Zdravim tesliaci
Zvazujem kupu prveho elektroauta. Po precitani/sledovani roznych recenzii a testov sa priklanam najviac ku tesle. Konkretne model 3, alebo Y. Kedze to nie je malo penazi v hlave mi sroti kopec, pre vas mozno dost pritrublych, otazok.
Zadefinovanie mojej pozicie:
Popravde sa mi viac pacia ine auta, napriklad id.buzz, ale kupit ho, ak date vedla neho do tabulky model Y, by bola slusna zhovadilost.
Jazdime najcastejsie dvaja plus krpec. Ale samozrejme obcasne aj v plnom obsadeni.
Byvam v dome. Dost zatienenom, takze pripadna fotovoltaika by mozno az nemala vyznam. Svietilo by na nu prakticky len v lete a aj to len par hodin. Ale zasa na druhej strane mi auto najcastejsie stoji vonku, lebo na nom do prace nedochadzam.
Nemam moznost auto garazovat. Parkovat bude stale vonku na juhozapadnom Slovensku. S wallboxom ale problem nie je.
Auto kupujem na firmu. Kedze vyvoj ide neskutocnym tempom, planujem ho mat dva roky, len po dobu odpisu, cize tak trochu na skusku a preto mi rozumnejsie pride jemne jazdene.
Na aute najazdim rocne zhruba 15 az 17t km. Vacsinou poskakovanie v okoli. Parkrat do tyzdna 3-4km (a spat), alebo castejsie 10km (a spat), 2-3x za mesiac 125km (a spat), parkrat do roka 350km (a spat) a potom raz do roka 700+ km (a spat).
Casto sa mi stane, ze auto stoji aj viac dni bez pohybu. Vynimocne aj tyzden. Ale ked aj mam jazdy, tak v prepocte na hodiny je vlastne drvivu vacsinu roka skoro nonstop stojace pri dome.
Zvazujem aj alternativu starsieho mestskeho elektrickeho miniauticka (fiat500e je krasny), ktore mi pokryje 80% mojich jazd (nie km, len jazd) a ku tomu jazdeny dieslovy van na dlhsie trasy a pripadnu potrebu prevozu vacsich veci, ci viacero osob.
Otazky:
Isli by ste radsej do jednej poriadnej tesly, alebo dvoch starsich aut z vyssie spominanej alternativy?
Ako velky problem je mat teslu nonstop, aj v zime, vonku? Meni to veci zasadne? Ako velmi?
Aka je spotreba auta (so sentry / bez sentry) za den v lete / v zime pri stani vonku? Je lepsie, alebo rozumne to mat vtedy pichnute dlhsie na nabijacke?
Cena auta je nakup minus predaj. Z tohto pohladu by ste mi odporucali kupit co? Ktory rocnik? Novy model 3 highland, alebo skor dvojrocnu ypsilonku? Alebo nieco ine? Od akeho rocnika? Co podla vas strati na hodnote za dva roky najmenej?
Idu nejake suskandy o blizkom zavedeni dotacii na elektromobilitu. Neviete nejake blizsie zakulisne info? Dost ma to uz tlaci, ale ak by bola, samozrejme by sa oplatilo na nu pockat.
Je stary model 3 vzadu naozaj tak nepohodlny pre dospelych a je novy model 3 o tolko v tomto smere lepsi?
Stary model 3 vs model Y vo verziach LR su obe z pohladu podvozku kostitras na urovni pritvrdenych hothatchov, alebo nepocitujete zasadny diskomfort?
Ako velmi ste pri dlhsich trasach otrokmi vhodnych nabijaciek? Ze musite z hlavnej trasy odbocit aj niekolko km len kvoli nabijacke.
Kolko vas stoji havarijna poistka? Pripadne aj kde.
Naozaj nechodite niekolko rokov do servisu, alebo je to mytus zalozeny na par stastlivcoch?
Kto je podla vas najlepsi (cena/vykon/ludskost) dovozca tesiel na Slovensku?
Kedy si myslite, ze sa prejavi klesajuca cena novych aut aj v inzertnych cenach tych jazdenych? Aktualne mi to pride ako divna anomalia, ze sa dvojrocne auta casto predavaju za cenu novych.
Sli by ste do fotovoltaiky aj ked ekonomicka navratnost je nepravdepodobna? Len tak pre ten pocit 'apokalyptickej' zalohy?
Na co som sa nespytal a mal som sa?
Dakujem za precitanie a este viac za pripadne odpovede.
Zvazujem kupu prveho elektroauta. Po precitani/sledovani roznych recenzii a testov sa priklanam najviac ku tesle. Konkretne model 3, alebo Y. Kedze to nie je malo penazi v hlave mi sroti kopec, pre vas mozno dost pritrublych, otazok.
Zadefinovanie mojej pozicie:
Popravde sa mi viac pacia ine auta, napriklad id.buzz, ale kupit ho, ak date vedla neho do tabulky model Y, by bola slusna zhovadilost.
Jazdime najcastejsie dvaja plus krpec. Ale samozrejme obcasne aj v plnom obsadeni.
Byvam v dome. Dost zatienenom, takze pripadna fotovoltaika by mozno az nemala vyznam. Svietilo by na nu prakticky len v lete a aj to len par hodin. Ale zasa na druhej strane mi auto najcastejsie stoji vonku, lebo na nom do prace nedochadzam.
Nemam moznost auto garazovat. Parkovat bude stale vonku na juhozapadnom Slovensku. S wallboxom ale problem nie je.
Auto kupujem na firmu. Kedze vyvoj ide neskutocnym tempom, planujem ho mat dva roky, len po dobu odpisu, cize tak trochu na skusku a preto mi rozumnejsie pride jemne jazdene.
Na aute najazdim rocne zhruba 15 az 17t km. Vacsinou poskakovanie v okoli. Parkrat do tyzdna 3-4km (a spat), alebo castejsie 10km (a spat), 2-3x za mesiac 125km (a spat), parkrat do roka 350km (a spat) a potom raz do roka 700+ km (a spat).
Casto sa mi stane, ze auto stoji aj viac dni bez pohybu. Vynimocne aj tyzden. Ale ked aj mam jazdy, tak v prepocte na hodiny je vlastne drvivu vacsinu roka skoro nonstop stojace pri dome.
Zvazujem aj alternativu starsieho mestskeho elektrickeho miniauticka (fiat500e je krasny), ktore mi pokryje 80% mojich jazd (nie km, len jazd) a ku tomu jazdeny dieslovy van na dlhsie trasy a pripadnu potrebu prevozu vacsich veci, ci viacero osob.
Otazky:
Isli by ste radsej do jednej poriadnej tesly, alebo dvoch starsich aut z vyssie spominanej alternativy?
Ako velky problem je mat teslu nonstop, aj v zime, vonku? Meni to veci zasadne? Ako velmi?
Aka je spotreba auta (so sentry / bez sentry) za den v lete / v zime pri stani vonku? Je lepsie, alebo rozumne to mat vtedy pichnute dlhsie na nabijacke?
Cena auta je nakup minus predaj. Z tohto pohladu by ste mi odporucali kupit co? Ktory rocnik? Novy model 3 highland, alebo skor dvojrocnu ypsilonku? Alebo nieco ine? Od akeho rocnika? Co podla vas strati na hodnote za dva roky najmenej?
Idu nejake suskandy o blizkom zavedeni dotacii na elektromobilitu. Neviete nejake blizsie zakulisne info? Dost ma to uz tlaci, ale ak by bola, samozrejme by sa oplatilo na nu pockat.
Je stary model 3 vzadu naozaj tak nepohodlny pre dospelych a je novy model 3 o tolko v tomto smere lepsi?
Stary model 3 vs model Y vo verziach LR su obe z pohladu podvozku kostitras na urovni pritvrdenych hothatchov, alebo nepocitujete zasadny diskomfort?
Ako velmi ste pri dlhsich trasach otrokmi vhodnych nabijaciek? Ze musite z hlavnej trasy odbocit aj niekolko km len kvoli nabijacke.
Kolko vas stoji havarijna poistka? Pripadne aj kde.
Naozaj nechodite niekolko rokov do servisu, alebo je to mytus zalozeny na par stastlivcoch?
Kto je podla vas najlepsi (cena/vykon/ludskost) dovozca tesiel na Slovensku?
Kedy si myslite, ze sa prejavi klesajuca cena novych aut aj v inzertnych cenach tych jazdenych? Aktualne mi to pride ako divna anomalia, ze sa dvojrocne auta casto predavaju za cenu novych.
Sli by ste do fotovoltaiky aj ked ekonomicka navratnost je nepravdepodobna? Len tak pre ten pocit 'apokalyptickej' zalohy?
Na co som sa nespytal a mal som sa?
Dakujem za precitanie a este viac za pripadne odpovede.
Komentár