Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Elektromobil - youtube

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • milan84
    Senior Member
    • Jun 2015
    • 853
    •   

    #61
    Mame tu dalsie video. Leaf konecne na Slovensko prisiel v modelovom roku 2021 po mesiacoch meskania. V com ide do boja proti novinkam, na ktore technicky nestiha? Kuknite, zistite a dajte vediet pod videom vas nazor
     

    Komentár


    • ICE666SVK
      ICE666SVK komentoval
      Upraviť komentár
      Len aby nedopadol ako NOKIA.

    • mozeg
      mozeg komentoval
      Upraviť komentár
      ICE666SVK davam "like"

      ...aby nedopadol.... "UZ DOPADOL"

    • milan84
      milan84 komentoval
      Upraviť komentár
      mozeg ale stale lepsie ako kupit dieslak na motanie sa po meste a okoli Naozaj nie kazdy chce crosover, suv. Keby to malo normalnu techniku, tak je Leaf bomba aj v dnesnej dobe.
  • milan84
    Senior Member
    • Jun 2015
    • 853
    •   

    #62
    čerešňa na torte VW: GTX.
    Prvý test na Slovensku je online:
     

    Komentár


    • Wilo
      Wilo komentoval
      Upraviť komentár
      Skvely test, a chvalim za svetla. Konecne sa niekto venuje aj nocnej jazde, nakolko svetla vzdy boli a budu najdolezitejsim bezpecnostnym prvkom a vacsina testov to odignoruje. Celkovo dobry matros ako vzdy 👍

      V ramci navstevy papeza a krestanskeho smerovania krajiny si zabudol test troch auto-sedaciek pre miestnych klavesnicovych bojovnikov za malopocetne rodiny, mal by si viac interakcii 😉

    • milan84
      milan84 komentoval
      Upraviť komentár
      Wilo ano, nepochybujem, ze by sa ozvala opat skupina mensich rodin s ich pripomienkami, aka je to nepodstatna informacia
      Toto je vo vnutri identicke ako RWD verzia, tam som sa venoval vnutornemu priestoru viac. Aj preto som vnutorny priestor a kufor vobec neriesil. Tento test mal byt skor ako nadstavba-ukazanie rozdielov voci zadokolke. Keby bola zima a sneh, tak by sa na radu dostalo aj viac info k fungovaniu 4x4.
      Autozurnal bude mat auto onedlho, Miso urcite spravi krizenie naprav alebo inu disciplinu, takze aj tam este budu dalsie info
      Naposledy upravené milan84; 15-09-2021, 08:32.

    • SKolja
      SKolja komentoval
      Upraviť komentár
      milan84 dobry test ako vzdy, chvalim vybrate temy.
      U mna je najdolezitejsia vybava naozaj dobre svetla a potom bezpecnostny asistenti ako nudzove brzdenie, sledovanie mrtvych uhlov a priestoru za vozidlom pri vyparkovani a urziavanie v jazdnom pruhu. Potom nasleduju komfortne veci ako adaptivny tempomat, viaczonova klima, predohrev/chladenie interieru.
      Dobre ze si nakopol aj temu frunk, toto by sa malo pripominat vyrobcom pri kazdej recenzii. Nehovorim ze v tomoto specifickom pripade je to az take velke minus ale u vsetkych zadokoliek by to mala byt povinnost mat uzatvaratelny frunk a plynove vzpery vpredu. Hlavne ked su to auta typu SUV/Crossover, kde zvysena uzitkovost rovno vyplyva z nazvu kategorie.
  • SKolja
    Member
    • Dec 2018
    • 244
    •      

    #63
    Mam namet na dalsiu recenziu: nabijacie kable a walboxy. Mozno by sa oplatilo urobit nieco na tuto temu s vysvetlenim zakladnych pravidiel pre ludi ktori rozmyslaju nad elektromobilom a chcu ho nabijat doma. Predpokladam ze tu na fore sa najde dostatok clenov ktory mozu poskytnut informacie a referencie.

    Komentár


    • milan84
      milan84 komentoval
      Upraviť komentár
      vdaka za tip. Nie si prvy, kto by chcel nieco tymto smerom. Pouvazujem, nieco priebezne pripravim.

    • Catchcash
      Catchcash komentoval
      Upraviť komentár
      Pridavam sa. Tato tema je zaujimava pre vela ludi a nikde som nenasiel nejake normalne porovnanie - na mojelektromobil bolo nedavno nieco ale prislo mi to take nedotiahnute.

    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      Doporucil by som urobit video nielen o nabijacich kabloch ale komplexne o AC nabijani
      1. spomenut zakladne druhy a vykony nabijaciek v autach
      2. vysvetlit rozdiel medzi jednotlivymi EVSE zariadeniami t.j. medzi wallboxom, Typ2 stlpikom, AC castou DC nabijacky a nabijacim kablom (nespravne nazyvanom "nabijackou")

      3. porovnanie 1f, 2f a trojfazoveho nabijania, okrem ineho spomenut, ze trojfazova nabijacka v aute su vlastne 3 jednofazove nabijacky (medzifazove napetie sa nevyuziva)

      4. na co sluzi typ2/typ2 kabel a kedy sa pouziva.

      5. okrajovo spomenut redukcie a predlzovacky s tym, ze nie su legalne, no casto su nevyhnutne.
      Typ1 kvoli jednoduchosti mozno uz ani nespominat.

    • SKolja
      SKolja komentoval
      Upraviť komentár
      jux presne takto som to myslel. Pomerne casto sa ma ludia pytaju: "ako to auto nabijas?"
      Odpoved je presne kombinaciou faktov ktore si napisal, vsetko zacina velkostou baterie v aute a moznostami palubnej nabijacky.
      Temu som nikde nevidel nejako komplexnejsie spracovanu, taky video navod by mal podla mna dost velku sledovanost.
      Druha vec je potom legislativne podmienky pouzivania a montaze nabijacich zariadeni. Priznam sa ze napriek tomu ze som vystudovany elektrotechnik a par rokov dozadu som mal stale aktivne osvedcenie § 22, dost veci som si musel nastudovat. Nastastie mame vo firme reviznych technikov ktori mi vsetko vysvetlili.

    • Taur
      Taur komentoval
      Upraviť komentár
      A bodlo by aj velmi lajcky (necitat lajdacky ) pre neektrikarov.

    • Martin7462
      Martin7462 komentoval
      Upraviť komentár
      Dobrý nápad tiež by ma to zaujímalo. Kupil som si auto a chcem akurát realizovat domácu nabíjačku neviem sa rozhodnut ci kupit Wallbox alebo si ju spravit podomácku.

    • dango
      dango komentoval
      Upraviť komentár
      ja som sa po viacerych uvahach rozhodol pre prenosny wallbox 11kw od inchanetu

    • Catchcash
      Catchcash komentoval
      Upraviť komentár
      milan84 nieco ohladne tohoto v dohladnej dobe nechystas? Pripadne kto ma skusenosti dajte vediet a napisem spravu - rad by som podebatoval o moznostiach aby som vybral pre moje potreby to najlepsie. Dakujem

    • milan84
      milan84 komentoval
      Upraviť komentár
      chystam,chystam. Malo by to byt nieco vseobencjesie ako moznosti AC nabijania v roznych podmienkach. Ale stale mam nejake testovacie auta, takze tieto freestyle temy sa trochu posuvaju

    • Catchcash
      Catchcash komentoval
      Upraviť komentár
      Tak mne to az tak neponahla hadam dovtedy stihas Dik
  • milan84
    Senior Member
    • Jun 2015
    • 853
    •   

    #64
    vdaka za podnety a plodne namety vidim, ze tato tema je zaujimava viac, ako som predpokladal. NIeco urcite spracujem, pripravim. Neslubujem, ze hned, ale pocas jesene. Je to aj dost odborne, tak si skusim prizvat na pomoc nejakeho cloveka z fachu, ktory riesi zapajania a je elektrikar.

    Komentár

    • milan84
      Senior Member
      • Jun 2015
      • 853
      •   

      #65
      Dalšie video z rodu búrania mýtov a hoaxov. Tentokrát poriadny Tesla-trip po severnej Európe. Dá sa to? Za koľko? Ako obmedzujúce to je? VŠETKO sa dozviete vo videu.
       

      Komentár

      • milan84
        Senior Member
        • Jun 2015
        • 853
        •   

        #66
        Po tyzdni dalsie nove auto, prva jazda, zakladne rozdiely voci ID.4. Auto som mal par hodin, bola by skoda sa nepodelit s info.
         

        Komentár


        • Wilo
          Wilo komentoval
          Upraviť komentár
          Cele zle toto auto, pokial zaujemca nedostane 20-30% zlavu tak su to vyhodene peniaze. Kedysi dostal zakaznik za tu premiovu cenu aspon par vychytavok/lepsich technologii ako pri VW, krajsi a kvalitnejsi interier a lepsi vykon. Tu nie je nic… copy-paste materskeho modelu s naplacanym make-upom, ktory sa tvari premiovo, ale nic premiove neponuka, okrem pomyselneho loga 🤷‍♂️ Keby stretnem ludi, ktori to navrhovali a nasledne odklepli tak by som sa ich opytal len jednu vec: “Preco?”

        • tommik
          tommik komentoval
          Upraviť komentár
          Wilo Neboj nič. Kto kupuje fauvé grup už bude zvyknutý, že kupuje len derivát škodovky. Zvyšok sveta sa pýta to tvoje "Prečo?"
          Čiže ak dobré rátam, tak do kompletky nám chýba už len Seat, resp. v tomto prípade asi skôr Cupra, ktorá príde s elektrickou "novinkou".
          ...a tí ľudia to kupujú ako teplé rožky...

        • Wilo
          Wilo komentoval
          Upraviť komentár
          To, ze je to koncept zdielanej platformy mne osobne nevadi. A ani nesuhlasim s tym, ze kupujuci “fau vé” je zvyknuty, to je mytus. Doteraz to bolo pri spalovakoch pekne oddelene a realne si videl rozdiely, preco Audi stoji tolko kolko stoji oproti VW alebo Skode. Mal si silnejsie motory, lepsie sedacky, lepsiu kozu, lepsi material, lepsie audio, lepsie svetla. Tych veci tam bolo vela, a mozno nie vsetko bolo na prvy pohlad viditelne, ale bolo to tam. Staci si pozriet uz len taku hovadinu ako je mnozstvo tlmiaceho materialu pri Golfe vs A3, alebo Polo vs A1. Len ignorant co nechce vidiet to nevidel. Ano vtipy sa robia lahko, ale na detaily sa nepozrie uz nikto

          Pri tychto elektrickach to je vsak uplne ine, tu ziadny rozdiel nie je ale cena podstatne vyssia 😂🙈

        • SKolja
          SKolja komentoval
          Upraviť komentár
          Súhlasím aj s Wilo aj tommik, auto je zamerané na špecifickú klientelu ktorá potrebuje auto so 4 krúžkami v znaku. Pre všetkých ostatných sú to vyhodené peniaze. Kolega z autozurnalu pri teste spomenul mnoho krát slovo "prémiová" značka. A to je celá marketingová hodnota tohto auta. Pre mňa jedine "prémiové" auta vo VW group robí Porsche. Audi je vo väčšine prípadov "lep na muchy". Pozor, nehovorím ze je to zle auto. Je to len ďalší kópia toho istého dobrého ID. 4
      • Catchcash
        Member
        • Dec 2019
        • 170
        •   

        #67
        Pôvodne zverejnené od Wilo Pozrieť príspevky
        Mal si silnejsie motory, lepsie sedacky, lepsiu kozu, lepsi material, lepsie audio, lepsie svetla.
        okrem toho este lepsie napravy, uplne iny koncept ulozenia motora a tym aj lepsie rozlozenie hmotnosti, zadny nahon (aj ked nova A4 ma tusim tiez predny...). A v neposlednom rade dlhsi zoznam priplatkovej vybavy

        Komentár


        • Wilo
          Wilo komentoval
          Upraviť komentár
          Audi zial nikdy nemalo RWD, vzdy to bolo fulltime Quattro cez Torsen v tych vyssich modeloch, alebo pripajatelne Quattro s Haldexom pri A3/A4/A6Ultra alebo FWD 😉

        • Catchcash
          Catchcash komentoval
          Upraviť komentár
          Wilo fakt? Toto som si nikdy nevsimol ani tie 6+valce nemali zadny nahon dakych 10 rokov dozadu? Ale je kludne mozne ze je to tak ako hovoris nemam to tak napozerane az

        • Wilo
          Wilo komentoval
          Upraviť komentár
          Nemali aj ulozenie motora bolo dost nestastne, pred prednou napravou. Preto to do zakrut islo ako autobus. Az od cca 2007-2010 zacali postupne posuvat motor dozadu, az sa dostal na/za napravu. To je akurat to obdobie, medzi 1998 az 2005, kde vznikla vacsina vtipov o Audi ako o prezlecenom VW. Ale potom sa to zacalo rychlo menit. Sa zobudili

        • Taur
          Taur komentoval
          Upraviť komentár
          Catchcash Si to pleties s MB a BMW co boli typicky zado neskor pridavali aj 4 matic/drive a mozno este Oplom (Omega napr.), ale Audi boli vzdy predo alebo quattro, neviem o ziadnej zadokolke. Teda za mojho zivota, historiu Audi/veterany som neskumal.
          Naposledy upravené Taur; 01-10-2021, 10:02.

        • Catchcash
          Catchcash komentoval
          Upraviť komentár
          Taur hej ja tiez nie tak som to mal zaskatulkovane ze vsetky tieto nemecke premie to robia rovnako aby boli konkurencieschopne ale vidim ako som sa mylil

        • Taur
          Taur komentoval
          Upraviť komentár
          Catchcash Preto som jazdil Audi, ale MB a BMW nikdy, vpredu motor a nahon v lahkom zadku ozaj nemusim. Stacilo mi ked som v tom Opli Omega musel vozit v zime vrecia piesku v kufri aby sa dalo jazdit, Smial som sa ked som s trapnymi neznackami predokolkami (napr. Daewoo) suverene predbiehal premiove MB/BMW tancujuce na sneh. Prvada uz niesu teraz zimy co byvali, aj sa mozno posunuli vdaka elektronik,e tak mozno to uz nieje taky problem dnes, ale ine premiovku bez 4x4 by som uz nechcel.

        • Catchcash
          Catchcash komentoval
          Upraviť komentár
          vidis a co z toho vyplyva? Ziadna premia ziadny problem
      • milan84
        Senior Member
        • Jun 2015
        • 853
        •   

        #68
        Ak mate niekto predplatne, mozno si radi precitate:
        https://fontech.startitup.sk/rozhovo...lho-zaostavat/

        Nestastie toho portalu je, ze ani ako autor sa nedostanem bez platenia k celemu clanku

        Komentár

        • milan84
          Senior Member
          • Jun 2015
          • 853
          •   

          #69
          Druhá časť zo zákulisia. Pozreli sme sa do vnútra nabijacky a pokecali o technickych zalezitostiach. Odporucam pozriet cele, su tam aj otazky vas-divakov.
           

          Komentár


          • Taur
            Taur komentoval
            Upraviť komentár
            Fajn praca, este do zbierky takto vyspovedat ZSE a ejoin.

          • milan84
            milan84 komentoval
            Upraviť komentár
            Zial, odkedy zo ZSE odisla osoba zodpovedna za e-mobilitu, tak je komunikacia tazsia a pocuvam len sluby.
            Ejoin najprv musi mat pouzitelnu siet (rozumej, ze musi fungovat), aby sa bolo o com zhovarat

          • Taur
            Taur komentoval
            Upraviť komentár
            milan84 Preco? Ved da sa rozpravat aj o tom preco im to nefunguje, co preto robia aby fungovalo, kedy bude fungovat, kam smeruju, preco nemaju AC na DC nabkach, preco nemaju nonstop callcentrum ...

          • milan84
            milan84 komentoval
            Upraviť komentár
            Taur pisem ti spravu. nie vsetko sa da riesit "na skle"
        • milan84
          Senior Member
          • Jun 2015
          • 853
          •   

          #70
          Najpodrobnejší test Tesly Y s info, ktore inde nenajdete
           

          Komentár


          • Wilo
            Wilo komentoval
            Upraviť komentár
            Tak taky komplexny a podrobny test sa veru len tak niekde nenajde. Skvela praca 👍

          • SKolja
            SKolja komentoval
            Upraviť komentár
            milan84 Velmi dobre video, pomaly nie je co kritizovat :-). Jediny moj negativny postreh je hluk v aute pri dazdi, ale to ide na vrub sklenej streche a nie tvorcovi videa. Informacii je pozehnane, mozno by pri takto dlhych videa pomohlo pridat kapitoly, nie kazdy dokaze vsetko skonzumovat naraz, pripadne nema zaujem pozerat vsetko od zaciatku.

          • milan84
            milan84 komentoval
            Upraviť komentár
            SKolja toto bol extremne dlhy test. Rozmyslal som nad oddelenim,ale niektore temy sa prelinali a dotkol som sa ich vo viacero castiach videa. Tym padom sa mohlo stat, ze bude "vytrhnute z kontextu". AJ preto somto nechal takto. Ved ludia si to kludne mozu pozriet na viackrat, nie nonstop
            Ten hluk od strechy som nepostrehol, praveze mne prijde "kvapkanie" na sklo tichsie ako na plech. AJ take mensie krupy, ktore z plechu spravia golfove ihrisko, by sklo malo vydrzat bez ujmy.

          • Maco7
            Maco7 komentoval
            Upraviť komentár
            milan84 Velmi dobry podrobny test , myslim ze som nenasiel lepsi - podrobnejsi. Kazdopadne krasne auticko , Y vsak ako ma vyhody , tak ma aj nevyhody ako kazde EV auto a zakaznik sa rozhodne , aj vdaka takymto podrobnym informaciam - testom , ake auto je prenho to TOP , ci mu dobre posluzi na to co potrebuje.. Dakujeme za super recenziu a tesime sa na podobnu podrobnu na IQ5

          • Wilo
            Wilo komentoval
            Upraviť komentár
            Podla mna kapitoly ani netreba, ved YouTube ma funkciu, ze si pamata kde skoncilo prehravanie videa. A ked sa po preruseni na druhy den k videu vratis, zacne prehravat tam kde si skoncil 🤷‍♂️ Pri kapitolach by som beztak zabudol, na ktorej som skoncil, takto si to pamata za teba 🙈
        • milan84
          Senior Member
          • Jun 2015
          • 853
          •   

          #71
          Ďalšie video zo série rozhovorov o cestovaní s elektromobilom. Ostatne som vyspovedal majiteľa TM3, kde cestovanie po EU bolo s prstom v nose. Ale ako sa pri cestovaní na čas chová technologicky staršia Kia eNiro ?
           

          Komentár


          • tommik
            tommik komentoval
            Upraviť komentár
            Spotreba 18,4 mi príde ako absolútne reálna v kombinovanom cykle. Taká porcia km v tak krátkom čase je slušný výkon. Mňa to osobne prestáva baviť po 1000km/deň
            Najväčší úsmev na tvári vyvoláva keď niekto po najazdení takýchto km s o triedu väčším SUV už hovorí o dlhodobom priemere pohybujúcim sa okolo 15 kWh/100km. Tu sa dá ľahko predstaviť, koľko času trávi dotyčný na diaľniciach...
            Inak palec hore za povedanie nahlas, že tie najnovšie veľké elektrické SUV sú určené predovšetkým na diaľkové presuny lebo mám pocit, že kopec majiteľov 2+tonových EV SUV ich používa na prdkanie si po okreskách a meste pár sto km mesačne.

          • Catchcash
            Catchcash komentoval
            Upraviť komentár
            tommik a ked potrebujes velke auto do mesta na rozvazanie vela deti aj s nejakym sportovym nacinim a pod? Nehovorim ze na to je SUV idealne ale velke auto na to potrebujes. Zatial neviem o EV MPV (tych uz ubuda celkovo).

          • nick81
            nick81 komentoval
            Upraviť komentár
            tommik 18,4 bolo inak veľa. Iné trasy boli okolo 15,5-16 (zima 1600 okolo SR, estonsko, atd). Len celé Fínsko 100ka, od vstupu do Švédska bola 120tka, od Nemecka 137. Stále sa išlo na max. speed. A obce skoro žiadne. Preto je to vyššie. Veľké TMY má inak spotrebu cca ako Niro. Uvidíme čo EV6 RWD napr. bude.

          • ICE666SVK
            ICE666SVK komentoval
            Upraviť komentár
            nick81 Skoda, ze ten vylet si uz cely nerobil na KIAcharge kartu. Ale zase budes moct tieto vylety v buducnosti porovnat z dalsimi, kde uz trebarz pouzijes jednu kartu KIAcharge a bude sa dat porovnavat, ceny, konfort ci mozno problemy pri trebarz neakceptacii karty. A budes moct povedat OK ide to aj z jednou kartou brazdit Europu, alebo nie treba mat nejaku zalohu.

          • nick81
            nick81 komentoval
            Upraviť komentár
            ICE666SVK KiaCharge slovenske zastupenie prinieslo v posledny den vyletu. Ale mam plan = chcem vediet ake to bude v zime (marec/april) ak nebudu lock downy, tak chcem ist po ionity a checknut coldgate trapenie :-) Kia Charge mimo ionity je hore nenormalne draha 52e/hod. Urcite by som ju nepouzil .. To sa da lahko vypocitat kolko by to stalo ...
            Cakal som normalne ceny, nie ze AT Smatrics za 45e/hod. Ked na GW max som tam bol UFC za 0.29. To uz je uplne mimo uletene aj za ZSE roamingom 25e/hod. Ako napr v AT ma KiaCh aj takéto mimo aj normalne do 0.5e/kWh. Len nebaví ma preberať a hľadať si lacnejšie. Komfort musí byť.

            Kludne inak Teslaci/Neteslaci, ak chcete ist niekam mimo Ionity/SCH poradim vam. Len ja mam tych pravidiel tolko aj celkovo tych kombinacii moznosti je tak vela, ze by vo videu tomu nikto nerozumel. Vzdy sa to da namiesat na mieru a na istotu s par vecami a ide sa jednoducho a lacno.
            Naposledy upravené nick81; 05-11-2021, 13:39.
        • milan84
          Senior Member
          • Jun 2015
          • 853
          •   

          #72
          Prinasam relevantny test Renaultu ZOE. Bez servitky. Vdaka velmi zlej konfiguracii novinarskeho auta zaznela riadna porcia kritiky....
           

          Komentár


          • Taur
            Taur komentoval
            Upraviť komentár
            1. original <> laktova vyklapacia s odkladacim priestorom opierka mozna ako doplatkova vybava je, dokonca v troch prevedeniach (seda, cierna a koza) za 150e
            2. 230V kabel je vec nazoru, ja som rad ze mi zbytocne nepredrazil cenu, lebo ako panelakar nemam ho kde pouzit, no som rad ze som dostal type2 22kw 6,5m kabel pre AC stlpiky, ten zas ine niektore znacky nedavaju.
            3. Asi ceny sli hore, lebo mna vyslo auto pod 30 tis R135 Intense aj s DC, aj s winter packetom, aj metalizou. Ako bonus od delaera som este dostal laktovku, shark, koberceky a zimne pneu.
            4. Porovnaval som s 208/Corsou pri vybere a vvzhladom na malo 100kw nabiek nna vychodnej polke SK volil som radsej AC22kw a DC 50kw, nez AC11kw a DC100kw, ktore realne tie Stellantis auta nikdy nedosiahnu, a aj tych 80kw len na par % v optimalnych podmienkach, kdezto Zoe tych 46kw nabija v znacnom rozsahu a z 0-100% celkovy priemer nabijania cca 38kw. Plus myslim, ze nabijanie 0,9C je setrnejsie pre bateriu ako 2C.
            No a za rovnake prachy mat o 7kwh vacsiu bateriu a tym aj dojazd je tiez vyhoda.
            Tiez u 208 ma odradila trapna zaruka 4r/60tis km (to najazdim za 1,5r), u <> 5r/100 s moznostou na 150tis km.
            Proste za tych istych 30tis mi Zoe vyslo parametrovo a uzitkovo lepsie.
            5. V nastaveniach si mozes prepnut 3 graficke styli displeja, no uznavam ze v tej pravej casti ta grafika toku, alebo ten list su zbytocne, radsej by som z moznosti praveho nieco zobrazil vlavo.
            6. Vess, ak podrzis tlacikto pre vypnutie, tak si mozes menit zvuky/melodiu plasica chodcov, tusim je ich tam 5, tak snad by si nasiel vyhovujuci.
            7. Nespomenul si cenu garacnej prehliadky bezna 60e a ta velka s vymenou kvapaliny 90e, (mozno 120e niesom si isty, ci to bolo 120tis km?).
            8. Nespomenul si indukcne nabijanie mobilu vo vybave, to je ta plocha/podlozka medzi sedadlami.

            Co mi vadi je nutnost po kazdom starte aktivovat tempomat, zapinat kurenie na nabke cez apku pri zamknutom aute, iba jedno denne pocitadlo km, ktore navyse sa da lahko omylom zresetovat ked pritlacis/podrzis dlanou tlacidlo OK na volante, chcelo by to nejake potvrdenie/dvojkrok. chybajuci frunk na kabel.

            Super je nabijaci port vpredu v strede, nemusim auto komplikovane nastavovat k nabkam a kable dociahnu zprava-zlava. Tiez AC22kw ked je DC pokazene, alebo obsadene. Aj ta automaticka brzda, rychlo si clovek zvykne, zapne sa aj ked otvorim dvere (trebars ked idem otvorit branu nemusim sa starat). Tiez je fajn ze mozu byt 2 mobili naraz aktivne pre handsfree, nie vsetky auta to maju.
            Naposledy upravené Taur; 19-11-2021, 23:06.

          • milan84
            milan84 komentoval
            Upraviť komentár
            okej, laktovka nie je v konfiguratore. Si uz druhy, kto mi napisal, ze sa to da dokupit ako doplnkova vybava. Nechapem, preco to potom nemoze byt v normalnom cenniku auta s vybavou (alebo som len nevidiaci? )
            Garancky som spomenul 1:1 ake info som dostal. Aj to islo az z ciech a chvilu to trvalo dopatrat sa k odpovedi.
            Si prvy, kto nechce mat kabel pre nabijanie auta uplne vsade a uprednostni wallboxovy. Chapem tvoju situaciiu, ale ber to tak, ze ty mas aspon to DC. Takze nie si automaticky pri kazdom nabijani 3h v okoli auta.
            Bavime sa o cennikoch na webe, viem, ze sa daju zohnat tie auta aj lacnejsie. Kym nebola zvalstna doba "čipová" tak boli bezne plne vybavene skladove a showroomove za 25-27000. To mohla byt fajn kupa. Toto za 38ooo je nezmysel a podla zastupenia Renaultu o niekolko tisic tie auta zlacneli. Len neviem kde, lebo konfigurator dava stale take sialene sumy.

            Posledna vec-Stellantisu krivdis. 100kW dosiahnu bezne, ked maju zahriatu bateriu (tak ako vsetky ostatne EV). Tato hodnota je tam iba chvilu, ale rovnako to maju aj tesly a ine auta-proste maximum. V zime budem mat Mokku-e, tak si to vyskusam opat.

          • Taur
            Taur komentoval
            Upraviť komentár
            Laktovku, shark, koberceky a ine hladaj uplne na konci cennika.

            Co sa tyka kablov, tak by nemuseli davat ziadne, resp. nech si kazdy zvoli aky chce a druhy ako doplnkova vybava. Sorry, ale neverim ze niekto bude s tym 230V nabijat 27h Zoe. Mozno pri malobaterkacoch s 1f to malo vyznam. Ale ked mas 3f OBC a 52kwh bat, tak si asi aj doma predsalen spravis wallbox typujem, aby si aspon cez noc auto nabil. Osobne som kabel 230v za 2r nikdy nepouzil/nepotreboval. Ale samozrejme je to kazdeho vec.

            No neviem, ale co som cital a rozpraval sa so stellantisakmi, tak nikto tych 100kw v praxi nevideli, ale mozno nemali tie idealne podmienky, alebo nevymakli tu chvilu ked to tolko davalo. To je fuk, aj tak ide o priemerny vykon nabijanie nie highlite a tam sa mi ten rozdiel nezdal zeby prevazil vacsiu bat/dojazd a AC22kw Zoe. Ale nechcem Stellantisu krivdit, ak dosahuju z 0-100% priemerny vyjkon aspon 75kw, tak sa ospravedlnujem a beriem spat.

          • jux
            jux komentoval
            Upraviť komentár
            milan84 podla videa mas doma len 1f 10A nabijaci kabel s TYP1, ked budes nabuduce testovat BEV s TYP2, a budes ho chciet v noci doma nabijat, mozem ti pozicat hoci aj na tyzdenn redukciu z TYP1 na TYP2.
        • milan84
          Senior Member
          • Jun 2015
          • 853
          •   

          #73
          Taur ano Stellantis ma tych 100kw niekde v okne 10-18 percent. Nasledne nieco pod 100 atd. Uz som to riesil v teste corsy, vivara-75kWh ma tu krivku lepsiu-pada to pomalsie a uvidim teraz tu mokku, kolko jej bude treba na zohriatie baterie.
          Ten 10A kabel nie je urceny nato, aby si zakazdym auto nabijal 27h. Ved cez den pojazdis co potrebujes, minies 100-200km. Pridies o siestej, zapojis a do rana nabijas. Takmer vsekto alebo aj viac mas naspat dobite. Ja som velky priaznivec tychto podcenovanych kablov, pretoze su zaklad celej elektromobility. Neohrozuju siet, daju sa pouzit kdekolvek,pomozu aj nudzovo aj pri normalnom jazdeni.
          jux vdaka za ponuku. Chcem vsak simulovat realne auto tak, ako ho dostanes, cize ked Renault neda, konstatujem stav, ze nedal-v aktualnej situacii nepouzitelne.
          Sranda je, ze v tom ZOE este v kufri obal z toho priplatkoveho kablu bol takze z nejakeho ineho auta to tam asi hodili, poziciavali si, ale mne uz dali auto bez neho.

          Komentár


          • jux
            jux komentoval
            Upraviť komentár
            Ludia, co nemozu nabijat doma samozrejme jednofazove nabijacie kable podcenuju, lebo pre nich su skutocne takme nepouzitelne. Je prirodzene, ze kto moze nabijat doma ma zase opacny nazor. Nase dva I-MiEV-y nabijame len doma 10A alebo 13A. Dostali sme k nim jeden 10A nabijaci kabel a druhy 16A, no I-Miev si z neho berie len 13A - ma len 13A nabijacku v aute. Maju aj DC nabijanie, no len som ho na oboch po kupe otestoval a nikdy realne nepouzival.

          • Miroslav Rojko
            Miroslav Rojko komentoval
            Upraviť komentár
            Nabíjanie 230V na doma netreba podcenovat, ja som doma nabíjal 12A káblom aj 64kWh Konu a stačilo to. Wallbox som namontoval nie že by mi to nestačilo ale aby som využíval prebytky fotovoltaiky, na inteligentné riadenie nabíjania, inak by som doteraz mal 12A kábel a bol by som v pohode.

            Ale ako vidím v cenníku, Renault nedáva mobilný konektor k autu, zaujímavé, nie je jediný na trhu ? Poznáte ešte iné auto čo nie ?

          • Taur
            Taur komentoval
            Upraviť komentár
            milan84 Ja nepopieram ze pre niekoho ten 230V je uzitocny, ale nie pre ludi co byva v panelakoch (cize 50%) a asi ani pre tych z domov co najazdia za den 200+km. Preto si myslim ze by nemal byt povinnou seriovou vybavou a predrazovat auto (o 400e pri Zoe), ale mali by dat na vyber aky kabel kupujici chce ci 230V, alebo type2, pripadne CEE 3f/400V. A kto chce viac moznosti nabijania nech si volitelne dokupi co chce dalsie.

            jux Odhadujem ze pri Tesle 230V kabel az tak casto nepouzivas ako pri iMiev.

          • milan84
            milan84 komentoval
            Upraviť komentár
            Taur pozor, pozeras na to cenami priplatkovej vybavy, na ktorej Renault nepekne zaraba. Ten kabel samozrejme nema hodnotu 400€, ani keby bol cely pozlateny z vonku i vnutra. Vyrobne naklady mozu byt....par eur? par desiatok eur?
            Panelakovec zhana auto s co najvacsou bateriu a rychlym DC. Testovane auto nemalo ziadne DC a 52kWh netto. Cize bud dat aj walbox kabel, ale 230V ako zaklad urcite ano.

          • jux
            jux komentoval
            Upraviť komentár
            Taur to vies, ked uz mame v rodine 5 elektromobilov, niekedy sa nabijaju v nasich garazach aj 4 naraz, nie je to problem, lebo mame pre dva domy dva 25A/3f privody. Jednofazovo nabijame len jednofazove, dvojfazovo dvojfazove a trojfazovo trojfazove. Nabijanie mensim vykonom je neefektivne, straty su najmensie ak sa nabija maximom palubnej nabijacky, lebo spotreba auta je konstantna.

          • Taur
            Taur komentoval
            Upraviť komentár
            jux Ved nielen pre cas, ale aj pre tie straty mi pride Zoe s OBC 3f/22kw nabijat s 1f/230v ako blbost a asi aj samotnemu <> ked ten kabel nedavaju k autu.

            milan84 Pri kupe bol aj bonus origo prislusenstvo v nejakej hodnote, tak keby som chcel asi by som dostal aj ten kabel ci wallbox so zlavou, ale v panelaku by mi tobolo na nic, tak som bral ine (laktovku, shark, gum. koberceky ...) dokopy za vyse 400e cize kabel 230V by sa tam zmestil.
            Ako si vravel vo videu otazka konfiguracie, alebo najskor ti ho len zabudli dat do kufra, ked tam bola taska od kabla. Kabel zostal niekde v zasuvke strceny.

          • milan84
            milan84 komentoval
            Upraviť komentár
            Taur praveze nezabudli. Asi si aj oni uvedomuju nezmyselnost konfiguracii a ten kabel si prekladaju. V konfiguracii auta nebol-videl si ju vo videu No nevymenis subwoofer za moznost nabijat sa?

          • Taur
            Taur komentoval
            Upraviť komentár
            milan84 S mojim hudobnym hluchom s radostou vymenim subwoofer za cokolvek ine.

          • Catchcash
            Catchcash komentoval
            Upraviť komentár
            Taur ja bývam v paneláku, mám citigo a používam aj obyčajný kábel (na chate). Každému vyhovuje daco iné tie káble by mali za tu cenu dávať už všetky podľa mna…

          • Taur
            Taur komentoval
            Upraviť komentár
            Catchcash Suhlasim, ale vsetky nedaju. A nez mi maju nanutit a zvysit cenu o kabel o ktory nestojim, radsej budem ak nedaju ziadny, alebo mi daju na vyber nech si jeden vyberiem. Nikeotori davaju 230V, ale nedavaju type2. A este daju ten 230V len 8 alebo 10A, takze aj ked taky chces pouzivat tak si kupis 16A a ten dodany vo vybave lezi ladom. Sudiac podla mnozstva inzeratov na ich predaj na bazosi, alebo jazdenych BEV co som nazivo okukoval a mali v kufri dva 8/10 aj dokupeny 16A.
            Naposledy upravené Taur; 21-11-2021, 10:39.

          • Catchcash
            Catchcash komentoval
            Upraviť komentár
            Taur ja som si napríklad 16A nedokupoval nevidím na to dôvod ale možno som naozaj len ja divný
        • milan84
          Senior Member
          • Jun 2015
          • 853
          •   

          #74
          Na tento rozhovor som sa velmi tesil a som rad, ze po mesiacoch priprav sa konecne podarilo zrealizovat.
           

          Komentár

          • milan84
            Senior Member
            • Jun 2015
            • 853
            •   

            #75
            Enyaq som konečne prevetral aj ja. + meranie NETTO kapacity baterie s Lubosom !
             

            Komentár

            Pracuje...
            X