Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

KIA EV6

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • palec
    Junior Member
    • Jun 2022
    • 7

    V poslednom čase, počujem buchot (kovový zvuk?) pri jazde cez nerovnosti zo zadného kufra, ako keby bol zle zatvorený. Všimol si niekto niečo podobné?

    Komentár


    • yesper
      yesper komentoval
      Upraviť komentár
      Zatial nic podobne neevidujem, najadzenych mam 50k km. Ale neprekvapilo by ma, ak by ot zajtra zacalo..

    • PistaTT
      PistaTT komentoval
      Upraviť komentár
      posadka zo zadnych sedadiel mi hlasila zvlastne zvuky vychadzajuce od zadnych kolies / napravy pri prudsom zrychlovani v zakrute (mam RWD). vypol som radio skusil zopar ostrejsich zrychleni a zhodnotil som ze je to pravdepodobne od zimnych pneumatik (laicky. ak by to vsak bol povedzme homokineticky klb, tak by ma to neprekvapilo) ak sa to nebude zhorsovat a pripadne to po prezuti na letne uplne zmizne, tak to boli asi pneumatiiky.... budem to sledovat.

      iny typ kovoveho zvuku ktory je zial uplne bezny je uchyt bezpecnostneho pasu vzadu - staci ak sa nenavinie do spravnej polohy (to je takmer iste, ze sa tak stane) a uz to tam v nejakych specifickych polohach veselo drnca o tvrde plasty...
  • palec
    Junior Member
    • Jun 2022
    • 7

    Niečo podobné sa riešilo aj tu: https://www.kiaevforums.com/threads/...-of-car.10012/
    Keď bude čas a chuť sa na to pozriem... do servisu sa trepať kvôli tomu nebudem.

    Komentár


    • jurajsun
      jurajsun komentoval
      Upraviť komentár
      Ten istý problém ako Ioniq 5 treba dať podložky dozadu na bocné vymedzovaky na 5 dverách, sú to 2 gumy na bokoch ktoré majú také vzorky ako zarezi v tej gume, podložky z gumy kupiš v Hornbachu ako tesnenia na vodovodné baterie za 0,65 centov a 5 min. práce.Potom este dostavit doraz kufra, to sú horné stuple na 5 dverach , ktoré vieš pootočit a vysunies, alebo zasunies tie dorazy, ak to velmi vysunies, tak sa kufor nebude zatvárať a treba ubrať späť o pol otacky.
      Naposledy upravené jurajsun; 01-02-2024, 22:39.
  • nick.n17
    Member
    • Oct 2023
    • 62
    •   

    Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	image.png
Videní:	821
Veľkosť:876,8 KB
ID:	94932

    Komentár

    • PistaTT
      Member
      • Jun 2022
      • 132
      •   

      Blesk vraj netriafa do toho istého miesta 2x
      Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	IMG_4871.jpg
Videní:	925
Veľkosť:58,7 KB
ID:	94984 Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	IMG_4872.jpg
Videní:	860
Veľkosť:85,1 KB
ID:	94985

      Komentár


      • Miroslav Rojko
        Miroslav Rojko komentoval
        Upraviť komentár
        Smutne, kam to dospelo. Naozaj to bol omyl a nedostatok konkurencie, ked ma clovek v pamati skvele korejske elektromobily spred 4 az 7 rokov dozadu ?

      • nick.n17
        nick.n17 komentoval
        Upraviť komentár
        PistaTT Uff :-/
        Verziu ICCU si si cez carscanner náhodou nepozeral? Žeby vymenili jednotku a nedali nový sw?
        Toto sú verzie ICCU z EV6 po ICCU zvolávačke v októbri:

        OnBoard Charger (Hybrid/EV)
        SW Boot ver.: NEICCU51
        SW ver.: NE1A037
        ECU serial number: ..........
        ECU part. num.: 364011XFB0
        Idents string: NE1A037
        Manufacturer spare part number: 364011XFB0
        Manufacturer ECU software number: ECV1E3-IES12R000
        ECU manufacturing date (ASCII): #
        System supplier ECU hardware version: 364011XFB0
        ECU manufacturing date (HEX): 20230418

        Ioniq5/6 majú ešte iný issue. To čo mal Petr z CZ, že mu odpojilo zadný motor. Tak tu aha na RWD ostal stáť s Ioniq5 - vadné čerpadlo na chladenie motora a hláška "korytnačka". Či aj tvoj problém nebude nakoniec mať súvis s niečím iným?
        https://www.nearcharger.sk/skupiny/hyundai-ioniq-5/

        V každom prípade... zbytočné faily.

      • nick.n17
        nick.n17 komentoval
        Upraviť komentár
        Miroslav Rojko Vidíš to moc tragicky.

        - Problém s čerpadlom na motore - sú zatiaľ 2 známe prípady z ČR/SR. Je len otázka času, kedy bude update VMCU, aby sa to netvárilo že je všetko ok
        - ICCU je jediný tŕň. Tam to treba vyfixovať a hlavne si dávať pozor na podmienky kedy sa 12V nedobíja. Resp. kondíciu 12V. Potom je to v pohode

        Inak tomu autu nič nie je Maroš má za 3 mes EV6 22 tis km a mal 1x zombie (vyriešené za 2 minúty). Inak absolútne bez problémov. Ja s I6 som od leta už 39395 km a okrem zle vykompilovaneho update tiež ok. Ale to bola chyba LG a moja hlúposť, že som potvrdil prepísanie tej istej verzie rovnakou.

        Jedine ku čomu môžeš mať reálne výhrady, že nevedia updatnúť ECU jednotky cez OTA a zvolávačky treba chodiť do servisu. Ale to mimo Tesly má takmer každá automobilka.

      • PistaTT
        PistaTT komentoval
        Upraviť komentár
        nick.n17 mas predstavu o pocte poruch ICCU u nas? co som sa bavil v servise v Slovakia Auto minuly rok, tak moje auto bol druhy pripad u nich ale netusili ako su na tom ine servisy...

      • nick.n17
        nick.n17 komentoval
        Upraviť komentár
        PistaTT Nemám celkom. Ale z toho čo je našich fórach to vyzerá na pár ks výmen. Ostatným stačil sw update. Ale zaujímavé, že nejakí dvaja mali už po sw update a aj tak sa im nakoniec menila ICCU.
    • PistaTT
      Member
      • Jun 2022
      • 132
      •   

      Pôvodne zverejnené od Miroslav Rojko Pozrieť príspevky
      Smutne, kam to dospelo. Naozaj to bol omyl a nedostatok konkurencie, ked ma clovek v pamati skvele korejske elektromobily spred 4 az 7 rokov dozadu ?
      Len si kopni. hodnotit produkt podla jedneho kusu... Tesly sa asi nekazia LOL. Keby je to uskromne auto, tak by ma to asi stvalo vyrazne viac, ale takto...

      Kazodpadne - stalo sa mi to rano asi 3 km od domu (tzn. nic nemohlo byt prehriate), na rozdiel od posledneho razu mi auto neslo do nudzoveho razimu a domov som prisiel normalnou rychlostou (naposledy sa auto suplo do nudzaku a dovolo mi ist len 40kou).
      Z domu som zobral TDI a siel po svojom, reku ked sa auto na niekolko hodin vypne, tak si to mozno rozmysli... Nestalo sa tak
      Prva fotka je z rana po 8 AM, druha poobede po 5 PM, kedy alert naskocil hned po "nastartovani" a po kratkom pohnuti nasledoval rovno ten dalsi "stop when safe"
      Zajtra budem riesit lizingovku a skusim s nimi dohodnut pickup/odtah EV6 u mna doma a zaroven pristavenie nahradneho vozidla bud v priebehu nedele alebo na pondelok rano.
      Predpokladam, ze to odvezu do najblizsieho Kia servisu (Trnava, Nitrianska), ale ved uvidime.

      nick.n17tieto cisla dielov a verzie viem najst cez infotainment alebo potrebujem pripojit diagnostiku?
      kazdopadne ak tam bola zvolavacka v oktobri, tak auto bolo na servise 60 000 km 14. novembra a tam mi riesili aj aktualizaciu predohrevu a pri kazdej navsteve servisu kontroluju dostupne aktualizacie pre moje auto, tak v chybajucom update by problem nemal byt.

      Ak je to opatovne ICCU, tak je mozne, ze zlyhanie ICCU je v mojom aute iba nasledkom nejakej inej vady. prvy krat bol problem pri najazdenych cca 37300 km, teraz je to pri 69400 km (prakticky 2-nasoobok). Najprv sa vsak musi auto dostat do servisu na diagnostiku. Dovtedy su akekolvek teorie len spekulaciami. (mohlo by to byt ICCU, poistky, 12V, softver...).
      Naposledy upravené PistaTT; 10-02-2024, 21:32.

      Komentár


      • nick.n17
        nick.n17 komentoval
        Upraviť komentár
        Verzie zistíš cez OBD2, keď sa pripojíš s apkou carscanner. V menu je ECU identifiers. Hento čo som poslal je len ICCU jednotka. Ak zaklikneš všetky (cca 53 ks), cca 5-10 min to skenuje, výstup si dáš share, poslať si na email. Ak mi pošleš celý log (formát čo príde na email viem dať do comparera), viem ti to porovnať s 2 rôznymi EV6, čo mám logy. Či aj ostatné sú aktuálne.

        Posledné dni sa dostali ku mne info, že ICCU pri vypnutom aute dobíja len keď je SoC trakcie nad xx %. Potom sú tam podmienky ako nesmie byť otvorený kufor ani kapota. To XX v jednom prípade je 35%, v druhom 20%. Nemal si nízke SoC? SoC veľkého aku si mal dostatočné?

        Druhá vec - kondícia 12V aku. Po nejakých 3-4 vybitiach bol môj 12V na vyhadzov. Vôbec nedržal kapacitu. Ak bola naň záťaž a nebol zopnutý DCDC išlo to rapídne dole. A vyzerá, že ak je napätie pod cca 10V tak sa DCDC ani nezopne (ale to by si ani nedal DRIVE). Tu je celkom usefull pripojiť na 12V za 20eur Battery monitor BM2. A ten zaznamenáva nepretržite graf napätia. Podľa toho sa dá zistiť čo sa s 12V deje.

      • PistaTT
        PistaTT komentoval
        Upraviť komentár
        OBD2 dongle je na stole v kancli v BA, takze sa k nemu nedostanem skor ako auto odide do servisu...
        SoC som nemal nizke, cca 69 % od predosleho vecera...

      • Jozef Elektromobil
        Jozef Elektromobil komentoval
        Upraviť komentár
        Dosť smutné, že nakoniec situáciu zachraňuje ICE
    • Miroslav Rojko
      Senior Member
      • Nov 2016
      • 1318
      •   

      Len si kopni. hodnotit produkt podla jedneho kusu... Tesly sa asi nekazia LOL. Keby je to uskromne auto, tak by ma to asi stvalo vyrazne viac, ale takto...
      Nekopem, len vyjadrujem pocudovanie.

      Podla jedneho kusa nehodnotim, neriesene zavady su uz u Korejcov verejne prepierane a servisy sa k tomu ani nevedia postavit.

      Ano, Tesly sa nekazia, aspon moje su bez jedineho zavahania uz dva a pol roka a pomaly 100000 km. Ked sa niecoho vyrobi vyse miliona kusov rocne, je uz predpoklad, ze ma chyby vychytane, hlavne ked sa vsetko riesi operativne niekolkokrat do roka a nie len s faceliftom raz za par rokov a updaty vsetkych jednotiek chodia na partyzdennej baze.

      Zaujimava myslienka ohladom firemneho - takze firemne moze byt poruchove a nevadi to, nestve to. Vacsina z nas si auto vybera cez svoju penazenku, takze tych faktorov zohladnuje viac.
      [priezvisko]@me.com

      Komentár


      • PistaTT
        PistaTT komentoval
        Upraviť komentár
        Vyborny argument, ze tvoje auta sa este nepokazili, takze Tesly sa nekazia... Myslim, ze na internetoch najdes aj ine tvrdenia a dokonca informacie o zalobach zakaznikov, ktore vsak fanusik bude povazovat skor za nejake zakerne sprisahanie...

        Ja vsak nebudem trvrdit ze Kia, VW alebo BMW (atd.) auta sa nekazia. kazde auto sa moze pokazit, aj ICE aj BEV. na internetoch pritom najdes hlavne feedback od ludi, ktorym sa auto pokaizlo. na forach malokto bude pisat, ze "mam auto vyse 6 rokov a okrem bezneho servisu som s nim nemal ziadne problemy a nikdy ma nenechalo v stychu" (co napr. u mna bola sukromna dvojkova oktavka 1.9 TDI pocas prvych 300 000 km, potom uz zacala pytat trochu servis, lebo sa nejake diely proste opotrebovali a potrebovali vymenu...). Pritom je mi jasne, ze absolutna vacsina aut je na tom podobne - nekazia sa nijako zasadne. s firemnymi autami ktore striedam po 4 rokoch a slabych 200 000 km som tiez nemaval poruchy - chodilo to do servisu len na pravidlene ukony alebo na opravy poistnych udalosti... Touto tvojou logikou by som mal mat retoriku, ze korejci robia nekvalitne auta a treba kupovat koncern (a pritom je to zjavna blbost a kedze vo firemnej flotile mame vyse stovky aut, rotuju v 4-rocnom cykle, a tak na vcelku solidnej vzorke vidno ze sa poruchy nevyhybaju ani koncernu, ani nemeckej premii, ani korejcom, su len rozne kusy aut - stastnejsie a menej stastne).

        To, ze teraz EV6 zlyhala 2-hy krat, je neprijemne. Prvy krat si clovek povie, ze je to nahoda, sanca mozno 1 ku 100 az 1 ku 1000, tazko odhadnut. Nejako prezije aj vcelku tragicky dlho trvajuci servis Kia, no druhy krat to mrzi o to viac, ze 99% EV6 takuto poruchu nebude mat pravdepodobne nikdy... Aspon viem ze mam smolny kus, ktory urcite nebudem chciet odkupit po skonceni doby najmu.

        A to ze je to firemne auto na operak a mrzi ma to menej (ako pri sukromnom aute) je dane hlavne tym, ze nemam prakticky ziadnu starost aj v pripade takejto poruchy. jeden telefonat a mam zorganizovany odtah aj nahradnu mobilitu na najblizsich 5 dni. pocas nich snad stihnem vybavit s Kia servisom zakladnu diagnostiku a dlhodobu nahradnu mobilitu od nich. Vo finale to opravi Kia v ramci zaruky.

        Mozno moje subjektivne vnimanie oproti sukromnemu autu je len v tom, ze pre skuromne auta si platim len PZP (a v nom zakladny bailk asistencnych sluzieb). Ak by som si mal ako sukromna osoba kupit akekolvek nove auto, tak by som [pri dnenych cenach urcite siel do havarijnej poistky, GAP a poriadnych asistencnych sluzieb - a vo finale by bol efekt rovnaky ako pri tom firemnom... Mne vsak pride luto vyhodit za sukromne auto tolko penazi co tie auta stoja a preto som uz davno nekupil sukromne auto nove ale siel do jazdenky. Ked pozries statistiky predaja novych aut, tak firemnych je prevaha oproti sukromnym... pri "drachych" BEV je pomer firemnych voci sukromnym este vyraznejsi. Takze ano, "vacsina z nas" pri kupe sukromneho auta vybera cez svoju penazenku... preto si vacsina slovakov kupi jazdeny spalovak a nie novy elektromobil...

        Po minulorocnej skusenosti aspon viem, ze mam Kiu tlacit do nahradneho auta za kazdu cenu (minule som bol benevolentny, lebo dali vcelku optimisticky termin opravy), aby som neskoncil zas s Leonom na 6 tyzdnov...
    • PistaTT
      Member
      • Jun 2022
      • 132
      •   

      Kia servis (Panónska) oproti minulému roku dava termíny ako z inej galaxie.
      Diagnostiku servis spravil na druhý deň (auto som tam nechal presunúť v pondelok poobede po dohode s Arvalom, keďže v TT dali termín diagnostiky až na 20.2). A viem, že to bola skôr náhoda, že mali voľnú dielňu hneď na druhý deň, no
      Ešte budú niečo na aute overovať zajtra, no vyzerá to opäť na odidenu ICCU. Termín (predpokladaný) dodania novej ICCU je 6 dní od objednania (v apríli to boki 3 týždne odhad a mesiac reaita).
      Ešte bude treba processing nejaký, keďže je to drahý diel.. no optimisticky by sa mohlo zdať ze by sa oprava mohla podariť tak do 2 až 3 týždňov (oproti 53 dňom minulý rok).

      A v hlave mi vŕta, či je to opäť proste náhoda alebo ma moje auto nejaký iný problém, ktorý proste časom odpali ICCU.

      Komentár


      • nick.n17
        nick.n17 komentoval
        Upraviť komentár
        Mne to celé pripadá ako tu .. https://youtu.be/0TwdVqfUgaI?si=0zhIAQCFgDrPfdvo&t=861
        Proste I5 a EV6 je prvé eGMP. Pán tu spomína ako je I6 je vylepšené eGMP. Že sa vedia cez OTA aj jednotky updatovať. Auto to síce vie, ale nemyslím si, že to robia. Inak vidím to aj na bratom EV6. Vyrobené jar 2023 a mnoho vecí tam má zastaralých ako prvé verzie. Nemá napr. na 5 sec podržanie autohol čistenie kotúčov, tie custom drive režimy a pod. Ale hádam by neboli taký blbý a nedávali by ti tisíce eurovú jednotku, ktorá by vzápätí odišla. Skôr to vyzerá, že sa v tom ICCU stále motajú. Mne sa vybila nová 12V Varta. DCDC sa proste vykašlalo na dobíjanie. Pritom pred ICCU updatom v lete pri zvýšenom odbere na 12V aj každú 1.5 hodinu dobíjalo.

      • SKolja
        SKolja komentoval
        Upraviť komentár
        No predpokladam ze sa dopyt po elektroautach ustalil (kazdym dnom sa zvacsuje ponuka) a servisy uz konecne maju zaskolenych ludi.
        Ale stale sa to da zlepsovat. Dufam ze na druhy pokus to konecne vyriesia...

      • jurajsun
        jurajsun komentoval
        Upraviť komentár
        No sme proste testery...

      • hudino
        hudino komentoval
        Upraviť komentár
        nick.n17 ... toto: Nemá napr. na 5 sec podržanie autohol čistenie kotúčov -> akože ma I6 ?. Ja som to teraz riešil na starom Souly, totalne zhrzdavane brzdy, kotúče, ovalita... proste na výmenu. a A vyhadzovali sa po 120 tis. prakticky nové brzdy, ale co už, inak to nešlo.
        Naposledy upravené hudino; 14-02-2024, 11:05.

      • SKolja
        SKolja komentoval
        Upraviť komentár
        hudino ja som to na starom Ioniqu riesil maunalne vzdy ked auto par dni stalo vonku. Rozbeh a hned na to plna brzda az pokial neprestali brzdy pri brzdeni vydavat suchave zvuky. Neviem preco toto nemoze byt naprogramovane priamo v aute. Zobrazit hlasku na display-i ze sa cistia brzdy a rekuperacia je obmedzena a vybavene. Uzivatel sa rozhodne ci to povoli alebo zrusi...
        Myslim si ze by to moc nestalo, kedze kazde elektroauto ma aj rezim ked je z nejakeho dovodu nemozna rekuperacia (napriklad plna bateria) a musi pouzivat normalne brzdy...

      • Taur
        Taur komentoval
        Upraviť komentár
        SKolja Podla mna by stacilo pri prvom rozjade dna aby zaparkovane brzdy neodbrzdii uplne, ale len ciastocne a presuchli kotuce na prvom metri. Naco zbytocne hlasky ...

      • nick.n17
        nick.n17 komentoval
        Upraviť komentár
        hudino Áno, Ioniq 6 to má. Vypíše Brake disc cleaning na cluster. Po zapnutí to dá nejakých 10 brzdení ide na kotúče. Výhoda funkcie, že sa sama v nejakej perióde zapína. Čo je výhoda ak má auto napr. manželka. Niro som čistil cez neutrál, ale niekedy som na to zabudol a dlhšie bez.

        https://digitalownersmanual.hyundai....n_z14_1vb.html
        Naposledy upravené nick.n17; 14-02-2024, 12:37.

      • tommik
        tommik komentoval
        Upraviť komentár
        Môj zážitok s I5 je taký, že po naklikaní nulovej rekuperácie pádlami pod volantom auto nerekuperuje ani po stlačení brzdového pedála a brzdí klasickými brzdami. To podľa mňa dáva priestor pomerne jednoducho a pravidelne obrusovať disky a doštičky. Napríklad v starej Kone musím pre tento efekt vyradiť do neutrálu.

      • PistaTT
        PistaTT komentoval
        Upraviť komentár
        tak saga pokracuje... som bez auta uz presne 4 tyzdne... za ten cas okrem samotnej diagnostiky bol vymeneny fuse box trakcnej baterk... po jeho vymene auto varia chybove kody, ake este nevidel ani technicky expert od importera... kym sa toto nepodari rozlusknut, tak nebudu menit ICCU, kedze nie je 100pro iste, ze je vadna (hoci pravdepodobnost toho je solidne vysoka). buduci tyzden pojde von baterka a prebehne dalsie patranie - podozrenie je na odpaleny keramicky rezistor, no kym to nerozoberu, tak to nie je mozne potvrdit... vyzera, ze moje auto je pre servis vcelku hutny studijny material...

      • PistaTT
        PistaTT komentoval
        Upraviť komentár
        tak dnes na fajront auto konecne opravene. stihli to presne za 8 tyzdnov. vymenene diely: fuse box trakcnej baterky, vysokonapatovy box, ICCU.
        rano idem vratit benzinovy xceed a beriem si konecne ev6ku zo servisu...

      • milan84
        milan84 komentoval
        Upraviť komentár
        PistaTT wow. dva mesiace bez auta. uz druhykrat. to nevymyslis. No nech ti to uz funguje a dufam,ze si si problemy s autom vycerpal dozivotne.

      • PistaTT
        PistaTT komentoval
        Upraviť komentár
        tak nahradne diely potrebne na opravu cosi vyse 4k bez dane...

      • SKolja
        SKolja komentoval
        Upraviť komentár
        PistaTT dufam ze to bola zarucna oprava bezplatne.

      • PistaTT
        PistaTT komentoval
        Upraviť komentár
        Ano, zarucna oprava... Ale zo zvedavosti som sa opytal na cenovku (nech je predstava co by to stalo pri jazdenke co uz nema zaruku)...
        ICCU skoro 2800 bez dane, a potom dalsie diely (len uz si nepamatam ktory presne za kolko) boli skoro 800, resp. 400 a nieco tam este nemali v tej zakazke nahodene...
        Praca je pri garancnych opravach limitovana tabulkami (vraj im importer za tuto opravu zaplati asi 3 normohodiny za prace vratane diagnostiky)...
        Mimo zaruku by si urcite vypytali zaplatit celu robotu a urcite to neboli 3 hodiny...

        Zaroven som mal otazku, ze kolko ICCU uz na Panonskej takto menili (maju vcelku dost predanych EV6iek za dva a pol roka co je model v predaji) - tak ze 3, z toho 2 v mojom aute...

        Je potrebne si toto uvedomit pri zvazovani jazdeniek s eGMP - pravdepodobnost poruchy je asi vcelku nizka, no akonahle take nieco nastane mimo zaruku, tak je oprava vcelku mastna... a bez ohladu na zaruku ako bonus auto nepojazdne a servis trva strasne dlho...

        7-rocna zaruka je pritom limitovana najazdom 150 000 km, takze v mojom pripade budem s velkou sancou vracat auto lizingovke uz po uplynuti zaruky (najomnu zmluvu mam na 48 mesiacov / 180 000 km, tym ze auto uz stihlo stravit prakticky 4 mesiace v servise, tak ten najazd bude o nejakych mozno 15 tisic nizsi).

        Dalsiu vec co som sa pytal boli predne svetla. Podla vsetkeho stale neexistuje nova specifikacia prednych svetiel a aj auta MR24 trpia olupovanim cierneho laku po obvode. Pricinou je nedostatocna kvalita lepidla, to nedrzi diely dostatocne pevne pokope, dostava sa tam voda a necistoty, potom to pracuje. S vlhkostou nasledne suvisi zozltnutie lediek denneho svietenia... Je skoda, ze to Kia zatial neadresovala... Som vsak rozhodnuty riesit to formou reklamacie pri servise pri 90 000 km. (o zhruba 4 mesiace)

      • Wilo
        Wilo komentoval
        Upraviť komentár
        PistaTT zas povedzme si pravdu, cena tej opravy sa zrejme nebude vymykat beznemu standardu napriec znackami. Tu by som problem Kie nevidel. Pri kupe jazdenky s tym treba pocitat a mat nachystanu rezervu na pripadnu opravu. Viem si predstavit, ze keby sa to stalo na BMW i5, eTrone, alebo dakom MB EQ, tak sa bavime o 5-cifernej sume. Pre nepripraveneho majitela moze byt takato udalost likvidacna. Skor by som asi pozeral po incidencii, ale na to je zatial priskoro, zas az tak vela sa ich globalne este nepredalo.

      • tommik
        tommik komentoval
        Upraviť komentár
        No a hlavne pri EV ten servis pri jazdenkách zrejme tak neod*beš ako pri ICE, kde berieš náhradné diely z druhovýroby a nejak to lepíš dokopy. Pri EV sa teda (asi) nedá čakať, že pôvodne auto za 50-60 k€ bude ako jazdenka lacná na servis a diely. IMHO.

      • PistaTT
        PistaTT komentoval
        Upraviť komentár
        Wilo to je pravda, ze nemci budu polahky aj nasobne drahsi, incidenciu tazko odhadovat, no ICCU pri eGMP nie je uplne raritna zavada... no skusme to porovnat s ICE, tam je sanca pri 4-5 rocnom aute na nejaku serioznu poruchu vcelku minimalna... a servis stale relativne lacny. aj keby si zadrel motor, tak proste najdes identicky typ z druhej ruky z nejakej totalky za nizke tisice eur... napisal som to prave preto, aby sme si mohli uvedomit v plnej miere presne to co si napisal - treba pocitat aj s takouto moznostou a byt proste pripraveny aj na drahsi servis...

      • Wilo
        Wilo komentoval
        Upraviť komentár
        PistaTT treba si odkladat kazdy mesiac do pohara fiktivnu platbu za nakup benzinu. Ak sa nieco pokazi, mame vankus. Ak predame auto, mozme minut zbierku na dovolenku 😁 ten drahy servis zamrzi, ale je to skor o psychike. Do spalovaku majitel leje postupne mensie ciastky, preto hlava takuto vyssiu investiciu neberie moc pozitivne. Zvykneme si.

      • Miroslav Rojko
        Miroslav Rojko komentoval
        Upraviť komentár
        pri opravách EV odkladanie benzínu nepomôže, tie opravy sú v nereálnej výške za každý kus elektroniky, to je podstata automobiliek, nejako predať produkt a potom už len ryžovať, bolo to tak aj na prvých EV spred rokov, Nissan, Hyundai si pýtajú nekresťanské peniaze za pokazené nabíjacie konektory alebo iné časté závady

        ale nevidím dostupnosť dielov za pár rokov takú tragickú, aj elektronické diely (rôzne riadiace jednotky) na spaľovákoch sú dostupné na vrakoviskách, väčšinou sa v dôsledku väčšej nehody stáva auto nepojazdné/neekonomické opravovať ale vrakoviská si diely po výkupe vymontujú a predávajú za podstatne nižšie ceny

        je to ako s novým modelom spaľováku, tiež nie sú diely za použité ceny dostupné hneď ale až po pár rokoch búračiek (možno krádeží) a EV nebude opakom, len bude závisieť od predajnosti auta, modely čo sa predávajú v minimálnych množstvách, budú aj štatisticky búrať v menších množstvách a budú nedostupnejšie (áno, narážam na kórejcov, japoncov) ako Tesla v miliónoch vyrobených alebo nemecké VW,BMW,Mercedes, ktoré sú predajé aj kvôli značke

        najjednoduchšie je mať auto len v záruke a dĺžkou záruky (spoľahlivej, nie s malými písmenkami) sa riadiť pri kúpe, áno, budete kecať ako sa to neoplatí ale stačí si spočítať jednu, dve opravy a namiesto jazdenky človek mohol mať nové auto, bohužiaľ veľa ľudí má vieru v spoľahlivosť áut, aj keď je to v príkrom rozpore s filozofiou automobiliek

        automobilka sa nebojí drahej opravy alebo toho, že by drahá oprava im pokazila nových zákazníkov, lebo Tí čo kupujú nové autá, ich vlastnia pár rokov, čo majú záruku a dávajú ich ďalerj, drahé opravy sú poväčšine záležitosť ľudí, čo kupujú autá z druhej ruky a nové by si zo zvyku alebo svojho mylného ekonomického presvedčenia nekúpili
    • tibor j.
      Junior Member
      • May 2021
      • 8

      Je možné pri EV6 4x4 (Air, 77 kWh) prepnúť aj na pohon jednej nápravy?

      Komentár


      • nick.n17
        nick.n17 komentoval
        Upraviť komentár
        Zial nie.

        EV6 nema tie vylepsenia co ioniq 6. Podrzanie MODE ma mimo snow mode aj rezim custom my drive. Kde sa da vyklikat vsetko rucne od citlivosti akceleratora/volantu az potom napravu only 2wd / auto awd / permanent Awd.

        Rezimy EV6 su vsetky auto Awd. Mimo Snow mode - ten je trvala stvorkolka. Ale su tam obmedzene regen na L0-1, vypnute AUTO regen a je to lenive na sportovu jazdu.

        Preco chces pohon 1 napravy? Energeticka uspora je minimalna. Normalne jazdim v ECO auto awd. Zisk 2WD je len par km naviac.
        Radsej tam mam na Custom nastavene trvale 4x4 - trakcia aj zrychlenie je lepsie ako v Sport mode.

      • tibor j.
        tibor j. komentoval
        Upraviť komentár
        Ďakujem za info

        > či je možnosť ušetriť napr. na diaľnici, nepotrebujem zrýchľovať alebo ťahať všetkými kolesami -> usetrenie/dojazd

      • nick.n17
        nick.n17 komentoval
        Upraviť komentár
        tibor j. Auto Awd - tj aj ECO má väčšinu času predok odpojený. Diaľnica neagresívna jazda - takmer stále. Keď si prepínam tie režimy 2WD ukazuje dojazd len o 3-6-10km lepší, čiže nič moc by si nezískal.

        Na diaľnici ušetríš spomalením. Neísť 130, ale menej 120-110 .. Ale neviem či ta to bude baviť. I6 má pri 110 spotrebu 14-15 a aj tak jazdím 130-150 (väčšinou okolo 19-22). 110 mám pocit, že stojím na mieste.

        Nabíjačiek je dosť a eGMP rýchlo nabije.
    • Miroslav Rojko
      Senior Member
      • Nov 2016
      • 1318
      •   

      Auto nie je len produkt ale aj služby okolo - nabíjanie a servis. Od 11-tej minuty pekné zhrnutie tej nemohúcnosti, nepripravenosti a neochoty servisov. Áno, je výborné mať servis v každom väčšom meste, škoda, že nevie nič urobiť alebo pomôcť.
       
      [priezvisko]@me.com

      Komentár


      • PistaTT
        PistaTT komentoval
        Upraviť komentár
        Netusim kto to je... Tvari sa ako nejaky influencer... 6000 odberatelov a reach na 60 tisic IP adries (kto si volne zameni IP adresu za unikatneho divaka...) to je akoze niekto koho si treba hyckat z pozicie importera... pupok sveta... milujem takychto cavov...

        Nebudem rozporovat fakty ktore odzneli ale komentar k nim si neodpustim.
        - ceny Ionity - zalezi akym sposobom kto auto vyuziva. ja som Ionity vyuzil za skoro 2 roky asi 10x, z toho 2x cez Kia Charge... v celkovych nakladoch na nabijanie sa strati... zaroven neviem ako v CZ ale u nas su UFC Ionity len na par miestach ale zato UFC ponukaju poskytovatelia ZSE aj GW aj ejoin... co sa tyka cakania na superchargeroch, tak v Bratislave je situacia taka, ze proste cakas...
        - vykon - 500+ koni 99% vodicov nema sancu vyuzit ich potencial, proste to neusoferujes... takze ci mas 500+ alebo 550+ no chcem vidiet kde na beznych cestach vyuzijes ten dodatocny vykon, resp. kedy by ti to chybalo...
        - pokrytie servisov - suhlasim, ze servis je achylovka, no zaroven je faktom, ze kazdy autorizovany servis Kia ma EV specialistu alebo viacerych (minimalne jednoho musi mat, inak pride o licenciu). je jasne, ze budu rozdiely medzi jednotlivymi servismi, no situacia sa postupne zlepsuje... no zase tu mas ako zakaznik volbu do ktoreho servisu auto zoberies. urcite mam vhodny a fungujuci servis Kia blizsie ako servis Tesla... takze jeho subjektivne tvrdenie "naprosteo nefungujici servis" povazujem za prehnanea zbytocne emotivne vyjadrenie... btw toto je rovnake ako pri spalovacich autach, kde tiez najdes solidne rozdiely medzi jednotlivymi servismi...
        - nahradna mobilita - Kia assistance plati aj pre firemne auta, avsak bezplatne len na 8 dni (vlastna skusenost), zvysok je na dobrej voli servisu okrem pripadov, ze by nebolo mozne zohnat nahradny diel, vtedy sa da dostat nahradna mobilia od importera
        Naposledy upravené PistaTT; 20-03-2024, 09:29.

      • nick.n17
        nick.n17 komentoval
        Upraviť komentár
        Áno tu sa nedá nesúhlasiť. Kvalita servisu / dostupnosť a ceny dielov, a kľučová nabíjacia infra. Ktorá sice v podobe Ionity je v poho, ale totálne zabili cenou myšlienku jednej koncernovej karty - diaľkové cestovanie a dostupnosť 600 tis staníc v EU. Tie ceny sú príšerné.

        Uvidíme ako sa Radkovi bude dariť s Teslou. Praktické skúsenosti, hlavne tie diaľky keď si potom porovná s EV6.

      • tommik
        tommik komentoval
        Upraviť komentár
        Presne toto video som si pozrel po tom mojom príspevku ku Kone.
        Otázka je či je lepšie mať servis na každom rohu a musieť doňho jazdiť, v mojom prípade, 2 krát ročne alebo nemať servis v republike a v podstate nemusieť doň jazdiť...
        Jediné šťastie, že sa, zatiaľ, ten môj Kórejec nesype. Už by som zrejme nasledoval pána vo videu.

      • nick.n17
        nick.n17 komentoval
        Upraviť komentár
        tommik To je dobrá otázka.

        Tá kritika Radka aj Petra je na niečo dobrá. Video s Petrom videla snáď celá ČR/SR, má to priamy negatívny dopad na predaje EGMP. Veľa ľudí čo aj uvažovali sa už prestavili na Teslu.

        Hyundai/Kia sa bude musieť začať viac snažiť inak proste nebudú mať predaje (kompetentné ev servisy + ceny nabíjania/ionity + aktívne využívanie OTA). A to tu ešte nespomíname ICCU problém a odťahy.

        Tiež som písal na zastúpenia ohľadom Ionity / Kia-Hyundai charge cien. Oni ťa odbijú, že čo vlastne chceš. Potom nech sa nečudujú.

      • Maco7
        Maco7 komentoval
        Upraviť komentár
        Radka a Martina sledujem dlho , Martin mal pravdu ked povedal , ze aj tak sa po case a skusenostiach s inymi EV autami vrati k Tesle ... Moj pripad je podobny . EV Konu 64+ mam viac ako 5 rokov , ioniq 5 cez dva roky .. a podobne skusenosti zo servisom v BA .... potom som odisiel do servisu TT a tam zasa ze nemaju na to odbornika, treba cakat na odbornika s BA .... Potom mi servisny technik povie ze som dosiel o mesiac neskor ako bola predpisana kontrola IQ5 a ze mi nevymeni pokazeny dotykovy spinac na kryte od nabijania... da sa mi to otvorit len tlacidlom na klucenke... fasa , nie? ok.... Po 3mesiacoch sledovania youtube videi o Tesle model y RWD a jej vyhodach , tiez som sa pre nu rozhodol , konu som predal , IQ5 este mam ale tiez ho predam .... TMY RWD uz mam doma tyzden a je to uplne ine vozenie ako ostatne EV .. Predvcerom som nemal Matrix svetla , od vcerajsieho OTA updateu mam Metrix a idu celkom skvelo ... Priestor v TMY uplne top, velky ulozny priestor , to podstatne spotreba !!!! neskotocna !!! IQ5 RWD na dialnici pri 137km/h 30-35kWh/100 , TMY RWD 19-21 kWh/100km .. O naijackach ani nehovorim ake je to pohodlie , mozem sa spolahnut na TMY ze ked ta tam naviguje tak tam ta nabijacka aj bude !!!!!!! Vies ceny dopredu , obsadenost , proste parada ! Uz som si dokupil za par stovak aj S3xy buttons do TMY , a mam pod volantom ako v IQ5 nastavovanie rekuperacie , alebo aj volne plachtenie , ak potrebujem mam tlacidlo na predohrev baterie , mam pred sebou "budiky" kde vidim vsetko aj teplotu baterie .... proste TOP !!! Proste sa mi chce vozit v Tesle a uzivat si to ... "Autopilot" v Tesle nema v danej triede konkurenciu , tam kde mi to kona a IQ5 nevedeli odsoferovat , tam Tesla ide skvelo ! Ano urcite ma aj Tesla svoje "muchy" ale klady zatial vysoko prevysuju moje poziadavky....
        Naposledy upravené Maco7; 20-03-2024, 20:30.

      • Taur
        Taur komentoval
        Upraviť komentár
        Maco7 Da sa na to nazerat aj tak ze do vcera si nemohol pouzivat nieco co si si pri kupe auta zaplatil lebo vypustili z fabriky nedorobok a OTA aktualizaciami nevylepsuju auto ale len dobiehaju resty a zjednavaju napravu. OTA aktualizacia ti nedomontovala matrixove svetla, len dodatocne spojazdnila tie ktore si tam uz mal ked programatori konecne dobehli monterov hardwaru. Uhol pohladu.

      • Maco7
        Maco7 komentoval
        Upraviť komentár
        Taur hej , da sa vseliako na to kukat ale podstatne pre mna , ze TMY som kupil novu o 10-15tis € lacnejsie ako IQ5 - IQ6 a vobec ma to netrapi ci su alebo niesu matrix ale potesili ma , viem ze na teslach sa ludia stazovali ze male pismenka , ze nevies dobre hlavne pre starsich citat tex a teraz tam nabehla moznost ze "zvacsi pismo" .. dal som a pomohlo , potesili ma ... Vcera zasa upravili na tablete smerove sipky , ktore boli v zelenom kruhu a nevidel som vlastne co zobrazuju ... dnes su sipky - sipkami a su vacsie a zelene , krasne je vidno smer kam davas smerovku potesili ma ... v skodovke v enaqu nedostanes v zaklade ani tepelne cerpadlo ... asi tak ....

      • Miroslav Rojko
        Miroslav Rojko komentoval
        Upraviť komentár
        Taur ale Tesla matrixové svetlá nikdy neinzerovala ani neúčtovala ako iní, čo za to chcú príplatky neviem koľko, to len sa rozšírilo medzi ľudmi, že svetlá sú segmentové, lebo raz prišla LightShow, ktorá kreslila nápis TESLA a teda nikto sa nemôže sťažovať, že až teraz má Matrix, lebo si ich nezaplatil ani mu ich neponúkali

      • Wilo
        Wilo komentoval
        Upraviť komentár
        Taur Tesla ma neduhy, ale toto konkretne nie je nedorobok. Tesla je americka znacka, a v USA boli doteraz matrix svetla zakazane. Ciastocne povolene su od jesene 2023. Nakolko Tesla vyraba globalne modely, bol tam sice hardware, ale len kvoli Europe sa im to neoplatilo riesit. Cakali kym sa rozhybe NHTSA. Vsetci vedeli, ze matrixy pridu, cakalo sa len na legislativne odobrenie.

      • Taur
        Taur komentoval
        Upraviť komentár
        To nic nemeni na veci ze v kupnej cene zakaznik ma zauctovany hw ktory nemoze vyuzivat. Mozno je to tak aj pri inych znackach a len sa tp clovek nedozvie.

      • Wilo
        Wilo komentoval
        Upraviť komentár
        Taur tymito svetlami zakaznik usetril. Kedysi Tesla montovala rozne svetla pre rozne trhy, tak ako to robia vsetky fosilne automobilky. V ramci zefektivnenia vyrobneho procesu a znizovania nakladov presli na globalny unifikovany system, co malo za nasledok aj napriek pouzitiu zbytocne drahych PixCell svetlometov lacnejsiu a rychlejsiu vyrobu, zostihlenie dodavatelskeho retazca a v konecnom dosledku benefit pre zakaznika, ktoremu mohla Tesla v poslednych rokov viac krat znizit cenu auta. Take Audi alebo Porsche napriklad ponukaju v USA full-led matrixy uz 2 roky, dokonca ako priplatkovu vybavu (!!!) a vobec nefunguju. Tomuto hovorim odrb na zakaznikovi, ale co ine cakat od VW koncernu. Klamu od Dieselgatu, a furt neprestali. Tesla to ma v zakladnej vybave a zakaznik okrem nizsej ceny nepostrehol vobec nic. Ver, ze pri klasickych automobilkach sa deju nasobne horsie veci 😅
    • KENNY
      Junior Member
      • Jul 2015
      • 27
      •   

      Moja KIA EV6 AWD GT-Line po 4,5 mesiaci má takmer 34 000 km. Degradácia v battery teste preukázala nemerateľné hodnoty. Keď som v 11/2023 kúpil a spravil test, reálne som dostal z AKU 74,2-74,4 kWh. 30.3.2024 som prehnal cez BMS 74,6 kW ale na 0% som išiel ešte 10 km po diaľnici. Napätie pri 0% na článku pri rýchlosti 85 km/h GPS nekleslo pod 3,20V ani po 10 kilometrovej jazde na diaľnici a po nabití do 100% mali 4,12V všetky moduly jednotne. Tesne pred dotlačením na 100% je na článkoch 4,16V a neustreluje pri 16 kW nabíjaní, čo je ešte 0,2C. Buffer batérie je podľa parametrov bez zmeny, čo dokazujú aj využiteľné napätia článkov pri záťaži do 0,3C. Zaobchádzanie s EV6 je u mňa drsné... Šport mód, odpaly z nuly ma bavia, ako pri Tesle, nabil som viac ako 111 krát na iba na IONITY sieti, kde som minul za toto obdobie 4,5 MWh energie. Rekord IONITY s 230-240 kW nabíjaním som spravil od 29.1-3.22024 za 6 dní na tripe v Nórsku, kde tom naložil baterke 36 krát po sebe extrémne nabíjania. Pre mňa som si vybral najlepšie auto z celého dostupného segmentu elektromobilov = neustále dosahovanie maxima pri nabíjaní vďaka sieti Ionity / Nemecko hop medzi Ionity Dersen-Magdeburg 222 km vzdialenosť pri neustálej 150-190 km/h (priemerka od nabky k nabke čistých 135km/h) Luxus sedadla v alcantara v ktorých sa mi najlepšie sedí s pomedzi BMV/Mercedes/Škoda/Mustang/VW... Spring bolo to najhoršie na čom som sedel 1100 km okolo Slovenska A zľava na auto cez 10000 € rozhodla. Nevýhoda sú velké späťáky a 20" kolesá, ale na moju jazdu super. Trochu prekáža tvar z predu je KAČICA a zozadu mne vadí celý dizajn svetiel na zmenu smeru, hýbajúce zadné športové krídlo, + 25 kWh v batérií, odomknutie maximálky na 230 km/h. Iba ľutujem, keď sme sa boli teraz vyvetrať v Nemecku, že Kia nevie zapísať do techničáku 18" pneu na GTline! Nabitie s totálnej NULY do 100% je do 43 minút. V praxi nabíjam od 10-20% (aj od 2-5) do 80-85% kedy výkon ide od 125 kW a viac. Na nabíjačke sa zdržím od 7-12 min do max 18-20 min, viac nie je pre mňa prijateľné, keď sa presúvam. Pri nabíjaniach na 350kW stojanoch sa mi ťažko pozerá na konkurenciu, ako všetci zaspali dobu, keď dosahujú polovicu v lepšom prípade 2/3 výkonu. Dovolím si tvrdiť, že k cene auta má tento model najlepšiu batériu, akú sme testovali s pomedzi celej konkurencie. Dole obrázky z IONITY Senec z 0% nabíjanie. Za 18 minút som nabil z 0% do 72%.


      Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	EVDASH.png
Videní:	401
Veľkosť:447,7 KB
ID:	95613 Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	49percent_11minut.png
Videní:	394
Veľkosť:497,8 KB
ID:	95609 Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	100percent_43minut.png
Videní:	396
Veľkosť:461,7 KB
ID:	95614
      Pripojené súbory

      Komentár


      • PistaTT
        PistaTT komentoval
        Upraviť komentár
        radost citat taketo riadky. kym to auto funguje (a nemusi ist pokazene do servisu) je super. nech sa ti technicke problemy vyhybaju a auto si mozes uzivat na cestach a nie cakat kym sa podari ho opravit. ja osobne uz Kiu asi tazko zopakujem... ich servisne a logisticke procesy su neakceptovatelne... aby auto z necelych 2 rokoch stravilo 4 mesiace (and counting) v servise pri 2 zarucnych opravach je neakceptovateln... pri vybere dalsieho auta prave tato vlastna skusenost zavazi... (a vyzera, ze Kia nema tento typ problemov len s EV, kolega bol bez Sorenta mesiac kvoli deferaku...). skoda ze inak velmi dobre auto zraza k zemi mizerny servis. keby aspon dali adekvatne nahrdadne vozenie, tak by som nepovedal kriveho slova...

      • KENNY
        KENNY komentoval
        Upraviť komentár
        Pišta je mi to fakt ľúto, lebo Ťa poznám, keď sme robili spolu testy. Problém vidím v servise, kde Ti majú pomôcť. Často sa stretávam, že servisy nemajú odborníkov na tieto problémy. Za vinu to dávam aj Kórei, ktorá často nekomunikuje, či nevie komunikovať s našim trhom. Mal som do nedávna Sorento z 2014 roku a rôzne autá mali problém a iba dve firemné Sorenta boli bez vynúteného servisu už cez 11 rokov. Vidím problém v prístupe technického oddelenia, kde niekto v rade vždy zlyhá. Ale rovnaký problém bol u Mercedesu s EQC 400 čo zdochlo a nevedeli, ako ďalej. Držím palce Tebe aj všetkým, aby nemuseli zažívať s EV také situácie. Snáď sa to u všetkých polepší

      • PistaTT
        PistaTT komentoval
        Upraviť komentár
        Prave preto, ze na prvy pohlad bolo mozne volnym okom vidiet (ne)odbornost pre EV v Trnave, som nechal auto presunut na Panonsku. tam su relativne sikovni chalani, no vyzera, ze im chybaju kapacity materialne (len jeden zdvihak dokaze zdivhnut EV6 sposobom, ze moze ist von baterka) aj personalne (neviem kolkych EV specialistov tam maju, no zda sa ze nie dost). to moje auto je aktualne pre nich vyborny skoliaci material... auto k nim prislo odtahovkou v pondelok 12.2, v utorok poobede az v stredu doobeda spravili podrobnu diagnostiku, objednali nahradny diel (fuse box trakcnej baterky) ten ked prisiel a vymenili ho, tak auto sa dostalo do horsieho stavu ako predtym a davalo errory, ake este nevideli (a vraj tam bol aj technicky chalan z importu a tiez nevedel co), takze hladat ihlu v kope sena, s nejakymi teoriami zase cakat na volnu dielnu, nasledne zistit co za diel sa vlastne ma objednat pri odpalenom vysokonapatovom rezistore, odkomunikovat objednavku dielov... aktualne vysokonapatovy box uz maju na sklade a caka sa na novu ICCU (mozno v piatok)... to uz bude 5.4. auto je nepojazdne od 10.2. opatovne som zaziadal o nahradne auto, uvidime ci to prejde schvalenim...
        minuly rok vymena ICCU a nejakej "malej" positky vyse 7 tyzdnov... to som este bol ochotny nejako skusnut a aj napriek minulorocnej udalosti som zostal naladeny pozitivne a Kiu som nezatracoval...
        ono je jasne, ze nie vsetky auta maju problemy a vyzaduju servis. o to smutnejsie je ze ked uz ho clovek potrebuje, tak zrazu je bez auta (no dobre, mam sa na com vozit a ak by bolo najhorsie, tak mi firma prenajme nieco na kratkodoby najom). ale keby som to auto nejakou nahodou kupil ako fyzicka osoba, tak by som v takejto situacii proste odstupil od zmluvy a vyzadoval vratenie plneni v zmysle zakona o ochrane spotrebitela...

      • milan84
        milan84 komentoval
        Upraviť komentár
        len info pre majitelov. Uz aj Kia Malacky ma zdvihak umoznujuci vybrat bateriu (inak neviem co je na tom pri kii specialne, lebo sa to vybera bezne na skoro akomkolvek).

      • hudino
        hudino komentoval
        Upraviť komentár
        PistaTT ano na zaklade tvojich problemov ale aj inych s I5 som sa nakoniec rozhodol pre TMY RWD navyse oproti EV6 je ovela lacnejsia. Kia zaruka je super, ale aj so Soulom som riesil 2x problemy s tep. cerpadlom a trvalo to dlhooooo, jeden krat z toho sa musel az vymenit technik (proste to riesili 3 mesiace a medzitym sa im vymenil technik) ten druhy to vyriesil. ... to bol servis v Brne. Tu nemaju ani páru ako servisovat EV. 3-ti problem nastal ked mi zhrdzaveli brzdy, Kia ma v ramci tych zbytočných ročných prehliadok kontrolovat brzdy. Maju to v checkliste. Prehliadka november. December na STK nepresli brzdy. Nakoniec som musel menit aj kotuce..., su to flakaci a amateri, cest vynimkam.

        O servise VW v Brne radšej ani nepíšem... tam už nechodím ani do jedného.
        Naposledy upravené hudino; 01-04-2024, 10:17.

      • PistaTT
        PistaTT komentoval
        Upraviť komentár
        Takto, aby nedošlo k nejakému nedorozumeniu. V zmysle Murphyho zákonov je jasné, že veci sa môžu pokaziť. Známy čo má cca 5-ročnú TM3 tiež nejaké veci riešil a niektoré aj na 2 či 3 krát. 12V baterku menil na 3ti pokus kým si auto dalo povedať. PTC heater v jeho prípade našťastie skončil len nekurenim a nie skratom elektrického systému. Následne pokazený 5-cestný ventil chladenia... Auto sa mu samovoľne vybija prvé 2 hodiny po skončení jazdy a o solídne percentá... Tiež mu s tým v servise nevedia zatiaľ nič spraviť a navyše má servis až vo Viedni alebo Budapešti.

        Na Kii by som najviac kritizoval to prehnané šetrenie na zákazníkovi. Napr. logistika náhradných dielov ide vyzerá že štandardnou Mobis logistikou a preto sa na diel ktorý je niekde v regionálnom sklade v EÚ čaká aj niekoľko týždňov... Toto je asi najsmutnejšie na tom celom, lebo negarantovaný kuriér by tu s tým bol za 2, max 3 pracovné dni...

      • hudino
        hudino komentoval
        Upraviť komentár
        PistaTT ano to je samozrejme pravda. Ale ja som riesil zakladne veci... a ano mozno este viac budem nadavat na Tesla servis v Brne. Uvidime aky ludia tam budu... ale snad sa tam nebude musiet chodit

      • SKolja
        SKolja komentoval
        Upraviť komentár
        milan84 u normalneho zvihaku z jednou stojkou na kazdej strane ti ramena zasahuju do priestoru pod bateriou. Treba zvihak s rampou.

      • SKolja
        SKolja komentoval
        Upraviť komentár
        Mam podobny nazor, momentalne EV6 (pripadne Ioniq6) je z pohladu EV techniky najvyspelejsie auto (vramci masovo produkovanych vozidiel). Teda ak nepocitame Porsche Taycan. Ked sa objavi Tesla alebo BYD z 800V technikou (pripadne BMV) tak sa to urcite moze zmenit.
    • milan84
      Senior Member
      • Jun 2015
      • 861
      •   

      Maros diky za super cisla a hodnotenia. Ja som sa obaval prave, ci neubera citelne z toho buffera, ale vyzera to, ze korea nasla sposob ako vybabrat so zakladnou vlastnostou baterky. Inak si to neviem vysvetlit.

      Komentár


      • KENNY
        KENNY komentoval
        Upraviť komentár
        Nejakú dekádu riešim chovania AKU nie len v autách. Treba myslieť na to, že vlastnosti AKU sa môžu začať zhoršovať s dôvodu akejkoľvek anomálie v chemickom procese pri nabíjaní či vybíjaní. Väčšie obavy treba mať hlavne s BSM, kde stačí, že začne zlyhávať, či zlyhá balans článku, či skupine a začne meniť parametre a životnosť AKU k horšiemu. Výhoda EV6 je, že prúdy sú polovične, lebo 800V a výkon je prísne regulovaný z vlastnosťou AKU podľa teplôt a reálnej kapacity segmentov ktoré chodia v rozsahu 0,96V (3,20-4,16). Nabíjacia krivka je u tohto modelu nastavená na technické maximum, aby nedošlo k prebitiu čo len jedného zo 192 segmentov s hranicou voltáže do 4,16V. Viac vysvetlím na stretku TANKER 11.5.2024, kde sa teším na všetkých zúčastnených.

      • milan84
        milan84 komentoval
        Upraviť komentár
        vyborne. bude tam viac majitelov korejskych znaciek a asi aj zastupenie, takze bude o com

      • nick.n17
        nick.n17 komentoval
        Upraviť komentár
        Maroš, počkaj po 100, 150 tis. S ďalšími testami to bude stále viac jasnejšie. Pri tej nab.krivke a počte Ionity som bol už nachystaný na čislo úbytku niekde okolo 1.5-2%. Zatiaľ to vyzerá super.

      • Jiri GrandPa
        Jiri GrandPa komentoval
        Upraviť komentár
        KENNY - mna by zaujímalo, ako si prišiel na tie polovične prúdy.
        Na urovni nabijacky je to jasne pravda.
        Ale na úrovni článkov si to nemyslím.
        Auto vie nabíjať aj na 400V nabijackach, musí mat interne klasickú 400V architektúru a na 800V len rozdeľuje na dve polovice.
        Inak - ako poznáš, že nabíja z 800 alebo 400V? Aky je rozdiel v maximálnom výkone nabíjania?

      • SKolja
        SKolja komentoval
        Upraviť komentár
        P.S.: vyzera ze som netrafil vlakno, prehodil som komentar do spravneho...
        Naposledy upravené SKolja; 03-04-2024, 09:56.
    • KENNY
      Junior Member
      • Jul 2015
      • 27
      •   

      Jirí, písal som, že vysvetlím osobne na stretnutí 11.5.2024. Nechcem byť nepríjemný, ale nenapísal som to jasne? Aj na úrovni článkov sú prúdy nižšie, ako u 400V architektúry, ťažko o tom presne písať o koľko presne, ale vychádzajme pri stratách na vodičoch ich dĺžke (volá sa to úbytok napätia), straty na výkonovej elektronike, až po podstatný hlavne zadný výkonový elektromotor na čisto 800V architektúre pri EV6 sekundovaný na výkonovej elektronike, kde hrá veľkú úlohu karbid kremíka, ktorý je lepším riešením za zmenšenie prúdových strát. Veľa značiek, Karbid kremíka nepoužíva, alebo ho má v obmedzenom množstve. Vieme to obidvaja veľmi dobre, keďže si v tom ako doma

      Komentár


      • SKolja
        SKolja komentoval
        Upraviť komentár
        predtym ako zacnes vysvetlovat, tak pockaj aj na mna. Rad si to vypocujem...

      • MasterBlaster
        MasterBlaster komentoval
        Upraviť komentár
        Chcelo by to nejaky short reel, textovy prepis prip. ppt aby to neuslo aj tym, ktori sa dostavit zial nemozu ale tiez radi pochopili aj bez el.-techn. vzdelania...
    • PistaTT
      Member
      • Jun 2022
      • 132
      •   

      Ako znizit spotrebu a predlzit dojazd?
      Nechat soferovat cerstveho absolventa autoskoly predsa!
      Potom sa s tym da jazdit aj za 12-13 kWh na 100 km...
      Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu  Meno:	IMG_5053.png Videní:	0 Veľkosť:81,4 KB ID:	95826 Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu  Meno:	IMG_5057.jpg Videní:	0 Veľkosť:69,3 KB ID:	95828
      Naposledy upravené PistaTT; 14-04-2024, 17:45.

      Komentár


      • Taur
        Taur komentoval
        Upraviť komentár
        Myslim ze este viac usetris s dochodcom, Ti maju na rozdiel od mladych trpezlivost a na vsetko maju cas az do smrti.
        Otec s mojim V8 kde som ja maval pri jazde takmer podla predpisov bezne 11-13L on ked si ho pozical daval 7-8L s prehladom.
        EV je uz nanho (82r) uz moc scifi, neodvazi sa s nim, tak nezistim aky dojazd by dokazal.
        Naposledy upravené Taur; 14-04-2024, 18:49.
    Pracuje...
    X