Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Bezdrotove nabijanie 75kW

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • nemo
    Senior Member
    • Oct 2015
    • 566
    •   

    Bezdrotove nabijanie 75kW

    Ukazka bezdrotoveho rychlonabijania Jaguar I-Pace:

  • Taur
    Member
    • Dec 2019
    • 296
    •   

    #2
    Take stvorce by mohli byt po parkoviskach farebne odlisene podla vykonu 7-75kw. Zaparkujem na take miesto podla toho ako rychlo chcem nabijat. A podla vykonu nabijania by bola cena parkovneho toho miesta. A vyriesene hned blokovanie vykonnej nabijacky dlhodobo aj cena za kwh podla rychlosti nabijania..

    Komentár


    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      Bezdrotove nabijanie: kolko budu straty? 10 ci 20% voci kablovemu nabijaniu? takze spolu mozno do 30%. Dakujem ja taku technologiu neprosim.

    • nemo
      nemo komentoval
      Upraviť komentár
      V 3:34 hovori, ze velaludi si mysli, ze medzi autom a cievkou v zemi su velke straty ale v skutocnosti je efektivita 99,9%. Straty su v polovodicoch tak isto velke ako aj v inych nabijackach.

    • patapuf
      patapuf komentoval
      Upraviť komentár
      Ako to funguje? Na princípe indukcie? Takže je teoreticky možné, že by straty mohli byť menšie ako pri káblovom nabíjaní. Či sa mýlim?

    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      Tak som si to video pozrel podrobnejsie:
      Jedna sa o specialny bezdrotovy system nabijania urceny pre autobusy s 800V bateriami. System bol komplet vymysleny na nabijanie mestskych autobusov a adaptovany do i-pace.
      Je to urobene tak, ze zo sietoveho trojfazoveho napajania vyrobia jedno 800V napetie s frekvenciou 85kHz, ktore cez polovicu transformatora zabudovaneho v ceste prenesu na druhu polovicu transformatora zabudovaneho v aute. Je to cele komplet custom riesenie. Kedze to bolo vymyslene pre autobusy, tak efektivita transformatora je lepsia ak je prijimacia cast transformatora vyssie - cize i-pace musi byt co najvysie - v ofroad rezime, ak z auta vystupili, tak to prenasalo vecsi vykon ako ked sedeli v aute. Efektivita 99.9 co spomina sa tyka len idealneho prenosu cez obe casti transformatora 85kHz . i-pace ma na sebe namontovanu prijimaciu cast transformatora, kde dostane 800V 85kHz, ktore musi v aute usmernit a poslat do svojej baterie.
      Cize ma uplne novu vetvu nabijacieho systemu, ktory musi komunikovat s systemom na nabijanie autobusov. Mozno je to cele optimalizovane (spomina ucinnost 90%) No je to dorobok do i-pace na styl ako to maju v elektrobusoch. Je to zrejme mimo vsetkych noriem nabijania elektromobilov. navyse sa neunuvali povedat o kolko sa zvysila hmotnost takto prerobeneho i-pace. Neverim, ze by sa to mohlo v takejto forme rozsirit.

    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      Netušil som, že indukčný prenos môže byt tak efektívny. Ale pri tej vysokej frekvencii to možno je pravda. Ovsem ale sú ďalej tepelne straty toho transformátora v aute o tom už asi nepíšu. Pri takom výkone sa musí hriať jak svina.

    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      A co sa tyka zdravotnych rizik ako jemto pri takomto vysokovykonnom indukovanom nabijani ? Nevie niekto ?

    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      Povedal by som skor, ze tej ucinnosti prenosu medzi dvoma castami (aj ked zrejme feritoveho) transformatora s tak velkou vzduchovou medzerou skor neverim aj ked pri 85kHz je podstatne ucinnejsi indukcny prenos ako pri 50Hz.

    • Taur
      Taur komentoval
      Upraviť komentár
      Hovori tam aj ze pri adaptacii na osobaky a pri fabrickej seriovej montazi by to bolo integrovane a nic by netrcalo z podvozku ako teraz ked to len priplacli na spodok ipace. Tym by ta platna bola aj o tych par cm vyssie a nemuseli by dvihat podvozok do offroad aby slo max vykonom.

      Ak sa hreje mozno je to v Norsku vyhoda, aspon mozu vyuzit teplo na ohrev baterky (eliminuju CG),alebo interieru.

    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      Miroslav Rojko - ten výkon sa síce zdá vysoký ale vlnová dĺžka 85 kHz je výrazne väčšia ako u mikrovlnky (cca 2350 kHz). Takze termálny efekt bude zanedbateľný.
      Naviac sa karoséria auta správa ako Faradayova klec takže je posádka celkom dobre chránená.
  • Catchcash
    Member
    • Dec 2019
    • 170
    •   

    #3
    Ja pevne verím že sa ešte aj my dockame jadrovej fúzie a potom nam môže byt v podstate jedno či je účinnosť 50 alebo 99.9%. Už len to integrovať do ciest aby si nabijal za jazdy a vybavené Zostatkove teplo bude v zime aspoň topiť sneh a neprekvapí cestárov

    Komentár


    • Taur
      Taur komentoval
      Upraviť komentár
      Ked sa dockame fuzie, tak snad budeme mat v autach namiesto bat mikrofuzny reaktor na milion km a nabijanie v cestach nebude treba.
  • JozkoPucik
    Member
    • Aug 2018
    • 132

    #4
    Vyzera to fajn, ale ako hovoríte, otázka sú tie straty a ďaľšia vec ten "retrofit"

    Komentár

    Pracuje...
    X