Chcel by som zalozit vseobecnu temu o novom ZOE, kedze toto je ZOE, ktory sa u nas oficialne zacal predavat, zrejme tychto modelov zatial nie je vela, mozno dokonca menej, ako dovezenych 20 a 40kWh verzii, ale postupne by sa to snad malo menit k lepsiemu.
Ja som ZOE kupil v lete 2020, bolo to salonove vozidlo a pol roka stalo predajcovi na predajni. Mam za sebou prvu servisnu prehliadku, kde defakto kontrolovali len to, co na spalovakoch, stav baterky mi vytlacili z CanCLIP na poziadanie. Cakal som teda, ze nejaky report o stave baterky bude pri elektroautach automaticka zalezitost, ale teda nie, nemaju zial s elektroautami skusenosti. Ak mi niekto viete poradit, kde na Slovensku najdem Renault servis, ktory vybavuje elektroauta bezne, tak budem rad. Nema pre mna zmysel chodit na servis, kde mi skontroluju, ci mi svietia svetla a stieraju stierace, toto si viem skontrolovat doma aj sam bez toho aby som musel stracat cas servisom.
Co sa problemov tyka, tak ZOE je podla mna celkom podarene auto, az na mozno nie uplne dotiahnuty software a co som zistil, tak nejake upgrady, ktore prinesu zasadnejsie zmeny asi nemozeme ocakavat. Odkedy mam auto, tak SW sa mi upgradoval asi 3x, ale co som odpozoroval, tak ziadne zmeny v SW nenastali. Okrem toho, mam podozrenie, ze tento upgrade riesi iba infotainment, ostatne riadiace jednotky auta (ktorych je cca 20) sa to nedotyka.
Ale teda s5 k problemom. Od zaciatku mi nieco praskalo pri pantoch zadnych dvier. Bol som s tym v servise, ktory nasiel postup ACTIS na opravu tejto zavady, trebalo zaklepat nejake zvary pri zadnych pantoch, takze po 2och dnoch v servise som mal zavadu odstranenu a cely tyzden som sa tesil z tichej jazdy. Potom sa to vratilo s5, aj ked nie s takou intenzitou. Budem to zrejme na jar zase riesit v servise, nech to skusia znovu nejako spravit.
Druhy problem mam s dojazdom, podla CanZE je moje aktualne SOH 88.66%, co sa mi zda na auto s 6000km trochu malo. Trochu som patral a zistil som, ze je to len chyba LBC riadiacej jednotky vo vypocte tejto hodnoty a realne SOH baterky bude zrejme vyssie a baterka je tym padom v poriadku. Na Nemeckych forach som zistil, ze podobny problem riesi takmer kazdy majitel ZOEho, riesenim je upgrade LBC riadiacej jednotky na verziu 543. V servise som ich ziadal, aby sa mi na to pozreli pocas prehliadky a nahrali novsi SW (mal som za to, ze je to rutinna zalezitost), po 2och hodinach prehliadky mi dali vypis z ich diagnostiky, kde mi podciarkli hodnotu SOH a to bolo vsetko. Cize upgrade nespravili a nad tak nizkou hodnotou sa nijako nepozastavili. Nijako im to nezazlievam, nakolko s elektroautami zrejme maju minimalne skusesnoti. Bolo mi ponuknute od ich hlavneho technika, ze sa tym budu zaoberat, obvolaju kompetentnych a uvidia, co sa s tym da robit, vraj upgrade LBC nie je taka trivialna zalezitost, ako som ocakaval a musia postupovat opatrne. Tak dufam, ze nieco zistia a problem daju doporiadku, lebo SOH 89% na skoro novom aute ma fakt serie.
Dost by potesila moznost nastavit limit nabijania, kde si nastavim % a baterka pri tomto nabijanie ukonci, ale ako som pisal vyssie, na to by zrejme bolo potrebne spravit aj upgrade viacerych riadiacich jednotiek, nie len OTA upgrade infotainmentu a toho sa pri renaulte asi nedockame (nie je to Tesla ), cize budem rad, ked mi vyriesia aspon tu opravu SOH.
Pre tych, co by to zaujimalo existuje este moznost aktivovat v infotainmente informacie o spotrebe, kde ukazuje detailnejsie informacie a aktualnej spotrebe a nejake grafy, toto ale treba aktivovat v servise cez diagnostiku a na to som veru uz nemal odvahu od nich ziadat
https://renault-zoe.forumpro.fr/t149...infos-vehicule
Ak ma niekto nejake zaujimave info o ZOEm, budem rad, ked sa tu o to podeli. Nikde na Slovensko webe som nenasiel forum venovane ciste ZOE ZE50, tak skusme teda na tomto mieste
Ja som ZOE kupil v lete 2020, bolo to salonove vozidlo a pol roka stalo predajcovi na predajni. Mam za sebou prvu servisnu prehliadku, kde defakto kontrolovali len to, co na spalovakoch, stav baterky mi vytlacili z CanCLIP na poziadanie. Cakal som teda, ze nejaky report o stave baterky bude pri elektroautach automaticka zalezitost, ale teda nie, nemaju zial s elektroautami skusenosti. Ak mi niekto viete poradit, kde na Slovensku najdem Renault servis, ktory vybavuje elektroauta bezne, tak budem rad. Nema pre mna zmysel chodit na servis, kde mi skontroluju, ci mi svietia svetla a stieraju stierace, toto si viem skontrolovat doma aj sam bez toho aby som musel stracat cas servisom.
Co sa problemov tyka, tak ZOE je podla mna celkom podarene auto, az na mozno nie uplne dotiahnuty software a co som zistil, tak nejake upgrady, ktore prinesu zasadnejsie zmeny asi nemozeme ocakavat. Odkedy mam auto, tak SW sa mi upgradoval asi 3x, ale co som odpozoroval, tak ziadne zmeny v SW nenastali. Okrem toho, mam podozrenie, ze tento upgrade riesi iba infotainment, ostatne riadiace jednotky auta (ktorych je cca 20) sa to nedotyka.
Ale teda s5 k problemom. Od zaciatku mi nieco praskalo pri pantoch zadnych dvier. Bol som s tym v servise, ktory nasiel postup ACTIS na opravu tejto zavady, trebalo zaklepat nejake zvary pri zadnych pantoch, takze po 2och dnoch v servise som mal zavadu odstranenu a cely tyzden som sa tesil z tichej jazdy. Potom sa to vratilo s5, aj ked nie s takou intenzitou. Budem to zrejme na jar zase riesit v servise, nech to skusia znovu nejako spravit.
Druhy problem mam s dojazdom, podla CanZE je moje aktualne SOH 88.66%, co sa mi zda na auto s 6000km trochu malo. Trochu som patral a zistil som, ze je to len chyba LBC riadiacej jednotky vo vypocte tejto hodnoty a realne SOH baterky bude zrejme vyssie a baterka je tym padom v poriadku. Na Nemeckych forach som zistil, ze podobny problem riesi takmer kazdy majitel ZOEho, riesenim je upgrade LBC riadiacej jednotky na verziu 543. V servise som ich ziadal, aby sa mi na to pozreli pocas prehliadky a nahrali novsi SW (mal som za to, ze je to rutinna zalezitost), po 2och hodinach prehliadky mi dali vypis z ich diagnostiky, kde mi podciarkli hodnotu SOH a to bolo vsetko. Cize upgrade nespravili a nad tak nizkou hodnotou sa nijako nepozastavili. Nijako im to nezazlievam, nakolko s elektroautami zrejme maju minimalne skusesnoti. Bolo mi ponuknute od ich hlavneho technika, ze sa tym budu zaoberat, obvolaju kompetentnych a uvidia, co sa s tym da robit, vraj upgrade LBC nie je taka trivialna zalezitost, ako som ocakaval a musia postupovat opatrne. Tak dufam, ze nieco zistia a problem daju doporiadku, lebo SOH 89% na skoro novom aute ma fakt serie.
Dost by potesila moznost nastavit limit nabijania, kde si nastavim % a baterka pri tomto nabijanie ukonci, ale ako som pisal vyssie, na to by zrejme bolo potrebne spravit aj upgrade viacerych riadiacich jednotiek, nie len OTA upgrade infotainmentu a toho sa pri renaulte asi nedockame (nie je to Tesla ), cize budem rad, ked mi vyriesia aspon tu opravu SOH.
Pre tych, co by to zaujimalo existuje este moznost aktivovat v infotainmente informacie o spotrebe, kde ukazuje detailnejsie informacie a aktualnej spotrebe a nejake grafy, toto ale treba aktivovat v servise cez diagnostiku a na to som veru uz nemal odvahu od nich ziadat
https://renault-zoe.forumpro.fr/t149...infos-vehicule
Ak ma niekto nejake zaujimave info o ZOEm, budem rad, ked sa tu o to podeli. Nikde na Slovensko webe som nenasiel forum venovane ciste ZOE ZE50, tak skusme teda na tomto mieste
Komentár