Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Nabíjanie na hoteloch, reštauráciách

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
Toto je prilepená téma.
X
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • erik.richy
    Junior Member
    • Dec 2020
    • 2

    #16
    Ahojte. Rad by som sa s vami poradil ohladom zavedenia novej nabijacej stanice. Zastupujem restauraciu s parkovacimi miestami a mali by sme zaujem vybudovat nabijaciu stanicu. Nasa restauracia sa nachadza v Bardejove, kde v najblizsom okoli ziadna nabijacka nieje, co by bolo urcite zaujimave.

    Chceme riesenie, ktore bude funkcne aj z dlhodobejsieho hladiska. Kedze sme restauracie bez ubytovania nechceme velmi pomale nabijanie, ale aby zakaznik bol schopny nabit auto v rozmedzi max 3 hodin do plnej kapacit.

    Mate niekto viac informacii, pre ktoru spolocnost sa rozhodnut, vyhody a nevyhody?

    Dakujem.

    Komentár


    • Taur
      Taur komentoval
      Upraviť komentár
      Zalezi na tom ci ide o poskytovanie nabijania pre hosti zdarma kym u vas jedia, alebo o komercnu prevadzku nabijacky s "predajom" elektriny.?

      Ale v zasade ak chce nabijat lubovolne auto do plna do 3h musi to byt nabijacka DC min. 50kw.
      Naposledy upravené Taur; 15-12-2020, 09:30.
  • dango
    Moderator
    • Nov 2014
    • 400

    #17
    V tvojom pripade by sm sa priklonil ku "pomalemu DC". Vyrobca Delta ma taketo male DC stanice s vykonom 25kW, co by splnilo poziadavku mat do max 3 hodin nabite auto. Zaroven tieto stanice su "celkom lacne" a u nas ich pouziva aj Greenway aj spolocnost Billa.

    Komentár

  • erik.richy
    Junior Member
    • Dec 2020
    • 2

    #18
    Islo by o komercne pouzivanie stanice. 50kw stanicu asi nezaplatime. Drzal by som sa niekde okolo 25kw, co mi pride ako rozumne. Nieje to uplne najdolezitejsia podmienka, ale chceme sa urcite vyhnut klasickemu AC, kde by nabijanie trvalo vela hodin. To urcite nechceme.

    Mate niekto info, ci je moznost ziskania este nejakych statnych dotacii?

    Komentár


    • dango
      dango komentoval
      Upraviť komentár
      Ak chces dotaciu, musis sa poponahlat do konca roka:
      https://www.mojelektromobil.sk/dotac...um-predlzenie/
      Tam si takuto 25kW stanicu s dotaciou mozes zriadit "za par drobnych"

    • Taur
      Taur komentoval
      Upraviť komentár
      Ak to chcete komercne, tak asi s POS platobnym terminalom, alebo by bolo mozno vhodne sa dohodnut s nejakym operatorom ejoin, ZSE ... Aby sa Vam nestalo, ze o par mesiacov si otvoria vlastnu nabku nedaleko a nebudete schopny konkurovat cenou za kwh.
      Ale urcite treba aj AC, lebo niektore auta nemaju DC porty, a napr. vsetky <> ZOE nabijaju AC22kw co je takmer ako DC 25kw. Mozete obmedzit dobu statia na max 3h, tak ako oparatori, potom uctuju parkovne typicky 3e/h

    • dango
      dango komentoval
      Upraviť komentár
      Taur neznasilnuj erika kvoli Zoe. V sucasnosti sa uchytil standard AC 11kw a myslim si, ze velmi dlho to takto ostane a nebude sa vykon OBC dvihat. Ak vyuziju dotaciu a kupia pomalu DC stanicu + AC stlpik, vstupne naklady budu velmi nizke a teda vyslednu cenu za kwh dokazu urcite zrazit pod cenu najvacsich (ZSE, GW)

    • erik.richy
      erik.richy komentoval
      Upraviť komentár
      Dotaciu neviem ci stihneme, kedze je uz vysoky datum. Urcite je potrebne mat POS terminal, aby ludia vedeli platit, mozno aj zahranicni turisti, ktorych tu v letnom obdobi mame. Mne sa pozdava aj ejoin, maju na vychode svoje nabijacky. Oslovit budem musiet viacerych a porovnat to. Co sa tyka portov a konektorov. V tom som strateny. Neviem co je standart a co je potrebne, tak aby bolo co mozno najviac aut podporovanych.

    • dango
      dango komentoval
      Upraviť komentár
      Dnes uz kupis iba Nissan Leaf (a Outlander PHEV) s CHADEMO portom, vsetko ostatne je CCS. Skor ci neskor pojde CHADEMO do haja a ostane len veteranom.
      Ak zvolis kombinaciu Delta 25kw + AC stlpik, vyhovies vsetkym a zaroven umoznim 2 paralelne nabijania

    • Taur
      Taur komentoval
      Upraviť komentár
      dango Citaj poriadne, pisal som AJ AC nie len. Ja ho neznasilnjujem koli Zoe i ked je najpredavanjesie EV v EU,ale aj ine auta maju viac nez 11kw napr. Tesly. a ked pride a bude obsadene DC, tak sa mu hodi nabijat na rychlejsom AC, aspon kym sa DC uvolni.
      A tiez z hladiska toho aby nesli nabijat ku konkurencii, ved AC ci mas 11 alebo 22kw nieje tak velky investicny rozdiel.
      A s nazorom ze standart je AC 11kw a dlho inak nebude nesuhlasim, s nizsiu cenou budu rast kapacity baterii a bude nutnost aj rychlejsieho AC. Ved aj sucasne 100kwh bat s AC 11kw potrebujes nabijat 10h. Niekde soom zachytil ze tusim etron uz nukaju, alebo budu nukat s OBC 22kw.. Ak budu bat 150-200kwh, tak s OBC 11kw ani doma nenabijes cez noc. Takze OBC sa urcite budu zvysovat na viac ako 11kw.

    • erik.richy
      erik.richy komentoval
      Upraviť komentár
      Super, dakujem vam vsetkym za informacie. Mam v tom jasnejsie. Uz len vybrat vhodneho parnera na nabijacku. Dam potom info ako postupujeme. Verim, ze sa to podari.

    • Taur
      Taur komentoval
      Upraviť komentár
      erik.richy Kludne si tu pockaj este den, dva, tri a urcite pribudnu rozne dalsie nazory a potom si z nich vytvoris vlastny. Niektori sem chodia az vecer a urcite nie kazdy den.

    • erik.richy
      erik.richy komentoval
      Upraviť komentár
      Jasne, ved ani my ako spolocnost to nechceme riesit z dna na den. Nabrat info, spravit nejaku analyzu a tak sa rozhodnut.

    • Priusák
      Priusák komentoval
      Upraviť komentár
      Pozitívna správa, že kým iné reštiky prepúšťajú a bojujú o prežitie, tak v Bardejove sa ide investovať do nabíjačky. Palec hore.
      Za mňa Delta 25kW DC (CCS+CHDMo)+22kW AC je ideál. Treba poriadne nadimenzovať ističe a káble aby sa neorezával výkon keď bude na nabke plno
      Naposledy upravené Priusák; 16-12-2020, 07:44.

    • Taur
      Taur komentoval
      Upraviť komentár
      Priusák Maju to vymysleme kedze komercna budu krmit elektricky namiesto ludi a prilakaju "bohacov na drahych EV" ktori im urobia trzbu, ti si dokonca aj v case obmedzeni mozu kupit jedlo cez okienko a papat v teplucku auta kym nabijaju.

    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      erik.richy - pani ti tu predostreli idelane riesenie, ktore pojde riadne do penazi.
      Pokial by si sa spytal na rozumne optimum tak moj nazor je tych 25 kW DC OK, ale AC na 2x11 kW s tym, ze ked ide DC je AC vypnute a naopak.
      Potom ti staci 40A istic.
      Kolko ludi, tolko nazorov... a teraz si vyber

    • dango
      dango komentoval
      Upraviť komentár
      No pokial chceme usetrit na istici a rezervovanej kapacite, potom by som sa na AC vykaslal, ak by to malo byt s takou podmienkou, ako predostrel Jirko, ze bud jedno alebo druhe. Pretoze pride fesak s PHEV, zablokuje ti s 3.3kw DCcko 25kW. Fesak s PHEV tam proste pocas obedu aj tak nabije nula cela nic - a ano do troch hodin ma plne auto; ale na dojazd 40km A co sa tyka ZOE bez DC, tych by sme na Slovensku poratali na jednej ruke a este menej by ich prislo do Bardejova.

    • Taur
      Taur komentoval
      Upraviť komentár
      Ked to chcu ako komercnu nabku kde nieje v okoli ina, dat moznost nabijat len jedno auto je nie dobra obchodna politika. Ked pride k nabke a je obsadene DC, je zakaznik kludnejsi ked nabija zatial aspon AC kym sa uvolni DC, ako ked ma nervozne zazerat na druheho kedy uz uvolni. Ak ten na DC je rozumny, tak pri vyssom SOC sa mozu vymenit. Ak pojde len jedno z toho tak ak potrebuje aj horne % aby dosiel kam treba, tak bude dalsi cakat kym sa nabije kolko chce, lebo ak si to plati apel na korektnost uzivania sa moze minat ucinku ako pri tych nabkach zdarma.
      Treba sa pozriet kde ten Bardejov je a kde su najblizsie dalsie nabky. To nieje ako vo velkych mestach ze ked tu je obsadene ideam na dalsiu o ulicu dakej,alebo kusok dalej po trase, tam nie je kam ist.
      Tiez ak DC ma poruchu, tak moct nabit AC co najskor aby som dosiel k najblizsej dalsej nabke je tiez fajn.
      Predpokladam ze sa budu dost nabijat aj miestny. Mali by si zistit kolko je EV registrovanych v okrese pripadne okoli ktore chcu pokryt + tranzit a podla toho dimenzovat pocet portov a vykon isticov.
      Ak je to tah na PL a defacto to bude posledna nabka pred hranicou, tak by som dimenzovanie kapacit nepodcenoval. Ale ak nieje komplikovane porty/istice navysovat tak kludne mozu zacat opatrne a pozvolna navysovat kapacity podla vytazenosti.
Pracuje...
X