Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

TM3 SR alebo Elroq85

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • pEpE
    Junior Member
    • Mar 2025
    • 2

    TM3 SR alebo Elroq85

    Caute,

    som tu nový, momentálne riešim situáciu v práci si budem môcť pravdepdoobne vybrať medzi dvoma EV a to ako som písal v názve buď Tesla Model3 SR alebo Škodu Elroq 85.

    Nejaké nazory pre a proti? Čo by ste si vybrali vy?

    Vďaka.
  • dango
    Moderator
    Gold Member
    • Nov 2014
    • 720
    •   

    #2
    ja by som si vybral embéčku uz len kvoli kufru, ktory ma 3 strasne debilny

    Komentár

    • Vilo
      Member
      • Sep 2017
      • 133
      •   

      #3
      Ak je pre Teba dôležitá spotreba, spoľahlivosť, infotainment a bezpečnosť, tak TM3.
      Ak je pre Teba dôležitý veľký kufor a servis v blízkosti (ktorý pri Škode budeš potrebovať častejšie), tak Škoda.

      Komentár


      • dango
        dango komentoval
        Upraviť komentár
        bezpecnost - ano, ak chces si otrieskat hlavu o volant, lebo sa auto rozhodne ti niekolkokrat za cestu skocit na brzdu alebo miknut volantom, lebo zprava sa priblizuje ine auto

      • Vilo
        Vilo komentoval
        Upraviť komentár
        VW/Škoda to robí častejšie a agresívnejšie ako Tesla (ak odvtedy ako som mal ID.3 nejaké výrazné vylepšenia nenastali v tomto smere)

      • Vilo
        Vilo komentoval
        Upraviť komentár
        Nehovoriac o tom, že na Tesle tých asistentov nastavíš a máš ich stále zapnutých alebo vypnutých.
        Pri VW/Škode sa to resetuje keď sa auto vypne, takže keď niekam vyrazíš, pred jazdou Ťa nenapadne to vypnúť, až keď Ti pri obiehaní prvého cyklistu strhne volant do cyklistu to vypínaš za jazdy, pričom vypínanie je za účelom nebezpečnosti neergonomicky schovené v menu.

      • dango
        dango komentoval
        Upraviť komentár
        za 4 roky sa mi nestalo ani raz, aby mi ID.3 skocila na brzdu "len tak" alebo uhla volantom, lebo vo vedlajsom pruhu sa zjavilo ine auto

      • Vilo
        Vilo komentoval
        Upraviť komentár
        dango tak možno už poopravovali SW.
        Ale 3 roky som jazdil na ID.3 (rv.2020), zbytočné brzdenie za jazdy bolo zriedkavé, pri parkovaní časté a nepríjemné (pravda je, že pár krát to zachránilo lak), ale pri obiehaní cyklistu alebo vyhýbaní sa oprotiidúcemu kamiónu, ktorý ide príliš v strede cesty bez použitia smerovky vždy malo za následok nepríjemné strhnutie volantu smerom na objekt, ktorému som sa vyhýbal.

      • milan84
        milan84 komentoval
        Upraviť komentár
        pozeram a citam, ze Vilo je odbornik na koncernove auta. Cas plynie, veci sa vylepsuju a zdokonaluju. Ked uz opomeniem tvoju narazku, ako je tesla vraj bezpecnejsia, tak kolega najprv si nastuduj, akym vyvojom si auta MEB presli. Na Elroqu uz nemusis potvrdzovat ziadny profil, po par sekudach to zmizne same. Upozornenie na rychlost mas na jedno kliknutie na ikonku, podobne ako tesla ten reproduktor pri znacke rychlosti. "autopilot" nezapinas pri preradovani z pruhu do pruhu znova, ako v tesle. Dokonca ti bez vahania funguje preradovanie a netreba si doplacat ziadny FSD. Nabijanie ma 85ka rychlejsie ako tesla a hlupu narazku, ze pri Skode bude castejsie treba servis, to si fakt nechaj pre deti.
        Niekedy nechapem tieto demagogie. Clovek sem pride, chce si spravit nazor a docita sa tu taky bullshit ako na facebooku pod profilom fica.

      • Vilo
        Vilo komentoval
        Upraviť komentár
        milan84 Ale si sa rozbehol. Uvedomujem si, že moje skúsenosti s VW nemusia byť aktuálne a tak som veľmi jasne uviedol kedy, koľko a na akom aute som mal skúsenosti a prezentujem názory na základe tohoto. Netvrdím, že poznám objektívnu pravdu, viac krát som uviedol, že to pre VW/Škode je tak a tak, ak to odvtedy nevyriešili.
        Väčšina účastnkov tohto vlákna poskytlo svoje názory bez toho, že by uviedli na základe akých skúseností sú založené. Snažil som sa férovo poskytnúť svoj názor na základe reálnych skúseností, tak nerozumiem, prečo Ti práve moje príspevky vadia.

      • SKolja
        SKolja komentoval
        Upraviť komentár
        Vilo nemusis sa hned urazat, Ale milan84 ma tentokrat pravdu, ja som v roku 2020 jazdil Ioniq28kW a na zaklade toho by som si netrufal davat rady k Insteru.
        Je pekne ze si povedal ake auto a kedy to bolo, ale z toho si neznaly citatel nemusi vediet urobit obraz a moze si mysliet ze tvoje tvrdenia sa daju aplikovat. Inak nedava zmysel to tu spominat.
        5 rokov v elektromobilite je sialene vela. Co bolo vtedy uz davno neplati (aj ta Tesla uz je teraz ine auto ;-))

      • Taur
        Taur komentoval
        Upraviť komentár
        "aj ta Tesla uz je teraz ine auto" nieeeeee Juniper netreba kupovat lebo Tesly kedysi v praveku mali zliaty lak, nelicovali im plechy, zatekalo okolo okien, poloosi sa menili kazdu chvilu a neviem co este. Hej a na rozdidel od Skody sa do servisu s Teslou vobec nechodi, lebo ziadny tu nieje.

      • SKolja
        SKolja komentoval
        Upraviť komentár
        Taur teraz neviem ci to bola pozitivna alebo negativna narazka na moj koment. (Pre uplnost ja som to myslel pozitivne, podla toho co som videl, zazil a pocul, tak novy TMY je kvalitativne naozaj o triedu lepsi ako stary a TM3 podobne)

      • Taur
        Taur komentoval
        Upraviť komentár
        SKolja 2v1 Pozitivna na kvalitativny posun Tesiel a negativna na nedostatocnu servisnu siet.

      • Pepo096
        Pepo096 komentoval
        Upraviť komentár
        milan84 si strasne haklivy na ten koncern.
        Ked napises, ze Skoda bude nabijat rychlejsie, mohol si korektne dodat, ze zaroven na tej nabijacke bude castejsie. Podla roznych testov ma ten Elroq spotrebu okolo 21kWh a na Tesle si ty sam nameral 15,5kWh, co je sakra rozdiel.

        Taur kedze uz Tesly maju a zaroven ide o firemne auto, nepredpokladam, ze zrovna servis bude klucovy faktor pri vybere

      • milan84
        milan84 komentoval
        Upraviť komentár
        Pepo096 myslim, ze je pochopitelne, ze na 1000km tripe bude Skodovka nabijat castejsie, kedze je to SUV vs sedan. Reagoval som na "rychlejsie nabijanie". A to je fakt. Ako casto cestujes tak, ze mas viac DC po sebe?

      • Wilo
        Wilo komentoval
        Upraviť komentár
        dango no mne sa to na Borne VZ stalo opakovane, uz som to tu pisal, a v uplne primitovnych situaciach, asistenta radsej ani nepouzivam. Najnovsi software, vyroba Q3/2024. Nezda sa mi, ze by to bolo nejako horsie alebo lepsie ako v Tesle. Servis mam presne 7km od domu (Teslu mam 40km), ale ta ochota personalu, ignoracia poziadaviek, neustale urgencie, to je normalne za trest 🙈 pred kupou boli vsetci samozrejme ako med. Cakanie na termin na vymenu zadnych parkovacich senzorov (odisli 1 mesiac po kupe) bolo 2 tyzdne, co je totozne ako som mal s Teslou. A to bolo za podmienky, ze nechcem nahradne auto. Ak by som chcel nahradne auto, cakacka bola vyse 1 mesiaca, v koncernovom servise. Luxusne 👌 spotreba Born VZ priemerka 24-25kWh/100, TMY okolo 17-18kWh, co mi pride pri aute skoro polovicnej velkosti a podstatne nizsieho vykonu celkom zaujimave. Vodic aj jazdny styl rovnaky, akurat gumy ine (Born Conti, TMY Michelin), obe R20. Jedine pozitivum za mna je zatial rychlejsie nabijanie, ktore vsak neviem vyuzit.

        Ale porovnavaju sa tu dost rozdielne auta, SUV vs sedan, asi dost zalezi od potrieb, a tam sa rozhodne. To je najdolezitejsi faktor. Ak sa eventualne zavedu dane na EV, ako mame teraz od 1.4. v AT, tak ta Skoda by mohla byt do buducna podstatne lacnejsia kvoli vykonu. Ale bohvie ci je to vobec na programe nejakej vlady.

      • Taur
        Taur komentoval
        Upraviť komentár
        Wilo Rozdiel je ze koncernovych servisov mas zvycajne rozumne dostupnych habakuk a mozes si vybrat kdezto Tesla ked je najblizsi 300km a dalsi 500km resp. vsetky v cudzich statoch tak na vyber nemas. Ja sam chodim do servisu vo vedlajsom meste vzdialenom 40km lebo som tam spokojny s ich sluzbami na rozdiel od tych v mojom meste.

        Ake prosim ta vymysleli nove dane na EV v AT? Iba na EV?

      • Wilo
        Wilo komentoval
        Upraviť komentár
        Taur no obvolal som vtedy 4 servisne strediska, situacia vsade rovnaka, tak som zostal v tom najblizsom. Moja pointa nie je teraz flejmit, len hovorim, ze ten servis, ktory kazdy spomina ako vyhodu, az takou vyhrou nie je 🙈 v Tesle som dostal rychlejsi termin o 2 dni.

        Doteraz boli EV oslobodene od dane z motorovych vozidiel (KfZ Motorbezogenesteuer), platili len spalovaky podla vykonu a emisii. Od 1.4. zavadzaju dane aj na EV, vypocitava sa na zaklade vzorca hmotnosti a vykonu. Male a slabe EV maju vyhodu, je to par drobnych. Na Born VZ to vychadza dakych 400€ rocne lebo RWD. TMY ma sice nizsiu hmotnost ako Born, ale AWD, a tam sa vykon spocitava, takze mi to vychadza cez 900€ rocne. Mesacne to nie je ziadna tragedia, ale zacina to byt temou. V buducnosti to pojde este urcite hore, vypadok na spotrebnej dani z PHM a cestnej dani bude treba niekde nahradit Najviac to postihne nemecke krabice ako EQS alebo eTron, co vazia ako 3 kravy. V zasade ok cesta za udrzatelnostou, tlacit hmotnost dole, a tym nepriamo aj spotrebu 🤷‍♂️

      • Taur
        Taur komentoval
        Upraviť komentár
        Heh, ze 400-900e par drobnych. Dufam ze nasi neokopiruju sadzby od AT.

      • Wilo
        Wilo komentoval
        Upraviť komentár
        Taur par drobnych ako ze 400 rocne mas cenu kablovky alebo co… zas nezabije. 900 uz citis viac… 2.7 tonova skatula s dvomi, tromi motormi uz bude peklo 🙈 ale cielovka neriesi, a vacsina EV bude asi firemnych tak realny dopad je otazny. Jednu dan zplatis, z inej odratas

      • Taur
        Taur komentoval
        Upraviť komentár
        Wilo Lenze tych vydajov, dani, poplatkov ... okolo auta je uz viac nez dost, takze kazdy dalsi spendlik slona boli.
        A nezabudaj ze ked vraj EV stoja 2x tolko co spalovaky uz som pri kupe zaplatil na DPH 2x tolko co majitel ICE, tak co ma maju co este zdanovat...
        Naposledy upravené Taur; 14-03-2025, 15:13.

      • dango
        dango komentoval
        Upraviť komentár
        Wilo tak to ja mam asi zazracne stastie, ze ten moj koncernovy vyrobok je taky dobry uz 4 roky / ~80tkm. To iste mozem povedat o aj servisoch
    • pEpE
      Junior Member
      • Mar 2025
      • 2

      #4
      Caute,

      Diky za nazory, to roztrieskanie hlavy o volant verim ze nehrozy pouzivam bez. pas ale ano pocul som ze sa to stava. Teraz jazdim na fabci III combi a front assist mi to spravil iba raz ked som vychadzal do prudkeho kopca z podzemnej garaze, inac mi zachranil nedobrzdenie asi 3-4 x.

      Urcite si dam skusobnu jazdu na emebcke, tesly na firme uz nejake mame takze len poziciam od kolegu.

      Btw. Skodovka to vraj upravila v infotainmente
      ​​kde si nastavis dopredu co chces nechces mat zapnute a pred kazdou jazdou to vies tukom nastavit podla seba.

      ESte raz dik.

      Komentár

      • SKolja
        Member
        • Dec 2018
        • 288
        •      

        #5
        Ak to ma byt firemne, tak predpokladam ze spotreba nebude problem. V tom pripade ak si spokojny co v aute dostanes a neocakavas ziadne vylepsenia, tak chod jednoznacne do Skody. Tesla ma 3 vyhody: spotreba, dlhodoba podpora software a pridavanie novych funkcii. Kolegovia este hovoria ze cena na superchargeroch je lacnejsia ako iny provideri, ale to sa uz zacina zrovnavat, plus na dialkove trasy su ine siete z podobnymi cenami a lepsim umiestnenim nabijaciek (napr. Ionity v zapadnej europe).
        A pokial by sme k tomuto chceli pridat este momentalnu zahranicno/politicku situaciu tak je vybavene.

        Komentár


        • Vilo
          Vilo komentoval
          Upraviť komentár
          Podľa môjho názoru je spotreba dôležitá vždy, pretože keď človek narazí na výkonovo obmedzenú nabíjačku (napr. na SK často 50kW), tak za rovnaký čas nabije o dosť viac km dojazdu na aute s o dosť nižšou spotrebou. Toto sa zvýrazňuje v zime.
          Neviem ako je na tom teraz VW/škoda, ale keď som ja mal ID.3, tak cez zimu som veľmi zriedka mal nabíjací výkon cez 50kW, takže som často nabíjal 30kW priemernou rýchlosťou aj keď som bol na 300kW nabíjačke. Predhrievanie sa zapnúť nedalo (neviem či to už majú) a aj keď som šiel na dlhú trasu, myslel som, že sa batéria udrží teplá k ďalšej nabíjačke, ale opäť bola studená.

        • SKolja
          SKolja komentoval
          Upraviť komentár
          Vilo to uz je poriesene: https://www.mojelektromobil.sk/skoda...mer-o-tretinu/

        • Vilo
          Vilo komentoval
          Upraviť komentár
          SKolja tak to je výborné, to tým autám veľmi chýbalo.
      Pracuje...
      X