Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

GreenWay cennik

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • 1fisker
    Senior Member
    • Aug 2014
    • 1543
    •   

    #16
    Áno, súhlasím s týmto príspevkom. Už som sa viackrát vyjadril na fórach, osobne na stretnutiach elektromobilov a všade, že s tými kartami, čipmi a podobnými vecami by sme zbytočne komplikovali život užívateľom. Zas len kopírujeme to čo je v zahraničí a chceme byť za každú cenu moderní. Proste všetko to smeruje k tomu, že spokojní budú len majitelia verejných nabíjacích staníc, síce neviem či určite, lebo zisky z predaja elektrickej energie len tak ľahko nedosiahnu, ale tak to je myslené.
    Záujmy elektromobilistov sú na poslednom mieste.
    Tak znova, už sa asi opakujem:
    Pre majiteľa elektromobilu by bolo najjednoduchšie platiť tak ako sa platí za benzín na čerpacích staniciach. Na spaľovacie auto si kúpim benzín kde chcem bez problémov, na hocakej stanici. Ak niekto chce ísť s elektromobilom do Rakúska, Nemecka, ČR, tak musí rozmýšľať nad tým, ktorá nabíjacia stanica používa aké nezmyselné karty, či paušály. A samozrejme, každý prevádzkovateľ nabíjacej stanice iné, navzájom medzi ostatnými nekompatibilné. Raz som chcel ísť s Nissanom Leaf do Rakúska, ale som to radšej vzdal.
    TOTO NIE JE BUDÚCNOSŤ, KTORÚ BY SME CHCELI.

    Komentár

    • ICE666SVK
      Senior Member
      • Jul 2014
      • 1998

      #17
      Reakcia na posledne dva prispevky od uzivatelov 535 a fisker
      Ja som vytvoril vlakno na diskusiu o Cena nabijania elektromobilu v SR/CR a zahranici. Diskusia, skusenosti, zaujimavosti. A moze sa tam preberat aj umiestnenie nabijaciek, zatial je vlakno prazdne, Tak ostatne davajte sem prosim http://teslaclub.sk/forum/v%C5%A1eob...i-zaujimavosti Ponimanie nabijania chcu mat ludia ako pri cerpani paliva do auta, ale nieje to iste. Pri cerpackach su tiez karty a bonusy a body a ja neviem co a ludia chcu tankovat hlavne na tych cerpackych, kde maju karty. Drviva vecina ludi jazdi hlavne vo svojom okoly. Ked to premietnem do mojej predstavy v nabijani, tak hlavne nabijanie chcem mat doma a zaplatim fakturu poskytovatelovi el. prudu. Ale nabijem v pohodli domu, garaze atd. Racej platim kartou, alebo internet bankingom ako v hotovosti. Nosit so sebou mesce eur a centov sa mi nechce.

      Drviva vecina ludi ked ide dalej tak bude tankovat, ci nabijat do plna nadrze aj baterky a momentalne tam nebudu stat niekde pri dialnici kym sa im auto nabije (cca 1 hod) a preto pojdu racej do mesta tych 10km. A nabijaci cas stravia, niekde v kaviarni ci nejakom nakupnom centre. Ked bude v buducnosti rychlejsie nabijanie aj z dlhsim dojazdom, tak mozno aj popri dialniciach budu nabijacie stanice. Len to nejde vytvorit teraz na cerpackach pri dianiciach. Benzinka aj nabijacia stanica musia byt z bezpecnostneho hladiska od seba na daku vzdialenost a to pri dianiciach by mohlo byt len na niektorych odpocivadlach, kde je nato infrastruktura.

      Zalozenie eCharge pekna to myslienka, ale ja by som do toho nesiel. Niekto to musi zalozit a to stoji peniaze a cas. Vybavenie povoleni stoji dalsi cas a peniaze co sa tika nabijacich stanic a vykup pozemkov a povolenia a ja neviem este co. Vystavba, prevadzka, servis, revizie, to stoji kopec penazi. A nakoniec pride clovek k tomu, ze daco zato vyberat musi, aby to mohlo fungovat. A v konecnom dosledku to moze vyst na viac penazi ako to bolo tych 120€ na mesiac pri cenniku GW.

      Rafinerky maju bud svoje fanchise, alebo len zmluvu z niekym, kto ma cerpaciu stanicu a oni mu dodavaju paliva. To nieje len tak.

      Pre mna ako fanusika je podstatne domace nabijanie a pri vybere elektromobilu je siet doma aj v zahranici. Nic lepsie ako Tesla a SC zatial nieje. A na Slovensku je pre mna GW dost dolezita, lebo je tam pokrytie celeho uzemia SR a expanduju aj do zahranicia. Co je podla mna potencial do buducna. Takze majitel Peugeot iONu, Nissan Leafu ci VW e-up ci eGolf mozu uz teraz jazdit po Slovensku. Momentalne pri autach mimo Tesly by som zahranicie neriesil, ale ano da sa ist uz aj teraz, no musi clovek ratat z komplikaciami.

      Este raz neporovnavajte Cerpacky z nabijacimi stanicami. Nieje to to iste. Platit sa bude aj zato aj zato.

      Komentár

      • curgali
        Member
        • Jul 2014
        • 310
        •   

        #18
        Chcel by som uviesť príklad výpočtu prevádzkových nákladov elektromobilu Nissan Leaf na sieti nabíjacích staníc spoločnosti Greenway. Konkrétne spomeniem stanicu Dalitrans pri Trenčíne, kde som včera nabíjal. Neviem, či sa s príchodom spoplatnenia ,,minútovou tarifikáciou (nie kW/h)", táto stanica spomaľuje, alebo už bola spomalená od postavenia, ale ja som nabil zo 6% na 67% za 30 min. Áno dobre čítate. Za 30 min nabijete 61% !! t.j. 14,4 kWh čomu zodpovedá 100 km jazdy, nie deklarovaných 80% ...prikladám fotografie. Tak si to zhrnieme, koľko ma bude stáť 100 km jazdy na Nissane Leaf . Pre porovnanie prikladám náklady na 100 km s podobným autom Peugeotom 308 1,6 HDI s priem. spotr. 5 l NM, ktoré som vlastnil predtým a nabíjaním doma:

        Nissan Leaf + 10.000 € oproti P 308 HDI Peugeot 308 HDI nabíjanie doma

        Pausál 0 : 30min x 0,60€ = 18 €/100km 5€/100km 14,4kWh x 0,15 € = 2,16 €
        Paušá l 5 : 30min x 0,40€ = 12 €/100km + 5€/mes. 5€/100km +0€
        Paušál 19: 30min x 0,24€ = 7,20 €/100km +19€/mes. 5€/100km +0€

        Tento príspevok nie je namierený proti spoločnosti Greenway. Je to jej obchodná a cenová stratégia. Túto si bude určite musieť obhájiť pred partnermi (EK a NISSAN), pomocou ktorých túto sieť postavila(aspoň tak som vyčítal z nálepiek na stojane). Chcem len poukázať, kam sme sa dostali za posledné dva roky snaženia a presvedčovania motoristov, aby prešli na čisté automobily a ozdravili si životné prostredie. Môžeme si povedať ...áno, môžem nabíjať doma, ale každý motorista, aj ten čo mu stačí denne najazdiť tých 150 km po okolí svojho bydliska, potrebuje občas isť aj mimo okres a kraj. O dovolenke v zahraničí ani radšej nepíšem. Oplatí si držať dve auta doma, jeden elektromobil a jeden spaľovací automobil? Takto sa budú pýtať ľudia sami seba, ktorí by si chceli kúpiť el. auto. Tí solventnejší to vyriešia jednoducho. Kúpia Teslu o ktorej sa dá povedať, po prečítaní horných riadkov, že dva v jednom. Ale čo tí menej solventní....? Som veľmi zvedavý na tie predajné čísla el.áut na konci r.2016... okrem Tesly samozrejme.

        Komentár


        • maya.leaf
          maya.leaf komentoval
          Upraviť komentár
          Presne toto isté ma napadlo včera pri nabíjaní pri Avione - či sa s 'minútovou tarifikáciou' spomaľuje nabíjanie. Nabíjali sme Leaf, na nabíjačku sme prišli so 17% a po 45 minútach nabíjania nám nabíjanie skončilo, keďže sa nabíjačka vypla a my sme mali auto nabité iba na 78%. Tak neviem, čo si o tom myslieť...

        • ICE666SVK
          ICE666SVK komentoval
          Upraviť komentár
          Takto pekne to napise, ze kolko %, cas aj kWh?
      • enfko
        Member
        • Dec 2014
        • 183

        #19
        curgali GreenWay prevadzkuje 2 typy DC nabijacich stanic - DBT a Efacec . Ta, na ktorej si nabijal ty je DBT a tie su vo vseobecnosti akosi menej vykonne aj pri nabijani Tesiel. Po niekolkych minutach Tesla zobrazi informaciu o obmedzenom vykone nabijacej stanice.
        Ale tak pomale nabijanie ako pises uz by som pripisal slabsiemu AC na vstupe alebo nejakej poruche..

        Komentár

        • curgali
          Member
          • Jul 2014
          • 310
          •   

          #20
          Keď mám väčšiu zostatkovú kapacitu..napr. 30% tak za 30 min nabijem ešte menej..katastrofa...

          Komentár

          • enfko
            Member
            • Dec 2014
            • 183

            #21
            curgali Rychlost nabijania ale zalezi aj na SOC (state of charge) baterie a napriklad aj od teploty battery packu. Ked mas napriklad bateriu prilis studenu alebo prilis nabitu, tak nie je schopna prijat plny nabijaci vykon.
            Urcite ale skus aj ine GreenWay nabijacie stanice a vylucovacou metodou prides na to, kde je problem (u teba alebo u nich).
            Naposledy upravené enfko; 28-12-2015, 22:16.

            Komentár


            • curgali
              curgali komentoval
              Upraviť komentár
              Nissan Leaf je nový kupený v Marci 2015. Test bateriek bez problémov. Teplota bateriek v norme viď foto v dolnom príspevku. Vonkajsia teplota nad nulou...
          • 535
            535
            Junior Member
            • Dec 2015
            • 6

            #22
            Tak ak to chápem správne pri pausali 0 stojí 1kWh -- 1,25 euro? (18eur/14,4kWk) ..to možem voziť centrálu a kanister :-)
            Pri pausáli 19 stojí 1kWh -- 0,5 euro? (7,2ejro/14,4kWh) +19 eur mesačne?
            No jednou z vyhod elektromobilu ma byt aj lacnejsia prevádzka..ale 18 eur/100km?...alebo aj tych 7,2 eura + mesacný poplatok ???
            Chápem ze to musi generovať zisk (ale takéto podnikanie musi ratať s tym že prvých 5 rokov utrú hubu)... takto im ostane tych +/- 100 elektromobilov...a 1000 na slovensku ich bude o 2-4 roky neskor ako keby dajú normálnejsie ceny.
            V pausáli 19 eur by mohla byť aspon 1 hodina v cene, to by Greenway mal mesacne 19eur zaručených a ja by som vedel že raz za mesiac mozem na dlhší výlet.
            Prípadne keby sa dal kúpiť dáky balík..kupim si 2 hodiny..cena 40 eur...kupim si 20 hodín cena..300 eur.

            Komentár

            • gamcik
              Member
              • Feb 2015
              • 46
              •   

              #23
              jednoznačne by sa to malo platit za kWh. AC kWH cena , DC kWh cena a vybavene.

              Komentár


              • gamcik
                gamcik komentoval
                Upraviť komentár
                potom možu dat množstevne zľavy podľa odberu. Mali by aj odblokovať nabijacie stojany po 20 minutach redukuju vykon.
                Tiež som nedavno nabijal pri zniženej teplote baterie a išlo to podstatne pomalšie, normalne to dobija cca 180 km/hod 90
                pri nižšej teplote baterie to išlo 100 km/hod a pomaly to išlo hore, čas nabijania o 25% dlhšie.
                Takže minutova tarifikacia nie je optimalna.
            • JanoS
              Member
              • Aug 2015
              • 95
              •   

              #24
              Poprosim vsetkych aby si este raz precitali spravu ze to je cennik ktory bol zverejneny omylom a ukludnili sa. Doteraz bola Greenway najvacsi poklad slovenskej elektromobility, a zrazu ideme vsetci kydat hnoj? Pockajte na oficialnu spravu, a potom sa mozeme hadat.

              Komentár


              • gamcik
                gamcik komentoval
                Upraviť komentár
                Ja sa nehadam a ďakujem Greenway za to čo už spravili. Davam navrh riešenia podľa ktoreho by bol každý spokojný ale rozhodnutie
                je samozrejme na nich.
            • 535
              535
              Junior Member
              • Dec 2015
              • 6

              #25
              Nik na Greenway nechce kydať,presne ako napisal gamcik vdaka im za to čo spravili. Ale na rozprávku o "omylom" uverejnenom cenniku som už veľký, predsa ten ceník má daky pôvod..nedala ho na web upratovačka. Pravdepodobne šlo o dáky prvý návrh, alebo aj o to vyskúšať ako ludia zareagujú. Dúfam ze reálne ceny budú prívetivejšie pre elektromobily.V januári tu mame leaf 2016 (30kWh) ma príst aj bmw i3 (30-33kWh?), bolt,tesla3,leaf 2. Netreba to zabiť cenou 1,25 za 1kWh !

              Komentár

              • curgali
                Member
                • Jul 2014
                • 310
                •   

                #26
                Tak, a máme tu nový rekord v nabíjaní na nabíjačke Greenway Dalitrans Bierovce pri Trenčíne. Za 30min nabíjania Nissan Leaf nabilo z 20% na 68% = 48% kapacity t.j. 11,1 kWh.!! To zodpovedá dojazdu 74 km. Prikladám aj foto teploty batérie..myslím že tá je v norme.

                Tak si to prepočítam : Paušal 0 : 30 min x 0,60€ = 74 km pri 100 km = 24,32 €/100km

                Myslím, že to nepotrebuje komentár...Neviem k akému autu to mám prirovnať..snáď jedine Hummer H1 má takú spotrebu..

                Komentár


                • ICE666SVK
                  ICE666SVK komentoval
                  Upraviť komentár
                  A aka bola vonkajsia teplota? Po ine zimy si nemal problem z nabijanim? Teda tento konkretny problem?

                • curgali
                  curgali komentoval
                  Upraviť komentár
                  Nissan Leaf je nový kupený v Marci 2015. Test bateriek bez problémov, bol som na servise pred mesiacom. Teplota bateriek v norme viď foto. Vonkajsia teplota nad nulou...

                • ICE666SVK
                  ICE666SVK komentoval
                  Upraviť komentár
                  Asi by som kontaktoval GW servis a povedal im co je za problem, lebo mozme to tu rozoberat ako dlho chceme, aj tak to nevyriesime.
              • 1fisker
                Senior Member
                • Aug 2014
                • 1543
                •   

                #27
                Ak chce Greenway dosiahnuť to, aby sa elektromobily prestali na Slovensku používať a aby sa nové ani nekupovali, tak nech to takto zverejní v médiách. To samozrejme neurobí, lebo na to nemá odvahu. Vyzerá to ako riadený krach elektromobility na Slovensku. V záujme koho? Konšpiračná teória? Vie niekto lepší scenár? Kto presvedčí súčasných a potencionálnych elektromobilistov, aby nabíjali len doma? A čo keď budú chcieť ísť ďalej?

                Komentár

                • curgali
                  Member
                  • Jul 2014
                  • 310
                  •   

                  #28
                  Na základe všetkých týchto informácii tu na tomto fóre si dovolím napísať malú úvahu, ako to vidím ja.
                  Začnem automobilkami. Jediná, ktorá to myslí vážne je TESLA. O tom nikto z nás nepochybuje. Ostatné,nebudem ich tu zbytočne menovať, sa len tvária, že budujú elektromobilitu. Ak si myslia, že bez vybudovania nabíjacej siete budú predávať tisíce aut mesačne, sa veľmi mýlia. Situácia na Slovensku bude príkladom, ako dopadnú krátkozraký výrobcovia áut. Mám skúsenosť s Nissanom Leaf , že dokonca sami predajcovia nedovolia vlastnej značke nabiť auto na nabíjačke pred ich predajňou, keď toto auto nekúpili za ich predražené ceny u nich. V Bratislave napr. mi dovolil, až vedúci manager nabíjať po tom, čo sa dozvedel, že u nich chodím na servis. V Žiline neskoro poobede som sa vracal z Martinskej nemocnice (Greenway nefungovala), zastavil som sa v Nissan predajni. Mali tam na rýchlonabíjačke napojený predvádzací Leaf nabitý na 81% !!. Poprosil som predavača, aby ho odpojil pretože mám v aute syna ZŤP po operácii a ponáhľam sa domov. Viete čo mi odpovedal?..Aby som si počkal ...čakal som 10 min až mi pripojil auto..V Pardubiciach som zas musel dat ,,všimné" predajcovi. Je to len malý príklad, že niečo zlé je od vrchu až po spodok rebríka u týchto automobiliek.
                  Pristúpim k momentálnej situácii , ktorá nastane v r. 2016. Áno Greenway a majitelia elektromobilov na Slovensku, ak chcú fungovať, musia urobiť kompromis. Nie je možné aby elektromobilistov stála jazda na 100km viac ako 5-8 € aj pri tom najhoršom programe. Nastane jedna vec. Majitelia Tesiel nebudú využívať Greenway pretože budú mať už min. 2 stanice Supercharger na Slovensku a v iných krajinách Európy. Zostanú mu len majitelia Leafov, BMW i3 a podobných malodojazdových áut. A tí budú mať len dve možnosti. Buď odsunú toto auto na pozíciu druhého auta v rodine na malé nákupné a iné jazdy v okolí ich domácej 230V zástrčky kde budú jazdiť za 2€/100km, alebo sa tohto auta zbavia a všetci prejdu na Teslu 3. Ja sa potom pýtam, pre koho vybudovala túto sieť Greenway ???
                  A to, že si automobilky nevybudovali sieť spolu z ich produktami, sa im z nástupom Tesly 3 začne vracať ako bumerang...a nepomôže im ani väčší dojazd...
                  Naposledy upravené curgali; 30-12-2015, 10:36.

                  Komentár


                  • ICE666SVK
                    ICE666SVK komentoval
                    Upraviť komentár
                    Ake je vyjadrenie hlavneho importera znacky Nissan k nabijaniu aut u ich dealerov? Ak je to officialne a musi to dealeri strpiet, tak by som to dotycnym dealerom u hlavneho impotrera osladil (jednoducho by som sa stazoval) a ak by to nepomohlo, tak ruky prec od tejto znacky. Pretoze nerobia to co maju a ak to maju v zmluve tak ju porusuju a cim viac staznosti, tim skor ich niekto nahradi. Zmluva officialneho importera a dealera sa uzatvara na dobu urcitu a to je vraj cca 6-10 rokov a moze sa stat ako sa to stalo v BB pri znacke BMW Tempus, ze dealer prisiel o pravo servisovat a predavat nove auta. A este im mozu urobit zlu reklamu u novinaroch a to ziaden importer predca nechce. Ak to nepomoze, tak ako vravim ruky prec od takej spolocnosti. Ked sa spravaju takto, tak ako sa budu spravat k vasmu autu, ked si to tam date opravit.
                    ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
                    Co sa tika GW, tak podla mna hlavnym podnikanim je prenajom elektromobilov osobnych a uzitkovych a ich nabijanie ci vymena bateriek u ich dodavok. To, ze tam mozu nabijat aj majitelia elektromobilov sukromnikov je druha vec. Preco by to nemali vyuzit, ked je tu ta moznost. Cize doteraz museli prenajimatelia Nissanu Leaf od GW co si platili strpiet to, ze majitel nissanu leaf si nabijal zadarmo a oni museli platit a cakat. Co z ich hladiska nemuselo byt fer. A teraz budu platit vsetci. O spolocnost GW by som sa nebal. Ide vlastnou cestou, posobi uz medzinarodne stale buduje svoju siet nabijaciek a swapstanic. Prenajima auta predava nabijacky a aj ich spravuje. To su vsetky informacie co som nasiel na ich strankych. Co sa tika prenajmu ide o dlhodoby prenajom. Mali by este spravit kratkodoby prenajom a povedomie o elektromobiloch by sa zvysilo. Prenajmem si na vykend na tyzden ci mesiac a mam moznost jazdit a nabijat za predom stanovenu cenu. Mozete ukazat a hovorit o elektromobilizme kolko chcete a aj si ludia na kratko zajazdia, stale pri obstaravani si budu hovorit a ta cena, kratky dojazd a neviem co este.... Ked sa clovek presvedci na vlastnej kozi a vyskusa si to, bude aj ked nie kazdy rozmyslat o tom inac. Niekto si povie, zatial to nieje pre mna a iny si povie, tak toto chcem. A toto je cesta ktora moze zmenit myslenie ludi.
                    -------------------------------------------------------------------------------------------------
                • jux
                  jux
                  Senior Member
                  • Apr 2015
                  • 1378
                  •      

                  #29
                  Doporucujem nerobit unahlene zavery.
                  Je jasne, ze rychlonabijacky (okrem teslackych) a ani AC napajanie nemozu byt donekonecna zadarmo.
                  Nizkovykonne AC napajanie nabijaciek elektromobilov zadarmo resp v cene parkovneho, ubytovania a podobne zrejme k dispozicii bude aj nadalej.
                  Aka bude realna situacia ukaze buducnost. karty moze zamiesat europska/narodna legislativa, pripadne zaujem/nezaujem zastupitelsva miest a obci o rozvoj elektromobility.
                  Mestske elektromobily (su to dnes vlastne vsetky mimo Tesly) ani moc rychlonabijacky nepotrebuju, lebo sa u nich vacsi dojazd denne ako je kapacita ich akumulatorov ani nepredpoklada.

                  Komentár

                  • 535
                    535
                    Junior Member
                    • Dec 2015
                    • 6

                    #30
                    Nesúhlasím že ostatné elektromobily rychlonabijacky nepotrebujú.Práve pre ne je sieť GW..je to jasné z ich vzdialenosti od seba (60-80km) ako aj z nabíjacích štandartov aj zo spolupráce z Nissanom. Tesiel S bude vždy menej ako ostatných (leaf,i3,c-zero,i-miev,egolf,....) Tesle stači z BA do Tatier nabiť 1* ale ostatný potrebujú 3-4*. Takže GW je práveže pre ostatné elektromobily, s prichodom superchargeru strati GW aj Tesly. A za cenu 18-25 eur /100km stratí aj večšinu ostatných. Do budúcna aj tak sieť GW nič nerieši...čo ked bude elektromobilov na slovensku už 1000. alebo 3000 ...teraz ešte prichádzate k prázdnemu stojanu...ale o 3-5 rokov tam bude 5 aút pred vami.Supercharger má sice viac stojanov ale ked sa tam pripojí 5 Tesiel nebudú nabíjať 135A , výkon sa rozdelí.Chýba tlak EÚ na rozvoj nabíjacej infraštruktúry, na dotácie solárnych parkov idú desiatky miliónov na 30 rychlonabijačiek by stačil 1 milon.
                    A Greenway dostala (dostane?) na svoje nabíjačky peniaze aj z EU.
                    http://www.euractiv.sk/energetika/cl...obility-023221

                    Komentár

                    Pracuje...
                    X