Ahojte!
Dnes som so svojou novou 3-kou zažil prvý krát mokrú vozovku a zistil, že veľmi ľahko strácala trakciu v zákrutách.
(Hovorím o jazde kľudným tempom, patrím k tým opatrným vodičom, ktorí si vážia auto na ktoré celé roky šetrili...)
Pre tých z Bratislavy, zákrutu z Prístavného mosta na Lúky som šiel 40km/h, aby nezačalo strácať trakciu. (aj moja stará Fiesta držala zo zimnými pneumatikami za dažďa lepšie) Mám tam obuté originálne Michelin E Primacy T2, najazdené majú 5200km, tlak v tom čase ukazovalo auto 2.8Bar. (podľa štítka na dverách má byť 2.9Bar, ale počas horúčav tam bolo bežne aj 3.1, takže som nevidel dôvod to dohustiť). Za sucha to auto drží ako pribité, ale teraz... Hrôza.
Ďalšia moja otázka, nemám skúsenosti so zadným náhonom a už vôbec nie so stabilizačným systémom Tesla. Pri mojich predchádzajúcich autách v prípade šmyku bolo najlepšie vytlačiť plyn a nechať sa vytiahnuť zo zákruty. Hlavne všetky tie autá boli skôr nedotáčavé (logicky, predokolka), zatiaľ čo 3-ka SR skôr ustrelí zadok.
Ospravedlňujem sa vopred všetkým, ktorí moje otázky považujú za primitívne, snažil som sa nájsť vo fóre tieto témy a neúspešne.
Ďakujem za odpovede a prajem pekný deň 😉
Dnes som so svojou novou 3-kou zažil prvý krát mokrú vozovku a zistil, že veľmi ľahko strácala trakciu v zákrutách.
(Hovorím o jazde kľudným tempom, patrím k tým opatrným vodičom, ktorí si vážia auto na ktoré celé roky šetrili...)
Pre tých z Bratislavy, zákrutu z Prístavného mosta na Lúky som šiel 40km/h, aby nezačalo strácať trakciu. (aj moja stará Fiesta držala zo zimnými pneumatikami za dažďa lepšie) Mám tam obuté originálne Michelin E Primacy T2, najazdené majú 5200km, tlak v tom čase ukazovalo auto 2.8Bar. (podľa štítka na dverách má byť 2.9Bar, ale počas horúčav tam bolo bežne aj 3.1, takže som nevidel dôvod to dohustiť). Za sucha to auto drží ako pribité, ale teraz... Hrôza.
Ďalšia moja otázka, nemám skúsenosti so zadným náhonom a už vôbec nie so stabilizačným systémom Tesla. Pri mojich predchádzajúcich autách v prípade šmyku bolo najlepšie vytlačiť plyn a nechať sa vytiahnuť zo zákruty. Hlavne všetky tie autá boli skôr nedotáčavé (logicky, predokolka), zatiaľ čo 3-ka SR skôr ustrelí zadok.
Ospravedlňujem sa vopred všetkým, ktorí moje otázky považujú za primitívne, snažil som sa nájsť vo fóre tieto témy a neúspešne.
Ďakujem za odpovede a prajem pekný deň 😉
Komentár