Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Skolak na prazskej vystave elektromobilov v Letnanech nabural auto za 1,7 mil. CZK

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • ICE666SVK
    Senior Member
    • Jul 2014
    • 1998

    Skolak na prazskej vystave elektromobilov v Letnanech nabural auto za 1,7 mil. CZK

    Ja sa chcem opytat Vas skusenych EVckarov co mate auta bezklucove a bez tlacitkove (aktivacne tlacitko vozidla START ), vzhladom nato co sa stalo na tejto vystave, ze ako sa da take auto zabezpecit? Lebo ja stale tvrdim, ze start tlacitko tam ma svoje opodstatnenie a v kopec videach tvrdia YTberi, ze je to uz prezitok. Takato situacia mi dava za pravdu. Takze ako to zabezpecit. Kazde auto to moze mat inac.
    --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    Školák na pražské výstavě elektromobilů naboural auto za 1,7 milionu CZK. Šlápl totiž na plyn
    https://www.autosalon.tv/novinky/rid...-totiz-na-plyn

    V clanku je popis aj o tom co urobil skolak aj o tom preco bolo auto v pohotovostnom rezime. Mladik sadol do auta a zaradil D a stupil na plyn. Auto bolo v pohotovosti koli zabavnemu systemu a majitel z klucmi stal niekde blizsko auta. Auto nabralo taku rychlost, ze varovny system sice zareagoval, ale uz nestihol bezpecne zastavit a auto naburalo do dalsieho vystavovaneho auta.

    Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu  Meno:	Nějak se to splašilo....jpg Videní:	0 Veľkosť:78,6 KB ID:	93862
    Naposledy upravené ICE666SVK; 12-11-2023, 20:57.
  • Taur
    Member
    • Dec 2019
    • 296
    •   

    #2
    Je to konstrukcny fail cinanov ze auto nastartuje ak je kluc vo velkej vzdialenosti od auta. Ja sice mam v Zoe tlacitko, ale ak nemam kluc v zone cca okolo riadiacej paky, tak auto nenastartuje, napise mi umietnite kluc do zony, co znamena sadnut do auta kedze ho nosim v pravom vrecku nohavic. Ak len stojim pri aute tak nenastartuje, ani ked kluc mam v lavom vrecku a sediim v aute.
    Na vystave mozno stacilo pred redar/parksenzory auta dat kuzel, alebo nieco pred ne nalepit, aby detekovalo prekazku a nerozbehlo sa. Alebo len nemat kluc blizko auta.

    Komentár


    • patapuf
      patapuf komentoval
      Upraviť komentár
      Možno by ten kužeľ či prelepenie, zaslepenie senzorov a lidarov a ďalších ...rov nepomohol, keďže si to auto asi nevšimlo ani tú rárohu veľkú, ktorá je tam vystavená. A možno boli senzory odstavené, aby im to tam nepípalo stále. A možno ... . Je tam veľa vecí, ktoré to mohli zapríčiniť. Každopádne, chudák chalanisko. Šťastie, že tam nikto nestál. Ale ja osobne som sa nikdy nespoliehal na nejaké senzory. Samozrejme, pomôžu, to netvrdím, ale vždy je to len obyčajný kus nejakej bohvieakej techniky, ktorý môže zareagovať všelijako. Nech už je to doplnené akýmkoľvek vývojovým stupňom tej super duper hyper mega AI. Spolieham sa len na moje oči, priestorové vnímanie, úsudok, skúsenosti, pud sebazáchovy, ... . Inováciám v technológiách a pokroku ako takému sa samozrejme nebránim, ale sú isté hranice, za ktorú techniku nepustím ani omylom.

    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      UTesly ti síce stačí byt s mobilom/FOB blízko auta aby si otvoril ale aby si zaradil a rozbehol sa musíš ho mat vnútri auta.
  • Vrso
    Member
    • Aug 2015
    • 70
    •   

    #3
    Ked prekladas titulok z cestiny, logicky si mal prelozit aj sumu. Ked cesi pisu 1,7 miliona, ide jasne o CZK. U nas to to vyzera na sumu v Eurach...

    Komentár


    • ICE666SVK
      ICE666SVK komentoval
      Upraviť komentár
      Aha dik za upozornenie. To ma vobec nenapadlo. Forum ma uz nepusti zmenit nadpis. Iba som to mohol upravit v texte.
  • nick.n17
    Member
    • Oct 2023
    • 62
    •   

    #4
    Presne na toto je na Hyundai / Kia utility (užítkový) režim. HV aku je aktívne, ale motor je odstavený až do vypnutia auta. Tesla camp mode asi to isté.

    Škoda, že to v iných chýba. Napr. decká, keď si robia bunker v aute na záhrade/v kempe sa to hodí.

    Komentár

    • Wilo
      Member
      • May 2019
      • 338
      •      

      #5
      Startovacie tlacitko JE prezitok, je to zbytocny ukon, ktory je uplne bezdovodny a otravny. Ochrana proti takymto pripadom je uplne jednoducha, len dane auto to zjavne nepozna, alebo majitel auta netusi, ze tam taka funkcia je.

      Plus vela aut ma “demo mode”, prave pre vystavne ucely, aby isiel infotainment, ale auto “nenastartujes”. Aktivuje sa zrejme zo servisneho menu lebo vzdy som to videl len na autosalonoch.

      Tu sa robi zas medialna senzacia z obycajnej nedbanlivosti 🤷‍♂️

      Komentár


      • nick.n17
        nick.n17 komentoval
        Upraviť komentár
        Štartovacie tlačidlo mi neberte Nechcem, aby sa mi samo vypínalo auto, keď sa zdvihnem zo stoličky, alebo zatvorím dvere.

      • Miroslav Rojko
        Miroslav Rojko komentoval
        Upraviť komentár
        Ak sa auto opatovne samo spusti do presne rovnakeho stavu ako predtym (aj do casu hrajucej piesne pri odchode) a nastavenej navigacie, tak to nevadi.

        Ale ak ma auto po spusteni otravovat neustale odklepavanim nejakej hlasky a znova vsetko nastavovat’, tak je startovacie tlacidlo treba.

      • nick.n17
        nick.n17 komentoval
        Upraviť komentár
        Miroslav Rojko Nechápeme sa. Mne sa auto vráti do stavu predtým, ale v mojich podmienkach dlhších trás jednoducho chcem mať auto stále zapnuté, pokým ho nevypnem ručne.

        Viem si predstaviť kombinovaný režim. Na bežne krátke trasy, nech ide kľudne bez neho. Ale chcem aj druhý režim, keď zapnem cez tlačidlo, pôjde kým ho nevypnem. Alebo ideálne možnosť v nastaveniach nech si každý vyberie, čo mu vyhovuje.

        PS: neodklepávam hlášku, zaradím a idem. Samé to zmizne.

      • Taur
        Taur komentoval
        Upraviť komentár
        nick.n17 Ale to by potom nemohli usetrit naklady na tlacitko.

      • Wilo
        Wilo komentoval
        Upraviť komentár
        Taur vsetci prechadzaju na displeje a dotykove tlacitka aby usetrili za fyzicke tlacitka. Vsetci.

        nick.n17 mne ani nevadia varovania (na Korejcoch zmiznu same, na Skode tam ten otravny suhlas so spravovanim udajov pretrvava). Vadi mi, ze auto sa niekedy komplet restartne. Na Ioniqu som vypol auto, po 2 minutach zas “nastartoval” a musel som cakat cca 30 sekund kym nabehne cely system. Nefungovala cuvacia kamera, navigacia ani menu. Niekedy je to v standby, ale raz za cas akokeby sa to cele zresetuje. Neprisiel som na pattern, podla coho a kedy to robi. Ale je to otravne. Nastartoval som a musel som cakat jak puk. V kazdom pripade sa na to lahko zvyka, ked teraz presadnem do ineho EV, ktore nevrci, vzdy zabudnem vypnut. Podla mna je beztlacitkovost najlepsia vec v ramci komfortu. Este keby ma samo priputalo 😁

      • nick.n17
        nick.n17 komentoval
        Upraviť komentár
        Wilo Nie je to úplne tak. Áno, väčšina sa presúva do infotainmentu a tlačidla ubúdajú. Ale vždy ostávajú HW tlačidla na hlavné funkcie. Je to jednoducho pohodlnejšie ako vyťukávať na displej. Cieľ je ich zredukovať, ale nie za každú cenu.

        To čo predvádza Tesla je zas extrém, potom musí človek vyvaliť stovky eur za SEXY buttons, aby mal k dispo veci, čo tam chýbajú

      • Taur
        Taur komentoval
        Upraviť komentár
        nick.n17 Ja som minule po dlhom case siel s benzin manualom a chvilu som cuval s rucnou ktoru som pri parkovani sam prredtym zatiahol. Clovek si fakt rychlo zvykne ze auto samo robi veci a vmziku sa strati 30 rokov starych vzitych navykov.
        PS: Tych 30s kym nabehne system mas aby si sa priputal a vyuzil tak ten cas. Na mna to zabera.

      • Wilo
        Wilo komentoval
        Upraviť komentár
        nick.n17 ano, niektore veci su fajn ak su fyzicke. Napriklad volic smeru jazdy alebo smerovky. Tam je Tesla dost radikalna. Som si isty, ze je to otazka zvyku, ale na niektore veci sa zvyka lahsie (absencia startovania), na niektore asi tazsie (smerovky na volante, a automaticka volba rezimu jazdy je aj na mna zatial silna kava). Clovek je vsak tvor schopny rapidnej adaptacie, som si isty, ze prechod na dotykovy, alebo dokonca plne automatizovany modus je otazka zzitia sa s autom a zmeny pohladu. Za 5 rokov to bude mozno uplne bezna vec napriec celym automobilovym spektrom a ludia sa len budu chytat za hlavu, ako to pred tym zavrhovali 🤷‍♂️ alebo aj nie, uvidime. Zivot je pestry a nepredvidatelny. Ale rovnaky scenar sa opakuje pri vsetkom. Prve bateriove vozidlo, diskety, CDcka, porty, audio jacky, bezkablove datove pripojenie atd atd atd. Vzdy je na zaciatku hejt a katastroficke scenare, po par rokoch si uz nikto ani nespomenie, maximalne sa zasmejeme 😉

      • nick.n17
        nick.n17 komentoval
        Upraviť komentár
        Wilo Ja to neodcudzujem. Len nenazýval by tlačidlo na štart, alebo tých pár čo ostáva ako prežitok. Je fajn, že je na výber. Všetko má svoje plusy aj mínusy. Závisí ako je konkrétne auto spravené. To ako ste minule objahovali automatický predohrev, že na čo manuálny. Alebo sledovanie mrtvého uhla, či úplne otočený spôsob (bliker, až potom na obrazovke pozeráš kameru a blind spot), tieto veci sú u mňa úplne nepriechodné. Vždy si na vás na cestách spomeniem, či s te s tým fakt ok. Včera som ten manuálny v 130 v noci a daždi na kuľkatej R1 chcel. Lepšie ako sa hrať s mapou - pri preplánovaní nabky. Takisto v blinkre v niektorých situáciach používať ako si popísal je kravina. Minule spomínal Ivan s Enyaqom (má to bez štart ako Tesla), že sa len pohne a auto sa mu vypne. Odpočínúť, alebo pospať na 1-2 hod v noci je tým pádom nemožné. Chýba tam niečo ako camp/util mód. Štart mi nevadí, ak ho dá kórea preč a bude adekvátne nahradené - tj. možno to nechať zapnuté po vystúpení (cez displej) som s tým tiež úplne ok. Inováciam sa nebránim. Len auto ako celok musí byť vyladené a nesmie znepríjemňovať život. To sa našťastie darí každej značke svojím spôsobom, aj keď z pohľadu inej to vyzerá predpotopne
    • Juro
      Administrator
      Gold Member
      • Mar 2014
      • 2208
      • juraj1702
      •   

      #6
      Tesla má predsa štartovanie aj na heslo.
      Ako zdieľať odkazy na príspevky, Ako pridať obrázok, Ochranná fólia Xpel Ultimate
      Moje príspevky sú mojim duševným vlastníctvom chránené autorskými právami a NESMÚ byť použité/citované mimo teslaclub.sk bez môjho súhlasu.

      Komentár

      Pracuje...
      X