Nedávno som si pozrel niekoľko epizód Munro Live, napr.
Tesla Model Y Texas-Built Giga Castings Removed!
https://www.youtube.com/watch?v=dyde8G7mp-4&t=763s
alebo
4680 Battery Pack: What We Found Under the Foam!
https://www.youtube.com/watch?v=ozesI3OZEG0
a zamyslel som sa nad tým, či Tesla nesmeruje k neopraviteľnosti pri akejkoľvek vážnejšej havárii. A čo to urobí s poistnými sadzbami, až si poisťovne viac začnú všímať štatistiky. Ak to TMY pri havárii schytá tak, že sa poškodí veľký odliatok, či už predný, ale hlavne zadný, neexistuje ekonomická možnosť opravy a je z toho totálka. Vo videu hovoria, ako sa natrápili, aby odliatok z vozidla dostali. Použili pritom rôzne deštruktívne nástroje ako plazmový horák a pod.
Detto u battery packu s článkami 4680, ktoré sú zaliate do nejakej rúžovej peny. To vylučuje rozobratie a výmenu jednotlivých vadných článkov. U klasických TMS s článkami 18650 som videl prezentácie firiem, ktoré sa opravami zaoberali. Tam sa battery pack ešte dal za rozumné náklady rozobrať. U TMS Plaid už nie, tam sú články tiež zaliate, hoci nie do rúžovej, ale bledomodrej peny. Má to iste veľa výhod, napr. požiar sa v takto zaliatom packu asi ťažšie šíri, a prípadná netesnosť chladiaceho potrubia v zaliateho v pene asi nespôsobí žiadny únik kvapaliny.
Suma sumárum: Tesla robí veľké inovácie v technológii výroby, ktoré znižujú výrobné náklady. Ušetrené náklady posúva zákazníkom vo forme nižších cien, vďaka čomu si auto môže dovoliť širší okruh zákazníkov, a Tesla sa môže pochváliť, ako napĺňa svoju víziu o udržateľnej doprave. Avšak auto nesmie nabúrať. Taká udalosť potom výpočty ušetrených emisií dosť pokazí.
Tesla Model Y Texas-Built Giga Castings Removed!
https://www.youtube.com/watch?v=dyde8G7mp-4&t=763s
alebo
4680 Battery Pack: What We Found Under the Foam!
https://www.youtube.com/watch?v=ozesI3OZEG0
a zamyslel som sa nad tým, či Tesla nesmeruje k neopraviteľnosti pri akejkoľvek vážnejšej havárii. A čo to urobí s poistnými sadzbami, až si poisťovne viac začnú všímať štatistiky. Ak to TMY pri havárii schytá tak, že sa poškodí veľký odliatok, či už predný, ale hlavne zadný, neexistuje ekonomická možnosť opravy a je z toho totálka. Vo videu hovoria, ako sa natrápili, aby odliatok z vozidla dostali. Použili pritom rôzne deštruktívne nástroje ako plazmový horák a pod.
Detto u battery packu s článkami 4680, ktoré sú zaliate do nejakej rúžovej peny. To vylučuje rozobratie a výmenu jednotlivých vadných článkov. U klasických TMS s článkami 18650 som videl prezentácie firiem, ktoré sa opravami zaoberali. Tam sa battery pack ešte dal za rozumné náklady rozobrať. U TMS Plaid už nie, tam sú články tiež zaliate, hoci nie do rúžovej, ale bledomodrej peny. Má to iste veľa výhod, napr. požiar sa v takto zaliatom packu asi ťažšie šíri, a prípadná netesnosť chladiaceho potrubia v zaliateho v pene asi nespôsobí žiadny únik kvapaliny.
Suma sumárum: Tesla robí veľké inovácie v technológii výroby, ktoré znižujú výrobné náklady. Ušetrené náklady posúva zákazníkom vo forme nižších cien, vďaka čomu si auto môže dovoliť širší okruh zákazníkov, a Tesla sa môže pochváliť, ako napĺňa svoju víziu o udržateľnej doprave. Avšak auto nesmie nabúrať. Taká udalosť potom výpočty ušetrených emisií dosť pokazí.
Komentár