Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Samovybijanie baterie a mozne riesenia

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • kardos@aol.nl
    Junior Member
    • May 2021
    • 6
    •   

    Samovybijanie baterie a mozne riesenia

    ahojte...ma niekto nejaky napad, ako vyriesit samovybijanie baterie?? Pri parkovani v garazi mi poklesne bateria cca o 1.5%/denne. Pomohlo by odpojenie 12V baterie nejakym odpojovacom??
    Top servis ✓ Vysoká spolehlivost ✓ Doprava zdarma ✓ | Nyní Odpojovač baterie - 12-60 V - 275 A výhodně zakoupit u společnosti expondo!
  • Vrso
    Member
    • Aug 2015
    • 65
    •   

    #2
    Ake mas auto? Phantom drain 1,5% za 24 hodin je bezny. Mne sa vybija podstatne viac a uz som to riesil v Tesla Vieden ale ako je zvykom, neboli moc aktivni. Moje auto u nich stalo tyzden, no aj tak mi dali ulohu, aby som zmeral phantom drain a ked bude vacsi ako 6%, mozem to reklamovat. Oni nemali snahu to za ten tyzden ani zmerat... Urobim este par presnych testov so zaznamom ale odhadom mam stratu okolo 10% za 24h

    Komentár

    • kardos@aol.nl
      Junior Member
      • May 2021
      • 6
      •   

      #3
      ..ahoj, ja mam Model S...potrebujem radu nejakeho tesla specialistu, ci je to mozne takto odpojovat 12V bateriu a ci to nebude mat neblahy vplyv na software...

      Komentár

      • nemo
        Member
        • Oct 2015
        • 453
        •      

        #4
        Podla manualu Tesla model S je samovybijanie 1% za den normalne:

        Click image for larger version  Name:	Selection_058.png Views:	0 Size:	190.3 KB ID:	72007

        Komentár

        • jux
          jux
          Senior Member
          • Apr 2015
          • 1317
          •      

          #5
          @kardos@aol.nl Odpojovac baterie nepovazujem za dobre riesenie. Ked mas auto v garazi, tak by to este islo, len by si musel nechat otvoreny trunk aby si sa dostal k odpojovacu, lebo pri odpojenej 12V baterii je auto uplne mrtve, neda sa do neho prihlasit cez internet, ani sa nedaju otvorit ziadne dvere, ci trunk/frunk. Pomohlo by, keby si odpojovanie urobil cez nejake 100A+ rele a niekde zvonku auta zasil nejaky vodoodolny vypinac, co aktivuje silove rele. No to rele zase bude mat pri pripojeni baterie stale nejaky odber. Alebo k rele este paralelne aj odpojovac, po jeho zapnuti sa rele moze odpojit - no to je prilis komplikovane.
          Najpouzitelnejsie sa mi vidi vzdy pri odstaveni auta pripojit na 12V bateriu malu nabijacku a doplnat tak energiu do 12V baterie zo siete. Velka bateria sa vtedy vybijat nebude vobec, lebo napetie na 12V baterii nikdy nepoklesne pod hodnotu, ked sa ma zapnut menic.
          Vyzera to tak, ze (mozno) vsetky predfaceliftove TMS maju velky standby odber.
          TMS ktoru ma nemo podla jeho grafov nabija novu 12V bateriu cca 2x denne, pricom vzdy este po nabiti baterie nejaky cas bezi menic - nechapem preco.
          Pokial bezi menic, spotreba je velka. Vyzera to tak ze v predfaceliftovych TMS (mozno len niektorych) ostavaju aktivne niektore systemy - nechcu sa uspat a to sposobuje tak velku spotrebu.
          Moja TMX (2016) nabija 12V bateriu z velkej raz za 4dni. vid https://teslaclub.sk/node/69517

          Komentár

          • Marcel Pavlík
            Member
            • Apr 2016
            • 126

            #6
            "pripojit na 12V bateriu malu nabijacku a doplnat tak energiu do 12V baterie zo siete" - voľakedy sa to volalo konzervácia batérie.220 (230)/12v trafo + jedna dióda. vtedy sa používal "mostík", ale neskôr tvrdili, že polvlna je "lepšia".

            Komentár


            • jux
              jux komentoval
              Upraviť komentár
              Ano: zvonkove trafo a zamerne len jedna dioda, pripadne este odpor na vybijanie. Nabijalo to len spickami jednocestne usmerneneho sinusoveho priebehu, v osatnom case to cez odpor jemne vybijalo, nastavovalo sa to vybijacim odporom tak, aby to drzalo v nabijacej spicke 14V. Neviem ci by zvonkove trafo s diodou stacilo pre teslu, dnes by som to so zvonkovym trafom urcite uz nerobil, aj ked mam este jeden taky "konzervator" v garazi. No dnesne male inteligentne nabijacky su lepsie riesenie - nabijaju inteligentne impulzovo a robia aj udrzovaciu funkciu, pricom aj vykonpenzuju pripadny vecsi odber, ked sa do auta prihlasis.
          • kardos@aol.nl
            Junior Member
            • May 2021
            • 6
            •   

            #7
            Dakujem, nemo, jux a Marcel Pavlik...problem v dobijani 12 V baterky je v tom, ze parkujem v spolocnych podzemnych garazach, kde nejaka el. pripojka nehrozi, jedine 200m predlzovak z mojho bytu:-))....ale ten odpojovac pri privretom prednom kufri by siel...dakujem este raz za podnetne navrhy.

            Komentár

            • SKolja
              Member
              • Dec 2018
              • 94
              •   

              #8
              Už aj James May mal problémy s batériou a navrhuje presne to čo mám na autách aj ja. Nabíjací konektor na nabíjačku autobaterie. Existuje aj bateriovy booster ktorý nepotrebuje zásuvku.
               

              Komentár

              • kardos@aol.nl
                Junior Member
                • May 2021
                • 6
                •   

                #9
                ....uz som zabudoval odpojovac baterie s pristupom zvonku...Dik

                Komentár

                • nemo
                  Member
                  • Oct 2015
                  • 453
                  •      

                  #10
                  Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	screenshot-zot_8888-2021.07.04-08_45_12.png
Videní:	92
Veľkosť:161,5 KB
ID:	73786

                  Komentár

                  • kardos@aol.nl
                    Junior Member
                    • May 2021
                    • 6
                    •   

                    #11
                    Ahoj, co to je za graf??

                    Komentár


                    • nemo
                      nemo komentoval
                      Upraviť komentár
                      Myslel som ze to bude jasne. Priebeh vybijania hlavnej baterie pocas parkovania (vampire drain). V strede grafu je jedno nabitie.
                  • kardos@aol.nl
                    Junior Member
                    • May 2021
                    • 6
                    •   

                    #12
                    aha, no dakujem...ale toto je pre mna uz davno bezpredmetne, pretoze mam vypinac na 12V baterku....pri vypnuti nemamziadny ubytok, ba naopak..niekedy sa stane, za mam vacsi dojazd ako pred vypnutim...neviem, cim to je, ale napr. vcera som vypinal pri 250km a dnes rano pridem, zapnem a mam 269km:-))
                    Naposledy upravené kardos@aol.nl; 04-07-2021, 22:25.

                    Komentár

                    Pracuje...
                    X