Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Nove pravidla pre nabijacky v EU

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • SKolja
    Member
    • Dec 2018
    • 253
    •      

    Nove pravidla pre nabijacky v EU

    Tak sa nam to konecne pohlo a EU zacina tlacit spravnym smerom.
    Na EU coridoroch TEN-T (sem patri dialnica BA-ZA-Skalite a Svrcinovec-ZA-PO-UA) budu musiet by do 2026 400kW nabijacky kazdych 60km, Pre nakladiaky a autobusy kazdych 120km a vodik kazdych 200km.
    Nabijacie stojany budu musiet akceptovat platby kartou bez pausalu a cena musi byt zobrazena na stojane.

    Len tak dalej, beriem vsetkymi desiatimi. Este nariadit roamingovy strop pre jednotlivych dodavatelov a som spokojny.
    MEPs approved new rules on more alternative fuel stations for cars and trucks, simple and easy recharging, and on cleaner maritime fuels.
    Naposledy upravené SKolja; 12-07-2023, 08:37.
  • ICE666SVK
    Senior Member
    • Jul 2014
    • 1998

    #2
    Preco roamingovy strop? Cena nech je pre vsetkych rovnaka a bez roamingu ako je to u CS. Aj pri mobiloch je roaming zaratany do cien. Ty predca nabijas na tej istej nabijacke ako domaci, tak preco mas mat cenu vyssiu? Len zato, ze si tam mozno raz za rok ci za zivot? A len preto, ze nemas karticku od miestneho poskytovatela?

    Komentár


    • SKolja
      SKolja komentoval
      Upraviť komentár
      Samozrejme to co uvadzas by bolo najlepsie. Ja som roamingovy strop myslel tak ze max fixna cena pre vsetkych ale ty co maju pausal napriamo mozu mat znizenu tarifu (co mas dnes prakticky na vsetkych cerpackach ked pouzivas vernostnu kartu).
      Ono s tym ako tam bude vyznacena cena sa uz nebuda dat velmi pohnut.
  • Wilo
    Member
    • May 2019
    • 338
    •      

    #3
    Ja vobec nechapem zmysel pausalov. Kto ma pausal na benzinke? Proste pridem, pipnem kartu a ladujem. Ziadne karticky, ziadne pausaly.

    Komentár


    • SKolja
      SKolja komentoval
      Upraviť komentár
      No ja zase nechapem se preco by zakaznik ktory s danym dodavatelom uz ma kontrakt (dodavka elektriny do domu, B2B zmluva) nemohol mat svoju cenu aj na nabijacke. Ale uzatvarat zmluvu s fixnymi platbami na nabijanie auta mi pride tiez divne. No ale v dnesnom svete mikroplatieb a subscriptions si dodavatelia mysia ze to je asi normalne. Ale trh a EU ich vylieci.

    • Taur
      Taur komentoval
      Upraviť komentár
      Mne sa zasa paci ze to funguje ako s mobilom. Zvolim si pausal ktory mi vyhovuje a faktura na konci mesiaca. Jedna platba, nie milion drobnych vo vypise.

    • Wilo
      Wilo komentoval
      Upraviť komentár
      A to by vam neprislo chore, ze by ste museli mat tankovaciu karticku na kazdu benzinku? A ked nemate karticku, tak namiesto 1.6€ ci kolko stoji vobec N95, by ste platili 2€ za liter? Alebo idete na dovolenku do Chorvatska, a nenatankujete tam nikde, lebo mate len karticku Slovnaftu? Ved to je uplne na hlavu cele. Tieto karticky a roamingy su nieco, co je vsetkym petrolheadom na smiech uz par rokov, a uplne pravom. Uz aj v mobilnom svete to zistili. Neviem ako v SR, ale v AT je uz kazdy jeden pausal neobmedzeny, plati sa realne len objem dat. Proti roamingu sa broji uz roky. Idealne este, aby aj vsetky verejne parkovacie domy mali svoje vlastne karticky, tak aby ste nemohli zaparkovat v tom druhom, ktoremu neplatite pausal. A mali by rozkuskovat aj dialnice. D1 bude mat vlastnu znamku, D2 takisto, a R1 tretiu 🙈

    • Taur
      Taur komentoval
      Upraviť komentár
      Wilo Spalovak clovek tankuje raz za tyzden niekto raz za mesiac, alebo max raz do dna, ale BEV kludne aj 5-6x za den pri parkovani. Tvoj petrol pohlad na platenie mi pride ako obdobny argument s potrebou dojazdu 1000+km a nabijanim za 3min lebo na to sme zvyknuty zo spalovakov.
      Buducnost je v plug&charge a nie v POS na kazdej nabke. Platoba karta je tiez len karticka.

    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      Taur ak mas stale trasy a v hlave vsetky ZSE nabijacky a tomu sa prisposobujes, je to OK ale ked zacnes cestovat, tak presne ako Wilo pise, to je

      Automobilky sa snazili zjednotit nabijacky cez DCS ale zasa to zabila ich nenazranost a zvysenie cien a ludia pri tak obrovskom rozdiele medzi cenou prevadzkovatela nabijacky a “roamingovou” kartickou sa vracaju späť v čase, ked roamingy neexistovali.

      Ak sa ma elektromobil ponimat v duchu petrolheadov - je to auto do mesta, tak ano clovek si vystaci s jednou kartickou.

    • Wilo
      Wilo komentoval
      Upraviť komentár
      Taur no vidis, ja “tankujem” tiez raz za tyzden. Viackrat za den len pri cestovani, a mnozstvo administrativy pri tomto cine je strasidelne. Vdaka panu za SCH, Tesla to ako jedina pochopila hned od zaciatku, ze pausaly su prezitok. Prides na SCH, pozries si v aute cenu, pichnes a pockas.

      Ano platobna karta je tiez len karticka, ale je to jedna karticka, ktoru mas gratis / skoro gratis k uctu, a pouzivas ju vsade, vratane obchodov.
  • PistaTT
    Member
    • Jun 2022
    • 132
    •   

    #4
    Kým nebude rozumne vyriešené plug&charge, tak priama platba kartou za cenu uvedenú na stojane mi príde fajn riešenie za podmienky že budú umožnené aj iné spôsoby platieb a vzťahov.
    Je to praktický ekvivalent doterajšieho fungovania benzíniek. Je tam cena na stojane a môžeš ju zaplatiť kartou (a zväčša aj cash) ale rovnako môžeš mať Routex/CCS kartu s ktorou v partnerských sieťach benziniek natankuješ za lepších podmienok. A pravdaže nemôžeš očakávať, že použiješ Routex na hociktorej benzínke.

    Takže ako zákazník si budem môcť vybrať:
    1. priama platba kartou za cenu uvedenú na stojane.
    2. využiť službu prevádzkovateľa stojanu (apka, karta chip... platba na faktúru alebo kredit, predplatený objem...) za podmienok prevádzkovateľa stojanu
    3. využiť službu partnera / roaming za podmienok dodávateľa služby pre danú nabíjačku.

    Ceny jednotlivých možností nemusia byť rovnaké a z logiky veci ani nikdy nebudú. Ak bude číslo 1 povinné, tak to bude cena drahšia ako pri možnostiiach 2 a 3. Ak by číslo 3 bola drahšia ako priama platba, tak by nikto takéto služby nevyužíval. Mohlo by to teda viesť k zlacneniu DCS a roaming cien.

    Možnosť číslo 1 však dnes takmer neexistuje a úplne absentuje info o cene na stojane. Do nejakej miery ju u niektorých prevádzkovateľov supluje platba cez platobnú bránu pre neregistrovaných zákazníkov.

    Info o cene na stojane je však pri plánovanom nabíjaní zbytočnosť. Cenu chcem vedieť skôr ako sa rozhodnem či tam budem nabíjať a teda či tam vôbec fyzicky pôjdem.

    Komentár


    • SKolja
      SKolja komentoval
      Upraviť komentár
      PistaTT presne ako pises, nech su vsetky moznosti, to nikoho nezabije, pokial bude c.1 povinne a fungovat, ostatne je len plus. Verim tomu ze tato cena bude zverejnena aj elektronicky a elektromobil ci navigacia ju bude vediet vzialene zobrazit.

    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      Tesla práve ukázala V4 Supercharger s možnosťou platby kartou.
      https://electrek.co/2023/07/14/tesla...t-card-reader/
  • SKolja
    Member
    • Dec 2018
    • 253
    •      

    #5
    schvalene...

    Komentár

    Pracuje...
    X