Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Ceny nabíjania

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • dango
    Moderator
    Gold Member
    • Nov 2014
    • 697
    •   

    #16
    milan84 Cauko, vedel by si u kamosov v GW a ZSE zistit, ci planuju upravu cennikov smerom nadol? (ano viem, pri GW pausal ostali rovnake ceny)
    Pretoze, ked sla EE hore, tak zareagovali velmi promptne. Teraz su ceny uz niekolko mesiacov skoro az "trapne nizke"

    Komentár


    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      Ano. Tesla išla dole v celej Európe zhruba o 15 centov.
      Konkrétne v Bratislave z 60 c na 45 c ( mimo špičku ktorá je za 50).
      Takto je to aj v odolných štátoch ( cena sa líši rádovo o centy).
      U mne dobrý.

    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      Ja som dostal k autu teraz 5000 km zdarma na Superchargroch, takze ma ceny netrapia. Ale uz si viem predstavit argumenty - zajednavame dopredu elektrinu, nemozme zlacniet atd. Ked sa zdrazuje, treba okamzite, lebo nemajundopredu. Podobne argumenty ako pri benzine a nafte. A ked clovek vidi ako pribudaju elektromobily, tak aj rozpocitavanie fixnych nakladov prevadzkovatelov by sa malo prejavovat na znizovani cien.

    • hudino
      hudino komentoval
      Upraviť komentár
      dango cenu neurčuje len vstupná cena nákladov ale aj spotrebiteľ. Ked uhorka se vypredá aj za 3eurá, prečo by stála znovu 0.5 Eura? Ty by si to zlacnoval keby si ten obchodník?, Cenu určuje dopyt, a spotrebitel: ked cena neodpovedá kvalite, potrebe alebo prínosu, nekupuj to. Bohužial aj ked sa snažím o tom presvedčit okolie, márne... máme sa stále ako prasce v zite, takze zlacnovanie nacakaj nikde neni dovod.
  • nick81
    Senior Member
    • Nov 2019
    • 534

    #17
    Pri "zlacnujúcom" Greenway, naši operátori v Kia Charge lezú slušne hore. Ten vyšší paušál:
    ZSE z 0.45 na 0.55e/kWh
    GW 50kW, sa drží na šialených 0.59 a UFC 0.71e/kWh

    Akurát lidl si drží 0.36
    Neviem či ste postrehli Ionity Power (ja ešte dobehnem viazanosť) už nie je. Namiesto toho je tam balík za 7.5mes a dajú 0.15e dole z plnej ceny (79 cent). Môžu si nechať.
    To už sa zas oplatí ísť na GW MAX, keď podporujú už aj Ionity.

    Super multifunkčná karta síce vie ovládať 540 tis stojanov, akurát za ceny, že majiteľ Hyundai Kia je nútený si kúpiť ešte paušál od ZSE/GW.
    Pokus o zjednotenie do 1 karty za rozumné ceny sa zas "stráca" (mimo Tesla SCH).
    Začínam mať pochopenie pre ľudí čo sa vykašlú na EV a vrátia sa na ICE.

    PS: akurát ELEN v HR asi využijem cez KiaCharge 50kW si tam držia 0.55e/kWh. Ak nezdvihnú 1.7


    Komentár


    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      Dnes rano zasa zlacnovali Superchargre, v Cechach su lacnejsie ako je dotovana elektrina pre domacnosti (maju strop 10CZK). Po Europe okolo 35 centov za kWh bez karticiek, pausalov a inych nezmyslov a to na 250kW stojanoch. Tolko spravy z opacneho sveta.

    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      A z mojho konta som zistil, ze Srbsko a Bulharsko je stale zdarma, neodratali mi ani km z free superchargingu na 5000 km, co som dostal k autu. Radost cestovat.

    • nick81
      nick81 komentoval
      Upraviť komentár
      Miroslav Rojko Takto by to malo byt. Jedina Tesla chape, ze ked budu ceny drahsie ako ICE tak ma smolu. Ale koncerny a bezni operatori si z toho spravili ryzu. Chory stav aby si clovek 1-2x rocne menil operatora a zahranici zlozito hladal navky za normalne ceny. Vraciame sa presne tam, kde sme boli v 2020.

    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      Jedna vec je, ze ryzuju arogantne a vysoko ako vzdy boli zvyknuti, nielen na nabijani ale aj na cene servisu je to vidiet ako za par rokov dvihli dvoj az trojnasobne EV prehliadky ale vidim tam mozno aj snahu o spomalenie narasdtu predajov, dokedy nebudu vacsie kapacity. Koncerny nechcu predavat zasa medzirocne o moc viac EV, lebo ich nedokazu vyrobit a preto urcite maju vypracovane sofistikovane studie aby umiestnili tie auta co vyrobia s co najvacsou marzou a zarobkom na ostatnych doplnkovych sluzbach.

    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      A zatiaľ sa im sem z Číny ticho plížia nové a nové značky. Čo to tí uji nevidia že za tri roky sa im na tie ich káry ľudia zvysoka?
      Najhoršie na tom je že na to veľmi silne doplatí aj slovenská ekonomika.
      Naposledy upravené Jiri GrandPa; 18-06-2023, 21:47.

    • Taur
      Taur komentoval
      Upraviť komentár
      Dufajme ze vidia a chcu len vyuzit dobu kym tu Cinania este niesu a potom ceny prisposobia.
      A Cinania tiez nebudu v EU tak lacny ako doma skrz povinnu bezoecnostnu vybavu v EU, cla, dane, DPH a ani prace v servise nebudu ako v Cine kvoli EU minimalkam, odvodom, byrokracii ....
  • nick81
    Senior Member
    • Nov 2019
    • 534

    #18
    Poslal som podnet do Kia za KiaCharge...

    "Nemôžete prosím niečo spraviť s cenami v službe DCS KiaCharge? Minulý rok ste mali ceny u slovenských operátorov celkom rozumne, pri paušály PLUS 4e/mes cca na úrovni daného operátora s jeho cca 10eur paušálom. Potom sa to pokazilo (nie je to len tým, že išli ceny energií hore)… máte tam ceny už drahšie ako PHM pri spaľováku.

    Človek je zas nútený siahať ku paušálom operátorov. Jedna univerzálna karta automobilky tak stráca úplne význam. Buď prosím ponúknite vyšší paušál a lepšie ceny, alebo aspoň vyjednajte, aby boli ceny ekvivalentné aspoň na úrovni stredného paušálu operátora. Načo vám mám platiť za plus tarif, keď máte u operátora drahšie ako má ceny pre neregistrovaného zákazníka.

    V zahraničí máte tiež pálky. Niektoré stanice 1.2e/kWh ? Alebo rakúsky smatrics 71,40 €/h? Vážne by ste pri spaľováku platili diaľnice 25-50e/100km?

    Takisto nové ceny IONITY POWER balíka sú úplne mimo. Paušál za 8 eur a dáte dole 15 cent z plnej sumy, tj. 79-15cent za kWh? Toto by som mal prečo platiť, keď s Greenway MAX mám ionity za 0.49e/kWh.

    Smutné, že miestny operátor Greenway si vie vyjednať lepšie ceny a nastaviť lepšie paušaly ako gigant Digital Charging Solutions. Ak sa u vás situácia nezmení, musím po skončení platnosti Ionity Power zrušiť aj váš paušál PLUS. Nemá to zmysel platiť."
    Naposledy upravené nick81; 08-08-2023, 11:47.

    Komentár


    • MasterBlaster
      MasterBlaster komentoval
      Upraviť komentár
      Aj mna to hneva. Hlavne ten (po novom) chaby vyber Ionity pausalov. Hadam sa to na novy rok zmeni (ceny energie su uz zda sa zastabilizovane), inak tiez rozmyslam ze Kiu Charge uz budem vyuzivat na cestach len vynimocne ako backup - hlavne ked nespustim nabku cez ZSE co sa mi uz parkrat stalo. A co sa tyka DCS, tak je to DE spolocnost, neviem presne ci uplatnuju nejaku globalnu cenovu politiku, ale nemoze to byt tym ze su tam pomaly najvyssie ceny za nabijanie EV v Europe? Vid tu: https://www.driving.org/europes-chea...-electric-car/

    • nick81
      nick81 komentoval
      Upraviť komentár
      Keď sa neozveme, tak sa nič nezmení. Inak je to škoda. 560 tis staníc a aj kvôli pár s nenormálnou cenou sa človek bojí v zahraničí použiť.
      DE spoločnosť - ceny sú individuálne dokonca aj pre automobilky, od paušálov s jednotnou cenou po rôzne. Skôr asi aké zastúpnie si čo vybaví, alebo zadotuje.

      Nevadilo mi, že platím 4 eur mes aj keď pri zahr. staniciach sú zhodné ceny bez a s paušálom, ale keď ionity power ide do paže, slovenské nabíjanie je úplne out, tak sa pýtam aký je potom benefit tej 1 karty. Lebo ako drahý backup mám plugsurfing, chargemap atď, ďalší mi netreba.
      Viď ČR tam majú extra aj mimo DC karty dalšiu, kde zastúpenie vybavilo normálne ceny u všetkých poskytovateľov. Toto by tiež bolo ešte schodné.

      Tie vysoké ceny sú skôr preto, že nemajú priamo zmluvy s prevádzkovateľmi, ale zas to ide cez niekoho.
      Ale úprimne je mi to jedno, DCS malo dosť času zjednodiť nabíjanie v EÚ a nájsť kompromis medzi ziskom a ústretovosťou ku zákazníkom non-Tesla automobiliek.

    • tommik
      tommik komentoval
      Upraviť komentár
      Kedy konkrétne došlo u KiaCharge k tomu navýšeniu cien? Nech viem, čo ma u Charge myHyundai zrejme tiež čaká. Teraz za 7€ paušál nabíjam 0,19AC a 0,36DC u GW/ZSE/Lidl.

    • nick81
      nick81 komentoval
      Upraviť komentár
      tommik V zime, keď zvyšovalo výrazne ZSE aj GW kvôli elektrike, tak po cca 1-2 mesiacoch. Ale stále napr. ZSE bolo okolo 40, tých 55 centov je až teraz. Ono sa to mení každú chvíľu. Jedine lídl si tam drží celkom normálnu cenu.

      Kia má len 2 paušály a vy tam máte aj ten tretí s fix cenami. Ten by som bral hneď Budem musieť niekomu ukradnúť VIN

    • tommik
      tommik komentoval
      Upraviť komentár
      nick81 Ešte ma napadlo, že ak človek jazdí častejšie do AT, tak si urobiť registráciu na AT KiaCharge. Potom sú tam tie ceny o niečo lepšie. Ale nerieši to nabíjanie jednou kartou v celej EU.

    • nick81
      nick81 komentoval
      Upraviť komentár
      tommik Európu chodím hlavne po Ionity. Nepotrebujem tých 550 tis. staníc. Akurát HR/FI jednoducho použijem lokálnych operátorov, lebo KiaCharge bolo vo FI nenormálne uletené.

      Úplne odveci nie je ani Greenway max. Síce paušál ale nemám problém tých 100kWh minúť a zahraničie dosť posilnili, plus cena v zahr. 0.19 / 0.39 / 0.49 AC/DC/UFC je väčšinou lepšia ako hocičo miestne (ENEL/ELEN...).

      BMW má inak stále cez DCS IONITY, nevolajú to POWER ale PLUS. 13e/mes a 0.3e - na 1 rok. Potom druhá možnosť zareg.sa tam s VIN BMW
      https://bmw-public-charging.com/web/sk/bmw-sk/tariffs

      EVčkár si nájde cestu k lepším cenám. Len je choré to preskakovanie 1-2 ročne medzi operátormi. Už by sa to mohlo utriasť.
  • tommik
    Member
    • Jun 2021
    • 96
    •   

    #19
    "Dnes by sme vás chceli informovať o tom, že od 1. októbra 2023 rušíme tarifu HYUNDAI Easy. Čoskoro dôjde k automatickej migrácii predchádzajúcich zmlúv Charge myHyundai HYUNDAI Easy na našu novú logiku taríf."

    Hyundai sa zosúladzuje s Kiou. Od 1.10. už len 2 tarify. AC s paušálom za 0,38€ na GW a 0,44€ na ZSE.

    Nejaký tip ako sa s mesačným odberom 200 kWh na komerčných nabkách dostať do 0,2€/kWh pri AC nabíjaní?
    Naposledy upravené tommik; 24-08-2023, 19:25.

    Komentár


    • Kale
      Kale komentoval
      Upraviť komentár
      neviem kto si ten novy tarif bude platit. rovno to mozu zrusit. Greenway ma AC za 0.19, ale mne vobec nesedia ich lokality.

    • PistaTT
      PistaTT komentoval
      Upraviť komentár
      Lidl tuším začne dávať zmysel.

    • nick81
      nick81 komentoval
      Upraviť komentár
      Zrušil som kvôli vysokým cenám KiaCharge a dal si max program na Hyundai. Dlho mi to "lacné" nabíjanie nevydržalo. A to som ešte zvažoval, že GW Max už asi nepotrebujem :-) Môžem zas prehodnocovať.

    • tommik
      tommik komentoval
      Upraviť komentár
      Kale Áno, GW má AC za 0,19 ale až potom ako vyčerpáš 100 kWh za 0,3. Ja fungujem celý rok na AC (30 tis.km). Ale nakoniec aj tak zrejme skončím od októbra u GW Max a budem mať priemer cca 0,25€. V zime možno menej keď bude treba viac nabíjať. Uvidíme.
      Nerobím z toho tragédiu, mesačne pôjdem hore cca o 5€.
      Naposledy upravené tommik; 24-08-2023, 21:19.
  • dango
    Moderator
    Gold Member
    • Nov 2014
    • 697
    •   

    #20
    KiaCharge taktiez od 1.10 dvihaju registracny poplatok 2.49 -> 7.49 + jednorazovy relacny poplatok 0.49 -> 0.59.
    To DCS zacina byt riadne pazrave

    Komentár


    • nick81
      nick81 komentoval
      Upraviť komentár
      Odpoveď z KMSS Customer Care. Analýza trhu?... čo takto reálne jazdiť najlepšie s autom s priemerkou 30-35, či sa tie ceny budú páčiť.

      "Vami opísanú situáciu s výraznými rozdielmi v cenách nabíjania pri produktoch Kia Charge a u lokálnych operátorov verejných nabíjacích staníc priebežne monitorujeme. Vďaka vášmu podnetu sme si spracovali analýzu trhu, porovnali sme si konkurenciu
      Pracujeme na riešení, ktoré prinesie výhodnejšiu ponuku pre zákazníkov služby Kia Charge.
      Zahraničie ovplyvniť nedokážeme, budeme sa zameriavať hlavne na lokálnu ponuku.
      Najväčšou výhodou Kia Charge od DCS je stále veľkosť nabíjacej siete, kde služba funguje (>500.000 nab. bodov v celej EU)."


      Treba robiť tlak. Možno to nebude mať veľký účinok, ale aspoň majú feedback. Úplne všetci v DCS uleteli. Ak chcú mať paušály, musia ponúknuť cenu ako má operátor cez paušál. Načo to potom platiť Min rok to mali nastavené rozumne a dobre. Nemal som zas dôvod platiť GW/ZSE na občasné.

      Ja som napr aj Charge My Hyundai po zdražení dal na 0 paušál. Chodím len IONITY a cez GW MAX mi vykryje "lokálnych".
      500 tis staníc si môžu za tie ceny strčiť, veď to mi kryje Plugsurfing, Chargemap, etc. ešte aj GW MAX má už solídne zahraničie a výborne AC ceny (0.19), UFC 0.49.
  • Miroslav Rojko
    Senior Member
    • Nov 2016
    • 1316
    •   

    #21
    Ono Tesla budovala sieť aby si zvyšovala predaj elektromobilov, ktoré boli jej gro podnikania a na nabíjaní nechcela zarábať. Štandardné automobilky nielenže majú predražené a zastaralé elektromobily ale navyše ako podporu k nim si ani nevedia predstaviť dávať nabíjanie s prirodzenou maržou ale musia úžerničiť vo všetkom.

    Vidieť to aj na zahraničí, koľko áut nabíja na Tesla SCH, kde sú otvorené pre iné značky a ceny medzi 30 - 40 centami bez paušálou, zmlúv atď. proste na jednorazové nabitie.

    Tesla je dnes špičkový elektromobil pre menej bohatých - slušná výbava a skvelá efektivita za najnižšie ceny a nabíjanie to isté - 125kW až 250kW nabíjačky za polovičné ceny ako Ionity alebo cez DCS.

    Ale veľa ľudí stále bude obdivovať, či špáry lícujú a nemeckí inžinieri urobili dobre podvozok a iné bláboly aby mohli prispieť na západnú životnú úroveň a zastaralý produkt. A vlastne čo by robili influenceri a youtuberi, keby nepropagovali iné ako Teslu - nermali by sa na čom voziť, kde lietať na prezentácie a mať dovolenky, lebo Tesla reklamu nepotrebuje.​

    Ja som k Tesle došiel cez peňaženku, keďže si vážim zarobené peniaze a nevyhodím ich komínom za predražené autá a popredajné povinné služby či už kórejcov alebo nemcov. Tesla dnes nie je drahá, je lacná na úrovni čínskych elektromobilov, ktoré prichádzajú do Európy.
    [priezvisko]@me.com

    Komentár


    • Wilo
      Wilo komentoval
      Upraviť komentár
      Toto je racionalny pohlad 👍 Tesla je vskutku ekonomicka volba z rozumu, aj ked sa mnohi stale snazia ju prezentovat ako predrazenu hracku. Najst porovnatelny pomer cena/vykon v kategorii BEV je aktualne v zasade nemozne. Ked uz aj ta Skodovka stoji o 10-15tis viac… Cinania si mozu len ruky madlit ako im EU vyrobcovia otvaraju dokoran dvere a pozyvaju ich do vlastnej spajze. Zostali zaseknuti vo svete ICE so vsetkym co k tomu patri. Hlavne, ze ma zakaznik moznost naklikat si cacky-macky v konfiguratore 🙈

    • patapuf
      patapuf komentoval
      Upraviť komentár
      Keď som si pozeral konfigurátory rôznych automobiliek, tak naozaj Tesla a tuším aj Nissan Ariya majú dobrý konfigurátor. Farba, kolesá, AWD/RWD, Performance a to stačí. No, ešte by som bral možnosť mať textilné sedadlá, alebo ešte lepšie niečo ako bude mať EX90 - z vlny tusím, prípadne niečo ako má škodovica, teraz neviem ako sa tomu nadáva. Aj BMW iX50 má tie modré sedadlá perfektné. Kožu vôbec nemusím (nie kvôli "ekokecom" ale kvôli tomu, že sa mi to proste nepáči). Čo viac mi ešte vlastne treba? Pozeral som MB a tam aby som mohol mať pos.atý 360°-vý pohľad, tak aby som si priplatil okrem základnej verzie + čosi málo, ďalších vyše 10.000,- € za kraviny okolo toho. Na kieho otca mi bude panoramatická strecha (keď po nje netúžim, áno, prvotný wow efekt ale potom to bude aj tak stále zatiahnuté), kožené ultra mega masážne sedačky, hromady totálnych blbostí len kvôli parkovaciemu 360°-vému systému. Mercedes, značka, ktorá bola roky prémiovka a nemá obyčajné 360°kamery v základe, čo už majú niektoré "sockové" automobilky. To isté HUD a podobne. Alebo keď by som si chcel vymeniť tie hnusné chrómové lesklé sprostosti okolo okien za čierne, musím mať AMG verziu. Nech mi idú do psej matere s tým. V tomto je Tesla naozaj neprekonateľná. Prakticky si tma môžem hov.o vybrať, proste to tam bude a hotovo. Už len mať normálnu plechovú strechu, HUD, rámové dvere, tlačidlo na zapnutie auta (nie som zástanca toho, že sa mi auto zapne, keď doň nastúpim), normálne páčky na blinkre a nie tlačidlá (to si ale nie som istý, či to už Tesla má, mám pocit, že to má X-ko nové, ak sa mýlim, opravte ma), samostatný volič R, P, N, D, showroom na Slovensku + samozrejme servis a idem po tom bez váhania. Buď X-ko alebo Y. Dizajnovo krásny a až neskutočne jednoduchý exteriér. To sa im podarilo dokonale.

    • Wilo
      Wilo komentoval
      Upraviť komentár
      patapuf na Tesle su smerovky normalne na packe, a takisto volic “prevodovky” je na packe rovnako ako mali odjakziva este spalovacie Mercedesy. S tym servisom je to horsie no, ale je to prilezitost spravit si vylet 😁

    • patapuf
      patapuf komentoval
      Upraviť komentár
      Wilo A nemá Y-ko volič smeru cez displej? Či nové X-ko to malo mať či ako. A blinkre som videl tuším tlačidlové, či to bolo len na tom paškvile Yoke? Ono, ten Yoke by nebol vôbec zlý, len to by musel byť prevod volant-kolesá meniteľný v závislosti od rýchlosti, ak by dokázali to, že by sa kolesá dokázali otočiť do krajnej polohy len 1/4-kou toho Yokevolantu, už by to malo zmysel. Ale to samozrejme podľa rýchlosti. Mám pocit, že niektorá automobilka s týmto experimentuje.
      No, ak sa s tými blinkrami mýlim a aj ten volič smeru nemusí byť len cez displej, veľmi sa týmto ospravedlňujem.

    • Wilo
      Wilo komentoval
      Upraviť komentár
      Jo to na tych novych X a S malo byt, popravde netusim ci sa to dostalo do vyroby, nesledujem kazdu prkotinu. Ale 3/Y to maju uplne normalne ako bezne auto

    • jeeff
      jeeff komentoval
      Upraviť komentár
      Mam nove S s Yoke volantom. Cize nemam ziadne packy pod volantom, uz by som za normalny nemenil lebo:

      - ma to smart shift, proste sadnes, priputas sa, stlacis brzdu a same to zaradi D alebo R (ak je pred autom prekazka)
      - prepinat D/R na displayi nie je ziaden problem, je to proste swipe hore/dole, uplne prirodzene
      - ak by ti to nahodou vadilo, tak dole pri nabijacke na telefony su senzorove tlacidla PRND, ale nikdy som ich nepouzil (su zalozne, keby nesiel displej)
      - smerovky tlacidlami na volante su v pohode, treba si na to zvyknut, na dialnici to je uplne super, lepsie dostupne ako packa (proste kliknes prstom a predbiehas), jediny problem je kruhac, ale da sa to naucit (das prst na tlacidlo pred tocenim volantu)
      - nemam ziaden problem tocit volantom aj pri parkovani, bud normalne 2 prstami na hornej casti pretocis, alebo mas zatlacenu dlan a tocis, nikdy mi nechybala horna cast
      - Yoke je uz za priplatok, standardne dostanes normalny volant

      Mam aj TM3, ked tam presadnem je to rovnaky pocit, ze tam je nieco zle, ako ked presadnes z Tesly do ineho EV. Nehovoriac o tom nezmysle startovacieho tlacidla. So smart shift je to dokonale, otvoris auto, sadnes, zaputas kliknes na brzdu a davas ply a ides do predu. Rukou nemusis nikde nic stlacit. Tomu ja hovorim automatizacia.

    • Wilo
      Wilo komentoval
      Upraviť komentár
      Ono je to ako so vsetkym ostatnym. Jeden s tym pride, a za nejaku dobu to budu mat vsetci. Je to cisto zalezitost adaptacie. To iste ako pri odstraneni CD/DVD mechanik v notebookoch, odstranenie nabijaciek pri telefonoch, postupne odstranovanie mechanickych tlacidiel v autach. Zachvilu s toutou “nenavidenou funkciou” pride VW alebo Mercedes, staci pockat 😉

    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      VW už predstavilo tlačidla na smerovky.
Pracuje...
X