Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Tesla repairability

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • Dus
    Dus
    Member
    • Sep 2020
    • 84
    •   

    Tesla repairability

    Nedávno som si pozrel niekoľko epizód Munro Live, napr.

    Tesla Model Y Texas-Built Giga Castings Removed!
    https://www.youtube.com/watch?v=dyde8G7mp-4&t=763s

    alebo

    4680 Battery Pack: What We Found Under the Foam!
    https://www.youtube.com/watch?v=ozesI3OZEG0

    a zamyslel som sa nad tým, či Tesla nesmeruje k neopraviteľnosti pri akejkoľvek vážnejšej havárii. A čo to urobí s poistnými sadzbami, až si poisťovne viac začnú všímať štatistiky. Ak to TMY pri havárii schytá tak, že sa poškodí veľký odliatok, či už predný, ale hlavne zadný, neexistuje ekonomická možnosť opravy a je z toho totálka. Vo videu hovoria, ako sa natrápili, aby odliatok z vozidla dostali. Použili pritom rôzne deštruktívne nástroje ako plazmový horák a pod.
    Detto u battery packu s článkami 4680, ktoré sú zaliate do nejakej rúžovej peny. To vylučuje rozobratie a výmenu jednotlivých vadných článkov. U klasických TMS s článkami 18650 som videl prezentácie firiem, ktoré sa opravami zaoberali. Tam sa battery pack ešte dal za rozumné náklady rozobrať. U TMS Plaid už nie, tam sú články tiež zaliate, hoci nie do rúžovej, ale bledomodrej peny. Má to iste veľa výhod, napr. požiar sa v takto zaliatom packu asi ťažšie šíri, a prípadná netesnosť chladiaceho potrubia v zaliateho v pene asi nespôsobí žiadny únik kvapaliny.

    Suma sumárum: Tesla robí veľké inovácie v technológii výroby, ktoré znižujú výrobné náklady. Ušetrené náklady posúva zákazníkom vo forme nižších cien, vďaka čomu si auto môže dovoliť širší okruh zákazníkov, a Tesla sa môže pochváliť, ako napĺňa svoju víziu o udržateľnej doprave. Avšak auto nesmie nabúrať. Taká udalosť potom výpočty ušetrených emisií dosť pokazí.

  • SKolja
    Member
    • Dec 2018
    • 244
    •      

    #2
    Ono to ma 2 pohlady, vyrabanie velkych komponentov cisto roboticky a s minimom spojov razatne znizuje chybovost pri vyrobe a prispieva k vacsej tuhosti a bezpecnosti. Z tohto pohladu je to naozaj pokrokova a ziaduca technologia.
    Z druheho pohladu je to velmi nakladne rucne opravovat a jednoduchsie je menit kus za kus, kde ale pri starsich autach oprava presiahne zostatkovu cenu auta.
    V bateriach ta pena ma zabranovat rozsirovaniu poziaru, ale cena za to je prave v neopravitelnosti. Tu si myslim (moj nazor) ze modularne baterie (napr. ako maju Korejci), kde sa da menit na urovni clankov iba z klucami a srobovakom (a samozrejme so zvihakom) kazdy jeden komponent je lepsia cesta.

    Komentár

    • nick81
      Senior Member
      • Nov 2019
      • 534

      #3
      Pôvodne zverejnené od Dus Pozrieť príspevky
      znižujú výrobné náklady
      Občas behajú po nete tabuľky, koľko má aká automobilka maržu na aute. Tesla to tam má o rád vyššie ako konkurencia. Nie celé ušetrenie je asi určené zákazníkovi. Ale zas chápem, že pri toľkých inováciach, nových fabrikách, vlastnej sieti SCH, vývoj FSD beta to musia z niečo zaplatiť.

      Ja som si teraz prešiel s eNirom 2x otvoreným aku behom 3 mesiacov.
      Najskôr mi menili poškodený spodný kryt (cez havarijku). Posadil som auto baterkou nechtiac na vysoký obrubník. Kryt bol drahý, ale práca - otvorenie, preskladanie na nový kryt, zatvorenie, vákuovanie, vyšlo na pár sto eur. Potom mi menili modul s vadným článkom. Našťastie v záruke, lebo Niro má len 5 modulov (19ks mal tento) a by som sa nedoplatil. Tu sa mi páči eGMP, ktoré to posunulo zas o triedu ďalej. Jednoduché otvorenie a 32 modulov namiesto 5. Teda aj po záruke bude príp. výmena článku znesiteľná aj pre bežných ľudí.
      Naposledy upravené nick81; 24-03-2023, 08:08.

      Komentár


      • SKolja
        SKolja komentoval
        Upraviť komentár
        Tak musim povedat ze o preskladani do noveho krytu som este nepocul, ale Korejci to maju urobene excelentne, viz video v EV6 sekcii :-).
        Teraz sa mozes chvalit neznalym a potencionalnym kupcom ze mas novu bateriu (podla nalepky na kryte) :-)

      • nick81
        nick81 komentoval
        Upraviť komentár
        SKolja Nepotrebujem sa chváliť. Je mi jasné, že za auto s takým nájazdom nedostanem o rok už veľa. Ale som rád, že je článok vymenený, to by nového majiteľa po 5-8 rokoch dobehlo. Nedoplatil by sa. Ten modul bol ako ND v 2020 za cca 6 tis USD.

        Ten kryt. Vidíš tu je napr. veľká výhoda štrukturálky. Klasické aku pod autom sú náchylnejšie, ľahko sa pri "nechcenom" offroad môže pack poškriabať/poškodiť.
        Naposledy upravené nick81; 24-03-2023, 15:02.
    • PistaTT
      Member
      • Jun 2022
      • 130
      •   

      #4
      Pôvodne zverejnené od nick81 Pozrieť príspevky
      Občas behajú po nete tabuľky, koľko má aká automobilka maržu na aute. Tesla to tam má o rád vyššie ako konkurencia. Nie celé ušetrenie je asi určené zákazníkovi. Ale zas chápem, že pri toľkých inováciach, nových fabrikách, vlastnej sieti SCH, vývoj FSD beta to musia z niečo zaplatiť.
      Tak Tesla usetri nielen na sposobe vyroby, no predovsetkym na uzkom portfoliu (4 modely v ponuke) a Teslou zvolenom obchodnom modely.
      Uzke portfolio modelov a velmi obmedzena variabilita stupnov vybav a priplatkovej vybavy z ponuky Tesly znamena zjednodusenie vyrobnych procesov ako aj nizsie riziko vzniku chyb pri vyrobe = nizsie naklady (bez ohladu na to akym sposobom sa auta vyrabaju, toto sa da dosiahnut aj pri beznej automobilke a niektore automobilky k urcitym optimalizaciam v tomto ohlade tiez pristupuju, no zdaleka nie v takom rozsahu ako Tesla).
      Legacy automobilka vo svojej fabrike auto vyrobi a nasleduje retaz dalsich subjektov, ktore stoja medzi fabrikou a koncovym zakaznikom - logistika, importer, predajca a dalsich X okolo tychto hlavnych. Kazdy clanok retaze ma nejake dalsie vlastne naklady a samozrejme potrebuje aj zarobit a vytvorit nejaky zisk (inak by asi take podnikanie zavesil na klinec). Tesla teda usetri na roznych nakladoch (napr. rozne naklady na marketing - novinarske prezentacie, svetove a narodne premiery novych modelov, dalsie eventy, autosalony a pod; na minimum zoskrtala naklady na importerov, obdobne naklady na lobbing a taka siet predajni prakticky neexistuje...). Pri legacy automobilkach by som si trufol laicky odhadnut, ze naklady, ktore vynakladaju na oblasti, ktore Tesla proste vynechava, sa mozu v priemere pohybovat na urovni okolo 10% z koncovych cien predavanych aut (samozrejme s nejakymi ustrelmi v konkretnych pripadoch).
      Vyslednu marzovost legacy automobiliek tiez ovplyvnuje obchodna politika importerov a predajcov v jednotlivych krajinach - rozne zlavy, akcie, bonusy, fleetovy program a pod... pri Tesle sa riesi prakticky len cena, ktora niekedy rastie, inokedy klesa ale je prakticky rovnaka pre vsetkych zakaznikov - je jedno ci si niekto objedna jeden kus za 5 rokov alebo 5 kusov do firemnej flotily kazdy rok...

      Komentár

      • Wilo
        Member
        • May 2019
        • 337
        •      

        #5
        Tak hlavne to, ci je to totalka neurcuje rozsah poskodenia, ale cena opravy, ktoru vypocita poistovna. Mat auto z dvoch odliatkov este automaticky neznamena, ze na tom budes horsie ako vyskladany spalovak. Neviem ci si niekedy videl ceny prednych svetlometov a senzorov/radarov pri novsich premiovkach s laserovymi alebo digitalnymi matrixami. Tam sa moze maly tukanec pri nedobrzdeni s prehladom vyskriabat na opravu za 40-50tis., a pritom autu nic nie je, len ma pokrceny trosku plech a prasknute svetlomety. Ale za maskou chladica a pod naraznikom je mrte uchytiek, senzorov a kablikov, a ono je to urobene takym sposobom, ze to vsetko ide do haja pri mensom naraze, co moze poistovna uz takisto rovno skrtnut ako totalku. Casy kedy sa mensie nehody vyklepali a zagitovali za par susnov su uz nenavratne prec, auta su pomaly zlozitejsie ako ludske telo, a aj minimalne poskodenie stoji par tisic ked chces opravitelnost, kup si auto vyrobene do roku cca 2000, tam sa dalo este vela veci riesit opravou. Dnes je vsetko na vymenu.

        Komentár

        Pracuje...
        X