Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Elektromobil - youtube

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • milan84
    Senior Member
    • Jun 2015
    • 853
    •   

    #46
    Mojelektromobil.sk so mnou spravil rozhovor, ako som sa dostal k elektromobilu a ako funguje po troch rokoch.
    Tento týždeň sme mali možnosť porozprávať sa s Milanom Bahnom, autorom YouTube kanálu Elektromobil. Milan je majiteľom elektrického Nissanu Leaf.

    Komentár


    • Marcel Pavlík
      Marcel Pavlík komentoval
      Upraviť komentár
      čítal som a počul tvoj hlas :-)

    • ICE666SVK
      ICE666SVK komentoval
      Upraviť komentár
      Najzabavnejsia cast rozhovoru:

      Nejaká zábavná príhoda s Leafom?

      Zábavná príhoda je celý tento príbeh. Podľa mienkotvorných médií a tradičných novinárov + odborníkov spoza stola pri pive, by som už mal mať tretiu batériu, auto na šrotovisku a black-out na ulici pri mojom 2 kW nočnom nabíjaní. Ako je asi jasné, nič z toho sa nedeje. Ja sa na tom celkom dobre zabávam a som rád, že som sa rozhodol pre toto auto 🙂

    • SKolja
      SKolja komentoval
      Upraviť komentár
      milan84 super clanok, len nieco podobne by bolo treba dostat aj do klasickych medii. Nechces si urobit blog na sme/dennik N ;-)?
      Inac podobne skusenosti mam aj ja, ludia sa pytaju, kde nabijam a kolko stala nabijacka. Vzdy ukazem na klasicku vonkajsiu zasuvku 220V na stene v garazi :-). Samozrejme ze v buducnosti s velkobaterkacom bude upgrade na 3 fazu a nova vetva priamo od hlavneho rozvodu, ale pokial je dom novsi a hlavny istic a kabelaz odberom pocita ziadne velke investicie nehrozia. Kto ma doma cinkular, tak je uz na elektromobil pripraveny ;-)

    • milan84
      milan84 komentoval
      Upraviť komentár
      SKolja vdaka za napad )) ale uz mam tolko EV aktivit, ze by som nestihal.
      Pripravujem dalsie zaujimave videa...viac neprezradim
  • Taur
    Member
    • Dec 2019
    • 296
    •   

    #47
    Bartrovy obchod, ja tebe ty mne?

    Komentár


    • milan84
      milan84 komentoval
      Upraviť komentár
      ano, nieco take
  • milan84
    Senior Member
    • Jun 2015
    • 853
    •   

    #48
    Vidim, ze clanok ma uspech vdaka za kliknutia a feedback.

    Komentár

    • milan84
      Senior Member
      • Jun 2015
      • 853
      •   

      #49
      Dam to aj sem. Video zo stretka pred BoryMall
       

      Komentár

      • milan84
        Senior Member
        • Jun 2015
        • 853
        •   

        #50
        Mam nove video pre skupinu ludi, ktori plosne vsetky hadzu do vreca "drahé".
         

        Komentár

        • milan84
          Senior Member
          • Jun 2015
          • 853
          •   

          #51
          Podarilo sa mi vyspovedat kamarata Stefana, ktory najazdil s dvoma Citigo-e uz spolu vyse 60000km za rok.
           

          Komentár


          • Taur
            Taur komentoval
            Upraviť komentár
            Trojicky nemaju neutral? Ved ked chcem "prebrusit" brzdy dam neutral a vtedy nebrzdim motorom, ale brzdami bez rekuperacie.

          • milan84
            milan84 komentoval
            Upraviť komentár
            Taur ano, bezne to tak funguje, ale nie pri Citigo!! Stefan mi to prave potvrdil. Ked zaradi N, auto aj tak rekuperuje. Znamena to jedine-motor sa realne neodpaja, mozno iba stopne prisun energie do neho z baterie. Ale opacny proces uz nevypli. Je to hlupost a nelogicke, ale je to zial tak.
        • milan84
          Senior Member
          • Jun 2015
          • 853
          •   

          #52
          Prevetral som eNiro v oblastiach bez nabijania a prinasam skusenosti pre neznalu skupinu, ze taketo auto v podmienkach Slovenska nie je skoro vobec odkazane na rychlonabijacky.
           

          Komentár

          • milan84
            Senior Member
            • Jun 2015
            • 853
            •   

            #53
            vyskusal som iX3 a dovolil som si povedat aj nazor, ci ma zmysel taketo auto
             

            Komentár


            • tommik
              tommik komentoval
              Upraviť komentár
              Dobré video, plné faktov.
              Správne a nahlas povedané, čo si BMW myslí o svojich zákazníkoch. Nálepka na viečku nabíjacieho portu presne vystihuje BMW a jeho priaznivcov.
              Taktiež súhlas s tým, že SUV bez 4x4 je hlúposť. Asi ako voziť sa na ťahači bez návesu.
              Nechcem byť hnidopich ale nadváhu BMW voči ID4 odôvodňujeme väčšou batériou, ktorá má kapacitu 80 kWh, pritom ID4 má 82 kWh??? Alebo som zle počul/pochopil?
              No a preexponovaná téma nejakých detských autosedačiek...až sa človek cíti menej cenný keď toto v živote riešiť nemusí Čo tak to doplniť o info, kde všade v aute je 12V zásuvka; kde a či mi vojde 30L autochladnička keď pôjdeme vo dvojici na trip; či mi vojde bajk do auta alebo musím riešiť strešný nosič, resp. nosič na guľu - ozaj, môže mať auto ťažné? Nevieme. Ale to, že sa mi tam nevojdú 3 sedačky si budem pamätať ešte dlho. Škoda toho.
              Teším na IONIQ5.
          • milan84
            Senior Member
            • Jun 2015
            • 853
            •   

            #54
            Na august mam este niekolko tem. Uvidim, kolko ich stihnem spracovat.
            Otazky do publika:
            -co vas zaujima na fungovani Greenway
            -ake mate otazky k Ioniq5 - co treba zistit, vyskusat

            Komentár


            • Wilo
              Wilo komentoval
              Upraviť komentár
              Za mna 5 bodov k Ioniqu 5, ktore nie su uplne realizovatelne pocas skusobnej jazdy:

              1) Priestorove porovnanie s ID.4 - najma sirka, lebo udajne je Ioniq 5 vzhladom na svoje rozmery vzadu strasne uzky a pri 2 detskych sedackach tam uz zostane miesto akurat tak na vacsiu babiku. Vacsina predajcov ma vzdy vsade poslala do kelu ked som sa opytal, ci mozem skusit autosedacky, strasne sa vsetci bali, ze poskodim kozku

              2) Bjorn nameral Ioniqu 5 pri dialnicnom tempe vyssiu spotrebu ako ID.4GTX / Q4etron, a to mala ID.4 o 2 palce vacsie kolesa, potvrdi sa aj v SK podmienkach? Plus 130kmh dialnica co on uz logicky nerobil a dojazd pri tejto rychlosti, lebo pri 120kmh a vybornom pocasi mu nevysiel na Ioniq 5 uplne najlepsi vysledok, zachranovalo to len ultra rychle nabijanie, ktore je vsak v nasom chotari predsa len kustok drahsie a nie vzdy ekonomickou volbou.

              3) test nabijania na standardnej 50kW nabke, plus Delta od GW a UFC od ZSE. Ci mozme ocakavat vyuzitie max potencialu na vsetkych nabijackach a kompatibilita s novym autom s 800V systemom.

              4) ak by sa dal urobit nocny test svetlometov - Korejci mali doteraz asi najhorsie svetla vo vsetkych doterajsich modeloch, tak ci je nejaky posun na uroven konkurencie, a ak by si mal aj vybavu s Matrixami tak ci funguju podla ocakavania.

              5) len taka blbina, ale Bjorn hovoril, ze auto pocita dojazd na zaklade Ah a v spodnej polovici SoC ubuda dojazd rychlejsie ako v hornej polovici, co by kopirovalo spravanie Ioniqu/Kony. Vies potvrdit?

              Dik, a chvalim interaktivny pristup k tvorbe buducich videi

            • Taur
              Taur komentoval
              Upraviť komentár
              Mna by zase zaujimalo V2L v praxi. Ako napojim spotrebic, resp. viac spotrebicov? Je tam niekde externe schuko 230V zasuvka ci dostanes k nabijaciemu konektoru nejaku redukciu na schuko? Uzamyka sa ako AC? Ochrana/odolnost voci dazdu/snehu (ked napojim trebars karavan/chatu)? Ak chcem viac spotrebicov pouzijem obyc. rozvodku ci treba special?
              Tiez ma zaujima dobijanie ineho auta, DC/AC? Vykon?

              Green, ci je nejaka moznost sa zaregistrovat bez karty, z ktorej si stiahnu kedy chcu co chcu vid letna akcia? Normalne ako u ostatnych faktura, alebo nejaka predplatenka s kreditom/zalohou, ktoru si dobijam podla poteby ako u mobilnych operatorov...

            • nick81
              nick81 komentoval
              Upraviť komentár
              A, Ioniq5 - dost presne meriame degradaciu. Ci by vedeli poskytnut I5 na zmeranie baterky noveho auta .. Aby sa vedeli robit po case porovnavacie testy

              B, Greenway - mne chyba lepsie pokrytie UFC hubmi na R1, resp. vylepsit RK a TN, uz sa obcas stane ze je UFC obsadene. Ci sa to bude nejako rozsirovat.
              Appka.
              - uvital by som podporu Apple Carplay pre apku
              - chyba mi tam moznost filtrovat UFC huby
              - moznost planovania dlhych tras s viac nabijaniami priamo v apke.
              Naposledy upravené nick81; 08-08-2021, 07:41.

            • dango
              dango komentoval
              Upraviť komentár
              Wilo - k bodu 3, skor by som bol za test na ABB Terra 53 (cize 50kW stojany, co pouziva ZSE, Kauf, Lidl) - tie maju max napatie 500V, ze ake cisla to tam ude davat.

            • milan84
              milan84 komentoval
              Upraviť komentár
              dango pozor, tie starsie nie su podla mna Terra 53. Jedine, ze by sa tento model robil uz dlhe roky.
              V lokalite a obmedzenych hodinach, ktore budem mat moznost jazdit bude mozno tak prilezitost vyskusat max. nabijaci vykon. Uvidime.

            • Taur
              Taur komentoval
              Upraviť komentár
              milan84 Ved ked nazbieras otazky, tak im ukaz co vsetko potencionalnych kupcov zuujima a mozno vyjednas auto na dlhsiu dobu, aby si to stihol zrecenzovat....

            • dango
              dango komentoval
              Upraviť komentár
              milan84 myslim si, ze vacsina doteraz instalovanych su 53ky, az nastupca terra54 v konfiguracii 54HV ide na 950V

            • milan84
              milan84 komentoval
              Upraviť komentár
              dango taka blba otazka. ak su tie starsie 400V, co to bude znamenat pre 800V system? k tym 50kW by sa to aj tak malo priblizit nie?
              Taur toto je akcia doslova pre par ludi, maju len dve auta, je na info dokonca embargo do urciteho datumu. Vsetko co sa bude dat stihnut, zistim Tyzdnovy test bude pred koncom roka, aby som zistil zimne spravania.

            • dango
              dango komentoval
              Upraviť komentár
              milan84 - ved o tom bola otazka, ze ako sa auto vysporiada na starsej nabijacke. Pozri toto video o taycane a jeho slabej ucinnosti na 50kW (500V) stojane : https://youtu.be/LS_O-aT8Cgs?list=PL...fh6F7_qV&t=279 To bola moja otazka aj na Ioniq5 - ako sa to bude spravat

            • Miroslav Rojko
              Miroslav Rojko komentoval
              Upraviť komentár
              dango Bjorn to otestoval a ide krasne naplno

            • Miroslav Rojko
              Miroslav Rojko komentoval
              Upraviť komentár
              milan84 to daju novinarom tie dve AWD s najmensim dojazdom ? Aby nam potom mohli hovorit aky to ukazuje maly dojazd ? AWD na 20-kach ma o 50 km (vyse 12%) mensi dojazd ako RWD na 19-kach.
              A to je prave nova dilema kupujucich pri Ioniq 5 - mat najvacsi mozny dojazd a mensiu vybavu alebo najlepsiu vybavu a mensi dojazd o 20 km pri RWD alebo 50 km pri AWD ?

            • dango
              dango komentoval
              Upraviť komentár
              Miro, ved prave v tom Bjornovom videu to ukazuje 36kW kvoli DC/DC prevodniku

            • milan84
              milan84 komentoval
              Upraviť komentár
              Miroslav Rojko jedno z aut by malo byt full. Uvidime nazivo. Viac ku konfiguracii teraz neviem, dozviem sa.

            • Miroslav Rojko
              Miroslav Rojko komentoval
              Upraviť komentár
              dango neviem či nemyslíš video s tým potomkoch hitlerovho chrobáka ale Bjorn v LIVE streame otestoval aj starý stojan 50kW, ktorý mu dával plny výkon vďaka inteligentnému invertoru v Ioniq 5, nie len deliču napätia na polovicu, čo má ten nemec

            • Wilo
              Wilo komentoval
              Upraviť komentár
              No milan84 bude mat co robit

              Do akeho datumu je embargo ak nie je embargo aj na informacie o embargu? 🤭

            • milan84
              milan84 komentoval
              Upraviť komentár
              Wilo po 20.8 mozu ist info k verejnosti. Sleduj moj YT, vsetko sa dozvies :-)))

            • Miroslav Rojko
              Miroslav Rojko komentoval
              Upraviť komentár
              Zahranicni youtuberi nam uz vsetko ukazali a otestovali, ludia si v zahranici auta normalne uz kupili a slovensky Hyundai si bude davat embarga. Ved je to na smiech.

            • dango
              dango komentoval
              Upraviť komentár
              Miroslav Rojko Bjornove videa s Ioniqom5 som nevidel - ak to tam skusal a funguje to aj na starsich stojanoch, potom OK. Ja som dal vyssie link na video o Taycane, kde to funguje na 36kW. (od marca som YT nevidel, tak neviem co je nove vo svete )

            • Miroslav Rojko
              Miroslav Rojko komentoval
              Upraviť komentár
              dango pred týždňom sme to tu preberali a aj Ty si sa tam zapojil do komentárov
              https://teslaclub.sk/node/41816?p=74796#post74796

            • dango
              dango komentoval
              Upraviť komentár
              jasne, sorry; vyfucalo

            • Taur
              Taur komentoval
              Upraviť komentár
              Miroslav Rojko Nie vsetci su inetom postihnuty. Alebo aj telkou, lebo aj v automoto-relaciach uz bol. No ked uvolia embargo a vyjde pre kamenakov recenzia v Pravde a Vecerniku nastane objednavkovy osial.

            • milan84
              milan84 komentoval
              Upraviť komentár
              hej, s tym embargom je to divne. ved aj el.dad uz povedal vsetko bezne z prych jazd. V zahranici sa uz normalne predava. Ma byt aj cas a priestor na rozhovory, tak sa budem pytat, kym ma neposlu prec

            • Taur
              Taur komentoval
              Upraviť komentár
              milan84 Nedaj sa odbyt, povedz ze sa pytas za celu komunitu desiatok majitelov konkurencnych aut.

            • milan84
              milan84 komentoval
              Upraviť komentár
              Taur to oni vedia Dnes som poslal v predstihu vacsinu otazok aj odtialto, aby sa pripravili na odpovede. Rovno mi napisali, ze na niektore veci nemozu z dovodu obchodneho tajomstva odpovedat Ale to skor k PR zalezistostiam. Dam vediet vsetko, co zistim.

            • Taur
              Taur komentoval
              Upraviť komentár
              milan84 Ak ich bude treba mucit kvoli odpovediam daj vediet, elektrickeho prudu mame v autach dost.

            • Wilo
              Wilo komentoval
              Upraviť komentár
              To je fakt komicke, Miroslav Rojko ma v tomto plnu pravdu. V zasade uz bolo zverejnenych a otestovanych 95% vsetkych veci v zahranicii pomerne detailne, auta je mozne si aj osobne pozriet, a SK importer sa ide hrat na chrumkaveho s embargami, a auto ponukat novinarom len na par hodin… jeden by mal az pocit, ze to auto vobec nechcu predavat, alebo sa snazia natiahnut cas, aby este rychlo dopredali skladovky co im aktualne zavadzaju na parkovisku. Viac “anti-obchodne” sa uz snad ani neda spravat.

              Existuje v dnesnej dobe este vobec normalna automobilka, ktora by ci uz priamo alebo cez importera, alebo cez svoj produkt nekadila ludom na hlavu?

            • Taur
              Taur komentoval
              Upraviť komentár
              Wilo Asi natahuju cas, mozno ani tak nejde o dopredaj skladoviek ako o to ze tak skoro nebudu schopny dodavat. V PO maju ten jeden co som videl a ze dalsi co maju objednany pride najskor v decembri. Takze naco virit vodu ked neviem realne predat ...

            • Miroslav Rojko
              Miroslav Rojko komentoval
              Upraviť komentár
              milan84 Ešte im daj otázku, prečo v zahraničí kupujúci dilemu kvôli dojazdu mať nemusia, v Rakúsku aj Nemecku má najvyššia výbava stále 19" kolesá a 20"-ky sú voliteľné ? Takže ľudia, čo chcú výbavu, nemusia strácať 7% dojazdu a navyše mohol byť cenník Premium výbavy o niekoľko stoviek € (príplatok za 20") na Slovensku nižší. Zasa niekto u importéra nevie, čo je pre elektromobil podstatné, keď si tak vyšpecifikovali autá pre náš trh.

              Že by neboli schopní dodávať, sa môže stať len ak nič neobjednali. Slovensko je tak málo elektromobilom naklonené, že je problém predať pár kusov ročne na dealera (info od dealera, ktorý má aj dobré zľavy aj tak je to biedne), skladoviek sa boja lebo by sa nepredali. Vyvolávajú umelý nedostatok a aj tie autá, čo teraz majú a nechcú predať, budú radi, že sa ich na jeseň zbavia aj s väčšou zľavou, keď si teraz tak sebavedomo znížili fleetku na Ioniq5.
              Veď oni rok neobjednávali s českej fabriky Kony, čo nemohli dopredať kórejské, ktorých mali menej ako dvadsať kusov pre celé Slovensko na sklade. Hlavne že oblepili diaľnicu billboardami na nový Ioniq 5 a nedá sa kúpiť a odviesť.
          • milan84
            Senior Member
            • Jun 2015
            • 853
            •   

            #55
            Vdaka kolegovia, pisem si.
            Ioniq vybavujem, zatial to bude iba na par kratkych hodin, takze svetla ani ine detaily nebude cas zistit. Ale to s vyuzitim V2L a pod sa urcite popytam a zahrniem do videa. Velmi dobre body ! Vdaka.

            Greenway otazky tiez budu zahrnute do projektu, ktory pripravujem.

            Komentár


            • ICE666SVK
              ICE666SVK komentoval
              Upraviť komentár
              Co sa tika GW by mna osobne zaujimalo ako je to z kontrolou nabijaciek AC DC. Proste vela miest je po jednom stojane a ked sa tam vyskytne porucha ci im to hned oznami nabijacka, kedze je to nejake online pripojenie. Lebo rychlost oznamenia poruchy, diagnostika online a trebarz odstranenie poruchy a nasledne sfunkcnenie stojanu je dost dolezite ci pre nich aj pre klientov. Pretoze ten co ma EV chce jazdit a prist k stojanu a nabit. Nie byt prekvapeny, ze ten stojan nejde a druhe prekvapenie je, ked zavola na podporu, ze oni o tom nevedia. A tretia vec, ked zisti, ze to nedokazu spojazdnit na dialku a musi hladat dalsia nabijacku. Toto je dost velky strasiak pre ostatnych co by sa pre EV rozhodli, ale chcu jazdit v pohode a nie v strese. Ci by vedeli na displej pridat vysledky nabijania: graf krivky nabijania, cenu nabijania konkretneho nabijania ked je klient prihlaseny. No a nabijanie ci by sa nedalo na mieste platit kartou by ma zaujimalo. Pri HUBoch by mohol byt trebarz jeden terminal, prilozim kartu po nabijani ocita sumu, nasledne po zaplateny odomkne port a ide sa dalej. Uricte sa mi nepaci najskor stiahneme 100vku a potom vratime zvysok penazi naspat.
          • milan84
            Senior Member
            • Jun 2015
            • 853
            •   

            #56
            V piatok na obed konci embargo od Hyundai na videa z prvych jazd. Nebal som sa byt aj kriticky, ked bolo treba.
             

            Komentár


            • Taur
              Taur komentoval
              Upraviť komentár
              milan84 Vo videu hovoris o V2L ako o funkcii I5 ked vozidlo vracia energiu do siete, ja som zil v tom ze toto je funkcia V2G (vehicle to grid) a je to o inom nez o napajani spotrebicov. Jeden z nas sa myli, ci?

            • Miroslav Rojko
              Miroslav Rojko komentoval
              Upraviť komentár
              Milan ma pravdu, je to V2L = Vehicle to Load - sluzi na napajanie spotrebicov. V2G = Vehicle to Grid znamena, ze auto sa pripoji na sinusoidu siete v dome a dodava elektrinu domu (aj ciastocne - aj ked nepokryje celu spotrebu).
              Naposledy upravené Miroslav Rojko; 20-08-2021, 22:29.

            • Taur
              Taur komentoval
              Upraviť komentár
              Miroslav Rojko Cize I5 ma V2L aj V2G? A to ked dodavas z auta do siete, myslim tym "spat elektraranam" nie ze si len napajas svoj dom, to je ktore ked nie V2G?

            • Miroslav Rojko
              Miroslav Rojko komentoval
              Upraviť komentár
              Nie, I5 ma len V2L. Ci napajas len dom alebo aj elektrarnam, je to iste - rozdiel je ten, ze V2L vytvori “vlastnu siet” a V2G sa napoji na existujucu elektricku siet. V2G sa skusalo na Leaf-e, aj na Slovensku to ma(malo) SAV na skusanie, vzhladom na svoju cenu (externy box za 5 az 10 t.€) sa to do praxe v Europe v nejakych poctoch nedostalo.
          • milan84
            Senior Member
            • Jun 2015
            • 853
            •   

            #57
            Mám prvú tisícku Pred 10. mesiacmi som zverejnil prvé video - rozhovor s kamarátom, majiteľom Tesly 3. Bol to pokus, výstrel do tmy, pretože mi chýbalo na Slovenskej scéne niečo podrobné, s technickými info a kritikou, keď ju treba povedať. Dnes som sa dostal cez prvú významnú hranicu 1000 odberateľov za menej ako rok. Keďže robím špecifické videá o stále okrajovej časti automobilového priemyslu, beriem to ako obrovský úspech.
            Ďakujem každému divákovi, ktorý si zapol odber môjho YT a podporuje tak moju tvorbu. Nápadov a rozpracovaných videii mám stále viac a viac, máte sa na čo tešiť
            https://www.youtube.com/elektromobil - elektromobilita v praxi. Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	1tis.jpg
Videní:	355
Veľkosť:10,2 KB
ID:	75848

            Komentár


            • SKolja
              SKolja komentoval
              Upraviť komentár
              milan84 Gratulujem!!! Za posledne roky jeden z mala kanalov kde sa clovek dozvie veci ktore inde nemaju (vcitane anglickej aj nemenckej produkcie ktoru sledujem v tejto oblasti). Mozno by bolo vhodne ako dalsi level zacat s anglickym titulkovanim.
          • milan84
            Senior Member
            • Jun 2015
            • 853
            •   

            #58
            Prvé SK video o Tesle Y a v skratke mojich par dojmov, porovnani s TM3 a rozhovor s majitelom
             

            Komentár


            • SKolja
              SKolja komentoval
              Upraviť komentár
              Kolega pred tyzdnom skoncil dovolenku v USA na TMY performance edition. Urobil za 4 tyzdne ~3500mil. Zatial som od neho pocul iba samu chvalu.
              Som zvedavy na realne spotreby a degradacie baterie. Keby TMY malo instrument cluster ako TMS alebo TMX (alebo aspon head-up display) tak by to bol moj momentalny favorit.
              Inak video super ako vzdy.
          • milan84
            Senior Member
            • Jun 2015
            • 853
            •   

            #59
            Uz ste videli video s Teslou vsetci? Tento tyzden ide von dalsie video, ale z ineho sudku

            Komentár


            • Wilo
              Wilo komentoval
              Upraviť komentár
              Musim sa priznat, ze prve video od teba, ktore ma trosku nudilo. Z tych 15 minut sa v podstate polovicu dlzky opakovali dojmy z velkosti auta, najprv si velkost skonstatoval ty, potom to znova prerozpraval tvoj host, nasledne to host znova zopakoval pri tvojej otazke o piatich rozdieloch, nasledne si to na konci znova zopakoval… proste mi cele video prislo stale o tom istom a chybala tomu nejaka premyslenejsia scenarova linia. Realne som sa ako majitel TM3 hladajuc vacsie druhe auto nedozvedel v podstate nic co nie je zjavne uz ma prvy pohlad. Cakal som trosku viac porovnania s TM3 a pripadne zabrdnutie do ID4/Ioniq5, ale bolo to zuzene na podvozok/komfort, velkost a omacky ako dovoz atd.

              Chybal mi tam rozdiel v spotrebe oproti TM3, ci sa zvacsena sirka odraza aj na zadnych sedadlach pri detskych autosedackach alebo sa to stratilo v plechoch okolo, a napriklad aj taka prkotina, vzhladom na to, ze to je v EU novym modelom, ci uz je postihnuta povinnym VESS alebo stale je to ticho a napriklad aj taka zakladna vec, ktora zaujima vacsinu ludi, ktori si kupuju zvysene auto - informacia o svetlej vyske. Chapem, ze to asi nebola uplne recenzia, skor len prve dojmy, ale dalo sa tam vtesnat trosku viac relevantnych informacii, ktore sa bezne v tychto “prvych jazdach” objavuju, a tu chybaju, a menej omaciek, co nikoho nezaujimaju

              Toto nie je hejt, len konstruktivna kritika a osobny nazor tesim sa na dalsie video.

            • milan84
              milan84 komentoval
              Upraviť komentár
              Wilo bolo viackrat zdoraznene, ze to bola prva jazda, prve dojmy. Prvy kus na Slovensku a prisiel doslova par hodin pred naktacanim. Prvykrat som v aute sedel, bolo to spojene s fotenim vsetkych Tesiel (SEXY) a na vsetko spolu sme mali asi 3h. Naozaj nebol priestor na skusanie autosedaciek a meranie spotreby Bezne testujem auto cely tyzden.
              Ale priserny zvuk VESS to ma a neda sa vypnut. Podla ostatnych majitelov je to uz rovnake pri MY2021 aj pri trojke.

            • Wilo
              Wilo komentoval
              Upraviť komentár
              No zbohom, s tym VESS si ma nepotesil 🙈 ale vidis, zaujimava infoska, co sa tam dala vopchat a nedostala sa tam 😉 Ja uplne chapem, ze nebol cas, prve jazdy byvaju hekticke a bez pripravy. Len ze casto pocas nich zazneju aj zaujimave a komplexnejsie veci… ale nevadi, nabuduce budes mat snad dlhsiu prilezitost to otestovat aspon na 1 den.

            • jeeff
              jeeff komentoval
              Upraviť komentár
              V tesle by ale malo ist VESS nastavit na lubovolny zvuk - nejake sa daju vybrat ale malo by ist zvollit aj z USB. Takze na vypnutie by malo stacit nahrat "ticho" a nastavit ako zvuk pre VESS. Ja teda repro na TM3 este nemam, ale z videi co som videl to tak vyzera.

            • milan84
              milan84 komentoval
              Upraviť komentár
              @jeff pytal som sa aj Jaira aj ineho majitela 3ky a povedali, ze to nejde nastavit na ine. Proste to je nadefinovane ako jedina moznost. Taku mam info, ak viete niekto inu, napiste.

            • Wilo
              Wilo komentoval
              Upraviť komentár
              To ticho napadlo aj mna, ale este stale zostava moznost, ze by tam mohla Tesla prepasovat moznost zmeny v nejakom buducom update a este to ohlasia ako revolucnu feature, ktoru nikto nema, Elon je na taketo blbiny kral. Druha moznost je taka, ze norma vyzaduje pasmo frekvencii a uroven meratelneho hluku, ktore musi vyrobca dodrzat, a tichom sa to obist neda. Potom uz pomoze len cvaknut reprak a prirobit tam nejake lahko zapajatelne konektory, aby sa to pred STK dalo opatovne spojazdnit ked to zacnu raz kontrolovat. Alebo este lepsie vyviest tam nejaky spinac, niekedy sa to moze hodit.

            • milan84
              milan84 komentoval
              Upraviť komentár
              no pokial viem, tak je nejako dane kolko db musi to auto vydavat. Resp. ako pises, mozno aj nejakou frekvencne. Preto to vsetci maju do tusim 30kmh a uz sa len precuravaju, ake "meno" im ladilo tuto hovadinu.

            • jeeff
              jeeff komentoval
              Upraviť komentár
              No mozno som mal mylnu predstavu, ale v SW by mala byt funkcia Boombox, ktora cez vonkajsie repro prehrava zadany zvuk, myslel som, ze to nahradza VESS (alebo PWS - Pedestrian Warning System ako to uznacuje Tesla). Kazdopadne AO predava "Isolation Kit for the PWS" ktorym sa odpoji reprak a konektory sa vodotesne uzavru:

              https://abstractocean.com/products/pws-kit

            • Wilo
              Wilo komentoval
              Upraviť komentár
              Skvele diky, o tomto som ani nevedel, raz sa moze zist.

              Sranda, doteraz chodili policajti v niektorych krajinach s hlukomerom a odchytavali vytunene auta s dorobenymi vyfukmi ak su prilis hlucne, a zachvilu nas budu kontrolovat, ci nie sme moc potichu a ci vydavame povinny zvuk 🙈
          • milan84
            Senior Member
            • Jun 2015
            • 853
            •   

            #60
            Nove video, tentokrat prestavka od aut. O to zaujimavejsie info zo zakulisia nabijacej infrastruktury. Pytajte sa pod videom, Greenway sleduje a bude sa zapajat s odpovedami.
             

            Komentár

            Pracuje...
            X