Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Domaca pripojka na nabijanie

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky

  • Domaca pripojka na nabijanie

    Pre inspiraciu prikladam fotky mojej domacej panelakovej nabijacej pripojky a zaber zo stropnej kamery s rybim okom. K pripojke mam aj reviznu spravu aby bolo vsetko podla predpisov. Byt ma v rozvodnej krabici 3-fazovy 25A hlavny istic z ktoreho vedie odbocka do novej krabice s isticom a chranicom vyhradenym pre garazovu pripojku. Kabel je asi 65m dlhy (5x6mm2 hrube droty) a vedie do podzemnej garaze. Cast je vedena v stropnych podhladoch a cast v plastovej trubke. Zaroven s kablom som potiahol uz aj ethernet na pripojenie IP kamery a wifi pre auto. Na parkovacom mieste na stene je wallbox (od p. Kubisa - inchanet.cz) s konektorom Type2 a kablom napevno. Je vyvedena aj odbocka na 16A cervenu CEE zastrcku (keby nahodou wall box neposluchal, pripojim k nej UMC). Wallbox aj cervena zastrcka su istene 16A ale kablove vedenie je hrubkou dimenzovane na 32A.

    Upgrade v buducnosti by mal byt velmi jednoduchy. Mne a mojej Tesle model S so single chargerom to takto zatial bohate staci. Nabijaci konektor mam pocas parkovania stale pripojeny (odporuca Tesla Motors) a Tesla aplikacia ma na mobile asi kazdy treti den notifikuje o automatickom dobiti (kompenzacia samovybijania).

    Ak Elon prekvapi a uvedie model 3 so 17kW nabijackou, bolo by skoda nevyuzit 24A. Mne by potom ten hlavny 25A istic neutiahol ostatne spotrebice a musel by som podat ziadost do elektrarni o silnejsi istic a platit vyssi pausal.

  • #2
    Aká bola cena wallboxu nakoľko na stránke im chýba cena.

    Komentár


    • nemo
      nemo komentoval
      Upraviť komentár
      400 eur aj s isticom a chranicom

  • #3
    Na domáce nabíjanie úplne stačí klasická zásuvková rozvodnica za cca. 100e aj s ističom a chráničom. Nič viac. Ja to používam už vyše dvoch rokov. Kábel k tomu (na 16A a 3x16A) dáva Tesla automaticky v cene auta.
    Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	zasuvkovarozvodnica.jpg
Videní:	4
Veľkosť:251,7 KB
ID:	8620

    Ako zdieľať odkazy na príspevky, Ako pridať obrázok, Ochranná fólia Xpel Ultimate
    Moje príspevky sú mojim duševným vlastníctvom chránené autorskými právami a NESMÚ byť použité/citované mimo teslaclub.sk bez môjho súhlasu.

    Komentár


    • srckoooo
      srckoooo komentoval
      Upraviť komentár
      Najlacnejšia a najjednoduhšia vec je vyviesť z rozvodnice kde bude požadovaný istič kabel do exteriéru kde sa namontuje len 400V zásuvka, ktorá v dnešnej dobe má aj z vrchu 240V. ak neberiem kábel tak do50eur a vyzerá to omnoho krajšie na fasáde.

    • 1fisker
      1fisker komentoval
      Upraviť komentár
      Len sa čudujem, prečo všade propagujete kadejaké wallboxy za premrštené ceny, keď presne na tomto mieste tvrdíte, že stačí takáto skrinka za pár eur. Nebolo by slušnejšie nenahovárať zákazníkov na tie nezmyselné wallboxy?

  • #4
    na 6mm2 med možeš dať oficiálne aj 40A nakoľko na 10Aistič svetelných rovodov sa dáva 1,5mm2. Samozrejme 6mm2 znesie aj omnoho väčšie prúdy. Ak chceš požadať o väčší hlavný istič tak ak niesi firma tak nebudeš platiť vyššie paušálne poplatky, tie platia iba prípojky na IČO.

    Komentár


  • #5
    Po rocnom pouzivani wallboxu (11kW) na tomto vedeni som po celu dobu nemal akykolvek problem, istic nebol ani len raz vyhodeny. Musim zdoraznit aj pohodlnost pouzivania konektora Type 2 napevno na wallboxe. Cerveny CEE na stene by uz mohol byt vyvaklany ak by som donho kazdy den zasuval UMC.

    Komentár


    • #6
      Pôvodne zverejnené od nemo Pozrieť príspevky
      Po rocnom pouzivani wallboxu (11kW) na tomto vedeni som po celu dobu nemal akykolvek problem, istic nebol ani len raz vyhodeny. Musim zdoraznit aj pohodlnost pouzivania konektora Type 2 napevno na wallboxe. Cerveny CEE na stene by uz mohol byt vyvaklany ak by som donho kazdy den zasuval UMC.
      Ja do CEE každý deň nezasúvam. Ja tam mám kábel zasunutý stále, už skoro 4 roky a nemám s tým žiaden problém.
      Ako zdieľať odkazy na príspevky, Ako pridať obrázok, Ochranná fólia Xpel Ultimate
      Moje príspevky sú mojim duševným vlastníctvom chránené autorskými právami a NESMÚ byť použité/citované mimo teslaclub.sk bez môjho súhlasu.

      Komentár


      • #7
        Original Wallbox Tesly (32A) stojí cca 500 Eur. Je to levnější než druhý mobile connector. Přijde mi to jako must have, protože nechat mobile connector trvale zapojeny v zasuvce a jezdit bez kabelu mi přijde dost divné. A každý den ho vytahovat a uklízet do auta?

        Komentár


        • #8
          Pôvodne zverejnené od Amalka Pozrieť príspevky
          Original Wallbox Tesly (32A) stojí cca 500 Eur. Je to levnější než druhý mobile connector. Přijde mi to jako must have, protože nechat mobile connector trvale zapojeny v zasuvce a jezdit bez kabelu mi přijde dost divné. A každý den ho vytahovat a uklízet do auta?
          Original Wallbox Tesly doma je úplne zbytočný, a v porovnaní s káblom čo som od Tesly dostal k autu zadarmo, je aj dosť drahý. Plus Original Wallbox Tesly, v prípade núdze, si ho nemôžem zbaliť do auta a zobrať zo sebou. A na cesty mám 22KW kábel s adaptérmi.
          Ako zdieľať odkazy na príspevky, Ako pridať obrázok, Ochranná fólia Xpel Ultimate
          Moje príspevky sú mojim duševným vlastníctvom chránené autorskými právami a NESMÚ byť použité/citované mimo teslaclub.sk bez môjho súhlasu.

          Komentár


          • Jiri GrandPa
            Jiri GrandPa komentoval
            Upraviť komentár
            Ale to je to iste ako pise Amalka. On vozi original UMC so sebou a ma fixny HPWC a ty mas fixne UMC a vozis "zmenseninu HPWC=rovnaka funkcia" za rovnaku cenu. Akurat ze v tvojom pripade je vyhoda mat moznost nabijat na ceste rychlejsie.

          • Juro
            Juro komentoval
            Upraviť komentár
            Plus moje akože "fixne UMC" si môžem kedykoľvek zobrať zo sebou v prípade núdze, napr. pokazený prenosný "HPWC" alebo požičať, alebo v prípade niekoľkodňového pobytu inde si budem môcť zobrať akože "fixne UMC" zo sebou a vytvoriť si tam zo zásuvky akože "fixne UMC", atď.

        • #9
          Ja tiez nemam doma wallbox ale pouzivam doma mobilny konektor 16A3F co bol dodany k tesle - ten pouzivam najcastejsie a staci mi 16A, lebo doma je vzdy dost casu. V aute (tesla s 16,5kW nabijackou) nosim 24A3F mobilny konektor (vlastna vyroba z 3f4mm2 vodica dlzka10m, type2 konektora, 32A5koliku a kupenej elektroniky MK). Dalej nosim 4mm2 3F predlzovacku tiez dlzky 10m s 32A koncovkami, tiez mam v aute vsetky redukcie na 16 a 32A stvor a patkoliky a aj na obycajnu 1F/16A zasuvku. Samozrejme nosim aj type2 kabel 3F4mm2 vlastnej vyroby dlzky 5m s modifikovanym (skratenym) type2 aby sa dal pouzit aj ako "type2 predlzovacka". Takze ak je treba, mozem zapojit vsetky kable do serie a auto tak moze byt aj 25m od zasuvky 3F/32A, (3F/16A, 1F/16A). Pripominam, ze pouzivanie predlzovaciek a redukcii je len pre tych co presne vedia co robia. A samozrejme nosim aj tesla chademo adapter.

          Komentár


          • #10
            Inak mam jedno upozornenie pre tych, ktori uvazuju o nabijani EV zo solarnej elektrarne - nie je jedno aky mate doma wall box. Prave prechadzam obdobim studia informacii ako optimalne vyuzit vykon FVE pre nabijanie auta tak, aby nebol "ani elektron nazmar" pri slnecnych dnoch a chce to fakt dobre premysliet.
            Clovek potrebuje zariadenie s moznostou komunikacie s riadenim hybridneho striedaca a dialkovym nastavovanim nabijacieho prudu podla aktualneho prebytku so striedaca. V kazdom pripade sa cena kupy inteligentneho wall boxu zapojeneho k FVE za par rokov vrati.
            Ked to budem mat hotove tak napisem nejaky blog o tom, lebo som podobne informacie v slovencine nenasiel.
            Nejlepsie informacie su na holandskom a nemeckom Tesla klube.
            Happy S

            Komentár


            • Jiri GrandPa
              Jiri GrandPa komentoval
              Upraviť komentár
              To by urcite mohol, lenze wallbox nie je vsetko. Druhy komponent je inteligentny spravca/kontroller rozdelovania vykonu, ako napr. od firmy Loxone. A ten musi komunikovat s nabijackou. Ked budem mat cas napisem viac.

            • jux
              jux komentoval
              Upraviť komentár
              Ked som sa s Kubisovcami rozpraval, hovorili, ze budu vyrabat inteligentny wallbox, co bude sledovat spotrebu na privode - na hlavnom istici do domu/bytu pricom wallbox da elektromobilu len tolko energie, aby nebol vstupny istic pretazeny. O kombinacii s fotovoltaikou som s nimi nehovoril, no to bude zrejme nieco podobne, a zrejme to maju urobene, lebo maju fotovoltaiku vid roznovan.cz/~kubis/

            • Jiri GrandPa
              Jiri GrandPa komentoval
              Upraviť komentár
              Nooo, to by bolo ono.
              Jediny rozdiel je v tom, ze v pripade, ktory spominate je vykon zdroja pevne dany (cize ten nemusia merat, staci merat spotrebu domu) ale v pripade FVE musite aj merat vykon zdroja. Plus (aspon u mna) v pripade tretieho zdroja/zataze (baterie domu) je mozne podla stavu tejto baterie ju vyuzivat ako buffer (kratkodoby) v pripade, ze vykon FVE kolise kvoli mrakom a sucasne dobijat aj tu pri zvyseni vykonu.
              Cize mame 3 zdroje (FVE, bateria domu, grid) a 3 spotrebice (dom, bateria domu, EV) s moznostou nastavovania priority tokov, ci uz fixnou alebo dynamickou podla stavu zdrojov. Cele to musi byt dynamicke z max. 1 sekundovym oneskorenim reakcie.
              Celkom komplexny problem ale da sa krasne riesit.

          • #11
            Ja som kupil Tesla Wallbox, pretoze chcem mat nabijanie v garazi co najkomfortnejsie (nie len pre mna, aj pre manzelku). Cca 2 mesiace dozadu mala spolocnost Magna Energia specialnu tarifu pre elektromobily. Bol som nadseny, pretoze kWh vychadzala okolo 10c aj s distribuciou a to po cely den a noc. Projekt pripojky v garazi mi casom pokrocil do finale, zavolal som do Magny a bolo mi oznamene, ze nova vyhlaska tuto specialnu tarifu "zabila" a teda uz sa neda objednat, stiahli ju z cennika.
            Takto sa vazeni podporuje elektromobilita na Slovensku v praxi. Hlavne treba posielat bannikom desiatky milionov a podporovat vyrobu spinavej elektriny.

            Komentár


            • #12
              JiRiGrandPa pls. uz to mas vsetko zapojene a funkcnu aj FVE. Dost by ma to zaujimalo ako si to cele vyriesil. Budem totiz na dom davat 4kWp v panepoch plus 9,6kWh v LiFePo4 baterka v dome a 4kW menic. dik R

              Komentár


              • Jiri GrandPa
                Jiri GrandPa komentoval
                Upraviť komentár
                poslal som ti súkromnú správu už dávnejšie. Pozri to.

            • #13
              Tesla Wall box je super v tom, že je veľmi pohodlne ho používať (to bol faktor pre moju ženu - stlačiš gombík a aj dvierka ti otvorí ) a kábel nikde nezavadzia.
              Zistil som jednu dalšíu zaujímavú vlastnosť. Je možné ho zapojiť buď na 3, 2 alebo jednu fázu a pri jednej fáze, povedzme keď nemáš 3 fázový rozvod, auto dovolí až 32A aj keď mám len 16.5 kW nabijacku v aute. Určite by to dovolilo aj pri 11 kW nabíjačke.
              Zrejme proste pripojí vstupy do všetkých fáz paralelne.
              V prípade výpadku napájania počká 2-3 minuty a začína nabijanie znovu.
              Happy S

              Komentár


              • nemo
                nemo komentoval
                Upraviť komentár
                S pohodlnostou pouzivania Type2 konektora visiaceho z wallboxu na stene mozem len suhlasit.

                Bolo by zaujimave otestovat nabijanie single chargerom (11kW) v Modeli S na dvoch 32A fazach. Najprv na Tesla wallboxe a potom na dalsich wallboxoch.

              • jux
                jux komentoval
                Upraviť komentár
                Pripojenie fazovych vodicov funguje v Tesla wallboxe a tesla mobilnom konektore rovnako ako v inych mobilnych konektoroch - jednoducho sa spoja cez rele. Skusal som to na 16A 3F tesla MK aj na viacerych 32A trojfazovych MK, Da sa nabijat jednou, dvoma a samozrejme aj troma fazami, no prva faza musi byt vzdy zapojena, lebo sa cez nu napaja elektronika MK a zrejme to ma tesla wallbox urobene rovnako.

            • #14
              Na dvoch fázach má moja maximálny prúd 24A ( tak isto ako pri troch) takze tam sa žiadne navýšenie max prúdu nekoná. To iste bude 11 kW verzia nabíjačky.
              Naposledy upravené Jiri GrandPa; 16-05-2017, 18:36.
              Happy S

              Komentár


              • nemo
                nemo komentoval
                Upraviť komentár
                Ako bolo potom myslene toto?
                "Je možné ho zapojiť buď na 3, 2 alebo jednu fázu a pri jednej fáze, povedzme keď nemáš 3 fázový rozvod, auto dovolí až 32A aj keď mám len 16.5 kW nabijacku v aute. Určite by to dovolilo aj pri 11 kW nabíjačke. "

              • nemo
                nemo komentoval
                Upraviť komentár
                Teda pri jednej faze by mohol single charger 11kW potiahnut aj 32A a nabijat auto vykonom 7,3kW? V tom pripade by sa zislo otestovat to na jednej faze 48A ci bude nabijat 11kW. Zda sa mi to mozne, pretoze v US maju bezne len jednu fazu s ovela vyssimi prudmi.

              • Jiri GrandPa
                Jiri GrandPa komentoval
                Upraviť komentár
                Odpoved na tvoje otázky:
                1. Áno.
                2. Európska verzia HPWC má maximálny prúd 32A. Viac ti nedovolí.

            • #15
              Nema niekto skusenost s mobile conector failure. Už dva dni nenabijam v garaži kvoli tejto hlaške. V cable conector manual-e som sa dočital že 5 červených flashov na displai kábla znamená chybné pripojenie konectoru . Asi je trochu vyheblany kedže sem tam menim 220 za 380 konektor a naopak. Pred týždňom keď sa problém objavil prvý krát to vyriešilo prefuknutie od pripadnej špiny po opakovaných pokusoch to nakoniec išlo. Teraz po týždni som zase prehodil 220 na 380 a zase rovnaký problém 5 červených flashov , prefuknutie nepomohlo , skusil som contact spray nepomaha. Rest gombik na nabijačke, nepomaha. Mate niekto nejaku radu.

              Komentár


              • Jiri GrandPa
                Jiri GrandPa komentoval
                Upraviť komentár
                Tipujem to na špinu v konektore auta. Tam to poriadne vyčistí aj vnútri okolo pinov.

              • jux
                jux komentoval
                Upraviť komentár
                Predpokladas, ze problem je v dvojradovom 7 pinovom konektore MK dodavaneho k tesle?
                Kolkokrat si menil 230V na 400V adapter v teslackom MK? Mal by zvladnut tisice zastrceni/ vystrceni. Problem je pri 230v alebo pri 400V, alebo pri oboch? Ked je tam necistota, to by bolo citit pri zasuvani. Tiez by to bolo vidiet na silnom svetle pripadne lupou. Ak su tam necistoty, ponor konektory do liehu a potom lieh vytras, pripadne opakuj. Pozri hlavne dva male piny, ci nie su poskodene. Na SC problem nikdy nebol?
            Pracuje...
            X