Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Grafy merania priebehov na 12V baterii.

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • jux
    jux
    Senior Member
    • Apr 2015
    • 1283
    •      

    Grafy merania priebehov na 12V baterii.

    Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	
Videní:	0
Veľkosť:221,6 KB
ID:	69518 Vybijanie a nabijanie 12V baterie pocas piatich dni. Allways connected vypnute, ziadne prihlasovanie app-kou, FOB daleko od auta.
  • jux
    jux
    Senior Member
    • Apr 2015
    • 1283
    •      

    #2
    Napetie a prud pocas nabijania 12V baterie. Detail z predosleho grafu aj s priebehom prudu.
    Pripojené súbory
    Naposledy upravené jux; 16-03-2021, 18:52.

    Komentár

    • jux
      jux
      Senior Member
      • Apr 2015
      • 1283
      •      

      #3
      Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	
Videní:	0
Veľkosť:246,4 KB
ID:	69525 Graf priebehu napetia na 12V baterii v situaciach popisanych v grafe.

      Komentár

      • Stano Kurek
        Administrator
        • May 2014
        • 464

        #4
        info: kto realizoval meranie,...? zaver?

        Komentár


        • jux
          jux komentoval
          Upraviť komentár
          Meral som to ja na mojej TMX. S-ka to bude mat rovnake, 3-ka mozno uz nie, ale rozdiel nebude podstatny.
          Pri spiacej tesle sa 12V bateria dobija z 400Voltovej raz za styri dni, pricom sa dobiju cca 4Ah (vid plocha na grafe prudu pri nabijani).
          Tie doplnene 4Ah sa vybijaju cca 88hodin, t.j. odber na 12V je cca 0.05A. Samozrejme auto musi byt cely cas uspate. Pri kazdom zobudeni ci uz prihlasenim cez aplikaciu alebo priblizenim sa k autu FOB-om sa auto zobudi, spotreba zobudeneho auta narastie a rozbehne sa menic 400V/12V. Zvysena spotreba pri zobudenom aute a skutocnost, ze menic pracuje pri malom vykone dost neefektivne sposobuje, ze pri castom zobudzani sa spotreba energie prejavi na znizeni nabitia velkej baterie, cize znizenim dojazdu.
          Moje merania som robil zamerne pri nastaveni auta na minimalny odber, takze pocas prvych 4-roch dni po odstaveni auta je mozne spravnym nastavenim zabezpecit, ze z velke baterie sa nestrati ziadna energia, lebo menic nenabehne. No kazda aktivita navyse, napriklad nechanie zapnuteho staleho pripojenia na internet, ci zapnuteho sentry mode, ci prihlasovanie sa do auta zvysuje odber z 12V baterie a menic sa pusta potom castejsie, aby doplnil tie cca 4Ah.
          Meranie urovne 12V ma vyznam, len vtedy ked nebezi menic, lebo ked bezi, tak napetie 12V baterie je take ake dava menic, u mna cca 13.9V. Cize tych 13.9V je vzdy pocas jazdy, pocas nabijania 400V baterie a dalsich casoch popisanych na tretom grafe. CInnosti v tretom grafe som zamerne casovo natahoval aby bolo dobre vidno ako sa 12V system sprava. Treti obrazok si treba zvecsit, aby bolo vidno popisy.
          Naposledy upravené jux; 16-03-2021, 18:55.

        • Stano Kurek
          Stano Kurek komentoval
          Upraviť komentár
          nice dobra analyza,.... otazka este na TM co vsetko auto potrebuje z 12V baterky,...

        • jux
          jux komentoval
          Upraviť komentár
          12V system je primarne napajany menicom 400/12V, 12V bateria sluzi len na pokrytie 12V odberu v case ked menic nebezi.
          Menic bezi:
          - ked je auto zapnute (menic sa zapne v momente, ked sa otvoria dvere auta),
          - ked sa jazdi,
          - ked sa auto nabija na AC alebo na DC,
          - ked sa do auta niekto prihlasi cez aplikaciu,
          - a samozrejme menic sa rozbehne aj vtedy, ked poklesne napetie na 12V baterii na cca 12,3V, menic nabehne, bateria sa dobije z menica.
          Pripominam, ze menic je vykonny, takze pri malych odberoch pracuje velmi neefektivne.
          Takze ked sa pri odstavenom aute pozaduje minimalny odber z 400V baterie, treba auto co najviac uspat a neziadat od neho cinnosti, ktore sposobia zapnutie menica - vid hore nastavenie pri merani.
          V case, ked bezi menic, auto vlastne 12V bateriu ani nepotrebuje, vtedy je 12V bateria len spotrebicom, nabija sa, alebo je uz nabita. Menic v tesle je zdrojom konstantneho napetia s vykonom 2,5kW, cize menic je v porovnani s alternatorom spalovakov vykonnejsi a hlavne dodava stale taky vykon ako sa pozaduje. Vykon alternatora spalovaka je zavisly od otacok motora, takze napr. pri zatoceni volantom stojaceho auta pri motore na volnobeh pohasnu svetla spalovaka, pretoze vykon alternatora nedokaze dodat tolko energie ako potrebuje elektricky posilnovac riadenia spalovaka, ked auto stoji.
          12V bateria je v tesle potrebna len v case, ked menic nebezi, t.j. ked je auto uspate, no uroven uspatia moze byt rozna podla nastavenia.
          Pre uplnost doplnim co nie je napajane z 12V systemu ale len z 400V baterie:
          - kurenie/klimatizacia,
          - pohon auta,
          - a samozrejme DC/DC menic je napajany len z 400V baterie.
          Cize vsetko ostatne je napajane z 12V systemu, nemozno povedat, ze z 12V baterie, lebo v case vecsieho odberu 12V system vzdy napaja menic.
          Naposledy upravené jux; 17-03-2021, 16:27.
      • Jozefr
        Member
        • Feb 2015
        • 155
        • jozef21601
        •   

        #5
        Pekne grafy, zaujimave takto to asi ma vyzerat ked je vsetko OK. Na prvom obrazku co su tie male skoky pri vybijani 0.1V kazdu hodinu ?
        Naposledy upravené Jozefr; 15-03-2021, 14:09.

        Komentár

        • jux
          jux
          Senior Member
          • Apr 2015
          • 1283
          •      

          #6
          Click image for larger version  Name:	 Views:	0 Size:	30.7 KB ID:	69563 Tie male narasty napetia ma hned zaujali, hladal som kade tade po webe, co by to mohlo byt, no nic rozumne som nenasiel. Zda sa, ze nikto take podrobne grafy nerobil, resp. nepublikoval. Tak som to uzavrel tym, ze elektronika zrejme kazdu hodinu spusta nejaku testovaciu sekvenciu, ked energiu nazhromazdenu v kondenzatore pouzije na zvysenie napetia na 12V zbernici a analyzuje co sa udeje. Hodnoty napetia s presnostou na 3 desatinne miesta som zapisoval kazdu 0,2 sekundy, teda 5 merani za sekundu, takze grafy su dost presne. vid graf narastu.
          Naposledy upravené jux; 16-03-2021, 18:50.

          Komentár

          • nemo
            Member
            • Oct 2015
            • 436
            •   

            #7
            Treba aj ochranu proti prepatiu, reverznej polarite atd. nech si neznicim meraci mikroprocesor? Chcem merat aj pocas jazdy na OBD porte. Docital som sa, ze na spalovakoch sa moze koli starteru objavit spickovo az 120V a reverz az -80V.

            Komentár


            • jux
              jux komentoval
              Upraviť komentár
              Myslim, ze v BEV nie je ziadny spotrebic/zdroj, co by take prekmity ako starter spalovaka dokazal vygenerovat.
              Ani pri zapnuti a vypnuti menica som nenameral prekmit ziadnym smerom, napetie som zaznamenaval 5x za sekundu, myslim, ze keby tam aj boli nejake kratsie, niekolko milisekundove prekmity, statisticky by som aspon jeden musel zachytit na niektorom z mnozstva merani co som robil.
              - vid https://teslaclub.sk/node/69517?p=69524#post69524

            • nemo
              nemo komentoval
              Upraviť komentár
              Navrhujem odporovy delic 12V->5V. Pri odporoch 1k a 2,7k mi vychadza stratovy prud 3,3mA co sa mi zda dost. Aby sme mali porovnatelne podmienky, aky bol stratovy prud pri meraniach na tej Tesle modeli X?

            • jux
              jux komentoval
              Upraviť komentár
              Naco odporovy delic? Vies merat len 5V? Ja som meral voltmetrom s datalogovacou funkciou na 50V rozsahu. Meranie neodoberalo z 12V ziadnu energiu, merak je elektronicky so svojim zdrojom. Ako som uviedol hore, spotreba auta v spominanom nastaveni auta bola cca 0,05A, cize pridanim tvojho delica by si spotrebu zvysil takmer o 10%. Ked chces mat hodnoverne vysledky, nesmies do merania zanasat nepresnosti. Meraci system musi mat svoje napajanie nezavisle od auta, t.j. nesmies nijako ovplyvnovat 12V v aute.
              Naposledy upravené jux; 03-04-2021, 20:15.

            • nemo
              nemo komentoval
              Upraviť komentár
              Moj data logger bude napajany z power banky ale rozsah ma do 5V (podla dokumetacie 6.144V). Moj zbastleny merak pouziva cip https://www.ti.com/lit/ds/symlink/ads1015.pdf
              Tvoj merak ma tiez urcite delic pre kazdy rozsah. Aky je to model meraku? Urcite ma v technickej specifikacii uvedenu impedanciu pre jednotlive rozsahy.
              Naposledy upravené nemo; 03-04-2021, 19:46.

            • jux
              jux komentoval
              Upraviť komentár
              Je tam len jeden udaj pri VDC: viac ako 10Mohm.
              http://cem-instruments.de/wp-content...eitung-eng.pdf
              Naposledy upravené jux; 03-04-2021, 20:08.

            • nemo
              nemo komentoval
              Upraviť komentár
              V manuali toho meraku pisu ze "input impedance" 10MOhm, takze pri 12,5V je to 1,4mikroA co je zanedbatelne. Idem vyskusat ci ten moj ADC pri 10MOhm delici nieco nameria.
              Moj meraci cip ma podla specifikacie tiez vstupnu impedanciu 10MOhm na rozsahu 6,144V.
              Naposledy upravené nemo; 03-04-2021, 20:38.
          • nemo
            Member
            • Oct 2015
            • 436
            •   

            #8
            Tesla model S70 RWD pre-facelift, vyrobena 12/2015. Najazdenych 50 000 km. Po 5tich rokov treba uz treti krat vymenit 12V bateriu. Z nameranych hodnot je jasne, ze bateria sa nabija viac krat za den aj napriek zapnutemu uspornemu rezimu a nepripajani sa mobilnou aplikaciou k autu. V grafe je vyznaceny moment otvorenia dveri a prepnutia nastavenia "energy saving" pre porovnanie. Dalsie pozorovanie je, ze toto auto nezistuje kazdu hodinu stav baterie tak ako Juxove TMX.

            Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	Energy_saving_settings.jpg
Videní:	153
Veľkosť:51,8 KB
ID:	71295
            Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	screenshot-zot_8888-2021.04.22-11_22_17.png
Videní:	99
Veľkosť:380,9 KB
ID:	71296
            Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	screenshot-zot_8888-2021.04.22-12_03_19.png
Videní:	96
Veľkosť:319,6 KB
ID:	71297
            Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	screenshot-zot_8888-2021.04.22-12_32_13.png
Videní:	97
Veľkosť:342,8 KB
ID:	71298

            Komentár


            • jux
              jux komentoval
              Upraviť komentár
              Prekvapuje ma ako velmi sa lisia priebehy 12V u tvojej predfacelift TMS/2015 a u mojej TMX/2016. Menic sa u teba spusta viac ako dva krat denne aj pri zapnutom uspornom rezime. Pri vypnutom uspornom rezime bezi menic mozno 3/4 casu - to je nezdrave a musi sa to prejavit na enormnej spotrebe z hlavnej baterie. Pri takomto castom cyklovani je jasne, ze 12V bateria ma problemy.
              Tiez nechapem preco nie je u tvojej TMS/2015 pri nabijani stabilna hodnota napetia na 12V baterii ako u mna, ale pocas nabijania klesa a aj pri opakovanom nabijani s vypnutym uspornym rezimom dalsie nabijania vykazuju nizsie napetie. Az ma napada ze ci nemas nahodou nejaky problem s presnostou merania v priebehu casu. U mna drzi menic napetie 12V baterie na urovni tisiciny voltu, no u teba pocas nabijania klesa aj o niekolko desatin voltu - to sa mi nezda v poriadku. Bud mas nejaku chybu merania, alebo menic sa skutocne sprava tak divne.
              Skoda, ze z tvojich merani sa neda odhadnut standby spotreba, pretoze si nemeral prud pri nabijani.

            • nemo
              nemo komentoval
              Upraviť komentár
              Mozem spravit kalibracne meranie ale pocet cyklov to nezmeni. Dalsi velky rozdiel je aj v tom, ze dlzka nabijacieho "impulzu" u tvojej TMX trva 3h:50m a u mojej TMS len 2h:35m.

            • nemo
              nemo komentoval
              Upraviť komentár
              Zaujimave ze pri vypnutom uspornom rezime si dava nabijacka v noci pauzu a prve ranne nabijanie je vydatnejsie nez ostatne pocas dna.

            • jux
              jux komentoval
              Upraviť komentár
              To ze v noci je dlhsia pauza a potom dlhsie nabijanie je jasne - tesla v noci automaticky prepina do setriaceho rezimu, takze v noci sa sprava tak, ako by bol energy saving ON.

            • jux
              jux komentoval
              Upraviť komentár
              Ze mas kratsie nabijanie je zrejme prejav toho, ze mas uz mensiu kapacitu 12V baterie, t.j. pri rovnakej zmene napetia sa nabije (a tiez vybije) uz menej energie ako ked si mal bateriu novu s vecsou kapacitou. Velmi rychle vybitie napoveda, ze mas nielen mensiu kapacitu baterie ale zrejme aj dost velky standby odber, odhadom bude podstatne vecsi ako mam ja. Da sa to overit len tak, ze zmeras kolko energie sa nabije do baterie v jednom cykle a potom to prepocitas na cas, kolko sa ta energia vybija.
              Skus zmerat kliestovym ampermetrom nabijaci prud do baterie - nabijanie u teba trva kratko, tak to mozes odcitat aj manualne z kliestoveho ampermetra.
              U teba ale je dost tazky pristup rovno k bateriii, neviem ci sa ti to podari odmerat. Treba mat samozrejme kliestovy ampermeter na jednosmerny prud. Ja som to meral takym kliestakom, co len konvertuje prud zmerany liestami do milivoltov a tie som potom zapisoval voltmetrovym datalogerom. Mohol somn teda zavriet frunk a nemusel spekulovat nad znefunkcnenim kontroly zavretia frunku.

            • nemo
              nemo komentoval
              Upraviť komentár
              jux "Ja som to meral takym kliestakom, co len konvertuje prud zmerany liestami do milivoltov a tie som potom zapisoval voltmetrovym datalogerom"
              Posles na toto link alebo co je to za model ten kliestovy DC ampermeter?

            • jux
              jux komentoval
              Upraviť komentár
              Na meranie AC aj DC prudu pouzivam kliestovy adapter EM264 https://www.gme.sk/data/attachments/czn.722-531.1.pdf.
              Na meranie a zapis prudu z kliestaku konvertovaneho na napetie pouzivam multimerter DT-9979 http://www.cem-instruments.com/en/Product/detail/id/895.
          • nemo
            Member
            • Oct 2015
            • 436
            •   

            #9
            Metoda merania a zobrazenie hodnot:
            HW: Raspberry Pi v1, Enviro+ HAT (ma vyvedeny analogovy vstup pre volny kanal prevodnika ADS1015), ubastleny napatovy sledovac pre impedacne prisposobenie (LM358N).
            SW: Node-red ovlada AD prevodnik a uklada udaje v intervale 200ms do csv suboru. Kazdy den sa vytvori subor s nameranymi hodnotami, ktore cez ssh prekopirujem do notebooku a naimportujem do InfluxDB a zobrazim vo webovom rozhrani Chronograf.

            Click image for larger version  Name:	TMS_RPI_Car_Monitor.jpg Views:	0 Size:	128.5 KB ID:	71300
            Click image for larger version  Name:	car_charger_diagram.jpg Views:	0 Size:	58.6 KB ID:	71301
            Click image for larger version  Name:	Voltage_follower_for_ADS1015.png Views:	0 Size:	119.5 KB ID:	71302
            Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	TMS_Batt_monitor_lab_test.jpg
Videní:	101
Veľkosť:155,0 KB
ID:	71303
            Naposledy upravené nemo; 22-04-2021, 12:18.

            Komentár


            • palo47
              palo47 komentoval
              Upraviť komentár
              Keďže ide o problém s 12 V bateriou, tak ja by som sa pre istotu pripájal priamo na svorky baterie a nie na konektor OBD.

              Pre źivotnosť oloveného aku je dôležite aby svorkové napätie naprazdno nikdy nekleslo pod cca 12,4 V (zavisí aj od teploty a technológiej Inak nastupuje sulfatácia, ktorá výrazne znižuje efektivnu kapacitu. Rovnako by svorkové napätie pri dobíjaní nemalo prekročit 14 V.
              Ja by som sa pri monitoringu sústredil na uvedené dve veci. Nie je podstatné čo všetko a kedy 12 V bateriu vybíja ale či sa včas a spravne dobija. Vplyv dobíjania 12 V aku na SoC HV aku je nepodstatný, pre dobitie 12 V o 6 Ah je potrebné cca 0,08 kWh z HV baterie.
              Samozrejme nesmie byť vybíjanie intenzívne lebo olovený aku má dosť malý počet uplných vybíjacích/nabíjacích cyklov (zavisí od technológie, malo by to byť viac ako 200 cyklov).
              Naposledy upravené palo47; 22-04-2021, 19:37.

            • jux
              jux komentoval
              Upraviť komentár
              S tym, ze vplyv dobijania 12V baterie z hlavnej baterie je nepodstatny na jej uroven nabitia nemozem suhlasit. O co opieras tvoj odhad, ze doplnenie 15V baterie o 6Ah spotrebuje len cca 0,08kWh? Odhadom je spotreba samotneho auta pocas dobijania 12V baterie minimalne 500W. Bezi podstatna cast elektroniky auta, chladenie menica 400/12V si tiez nieco zoberie, pretoze menic je pri malom odoberanom vykone relativne neefektivny, lebo je stavany tusim na 3kW.

            • palo47
              palo47 komentoval
              Upraviť komentár
              To, že dobijanie 12V baterie neznižuje významne SoC HV baterie opieram o moje prakticke skúsenosti s e-up, čo je z hľadiska elektroniky už historia (dizajn z cca 2011). Mal som problém s vybitím 12 V baterie tak som začal sledovat Uo pri dlhodobom stáni. Počas stánia som sa neprípájal cez WeConnect a ani som neotváral dvere ani kapotu (aktivujú celú elektroniku a chladenie). Cca raz za 4- 5 dni, pri poklese svorkového napätia 12 V baterie pod cca 12,4, sa dobije na cca 12,8 V (merané po odstáti cca 12 h). Na SoC som nepozoroval pokles. Ale je pravda, že som nemeral SoC cez OBD na desatiny %. Nemám ani zmerané koľko berie a aká je účinnosť meniča HV/14V v režime dobíjana 12 V baterie.

              Podrobne zdokumentovaný (elektroforum.cz) je jedno citygo kde pri stání citelne klesalo SoC. Príčina bola v 12 V baterii kde sa dobijalo dlho niekoľkokrát denne. Po výmene 12 V baterie aj pri dlhodobom stáni bol pokles SoC minimálny.

              Usúdil som, že systém dobijania e-up je navrhnutý optimálne a auto by malo bez problémov zniesť aj niekoľkomesačne stánie. Samozrejme bateria nesmie byť už zasulfatovaná (aj pri 12,4 V je sulfatácia len mierna) a nesmie mať nadmerné samovybíjanie.

              Ale je pravda, že môj odhad spotreby z HV pri dobijaní 12 V bol veľmi hrubý, bol silne idealizovaný, počítal so 100% účinnosťou celeho systému dobijania. Ale pokial je pri dobíjani na e-up funkčna len riadiaca jednotka menič, a vlastný menič, riadiaca jednotks 12 V baterie a nejaký gateway?, tak účinnosť dobíjania 12 V z HV by mohla byť obstojná (môj odhad 70%).

              Toto je však vlakno Tesly, tam je dobíjanie zrejme inak riešené.
              Naposledy upravené palo47; 27-04-2021, 10:46.

            • jux
              jux komentoval
              Upraviť komentár
              Hlavny rozdiel citigoe oproti teslam je, ze tesly maju ovela viac a zravejsich ficurin, takze dobijanie musi byt vyzivnejsie a castejsie.
              Na porovnanie na i-MiEV-e myslim vobec pri vypnutom aute 12V bateriu nedobija, spolahne sa na to ze vydrzi do dalsieho "nastartovania". Najdlhsie som mal i-MiEV-a bez zapnutia asi mesiac a islo zapnut, no je pravda, ze som to podrobnejsie neanalyzoval ani som nemeral pokles na 12V. Pritom mam v starsom i-MiEV-e povodnu, teraz uz takmer 8 rocnu 12V bateriu - je to este klasicky typ s skrutkami na dolievanie destilky - musim niekedy skontrolovat jej stav. Asi pred dvoma rokmi som mal bateriu vonku a meral som jej kapacitu - mala asi polovicu ako mala ako nova, tak som ju este nechal v sluzbe. Niekledy v lete, ak bude treba dolejem destilku a zase zmeram kapacitu. Podla merania posudim, ci uz pred zimou kupim novu bateriu, alebo este necham staru.
          • nemo
            Member
            • Oct 2015
            • 436
            •   

            #10
            Vo stvrtok 20:15 som spravil:
            Controls -> Service & Reset -> Factory Reset -> Erase & Reset

            Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	TMS_Factory_Reset.jpg
Videní:	124
Veľkosť:87,8 KB
ID:	71495
            Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	screenshot-zot_8888-2021.04.24-18_35_24.png
Videní:	64
Veľkosť:366,5 KB
ID:	71496
            Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	screenshot-zot_8888-2021.04.26-00_12_00.png
Videní:	63
Veľkosť:448,6 KB
ID:	71497

            Komentár


            • jux
              jux komentoval
              Upraviť komentár
              Ako si vysvetlujes tie vodorovne priebehy na urovni nieco nad 13,5V? Mne to pripada tak ako keby po nabiti baterie nebol z 12V baterie ziaden odber. To nemoze byt realita, skontroluj si meraciu aparaturu, obavam sa, ze mas nejaky problem pri merani.

            • nemo
              nemo komentoval
              Upraviť komentár
              Kontrolne meranie merakom dnes o 10:06 potvrdilo napatie 13,54V
              Myslim si, ze softver vyhodnotil ze 12V baterka uz melie z posledneho a tak obmedzuje jej pouzivanie len na 5 hodin denne - jeden vybijaci cyklus (napatie od 12,3V do 12,1V) a inak nechava zapnuty 400/12V menic - to je tych 13,54V.
              Naposledy upravené nemo; 26-04-2021, 09:33.

            • nemo
              nemo komentoval
              Upraviť komentár
              Zaroven v priebehu styroch dni parkovania klesol dojazd o 100km.

            • jux
              jux komentoval
              Upraviť komentár
              To je zaujimave zistenie, ze menic dokaze pracovat s dvoma hodnotami vystupneho napetia. S 14.4V ked nabija 12V bateriu a s 13.5V, ked sa snazi nahradit funkcionalitu vadnej 12V baterie. Kedy pojdes dat 12V bateriu vymenit? Uz sa tesim na merania co urobis po vymene 12V baterie.
          • nemo
            Member
            • Oct 2015
            • 436
            •   

            #11
            Vymena 12V baterie po 40 dnoch od zobrazenia upozornenia ze ju treba vymenit:

            Click image for larger version  Name:	screenshot-zot_8888-2021.04.28-15_04_49.png Views:	52 Size:	494.7 KB ID:	71694 Click image for larger version  Name:	screenshot-zot_8888-2021.04.30-07_45_49.png Views:	14 Size:	459.7 KB ID:	71695
            Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	screenshot-zot_8888-2021.05.02-10_52_47.png
Videní:	11
Veľkosť:436,8 KB
ID:	71748

            Detail pocas jazdy do servisnej garaze, vymena 12V baterie a jazda domov:

            Click image for larger version  Name:	screenshot-zot_8888-2021.04.29-10_39_41.png Views:	14 Size:	481.4 KB ID:	71696
            Pripojené súbory
            Naposledy upravené nemo; 02-05-2021, 10:05. Dôvod: Uploadol som este dalsi graf s nasledujucich dvoch dni

            Komentár

            • nemo
              Member
              • Oct 2015
              • 436
              •   

              #12
              Prvych 10 dni po vymene 12V baterie. Vybijacie intervaly su v nepravidelnych casoch a trvaju 13 hodin. Auto bolo resetnute do factory default dva dni pred vymenou baterie. Energy saving: on (default). Cely cas parkuje bez pripajania sa mobilnou aplikaciou alebo otvarania dveri s odpojenym type2 konektorom.
              Co znamenaju tie schodiky hore/dole a vodorovne ciary netusim.

              Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	screenshot-zot_8888-2021.05.09-18_26_29.png
Videní:	33
Veľkosť:458,5 KB
ID:	72020

              Komentár


              • jux
                jux komentoval
                Upraviť komentár
                Ak mas spravne meranie, tak schodiky generuje menic. Vodorovne ciary su prave dobre, no ty ich mas len niekedy. Asi ti nic ine neostava, len akceptovat, ze sa menic tak sprava. Rozdiel medzi stavom so starou a novou bateriou je dost maly. Navyse pribudol stav okolo 13.4V, ktory na meraniach so starou bateriou nebol - no to moznmo sposobil factory reset. Nemozem si pomoct, nepaci sa mi to., Standby odber bude zrejme dost velky a bateria vela cykluje. Menic bezi takmer polovicu casu, stvrtinu casu nabija na 14,1V (+-0,1V), druhu stvrtinu udrzuje 13.4V (+-0,1V) a polovicu casu vybija. Odber z 400V baterie bude velmi velky.
                Zrejme nejaka cast elektroniky nechce korektne zaspat.

              • nemo
                nemo komentoval
                Upraviť komentár
                Staru bateriu vybijalo 8h40m a novu vybija 13h. Dufal som, ze ten velky standby odber vyriesi ten great reset ale nestalo sa.
            Pracuje...
            X