Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

BMW i4

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • SKolja
    Member
    • Dec 2018
    • 253
    •      

    #31
    Ideme sa v sobotu 16.9. s nick81 previezt a trochu porovnat spotreby medzi BMW i4 a Ioniq 6. Najde sa niekto s Tesla M3/MY kto by sa pridal?
    https://teslaclub.sk/node/92754

    Komentár

    • SKolja
      Member
      • Dec 2018
      • 253
      •      

      #32
      Narazil som na fore majitelov i4 na takyto prispevok ohladom kvality:
      Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	image.png
Videní:	475
Veľkosť:18,3 KB
ID:	92899
      celkom dobre porovnanie :-D
      Hi everyone, new member here and currently cross shopping the above and wondering if anyone else did as well? Clearly you’d have gone for the i4 and I’m...

      Komentár


      • Wilo
        Wilo komentoval
        Upraviť komentár
        Spalovacie BMW je kasicka na peniaze no… ja som do tej rieky vstupil naivne celkom 4x a vzdy katastrofa az natolko, ze auto islo prec do 2 rokov a 40tis km 🙈 Tesla narozdiel od toho 2 auta a bez jedinej chybicky 💪
    • SKolja
      Member
      • Dec 2018
      • 253
      •      

      #33
      Traffic jam assist v plnom nasadeni
      Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	image.png
Videní:	504
Veľkosť:594,2 KB
ID:	92981
      Sorry za rozmazany obrazok, lepsie sa mi zatial nepodarilo...

      Komentár

      • SKolja
        Member
        • Dec 2018
        • 253
        •      

        #34
        Konecne sa mi podarilo importovat data z auta (nie, cez OBD 2 to zatial nejde ) cez BMW car data cloud services.
        Z dat co zatial mam som si urobil analyzu realnej kapacity baterie a strat pri nabijani (BMW meria celkovu dodanu energiu a energiu ulozenu do baterie).
        Zatial kapacita zodpoveda tomu co deklaruje vyrobca (vyrobca deklaruje 67kWh , namerany priemer mam 67,66kWh) a za prvych 7000km nie je pozorovatelny ziaden ubytok kapacity.
        Straty pri AC nabijani 11kW su 5-7% pri pomalsom stupaju az to 12,5%. DC straty sa drzia medzi 1-6% (zalezi ci sedim v aute a klimatizujem alebo nie).
        Priemerna spotreba od za prvych 7000km je 17,75kWh, so zapocitanim strat 18,68kWh.
        Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	image.png
Videní:	468
Veľkosť:114,2 KB
ID:	93149

        Komentár

        • SKolja
          Member
          • Dec 2018
          • 253
          •      

          #35
          Tak dnes nahratý najnovsi OTA SW 07/2023.53
          Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu  Meno:	Screenshot_20231013-164807.jpg Videní:	66 Veľkosť:64,0 KB ID:	93299
          Hneď som to vytiahol na UFC nabíjačku, ale k môjmu sklamaniu sa zatiaľ nabíjacia krivka nezlepšila. Ale pozitívum je že auto ukazuje o 60km väčší dojazd ako doteraz. Uvidíme či sa len vyresetoval aktuálny profil spotreby na default, alebo sa niečo zmenilo. Budem pozorovať.
          Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu  Meno:	IMG_20231013_194522_914.jpg Videní:	29 Veľkosť:56,2 KB ID:	93300
          edit: Po prejdeni 177km mixom zhruba 50/50 dialnica (~140) a mesto mi stale ukazuje zostatok 256km.
          Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu  Meno:	image.png Videní:	0 Veľkosť:73,0 KB ID:	93302
          Vyzera ze sa nieco v update udialo. Zeby sa upravili buffre? Alebo len upravili zakladny prepocet aby pri 100% ukazovalo viac ako deklarovany dojazd? Zatial je to cista spekulacia. Mojim prepoctom mi to vychadza pri mixovanej prevadzke ~385km. Uvidime co spravi cisto dialnicna spotreba.
          Naposledy upravené SKolja; 15-10-2023, 10:40.

          Komentár

          • SKolja
            Member
            • Dec 2018
            • 253
            •      

            #36
            Po pol roku sa blizim k 10000km a prezul som na zimne 18''. Tak som si urobil snapshot cez Tronity:
            Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	image.png
Videní:	417
Veľkosť:61,0 KB
ID:	93329
            Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	image.png
Videní:	327
Veľkosť:21,6 KB
ID:	93330
            Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	image.png
Videní:	322
Veľkosť:38,4 KB
ID:	93331
            Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	image.png
Videní:	328
Veľkosť:33,6 KB
ID:	93332
            Necham bez komentara. Hadam to niekomu pomoze pri rozhodovani.

            Komentár

            • Jiri GrandPa
              Senior Member
              • Dec 2016
              • 707
              • viera8131
              •      

              #37
              Zaujimave data. Mna len zaraza, ze ta krivka je v dost podobna krivke mojej 7 rokov starej TMS (75 kWh bateria) so 150 000 km (ta nabija rychlejsie pri mensich SOC a pomalsie pri vacsich SOC). To fakt musia ten vykon tak skrtit? Alebo sa boja lebo je to nove a este len zberaju data aby zistili bezpecne limity. Takto sa spraval aj Tesla. Ked bola nova tak nabijala max 95 kW, dnes nabija max 115 kW (ale zasa je pomalsia pri SOC nad 70% co je logicke vdaka degradacii = zvysenemu vnutornemu odporu clankov).

              Komentár

              • SKolja
                Member
                • Dec 2018
                • 253
                •      

                #38
                Realne ta krivka vyzera takto:
                Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	image.png
Videní:	453
Veľkosť:117,5 KB
ID:	93346
                Problem je ze BMW coud data maju samplovaciu frekvenciu 2 min, a tam sa ta spicka strati a je ju vidno iba v apke ale nie v uchovanych datach na postprocesing.
                U vacsej baterie BMW vydalo po cca 1 roku OTA kde sa to zasadne upravilo, spomalil sa pad po dosiahnuti spicky a pevna spicka pri cca 10%SoC sa stala pohyblivou medzi 10-50%.
                Pri mojej verzii je este asi skoro (zacali dodavat v Marci 2023) a pravdepodobne BMW este nema dostatok dat aby upravilo nabijaciu krivku k lepsiemu.
                Dufam ze sa to upravi, lebo max 180kW pri 10%SoC a potom prudky pad sa tazko v reale vyuziva. ​ Inak toto je moja najzasadnejsia pripomienka k i4 e35.

                Komentár

                • SKolja
                  Member
                  • Dec 2018
                  • 253
                  •      

                  #39
                  Doteraz som netusil ako zistit ci je zapnuty predohrev/chladenie baterie. Jedina moznost bola ist do menu manualneho zapnutia a tam podla stavu prepinaca zistit ci predohrev ide alebo nie. Vcera som nahodou preklikol na aktualnu spotrebu a cuduj sa svete, tam to ukazuje:
                  Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	image.png
Videní:	283
Veľkosť:457,8 KB
ID:	93768
                  Nechapem preco nedali tu ikonku rovno dole na ukazovatel baterie.
                  Bralo to medzi 1-1,4kWh/h, pricom samotne auto berie zhruba 0,3kWh/h. Neviem kolko berie bodla nabehu, prisiel som na to az nejakych 20 minut po zapnuti. Budem musiet pozriet nabuduce.

                  Komentár


                  • SKolja
                    SKolja komentoval
                    Upraviť komentár
                    Po pretestovani predohrevu pri nabehu je odber az do 12,5kW po celkom dlhu dobu az po dosiahnutie optimalnej teploty. Teplotu akku som nezistil, ale po dosiahnuti stale berie nieco na udrzanie teploty.

                  • nick.n17
                    nick.n17 komentoval
                    Upraviť komentár
                    SKolja Rekordné číslo. Koľko je cca dlhá doba? Ale v pri diaľke zohrievaš v mrazoch len raz nie?

                  • SKolja
                    SKolja komentoval
                    Upraviť komentár
                    nick.n17 celkom dlha doba bola niekde medzi 10-12min. Pri dlhych trasach ani netreba zohrievat, vacsinou sa ani neda zapnut. Ale vcera ma prekvapilo ked som prichadzal na nabijacku z 7% a vonku bolo okolo 0°C tak mi auto vypisalo 2 hlasky. Najskor varovanie ze po vypnuti auta a opatovnom zapnuti moze stav baterie dramicky klesnut (7% pri plne zahriatej baterii bude pri poklese na 0°C bude urcite cislo blizke 0%) a potom ze auxiliary battery heating/cooling suspended (poslednych par km som isiel mestom a asi bateria zacala chladnut pred nabijackou)...
                • SKolja
                  Member
                  • Dec 2018
                  • 253
                  •      

                  #40
                  Tuna je dalsia krivka az po 96%SoC:
                  Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	image.png
Videní:	286
Veľkosť:119,2 KB
ID:	93770
                  Kedze bolo 12,5°C, tak 30 min pred priichodom na nabijacku som zapol manualny predohrev. Krivka rovnaka ako vzdy. Zatial ziadna zmena. Dufam ze uz dalsi update to zmenia tak ako na e40 a M50.

                  Komentár

                  • SKolja
                    Member
                    • Dec 2018
                    • 253
                    •      

                    #41
                    nick.n17 tuna je dokaz :-)​Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	image.png
Videní:	289
Veľkosť:476,1 KB
ID:	93940

                    Komentár

                    • Martin Vnuk
                      Junior Member
                      • Nov 2023
                      • 3
                      •   

                      #42
                      Neviem som tu nový,ale mne ten pred ohrev zatiaľ ukázalo len keď som mal v navigácii zadané že budem nabíjať.

                      Komentár


                      • SKolja
                        SKolja komentoval
                        Upraviť komentár
                        Auta vyrobene pred 03.2023 manualny predohrev nemaju. A musi byt nainstalovany SW minimalne 03.2023

                      • SKolja
                        SKolja komentoval
                        Upraviť komentár
                        Edit, auta vyrobene od 10.2022
                    • SKolja
                      Member
                      • Dec 2018
                      • 253
                      •      

                      #43
                      Podarilo sa mi pripojit CarScanner cez OBD2 a vytiahnut par dat (PIDy z profilu iX3): Viem citat stav 12V baterie a teplotu a SoC z trakcnej baterie.
                      Tak som hned otestoval manualny predohrev. Zacal som z 3,4°C po zapnuti nabehla spotreba na 11.6kW (zhruba 0,6kW z toho je vykurovanie kabiny). Staly odber az pokial teplota na baterii neprekrocila ~19,5°C, potom to kleslo na 1-2kW a po prekroceni 20°C uz nebralo nic, ale predohrev ostal aktivny. Celkova doba bola zhruba 16min, z baterie ubudlo ~4% SoC.
                      Toto bola prva skuska, zopakujem znova z presnejsimi datami.
                      Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu  Meno:	image.png Videní:	0 Veľkosť:80,7 KB ID:	94151
                      Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu  Meno:	image.png Videní:	0 Veľkosť:310,7 KB ID:	94152

                      Komentár


                      • nick.n17
                        nick.n17 komentoval
                        Upraviť komentár
                        Wow. Si king :-) Btw, robím do evDash "send anonymous data". Keď to bude zakliknuté a evdash mať dostupný NET cez hotspot, tak to každých 15 min zozbiera v 1 loop-e všetky registre a pošle to na môj server.

                        A tam budem potom ďalšími nástrojmi (PHP) zameriavať hodnoty. Potrebujem zamerať na eGMP teploty motorov, či beží predohrev, súradnice GPS z auta. Už mám sľúbené takto dáta od dalších 2 ľudí s evDash (eGMP).

                        Ak chceš môžeš posielať aj ty a pomôžem ti zamerať všetky hodnoty, aj naintegrujem podporu I4.

                      • SKolja
                        SKolja komentoval
                        Upraviť komentár
                        nick.n17 super ponuka. Jasne ze sa pridam na takyto projekt. Ked uz sa viem pripojit, tak je jednoduchsie testovat rozne PIDy a zbierat logy...
                        evDash bol super na Ioniqu, a ak sa ho podari spojazdnit aj na i4, tak to bude parada. Tronity a BMW cloud data su OK, ale ich samplovaci interval je dlhy (a hlavne nie konstantny) a presnost nazbieranych dat kolise.
                    • SKolja
                      Member
                      • Dec 2018
                      • 253
                      •      

                      #44
                      BMW i4 a zima. Vyzerá ze baterky od BMW i4 majú radi zimu.
                      Včera ráno -11°C. Auto 30 min na predohreve (bez kábla), batéria pri štarte -3,8°C. Pri jazde mestom sa pomaličky ohrieva, na semaforoch chladne. Vôbec nezapina ohrev batérie. Vyzerá že BMW nemá problém z batériou v mínusových teplotách. Žiadne viditeľné hlášky. Po ceste mestom berie teplo iba z motora a samoohrev pri odbere z baterie. Po 1h jazdy po meste som dorazil z batériou na -1°C...
                      Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	image.png
Videní:	153
Veľkosť:173,4 KB
ID:	94208

                      Komentár


                      • Taur
                        Taur komentoval
                        Upraviť komentár
                        Ani rekuperaciu neobmedzuju pri premrznutej baterii?

                      • SKolja
                        SKolja komentoval
                        Upraviť komentár
                        Taur po meste som nepostrehol ziadnu zmenu, jazdim stale na max rekuperaciu.

                      • Taur
                        Taur komentoval
                        Upraviť komentár
                        SKolja Tak bud maju taku slabu rekup alebo taku super bat ze netreba obmedzovat ked neberu ohlad. Alebo len kaslu na zdravie/zivotnost bat.
                        Mne Zoe obmedzuje rekup ked je studena bat a postupne ako sa zvysuje teplota bat tak zvysuje sa aj sila rekup, plynule nie skokovite. Pri teplote bat -4C dovoli rekup tak 5-7kw (pri bat 10+C v praxi bezne 29kw-45kw resp. max 72kw)

                      • SKolja
                        SKolja komentoval
                        Upraviť komentár
                        Taur rekuperacia je silna, detaily som nepozeral ale pozriem dnes/zajtra, stale ma byt minusove pocasie. Zoe je na trhu uz riadne dlhu dobu, za ten cas sa chemia v baterii urcite posunula.

                      • MilanR
                        MilanR komentoval
                        Upraviť komentár
                        Potvrdzujem, na iX som tiež nezaznamenal zmenu v rekuperácií pri nízkych teplotách, sila rekuperácie je porovnateľná s Teslou

                      • Taur
                        Taur komentoval
                        Upraviť komentár
                        SKolja Urcite vyvoj ide dopredu ale 3-4r nieje snad az taka "riadne dlha" doba, mam Zoe II s 55/52kwh bat. Skor si myslim ze BMS <> extremne setri bateriu kvoli ich sirokej praxi prenajmu baterii, aby ich nemuseli menit ludom v najme pre degradaciu. Zrejme aj preto dali slabe DC46kw na urovni 0,9C. No je fakt ze po 2,5r/95tkm mam degradaciu pod 2% a pritom sa nijak neobmedzujem v jej uzivani (vybijam do 0-1%, nabijam do 95-100%, takych 90% nabiti mam na DC...). Za mna OK.

                      • SKolja
                        SKolja komentoval
                        Upraviť komentár
                        Taur dnes mala bateria nieco medzi 0-1°C a auto tam v pohode davalo 80-90kW pri rekuperacii, moc po brzde som nesiel, kedze padal sneh ale nevyzera ze by rekuperacia bola neako obmedzovana. Musim pockat ked zase bude mrznut aby som to pozrel pri minusovych teplotach. e40/M50 maju NMC baterie, kde by to mohol byt problem, o e35 (moj pripad) som zatial nenasiel nic, tam by som predpokladal LFP kde by to az taky problem nemal byt.
                        Druha moznost je ze na regen mozu pouzivat medziclanok (nejaky supercapacitor ako pouziva napriklad Mazda) kde zima vobec nie je problem.
                        Zatial som nikde nenasiel ziadne schemy baterioveho systemu na BMW, ked budem mat data, tak sa tu zase podelim.
                        P.S.: Moj Ioniq 28kWh nemal po 4 rokoch ziadnu meratelnu degradaciu. To ale neznamena ze tam ziadna nebola. Pokial nevies ako su nastavene buffre na baterii, tak diskusia o tom ci tam je alebo nieje degradacia je uplne zbytocna a takisto info o nabijani moze byt zavadzajuce. Prve Ioniqy boli zname ze maju velky horny buffer, na BMW je zase dost velky spodny buffer.

                      • Jiri GrandPa
                        Jiri GrandPa komentoval
                        Upraviť komentár
                        Nie je náhodou práve LFP citlivejšie na chlad pri nabijani?
                        Ten medzi článok so super kapacitorom by bolo logické vysvetlenie ten plnej rekuperácie pri premrznuté batérii.To by aj vysvetľovalo prečo sa ti batéria vôbec po meste nezohriala aj keď si rekuperoval. Nechce sa mi veriť že by pustili 80 kW do batérie pod bodom mrazu.
                    • SKolja
                      Member
                      • Dec 2018
                      • 253
                      •      

                      #45
                      Nabijanie a teplota baterie
                      Vcera som si dal nabijaci test na UFC (300kW Smatrics Kittsee). Pred prijazdom zapnuty predohrev. Bateria vyhriata na 25°C, do zaciatku nabijania spadla na 23°C. Pri nabijani vykonom vyssim ako ~40kW sa bateria zahrieva a auto nestiha chladit a musi znizovat vykon.
                      Celkovy cas nabijania 39min, 7%-85%, nabite 53kWh. Priemerna rychlost nabijania ~81,5kW
                      Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu  Meno:	image.png Videní:	0 Veľkosť:86,7 KB ID:	94301Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu  Meno:	image.png Videní:	0 Veľkosť:45,9 KB ID:	94302

                      Komentár

                      Pracuje...
                      X