Dnes vyšiel cenník na nový model Ioniq 6.A objednaný
Oznámenie
Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.
Hyundai Ioniq 6
Zložiť
1000,- € zľava na Model S, X
Zložiť
Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.
teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie
Zložiť
Tag Cloud
Zložiť
X
-
Komentár
-
Ano, segmentovo ine, tym padom porovnavame sTesla 3 a tam sa Ioniq dojazdu nechyta. Ioniq 5 porovnavame s Tesla Y a tam sa dojazdu co ? Tiez nechyta. 800v je len dalsie k.urvitko na vymenu a vytahovanie penazi. Alebo si myslite, ze konverzia zo 400V na 800V je bez strat ? Kazde nabijanie z penazenky majitela je navysene o ich marketingovych 800V.
-
Ioniq 6 ma dojazd 620 km kam chces zaradiť tento segment? Veľkosťou je to podľa mna Tesla Y kde sa zase dojazdom Tesla nechytá. Nabíjanie som ochotný tu par percentu stratu zniesť za výmenu času strávenom na nabíjačke je to pre mňa pohodlnejšie , ale vec potreby daného jedinca,a ako vidím kopec Tesiel v KE už tankuje na ZSE drive kvôli cenám na superchargeri.. Takže tých vyhod je tu pomenej poslednú dobu čo značí že sa ostatný pomali doťahujú. A budúci rok tu máme Čínske značky tak som zvedavý.
-
E-Up! Uvidíme, ako to bude vyzerať na ceste. Snáď to nebude robiť dojem zmenšeného derivátu od plnohodnotného auta.
S tým zaradením do segmentu, to bude ešte dlhá diskusia. Každopádne rozmerovo to má k TMS bližšie ako k TM3. No v EU je všetko možné, zažil som časy keď sa niektoré japonské autá, vo svete zaradené do midsize triedy, v EU nútene a bez pardonu zaraďovali do nižšej strednej triedy. Toto isté zrejme hrozí aj v tomto prípade. Na konci dňa je to ale aj tak viac menej jedno.
K porovnaniu výbavy sa radšej nejdem ani vyjadrovať, verím, že by som bol presviedčaný o tom, že výbavu, ktorú I6 ponúka vlastne v aute nepotrebujem...
-
Áno, to je pravda s tými vonkajšími rozmermi - pozerám, že I6 4855mm, čo je o 15 cm viac ako TM3.
Druhá strana mince je, či je na zaradenie k TMS aj vnutorny priestor vzhľadom na až veľmi príkre sa zvažujúci zadok u I6 (aby sme nerátali do dĺžky len dizajnérsky natiahnutý plastový nárazník, keď vieme že je to rovnaká platforma ako I5 a vnútorým priestorom ešte menej). TM3 má vyššie veko zadného kufra a aj tak vidím ako na každom cm sklonu záleží čo sa týka využiteľnosti kufra.
Takže bude to zaraďovanie aj tak aj tak, kto ako. Ja sa budem priklánať k zaradeniu do triedy ako TM3 aj na základe vnútorného priestoru, lebo TMS je úplne priestorovo inde ako I6 a tak sa to väčšinou robí, nielen na základe vonkajších rozmerov.
-
Na tych 620 km som zvedavy. Aj na to rychlejsie nabijanie. Papier znesie vsetko.
Ja by som mal problem bez toho autopilota. Na dialnici uz som si odvykol furt sledovat cestu ked to za mna robi auto.
-
TA Toyota co furt tlaci trapne hybridy?
A prve a jedine EV co ma (alebo mala) musela odkupit spat od zakaznikov lebo mu odpadavali kolesa. Tak tam sa zaruka fakt oplati .
-
Miroslav Rojko Veď onboardcharger má v aute slušné straty aj pri 400V arch. Koľko má 800V naviac 1-2%? Meral to niekto? Zas pri DC je 800V lepšie. Všetky stojany sú 900-1000V. Takisto v rámci auta, píšeš máš rád rýchlu jazdu. Hnať 350kW cez káble/motor - 1000A vs 500A je už slušný rozdiel. Tesla ťaží z efektivity pohonu/octovalve a budme úprimný, že prepnúť výrobné kapacity Tesly na 800V a zároveň asi aj fixnuť staršie SCH nebude lacná záležitosť.
I5 napr. veľa žerie v porovnaní s EV6, plus 72 vs 77 kWh tomu tiež nepomohlo. Ak I6 bude lepšie ako EV6, čo vyzerá že bude (Cx koeficient, nový HVAC) tak to bude celkom zaujímavé auto.
Jiri GrandPa I6 vs TM3... Nabíjacia krivka I6 výrazne lepšia aj vo vysokých percentách, predohrev akumulátora pred nabíjaním majú už obe, integrovaný plánovač obe, teplotný menežment porovnateľné, HDA2 má lepší komfort ako AP, komfortnejší podvozok, odhlučnenie minimálne porovnateľné, spoľahlivý radar (bez phantom brake) / daždový senzor / ultrazvuky. Komfortnejšie sedačky, 3.6kW V2L. Čo viac treba?
Argument "Ja by som mal problem bez toho autopilota. Na dialnici uz som si odvykol furt sledovat cestu ked to za mna robi auto."
Veď práve pre toto by som nechcel Teslu, hocijaký asistent na trhu je dnes komfortnejší. Škoda, že Tesla nepochopila, že má povoliť súbeh šofér vs pilot.
Diaľnice zvládajú 2 ročné auta.
-
nick81 súhlasím s Tebou, že I6 je asi to nejlepšie a najefektívnejšie, čo Hyundai priniesol, má to aj dôvod, je to najnovšie, väčšina vecí čo píšeš, sa dá len súhlasiť, autopilot spomínam často že radšej "hlúpy adaptívny tempomat" bez AI ako sa stále rozčulovať na Tesla Autopilot ale:
- mám zlú skúsenosť kúpiť od Hyundai model v prvom roku výroby, prešiel som si s Konou (výmena motora, do mesiaca po predaji výmena veľkej baterky, malej baterky novým majiteľom), eNiro prišlo o rok neskôr ako bolo uvedené v iných štátoch a teda prvotné chybyčky malo pre SK zákazníkov už vychytané
- časovú náročnosť servisu (intervaly, počet zvolávacích akcií, updatov software) sa mi už nechce akceptovať vzhľadom na možnosť, že inde to nie je nutné, keby I6 mal aspoň OTA viacerých jednotiek, nielen navigácie, už to má v týchto dňoch aj VW
- interval dali 30000km ale zasa spoplatnili mapové podklady navigácie a zaviedli výmenu chladiacej kvapaliny, takže zlepšenie oproti Kona žiadne čo sa týka financií a času
- DC-DC konverzia pomáha s nabíjaním na 50kW nabíjačkách ako aj na 1000V, o tom niet pochýb ale je to za cenu strát, ktoré sú niekoľko percent ako ty odhaduješ, možno viac a hlavne je to ďalšie zariadenie, ktoré sa môže pokaziť, uvidíme časom, dúfam že sa mýlim, montujú to rok
Keby som si mal dnes vybrať EV, tak ak by ma sklamala Tesla, je Ioniq 6 mojím prvým favoritom ale počkajme na reálne testy, vieme ako žerie na diaľnici Ioniq 5, uvidíme či to bolo len tvarom Ioniq 6 bude zasa etalón ako prvý Ioniq.
-
Miroslav Rojko Chápem tvoju zlú skúsenosť. Ale napr. jurajsun má predsa jedno z prvých I5, za sebou tisíce km a ak sa rozhodne pre i6 tak to tiež o niečom hovorí. Má z nás najviac praxe. Pochválil sa, že objednal a hneď bol "sprdnutý" teslákmi, že si kúpil zle.
Áno ak tie ide o nejaké poplatky a pod. samozrejme každý má iné preferencie. Mne osobne to nevadí platiť niečo za servis, alebo kvapalinu.
To s tou konverziou. Práve I5/EV6 vie vyžmýkať z 50kW prakticky plný výkon aj z ABB 50kW (500V). A časť 50kW stojanov (Delty, ... ) zvláda priamo do 1000V. Nie je na trhu veľa aút čo toto dokážu.
-
Vidíš ja Teslu kúpim iba ak bude servis do 100 km od bydliska, Tesla je fajn ale servis je pre mňa dôležitý, a podstatny, ale sú ľudia ktorým to nevadí.
- Likes 1
Komentár
-
Tak uz sa to blizi, Budapest je 230 km, na polceste do Viedne.
-
Ja mam Vieden do 100 km a napriek tomu je to na houno lebo kvalita tam aj jeho dostupnost (terminova) je uplne od veci.
Suhlesim, ze dostupny lokalny servis je velmi dolezity. Akurat by som rad vedel ako je na tom Hyundai so servisovanim elektro aut. Ze je servis v kazdom vacsom meste nsznamena, ze ti tam EV aj opravia.
-
@Jiri GrandPa
No zrovna Autopilot je to, čo bolo u Hyndai lepšie ako u Tesly. A to presádzanie kamier na všetko a potom to funguje ako funguje a ten nezmysel s blokovaním autopilota ak náhodou pri predbiehaní troška stlačím plyn a celú jazdu ho nemôžem viac zapnúť - to sú veci, pre ktoré by som za jazdy roztĺkol prístrojový panel, keby Tesla nejaký mala.
Zrovna ja si na Tesle užívam výkon, podvozok, efektivitu a iné core vlastnosti auta ale práve Autopilot nie je nič na chválenie. To by som bral z 3 roky starej Kony radšej.
-
Neboj nic, ja nadavam ked idem v Tesle tiez. Hlavne na to jebnute jacanie, ked nebodak idem dlhsie po stredovej ciare na dialnici.
Ja som zamerne nenainstaloval tu verziu, co vypina radar a zatial odolavam. Cakam kym to doladia.
Mozem ti povedat, ze stale viac si cenim moj Model S s AP1 kde mi podobne kusky nemozu vyviest . Aj ked pomalsie nabija nad 70%.
Ale nenasiera ma, zatial co TM3 obcas hej.
Ak ma Hyundai rovnako alebo lepsie fungujuceho autopilota (co som nevedel) tak potom OK.
Pravdepodobnost ze predam TMS a kupim novu TMY sa s casom zmensuje lebo sa objavuju stale nove a nove pekne EV.
Ten novy Q8 etron vyzera DOST dobre.
-
Áno, podľa mňa má Hyundai použiteľnejší Autopilot. A práve preto, že je to obyčajný hlúpy adaptívny tempomat, ktorý proste krásne ide ako sa mu povie a neuvažuje cez AI. Tiež držanie volantu pípa až po 30 sekundách a nemusel som tak mykať. O tom, že pri obiehaní ho nemusím vypínať a zapínať (navádzanie v peruhoch) ani nehovorím.
Ale keď si sadnem do iných áut a začnem počúvať (napr. u VW ako doteraz neaktualizovali aj keď sa chvália, väčšina áut ID. ešte nemá 3.0 software) alebo Audi aby dobehlo Teslu v dojazde, museli dať 114kWh baterku do Q8 etron atď. tak som rád, že mám Teslu. A v neposlednom rade je dnes lacná, najmenej zdražovala posledný rok. Alebo najrýchlejší VW ID5.GTX má zrýchlenie ako donedávna najpomalšia Tesla 3 SR+ atď - proste keď na to človek pozrie hlbšie, to čo Tesla už poriešila a absolvovala, to ešte druhých čaká a načo čakať na niečo, čo už človek môže mať.
Apropó je tu téma Hyundai - už ukazujú % baterky v cieli v najnovších Hyundai infotainmentoch ?
-
Keď si dokúpiš Enhanced Autopilot bude ti meniť pruhy samo, bez vypínania.
Ja som dokúpil a neľutujem.
Zo zvyškom suhlasim, pohonná jednotka aj SW features sú úplne inde ako ostatní.
-
Miroslav Rojko Ano % už bude nová verzia infotaimentu ukazovať až do ciela, v podstate to bude fungovať ako u Tesly, jedná sa aj o novú verziu infotaimentu, šušká sa že pribudne bezdrat android auto a car play, ďalšia zmena je v tepelnom čerpadle, bude vedieť už použiť prebytočné teplo aj na vyhrievanie kabíny, preto ta vyššia efektivita a dojazd až 620km, vylepšení motor výkon vs. spotreba, plus nový systém termomanažmentu, toto potom príde do Kii v podobe faceliftu na EV6, Hyundai ako prvý stále testuje novinky, potom posúva do modelov Kii
-
@e-up záruku u Hyundai dokonale poznám, aj dĺžku servisných intervalov a cenu prehliadky, zažíval som dlhé roky a aj preto som išiel do Tesly aj za cenu rizika, že pre servis musím do zahraničia, lebo to bolo už časovo a peňažne neúnosné.
Treba si prečítať podmienky 5-ročnej záruky a spočítať koľko stoja prehliadky aby záruka bola - aj taký nezmysel ako 0,5 hod. minulý rok 72ę-ovej za každoročnú prehliadku karosérie (pričom na neumytom aute nemali šancu niečo kontrolovať) a iné perličky. A tie dôležité časti ako motor a batéria, ktoré nemohli zo záruky vyňať, tie má v záruke aj Tesla na 5 a 8 rokov ako Hyundai.
Ja osobne mám viac áut a na každej Tesle jazdím tak aby som urobil 20000 km ročne max. a mám záruku 4 roky - tisícky a niečo za prehliadky u Hyundai a nespočet času, nakoľko update OTA stále nemajú pre iné riadiace jednotky ako navigáciu. A najnovšie opravu chyby - predohrev baterky si za aktualizáciu účtujú. Dokonca mapové podklady už skrátili na 3 roky (ani počas záruky nevydržia) a potom kupovať. Výmena drahej chladiacej kvapaliny baterky ani nehovorím. Už sa zabúda, čo sa preberalo v téme Ioniq 5 pred rokom a pár mesiacmi, keď prišiel na trh ?[priezvisko]@me.com
Komentár
-
Áno, tých 15000km by im pri 60 tis. aute asi zákazníci nežrali, tak dali 30000 km (aj keď v aute na palubovke svietilo ľudom 15000km) ale cena servisu rastie exponenciálne, tých 100€ treba vynásobiť, uverím až keď uvidím na vlastné oči, lebo to už sa mi nedarilo dosiahnuť posledný rok ani na malom servise na Kone a tam sa chvalabohu nemenila kvapalina (aj keď pri 50000 km mala už moja Kona nový motor aj novú baterku a na tej už kvapalina bude) - hold riziko nákupu nového modelu, mal som vyrobenú 2018 a eNiro prišlo o rok neskôr s už vychytanými pár chybami, takže ty si také problémy nemal.
-
Nemusíš mi vysvetľovať ako to funguje v servise, tradičné automobilky pri svojich elektromobiloch stále vychádzajú zo servisných intervalov určených pre spaľovacie verzie. Mnohé operácie sú stále zbytočné, niektoré pri elektromobiloch chýbajú a výrobcovia to kompenzujú vyššou sadzbou za normohodinu. Pri malom kilometrovom nájazde ako v tvojom prípade môže byť záruka Tesla vyhovujúca, mne by to napríklad nevyhovovalo. Len aby sme sa rozumeli, Tesla má prvé 2 roky záruku bez obmedzenia kilometrov a následne je obmedzená na 80000 km?
-
Tesla ma zaruku 4 roky alebo 80000km, co nastane skor. Pre mna tych 80000 km nie je obmedzujucich ako som vysvetlil vyssie. Dalej ma 8 rokov na motory a bateriu (do 192000km pri Long Range). Pise Drive unit, takze slovo motor co pisem je sirsie (aj okolompriamo motora), cela pohonna jednotka.Naposledy upravené Miroslav Rojko; 11-11-2022, 22:10.
-
Nemame. Ako pisem, 80000 km a hotovo. Aj tak je vacsina aut na firmy kupena a vtedy zaruka nie je zakonna 2 roky, ci uz u Tesly alebo aj u inych znaciek.
-
Vieščo e-up už si ako Tí, čo potrebujú robiť Chorvátsko bez zastavenia - 1000 km jeden záťah.
80000 km ročne. Koľkí sú takí ? 1% ľudí alebo ešte menej ? 1 promile ?
A k záruke - ani Hyundai Ti nedá (neuzná) záruku bez obmedzenia km, rovno Ti napíšu, že si auto používal pracovne a porušil podmienky, lebo nájazd nezodpovedá obvyklému využitiu - jednému na Kone tak neuznali motor a cvakal 2500€. Tak tu nezavádzaj, keď si nezažil. 5-ročná záruka pri Hyundai je dobrovolná, nie zákonná a má spústu obmedzení a háčikov a prax ukazuje, že sa to neoplatí vzhľadom na ceny prehliadok - resp. že je to rovnaké ako za stovky € priplatiť záruku rovno ako u napr. u VW.
-
Pravdu máš, že takých, čo potrebujú jazdiť takú porciu km je málo. 5-ročná záruka na Hyundai je rozšírená a aspoň z čias čo som vlastnil Hyundai tam neboli obmedzenia ako má napr. KIA. Narážal som skôr na Teslu, auto kupuješ v EU ale záručné podmienky pre ňu neplatia ako pre ostatných čo predávajú v EU. A každý nekupuje len na firmu, ktorá má iné podmienky.
-
Keď raz mám v kúpnej zmluve 5 rokov a kúpil som auto na firmu tak platí 5 rokov, to že je predajca vydrbany a obchádza zmluvu je typické pre podnikateľov v SR česť výnimkám, treba ísť do iného servisu alebo do štátu ak si blízko.V KE som nikdy problém zo zárukou u Hyundai nemal a to som mal od nich už 5 áut.
-
Ja by som skor ako zaruku riesil na Hyundai ich vyber materialov. Hyundai po 100.000km vyzera vnutri ako Nemec po 300.000km, od sedaciek, cez volant az po stav pantov na dverach a kufri. Popraskane manzety plynovych vzper, droliaca sa izolacna pena na rurach, osuchanie potlace tlacitok, rozpadajuce sa gumove rohoze atd atd. Nakolko mi rukami dlhodobo presiel Ioniq, kratsie aj Kona a takisto spalovacia i30 a Tucson, tak mozem povedat, ze zaruka je pekna vec, ale co z toho, ked sa auto “vybyva” za 3 roky. Korejci su popravde jedinymi vyrobcami, kde som take veci videl a zazil. A svoje spravanie v roznych autach nemenim takze mnou to nebude 🤷♂️ To je take klasicke leasingove auto. Zobrat na 2-3 roky a rychlo prec. Auto po technickej stranke je ok, zasadne servisne zasahy asi nehrozia, ale vnutorne absolutne nezvlada faktor casu a rychlo sa meni na osadnicky povoz. Co je skoda, uz nemaju tak ludove ceny ako kedysi, ked si to mohli dovolit.
Komentár
-
Neviem ako Hyundai, ale ja mám Kiu a po 130 tis. je v pohode. Žiadne ošúchané tlačidlám, popraskané manžety plyn vzpier, pánty, rozpadajúce sa rohože atď. Takisto ako mal problémy Miro s Kona 19 - časté zvolávačky/intervaly.. Mňa s Kia nezavolali na zvolávačku ani raz a ten 15 tis servis mi až tak nevadí, že systémy auta fungujú spoľahlivo. Takže ako vidno, celé tieto preferencie od Stellantis cez H/K, Audi/BMW po Teslu sú pre každého veľmi individuálne.
-
Tak to mas stastie najvacsia ceresnicka bola ked na Ioniqu odpadol zadny spojler z veka batozinoveho priestoru pri jeho zatvarani 🙈 gumove rohoze zacali svoj rozklad pri 19tis km ked odpadli pismenka Q. Mam este komplet foto dokumentaciu ako sa na Ioniqu s kazdym 10tis km doslova odparovali dalsie a dalsie suciastky, materialy alebo spoje. A ako hovorim, nebol to jediny Hyundai, co sa nam vo firme zacal rozpadavat pred 100t km. Ale tak zas musim pochvalit, ze zakladna technika drzala, a auta nikdy nenechali v stichu. Sice sa vsetky rozpadali, ale vzdy odviezli posadku bezpecne tam aj naspat. Ako hovorim, za mna na spolahlive vyjazdenie az do konca zivotnosti, pre nenarocneho zakaznika ok. Firemny povoz idealny, estetiku neriesis. Pre puntickara, co ocakava, ze auto nielen jazdi ale aj drzi pokope, a vadi mu rychla amortizacia, by som daval od toho ruky prec. Mozno je na tom Kia lepsie, nikdy som ziadnu dlhodobo nemal. Ale Hyundai je v tomto hroza. Samozrejme, na vacsinu veci sa nasla vyluka zo zarucnych podmienok, takze tie ich kecy beriem vskutku len ako falosny marketing.
-
asi je aj rozdiel medzi firemne užívaným autom so striedajúcimi sa vodičmi a vlastným autom, kde zlé správanie pocíti človek na vlastnej peňaženke a dáva si väčší pozor, Wilo mohol mať takú skúsenosť, keď píše o prvom prípade
ja som mal prvý Hyundai Ioniq a videl som predtým nejaké Santa Fe v koži a mne sa zdalo, že čo je zlepšenie o jednu generáciu u iných, Hyundai každým ďalším modelom skákal o dve generácie zlepšení, nedá sa brať aké mal Hyundai spaľováky pred 10 rokmi, za ten čas ušiel cestu ako iní za 20 rokov
bohužiaľ moje Hyundai išli preč pri 50000km, takže väčší nájazd neviem posúdiť ale pri Kone som sa sám čudoval, aké bolo riadenie pevné a bez vôle (na čo som dosť náročný), Ioniq mal už troška pri 50 také pocitovo používané tlačítka na dotyk, vôľu volantu ale to pri porovnaní s novým, nemyslím tým opotrebené viditeľne dozajnovo, len na dotyk to už nebolo nové ale to pri každom aute takejto cenovej kategórie
pri Kone bol aj rozdiel medzi svetlým a tmavým interiérom, kedy na svetlom sa volant rýchlejšie zošúchal
-
Miroslav Rojko no bolo firemne, ale 95% najazdu som na nom urobil ja. Firma mala cely fleet z Huundaiov tak si kazdy mal moznost vybrat model. Ostatne Hyundaie som soferoval len zbezne, ale vsetky mali cez 100t km a takisto solo vodica. Nikto sa nespraval vylozene ako prasa, a na autach sa vozili len ludia, ziadny naklad. Praveze moj stary sukromny VW Passat v kombiku musel opakovane zvladnut plny kufor tehal, nabytku, odpadu, 2 deti, zablateneho velkeho psa, piesok z dovolenky a vseliake ine zveriny, a pri 356t km vyzeral vnutri zachovalejsie. Ale je dost mozne, ze to bol este poctivo urobeny kus, vsetci dnes setria. Nove Passaty su mozno na tom takisto zle 🤷♂️ Jedine co som chcel povedat, ze mi rukami presli 4 Hyundaie co mali cez 150t km, a u vsetkych sa prejavila viditelna degradacia interieru aj vonkajsich a konstrukcnych casti uz pred 100t km. Z ostatnych znaciek nemam taku velku vzorku, vacsinou len po jednom modely, ale nikde som take veci nevidel, aspon urcite nie pri takom najazde, takze nahodu osobne vylucujem. Ja mam nazor utvoreny na zaklade empirickeho skumania, takze mna aktualne nepresvedci zial nikto. Az uvidim Hyundai so 150t km v lepsom stave ako Nemca alebo Japonca tak zmenim nazor. Ale este som taky kus nevidel 😉 samozrejme, pre ludi co menia auto po 2-3 rokoch je to bezpredmetne, to su veci co bude riesit druhy majitel.
-
-
jurajsun, vazne mas v zmluve podmienky zaruky ? Lebo do zmluvy davaju len “podla podmienok …”
https://www.hyundai.sk/predaj-a-sluzby/zaruky
Napr. tu su vseobecnejsie podmienky (aj napr.radio dali mimo) a citajte dole za hviezdickou, to je ten pekny odstavec, ktory pri trocha drahsej oprave firemneho auta pouzivaju (taxi, pozicovne a podstane je “atd.”, kde vlastne spada kazde pouzitie firemneho auta.
A zrazu je zaruka 3 roky alebo 100000km oproti 4 roky/80000 km bez obmedzeni (aj na skla co u Hyundai je mimo po pol roku). Na Tesle napr. jednemu taxikarovi menili zdarma predne hlinikove ramena, co na BA cestach sa opotrebili, mal cez 80000km ale pri 79000 sa v Tesle stazoval na pazvuky. U Hyundai je rameno no go - je to len a len spotrebna vec.
Ano, je dobre mat zaruku neobmedzenych km ale je dobre vediet, ze aj v podmienkach maju ako to jednoducho neuznat.
[priezvisko]@me.com
- Likes 1
Komentár
-
Nechcem už donekonečna vysvetľovať, kto chce si posúdi - pozrie podmienky záruky a nebude prekvapený ale ponuka od predajcu neznamená nič. Ponuka sa mohla meniť, podstatná je zmluva, kde väčšinou odkazujú na podmienky v inom dokumente.
Takto som argumentoval pri Nissan Leaf, keď som mal v ponuke bezplatné aktualizácie navigácie na 3 roky a nedali ich a nič som nevyhádal. Ponuky a informácie od predajcu pred kúpou nič neznamenajú. Platí kúpna zmluva alebo čo je na faktúre a tam sú vždy len odkazy na záručné podmienky predĺženej záruky.
Ak raz budeš mať taký problém, tak uviddíš, zatiaľ môžeš byť v kľude.
-
Miroslav Rojko Vravis ze kazdy kto kupuje auto ktore kedysi vlastnila firma, zivnostnik, stat, institucia, alebo obcan ktory co i len raz pouzil svoje sukromne auto na sluzobku ked si dal cestak preplatit kupuje vlastne auto s padnutou zarukou??? To potom tych aut so zarukou vela nezostavva...
-
Miroslav Rojko Ako uplatnil som si v živote dosť vecí na ktoré som mal narok, chápem že nie každý má chuť a je priebojný, ale 19 rokov v podnikaní ma už vycvicilo, a aj moji zákazníci si vyslovene vyžadujú dohodnuté podmienky, asi si nemal trochou šťastia pri kúpe stáva sa, preto máš takýto postoj, nič v zlom , ale treba si proste tieto veci vyriešiť , ak to nejde dať to aj ďalej na výrobcu priamo.Mal som niekedy Hyundai Accent, domotovaný splynovač, nechceli akceptovať záruku, po urgencii u importera som kontaktoval priamo výrobcu, kde som zdokumentoval rovnaký typ splnynovača aký dával samotný výrobca u BRC a do mesiaca poriešený problém v záruke s garanciou na všetko aj motor, proste treba sa viac niekedy snažiť.Naposledy upravené jurajsun; 12-11-2022, 09:26.
-
Ďakujem jurajsun za poučenie. Keby si ma poznal, tak by si to nenapísal, podnikám 30 rokov a dokázal som si ustrážiť veľa vecí ale niekedy je treba si rozdeliť veci na podstatné a nepodstatné, keď už človek si čas váži natoľko, že radšej vec nechá tak, zbaví sa jej namiesto večného vyžadovania niečoho, čo mu bolo sľúbené od napr. predajcov. Lebo mám skúsenosť, že kde je neseriózne jednanie stále, tam aj bude stále a neoplatí sa očakávať nejaké zlepšenie.
Nemal som s Hyundai žiadnu platenú opravu, všetko čo bolo treba urobili na záruku ale proste už toho chodenia do servisu bolo veľa. Netreba mať ružové okuliare a nie veci, ale čas je to podstatné v živote. Čas strávený tak ako chcem ja a nie donútený nejakými intervalmi a zvolávačkami. A kórejci sú zrovna tlačený na nižšie ceny s vyššou výbavou a potom dojenie na servise. Teda teraz už tie nižšie ceny padli.
Aj pri spaľovacích autách som mal zásadu trikrát a dosť. Ak sa na aute niečo pokazilo a bola to tretia vec, čo bolo treba riešiť okrem vozenia sa, tak išlo z domu bez nejakého kompromisu, či budem stratový alebo nie. Nakoniec som autá menil každý rok, žiadne nenechávam viac ako 50000 km a už si ani nepamätám, kedy som platil nejakú opravu. Oprava auta alebo aj zbytočné servisné prehliadky (čo 15000km interval pri EV u Hyundai bol) sú stratová vec - vrážajú sa peniaze do veci, ktorej cenu to nezvýši ale len ste tie peniaze mohli rozumne investovať.
-
Inak k tej záruke Tesly iba 80000 km - žiadna zmluva nemôže odporovať zákonu, inak je to ustanovenie neplatné. Čiže podľa mňa ak by si počas 2 rokov na aute prihlásenom na fyzickú osobu mal poruchu musela by to Tesla opraviť v záruke.
-
Pôvodne zverejnené od jurajsun Pozrieť príspevkyAno % už bude nová verzia infotaimentu ukazovať až do ciela, v podstate to bude fungovať ako u Tesly, jedná sa aj o novú verziu infotaimentu, ...
Technologicky ten mix. výborná nabíjacia krivka, predohrevy, 800V, dobré odhlučnené aj od podvozku, dobré tlmenie nápravy, ten nový HVAC/teplotný menežment je tiež pecka, vylepšený LKAS/HDA asistent. Úplne nový typ Matrix. A to už ten "pár" pixelový z EV6 pracoval lepšie ako MEB (Enyaq) a aj milión pixelový EQS. Veľmi komfortné sedačky, V2L, funkčné ultrazvuky a hlavne kvalitný akumulátor. Spotreba bude tiež ok, veď už EV6 bola v pohode.
Nič viac ti netreba. Teda už len Comma3, ak by si sa chcel nechať na úplne vyvážať (už podporuje I5/EV6 cez red panda) :-D
- Likes 2
Komentár
-
Včera som sedel v IONIQ 6 a testol som narýchlo navigáciu - už vie plánovať zastávky na trase sám, detailne som to neskúmal, nebol čas, ale posun tu je
- Likes 3
Komentár
-
Este par iteracii a bude to ako Tesla v 2018, ci skor :-D Zarty bokom, som rad, ze Hyundai/Kia ma konecne v 2023 to, co som ocakaval uz v jan-2020 pri facelifte nira (live nabky, planovanie, odhad zostatku do nabky, predohrev pred nabijanim, .... ). :-D
-
Tu je to v šiestej minúte vidieť https://youtu.be/nEKl0V9ocGU
-
Ak chce niekto info ohľadne Ioniq 6 tak sa pýtajte mam na nom už 300 km natočených, myslím si že ioniq 6 je finalne riešenie Ioniq 5, auto je úplne iný level oproti Ioniq 5 (neriešim tvar karosérie ale SW - OTA aktualizácie aj na BMS atd.a doplnené technológie ako matrix svetlá, senzory a jazdne vlastnosti)
-
Článok je už vonku https://www.techbox.sk/prva-jazda-v-...ej-efektivity/
-
Prečo stále “novinári” opakujú ten marketingovy blabol, že vďaka 800V systému nabíja auto rýchlejšie?
Ved to nedáva fyzikálne ziaden zmysel.
Jediný rozdiel medzi 400V a 800V systémom je prúd, ktory musí byt nabíjačka schopná poskytnúť autu.
Ale v aute sú články s napätím medzi 3.5-4.2V!!!
Tu energiu tých 65kWh (či koľko to je) musia tie články prijať úplne rovnako, či je na konektore 400 alebo 800 V.
-
Jiri GrandPa to nie je len o aute, ale aj o infraštruktúre. Prečo sa všetky 400 V architektúry nabíjajú max 200 kW okrem Tesly? No lebo CCS2 má maximálny limit 500 A, t.j. 200 kW. 800 V systémy umožňujú ísť vyššie s menšími stratami na vstupe a menej náročnou technikou. Niektoré nabíjačku môžu mať limit aj nižší, napr. 300 A kvôli internej konštrukcii a káblu bez aktívneho chladenia aj keď reálny výkon nabíjačky môže byť napr. 150 kW, 400 V auta nedajú plný výkon. 800 V systémy dajú s prehľadom plný. Nie nadarmo pôjdu na 800 V aj ďalší a Tesla ho používa v Cybertruck či Semi....
-
Jiri GrandPa - z vyssim napatim je na dodanie rovnakeho poctu kW potrebny nizsi prud. A prud je problem, pretoze z vyssim prudom sa zvysuje: minimalny priemer vodica, prechodovy odport a tym aj tepelene a ine straty, naroky na chladenie.
Mozes sa spytat elektrikarov preco sa v prenosovej sustave pouziva vysoke napatie - presne pre dovody co som spomenul vyssie.
Na 800V architekturu je potrebne pouzit dvojnasobne mnozstvo clanov, tym padom sa moze nabijat rychlejsie.
-
SKolja Je ich 2x viac v sérií, ale 2x menej paralelne. Kapacita v kWh/objem je rovnaký pri 400 aj 800V. Ono stačí dať len poznámku, má to význam tých 800V, ale mimo Teslu. Lebo všetky neTesla nabky sú max do 500A. Tesla to obišla tým, že SCH dáva 625A a auto s tým nemá problém.
400V treba rozdeliť na 400V a 400V TESLA. Tesla má aj so 400V stále najefektívnejší powertrain. Nemôžeme tvrdiť 400V Tesla, že je horšie ako 800V.
Môžeme to teda zoradiť do rebríčka... best 400V Tesla, potom 800V a potom 400V :-)Naposledy upravené nick81; 15-03-2023, 09:58.
-
K tomu clanku: "Zaoblenie prednej kapoty je základom pre takmer dokonalú pol-kružnicu" Keby auto malo siluetu dokonalej pol-kruznice tak by muslelo byt 2x take dlhe ako vysoke. No v skutocnosi je 4,855mm dlhe a 1,495mm vysoke. To ma ku kruznici velmi daleko a tvar sa vola elipsa.
"Zmena nastala vo volante, ktorý má podsvietené LED diódy, ktoré v Braillovom písme znamenajú písmeno H" V Brailovom pisme 4 bodky neexistuju, pretoze zakladom je matica 3x2. Ono to je H v Morzeovke.
Taketo blbosti znizuju uroven clanku. Nie je to ziadna superveda si dane veci overit ked im nerozumiem. Ako mam potom doverovat zbytku zverejnenych informacii?
-
nick81 dakujem za doplnenie. Tvoj popisany model je spravny a logicky ak porovnavame 2 baterie vyrobene z identickych clankov. Moja odpoved bola zjednodusena a zavadzajuca.
V Tesle o 800V nerozmyslali a pripravovali sa oz zaciatku na velke prudy, tym padom maju chargre nadimenzovane. Tesla definitivne mysli par rokov dopredu. Zbytok sa prisposobuje momentalnej situacii. Vyrobcovi nabijacich stanic je zbytocne robit ich z vyhladom na buducnost, v buducnosti chcu predat nabijacky znova :-)
-
SKolja O tom sa dá polemizovať . Takmer všetky nabky už roky podporujú napätia do 1000V, netreba nič meniť. A bežné sú 300-350kW na trasách. S limitom 500A, je strop 500kW. Kým Tesla kvôli 800V cybertrucku/Semi bude musieť upgradovať SCH na V4. Ale zas chápem Teslu, obrovské zdroje na nové fabriky, inovácie/lisy/štrukturálka, sieť SCH, fixli to ako to vtedy ako vedeli. Ono aj tak, ak tam má byť 200kW+ len na chvíľku, je to len na oko. Ušetrený čas je zanedbateľný.
-
Asi pri porovnávaní záleží čo človek považuje za prioritu. Ak má hrať prím celková priemerná rýchlosť nabíjania na UFC, tak 800 V systém asi bude mať navrch. Alebo sa mýlim?
Písal som to v téme k EV6, reálne som v zime bez predohrevu za 33 minút nabíjania bral z Ionity výkon priemerne vyše 125 kW. Čo som niekde čítal o TMY 10 -> 80%, tak mi vychádzalo niečo pod 90 kW v priemerne, ale možno to sú už staré a neplatné informácie. Iné to asi bude v prepočte na dojazd, kde vďaka nižšej spotrebe TMY asi nabije väčší dojazd na jednotku času, ale to už sme ďalej ako len pri téme batéria a nabíjanie a teda či je potenciálne lepšia architektúra 400 V alebo 800 V...Naposledy upravené PistaTT; 15-03-2023, 20:24.
-
- Likes 1
Komentár
-
tommik Merali sme zatial dve EV6 77.4, nove 2 mesacne auta s najazdami 2000 a 10 tis km. Obe mali kapacitu pre 100-0% na jazdu 74.5kWh. 77.4kWh je udaj vyrobcu. 74.1-74.5 kWh je udaj, ktory sme namerali cez BMS. Ak ma niekto dalsie eGMP, aj s velkym najazdom a velkym poctom UFC, mozeme pomerat vsetky (D1 Ionity - PB/ZA - Ionity) cez diagnostiku. Nabijanie, zmeranie/vyhodnotenie pre prvych x zaplatim :-D
-
PistaTT Ide sa na ionity Senec, dobije sa auto do 100%, idealne v teplejsom pocasi (10C a viac), na trase na D1 sa pri 0.2-0.3C vybije (110-120kmh), vacsinou to vychadza, ze okolo PB sa toci spat.. Pride sa na ionity spat s par %, okolo log.centier sa to este vybije "bezpecne" ku nule. Tym padom su 2 merania 100-5% algoritmus, ten je podobny certifikovanemu AVILOO testu + doplnkovo sa odcitaju citace/elektromery BMS pre 100-0% - to je este presnejsie. Celu trasu sa ide s rekuperaciou 0.0kWh, vacsinou to riadim ja, alebo brat - mame uz za sebou desiatky testov, tak vieme presne ako na to. Nasledne sa robi dalsi test, pri ktorom sa dobije auto zas z 0..100%. Tym sa ziska rozdiel/straty na urovni LiPol aku pre dodanu/vydanu energiu, vzdy je v rozsahu 6-8%. Presnost merania ak sa dodrzia vsetky podmienky - 0 rekuperacia, vonkajsia je cca +-0.2kWh. Certifikovane platene testy maju toleranciu +-3%
Niro malo po 120 tis cca 1.1%, len vdaka tej presnosti to viem takto zachytit. Preto meriame vsetky MEB, Niro a EGMP s tymi istymi pravidlami, tym istym stylom, aby to bolo presnejsie. Meria sa s nasim (moj/komunita) speci SW, kde som vyvinul ten 100-5%, zaroven je cely stav auta snimany v intervale cca 3 sekundy na sdkartu.
V pripade zaujmu viem este zalogovat vsetky clanky a zistit, ci tam nie je tak vadny clanok ako som mal ja. Sposobuje to, ze v zime a pri dialnici rychlo padaju % (pod 20%) a poslednych % to odstavi cely aku (cut off voltage 2.5V). Stav takeho clanku sa casom samozrejme zhorsuje, tak je vhodne to reklamovat v ramci zaruky. Neskor po 3r mi to robil uz aj na okreskach (nizsich vykonoch) a pri 6-7% bolo auto K.O. Ten typ "vadnosti" nevie zachytit ani servis, ale uz mi vymenili po rocnej reklamacii cely modul (1/5 celeho aku). Meranie 100-0% s tym novym modulom budem robit cca do mesiaca (potrebujem vyssie teploty, a volny cas).
Ak by sa podarilo ziskat eGMP s vacsim najazdom a majitel ho casto ladoval UFC, mali by sme konecne ako komunita info, ako si vedie NCM 9x1/2x1/2 po vela km a tych sialenych vykonoch (nenormalna nab.krivka).
Samozrejme vsetko robim v ramci hobby ako sukromna osoba, nic nespenazujem. Pracujem v inej oblasti :-D Data sa publikuju verjnosti na sirenie osvety zdarma. Moje Niro ma uz za sebou asi 20 merani (100-0) po 3 rokoch. Merali sme zatial Enyaq, ID 3-4-5, EV6, Nira. Pri prvom merani sa snazim hradit nabijanie ja, tj. pride s nabitejsim autom, dobije sa mojou kartou do 100% a potom po teste 0...100%. Clovek ma info o svojom aute a komunita presnejsie info o danom type auta.Naposledy upravené nick81; 14-03-2023, 20:11.
-
Tak EV6 si uz meral a neviem ci teda treba merat dalsiu.
Teoreticky si viem predstavit, ze by som na to nejaky den obetoval... ak by to malo byt uzitocne pre dalsich. EV6 RWD LR v prevadzke od 06/2022, aktualne najazdenych cca 34 tkm.
Velmi malo vsak nabijam na UFC (doteraz som vyuzil presne 4x Ionity v CZ). Vacsinou nabijam na DC 25 / 50 kW alebo AC 11 kW. Teda nie uplne to co si pisal, ze by si chcel najst.
Este pre upresnenie mojho pochopenia, proste sa ide po D1 smer Zilina az do momentu ked SoC klesne pod 50 % (asi aj kusok nizsie, kedze naspat sa ide z kopca) a nasledne sa na najblizsej krizovatke otocis a ides naspat. Ak by auto malo dialnicny dojazd okolo 300 km, tak to vyjde na Povazsku Bystricu, ak 400 (Ioniq 6), tak je aj Zilina moc blizko a zostane vcelku dost SoC na jazdenie po okoli Senca (mozno otocka pred ZA, naspat na Triblavinu alebo az do BA a potom naspat na Ionity)
Je nejaky dovod preco sa dialnicne tempo obmedzi na 120 km/h? Nebolo by pre tento test lepsie ist rychlejsie a povedzme o trochu kratsiu vzdialenost? Usetril by sa nejaky cas. Navyse pri rozumnom dialnicnom tempe jazdis plynulejsie ako sa stale uhybat do praveho pruhu kvoli ostatnym normalne jazdiacim vodicom a byt spomalovany kamionmi... Len sa nahlas zamyslam.Naposledy upravené PistaTT; 15-03-2023, 08:49.
-
Ja mam len cca polovicny najazd (od 07/2022) ale zato okolo 700kWh (asi 20%?) na UFC kedze som uz stihol tripy do HR v lete a nedavno do IT - naratal som 24 relacii. Inak som v podobnom rezime ako PistaTT (25-50DC a 11kW AC 50:50). Tiez zrejme nebudem idealny kandidat. Ja sledujem aj anglosaske fora/FB skupiny a tam su aj najazdy uz 100.000km ale (zial) este to nikoho nenapadlo takto zmerat (tiez som zvedavy/nedockavy ako si eGMP pocne pri castych 2C+ nabijaniach)..
Komentár
-
MasterBlaster PistaTT Testov nie je nikdy dosť. Ja by som vaše auta testol, ak budete chcieť aj vy o svojom aute vedieť viac. Nevadí, že ste veľa nenabíjali na UFC. Voči Niro aj výkony do motorov sú vyššie. Získali by sa ďalšie dáta do skladačky.
Napríklad testovalo sa viacero MEB. Nové mali cca 73-74kWh, 2 rôzne autá - enyaq a id.4 obe s 30 tis už iba 69.5kWh. Tu pri eGMP by bola informácia ohľadom eGMP po 30 tis aj s bežným nabíjaním dosť zaujímavá. Momentálne nikto nevie odhadnúť ako si eGMP vedie po čase oproti MEB.
-
Ale ano, pridam sa, preco nie. Ja to mam teraz volnejsie, aj teploty maju byt uz priaznive pre tvoj test pocas dna (cele sa to stiha ratam do 4h, ci?) a bude zaujimave zistit, co sposobuje vyssiu degradaciu, ci dvojnasobny najazd alebo trochu vyssi share UFC+parkovanie vonku v zime (u mna)
-
Komentár