Oznámenie
Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.
Kia EV9
Zložiť
1000,- € zľava na Model S, X
Zložiť
Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.
teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie
Zložiť
Tag Cloud
Zložiť
X
-
Davam do pozornosti si vyskusat (aj) EV9 pocas KIA Go Electric Tour. U kazdeho dilera sa zdrzi priblizne tyzden. Ja si ju asi pojdem obzriet a previest sa, ak mi to okolnosti dovolia (porod.... )
- Likes 1
-
Pôvodne zverejnené od nick.n17 Pozrieť príspevkyJe už niekde zdokumentované celé nabíjanie, alebo krivka?
KIA Car-Maniacovi potvrdila nabijaci limit okolo 210kW (a nie 240kW ako aj on mal v predoslom videu) kupodivu s vrcholom okolo 40-50%, ale ten celkovy cas nie je az taka slava.. 5-80 za 31 min cize 10-80 za 24min sa nekona (ale zas +80kWh za 29 min). On to sice zvaluje na predprodukcny model a (pre e-GMP typicke) nahle pady vykonu v neskorsich SoC, ktore su podla neho len software bug, ale podla mojho skromneho nazoru skor pojde o feature (chladenia aku)... No a zatial to vyzera na hrozivu spotrebu na dialnici (ale to ma asi z clustra)
- Likes 1
Komentár
-
Za mňa úplne super. 8-59% 57kWh 18 min.
S Ioniq 6 sme takúto kapacitu ±57kWh dobíjali 10-83% za 20min. Rozumej 240kW tu nehrá rolu.
1. fáza 0-58% max. 350A. minimálna teplota 25C celý čas plných do 215kW, ukážkové.
2. fáza 58-78% max. 215A. optim.teplota 35-45C. 130 kW, chvíľami pády na 70-39 -- 51-52 stupňov na aku
- tu bude niekedy viac ako 130kW, len už hitol teplotu do rapid level 1 (predpokladám 45C).
- 70kW je 51C, 39kW 52C ... tam už BMS ide drasticky na schladenie. Ale podarilo sa mu to zraziť a potom si ešte podržal 130kW do 78%
Nie je to úplne zlé. Ako hej, dalo by sa povedať, že by to dalo ešte viac ak by to lepšie chladilo.
Ale o tomto väčšina áut ani nesníva... držať si 20 min 200kW sa ťažko chladí, teplota postupne stúpa.
Pre zaujímavosť krivka 107kWh Mercedes EQS 580 396V.
https://www.mojelektromobil.sk/wp-co...s_charging.jpg
-
Ak to ma dobru krivku tak je to ok, hrat sa na co najvyssie cisla vskutku nie je podstatne. Len ma prekvapila ta info, ale v sirsom kontexte to dava zmysel. Do 30min je vsetko fajn. A ta spotreba sa da cakat, je to full-size 7 miestne auto s tvarom satnikovej skrine, doslova. Tu sa podla mna na nic nehrali a ani sa nebudu snazit to akokolvek zaobalit. Taky velky baliaci papier nemaju 😁
-
Po 2x testovačke. Super kára, ak potrebuje niekto veľké auto, alebo 6-7 miest.- Spotrebu sa nám nepodarilo poriadne zmerať, nemá to obd2 na štd mieste. Primerka za 2 jazdy 28, ale sa tam letelo dynamicky v športe (aj 130+)
- Super sú dedikované tlačidla na teplotu, vôbec potom neruší ten malý displej medzi veľkými na klímu (za jazdy je čiast.prekrytý prstencom volantu)
- ccNc infotainment úplne pecka. Pekna grafika, rýchle, intuitivné, krásna mapa.
- 7-6 miest.
- Šofér masážne (button na dverách, funguje zájazdy), ovládanie predných/chladenie priamo na dverách
- Ak nie sú zadné 4-5 elektrické, idú úplne do roviny
- Ak sú elektricke sklápať/vyklápať sa dajú vo oboch zadných radoch elektricky priamo z kufra
- 2 strešné okná - elektrické, predné zaťahovacia roleta manuálna, ale je pomerne masívna
- Prepínateľné digitálne/klasika stredné spätné zrkadlo
- Páčka na otváranie kapoty je po krytkou, pre častý prístup do frunku treba dať krytku preč.
EDIT: Kapota sa dá otvoriť elektronicky cez diaľkový ovládač, asi aj cez appku https://youtu.be/O44uvhIUrGs?si=xzas1La91RqRX51O&t=98 - Zadný stierač je zhora skytý pod spojlerom, zadná kamera je tiež tam pod ním, nebude sa teda tak často prasiť
- HUD, matrix, V2L priamo v kufri, milón USB C v každom z 3 radov, odkladanie nápojov všade, veľký vyťahovací box v zadnej časti stredovej konzoly pre 2 rad. zjavne aj chladený.
- 2 rad, zaťahovanie tienenie v dverách, veľké madlo na nastupovanie pre starších na B stĺpiku z vnútra.
Škoda, že sa nepodarilo napichnúť na diaľnicu diagnostiku. Otestovať ECO režim a pod.
Pripojené súboryNaposledy upravené nick.n17; 16-11-2023, 06:34.
- Likes 2
Komentár
-
Vyzera na fajnovy rodinny dostavnik pre pocetnu rodinu, najma zvnutra 👍 Frunk sa mi vidi uz konecne celkom pouzitelny a vacsi ako v doterajsich H/K autach, ci? Aspon podla fotiek. Aj tie dotykove tlacitka mi pridu lepsie umiestnene ako v EV6 = menej caste nechcene stlacenie. Vonkajsiemu dizajnu sice na chut nedokazem prist, po peknej EV6 mi to pride ako kolotocarsky krok dozadu smerom k Soulu, ale vnutri to vyzera velmi prijemne, priam az nemecky premiovo. Zaznela uz niekde aspon neoficialna info o predpokladanej cene? Tipujem to tak na 80-90k podla vybavy? 😕
PS: ten infotainment uz zostava ci tiez je to riesenie na 2-3 roky a potom zas pridu s novym, ktory nebude kompatibilny s predchadzajucimi. Toto mi pride trosku ako slabina, s kazdou generaciou cosi zmenia, a vela veci v updatoch potom funguje len pre vybrane rocniky. Ako Ioniq5 vs Ioniq5N atd… lebo tento ccNc vyzera velmi fajn a dobre rozlozeny. Pride mi to ergonomickejsie a prehladnejsie ako napriklad v Mercedese.
-
Tá 1st bola ešte ráno voľná. Určite sa budú dať vybaviť aj fleet ceny.
Wilo EV6, dizajn, atď.. Nevyberieš si, každé auto má svoje muchy. Dokonalé neexistuje. Berieš čo ti najviac vyhovuje.
Infotainment vôbec nevadí, že další o 3 roky nebude kompatibilný. Oni sa starajú aj modely 2013-14. 10 rokov po ...
Čo sa týka funkčnosti, čo treba? EV navigácia, nabky, stavy nabiek, zostatky dojazdu, rozplánovanie trasy, predohrev (autom/manualne).
To už je fajn postupne aj na Gen5W. Nič viac netreba. Jazdí to dobre, vyladené, bez výrazných bugov. Aspoň nič nepokazia.
yesper Treba príp. kontaktovať predajcov, či nemajú niekde Rwd. Tuhovská mala len Awd.
PS: Malo to mať lidary a HDA3, ale nič moc v meste. Aj tam to vidím na Comma 3
-
EV9 GT-Line AWD / 99,8 kWh - zrýchlenie z 0-100 km/h v SPORT móde bolo bez kopanca plynulé, ale mal som pocit, že to nebolo úplne to, čo pod slovom SPORT, ako bolo u porovnateľnej Tesly model X z pohľadu výkonu (porovnanie TMX 75 kWh 5,0 sec / 100kmh). Tu vidím, ako KIA došla po 7-mich rokoch po tejto Tesle s SUV, ktoré je plne elektrické, má výkon vďaka AWD. Akurát, čo sa týka vnútra auta, ktoré je spravené tak, že ak nepotrebujete zrýchlenie 3 sekundy na sto, konkurencia sa bude hľadať v tejto dobe ťažko. EV9 je SUV, ktoré má priestoru, aký som nevidel u nijakého EV. Elektrické sklápanie tejto 6-miestnej verzie z priestoru 5-tych dverí naozaj porovnateľné s prémiovými SUV top značiek. Predpokladám, že KIA pôjde s cenou hore, ako to spravila pri EV6 +5000 €. Kto strieda vozenie pasažierov vs. tovaru-vecí jednoznačne toto je nevyhnutné a veľmi návykové. Masáž sedadiel mi pripomínala Mercedes EQS 580 AWD, kde som strávil cez 1100 km v jeden deň. Jazda v SPORT režime na 3-prúdovke na diaľnici bola bez problémov a s prehľadom, že som sa vedel zaradiť presne a cielene aj s takýmto veľkým SUV. Človeka zarazí na aute za 83 tis.€ štartovacie tlačidlo a naviac maximálne zle umiestnené pod volantom a otváranie predného kufra, kde sa dajú odložiť veci, kde keď muž chce skryť pred ženou veci, ku ktorým sa nesmie dostať. Otvorenie spočíva v tom, že musíte v priestore vodiča dole na ľavej strane najprv odstrániť krytku a potom otvoriť kufor. Hádam aj toto bude pre niekoho pozitívne
- Likes 2
Komentár
-
Cena hore nepojde urcite, ceny pojdu dole. Nemame coronu a helikopterove peniaze, aby si automobilky nohli dovolit zdrazovat, tento rok je to naopak. A hlavne korejci si verili tak, ze aby sa teraz zbavili nahromadenych naobjednavanych aut, zlavy su aj 11000€ na Ioniqy a EV.
Prvych par mesiacov sa bude tych par ludi ochotnych dat 75000€ za korejca bit o prve kusy a predajcovia kedze maju par aut, vyvolavat pocit ako je to nedostatkovy tovar, presne ako pri uvedeni kazdeho noveho modelu, ktory sa zacina vyrabat a buduci rok pride realita.
Tato krabica nema nic spolocne s ekologiou, vozit zadok v 5 metrovom a 2,6 tony vaziacom kuse plechu len bude zaplnat miesto v meste a bude s tym viac problemov ako uzitku.
-
Miroslav Rojko Súhlas. S cenou nebudú môcť vyskakovať. Nie je to úplne bez konkurencie (XC90, TMX, prémia).
Až tak to za to nestojí Keď nevedia predať pár 10 skladoviek EV6/I6 a idú až tak dole (9-11t) tak je niečo veľmi zle (cena).
Ekologické? TMX 2.5 tony už je? TMY s 2 tonami tiež? Je to jedno. Pri 2 tonách, tá polovica naviac nehrá rolu.
Kto si vyberá ICE, alebo aj medzi EV kvôli ekológií? Ak fajn spotreba - tak len kvôli dojazdu, alebo nejazdilo to draho po verejných nabkách.
-
Hlavne cielovka na take velke SUV je znacne obmedzena. Je to vidiet aj na Tesle, kde Model X ma zlomok predajov Modelu Y. S velkym autom su spojene problemy, vyssia cena, vyssie naklady, horsie parkovanie, ovladatelnost, nutnost vacsej garaze / vacsich boxov. Vacsine ludi staci mensie auto, beztak jazdia vacsinu casu sami. Plus v tej kategorii este vela predajov zozeru imidzove/status auta od Nemcov. Toto ma tak uzku cielovu klientelu, ze s cenou bude problem. Tych 80k je za Kiu vela aj pre Nemca, nieto pre Slovaka. Toto nie je zjavne cielene pre EU, ale pre Cinu a USA. Na druhu stranu, staci pockat rok, a ked im to zacne zavadzat na sklade, budu mozno aj vacsie zlavy ako 11.000€. Ak by to v akcii spadlo na 60.000€ tak by to bola zaujimava kupa 🤷♂️
Inac s tymi cenami ma problem aj VW, ako sa kedysi na ID4 / Enyaq cakalo 13 mesiacov, teraz nevedia co s tym. Denne chodim okolo VAG showroomu, vonku im uz 3 mesiace stoji 8 kusov ID4, 2 Buzzy, dake ID3, 12 kusov Cupra Born a par Audi Q4 a Q8 eTron. Bez pohnutia, nulovy zaujem. Co sa necudujem, ked TMY stoji o 10-20k menej, pripadne tolko co tie kompaktne hatchbacky. Esteze sme tu mali davnejsie slovenske YouTube video, ako sa oplati priplatit za Enyaq a extra vybavu. Zjavne to aj zakaznici tak vidia 😂🙈
Skoncila doba nedostatkovych tovarov a rozsafnosti, prichadza kruta realita a volba penazenkou. Konecne slovo ma vzdy zakaznik a jeho peniaze.
-
Presne to som si povedal, 60000€ v plnej vybave a AWD je realna cena. Ioniq 5 pri uvedeni na trh stal s fleetkou v plnke a AWD 51500€ a to boli baterky drahsie ako dnes po dvoch rokoch. Na tych 50000€ sa vratia realne predajne ceny plne vybavenych korejcov I5,I6 , EV6 za tuto obludu tak 60.
VW zastavuje vyrobu vo fabrike na Trabanty (kde teraz robia ID) a na Pravde sa snazia pisat dovod, ze ludia nemaju zaujem o elektromobily - zabudli dodat, ze nemaju zaujem o predrazene elektromobily od VW, kedze je tu ina konkurencia.
-
Na webe Kia ihneď je 50 ks EV9 všetko AWD 7S a jedna z toho je 6S relax
Kia Kórea - tieto verzie stoja 62 200 € vo FULL výbave 10 rokov záruka / 200 000 km (EU 7 rokov / 150 000) treba asi počkať na výrobu v Žiline a uvidí sa.Naposledy upravené KENNY; 14-11-2023, 20:38.
- Likes 1
Komentár
-
Vcera som sa bol povozit, je to riadny kus auta. Jazda okreskami a spotreba 27. Vela ?? Adekvatne??? No neviem, necakal som zazraky, ale pri obycajnej jazde okreskami to mohlo byt fakt pod 25.
Velka baterka + velka spotreba a sme stale na ~350km dojazdu (nedialnicny)
Komentár
-
Toho čísla sa netreba držať, ak nenajazdíš aspoň 80 km. Kórea ukazuje prvé desiaky km bludy. Napr. mám real cez diagnostiku 20.5 a displej mi v ioniq6 píše 28. Inak aké zázraky chceme od tej váhy. V piatok sme boli na EV6 AWD 20" Pezinok - Záhreb. Maďarsko cez noc po dedinách (teda fakt pomaly) a diaľnica bola obmedzená kvôli 0st. na 100kmh. 360 km na 90% aku tiež nie je žiadny zázrak. Zima-kúrenie, veľké kolesá si vyberú svoju daň.
-
-
Môj názor je, že pre určitých ľudí majú význam aj tieto veľké autá. Pre niekoho sú to ekologické nezmysly, ale na druhú stranu, lepšie že Tí, čo si väčšinou potrebujú niečo kompenzovať, nespotrebujú 18 litrov benzínu alebo 12 litrov špinavej nafty ale 27kWh elektriny na 100km a je to ekologickejšie ako keby ostali pri starom dieslovom mastodontovi.
A navyše, treba aby to bolo drahé, aby sa mohli noví majitelia aspoň pochváliť, koľko za to dali.[priezvisko]@me.com
- Likes 3
Komentár
-
Porovnanie plánovača trás EV9 s Teslou.. Tu pekne vidno aký je to polotovar aj na ccNc infotainmentoch. Rovnako nanič ako Gen5W.
Týpek má nastavený limit do 80%. Na štarte 39%
- posledné nabíjanie teda do 80% zbytočne, ak má na konci AC. Tým pádom na tej druhej mu stačilo len nejakých 10%
- prvé nabíjanie pri 18% zbytočne vysoké percentá na príchode. Tých 10% z druhého sa dalo presunúť sem.
Celé sa to dalo vybaviť 1 nabíjaním a ušetriť čas.
O možnostiach Tesly ako preplánovať nabíijačky, rýchlo pozrieť iné stanice, zobrazenie záporných percent pri ceste na otočku naspäť, plánovanie bez nabitia s čiastočným spomalením rýchlosti. To môže Hyundai/Kia zatiaľ len snívať. Smutné, že to za 4 roky, čo som kúpil eNiro ešte poriadne používateľsky nedotiahli.
https://www.youtube.com/watch?v=WKvn2XvCfVs&t=87s
- Likes 3
Komentár
-
Maco7 Plne chápem. Ak sa ma niekto pýta či kúpiť Ioniq6, normálne sa ho bojím odporučiť. Ak odhliadnem, že ho chce človek bez praxe .... Ionity Power nie je, takže je na dvojnásobnej ceny pri diaľke. Niekto by povedal veď GW MAX, tak 1.5 drahší ale bez plug and charge riešiš občas zamrznuté RFID čítačky. Plánovač diaľky taký, že si dám Dánsko, zobrazí mi 4 nabky po Berlín s rozsahmi nabíjania 40-90% napr. a potom už nič.. A na Gen5W čakám 40 sec na výsledok čo vlastne nie je dobrý nanič.
Celé 800V a 18 min a efektivitu posielajú do hája s týmto prístupom... Som zvedavý či to dajú ASAP dokopy, lebo neviem či dostane ešte kórea u mňa šancu. Pri Nirovi to nedali dokopy za 3.5 roka a tu to pokračuje..
-
nick.n17 Ano presne , celu efektivitu 800V tym zabili ... vyuzijem to len na Ionity UFC , ale ak nemas pausal alebo lepsiu cenu , tak ides za 0,83€ ?! Ta navigacia v IQ5 stoji za prd ... seka to , nejde to dobre , podobne to bude aj u IQ6 alebo Kia EV 6 EV9 ... keby to radsej okopirovali s Tesly , bolo by to fajn ... Uz ma nebavilo stale hladat nabijacky GW , ZSE , Ejoin , kolkokrat sa stalo ze na mape boli a v skutocnosti tam neboli .... alebo jeden stojan a nesla vobec ... to je na nervy , tak sa neda jazdit ... Takto mam TMY , viem ze po ceste je supercharger , viem ze tam je , viem aka je cena ... + mozem pouzivat aj nabijacky 3tich stran ... cize jazda bez stresu a bez vseliakych pausalov a kariet atd ...
-
Wilo Platené ABRP Premium ide cez AA/Carplay super. Ja nepotrebujem ani to, viem kde budem nabíjať a používam len % dojazdu z celého plánovača. To jediné funguje dobre. Aj keď tiež by to chcelo zobraziť trvalo (HUD, mapa). Lebo to treba na úseku pár krát rozkliknúť kvôli pozretiu hodnoty, či dojazd neklesá. Takisto Ionity mám ešte na dobu viazanosti za fajn sumu.
O mňa teda nejde. Len sa mi kórea ťažko odporúča na diaľky začiatočníkom. Aj cenovo, neviem im už ani poradiť ako na lacné Ionity. Tie možnosti už zmizli z trhu.
-
Njn, to Ionity je podla mna maximalna skoda, vzhladom na to, ze su Korejci akcionarmi. Jeden by cakal, ze budu mat extra vyhodnejsiu cenu ako “neakcionari”, v ramci bonusu k vlastnictvu auta. Toto moc nedomysleli. Malo to silny potencial a skapalo to na polceste. Zas na druhej strane, mozno prave zaciatocnik necestuje az tak vela, a na tej prilezitostnej ceste raz za 3 mesiace to az tak neva, ak dobija zbytok casu doma lacnejsie. Mozno je to takto dobre. Dostanu teraz feedback od uzivatelov, na to nepotrebuju ani aktivny pristup vlastnikov, data dostanu priamo z Ionity serveru. A zistia, ze zaujem poklesol. A mozno s tym aj cosi urobia. Ak sa spravaju trhovo, tak sa nieco urcite zmeni, len treba vyckat kym rozanalyzuju data o nabijaniach 🤷♂️
-
nick.n17 tak sa skor ci neskor prebudia viaceri… nie je mozne drzat projekt v ciernych cislach pri takych podmienkach, najma ked cena elektriny dlhodobo klesa. Ludia nie su blbi a vedia citat cenniky. Mozno som naivny, ale nejaky statista tam v Ionity musi vidiet mieru pouzivania pred 2 rokmi, a nasledne mieru pouzivania teraz, ked doslo k narastu poctu EV, a vidiet tam nepomer, ze ten narast vyuzivania nezodpoveda rastu trhu. Proste neverim, ze su tak tupi alebo chamtivi, cakam budicek 😅 minuly rok v septembri by som tahal doma kWh za 54c keby som nezmenil vcas tarifu. V januari 2024 mi nukali tarifu s cenou 16c/kWh. Dnes mi nukaju elektrinu zo 100% obnovitelnych zdrojov za 10c/kWh. Tie ceny sa prepadavaju zavratnym tempom a Ionity zdrazuje? To je neudrzatelne…
-
Ved som to tu už písal - ľudia majú rôzne EV a nakoniec skončia u Tesly.
Takmer sa mi žiada napísať “bohužiaľ” lebo ako viete Tesla ma serie s buzeráciou vodiča tiež.
Tak čakám a čakám kedy sa objaví niečo “super user experience” a nie iba auto…
-
Pôvodne zverejnené od nick.n17 Pozrieť príspevkyNiekto by povedal veď GW MAX, tak 1.5 drahší ale bez plug and charge riešiš občas zamrznuté RFID čítačky
Komentár
-
aha, prave pozeram GW App a oni tam tie Ionity nemaju To je tak ked implicitne ocakavas rovnaku sluzbu, kedze doteraz som to vzdy spustal len cez KiaCharge app...
-
MasterBlaster GW MAX mám len ako backup. Ale tá apka mi zablbne aj v SR. Napr. ZSE AC v PK hlásila posledne ako obsadené, tak som musel použiť čip.
Zahraničie jazdím iba Ionity a všetko ide cez DCS kartu. Na severe mimo Ionity Shell recharge takisto cez DCS.
-
MasterBlaster Zapol si si vo filtri roamingové stanice? Je to tam také nemotorné
-
aha, cize este stale mas tie ceny cez DCS nizsie ako by si mal s GW max.
len pre uplnosti narazal som na toto:
https://greenway.sk/blog/vseobecne/k...v-sieti-ionity
"Vďaka tomuto partnerstvu si vodiči s predplatenými službami GreenWay Energia Plus alebo Max budú môcť nabiť auto na staniciach IONITY za rovnaké sadzby ako v domácej sieti."
funguje to naozaj a je na to spolah? Predpokladam len s cipom teda...
-
facepalm presne, mal som ich vypnute… pojdem teda vyskusat zopar ci je na to spolah
-
Zahranicie jedine s kartou (alebo ak auto a prevadzkovatel nabijaciek podporuje autorizaciu priamo autom). Uz som zazil:
Vypadok datovych sluzieb na SIM karte
Vyresetovany telefon
Nabijacia apka nema pripojenie na server
Neaktualna appka (treba instalovat novsiu verziu)
P.S.: Karty treba aspon 2, najlepsie od konkurencnych providerov. Nikdy nevies ci dana stanica je uz pridana do roamingoveho listu daneho providera. Uz sa mi stalo ze sa mi nepodarilo autorizovat OMV.at kartou na OVM.sk nabijacke. Druha karta nemusi mat tarif, tych 5-10 eur navyse za nabitie v nudzi oproti tvojmu tarifu je mala cena za rychle vyriesenie problemu na mieste bez hladania alternativnej nabijackyNaposledy upravené SKolja; 26-03-2024, 20:13.
-
-
Recenziu som včera videl a preto som sa o EV9 začal zaujímať a pozerať ceny. A preto aj moja poznámka v téme Ioniq9, že aby ľudia nemuseli čakaťc na I9, majú EV9 ale hlavne :
Ako chce importér predávať za o 20% vyššie ceny ako na nemeckom trhu s movitejšími zákazníkmi, to je tá tragédia kórejcov, resp. ich SK zastúpenia v súčasnosti - majú ceny ako prémiové značky a málokto to kúpi, aj keď by boli ľudia možno spokojní s produktom.
Ja viem, že niektorí fanatickí zástanci značky si kúpia produkt za akúkoľvek cenu, ale tých je na SK menej ako na prstoch rúk, len dvoch poznám z tohto fóra. Najviac fanatikov na SK majú nemecké značky, ptreto tam ešte chápem tú cenovú politiku, tam je kde loviť v košiari.
A samozrejme je pravda, že Tesla X je za 2 500 000 CZK úplný nezmysel oproti EV9 ale to už veľa ľudí vie a všade to propagujem: Tesly s VIN začínajúcim na číslicu sa nekupujú.
Výrobky sa robia pre ľudí a ľudia ohodnotia každý produkt predajnosťou - komu sa chce, nájdite tabuľku predaja EV v Čechách s využitím dotácie, tam je pekne vidieť, že aj keď ľudia "ušetria" 200000CZK z kúpnje ceny a teda cena je pre nich nižšia, aký produkt si vyberú.[priezvisko]@me.com
Komentár
-
To nie je, že za akúkoľvek cenu. Ak niekto potrebuje väčšie auto a v 2 rade otočnú sedačku, napr. kvôli staršej osobe tak nemá na výber. Auto z Nemecka napr nemá 7 rokov dátové služby / OTA, ale len 2 roky. Každé zastúpenie si voli svoje konfigurácie, nie sú identické.
Generačne je I9 ďalej - väčší aku, lepšia efektivita, nejaké veci naviac. Nie je to len prezlečená EV9. Kto nechce čakať a oželie to tak ok.
-
Komentár