Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Electric Cars TV - všetko o elektromobiloch na YouTube od roku 2016

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • Ľuboš Geleta
    Senior Member
    • May 2014
    • 500
    • lubos98970
    •   

    #31
    Mozeg - pokúsim sa odpovedať objektívne. Ak ma ID4 stojí menej ako T LR a nebudem chodiť do zahraničia a budem jazdiť neustále na Slovensku a chcem väčšie auto tak jednoznačne ID4. Je to naozaj priestranné pohodlné SUV (crossover). Palubná nabíjačka 11kW rovnaká ako v Tesle, tepelné čerpadlo je možné si prikúpiť a stále to bude menej ako za Teslu.
    AK ale chcem výkon tak sa o ID4 nemôžme popri Tesle LR vôbec rozprávať.
    Dojazd - ak chcem z auta maximum a chodím aj po Slovensku dlhé trate tak beriem Teslu.
    Je to dosť neporovnateľne.
    Ak chcem chodiť aj po cestách zo zlým terénom niekam na chalupu či chatu tak ID4 aj keď tu nastáva otázka 4x4 vs zadokolka - jednoznačne vyhráva 4x4 v Tesle no výška podvozku je nízka.
    Dá sa s tohoto usúdiť čo je pre vás lepšie? Počkajte si na test ID4 - tam sa veľa ľudí rozhodne čo potrebuje a či je to pre neho to práve.

    Komentár

    • Ľuboš Geleta
      Senior Member
      • May 2014
      • 500
      • lubos98970
      •   

      #32
      Pekný piatok prajem. Test VW ID3 je tu pre vás. Pohodlne sa usaďte a ak máte možnosť použite kvalitnú aparatúru - ideme nato.

      Komentár


      • nick81
        nick81 komentoval
        Upraviť komentár
        23:23 Ľuboš, potom 70kWh/100km je ok pri 5kmh. Na prejdenie 100km pri 5kmh treba 20hod jazdiť. 70/20 = 3.5kW príkon do motora = reálny údaj. Samozrejme je tam narátaná aj elektronika/svetlá/HVAC pre tých 20 hod. jazdy. To isté tých 90kWh/100 pri 30kmh do kopca. 25kW príkon do kopca pri 30kmh je reálny. Na prejdenie 100km treba ísť tou 30kmh 3.x hodiny. Majú to dobre.
        Naposledy upravené nick81; 16-04-2021, 11:17.

      • nick81
        nick81 komentoval
        Upraviť komentár
        Akurát je nezmysel zobrazovať rekuperáciu v kWh/100km, výpovednejšie je v kW. Ale to som už minule kdesi fórum písal

      • dango
        dango komentoval
        Upraviť komentár
        v 23:20 tam hovoris, ze spotreba pri 5kmh je blud (72kw) - VW ale pise spotrebu na 100km, pozor - nie aktualny prikon do motora. Ten je v danej chvilu mozno na urovni 3.5kw !

      • Ľuboš Geleta
        Ľuboš Geleta komentoval
        Upraviť komentár
        nick81 áno je zvláštne uvádzať výkon rekuperácie v takej hodnote - v každom inom el. aute sa to uvádza v kW čo je prehľadnejšie. A áno veľmi som sa v tých hodnotách zmýlil kW vs kWh pretože ma ani nenapadlo že by to mohlo byť uvádzané v kWh - veľmi mätúce.
        dango - áno priznávam neúmyselnú chybu z mojej strany.
    • Ľuboš Geleta
      Senior Member
      • May 2014
      • 500
      • lubos98970
      •   

      #33
      Dá 300 km na diaľnici pri 130 km/h ?
      VW ID.4 82 kWh - výsledok je veľmi zaujímavý.

      Komentár


      • nick81
        nick81 komentoval
        Upraviť komentár
        Prečo sa len jednoducho nenabije pri diaľnici, napr. v SC na 100%, a nejde sa 130kmh SC -> Žilina a späť až do napr 5-10%? A dopočítať ten malý zostatok . Bolo by jasne vypovedné a reálne prejdené presné kilometre pre daný terén aj bez diagnostik, hádania a nepresných údajov clustera a nerovnomerných %.

        Nemyslím to v zlom. Len je to škoda. Obsahovo je možné ponúknuť kvalitné údaje, a nie hádať 130kmh dojazd 77kWh baterky z 20km úseku HC-TT, alebo 40km TT-PN + pomiešané so 120kmh.

        Takto som sa nedozvedal nič. Ani ako skúsený EVčkár neviem z tej krátkej trasy nič odhadnúť ani porovnať to napr z mojím autom. Chápem, že bolo treba odviezť sedačku, ale možno sólo jazda na dojazd napr a štart v blízkosti bydliska -- napr. z TN a vytrápiť to do "dna" pri konštantnej 132kmh (cluster ukazuje o 2 menej nie?) TN-TT-ZA-TN by dala videu úplne iný level.
        Naposledy upravené nick81; 18-04-2021, 13:19.

      • nick81
        nick81 komentoval
        Upraviť komentár
        Ešte ja.. prečo toto píšem ... Pred 2 týždňami som robil test, okresky 100km, cez Pezinskú Babu+ obchvat BA. Vyšla mi na displeji super spotreba 12.6kWh/100 .. Keď som zobral raz údaje - odčítané hodnoty kWh na začiatku, na konci vydelil som počtom km .. Spotreba 14.2. - a toto sú reálne údaje. Čo to v praxi znamená pre 64kWh .. Dojazd 507km znie pekne pre 12.6. ale reálny 450km pri 14.2. už vôbec nie.

        V piatok PK -> Beladice diaľnica cca 100-105kmh
        Cluster 91.7km = 17.5kWh / 100km (mám fotku)
        Odpočet BMS 92km = 19.8kWh / 100km (mám dáta)
        Prepočet na 64kWh baterku dojazd 365 vs 322 ...

        45-57km rozdiel nie je vôbec málo. Preto apelujem na to, že to treba reálne vyvoziť, alebo odpočet z BMS.
        Z 300km ID4 môže byť hneď zrazu 250-260km.. Čo už na tak veľkú 82kWh baterku nie je také sexi číslo.

        Len to sa nedozvieme, kým to niekto poriadne neotestuje .

      • Wilo
        Wilo komentoval
        Upraviť komentár
        Suhlas s nick81, realna informacia pre divaka je aka? Prejde teda 300km dialnicny usek pri 130kmh na jeden sup alebo nie?

      • mozeg
        mozeg komentoval
        Upraviť komentár
        Poviem Vam to takto, neprejde a preco: Pretoze napr. BA-ZA PRI 130KM/H bezproblemov zhltne 80% baterky. Ak si zoberiem ze by zralo pri takejto rychlosti 28-30 kwh tak to proste nevychadza a to nehovorim o tom ze by aj dulo 40-50 km/h medzi TT a BA ako zvykne. Tych 300km to da pri 115km/h. Pri 130km/h tak dole kopcom pri vypnutom kureni.

      • Ľuboš Geleta
        Ľuboš Geleta komentoval
        Upraviť komentár
        Wilo - záver je taký že ak začneš plne nabitý tak po 0% by si mal zvládnuť asi 290km ak polovica cesty bude smer tam a druhá smer späť ako som to v tomto teste spravil - aby to nebolo len jedným smerom. Samozrejme ak chceš akumulátor šetriť a využívať kapacitu od 90-10% počítaj pri testovaných teplotách max 230 km.

      • nick81
        nick81 komentoval
        Upraviť komentár
        mozeg Sry zle som precital tvoj post, tak som moj offtopic odmazal
        Ľuboš Geleta On sa pytal ci da / neda na 100% 300km ... odpoved "mal by asi"... To je ako ked sa ma baba opyta ci som zenaty a ja odpoviem "tak trochu".

      • Wilo
        Wilo komentoval
        Upraviť komentár
        mozeg nepytam sa na dojmy a teoreticke uvahy, pytam sa na realnu skusenost, ci prejde 300km. Uvah bolo o roznych elektromobiloch dost, a realita odlisna.

        Lubos Geleta na to som sa nepytal, prerusovana jazda nie je to iste ako cista jazda bez zrychlovania, rekuperacie atd

        nick81 dakujem, aspon niekto rozumie otazke a tomu, co znamena “Prejde 300km pri 130km?” Zeby to otestoval 1fisker alebo curgali ?

      • nick81
        nick81 komentoval
        Upraviť komentár
        Wilo Ako sme išli teraz 820km okolo SR. NMnV -> SC, vonku 5C, brat tam valil 130kmh tacho. Nepršalo, nefúkalo, obuté 17" Pirelli s "A" spotrebou.
        Údaje trasy 36min 74km 24.9kWh/100km <- dáta priamo z BMS (link nezdielam, aby som neparazitoval)
        74km*(36 min /60 hod) = 123,3 km/h a 24.9kWh/100 spotreba "dole" D1

        ID4 82kWh, ak má použiteľnú 77kWh a ak má ako ID3 na 0% ďalší buffer. Tak reálne môže mať 74kWh na jazdu.

        Chcem vidieť na 19" 2050kG ID4, ako dá na reálnu 130kmh pri 6C.. 300km..

        Skôr to vidím na 260-270km dojazd v tých podmienkach. Škoda, že sa to neotestovalo poriadne.
        Myslím to úprimne, lebo ID4 je môj favorit a chcem vidieť je že je to super vymakané auto a veselo konkuruje korejcom, alebo je v tesnom závese.

      • Wilo
        Wilo komentoval
        Upraviť komentár
        nick81 Mna to tiez eminentne zaujima, lebo som konecne svokra presvedcil, aby presedlal na elektriku. Jeho problem je, ze byva v komplikovanej lokalite bez zimnej udrzby v prudkom kopci na lesnej ceste mimo civilizacie, kde to neda ani FWD ani RWD, plus potrebuje vacsie auto s kufrom a taznym lebo vozi aj drevo, psa atd. A je ohlasana AWD verzia ID4 tak spada do najuzsieho vyberu. Aktualne ma Tiguana 2.0TDi tak slusna nahrada

      • mozeg
        mozeg komentoval
        Upraviť komentár
        Wilo jazdim EV uz vlastne roky, menej ako poniektori tu na fore a zas dlhsie ako ostatni. Realna skusenost hovori a to nemusim sediet ani za volantom mastodonta ako je ID4, neprejde 300km pri 130km/h. To auto zachranuje na dlhych trasach rychle nabijanie, rovnako ako eTrona. A to nehovorim ze ak je to rodinne auto tak ho tak aj testujme, takze namiesto vodica dalsich 60kg ako spolujazdec a dalsich 40kg namiesto deti a dalsich 30-40kg v kufri a hura do testovania. Okrem toho usek TN-ZA zorie z baterky vzdy najviac. Chodim BA-HE skusal som cez BB aj cez ZA. Smerom na vychod ist spodom spat kludne aj vrchom.

        Pozn.: LG bol nalozeny jednym smerom- vyssie uvedene k sposobu testovania sa netyka jeho testu.
        Naposledy upravené mozeg; 18-04-2021, 17:53.

      • Wilo
        Wilo komentoval
        Upraviť komentár
        mozeg vsak prave preto sa pytam, a preto chcem vediet exaktnu odpoved podlozenu osobnou skusenostou. Ako daleko pri 130kmh zajde. Ale zatial to tu nikto netestoval. Najlepsie to urobil Bjorn, ale on je zas v Norsku na tych ich 90/110 cestach. Nezaujimaju ma dojmy ani kto ma kolko odjazdene a ake trasy. Staci mi obycajne cislo ako odpoved ale pockam si teda este, AWD tu beztak bude az dakedy v lete, plus tam bude kusok nizsi dojazd zrejme. Svokor nepotrebuje 300km, ale ked ho do niecoho namocim, chcem aby presiel CA - BA s prstom v nose za akychkolvek podmienok. Celkovy dojazd otestovany na nasej D1 pri konkretnom stupani/klesani by preto pomohol

      • Miroslav Rojko
        Miroslav Rojko komentoval
        Upraviť komentár
        Ako zmerať presný dojazd keď naň má vplyv aj počet komárov nalepených na aute ? Nečakajte od Ľuboša nejaké presne číslo, keď dojazd veľmi závisí od všetkých možných vplyvov či už šoféra alebo aj prostredia. Približne to otestoval a uverejnil. Zmysel má porovnanie s rôznymi vozidlami za tých istých podmienok idúcimi spolu ale takto ...

        mozeg uvažuje presne tak ako to vychádzania mne. Netreba čakať zázraky, fyzika platí rovnako. Veľký dojazd zodpovedajúci baterke bude v meste a na okreskach a v lete. Pri iných podmienkach tam už zasahuje veľkosť, aerodynamika, chýbajúce TČ (väčšina skladoviek to mat nebude) a tam už to taká sláva nebude.

      • mozeg
        mozeg komentoval
        Upraviť komentár
        Miroslav Rojko Miro kazdy z nas svoje auto pozna. Napr. Viem ze najmenej prejdem 240km, v Metelici a protivetre a vmeste max 560 resp. 500km a to je realita 240-500km. Vybavene a to chcem vediet aj o ID4. Ja viem metelicu teraz uz nenasimulujeme. Ale to co vychadza je ze 300km na dialnici, nalozeny a pri kontinualnych 130km/h to to auto neda. Rad si ho poziciam a spravim test BA-ZA.
        Naposledy upravené mozeg; 18-04-2021, 18:08.

      • Wilo
        Wilo komentoval
        Upraviť komentár
        Vidim to inac. Ja som mal vzdy na kazdom aute odsledovane, kolko minimalne prejdem v zime, kolko v lete, a kolko z dazda. To, ci v aute sedela 1 alebo 2 extra osoby malo na D1 zanedbatelny vplyv, takisto aj ci som mal na skle jedneho komara alebo 10 kusov. Proste vzdy som mal odsledovane cislo, na ktore som sa vedel spolahnut. Ci to bol Leaf, Ioniq, i3 alebo TM3. Ak som dosiel s vacsou rezervou, ok, bolo to potesujuce, ale to ma nezaujimalo. Vyznam to malo len pre penazenku. Zaujimal ma prave ten minimalny dojazd za danych podmienok. A to sa otestovat da.

      • nick81
        nick81 komentoval
        Upraviť komentár
        Miroslav Rojko Ak treba auto na sparing Ľuboš Geleta, treba len vôpred povedať. Niro je stále k dispozícií. V SC vieme nabiť na 2x next-e do 100% SC -> PB -> SC je 280km, dá sa nabiť/ukončiť skôr/alebo potiahnúť ešte do BA. Večer je voľné a dovolená 130kmh v celom úseku. A už máme diagnostiku na ID3/4, môžeme skúsiť zaznamenať rovno BMSku.

      • Jiri GrandPa
        Jiri GrandPa komentoval
        Upraviť komentár
        300 km zo 100% do 0% je reálne nepoužiteľné, pretože málokto jazdi inak ako 90-10. Takze ešte o 60 menej počas cesty.
        Dúfajme, že sa na tom bude dať ísť BA - Košice iba s jedným nabijanim.

      • Wilo
        Wilo komentoval
        Upraviť komentár
        Jiri GrandPa toto by bolo realne od domu k domu, bez zastavok, takze povedzme 100%-5%, pripadne aj nizsie. Ale vzhladom na vek vodica uz asi auto do konca zivota, tak casom treba degradaciu zohladnit :-/

        Edit: a plan taky, ze by to auto ani nikdy nevidelo DC nabijacku. Cisto AC pocas celeho zivota.

      • milan84
        milan84 komentoval
        Upraviť komentár
        @to all
        300km na dialnici v tomto pocasi neda. Uz len preto, ze vzdy je jeden smer viac, druhy menej. Vzdy mate inu teplotu, vodica atd, atd. Realne nikto nikdy nepojde dobrovolne 100-0.
        Beriem, ze nick81 a niektori dalsi, ktori sa tomu venuju na svojich autach, to chcu zistit......ale s realitou to nema nic spolocne.

      • Wilo
        Wilo komentoval
        Upraviť komentár
        milan84 a nejaky minimalny mozny dojazd mas prosim ta otestovany na dialnici?

      • nick81
        nick81 komentoval
        Upraviť komentár
        milan84 Ja to bezne aj v praxi pouzivam, ze koncim na 5-10% zostatku (neplanovane 2-3%). Rychlost tomu tak prisposobim, aby som isiel na max a dosiel. V spodnej casti sa nabija najrychlejsie . A v zime je od 71% strata casu (opat vyrobca o tom nic nepisal) ze letna krivka je ina ako zimna. Malo ludi vie ze prve 2 skoky maju na Nire hreben, ktory sa meni podla podmienok. To na Fastned grafoch nie je . Ak mam k dispo AC (na chate) a idem dialku natlacim tam 100% tesne pred odchodom. 100->0 je hlavny faktor pri porovnavani aut, jednoducho nejake maximu kolko prejde v danych podmienkach.
        Ak si budem kupovat nove. A ID4 bude mat dojazd 260 (nie 300) a v tych istych podmienkach 330 TMY, tak je vitaz hned jasny. Ale ked budeme prezentovat skreslene 300 vs 330 akurat si zle vyberiem. Ako Youtuberi ovplyvnujeme ludi, ktory ma potom nasledky - ludia si podla toho kupia auto.... Vid komentar "M Krupka 300km je slušný pokrok. V roce 2015 měl E-Golf dojezd v léte.... ".. Neznali uveria nezmyslom.

      • milan84
        milan84 komentoval
        Upraviť komentár
        Wilo nerobil som dojazdy plna-300km, kolko zostane. Zameral som sa na podrobne meranie spotrieb. Netestoval som totiz len jednu verziu auta. Ale nechcem prezradzat, vsetko budeo vo videu.
        Zo skusnosti ale viem, ze mam tri smery, kde viem merat dialnicnu spotrebu a vzdy tri vysledky. Prevysenie, protivietor, asfalt...to vsetko spravi viac ako si myslime. takze ak niekto povie, ze 260na beton, tak inemu by som veril, ze da 250 s odretymi usami. A zas treti da 290 a este tam bude mat posledne percenta.
        Aj kvoli zdraviu baterky by sme toto mali nechat vyslovene na meranie majitelom, ktori maju na to dianostiku (ako lubos) a jedina vypovedna hodnota je sucasna jazda dvoch aut. Ale v mojom tyzdni najhorsi dialnicny scenar 130kmh vychadza na 270km.
        Pozor, IDčka ukazuju velmi presne tacho rychlost.

        Mna skor zaujalo, ze na 50kW 77kWh bateria nedavala 50kW ako mensia bat v ID3 !! Nepodarilo sa mi zistit napatie v testovanom ID3. ID4 ho ma relativne nizke a bud preto nedava ten vykon, alebo je tam este nieco inak spravene.
        Viac info ked spracujem video.

      • Wilo
        Wilo komentoval
        Upraviť komentár
        milan84 270km pri 130kmh je dostatocne na dane potreby, dik konecne konkretny udaj bez filozofovania okolo

      • TomTesla
        TomTesla komentoval
        Upraviť komentár
        Ahoj Lubos, mne sa tvoje videa pacia, vela veci som sa dozvedel. Jedine co ti musim vytknut - vyvaruj sa nepresnych informacii tipu tusim bolo (nabite na), asi je, mozno, nepamatam sa presne a pod.... Pri tychto testoch treba relevantne a presne data. Este raz vdaka a tesim sa na dalsie videa.

      • dango
        dango komentoval
        Upraviť komentár
        milan84 je to preto, ze stredna bateria (sucasne ID3) maju 108s2p a velka bateria (ID4) ma 96s3p. V tomto je ID3 s 58kwh na tom najlepsie, pretoze zacina nad 400V a teda si vie potiahnut plnych 50kW

      • milan84
        milan84 komentoval
        Upraviť komentár
        dango no ved toto! 400V pri ID3 bolo super, len som nemal zistenu presnu hodnotu a nemam ju dodnes. Na ID4 som sa lepsie pripravoval a tam ma trochu zaskocilo vyrazne nizsie napatie. ....ktore sa hned prejavilo. Drobnost, ale pri ID3 potesi.
        Este mozno amaterska otazka ale neviem - co je s2p ?

      • nick81
        nick81 komentoval
        Upraviť komentár
        milan84 451V pri 101% mrkni to video co som ti poslal. 108s2p -108 v serii a to cele paralelne 2x = 2p

      • milan84
        milan84 komentoval
        Upraviť komentár
        nick81 dik, uz chapem.
        Naposledy som taketo pouzitelne napatie zazil v I-Pace. Ten daval tiez aj vyse 50kW na efacec.
    • mozeg
      Member
      • Dec 2015
      • 439
      •   

      #34
      nick81 hmotnost je 2124kg.

      Komentár


      • milan84
        milan84 komentoval
        Upraviť komentár
        zalezi od vybavy. Tieto 1st su 2,2t skoro presne.
    • Ľuboš Geleta
      Senior Member
      • May 2014
      • 500
      • lubos98970
      •   

      #35
      Auto roka 2021 mojimi očami.
      V určitých veciach je to rozhodne zaujímavá náhrada za Teslu Y
      Mne osobne by veľmi chýbal výkon 500 koní no priestor a dojazd sú na rovnakej alebo veľmi podobnej úrovni.

      Komentár


      • Wilo
        Wilo komentoval
        Upraviť komentár
        Regulacie, osadzanie stacionarnych radarov a silnejuci tlak EU na bezpecnost, sledovanie spotreby atd speju k tomu, ze nebude onedlho kde vyuzit ani 200 koni, nieto 500. Aj na tomto fore sa dakedy v minulosti objavila statistika holandskeho Allianzu, kde Tesla vysla ako najnehodovejsie premiove auto, prave kvoli takym ludom, co potrebuju ten vykon stale niekde vyuzivat alebo predvadzat, casto bez potrebnych skusenosti. Dobre je ako je, komu je malo pride na prelome jar/leto sportova verzia GTX, ale toto su stale akurat vykony pre beznu verejnost. Mat vysoky vykon v kazdom aute na ceste je cestou do pekla...

      • Ľuboš Geleta
        Ľuboš Geleta komentoval
        Upraviť komentár
        Wilo určite máš pravdu že vysoký výkon nemôže byť v každom aute - dopad na premávku a nehodovosť by bol katastrofálny. No kto ten výkon chce a má skúseností ako ja tak je to jedna z vecí kde uvažujem či ID4 áno alebo nie. A nemusí človek pretekať aby vedel výkon zužitkovať napríklad pri obiehaní - všetko to človek pochopí až keď to má. Kým je to na hladine myslím si tak to nejde preberať. A potom pár momentov kde si len tak pre zábavu dáš 0-100 pod 3,5s a aj na letisku preteky Drag Race. Ja nežijem len pre praktické veci ale pre zábavu a potešenie :-)

      • Wilo
        Wilo komentoval
        Upraviť komentár
        S tym suhlasim, ale Tesla nie je zabavne auto, a to hovorim ako majitel TM3P Je relativne rychla, ale to je vsetko, to casom omrzi. Za zabavou je lepsie ist na Slovakia Ring a prenajat si tam na hodinu Ariel Atom alebo KTM Xbow. Je to sice smradlak, ale neda sa to vykonovo ani adrenalinovo porovnat, a hlavne tam neodpalis dedka na Felde alebo rodinku iducu z vyletu. A mas adrenalinu na 2 tyzdne 👍

      • Ľuboš Geleta
        Ľuboš Geleta komentoval
        Upraviť komentár
        Ja nechodím v bežnej premávke rýchlo. Dedkov nezrážam :-) a že nie je Tesla zábavná - každý potrebuje k zábave niečo iné. Pre mňa je Tesla zábavná veľmi a tá moja má jednu veľkú chybu - má len 500 namiesto 1500 koní - to by bola zábava. Je to môj pohľad nikomu ho nevnucujem každý nech jazdí na čom chce aj na Dacii Spring.

      • Miroslav Rojko
        Miroslav Rojko komentoval
        Upraviť komentár
        Žilinský dôchodcovia sa boja výkonu. Výkon je podstatná vec pre bezpečnosť jazdenia. Najnebezpečnejší šoféri sú Tí na slabých autách, ktorí sa musia kilometer rozbiehať aby mohli obehnúť, potom sa v plnej rýchlosti vyrútia do protismeru. Tiež pomaly jazdec je veľké nebezpečie, lebo ho väčšina šoférov obieha a tým vytvára svojou pomalou jazdou rizikové situácie.
        Na ID.4 by sa patrilo aspoň cez 300 koní, aby mal zrýchlenie okolo 7 sekúnd ako iné elektromobily - vtedy by to bol taký priemer. 200 koni na tak ťažké auto je dosť málo - veď oproti ID.3 s tým istým výkonom je o jeden a pol sekundy horšie ? A keď sa oproti rúti kamión, človek počíta desatiny sekundy.
        Nehody nespôsobujú silne auta ale vodiči, ktorí s nimi nevedia narábať.

      • hudino
        hudino komentoval
        Upraviť komentár
        suhlasim ze vykon je jeden zo zakladov bezpecnosti !!! a nie naopak.

      • hudino
        hudino komentoval
        Upraviť komentár
        ty kokos tu sa vsetci uz zblaznili, jasne ze vsetko co si 1fisker vymenoval je pravda. co sem pleties svaly? ja som realne povedal ze vykon auta je jeden z prvkov bezpecnosti, silnejsie auto je bezpecnejsie a nepredsvedcis ma o opaku... neznamena to ze budes piratom ciest. ale ze ked budes potrebovat tak ten vykon tam bude.

      • Wilo
        Wilo komentoval
        Upraviť komentár
        Sranda ako sa pravidelne vo vsetkych diskusiach objavuje nazor, ze najrizikovejsou skupinou su pomali vodici, ale este to nikdy ziadna statistika nepotvrdila, a policajne cisla nie len zo Slovenska hovoria o nehodovosti nieco uplne ine Odkial cerpate info? Ci len tak, zdroj typu “citim to tak”? Vzdy ked si vypytam zdroj na podlozenie takeho tvrdenia, zostane ticho. Zakon hovori jasne o najnizsich povolenych rychlostiach a takisto o najvyssich, a o tom, ako ma vodic obiehat auto, predvidat, prisposobit svojim schopnostiam bla bla bla Ja neviem, ale vzdy pri takychto nehodach je vinnik uplne jasny, a to pomale auto to nie je, argument o tom, ze zavadzal neobstoji a casto to nebyva ani nedostatok vykonu toho nervozneho nedockaveho typka, ked mu pocas obiehania odtrhne zadok a obtoci sa okolo stromu ale chapem, je rychla doba, kazdy potrebuje byt v cieli o 2 minuty skor. Az sa cudujem ako ludia prezili 90. roky ked vacsina aut mala zrychlenie 0-100 na urovni 12-13s, zjavne vsetci vsade meskali a nasledky si nesu dodnes 🤔 a polovica z vtedajsich vodicov je mrtva lebo nestihli dat ten kamion. Ach to bola doba, divoka a nebezpecna, zostali len vdovy ako memento... a my, ubohe siroty, obete nedostatku vykonu. Dajte si keksik a oddychujte, kvitne nam priroda tak sa kochajte vyhladmi

      • dango
        dango komentoval
        Upraviť komentár
        To bolo veru vesele cestovanie, sice som bol male decko, ale ako pise Wilo nasa Skoda100 mala co robit, aby niekoho obehla. Neexistovali dialnice, 250km sme sli pol dna, ziadne autosedacky a navijacie bezp.pasy, tie 4 pumpy na cely okres otvorene len cez tyzden aj to len do 8mej
    • Ľuboš Geleta
      Senior Member
      • May 2014
      • 500
      • lubos98970
      •   

      #36
      K autonehode pri ktorej vyhasli 2 životy.
       

      Komentár

      • Ľuboš Geleta
        Senior Member
        • May 2014
        • 500
        • lubos98970
        •   

        #37
        Ostrý súboj dvoch rovnako výkonných elektromobilov - Mirko veľká vďaka že si sa zapojil.

        Komentár


        • nick81
          nick81 komentoval
          Upraviť komentár
          Hoši, to ako štartujete? Drag race bez launch control? 1:42 čas... Veď Niro/Kona to má. ID3 nie?
          https://www.autorevue.cz/vite-jak-fu...-je-vysvetleni

          Miroslav Rojko Fajn vsuvka. Škoda, že s tebou nebol dlhší pokec - zhodnotenie race z tvojho pohľadu.

        • Wilo
          Wilo komentoval
          Upraviť komentár
          Pokial viem tak Launch Control nema ani jeden mala by ho dostat az GTX verzia ID.3/4 co pride o 2 mesiace. A Korejcom by bol asi trosku zbytocny, vsak to ma problem preniest vykon na cestu aj bez toho, nedajboze keby bola vlhka cesta. Ty na eNire mas Launch Control? v EV6 GT by sa dal cakat.

          Btw nepostrehol som informaciu o stave nabitia baterie oboch aut. Pri EV sprintoch je to dost podstatny udaj, nakolko bolo uz opakovane ukazane, ze to ma meratelny vplyv na vykon.

          Lubosovi sa zlepsil slovny prejav, ale zvuk je v tomto videu otrasny, cez sluchatka az bolestivy. Susti to a chrci, bolo natacane na mobil?
          Naposledy upravené Wilo; 26-04-2021, 10:03.

        • nick81
          nick81 komentoval
          Upraviť komentár
          Wilo Pár krát som použil na križovatkách :-). Launch mi napr. nikdy neprešmykol (zatiaľ), pri samotnom kickdown nie je problém. Z pohľadu elektroniky a reakcií S a BEZ launch.
          - Je ľahšie pustiť brzdu s kratšou dráhou ako stlačil plyn v správny moment s dlhšou dráhou na podlahu.
          - A je jedno, že si v šport móde, akcelerácia je len PID regulátor s nejakými parametrami. Pre auto je to len Kick down a nevie, že robí drag race.
          - Stlačenie ACCEL trvá nejaký zlomok sekundy, regulátor nabieha pomalšie podľa toho v akej fáze je stlačenie ACCEL.
          - Pri launch control je ACCEL na max. od prvého momentu a PID automaticky vektoruje tiež na MAX power. = Toto je vlastnosť regulátora, nemusíš to ani špecialne implementovať.
          - Samozrejme, že nejaké Porsche/Tesla to bude mať lepšie naintegrované. Lepšia súhra výkonovej elektroniky s trakčnou kontrolou, či špeci namiešanú reguláciu pre launch.
          Naposledy upravené nick81; 26-04-2021, 11:20.

        • Wilo
          Wilo komentoval
          Upraviť komentár
          Jaaaj ale to sa potom nebavime a skutocnom Launch Control. To je trosku zlozitejsi mechanizmus ako len plny kotol po uvolneni brzdy

        • nick81
          nick81 komentoval
          Upraviť komentár
          Wilo Skutočný a neskutočný launch control ? Tesla má skutočný a kórea má neskutočný, lebo bez neobmedzí 150kW na 100kW? Spĺňa definíciu - kolesá neprešmykujú a elektronika plynule reguluje na plný výkon. Nevidím dôvod, prečo nepoužívať toto "pustenie brzdy", keď sa šetria milisekundy, lepšia trakcia, atď. ako stláčanie akcelerácie. Skúsim to zaznamenať na diagnostiku - s a bez do grafu.

        • nick81
          nick81 komentoval
          Upraviť komentár
          Wilo Ta zmeral som, ale nič som sa nedozvedel Loguje sa mi vzorku každé 3 sec. Oboch prípadoch bol od cca 50kmh 172.1 kW odber z baterky. Oba štarty sa chovali inak, treba si teda vyskúšať čo je lepšie, resp. rýchlejšie.

        • Wilo
          Wilo komentoval
          Upraviť komentár
          Zalezi na tom? Bavime sa o rodinnej krabici s 200 konmi a prednym nahon, vlhky sen kazdeho sprintera a driftera 😁 sportovanie treba nechat sportovcom, a tu si uzivat ine prednosti 😉

        • nick81
          nick81 komentoval
          Upraviť komentár
          Wilo Mne nie, ja také zrýchlenie nepotrebujem.
      • Ľuboš Geleta
        Senior Member
        • May 2014
        • 500
        • lubos98970
        •   

        #38
        Video na ktoré som veľmi dlho čakal
        Rimac C_Two si to rozdal s Porsche Taycan Turbo S
        1/4 mile za 8,9s to je brutál

        Komentár

        • Ľuboš Geleta
          Senior Member
          • May 2014
          • 500
          • lubos98970
          •   

          #39
          Rozhovor z mladým no úspešným YouTuberom a vydarenej ID4 ktorá sa stala autom roka 2021

          Komentár

          • Ľuboš Geleta
            Senior Member
            • May 2014
            • 500
            • lubos98970
            •   

            #40
            Máme tu porovnanie ďalších dvoch elektromobilov na šprinte.
             

            Komentár

            • Ľuboš Geleta
              Senior Member
              • May 2014
              • 500
              • lubos98970
              •   

              #41
              Rozhovor - volant.tv
              Peter sa v Tesle cíti veľmi dobre.
               

              Komentár


              • TomTesla
                TomTesla komentoval
                Upraviť komentár
                Nebolo to zle ale takychto subjektivnych videii su plne internety. Peter je urcite znalec a jeho nazor isto zavazi ale ja by som uvital povedzme skor ake je to pri dennodennom uzivani auta (zapchy, prebiehanie, parkovanie, dobijanie v zmysle ako/kolko/kde, nakupne centra - parkovanie, zapinanie sentry, podvedome registrovanie SCH a tomu prisposobovanie sa, atd?) ako taketo sterilne jazdenie niekde mimo civilizacie a tesit sa ze to vie ist z 0-100 za nula cela nulanulanula nic ... Toto neni hejt len sa ta snazim posunut
            • Ľuboš Geleta
              Senior Member
              • May 2014
              • 500
              • lubos98970
              •   

              #42
              Kto už sa bol pozrieť osobne v Auparku ?
              Veľmi dobrá príležitosť.
               

              Komentár

              • Ľuboš Geleta
                Senior Member
                • May 2014
                • 500
                • lubos98970
                •   

                #43
                Ahojte mám tu nové porovnanie výkonu v šprinte.
                Môj pohľad a pozícia je mierne netradičná.
                Najbližšie bude porovnanie všetkých 3 áut naraz.
                 

                Komentár


                • nick81
                  nick81 komentoval
                  Upraviť komentár
                  Miroslav Rojko Aké máš na Kone pneu ? Orig. Michelin / Nexen ?

                • Miroslav Rojko
                  Miroslav Rojko komentoval
                  Upraviť komentár
                  Mal som ešte zimné Sava keď sa to točilo.
              • Ľuboš Geleta
                Senior Member
                • May 2014
                • 500
                • lubos98970
                •   

                #44
                Exkluzívny obsah videá. Jediný na Slovensku kto má video kde je zaznamenané rozmontovanie akumulátora Tesla za účelom vytvorenia domáceho úložiska energie.
                 

                Komentár


                • curgali
                  curgali komentoval
                  Upraviť komentár
                  Luboš super video. Len prosim ťa daj tam aj informácie koľko ta batéria alebo celé auto stálo... Kolko úložísk ten majiteľ s takejto batérie urobí a či to chce len pre vlastnú potrebu alebo to chce predávať a ak za akú cenu atď atď... Takže ďalšie pokračovanie daj s ním keď bude mať to úložisko hotové..........

                • Ľuboš Geleta
                  Ľuboš Geleta komentoval
                  Upraviť komentár
                  Oliver ďakujem za komentár. Kúpil celú Teslu za necelých 15.000€ samozrejme búranú. Keď dokončí úložisko a bude ochotný ukázať to hotové rád sa o tom zmienim. Samozrejme tých úložísk si môžeš spraviť viac lebo tam máš 16 samostatných modulov.

                • curgali
                  curgali komentoval
                  Upraviť komentár
                  To by bolo fajn keby sa podelil s informáciami, koľko ešte musel do samostatného uložiska investovať, aký obal vyrobil alebo použil..ako to zapojil a pod....
              • Ľuboš Geleta
                Senior Member
                • May 2014
                • 500
                • lubos98970
                •   

                #45
                Ahojte
                Potrebný čas na nabitie veľkého akumulátora 77 kWh využiteľných na bežnej 50 kWh rýchlo nabíjačke. Volkswagen ID.4 z 0-100%

                Komentár


                • Pepo096
                  Pepo096 komentoval
                  Upraviť komentár
                  V tom Brose ta este toleruju? :P

                • nick81
                  nick81 komentoval
                  Upraviť komentár
                  Ľuboš. Prosím, prečo tam jednoducho úprimne nepovieš, že to využiteľných 77kWh nemá. Bežalo ti auto/kúrenie/straty DC. Kto bude taký macher, že bude bežne jazdiť na nule ešte 30km.
                  Naposledy upravené nick81; 19-05-2021, 21:50.

                • Ľuboš Geleta
                  Ľuboš Geleta komentoval
                  Upraviť komentár
                  nick81 - ak tam tá rezerva je tak tam tých 77 kWh predsa je. Ako môžeš napísať to čo si napísal ? Aký rozdiel je v tom že budeš mať dojazd reálnych 0km pri 0% alebo -3% ? Hlavné je aby to tam bolo a vedel si využiť cez 76 kWh. Ja som to netestol no podľa testov iných ideš reálne pod 0%.

                • nick81
                  nick81 komentoval
                  Upraviť komentár
                  Ľuboš Geleta Každé vie jazdiť na 0%. Neexistuje dojazd 0km. BMS sleduje napätia článkov a keď lezú pod 2.7-2.9V obmedzuje sa výkon. Lenže tu je rozdiel behať 50kmh na rovinke a okresku do kopca. Pri vybitej ide pod záťažou na článkoch napätie dole aj o ďalších 0.4V. Takže dojazd Xkm pri vybitej baterke veľmi závisí od terénu a rýchlosti. Ak chceme robiť pri VW výnimku, potom treba hovoriť, že dá 500km, ale treba ísť do -5%. Prečo toto prikrášlovanie, keď ľudia si podľa toho kupujú auto. Nechcem sa hádať, len pre mňa ako spotrebiteľa sú toto zavádzajúce informácie.
                  PS: Úprimne mi nevadí ak sa deklaruje voľných 77kWh a reálne mám pre 0-100% len 72-73kWh, viem jednoducho s čím pri kúpe rátať. Nie je na tom nič zlé.

                • Wilo
                  Wilo komentoval
                  Upraviť komentár
                  nick81 len VW je v tomto dost specificky. Ostatne auta maju 0% a vies, ze koncis. Nevies kedy, nevies za kolko, ale o chvilu koncis. Vacsinou to byva otazka par sto metrov a sekund.

                  VW je iny v tom, ze ta nenechava v neistote, ale vies sa spolahnut na tu extra rezervu, ktorou das este minimalne 20km. Rovnako ako sa vies spolahnut ked ti na spalovaku zacne blikat rezerva paliva, vies ze tych 50km este das.

                  Ignorovat tuto skrytu rezervu by asi nebolo uplne spravne, najma ak je este pod nou stale spodny buffer. Je to len o SW naladeni auta, a VW sa rozhodol, ze pre bezpecnost ludi skryje poslednych 20km, ale nie je to zamknuta komnata kam sa nikto nedostane. Pristupna je kazdemu 🤷‍♂️

                • dango
                  dango komentoval
                  Upraviť komentár
                  Lubosove videa nikdy profesionalne technicke informacie neprinasali a zial ani neprinasaju. A budu vobec niekedy?

                • nick81
                  nick81 komentoval
                  Upraviť komentár
                  Wilo Zatiaľ sú to len nepodložené info. Uvidime, až keď budú reálne dáta .. napätia článkov a kapacitu pre rozsah 0 .. 100%. Treba zistiť koľko tam presne je a ako sú tie kWh spoľahlivé. Uvidíme, čo sa podarí dango zmerať a zalogovať na 58kWh baterke.
                  Naposledy upravené nick81; 20-05-2021, 12:12.

                • mozeg
                  mozeg komentoval
                  Upraviť komentár
                  S tou skrytou rezervou je to vzdy tricky. Teraz ju tam ma staci zmena podmienok ako teplota ebo nevybalancovanie clankou aspon raz mesacne a nebude tam. BMS si to upravi podla najhorsieho clanku a hla ani rezerva ani to co by realne malo byt. Takze o skrytej rezerve sa tu radsej ani nebavme. Niekedy EV vydychne aj pri par percentach, niekedy to da este dalsich 20km. Nehovoriac o degradacii.

                  Smutne je za so to stiepi: Celkova kapacita, dostupna kapacita, realne vyuzitelna kapacita. Kto sa v tom ma vyznat. Opat raz bude musiet nastupit EU a povedat co maju vyrobcovia uvadzat a potom nadavame ze sa zbytocne reguluje ale ked to robia takto ako sa ma spotrebitel dopatrat k realnym datam.

                  Ono prejde rocny cyklus uzivania auta a pekne vsetko vyjde na povrch: realna spotreba, coldgaty, degradacia, realny dojazd...

                  Inak povedane aj 0% nemusi byt absolutnych. Zalezi ako sa vyhrali z nastavenim BMS.
                  Naposledy upravené mozeg; 20-05-2021, 13:40.

                • Wilo
                  Wilo komentoval
                  Upraviť komentár
                  nick81 ake nepodlozene info? Testovalo to uz kopec majitelov, a to za nizsich teplot. S prichodom leta to bude len lepsie. Ci ty tiez vsetko co otestujes povazujes za nepodlozene info? Na co potom takyto osobny test sluzi ked je “nedoveryhodny”? 🤔

                • nick81
                  nick81 komentoval
                  Upraviť komentár
                  Wilo Nie tak som to nemyslel. Len nevieme koľko je tam skrytých kWh a na čo sa dá spoľahnúť.

                • Wilo
                  Wilo komentoval
                  Upraviť komentár
                  nick81 to hej ale da sa to extrapolovat. Vieme, ze viacere media dali minimalne 16km pri 100kmh pred tym, ako im obmedzilo vykon. Majitelia vedia povedat, aku ma auto spotrebu pri 100kmh. Plus je tam este malicko extra s “korytnackou”. Uz ci sa tam skryvaju 2kWh alebo 3kWh je pre realne pouzitie uplne jedno.

                • nick81
                  nick81 komentoval
                  Upraviť komentár
                  Wilo Ok nechajme to, lebo každý máme asi na to iný pohľad. Nevedel som, že jazdíte bežne do mínusu, resp. je pre vás OK rátať rezervu do bežného dojazdu. Pre mňa je to nepochopiteľné, lebo ani pri ICE som nerátal dojazd vrátane rezervy.

                • Wilo
                  Wilo komentoval
                  Upraviť komentár
                  nick81 zalezi od auta. Na i3, Ioniqu a Leafe som si to nedovolil. Vedel som, ze to zdochne a nikam nedojdem, bolo to uz viacnasobne overene.

                  Na Tesle si to dovolim. Nie casto, nie pravidelne, ale ak mi to ma usetrit jednu zastavku na nabijanie a som blizko ciela, tak to robim, a v buducnosti nadalej budem robit. Pocitam s tym dojazdom a viem, ze minimalne 10km este po 0% dojdem, v dobrych podmienkach aj 20-25km. Preco tu kapacitu nevyuzit ked tam je? treba sa zzit s autom a naucit sa, co dovoli a co nie.
              Pracuje...
              X