ahojte...ma niekto nejaky napad, ako vyriesit samovybijanie baterie?? Pri parkovani v garazi mi poklesne bateria cca o 1.5%/denne. Pomohlo by odpojenie 12V baterie nejakym odpojovacom??
Oznámenie
Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.
Samovybijanie baterie a mozne riesenia
Zložiť
1000,- € zľava na Model S, X
Zložiť
Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.
teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie
Zložiť
Tag Cloud
Zložiť
X
-
Ake mas auto? Phantom drain 1,5% za 24 hodin je bezny. Mne sa vybija podstatne viac a uz som to riesil v Tesla Vieden ale ako je zvykom, neboli moc aktivni. Moje auto u nich stalo tyzden, no aj tak mi dali ulohu, aby som zmeral phantom drain a ked bude vacsi ako 6%, mozem to reklamovat. Oni nemali snahu to za ten tyzden ani zmerat... Urobim este par presnych testov so zaznamom ale odhadom mam stratu okolo 10% za 24h
-
@kardos@aol.nl Odpojovac baterie nepovazujem za dobre riesenie. Ked mas auto v garazi, tak by to este islo, len by si musel nechat otvoreny trunk aby si sa dostal k odpojovacu, lebo pri odpojenej 12V baterii je auto uplne mrtve, neda sa do neho prihlasit cez internet, ani sa nedaju otvorit ziadne dvere, ci trunk/frunk. Pomohlo by, keby si odpojovanie urobil cez nejake 100A+ rele a niekde zvonku auta zasil nejaky vodoodolny vypinac, co aktivuje silove rele. No to rele zase bude mat pri pripojeni baterie stale nejaky odber. Alebo k rele este paralelne aj odpojovac, po jeho zapnuti sa rele moze odpojit - no to je prilis komplikovane.
Najpouzitelnejsie sa mi vidi vzdy pri odstaveni auta pripojit na 12V bateriu malu nabijacku a doplnat tak energiu do 12V baterie zo siete. Velka bateria sa vtedy vybijat nebude vobec, lebo napetie na 12V baterii nikdy nepoklesne pod hodnotu, ked sa ma zapnut menic.
Vyzera to tak, ze (mozno) vsetky predfaceliftove TMS maju velky standby odber.
TMS ktoru ma nemo podla jeho grafov nabija novu 12V bateriu cca 2x denne, pricom vzdy este po nabiti baterie nejaky cas bezi menic - nechapem preco.
Pokial bezi menic, spotreba je velka. Vyzera to tak ze v predfaceliftovych TMS (mozno len niektorych) ostavaju aktivne niektore systemy - nechcu sa uspat a to sposobuje tak velku spotrebu.
Moja TMX (2016) nabija 12V bateriu z velkej raz za 4dni. vid https://teslaclub.sk/node/69517
- Likes 1
Komentár
-
"pripojit na 12V bateriu malu nabijacku a doplnat tak energiu do 12V baterie zo siete" - voľakedy sa to volalo konzervácia batérie.220 (230)/12v trafo + jedna dióda. vtedy sa používal "mostík", ale neskôr tvrdili, že polvlna je "lepšia".
- Likes 1
Komentár
-
Ano: zvonkove trafo a zamerne len jedna dioda, pripadne este odpor na vybijanie. Nabijalo to len spickami jednocestne usmerneneho sinusoveho priebehu, v osatnom case to cez odpor jemne vybijalo, nastavovalo sa to vybijacim odporom tak, aby to drzalo v nabijacej spicke 14V. Neviem ci by zvonkove trafo s diodou stacilo pre teslu, dnes by som to so zvonkovym trafom urcite uz nerobil, aj ked mam este jeden taky "konzervator" v garazi. No dnesne male inteligentne nabijacky su lepsie riesenie - nabijaju inteligentne impulzovo a robia aj udrzovaciu funkciu, pricom aj vykonpenzuju pripadny vecsi odber, ked sa do auta prihlasis.
-
Dakujem, nemo, jux a Marcel Pavlik...problem v dobijani 12 V baterky je v tom, ze parkujem v spolocnych podzemnych garazach, kde nejaka el. pripojka nehrozi, jedine 200m predlzovak z mojho bytu:-))....ale ten odpojovac pri privretom prednom kufri by siel...dakujem este raz za podnetne navrhy.
Komentár
-
aha, no dakujem...ale toto je pre mna uz davno bezpredmetne, pretoze mam vypinac na 12V baterku....pri vypnuti nemamziadny ubytok, ba naopak..niekedy sa stane, za mam vacsi dojazd ako pred vypnutim...neviem, cim to je, ale napr. vcera som vypinal pri 250km a dnes rano pridem, zapnem a mam 269km:-))Naposledy upravené kardos@aol.nl; 04-07-2021, 22:25.
Komentár
Komentár