Bezdrotove nabijanie 75kW
Zložiť
1000,- € zľava na Model S, X
Zložiť

Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.
teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie
Zložiť
Tag Cloud
Zložiť
X
-
Take stvorce by mohli byt po parkoviskach farebne odlisene podla vykonu 7-75kw. Zaparkujem na take miesto podla toho ako rychlo chcem nabijat. A podla vykonu nabijania by bola cena parkovneho toho miesta. A vyriesene hned blokovanie vykonnej nabijacky dlhodobo aj cena za kwh podla rychlosti nabijania..-
Bezdrotove nabijanie: kolko budu straty? 10 ci 20% voci kablovemu nabijaniu? takze spolu mozno do 30%. Dakujem ja taku technologiu neprosim. -
Tak som si to video pozrel podrobnejsie:
Jedna sa o specialny bezdrotovy system nabijania urceny pre autobusy s 800V bateriami. System bol komplet vymysleny na nabijanie mestskych autobusov a adaptovany do i-pace.
Je to urobene tak, ze zo sietoveho trojfazoveho napajania vyrobia jedno 800V napetie s frekvenciou 85kHz, ktore cez polovicu transformatora zabudovaneho v ceste prenesu na druhu polovicu transformatora zabudovaneho v aute. Je to cele komplet custom riesenie. Kedze to bolo vymyslene pre autobusy, tak efektivita transformatora je lepsia ak je prijimacia cast transformatora vyssie - cize i-pace musi byt co najvysie - v ofroad rezime, ak z auta vystupili, tak to prenasalo vecsi vykon ako ked sedeli v aute. Efektivita 99.9 co spomina sa tyka len idealneho prenosu cez obe casti transformatora 85kHz . i-pace ma na sebe namontovanu prijimaciu cast transformatora, kde dostane 800V 85kHz, ktore musi v aute usmernit a poslat do svojej baterie.
Cize ma uplne novu vetvu nabijacieho systemu, ktory musi komunikovat s systemom na nabijanie autobusov. Mozno je to cele optimalizovane (spomina ucinnost 90%) No je to dorobok do i-pace na styl ako to maju v elektrobusoch. Je to zrejme mimo vsetkych noriem nabijania elektromobilov. navyse sa neunuvali povedat o kolko sa zvysila hmotnost takto prerobeneho i-pace. Neverim, ze by sa to mohlo v takejto forme rozsirit. -
Netušil som, že indukčný prenos môže byt tak efektívny. Ale pri tej vysokej frekvencii to možno je pravda. Ovsem ale sú ďalej tepelne straty toho transformátora v aute o tom už asi nepíšu. Pri takom výkone sa musí hriať jak svina. -
A co sa tyka zdravotnych rizik ako jemto pri takomto vysokovykonnom indukovanom nabijani ? Nevie niekto ? -
Hovori tam aj ze pri adaptacii na osobaky a pri fabrickej seriovej montazi by to bolo integrovane a nic by netrcalo z podvozku ako teraz ked to len priplacli na spodok ipace. Tym by ta platna bola aj o tych par cm vyssie a nemuseli by dvihat podvozok do offroad aby slo max vykonom.
Ak sa hreje mozno je to v Norsku vyhoda, aspon mozu vyuzit teplo na ohrev baterky (eliminuju CG),alebo interieru. -
Miroslav Rojko - ten výkon sa síce zdá vysoký ale vlnová dĺžka 85 kHz je výrazne väčšia ako u mikrovlnky (cca 2350 kHz). Takze termálny efekt bude zanedbateľný.
Naviac sa karoséria auta správa ako Faradayova klec takže je posádka celkom dobre chránená.
-
-
Ja pevne verím že sa ešte aj my dockame jadrovej fúzie a potom nam môže byt v podstate jedno či je účinnosť 50 alebo 99.9%. Už len to integrovať do ciest aby si nabijal za jazdy a vybavenéZostatkove teplo bude v zime aspoň topiť sneh a neprekvapí cestárov
Komentár
-
Komentár