dollies tow truck sú rôzne druhy vozíkov ...YB
Oznámenie
Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.
Elektromobil - youtube
Zložiť
1000,- € zľava na Model S, X
Zložiť

Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.
teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie
Zložiť
Tag Cloud
Zložiť
X
-
Stopol som si aj s nick81 kolko trva trasa BA-KE-BA a o kolko to bolo dlhsie ako so spalovakom. Na zaver aj prepocitanie cien.
V spolupráci s autorizovaným predajcom a servisom značky Kia - Malacky auto som si vyskúšal, o koľko dlhšie trvá cesta elektromobilom zo západu na východ ako...
- Likes 5
Komentár
-
Keď sa chce, tak sa dá.
Za mňa najzaujímavejšie porovnanie nákladov v poslednej minúte videa. Jasne vidieť, ktorá technológia má pri aktuálnych cenách nabíjania a nafty lepšiu ekonomiku jazdy. Aj keď v mojom prípade by aj to 85 kWh nabíjanie bolo na ZSE AC stĺpiku a teda za dvojnásobnú cenu, stále som na 75 € voči 100€ pri nafte.
V tomto prípade je bod zlomu niekde na úrovni 1,4 €/l nafty tak verím, že s poklesom jej ceny bude mať podobný trend aj cena nabíjania.
-
tommik je to jeden z prikladov. Da sa to nasimulovat rozne, da sa to kombinovat aj s nejakym lacnym AC stlpikom na pol ceste, ak si chces spravit dlhsi obed atd a uz to opat znizuje cenu. Alebo si zapocitaj iba 69€ za Flat a rozpocitaj na trasu do KE - kolkokrat to mozes len za to otocit a zistis, ze je to super lacne.
V zime to bude horsie, ale s nadejou, ze korejci naozaj spravili pokrok v HW a SW termomanag., by to aj tak mohlo byt fakt velmi rychle cestovanie.
Ceny nafty podla mna tak skoro dole nepojdu, ak vobec. Elektrina ale moze, ak si ju vyrabas doma a znizujes tak celkovy priemer. To je zasadny rozdiel.
Asi nikto z nas necakal, ze sa situacia v EU takto pohne a EV zacnu byt konkurencie schopne tak rychlo a bez dotacii.
-
milan84 Ako príklad je to super, lebo v pomere cena/rýchlosť cestovania asi najlepší pomer. Ani so spalovákom normálny človek neotočí BA>KE bez "medzipristátia" a ak to je s EV ešte lacnejšie tak paráda
S ekonomikou výroby elektriny doma opatrne. Kopec znalcov si myslí, že keď nasype x-tisíc € do panelov, tak následne vyrobenú elektrinu má zadarmo. Treba si vypočítať LCOE a s tým potom operovať ako cenou nabíjania z vlastnej FVEJa ako panelákač to mám jednoduchšie...0,3€ AC, 0,5€ DC.
Tiež mi je jasné, že "Slovák" by šiel severnou trasou, aby mohol povymetať Lidl nabky a som neuveriteľne rád, že tento test sa nezvrhol na "ako najlacnejšie niekam prísť" bez ohľadu, koľko mi to bude trvať.
Inak nerozumiem poslednej vete "...bez dotacii." Veď predsa aj na EV aj na nabky sme tu dotácie mali/máme. Alebo o akých dotáciách hovoríme?
-
Jeden páčik za praktický test. Len ste to kúsok pos*ali, lebo teraz neviem, čím budú argumentovať všetci tí obchoďáci, čo potrebovali otáčať BA-KE 3x týždenne a dušovali sa, ako ta na baterku nejde. Za tých 8 minút na nabíjačke nestihnú odpísať ani na email 😕
-
Catchcash to je subjektivne, podla mna su cenovo uz minimalne zrovnane, v niektorych pripadoch aj lacnejsie. Bavime sa o triede >220kW. Tato Kia EV6 je vykonovo na urovni Golfu R, obe AWD, priestorovo dokonca este stedrejsia. V takej vybave ako EV6 stoji ten eRkovy Golf cez 50tis€, a nakladovo to bude inde. Pripadne Tiguan R ale ten je este drahsi. Jasne, ze ked chces elektricku alternativu k budgetovemu autu typu Fabia tak este nie sme uplne tam kde chceme byt, ale to pride. Otazka je, ci pouzitelne rodinne EV klesnu na cenu pod 20tis€, alebo skor vsetko ostatne pojde hore a Fabia za 25tis€ bude novy standard. V tejto dobe by som sa nebal ani ten druhej alternativy 😉
-
no offence chalani, ale vy na tie porovnavacky vyberiete vzdy take kriteria, ze do toho fituje mozno 10% ludi..
ja napr. vykonu nad 200kw nerozumiem.. kvoli comu ten vykon? na predbehovanie na okreskach? na dialnici aj tak pri 160-180 zapipa obmedzovac rychlosti...
ja sa stotoznujem s Catchcash, ze cenu su este hore.. vacsina ludi kupuje auta do 110kW, takze porovnaju EV6ka so Sportagom, cize 50tis vs 30tis.. velkostne je to to iste a 20tis za extra kone nedaju
-
Tak ked niekto nechce 200kW AWD auto, preco by mal vobec pozerat po EV6? Na trhu su aj lacnejsie alternativy s nizsim vykonom, a moze si kupit povedzme eNiro alebo eSoul. A tam sa uz nemusis bavit o cene 50k€
PS: ked sme kedysi do firmy kupovali Ioniq, stale nas po vsetkych zlavach, odpocte atd cca 21tis€. Porovnatelna i30 Fastback / Elantra stala v tej dobe v takej vybave a po odpocte DPH cca 18tis€. Ten rozdiel 3k€ sa vratil do 30 mesiacov. Leasing sme mali na 48mNaposledy upravené Wilo; 03-06-2022, 16:38.
-
Wilo ja som pouzil tu EV6 ako priklad lebo ste sa o nej bavili a je napr. aj pre mna velkostne vyhovujuca.. eNiro je pre mna male auto (batozinovy priestor)
eNiro s normalnou baterkou mas za 40k, benzinova verzia je za 24k.. 16k rozdiel je velky rozdiel pre cloveka, ktory nie je vyslovene elektro-nadsenec.
tych 16k mas pri cene 1.8e za liter na cca 120k km
ale ano, chapem tvojmu business case so zlavou, dph, atd. len to je fit iba pre urcitu skupinu ludi
-
Suhlasim, je to individualne. Za mna osobne je 120.000km aktualne otazkou navratnosti do 3.5 roka. A do toho je nutne zapocitat este servis, takze realne tam bude ta navratnost este nizsia. To podla mna nie je vobec zle. Toto je o mentalnom nastaveni ludi, namiesto pockania kym mam zdroje a nasledneho dlhodobeho setrenia, kupim radsej lacnejsie hned a priebezne budem platit viac, takze vo vysledku zaplatim podstatne vyssiu sumu. Preto su spotrebaky a splatkove predaje take oblubene. Ale ako hovorim, je na mieste sa pytat, ako dlho tu budeme este mat tieto “dostupne” auta za 20tis€. Vo vyrobe je kriza, za rohom ciha financna kriza, do toho problemy s ropou a emisiami. Ked si pozrieme stupajuci dopyt po BEV a dlzku dodania novych BEV z vyroby tak by som povedal, ze tento “fit” sa rozsiruje a preklapa, a coraz viac ludi chape, ze ten spalovak je slepa ulicka, aj ked moze byt lacnejsi, ale to mnozstvo jeho nevyhod zacina zakaznik vnimat coraz viac. A nevadi im zaplatit extra peniaze za odstrihnutie sa od ropy.
-
Ivan91 Viem, že idem sám proti sebe ale chytím sa tvojho príkladu so spaľovacím Nirom a ušetrenými 16 k€.
Dnes nemáš problém tých 16 k€ nechať zarábať 10% p.a., čo ti pri cene 1,8 €/l a spotrebe 7 l/100km zarobí ročne na cca 13 000 km. Zvyšok si doplatíš. Ale na druhej strane máš fosil.
Ja sám som to takto neurobil a zatiaľ neľutujem.
-
tommik bez dotacii - vid situaciu s autami a energ.priemyslom odkedy putler napadol Ukrajinu. Ludia, co mi este pred pol rokom trieskali temu elektromobilu o hlavu, ze oni si take drahe auto v zivote nekupia su o 180stupnov otocka. Dvaja za posledny mesiac kupili jazdenku, treti hlada dostupne auto od Stellantisu. Zistil, ze pri odpocte DPH, nejakej zlave, co mu vybavim a hlavne usetreni na PHM sa mu to oplati. Je to iny smer "dorovnavania" cien ako sme cakali, ale je to realita.
Nikdy by som nerobil test na system zadarmo s vymetanim Lidl nabijaciek. Nema to ani stipku realnej situacie a nestihol by som to otocit za den. Prave preto, ze to bola realna situacia, ked treba KE otocit na cas, nesli sme ani jednu cestu vrchom, kde su max 150 nabijacky a na kilometre je to aj tak dalej.
Wilo uplne "najhorsie" je, ze v lete sme takymto tempom a touto trasou nemuseli stat ani tych 8minut a prisli by sme do KE s SOC10. Bolo to "na istotu" a na priblizenie realnej prestavky, ze sme realne leva stihli obist slovnaft budovu, ist na wcko, alebo kupit nieco pod zub.
- Likes 2
Komentár
-
milan84 celkom super test, ktory ukazuje ze z elektroautom sa da normalne zit. Teraz len presvedcit poskytovatelov energie a stat aby prioritou bolo budovanie vysokorychlostnej nabijacej siete. Bolo by zaujimave vediet aka je obsadenost a vyuzitelnost (voci maximalnej kapacite vykonu) tychto nabijaciek v pracovnej dobe a v dopravnej spicke.
-
SKolja tu na fore vieme vsetci, ze sa s nimi da normalne zit. To je rovnaka tema ako vodik - skupina, ktora sa o to zaujima vie, ze je to nezmysel, no stado vedie .....Sulik.
Inak o tom bude najblizsie video.
A mam pripravene aj dalsie o teme, ktoru si nadhodil - budovanie UFC a nabijaciek celkovo.
-
milan84 teraz som nedavno cital clanok o tom ze stat ide vyhlasovat nejaku podporu na nabijacie stanice a bude aj nejaka statna siet + podpora pre podnikatelov atd a ze do roku 24 (alebo 26?) chcu mat vyse 6000 nabijacich bodov tusim a z toho dakych 350 UFC...nezachytil si to vyzeralo to velmi zaujimavo...
-
Pol roka som pripravoval a dohadoval tento rozhovor. Som rad, ze sa podaril zrealizovat v Kosiciach.
Téma vodíkového pohonu v doprave začína naberať rýchlosť. Veľký podiel na tom má minister, ktorý chce na Slovensku vybudovať vodíkovú veľmoc. Všetci veľký hr...
- Likes 2
Komentár
-
Rok 2010 a argumenty, prečo nie EV:
- batéria sa pri nabíjaní zahrieva, kvôli čomu bude potrebné znížiť nabíjací výkon a tým sa budú tvoriť na nabíjačkach fronty,
- batéria časom degraduje a nová je drahá,
- EV sú v porovnaní s aktuálnou klasikou drahšie,
- batérie vybuchujú a keď vybuchnú, tak horia.
Rok 2022 a argumenty prečo nie vodík v doprave:
- tankovanie H2 prehrieva nádrže vozidla a je teda nutné tankovať pomaly - budú sa tvoriť fronty na čerpačkách,
- palivový článok časom degraduje a nový je drahý,
- aktuálne predávané, v podstate 2, vozidlá na vodík sú údajne drahšie ako rovnako veľké a vybavené EV s podobným dojazdom,
- H2 vybuchuje a keď vybuchne, tak horí.
Také malé Deja vu
Inak pred pánom klobúk dole.
-
tommik
Bateria sa da vylepsit a deje sa to z roka na rok. Vlastnosti elektriny su stale rovnake, rovnako tak vlastnosti vodika. Tam je cely problem. Dookola hovorim, ze v dobe, kedy ceny energii letia hore, vypinaju sa jadrove a uholne elektrarne mozme snivat o obrovskych prebytkoch zelenej energie na vyrobu zeleneho vodika. To je utopia, sci-fi.
-
Kolko novych atomoviek potrebuje Slovensko a kde vsade nam zhoria kable, ked zacne nabijat viac aut, ako jazdi dnes po nasich cestach?
V spolupráci s Greenway prinášam rozhovor o budovaní nabíjacej infraštruktúry. Michal Parišek mi porozprával, či je u nás silová elektrina problémová a nedos...
- Likes 4
Komentár
-
Trochu ina trasa ako do Chorvatska
Aj v roku 2022 stále čítame a počúvame, že s elektromobilom sa nedá cestovať buď vôbec, alebo len s veľkými obmedzeniami. Minulé leto som túto fámu poprel pr...
- Likes 5
Komentár
-
Mal by som zopár otázok k videu:
1) Ako sme prišli na to, že toto ID.5 má mimoriadne efektívnu klimatizáciu? Máme k tomu nejaké exaktné merania, prípadne porovnania s konkurenciou?
2) Čo tak v budúcnosti skúsiť urobiť trip podľa odporúčania VW k plánovaču nabíjaní a takto overiť, či sú tie výpočty reálne aj bez nutnosti jazdiť pod MPR?
3) Pre dokázanie si, že s EV sa dá jazdiť za menej ako s ICE je dnes naozaj ideálny čas, kedy sú ceny fosílnych palív na historických maximách. Na druhej strane sa ceny na Ionity za posledné mesiace, pokiaľ viem, moc nezmenili. Čo tak ale porovnať to s nejakým dlhodobým priemerom, povedzme 1,3 €/l?
4) Nadviažem na predchádzajúcu otázku...Zámerne porovnávame EV s ICE so spotrebou 8 l/100km? Prečo neporovnávame napríklad s dnes už bežnými ázijskými HEV s diaľničnou spotrebou 5 l/100km?
5) Som rád, že bola spomenutá téma vŕtania do kolena pred Lidlom. Možno by sa do toho dalo ísť aj razantnejšie no chápem, že to nemala byť nosná téma videa.
6) Ak chválime výbavu, a to platí pre akékoľvek auto, spomeňme prosím aj cenu testovaného modelu. Nech majú ľudia predstavu, koľko musia "dať na stôl" aby dostali napríklad tie komfortné sedačky.
7) Je z pohľadu etiky nabíjania OK na 350kW nabíjačke dotláčať posledné percentá do auta rýchlosťou pár desiatok kW len preto, aby som z 25€ poplatku vymlátil čo najviac?
8) Údaj, na ktorý som sa ja osobne tešil najviac buď nepadol alebo som ho nezachytil...cena za 100 km jazdy...0,51 € x 20,3kWh = 10,35 €/100km. Správne?
Vopred ďakujem za odpovede a teším sa na ďalší test z reálneho života, z ktorých by si mohli brať príklad aj ďalší testovatelia
-
V komente pises ze ZSEroaming uctuje kazdu zacatu hodinu nabijania. Dufam ze opakovane spustenia pri preruseni nabijania v ramci 60min sa neuctuju zakazdym.
A aby jeden nezaprel Slovaka hypoteticka otazka; Dokazali by sa za jednych 25e nabit dve auta kazde po 30min, aby vyuzili max vykon pri nizsom SOC?
-
tommik
ad 3: Sucasne historicke maxima nebudu nahodou novym standartom? Ozaj veris ze sa ceny vratia na 1,30 resp. pod este niekedy?
ad 4: Ozaj tie HEV jazdia 700km 130tkou s 5L spotrebou?
ad 7: Ak bolo na nabkach tak prazdno ako spominal, ze tam bol sam max 2ja, tak na dotlacani hadam nic neeticke nebolo. A akym vykonom je eticke nabijat na Ionity? EV ktore zvladnu iba 100kw, alebo 70kw tam nesmu? Podla mna je jedno ako pomaly sa niekto nabija pokial tym nezdrziava ostatnych.
-
@tommik
1. efektivne v zmysle, ze je ucinna a netreba nastavovat "LO", ale rychlo vychladi a staci mat nastavene na 22-23. Nebyva pravidlnom u vsetkych aut. Na svojom pri takomto teple musim ist na "LO", inak to nestiha uchladit.
2. v buducnosti to moze spravit majitel wecharge karty, ked ma predplateny vyhodny pausal, aby sa taketo nabijanie oplatilo aj na Ionity. Ceny bez pausalu su v tom zakladnom programe ustrelene. Simuloval som realnu situaciu, kedy idem do zahranicia na dlhu cestu max 2x do roka a teda ani pri svojom aute by som neplatil rok pausal pre vyhodnejsi Ionity. Auto velmi dobre prepocitava a vzdy som prisiel (vdaka hustejsej doprave) s viac percentami, ako mi avizovalo na konci trasy.
3. Nehnevaj sa na mna, ale vytahovat par tyzdnovu cenu 1€ pocas najvacsieho lockdown? Naozaj si myslis, ze sa na 1,5 este niekedy dostaneme? Ked uz si nacal historiu, tak pred dvoma rokmi malo aj ZSE ine ceny a podmienky na roaming a tiez bolo menej stojanov, ine produkty mal aj greenway. Utopia. Porovnavam dnesnu situaciu. Ako si videl na fotke - dialnicne ceny v AT boli 2,4 za bezne PHM, 2,6 za premiove.
4. pretoze, keby som porovnal s hybridom tak sa dalsich 20 ludi opyta, preco prikraslujem spalovakom a pocitam s autami, ktorych je stale ledva par percent. Spotreba 7L nafta a 8L benzin su realne spotreby pri dialnicnom presune dnesnych spalovacich aut.
5. to sa mi tam len tak hodilo, kedze aj tu je par takych dobrodruhov
6. cena bude povedana (a aj kritizovana) v uz pripravenom kompletnom teste
7. kedze som bol 90 percent vsetkeho casu na nabijackach sam, nemam s tym ziadny problem a urcite nie vycitky. Na zaciatku videa zaznela vyzva ZSE nebolkovat stojany, ked potrebuju dalsi nabijat.
8. cena za 100km jazdy je v tomto pripade pre mna irelevantna, kedze kazde nabijanie bolo po prepocte za kWh v inej sume. Cela cesta stala hore/dole 125€+9,60 rakuska dialnicna + cca 23€ talianske myto.
Este doplnim, ze nabitie do 100 doma bolo skoro vyhradne z FVE takze takmer zadarmo.
-
Taur ziadne spocitavanie, ani zaratavanie na dalsie auta. Neblazni.
Kazda autorizacia a zahajene nabijanie = 25€ na fakture a 60minut k dispozicii maximalne. V pripade, ze by ta nabijacka vypla, uctuje ti znova, ale myslim, ze sa to da ci uz telefonicky, resp. pisomne reklamovat a vyriesit v tvoj prospech.
-
milan84 to si si istý ? Aj ked mali denný roaming, tak sa jednalo o hocikolko nabijani a podla toho, co maju v podmienkach, tak je to ako bol denny, len to skratili na hodinu.
Takze ako pise Taur, by sa malo dat urobit. Predpokladam, ze od prveho zapnutia sa ide 60 minut bez ohladu na pocet zahajeni nabijania. Tak to aspon prezentovali.
-
Stane sa ze sa nabijanie prerusi ci uz zo strany nabky, alebo auta a treba zapnut znova, alebo sa podari rozbehat poriadne az na 4ty pokus a keby mi prislo 100e za jedno nabijanie tak ma klepne.Dokonca by koser akceptovat aj presun k inemu stojanu/nabke do 60min, ak pomoze len to.
A este by mali akceptovat aj zmenu DC/AC ked napr. zacnem nabijat na AC kym sa uvolni DC, alebo naopak ak si chcem dotlacit na AC a laskavo uvolnim niekomu dalsiemu DC.Naposledy upravené Taur; 13-07-2022, 18:54.
-
Miroslav Rojko OK, idem sa opytat priamo v ZSE na tieto konkretne situacie, aby som nesiril aj ja mylne info. Napisem ked pride odpoved.Naposledy upravené milan84; 13-07-2022, 19:23.
-
Milan, skús sa pri tej príležitosti opýtať, prečo na ZSE Roamning majú tak málo UFC stojanov - napr. Elen v Chorvátsku nemajú na mape ani jeden. Ako keby naschvál umožňovali len na obyčajnom DC nabíjať.
-
Ja mam realnu skusenost s IONITY, pri ceste do HR Pinkafeld 4 stojany velmi casto iba jeden volny, naposledy jeden nesiel vobec, po preparkovani ked sa uvolnilo miesto max 78kW, dalsie preparkovanie a rovnaky výsledok aku 39%.Po ceste nazad rovnaký stav max 80 kW.Ak by som pouzil ZSE tak neviem. Nabijaci bod Spodnje Dobrenie zapad 4x stojan zvycajne poloprazdne vykon ok na prve zapnutie, raz v minulosti som musel zmenit stojan. Nabijaci bod Koper 4x stojan casto obsadene naposledy 3 stojany, tesla nabite 85%,kia 95%, peugeot 99%, posledný stojan nesiel aktivovat. Po kratkom cakani cca 10 min som pohladom vytlacil peugeota ktoreho posadka sa potom rozlozila v tieni na trave a isla si pospat, som preparkoval a nabijal plnou rychlostou 129kW. Nabijal som cez WE Charge pri bezpausalovom programe za 55cenotv/kW. Od 7/22 zmenil VW Charge cennik pri bezpausalovom je to za 79 centov/kW
-
Peter A v akom case to bolo? Pred letom mavaju aj vypadky, aj servis. Vyslovene som si overoval situaciu pred mojou cestou a bol som ubezpeceny, ze by vsetko malo fungovat ako ma. Okrem 2 vypnutych stojanov zo 6 v Portoguaro islo vsetko ako malo a Pinkafeld bola spolahliva lokalita tiez. Kazdou cestou som stal na inom stojane.
-
EDIT: takze opravujem sa, Miro mal pravdu.
V rámci hodinového balíka je možný akýkoľvek počet nabíjaní s akýmkoľvek objemom kWh. Balík je spoplatnený len raz a začína vždy od prvej autorizácie na nabíjacej stanici.
Cieľom bolo hlavne odbremeniť zákazníka od stresu, ak sa počas nabíjania niečo stane, nabíjanie sa podarí spustiť napr. na druhý, tretí krát alebo nabíjanie spadne a zákazník ho chce znovu spustiť. Pokiaľ je spustené (a ukončené) do 60 minút od prvej autorizácie, poplatok sa nenavyšuje, účtuje sa stále ako jedna hodina nabíjania.
Pokiaľ bude v rámci 60 minút spustené (a ukončené) nabíjanie rovnakou kartou dvakrát po sebe, aj pokiaľ ide o dve rôzne vozidlá, poplatok zostáva jeden
To posledne si realne pri cestovani do zahranicia fakt nedokazem predstavit, to by bol novy level kolenovrtacstva.
- Likes 3
Komentár
-
Ak ma stojan DC displej tak nak tam je aktualna cena, pri autorizovani karty zakaznika trebarz cena pre neho ak ma nejaku zlavu. Preco je v tom nabijani taky chaos a preco nevie displej nabijacky informovat potencialneho zakaznika o tom ake karty akceptuje (ci uz autorizacne, alebo aj platobne) pripadne previest platbu cez dislej? Okrem rychlosti nabijania v kW kapacite dobitia kWh a case kolko to trva by tam mohla byt aj cena za nabijanie. Doplnit to vsetko o moznost platby ci uz bezkontaktnej, ze len priblizim kartu, alebo aj s moznostou el. klavesnice zadania PINu.
-
Taur ja to citam tak, ze ak mas teleport, mozes sa premiestnit do inej krajiny a stale ti bezi rovnakych 60minut. Takze mozes aj k inemu stojanu a ak stihas, zrejme aj k inej nabijacke. V pripade Ionity to ale nestihas, nie su narubane pri sebe kazdu chvilu.
-
Využiť to pre dve autá nie je až také kolenovŕtačstvo. Je celkom reálne, že idú dvaja známi alebo dve rodiny pokope a každý si nabije 29 minút na Ionity, čo stačí pre nové autá s výkonom 150kW a viac na 80% baterky a vybavené.
Dokonca by sa oplatilo dohodnúť ak ide niekto v rovnakom čase ako niekto druhý a spojiť sa na cestu tam.
-
Ano, teoreticky to mozne je. Ale asi nie kazdy sme typ cloveka, co pri dovolenke za XYZ radsej bude so stopkami pri nabijacke sledovat, aby mal presne 29minut a zostal cas na ukoncenie nabijania, kym druhy majitel by uz bol nachystany ako mechanik F1 s kolesom pri aute. Ak mas tuzbu to vyskusat, zober este niekoho s podobnym autom ako tvoje a daj echo ci sa podarilo
V mojom videu by to nevyriesilo tretie nabijanie vobec, kedze tam som bol dlho. A co potom?
-
Ja práve brať nikoho nemôžem, lebo každý sa so mnou bojí ísť, moje rýchlosti sú o 30 až 40 km/h vyššie ako sú limity a keby som išiel pomaly, tak zaspávam a je to zas pre mňa nebezpečné. 700 km a viac nie je cesta aby sa chodilo 50 v obci, 90 mimo a 130 po diaľnici - to by človek neprišiel v rozumnom čase nikam.
-
Miroslav Rojko takze v obci ides namiesto 50, 80kou minimalne a na dialnici to rubes rovno 170 ? Si macher....
Ak mas problem so zaspavanim pri cinnosti, navstiv lekara. Zacni vseobecnym a porozpravaj mu svoje navyky za volantom. Myslim, ze ho to zaujme.
Som asi slusny dokaz toho, ze podla predpisov sa da ist normalne, bez nervov za volantom a v klude prist nie len do destinacie, ale aj domov.
Info k roamingu boli zodpovedane, nejdem dalej meditovat nad scenarmi, ako su tu navrhnute. Taketo riesenia sa prezentuju inde.
-
"To posledne si realne pri cestovani do zahranicia fakt nedokazem predstavit, to by bol novy level kolenovrtacstva. ".
Kludne ti to prevediem ked pojdem ja na TMS a zena na TM3 na dovolenku s rodinou.
Ale mas pravdu, vela takych situacii nebude, ale budu pribudat.
-
A ked sa to zacne vyuzivat, zas to stopnu ako stopli denny roaming. Urcite pamatate ako to bolo - zrazu sa na ceskych forach zacal sirit info o vyhodnom zse a ich roamingu a vela ludi zo zahranicia tam uz objednavalo kartu. Za par mesiacov bol denny roaming zruseny.
-
@Jiri Grand Pa chces povedat, ze by ti na obe auta stacilo cca 29minut? Sko mas s vacsou bateriou, no zerie viac ako trojka, nevyslo by ti to rovnako na tie zastavky. Ak mas vyssie SOC, nejde tak rychlo nabijanie. Bavime sa podla mna len o cisto teoretickych situaciach. To by museli ist EV6 a Ioniq, byt tam v rovnaky cas, mat tak akurat zohriatu bateriu a cerpad tych 29minut aby sa to najviac oplatilo.
Zatial sa nehovori o zmene ci zruseni. Rovnako ZSE zatial drzi aj tuzemske ceny za DC.
-
Jirko ma v 3 priblizne rovnaku baterku ako v S ale S nabija pomalsie. Nie je problem predsa na 3 nabijat 25 minut a na S 35 minut. Praveze Tesly maju predhrev, takze tam je to bezpecnejsie z hladiska vykonu ako na korejcoch, nakolko sa eliminuje coldgate alebo aj rapidgate.
-
Milan ved ja len teoretizujem. V praxi sa to ale dá spraviť ako píše Miro.
Ale prdim na celé ZSE aj s ich roamingom.
Či ma cesta do Talianska vyjde 50 alebo 60€ na SCH je mi úplne jedno.
Lebo pri cene na dovolenke je to rozdiel 2-3 pív. Zas buďme realisti. Supercharger je taka 100% istota že ani o inom neuvažujem. Nota bene keď čítam na FB ako ľudom blbne aj Ionity.
Za nabíjanie mimo domu/chaty platím tak 5x do roka, inak väčšinou slnko stíha nabiť všetky naše EV s rezervou.
Keď som pred 6 rokmi pokryl celu strechu panelmi tak si kamosi a susedia ťukali na čelo.
Už neťukajú.
PS: Ešte som zabudol, ved ja mám na SCH nabíjanie pre TMS zadarmo. Aspoň vidíš ako malo to využívam.Naposledy upravené Jiri GrandPa; 15-07-2022, 09:51.
-
Jirko pri tvojom Sku so SuC free je tato debata bezpredmetna
Ja som tiez kade tade cital a pocuval, ako ionity nefunguje. Preto som bol zvedavy a chcel som to vyskusat. Ako vidis, moja skusenost je na 1* a spolahliva istota nabitia. Keby to auto bolo moje a cestoval by som takto 2x do roka, neriesil by som ziadne ine aplikacie a spekulacie. Tych par € za ten komfort stoji. Na druhu stranu polovica Teslakov isla/ide do chorvatska a aj skupina, co nema SuC free radsej stoji v rade na SuC ako sa nabit na konkurencnej a pomalsej, no volnej nabijacke vedla.
-
Fakt sa stojí v rade na SCH na ceste do Chorvatska?
Fuha. To nem dobre. Ja som išiel vlani v koncom augusta a problém nebol.
-
Tak mi sme v noci na Sch boli dvaja v Maďarsku a to tam bolo myslím 12 stojanov. Mám to vo videu.
-
milan84 - to pridaj. Minuly týždeň Nemecko 0.56€ pre Tesly. Pre iných isto cez 0.6€
Nabijal som za posledných 7 dni 5x v rôznych krajinách zap. Európy a nevidel som na SCH ani jednu ne-Teslu.Naposledy upravené Jiri GrandPa; 15-07-2022, 16:40.
-
Milan84 s ako sa dá dosiahnuť najnižšia cena na Ionity ?
-
Minuly tyzden som sa vratil z Jesola. Ziadne rady, ani non Tesly na SCH. Akurat ked som sa vracal v sobotu na obed, tak mi ukazovalo oba SCH vo Villachu obsadene. Ale ked som prisiel na miesto (pri McD), tak ano, bolo plno, ale stal som asi 20s, lebo sa akurat jedna 3jka odpajala. Aj sme tam obedovali, videl som na stojany z restiky oproti a za cely cas potom boli min. 2 stojany volne. Ceny 0,53e v A a 0,52 v IT.
milan84 ..uprimne ti poviem, radsej par minut pockam na SCH a viem, ze bez problemov nabijem, ako "saskovat" s kartou oproti a patrat, ci zrovna na tom stojane nabijem s kartou, co mam, alebo nie.
A este k tejto diskusii. Celkom som sa pobavil. To mi vazne idete povedat, ze by niekto az takto spekuloval s nabijanim, aby na dovolenke, na ktoru ide 1x za rok usetril 30-40e za nabijanie?Naposledy upravené Pepo096; 15-07-2022, 17:16.
-
Ľuboš Geleta neviem ci budes mat tu hyundai karticku. Tam su tiez urovne, podla toho kolko si majitel plati. Pri VW bolo Ionity vyhodne az pri rocnej viazanosti a znacnom mesacnom poplatku. Pri Hyundai to bude asi podobne. Ak ides Ioniqom zameral by som sa na hustotu a lokality s Ionity. Ak ti budu vychadzat tak, ze akurat vybijes baterku a dokazes do nej co najviac natlacit tak ZSE roaming budes mat pod 0,40€ za kWh. Ioniq nabija rychlo, takze aj keby si stal 30-35 minut a tlacil do 90, tak ta to nejako zasadne neobmedzi a zaroven kazdym dalsim kWh "zrazas" cenu nizsie.
-
To je pravda. Ludia ktori nevedia ozeliet 30-40e vobec ani nejdu v dnesnych casoch na dovolenku. Stupa vsetko len platy sa nepohli a dovolenky su prve co ludia skrtaju. Potom opravy/rekonstrukcie, kupa noveho auta/spotrebicov ...
Iste mnozstvo ludi si este uzije uz zaplateny pobyt odlozeny kvoli Covidu.
Aj s domacim cestovnym ruchom je to bieda toto leto na SK.
-
Ľuboš Geleta A zvysne minuty do 60 mozes predat nejakemu okoloidcemu kolenovrtacovi. To si este viac zrazis cenu za svoje kwh.
-
Pepo096 nemusis nikde saskovat, Pred cestou som si zistil alternativy k Ionity, nainstaloval dve app ako zalohu a isiel som. Ak si zvyknuty na full servis tesla SuC moze ta to v takomto pripade "dobehnut".
Ale ako ju Jiri napisal tie aktualne ceny, tak naozaj okrem free SuC a lokalit, kde to je proste najlepsie na nabitie mi unika nejaky zmysel ist vyhradne cez ich siet aj ako majitel tesly. Nehovoriaco tom, ze ....a tearz ma opravte, nemam prehlad, minimalne tie V2 su stale zdielany vykon nie? Kym na Ionity ma kazde maximum.
-
milan84 - je to jednoduché prečo ist cez siet SCH. Pease of mind.
Sadnem, zadám cieľ a idem. Človek je tvor lenivý.
-
Ionity je účtované na čas? Priznám sa že vôbec neviem - ich sieť som nikdy nevyužil a hlavne ma strašili Bjornove videá že už za zapojenie bolo 5€ a často to samé vypadavalo a nanovo účtovalo poplatok - toto už teda neplatí?
-
Ľuboš Geleta na cas iba v roamingu ZSE. preto treba nacerpat najviac za tych 60min, aby si sa dostal na super cisla za kWh. Mozno bolo niekedy 5€ za pripojenie, teraz to je asi uz vsade fixne podla pausalu a programu cena za kWh.
-
Jiri GrandPa to nikto nepochybuje, ale uz to vie aj konkurenciaa ak su ceny ako pises vo vacsine krajin na SuC, tak to nebude drahsie.
-
milan84 ...nema ma co dobehnut, mam pausal ZSE, aj pausal GreenWay a v IT som si nainstaloval aj apk BeCharge. A okrem toho prave na planovanie v Tesle sa da naozaj spolahnut. Vo svojich vypoctoch zohladnuje aj profil cesty a po poslednej aktualizacii aj vietor. Cize by sa mi nemalo stat to co ID, ze po druhom nabijani dostanem hlasku, ze nedojdem do ciela, hoci na zaciatku cesty ukazuje ooptimisticky dojazd 488km a len jedno nabijanie.
A toto je presne to, o com konkurencia moze este stale len snivat. Sadnes, zadas ciel, bez strachu ides a o nic sa nestaras. Ani zdielanie vykonu na stojanoch nerobilo problem, lebo sme isli s 20mes. dietatom a stali sme castejsie a vzdy dlhsie ako bolo potrebne.
A mne paradoxne UFC nabijacky pri mori nechybali, aspon v Jesole je plno AC stojanov, cize to beriem ako destination chargre. Pri vylete do Tropicaria sme jeden AC stlpik BeCharge na parkovisku hned vedla Tropicaria aj takto vyuzili a neskor este raz pri vylete do mesta.
A uplny extrem, pytal som sa na recepcii v kempe, ci by som niekde vedel nabit auto. Samozrejme ano, nemali s tym problem, mohol som sa nabit na parkovisku vedla recepcie zo zasuvkovej skrine. Bola tam vsak modra 3kolikova zasuvka 230V/16A a taku nemam. Aj ked som neskor v obchode nasiel redukciu na klasicku zasuvku za 9,90e, nevyuzil som to, lebo som to nepotreboval. Neskor som v kempe objavil typka na Y na CH znackach, co sa nabijal priamo z mobilneho domu cez predlzovacku. Takze aj takto sa da v IT nabijat
-
milan84 ...este par cisel na porovnanie. Ak som to spravne zachytil, spravil si 1241km s priemerkou 20,3kWh/100km, spotreboval 243kWh a zaplatil 125e. Cize 0,51e/kWh a 0,1007e/km.
Ja som nabijal 8x na SCH - 285kWh a 144,26e, 2x AC na BeCharge - 50,5kWh a 22,73e, 2x GreenWay roaming AC v Padove - 56,43kWh a 0e, 1x GreenWay DC v BA - 35,92kWh a 0e (spolu 92,35kW, ale kedze bol zaciatok mesiaca, islo to zo 100kWh, ktore su v cene pausalu, cize budem ratat 29,90e)
Spolu: model X 90D, r.v. 2017. Presiel som 1979km s priemerkou 22,6kWh/100km, spotreboval 427,85 kWh a zaplatil 196,89e. Cize 0,46e/kWh a 0,0994e/km.Naposledy upravené Pepo096; 17-07-2022, 06:33.
-
Pepo096 Jesolo je na tom pouzitelne, tam je kopa AC stlpikov. Bibione je ako v 19. storoci. Keby som siel az Jesolo, asi by som navolil inu kombinaciu nabijaciek, lebo z rakuskej Ionity pred hranicami by to nemuselo stacit az tam.
No k planovaniu....hej, tesla to vypocitava asi lepsie, ale primarne ta taha cez SuC nie? Viem, ze tam su tie "blesky", ktorymi si vies filtrovat ake nabijacky ti ma davat cestou? Ale ktore vsetky to pozna? Ma to rovnaky pocet/zoznam ako napr we charge? Pretoze keby som bol majitel VW a karticky, tak ma nejako nevzrusuje, ze cestou hore mi vyhlasi, ze treba este jedno nabijanie. Viem,ze ked budem klesat, zmeni sa to. A ak by nahodou nie, naplanuje mi to najlepsiu alternativu po ceste. Podstatne pre mna, ktory takuto trasu isiel prvykrat je, ze auto ma spolahlivo s rezervou dopravilo do ciela a splnilo casy nabijania, s ktorymi som pocital.
-
- Likes 1
Komentár
-
Zeby mal milan84 pozicanu TMY z Berlina ? 3,7s je papierovy udaj ale zas na druhu stranu, neskusal to na ceste s povolenou 90 km/h ? To by bolo porusenie predpisov
-
buggy pozri tieto linky:
https://www.instagram.com/elektromobil.tv/
https://www.youtube.com/c/Elektromobil/community
https://www.linkedin.com/feed/update...6610426232832/
Na fb som to mal v pribehu vcera
-
Moj navod na mozne ekonomicke a ekologicke fungovanie znacnej casti SK domacnosti.Video o mojom fungovaní v tandeme nová fotovoltika a ojazdený elektromobil. Popri ekologickom drevodome, stavbe bez plynovej prípojky je to ďalší významný kr...
- Likes 6
Komentár
-
Dobrý a hlavne užitočný príspevok. Takejto evanjelizácie treba čo najviac.
Sám sa na niečo podobné chystám, len mám nevýhodu v tom, že som kolaudoval ešte v roku 2005 a vykurujem plynom, navyše mám všade klasické radiátory, ktoré sú vraj na prechod na vykurovanie tepelným čerpadlom menej vhodné ako podlahovka (kvôli pracovnej teplote). A nenechal som si voľnú chráničku medzi rozvádzačom a strechou, vtedy nebol k tomu dôvod. Takže to bude vyžadovať trochu viac plánovania a práce. Ale PV chcem mať, aj keby bola návratnosť veľmi dlhá. Do ekonomických výpočtov terba zakomponovať aj dobrý pocit, že nespolufinancujem vojnu na Ukrajine viac ako je nutné.
-
Jasne ze nie, tie bomby na Ukrajinu a neododrziavanie dohodnutych zmluv dodavok plynu robia iluminati.
-
Toto je web Teslaclubu, geopolitické debaty si nechávam na večer do krčmy. O PV som uvažoval ešte keď bola cena elektriny na burze 50€/MWh. Súčasné ceny zmenia pár riadkov v Exceli, ale nie podstatu. Trvám na tom, že ak sa dá nejaké fosílne palivo ušetriť, treba tak spraviť. Nakoniec, aj tie fosílne palivá existujú vďaka slnečnej energii, len vznikali nejaké milióny rokov, a tak nie je veľmi rozumné ich minúť za jedno či dve storočia.
-
No, svet je maly a prepojeny. Nase € su len dalsie polienko do ohna bilionov "vytlacenych" $ za poslednych par rokov. V globalnej polievke sa to vsetko pekne premiesalo a kazda ingrediencia zvacsi objem polievky a teda pocet naberaciek, co sa (v priemere) kazdemu ujde. No a vela zjes.(stimuly)....vela vyka.(zaplatis=inflacia)......a logicky dalsi krok, rastie kopa hov....v ktorej zijeme (dlhy za polievku).
-
Samozrejme Dus - co sa tyka tych fosilii, je to podobne, ako ludia a polnohospodari sypu tony dusika a pritom uz len v metri nad zemou je ho skoro 0.8kg na meter stvorcovy. O FVE - Ja som mal tak nizku spotrebu, ze bez EV a VB by sa o nejakej rozumnej navratnosti FV systemu nedalo hovorit. Nastastie minuly rok bolo viacero pozitivnych udalosti, tak konecne som siel do toho aj ja
-
dango s tvojim politicko-svetovym nazorom tu vacsina nesuhlasime, uz si si to mohol vsimnut. Prosim spat k teme. Ja som do FVE investoval hlavne z presvedcenia a ako mojim malym prispevkom k lepsej buducnosti zivotneho prostredia. Uz planujem rozsirenie a robim to tym duplom rychlejsie prave z dovodu, co sa na pravo od nasich hranic deje. Nedavam si vlajocku do profilu na fb, ale spravim realny krok aby som nepodporoval tento druh rezimov, diktatorov a likvidacie zivotneho prostredia.
-
dango dako som nepochopil tvoj hodnotny komentar o inflacii, ktoru tu vobec nikto nespomenul. Pises do spravnej temy? Alebo sa len potrebujes vyventilovat a otocit temu niekoho ineho svojim smerom, ktory nikoho nezaujima? 🤨 tema tu je FVE, jej vyhody, osobne motivacie, riesenia… o inflacii tu nepadlo ani slovo. Ci bezne budeme od teraz odpovedat na vsetky prispevky odpovedami mimo temy? Neviem aky mas osobny problem, mozno je to vazne, mozno recesia, je to tvoja vec, nesudim. Ale opakovane tu pri najmensom naznaku politiky zacnes stahovat diskusiu mimo temy, smerom ktory nema nikto zaujem nasledovat. Mozno skus byt trosku menej citlivy a brat veci s nadhladom, a neskakat po kazdej lacnej navnade. Mas na to uz urcite vek aj rozum. Udrzime tym diskusiu pri povodnej teme.
-
Okrem bezneho testu so zameranim sa na travel assist (ktory funguje lepsie ako autopilot v Tesle) prinasam aj dva zborene myty: slabe bubnove brzdy a nizky vykon pri vybitej baterii.BONUS časti videa:24:40 meranie brzdnej dráhy auta s bubnovými brzdami vzadu28:20 meranie akcelerácie s plnou/čiastočne vybitou/vybitou batériouMyslíte si, ž...
- Likes 4
Komentár
-
Spalovacia automobilka, aj turbodieru nasimulovali.
-
Miroslav Rojko ale tá sa im na rozdiel od ostatných funkcií vydarila na jednotku.
Komentár