromobil a nabija doma, ako to ma zariadene (wallbox, krabicka, ine) a kolko ma hlavny istic na dome / prevadzke (25A, 32A, 40A), a aku ma rezervovanu kapacitu ? Nasledne pri vyssie uvedeynch kombinaciach, ako rychlo sa mu dokaze nabit elektromobil. Planujem naistalovat wallbox na zdielanie pre elektromobilistov a teda ma to zaujima. Dakujem,.

    Komentár


    • Martin V
      Martin V komentoval
      Upraviť komentár
      Nissan Leaf (len zakladna palubna nabijacka 3,6kw) mam kabel ktory umoznuje nabijanie 16A z 230V zasuvky .
      Nabijam prostrednictvom neho doma a v praci.
      Doma mam 25A jednofazovy istic na celu domacnost + 230V zasuvka na auto. Varim a peciem na plyne. Zatial to ten istic zvlada bez problemov aj ked ide pracka. Uz som par krat cakal ze to vypadne (Auto , pracka, susic vlasov ) ale zatil ok. V praci opat obyc zasuvka 16A istic a podruzny elektromer.

    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      Hm, kolko ludi isto tolko nazorov. Kedze sa touto temou zaoberam uz asi mesiac (pocas cakania na auto) pridam moj.

      1. Kedze to ma byt pre verejnost potrebujes to mat co najuniversalnejsie. To v podstate diskvalifikuje Teslacky Wall Box, aj ked je (z wall box rieseni) najlacnejsi (vid vyssie), lebo majitelia aut, co maju kabel Typ 1 sice vacsinou maju kabel Typ2 -> Typ1 (napr. Nissan Leaf) ale neviem, ci sa to da takto prepojit (kabel do kabla) aby to aj fungovalo (aj ked konektory by, zda sa, do seba pasovali). Ak sa mylim, tak ma prosim niekto opravte.

      2. Najlepsie sa mi vidi wall box s konektorom (bez kabla) Typ 2 na istici 3x32A. Dost sa pohybujem po Nemecku a tu vacsina verejnych nabijacich postov co nie su sofistikovane 43 a viac kW, ma proste len tento typ2 zasuvku + normalnu 16A zasuvku. Na trhu je spusta, vacsinou nemeckych, vyrobcov s roznymi urovnami "mudrosti" wall boxu, od jednoducheho bez rozumu az po vyrobky s WiFi/3G pripojenim do internetu so spravou pristupu, eventualne s pouzitim RFID karty pre autorizaciu nabijania.
      Velmi dobra je pre orientaciu stranka mobilityhouse. Ked kliknes na tento odkaz zobrazia sa vsetky stanice co maju vo vybere s paramerom 3 fazoveho nabijania s Typ2 konektorom.
      Ja osobne by som zobral toto: keba-wall-box lebo k tomu je aj sofistikovany prudovy chranic pre EV nabijanie (ten samozrejme pouzijes v rozvadzaci napajajucom ten box)..

      3. Samozrejme najlacnejsie je pre teba proste dat 3x16 ev. 3x32A zasuvku von, ale nie kazdy vozi so sebou 3f/Typ2 kabel pretoze to nie je iba jednoduchy kabel a stoji to okolo 500 EUR min, aj ked Tesla dodava dnes spolu s autom 3f (16A)/Typ 2) "Mobile Connector: - ako to nazyvaju.
      Naposledy upravené Jiri GrandPa; 24-01-2017, 17:52.

    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      Najuniverzalnejsie su obycajne 5 kolikove zasuvky. Kazdy predsa standardne nosi v aute vlastny16A alebo 32A mobilny konektor vhodny pre svoj elektromobil.
      A preco diskvalifikujete Tesla wallbox. Type2 je predsa v EU standard a kto ma v EU nestandard, teda type1, musi ratat s problemami. Inak, teoreticky sa da spojit aj kabel na kabel, ale druhy kabel musi byt nestandardny, teda nelegalny. Zapojenie nabijania EV cez akekolvek predlzovacky je zakazane.
      Naposledy upravené jux; 24-01-2017, 11:55.
  • Juro
    Administrator
    Gold Member
    • Mar 2014
    • 2208
    • juraj1702
    •   

    #21
    voloda69 ja používam na nabíjanie takúto zásuvkovú rozvodnicu s 32A tri fázy (hlavný istič 63A):

    Click image for larger version  Name:	zasuvkovarozvodnica.jpg Views:	1 Size:	184.9 KB ID:	12770

    Na nočné nabíjanie doma kľudne stačí aj 10A tri fázy (ak napr. hlavný istič je len 25A). Ja však viac jazdím a občas miniem baterku dosť na to aby mi bolo treba znova nabiť počas dňa a tak mne sa veľmi hodí mať možnosť využiť tých 32A. A kto chce zdieľať zásuvky tak ideálne by bolo mať vyhradených 32A, inak sa mi tam ani neoplatí zastaviť, okrem v prípade núdze.
    Cez toto dokáže nabiť každý elektromobil a je to aj najlacnejšie riešenie. Kto chce si môže k tomu namontovať aj chránič typu A-EV, alebo B. Ale pre mňa osobne sú to zbytočne vyhodené peniaze navyše.
    Ako zdieľať odkazy na príspevky, Ako pridať obrázok, Ochranná fólia Xpel Ultimate
    Moje príspevky sú mojim duševným vlastníctvom chránené autorskými právami a NESMÚ byť použité/citované mimo teslaclub.sk bez môjho súhlasu.

    Komentár

    • Juro
      Administrator
      Gold Member
      • Mar 2014
      • 2208
      • juraj1702
      •   

      #22
      Za najideálnejšie riešenie považujem Farmer area, Kapusany, tu tiež nabije každý a s Typ 2 zásuvkou aj veľmi pohodlne:
      Click image for larger version  Name:	fetch?id=11712&d=1479142894.jpg Views:	1 Size:	248.4 KB ID:	12775
      Ako zdieľať odkazy na príspevky, Ako pridať obrázok, Ochranná fólia Xpel Ultimate
      Moje príspevky sú mojim duševným vlastníctvom chránené autorskými právami a NESMÚ byť použité/citované mimo teslaclub.sk bez môjho súhlasu.

      Komentár


      • Jiri GrandPa
        Jiri GrandPa komentoval
        Upraviť komentár
        Tak toto je samozrejme skutočne ideálne riešenie :-).
    • Juro
      Administrator
      Gold Member
      • Mar 2014
      • 2208
      • juraj1702
      •   

      #23
      Najuniverzalnejsie su obycajne 5 kolikove zasuvky. Kazdy predsa standardne nosi v aute vlastny16 alebo 32A mobilny konektor vhodny pre svoj elektromobil.
      A preco diskvalifikujete Tesla wallbox. Type2 je predsa v EU standard a kto ma v EU nestandard, teda type1, musi ratat s problemami.
      jux správna poznámka. Typ 2 je EU štandard a každý by mal na to myslieť pri výbere EV. Ďalej treba brať ohľad aj na osobu ochotnú poskytnúť zdieľané nabíjanie. Poskytne zadarmo nabíjanie a ešte ho nútiť aby kupoval zbytočne predražené nabíjačky (nemyslím tým Tesla wallbox, ten má férovú cenu) len preto aby potom na tom nabíjalo auto s Typ 1, ktoré nedokáže využiť maximálny potenciál Typ 2 zásuvky a tým pádom zbytočne blokuje Typ 2 zásuvku a ktorému by pritom rovnako dobre poslúžila aj domáca, alebo 5 koliková zásuvka (na ktorú kábel by mal mať ak chce mať EV auto).
      Drahé nabíjačky majú význam len v tedy ak chcem za nabíjanie vyberať peniaze.
      Ako zdieľať odkazy na príspevky, Ako pridať obrázok, Ochranná fólia Xpel Ultimate
      Moje príspevky sú mojim duševným vlastníctvom chránené autorskými právami a NESMÚ byť použité/citované mimo teslaclub.sk bez môjho súhlasu.

      Komentár


      • ICE666SVK
        ICE666SVK komentoval
        Upraviť komentár
        No a treba asi brat na zretel aj to, ze EV pridu z novymi generaciami aut a ked uz hyundai prisiel z kombinaciou Combo a Typ2 zasuvkou, tak mozno aj Nissan bude mat zasuvku na ryhclonabijanie CHAdeMO a druhu Typ2. Bohvie z cim pride EU Bolt zasuvkou? Podla mna treba aj toto zobrat do uvahy.

      • jux
        jux komentoval
        Upraviť komentár
        Kazdy elektromobil predavany v EU ma mat Combo zasuvku, ktorej cast pre AC je type2.
        Tak to ma Ioniq a tak to ma Ampera-E - ale vyzera to tak, ze Ampera-E podobne ako Ioniq ma len jednofazovu nabijacku, takze v type2 osadene len vrchne 3 vykonove piny a spodne 2 su prazdne.
    • voloda69
      Member
      • Mar 2016
      • 126

      #24
      ok, dakujem za info, to mi postacuje, ja som velmi specificky pripad, chapem jednoduche a lacne riesenie, ktore funguju, avsak mne sa paci, ked uz mam auto za napr. 80 tis. EUR (TESLA), tak aj ta nabijacka nech vyzera a ma to nejaku uroven. Takze predbezne pojdem do najvyssej rady KEBA (tie sa mi pacia) typ konektora 2, bez kabla. A to napriek tomu,ze ani nemam elektromobil :-), dobre nie ??? :-)

      Komentár


      • ozana
        ozana komentoval
        Upraviť komentár
        Vím o 2 ks použitých KEBA stanic na zeď k prodeji.

      • voloda69
        voloda69 komentoval
        Upraviť komentár
        Cauko, tak daj presne typy ake to su a aka je cena. diky.

      • Jiri GrandPa
        Jiri GrandPa komentoval
        Upraviť komentár
        Gratulujem.

      • ozana
        ozana komentoval
        Upraviť komentár
        2ks nabíjecích stanic 32 A PLC, RFID - KEBA cena za 2ks dobíječů 50 000 Kč vč. DPH.
        KC-P20ES240030-00R
        PN: 91264
        230/400V 3N~ 50/60Hz 32A

        Vyrobeno: 11/2013 Made in Austria
        Naposledy upravené ozana; 26-01-2017, 03:54.
    • voloda69
      Member
      • Mar 2016
      • 126

      #25
      Caute,
      viete niekto odpouacit firmu/cloveka, ktory by vedel odborne a sposobilo nainstalovat wallbox, pricom by zaroven zhodnotil nastavenia isticov, pripadne zhodnotil potrebne zmeny, ktore treba v elektro instalacii vykonat (zmeny isticov, zvysenie hlavneho istica, a pod.). Dakujem.

      Komentár


      • Martin V
        Martin V komentoval
        Upraviť komentár
        Viem sa ponuknut, Bratislava , mam prax 10 rokov, riesil som uz par ludom pripravu na nabijanie, a jazdim na Leafe akurat ze neviem dat reviziu.

      • voloda69
        voloda69 komentoval
        Upraviť komentár
        ok, je potrebna k tomu nejak revizia ? Zatial teda s Tebou ratam, ozvem sa ked mi pride wallbox. Diky.

      • Jiri GrandPa
        Jiri GrandPa komentoval
        Upraviť komentár
        Ak ideš urobiť verejne nabíjacie miesto tak by som ti reviziu vrelo odporucal.
        Aj keď to môžeš mat technicky dobre, čo nie je take ťažké, v prípade akokoľvek problému s úrazom elektrickým prúdom budeš bez revízie zodpovedný ty a nedoplatis sa.
        Predsa len si treba uvedomiť, že púšťas do auta 380 V. Možno som paranoidný.

      • Ludicrous
        Ludicrous komentoval
        Upraviť komentár
        na AKEKOLVEK elektricke zariadenie (mimo bezpecneho napatia) MUSI byt vykonana revizia. Ci ju ma niekto doma alebo na chalupe to je jeho vec, ale na verejne pristupnom zariadeni je to nutne.

      • Martin V
        Martin V komentoval
        Upraviť komentár
        Tak oficialne ku vsetkemu je potrebna revizia, ale ak to nie je na komercne vyuzitie (alebo bude kolaudovane) ale len sukromne tak ludia reviziu zvacsa nechcu. Samozrejme ja by som ju odporucal kvoli poisteniu nehnutelnosti alebo zaruke na auto. Viem samozrejme zabezpecit aj revizneho technika teda reviznu spravu.

      • voloda69
        voloda69 komentoval
        Upraviť komentár
        Nechcem tu polemizovat, ale ak sa wallbox napoji na existujucu elektricku siet, ktora uz mala reviziu, tak sa musi urobit nova revizia, resp. samostatna revizia ? Napr. ak mi prisli dorobit osvetlenie / cerpadla na bazen dodatocne po skolaudovani a revizii, tak mi nikto nedaval novu reviziu, alebo ciastkovu. Wallbox bude sucastou uz existujucej siete, nebude sa jednat o novo vybudovane miesto. Bude to skor sukromno / poloverejne miesto.

      • Martin V
        Martin V komentoval
        Upraviť komentár
        Ono to je takto s tou reviziou,wallbox sa pripaja priamo na nejaky istic (svorky istica-kabel-svorky wallboxu) to musi niekto urobit. nemal by to robit laik, ani osoba poucena ale elektrotechniks s §22 alebo §23 Osvedcenie ze je vsetko ako ma byt zapojene spravny istic ,dimenzia kabla, ulozenie kabla , a ze sa zariadenie nachadza v priestore do ktoreho je certifikovane vyda revizny technik §24.

        Ak ma wallbox klasicku certifikovanu zatrcku (europa myslim CE znacka)tak tu moze do zasuvky pripojit aj laik pretoze zasuvka do kotrej sa pripoji by mala byt zrevidovana.
    • jux
      jux
      Senior Member
      • Apr 2015
      • 1378
      •      

      #26
      Martin V - skutocne si myslite, ze v pripade problemov by Tesla vyzadovala od majitela tesly dodat revizie elektriny z kazdeho miesta kde bola jeho tesla nabijana? To je predsa nerealizovatelne.
      Navyse mnozstvo elektrickych instalacii urcite nesplna dnesne predpisy, ale to neznamena, ze majitel domu, garaze a podobne je povinny instalaciu prerobit na dnesne normy. Jednoducho v case kolaudacie bolo vsetko podla v danom case platnych noriem a neviem o mechanizme, ktory by majitelovi prikazoval instalaciu prerobit. Jedine ked je zrusena pripojka urcity cas (myslim, ze viac ako mesiac) dodavatel elektriny podmienuje nove pripojenie novou reviznou spravou.

      Komentár


      • Martin V
        Martin V komentoval
        Upraviť komentár
        Bol to len moj predpoklad, netvrdil som ze by to samotna Tesla vyzadovala v pripade nejakej reklamacie ktory by bola spojena s nabijanim.
        Moje skusenosti su vsak take ze niektory vyrobcovia zistovali ci zariedenie ktore dodali malo reviziu tj ci bolo spravne zapojene.

      • Marcel Pavlík
        Marcel Pavlík komentoval
        Upraviť komentár
        od určitého času sa "všade" píše minimálne o "odbornom" zapojení, hrozí sa sankciami, v práci sa robia školenia bezpečnosti k ovládaniu vypínačov svetiel, ... dokonca jednotliví revízni technici popierajú technické/revízne východiskové správy ... jednu vec ohľadom tejto konkrétnej témy viem presne:
        bývam v radovom dome, ktorý je pripojený na vnútroareálový rozvod elektriny. po rokoch distribučná spoločnosť v blízkosti postavila malý transformátor a pripoja nás naň. z ich požiadaviek na nás - vybudovať (mimo domy) prípojku po napájací bod, kde budú merania a REVÍZNU správu na "tie (nové) kusy kábla", od meračov po (pôvodné) rozvodné skrinky.

      • jux
        jux komentoval
        Upraviť komentár
        Pri zmenach odberneho miesta treba vzdy reviznu spravu, navyse kazda revizna sprava ma platnost tusim len dva roky.
        Ak ma odberne miesto reviznu spravu starsiu ako dva roky treba novu reviznu spravu. Teda ak pocas prvych dvoch rokov od zriadenia a zrevidovania elektromerovej skrinky na hranici objektu (v plote) nebola dohodnuta zmluva o odbere, tak treba novu reviznu spravu, inak distribucka nezriadi odber. Odber sa da dohodnut aj ked neexistuje este zapojenie domu z elektromerovej skrinky, ale musi sa dat namontovat nejaka zasuvka (y) na elektromerovu skrinku ako stavebny odber - samozrejme vratane projektu a reviznej spravy.

      • ICE666SVK
        ICE666SVK komentoval
        Upraviť komentár
        V minulosti som mal na starosti budovu, bol som jej spravca. ktora bola novopostavena a bolo to zdravotne stredisko nie lozkova cast iba ambulantna. Bezpecnostny technik mi hovoril ktore revizie sa maju kedy spravit a revizneho technika som po vychodiskovej sprave volal az po 6 rokoch. Okrem toho boli aj samostatne revizie vytahu. Ten mal len prizemie a 1. poschodie. Kontrola kazde 3 mesiace, revizia kazde 3 roky a revizia aj z bezpecnostnym technikom od statu raz za 6 rokov.

        Co sa tika revizie v sukromnych domoch pri novostavbych aj pri prestavbach je potrebna a potom je tusim len doporucena. Ozatka znie co nato ked sa nieco stane, povie trebarz poistovna ked ma uhradzat skodu. Ta to asi vyzadovat bude.
    • demo
      Member
      • Dec 2016
      • 84
      •      

      #27
      Ono taky wallbox sa da poskladat do ceny asi 250e(naklady bez prace). Najdrahsi je na tom asi ten typ 2 konektor, ktory si stale drzi cenu. Je jedno ci je to 16A(11kw) alebo 32A(22kw), to je len dane volbou kabla. Mozno by sa tam dalo spravit RFID ale bez GSM pripojenia. Display by ukazoval odobrate kwh. Pokial by bol niekto z okolia Novych Zamkov (Juhozapadne Slovensko), bol ochotny zo svojho nabijacieho miesta spravit verejne, tak by som mozno vedel par kusov poskladat za preplatene naklady.
      Sam som si taketo boxy dva postavil a uz 3 mesiace na nich nabijam, sice len jednofazove, ale to je skoro to iste.

      Komentár


      • jux
        jux komentoval
        Upraviť komentár
        Aku riadiacu elektroniku pouzivate? Vlastny vyvoj, alebo podla niektoreho navodu na internete, alebo hotovu kupenu?

      • demo
        demo komentoval
        Upraviť komentár
        Je to zalozene na OpenEVSE, ale bude tam treba spravit upravy, aby to zvladalo merat 3 fazy, takto to meria len jednu. Vyrobil som si plosak, osadil som ho. Oficialna cena za to OpenEVSE je "trocha mimo".

      • jux
        jux komentoval
        Upraviť komentár
        Jasne. Dorobili ste prudovy chranic?

      • demo
        demo komentoval
        Upraviť komentár
        Vo verzii, ktoru som robil, bol ten prudovy chranic spraveny aj s jeho testom pri kazdom zapnuti.

      • jux
        jux komentoval
        Upraviť komentár
        Ste sikovny, Ja som si vyrabal na mieru mobilny konektor pre TMX. Radsej som len kupil hotovu ozivenu kompletnu trojfazovu elektroniku s pr. chr. aj s krabickou a priechodkami. Napojil som len kable podla mojej volby a konektory. Pouzil som 4mm2 kabel pre silnejsiu nabijacku TMX (a TMS po facelifte). Elektronika ma max limit nastaveny na 25A, hoci je povodne dimenzovana na 32A.

      • demo
        demo komentoval
        Upraviť komentár
        Obrazok takej skatulky: https://drive.google.com/open?id=0By...mlwbEx2X01Ea2c
        Samozrejme pre vonkajsok a verejnost by sa pouzila hlinikova krabica a prekrytie displaya. Potenciometer by sa nepouzil, tlacitko na ovladanie by slo dovnutra.

      • Peterka
        Peterka komentoval
        Upraviť komentár
        Demo, poslal som ti sukromnu spravu. Sorry za tykanie, ale na forach, kam chodim si tykame :-)
    • voloda69
      Member
      • Mar 2016
      • 126

      #28
      Caute, vie niekto poradit aku dlzku moze mat napajaci kabel, t.j. max dlzka, ide mi hlavne o nabijanie doma, nie vlacenie v aute. Alebo je to jedno, len sa vykon nabijania spomali. Diky za vysvetlenie, resp. prakticke priklady.

      Komentár


      • demo
        demo komentoval
        Upraviť komentár
        Pokiaľ je ten kabel dostatočne dimenzovaný, tak sa len minimálne spomalí nabíjanie. Na 16A (klasický zásuvkový obvod) sa používa vodič s prierezom 2.5mm^2. Pozor by so dával hlavne na tie jednotlivé 240V zásuvky. Nissan má tuším v tej zástrčke aj teplotné čidlo a v prípade prehriatie nepríde k poškodeniu.
    • jux
      jux
      Senior Member
      • Apr 2015
      • 1378
      •      

      #29
      Prudove zatazenie vodicov je dane viacerymi parametrami, no zjednodusene mozno povedat, ze hlavnym parametrom je prierez medi.
      Tiez zjednodusene mozno povedat, ze 1mm2 medi zvladne 6A. Teda na 16A treba 2,5mm2, pre 24A treba 4mm2 a pre 32A treba 6mm2. Konkretne kable maju konkretne hodnoty povolenych maximalnych prudov pri urcitej maximalnej teplote okolia. Doporucujem gumenne kable - plastove maju horsie tepelne vlastnosti. Dlzka kabla nie je problem, nejaky ubytok napatia bude, ale to nevadi. Energia sa trati na kazdom kabli uz od elektrarne. :-)
      Doma je spravidla dost casu a spravidla netreba nabijat maximalnym prudom. Predlzovacie kable su pri nabijani elektromobilov zakazane, ale ked predlzit treba, viete co robite a mate spravnu predlzovacku.... Ja predlzovacku v aute nosim - na niektorych miestach, kde nabijam pocas navstev ju potrebujem.
      Elektromobilistom doporucujem kupit si infrakameru k mobilu (napr. FLIRONE) a po chvilke nabijania pozriet teploty kablov, konektorov a elektroniky..
      Da sa pekne pozriet ako sa otepluju vodice aj pod omietkou, aj ako su teple istice v rozvadzaci.

      Komentár


      • ICE666SVK
        ICE666SVK komentoval
        Upraviť komentár
        A ake teploty su OK a ake uz kriticke? Ked uz bude mat niekto tu kameru a budu mu tam naskakovat cisla, aby sa vedel zariadit. Je to OK, alebo hups racej to vypnem.

      • Jiri GrandPa
        Jiri GrandPa komentoval
        Upraviť komentár
        Izolacie standardnych kablov su normovane na 65 stupnov maximalne. Osobne by som odporucal drzat teplotu pod 55 stupnov.

        Pokial je rozvod spravne isteny tak pri dlhodobom zatazeni by mal istic vypnut uz pri prekroceni 10% jeho hodnoty. Problem je v tom, ze elektrikari casto pouzivaju vacsie hodnoty isticov ako by mali. Bezne vidim 20A istic na 2.5 mm2 vedeni alebo 16A na 1.5 mm2.
        Ono to v normalnej praxi nie je problem, pretoze takmer vsetky spotrebice "tahaju" velky prud len narazovo (pracka, umyvacka riadu, sporak, mikrovlnka) ale v pripade nabijania hohorime az o radovo hodinach a k prehriatiu vedenia (podla ulozenia) pride zarucene do 30 minut.
        Naposledy upravené Jiri GrandPa; 22-05-2017, 09:52.
    • Jiri GrandPa
      Senior Member
      • Dec 2016
      • 707
      • viera8131
      •      

      #30
      Tu je super kalkulator prudoveho zatazenia podla podmienok. Zalezi nielen na priemere vodicov ale aj na sposobe ulozenia kabla a moznom teplotnem zatazeni (napr. zohriatie slnkom).

      http://elektrika.cz/jisteni-kabelu

      Ked sa budes riadit tym co napisal Jux hore neurobis chybu v ziadnom pripade.
      Naposledy upravené Jiri GrandPa; 08-02-2017, 04:08.

      Komentár

      Pracuje...
      X