Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Elektromobil - youtube

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • milan84
    Senior Member
    • Jun 2015
    • 861
    •   

     

    Komentár

    • milan84
      Senior Member
      • Jun 2015
      • 861
      •   

       

      Komentár


      • tommik
        tommik komentoval
        Upraviť komentár
        Začínam sa trocha strácať v tom, čo sa označuje ako čínske auto a čo nie.
        Príklad:
        1) Volvo - pôvodom EU automobilka, dnes vlastnená číňanmi, vyrobí XC30 v Číne čo je teda podľa videa úplne v poriadku lebo "Volvo ostáva Volvom".
        2) MG - pôvodom EU automobilka, dnes vlastnená číňanmi, vyrobí MG4 v Číne čo je brané ako obrovský problém a patrične pripomenuté v každej 2-3 vete videa.
        Inak autíčko šikovné, kompaktné. Uvidíme zimné spotreby, mesto asi fajn ale čo diaľnica.
        Ak by od toho odvodili ešte nejaké nižšie C30 tak spoko.

      • milan84
        milan84 komentoval
        Upraviť komentár
        usla ti pointa. Na MG cinsku vyrobu, spracovanie a vyvoj, resp. hlavne slovo vidno v celom interieri a v podstate aj na dizajne exterieru. EX30 je spracovanim, materialmi, dizajnom a celkovym dojmom to iste, ako ocakavame u inych modelov Volva. Jednoducho tam vyrobu v Cine necitit. Asi podobne ako TM3, ktora sa tam vyraba ale nie je to nijako negativne poznat.

      • Miroslav Rojko
        Miroslav Rojko komentoval
        Upraviť komentár
        Keď spomínaš Teslu, je čínska výroba poznať pozitívne. Berlínska Y, na ktorej jazdím teraz, má ešte muchy oproti čínskym Y, ktoré som mal na jar.

        A keď teda konkrétne o Volve, jeho značka Polestar (aj XC40 má zhodnú Polestar 2 techniku) sa v Číne robí už dlhšie a auto je to fest pekne urobené po všetkých stránkach a po tohtoročnej oprave efektivity aj na zváženie.

        A inak - EX30 ako Volvo prehlásilo, sa bude robiť aj v starej Volvo továrni v Belgicku, myslím, že Genf, ktorá robila a robí malé autá S40/V50 kedysi, už vtedy pravoverní Volvisti neuznávali hocičo pod S80/V90, lebo že sa to nerobí vo Švédsku (len ako prežívali keď bol majiteľom Ford, tie fordie motory a fordie podvozky).

        Preto do hodnotenia podľa globalizácie by som sa nepúšťal, sú lepšie urobené autá a horšie - lacnejšie urobené autá, aj Stellantis sa nemá čím chváliť a je to v Európe vyrábané, to ovládanie infotainmentu (ak sa tak dajú nazvať tie displeje v aute) myslím, že od MG ďaleko neutieklo v použiteľnosti.

        MG možno začne používať Android ako Volvo a bude to podobné. Kričí z toho skôr východ (nie Čína), to je skôr presnejši, ako keď človek sadne aj do niektorých japoncov, je to ako o dve desaťročia dozadu aj použitými materiálmi.

        A o vnútornom a vonkajšom dizajne - ak môže byť čínsky DongFeng prelepený logom Dacie v určitých obdobiach pomaly najpredávanejší EV v Európe, zákazníci presadajúci zo starých šrotov evidentne rozdiely medzi východom a západom nevnímajú až tak výrazne a MG môže byť predajný hit, teda aj bude.
        Naposledy upravené Miroslav Rojko; 01-11-2023, 10:47.

      • milan84
        milan84 komentoval
        Upraviť komentár
        offtopic, ale Miro bud konkretnejsi. V com vidis nedostatky nemeckeho spracovania Y voci Cine?

      • Miroslav Rojko
        Miroslav Rojko komentoval
        Upraviť komentár
        nemajú asi takú vstupno-výstupnú kontrolu, je to ako kedysi s americkými, napríklad v poslednej mi zabudli niečo vo dverách, čo mi tam teraz stále hrkoce, asi šróbik ale nechcem to sám vyberať ak to od niekiaľ vypadlo, predtým v jednej som mal problém so zadným kufrom, nebol dobre nastavený a skoro akoby "strielal" zámok, taký divný zvuk ako keď je niečo našponované, predtým som mal štyri čínske postupne v priebehu kvartálov a nikdy som nič podobné nemal, všetko sedelo, všetko pevne držalo

        nedávam to za vinu materiálom, aj keď tá jarná berlínska, bolo treba viacej trieskať dverami, boli nejaké tvrdé tesnenia ale skôr Tí robotníci v Berlíne nemajú takú úroveň, takže nie je to kritika parametrov, materiálov, skôr tej práce a výstupnej kontroly a nikdy som nič také nepostrehol pri niekoľkých čínskych kusoch či už 3 alebo Y

        tým, že človek auto mení každých pár mesiacov a možno aj častejšie, tak vnímam aj detaily, ktoré si zákazník s jedným autom nemá šancu uvedomiť, na druhú stranu sú teraz v poslednej z Berlína trošku lepšie odhlučnené (alebo tichšie) motory, nepočuť tak motory ako na jarných čínskych keď idem bez rádia a len si užívam ticho ale to možno už aj čínske ale nedajú sa už v Európe kúpiť, takže to už nebudeme vedieť ako išla ďalej Čína

        veď ani tie vylepšenia Y RWD v Európe ešte neurobili, čo Číňania už majú (o 1s lepšie zrýchlenie, podsvietenie,...)

      • milan84
        milan84 komentoval
        Upraviť komentár
        OK, vdaka. Zaujimave postrehy. Myslel som, ze po tolkom case je uz Berlin minimalne na tej istej urovni.
        Tak vidis, potvrdzujes moje slova, ze ked su nastavene nejake veci, tak auto odtial nie je ziadny problem. Treba len pouzit normalne materialy a mat nejaku uroven.

      • Wilo
        Wilo komentoval
        Upraviť komentár
        To je ako s polskymi potravinami alebo nabytkom. Poliaci vedia vyrobit luxusny produkt, ale takisto aj absolutnu smejd, ked dostanu objednavku od slovenskeho retazca, kde rozhoduje akurat cena
    • milan84
      Senior Member
      • Jun 2015
      • 861
      •   

       

      Komentár


      • SKolja
        SKolja komentoval
        Upraviť komentár
        milan84 toto video mi nasadilo do hlavy viacej otaznikov ako odpovedi. Nechcem tuto diskusiu otvarat pod youtube videom, lebo asi vacsina ludi to nepochopi.
        Vo videu hovoris ze Toyota prehlasila ze v predchadazjucom modeli pocitali spotrebu zle a opravili algoritmus.
        Nasledne vo videu hovoris ze sa SW updatom zmenila spotreba.
        Tak aka je pravda?
        Zmenila sa naozaj spotreba? Pri svojich recenziach nerobis krizovu kontrolu spotreby ktoru reportuju auta na display? Ved je to uplne jednoduche, kazda nabijacka ti da vo vyuctovani dodane kWh, straty na DC su minimalne, km si hadam zapisujes pri prebrani a odovzdani auta. Dostavas este detailnejsie data od prevadzkovatelov nabijacich stanic. Dopocitat realnu spotrebu trva asi 30 sec. (Toto iste som sa pytal svojho casu Rasta Chvalu a odpisal mi ze nie, oni to nerobia, len odcitaju cisla z displaya auta. Pritom viem o minimalne 3 znackach aut, kde sa da v servisnom menu zmenit zobrazovana hodnota o desiatky percent kazdym smerom).
        Ak Toyota v predchadzajucej verzii zle pocitala spotrebu, tak by to hadam niekoho riadne udrelo do oci, keby pisalo spotrebu cez 30kWh/100km a v reale by to bolo pod 20. Ved po tyzdni jazdenia si to musi predsa kazdy vsimnut, ved to je rozdiel viac ako 30% kapacity baterie.
        Nevies najs majitela zo starym SW, aby to uviedlo na pravu mieru?
        Vo videu hovoris o analyzach a detailnyvh informaciach a tuto temu si nejako presiel bez vysvetlenia. Neviem co si o tom mam mysliet.

      • tommik
        tommik komentoval
        Upraviť komentár
        Náhodou ten rozdiel vo výkone nabíjania pri 50% SoC sa nepodarilo nejak technicky zdôvodniť?

      • milan84
        milan84 komentoval
        Upraviť komentár
        @SKolja
        Takto: Toyota vyhlasila jedno aj druhe. Aj, ze to ukazovalo-prepocitavalo spotrebu do plusu o xy percent. Teraz by to MALO zodpovedat realite. Tiez vsak tento sw mal mierne znizit spotrebu.
        Minulu zimu som mal 36 a viac pri nulovych teplotach a ustalenej 130. Teraz v lahko jesennych teplotach to bolo 10kWh menej. Kolko z toho spravila nizsia spotreba realne, kolko spravnejsi vypocet a kolko teple pocasie fakt nemam ako overit. Budem mat este Lexus v decembri, len neviem ci uz bude s tymto novym sw, alebo nie.
        Nepoznam ziadneho majitela tohto auta. Ved realne to v BA maju tak dvaja taxikari a to bude aj vsetko.
        Nerozumiem ti co pises o servisnom menu a zobrazenia hodnot o desiatky percent. Fakt nechapem.
        Spotrebu meriam vzdy podla PP. Cislo strat DC nevieme presne, je niekde od 2-7, u niektorych mozno viac. Resp. zdroje a uzivatelia sa nezhodnu. To je velka nepresnost pre nejake presne vypocty. Pozri si auta od EGMP. Prve km Lubos zistil, ze ukazuje citelne viac, az potom sa to zastabilizuje.
        Keby som rovnake auto meral o mesiac skor-neskor, tak mam zas o nieco ine cislo, hoc s malym rozdielom.

        @tommik
        Auto si jednoducho pri ako tak zohriatej baterii a pripojeni pri vyssom SOC potiahne vyssie kW, resp. posunie ten pad. Robi to aby nabitie do 80 bolo +-rovnake. Keby zacalo vzdy pri polovici na tom super nizkom vykone, tak to nema sancu dobehnut, kedze tie prve minuty od nuly pomahaju vela nadbehnut.
    • SKolja
      Member
      • Dec 2018
      • 253
      •      

      Pôvodne zverejnené od milan84 Pozrieť príspevky
      @SKolja
      Nerozumiem ti co pises o servisnom menu a zobrazenia hodnot o desiatky percent. Fakt nechapem.
      To bol len taky dodatok na temu spotreba podla PP, tyka sa ale spalovakov. Niektore automobilky maju nastavitelny opravny koeficient spotreby ktory sa da menit a tym padom sa meni spotreba ukazovana palubnym pocitacom
      Pozri napriklad:
      https://youtu.be/ixb7PVaczYw
      https://xoutpost.com/bmw-sav-forums/...nsumption.html

      Ohladom presnosti palubnych pocitacov, sa tym zaoberal uz aj nemecky ADAC:
      https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeu...rbrauchswerte/

      V podstate idu na to spravne. Najvacsie odchylky merani ukazuju elektromobily. Dovod je jednoduchy a to su hlavne straty pocas nabijania.
      Z logiky veci clovek potrebuje vediet realnu spotrebu (t.j. kolko energie potrebuje na prejdenie urcitej vzdialenosti) a to je udaj ktory ti dava nabijacka pri nabijani. Vyrobcovia ale hraju zo zakaznikom hru a zobrazuju len kolko energie sa zoberie z akumulatora (a niektory iba tu cast ktora sa pouzije na pohon) a zakaznik sa potom cuduje ze mu to nejako nevychadza.
      Brania sa tym ze pri rozlicnych typoch nabijania su straty rozlicne. Podla mna by sa mala udavat hodnota spotreby pri AC nabijani maximalnym vykonom. To ze pri DC bude celkova spotreba nizsia a pri AC nizsim vykonom vyssia je normalne (takisto pri spalovakoch a udava spotreba pri pouziti predpisaneho druhu paliva, ked sa pouzije palivo z nizsim/vyssim oktanovym cislom, tiez sa zmeni spotreba).

      Je na tebe aku metodiku zvolis, ale bolo by treba udavat tuto realnu spotrebu aj pri testovani a nespoliehat sa na udaje vypocitane PP, kde je velka pravdepodobnost ze si vyrobca ukazuje jemu najprijatelnejsiu hodnotu. Inak sa dostavame do bodu kde su "recenzie do hlbky" plne nejakych cisel, ktore nakoniec aj tak nemaju ziadnu vypovednu hodnotu. Nepotrebujeme vediet normovanu spotrebu, ale spotrebu pri rovnakom sposobe pouzivania.
      A za toto by som vyrobcov v kazdom videu pranieroval. Zakaznik chce vediet kolko ho jazdenie bude stat a straty pocas nabijania musi zaplatit. Zaroven by sa tym zvysil tlak na to aby sa optimalizovali straty pocas nabijania a to uz ci na strane vyrobcu (efektivnejsie menice a management spotreby pocas nabijania) alebo zakaznika (nabijanie najucinnejsou metodou).

      Moje BMW uchovava obe hodnoty (energia potrebna na dobitie a energia uschovana v akumulatore). Pri poslednom porovnavani sme brali udaj z PP lebo som este nevedel ako data z BMW dostat von, teraz uz som mudrejsi a viem si ich vytiahnut a aj @nick.n17​ si v evDash vie tieto udaje doratat.
      Takuto presnost ale zase netreba, kludne staci zobrat data z nabijacky a vydelit poctom prejdenych km. Nic viac a nic menej. A porovnat z udajom o spotrebe z PP.
      Potom mozeme robit nejake fundovane zavery. Inak diskutujeme o nicom.

      Komentár

      • milan84
        Senior Member
        • Jun 2015
        • 861
        •   

         

        Komentár


        • Taur
          Taur komentoval
          Upraviť komentár
          Nuz na tej spominanej McD BB zrusili Chademo aj AC konektor a zdvihli z 50 na 60kw cim z toho podla nich spravili UFC co skratilo cas nabijania na 60min bez parkpoplatku a samozrejme mozu si uctovat UFC tarifu, To uz mi je teda UFC vykon tych 60kw, to sa fakt oplati priplatit 35% za tych +10kw.vykonu. Niesom presvedceny zeby toto bolo nutne, zeby bola ta stanica brutalne pretazena. Kolkokrat som tam prisiel mohol som nabijat a ked tak skor bol obsadeny AC konektor nez CCS. Ale mozno v primetime obeda/vecere to hodinku inak vyzera.

          Ale fajn informacie vo videu.

        • milan84
          milan84 komentoval
          Upraviť komentár
          zse niekde nazyva 60kW ako UFC?
          AC miznu, to je fakt a tiez ich za to kritizujem. Aspon GW nechava na Deltach zastrcku pre vlastny kabel ako nudzovku.
          Cenovo ti zse uctuje podla priemerneho nabijacieho vykonu, nie podla oznacenia krabice.

        • Taur
          Taur komentoval
          Upraviť komentár
          milan84 Vsade (web, cennik, apka ...) a aj v tom tvojom videu ta opravil ze za UFC povazuju a uctuju od 50+kw cize aj 60kw i ked priemer. Pozri si svoje video.
          A tvrdis mi ze ked prides do McD-BB s autom schopnym nabijat 200+kw, tak nebudes 60min nabijat plnym vykonom tej nabky 60kw resp. aspon priemerom 50,1kw? A zaplatis sadzbu akoby si nabijal na 300kw.
          Ze uctuju priemer je chvalihodne a samozrejme skvele pre auta so slabsim nabijnaim, ale nemali by tu UFC hranicu dvihnut aspon na 80, ci 100kw?
          Osobne mi to zatial nevadi kedze s mojim vykonom DCmax46kw aj na 400kw zaplatim vzdy len DC tarif . len mi to pride smiesne ze 60kw je uz UFC.
          Ja 0-100% robim priemer 39kw pri mojom max 46kw, tak predpokladam ze pri 20-80% priemer 50kw dosiahne vacsina modernych EV na tej 60kw. Ak budu vsetky DC50tky menit tymto stylom na UFC60tky tak mi to pride trochu kuleha.
          Naposledy upravené Taur; 11-11-2023, 00:33.

        • milan84
          milan84 komentoval
          Upraviť komentár
          pozeram si teraz na ich stranke a mas pravdu. Ale dal by som ruku do ohna za to, ze to mali predtym normalne rozdelene a bola to hodnota 100 alebo 150.
          60kW ako UFC je samozrejme uplne nezmysel, skoro az trestne.
          A s uctovanim je to tak ako pisem. Teda ...malo byt to tak byt

        • Taur
          Taur komentoval
          Upraviť komentár
          milan84 Tak to by si si rucicku popalil. Vzdy mali DC50kw a vsetko nad to UFC akurat ze doteraz v praxi nemali 60kwove (teda aspon ja neviem o ziadnych) ale 100 a viac kw, tak to tak prirodzene aj vychadzalo. A aby som netvrdil ze vzdy tak teda posledne 3 roky odkedy zijem emobilitou, predtym nemam paru co bolo.
          A uctovanie je ok, potvrdzujem ze na vsetkych UFC platim DC sadzbu kedze nedosiahnem nad 50kw. Len v tomto pripade si myslim ze sucasne EV na tej 60kw nebudu mat problem spravit priemer 50+kw a tym padom budu platit UFC tariif za prakticky rychlost DC. A tiez ak budu mat vacsiu bat 80-120kwh tak ju nestihnu nabit ani na 80% za 60min UFCcasu bez parkovneho tak mi to pride cele nekorektne.

        • Miroslav Rojko
          Miroslav Rojko komentoval
          Upraviť komentár
          Taur, dobre si pamätáš, presne tak to bolo. Vždy mali DC do 50kW a nad to boli UFC. Keď zavádzali prvé UFC, si pamätám ako bola debata o tom, že autá s pomalým nabíjaním nemusia platiť veľa, lebo sa dostanú pod 50kW priemerne, tá hranica 50kW bola vždy u ZSE.
          Predpokladám, že ode o obmedzenie na 150A pri nabíjaní a teda to bude zrovn na rozčúlenie, lebo

          Vzhľadom na napätia batérie pri najnižšom SOC je to zrovna pod limitom, keďže Kona/eNiro budú pri ich voltáži baterky začínať nabíjať na 48 - 49kW výkone a postupne sa prehupnú cez 50 ale priemer bude nízko nad 50kW a budú platiť ako UFC.

        • tommik
          tommik komentoval
          Upraviť komentár
          Na pána Žemberyho a jeho teóriu, že ak vám nabka dáva menší výkon ako by pri aktuálnom SoC mala dávať tak na 99% je chyba v aute si spomeniem vždy keď na Rovinke pripojím auto a nabíjam 33 kW. Následne preparkujem k vedľajšiemu stojanu a tam už idem 70+ kW. Takže asi tak ZSE...

        • Taur
          Taur komentoval
          Upraviť komentár
          Ved povedal na 99%, Rovinka bude to 1%.

        • Wilo
          Wilo komentoval
          Upraviť komentár
          To je super aj pre “veteranov” typu Ioniq, ktory daval dakych 62kW ci kolko… na tu dobu super, teraz platia tolko co vsetky moderne auta, a to vsetko za jemne prehupnutie sa cez nejaky vymysleny limit. V dnesnej dobe, vzhladom na ponuku aut na trhu, by tu UFC tarifu mohli posunut aspon na 80kW 😕 je to fakt nefer
      • milan84
        Senior Member
        • Jun 2015
        • 861
        •   

         

        Komentár

        • milan84
          Senior Member
          • Jun 2015
          • 861
          •   

           

          Komentár

          • milan84
            Senior Member
            • Jun 2015
            • 861
            •   

             

            Komentár

            • milan84
              Senior Member
              • Jun 2015
              • 861
              •   

              nieco pre BMWčkarov SKolja


               

              Komentár


              • SKolja
                SKolja komentoval
                Upraviť komentár
                Keď bude kombi i5 xDrive (nie M verzia) tak je o 2 roky na zozname. Akurát má zarazila cena. i5 začína v AT tesne pod 70k€, a M60 tesne pod 100k€. Ty si vo videu spomínal tuším viac. U i4 xDrive prichádza teraz, 2 roky po uvedení modelu.
                Inak tie "ambientne" listy sú šialené. Pomaly čínsky supermarket. Carbon pack by som si tiež odpustil. Keď už tak matné drevo.

              • milan84
                milan84 komentoval
                Upraviť komentár
                zakladna cena je v konfiguracii tohto auta pisana 99950. Testovane auto bolo 126000. Takze celkom masaker rozdiely cien ak je to naozaj tak a nie su to v AT nejake dotacie v cene.

              • PistaTT
                PistaTT komentoval
                Upraviť komentár
                SKolja to bude tym, ze milan84 uvadzal cenu i5 M60 (ktora zacina tesne pod 100k ja u nas, tak v AT) obycajna i5 zacina u nas na 71k, v AT o tisicku menej (ale je mozne ze to nie su uplne identicke vybavy)...
                Tak ako tak je to hodne drahe auto...
                Naposledy upravené PistaTT; 04-12-2023, 08:45.

              • SKolja
                SKolja komentoval
                Upraviť komentár
                PistaTT milan84 no ved preto pisem, vo videu som nezachytil ze by Milan rozpraval o zakladnej cene verzie M60. Ja som to pochopil ako zaklad ceny i5 vseobecne.
                Ja som si vcera naklikal moju konfiguraciu (samozrejme na sedane a bez xDrive), momentalne by vysla na 83k€, +nejake 3-4k€ za xDrive a som na 85k€. Za takychto cien to bude pre mna so sucasnym budgetom na hrane.
                Uvidime co spravi Neue Klasse, lebo vozit 1,5m prazdny priestor v predu sa mi moc nepaci (uz aj v i4 je problem v meste vidiet do krizovatky). Panaramaticka kamera to trocha zachranuje ale jazdit po Viedni v malych ulickach a kazdych par metrov sa pomaly plazit do krizovatky nie je bohvie co.
                Na dialnici to je ine story, tam sa ten velky predok da povazovat za vyhodu (deformacna zona, zlepsena aerodynamika), ale ja by som si uz konecne rad kupil auto ktore bude vhodne na oba sposoby pouzitia, aj mesto a aj dialnica.
                Naposledy upravené SKolja; 04-12-2023, 09:13.

              • Miroslav Rojko
                Miroslav Rojko komentoval
                Upraviť komentár
                Sa Vám čudujem, že za tie peniaze chcete niekto kupovať tie prerobené spaľováky, čo stratia za prvý rok polovicu hodnoty. Je to maximálne nevyužitý priestor - po spaľovacom aute s blbou efektivitou, akurát tam furt dávajú čačky mačky aby to auto zaujalo, ale všetko je draho zaplatené príplatkami. Stačí sa povoziť na novej trojke Highland a podvozok BMW sa môže odporúčať. 6iadna inovácia, len strkanie toho istého motorčeka a baterky do rôznych modelov.

              • milan84
                milan84 komentoval
                Upraviť komentár
                To vazne ideme porovnavat i5 na vzduchu s natacacou zadnou napravou s TM3 highland? V tom druhom menovanom som este nesedel, podla vsetkeho je to velky krok vpred, ale hadam to bol len pokus o vtip...toto porovnanie.
                Cena je podla mna dost vysoka presne aj preto, ze vozis 150cm zabiteho priestoru pred sebou a aj dizajnovo sa ti musi pacit.

              • SKolja
                SKolja komentoval
                Upraviť komentár
                Miroslav Rojko niekto chce a niekto musi. Cez vikend som cital clanok, a najvacsi prepad hodnoty v percentach zaznamenali Tesly (ciastocne aj koli zlacneniu novych modelov) a pritom je to najpredavanejsia znacka elektromobilov. To je teda paradox... Ale sklady su plne, tak cena ide dole.
                Efektivita BMW nie je az taka zla, ked sa pozries ake moznosti mas na trhu, tak BMW cisla spotreby su v tej lepsej tretine.
                Keby som si ja mal dnes vybrat, tak idem do Nio ET5 Touring. Ale kedze moj vyber riadia firemne pravidla, tak to o 2 roky zase bude BMW. Kombi alebo 5 dverove, momentalne vyhovuje iba i4 (na Taycan Tourismo moj budget nestaci ;-))
                Naposledy upravené SKolja; 04-12-2023, 11:55.

              • Wilo
                Wilo komentoval
                Upraviť komentár
                Nemyslim, ze BMW a Tesla maju uplne rovnaku klientelu. Ten co pokukuje po tomto bavoraku nebral Teslu nikdy ani do uvahy. Ten co pokukuje po Tesla to bude mat podobne. Urcite prekrytie tam bude, ale to bude v predajoch statisticky zanedbatelne. Obe auta maju svoje miesto pod slnkom a svojich zakaznikov. Mna na tom bavoraku zaraza skor ten dizajn, to auto je vyslovene hnusne, a je to asi najskaredsia 5-er vsetkych cias. Aj Banglova E60 bola proti tomuto krasavica. Aj ked je dizajn subjektivny… fanusikovske fora tiez horia hejtom, toto im podla mna vyslovene nevyslo. Nazivo to vyzera este horsie

              • milan84
                milan84 komentoval
                Upraviť komentár
                Wilo s dizajnom mas do velkej miery pravdu. Ono to zacalo uz pr iX. iX, i5 a i7 za mna dizajnovo zle.
                Tesla S je voci nim krasne uhladene auto to sa musi nechat !

              • Miroslav Rojko
                Miroslav Rojko komentoval
                Upraviť komentár
                milan84 A to si zober ako leštič, keď máš všetky tie krivky naleštiť. Mna rozčuľovala aj maska na starej Kone s tými nekonečnými priehlbinami a vyšparchávaním mušiek z nej. Predné a zadné nárazníky na súčasných BMW je tiež určite zábavka pre leštičov.
            • milan84
              Senior Member
              • Jun 2015
              • 861
              •   

               

              Komentár

              • milan84
                Senior Member
                • Jun 2015
                • 861
                •   

                 

                Komentár


                • PistaTT
                  PistaTT komentoval
                  Upraviť komentár
                  Dobre som videl v tej tabuľke s cenami že to začína na 44k?
                  WLTP 400+ je síce pekné číslo na tak malú baterku ale realita bude tak 300 pri bežnom kombinovanom jazdení, v zime ani tých 300 nie... Rýchle nabíjanie sa nekoná. Kombi ma byt predsa všestranné auto a nie mestské približovadlo.

                  Teraz neviem komu chcú pri tej cene konkurovať.

                  Imho ten nápad so zdielanou platformou je proste zlý a už len za to si zaslúži Stelantis zdvihnuty varovný prst.

                  Taký ID3 s väčšou baterkou a výkonnejším motorom je lacnejší.
                  TM3 je lacnejšia, TMY je prakticky za také peniaze...

                  Ved toto si kúpi snáď len fanatický fanúšik značky.

                  Myslím že sa nedá čakať že by z tohto mal byť predajný trhák.
                  Naposledy upravené PistaTT; 11-12-2023, 08:49.

                • milan84
                  milan84 komentoval
                  Upraviť komentár
                  videl si dobre, taka GT verzia SW co som jazdil zacina u nas na 45000. A to este vies priplatkami ist vyssie.
                  Cenovo to maju velmi odvazne. Podla mna aj Peugeot musi vediet, ze cenovo je to velky problem. Ale ja vzdy vravim, nech rozhodne trh. K autam chcem byt objektivny, predstavujem vsetko co mi pride pod ruky, nazor poviem a dalej je to na zakaznikovi.
                  Realne to bude niekde k tym 300km. Peugeot tvrdi,ze v tejto velkostnej/vahovej triede ma ich 308 najnizsiu spotrebu. Neviem s cim a kym porovnavali, no svietilo na prezentaci cislo niekde okolo 12,5.

                  Zdielana platforma je v stellantise bezna a uz dlhe roky im to ako tak funguje. Nie je to tak dobre, ako ma BMW ci korea, kde vedia vyrobit lepsi EV na spalovacom podvozku, ale opat sa dostavame len k tomu, ze za danu cenu je to vela kompromisov.
              • milan84
                Senior Member
                • Jun 2015
                • 861
                •   

                 

                Komentár


                • SKolja
                  SKolja komentoval
                  Upraviť komentár
                  Neviem preco, ale youtube nechce akceptovat moj komentar, tak ho davam sem:
                  Super aktivita OMV, dufam ze sa siet co najrychlejsie rozsiri po vsetkych okolitych statoch.
                  Len ma zaraza jedna vec, ked pani od OMV tvrdi ze pocuvali nazory zakaznikov a podla toho urobili koncept ich nabijacej siete. Je velkou nahodou ze koncept sa presne zhoduje z poziadavkami schvalenymi radou EU parlamentu pre strategiu rozvoja siete alternativnych paliv (https://www.consilium.europa.eu/en/p...+across+Europe) a zaciatok budovania siete OMV eMotion koreluje so zavaznym prijatim smernice (25.6.2023) a nabijacky su budovane presne v liniach europskej nosnej cestnej siete TEN-T (na tuto siet sa dana smernica zameriava a nabijacky musia byt do 3km od nej) (https://en.wikipedia.org/wiki/Trans-...rt_Network.jpg).
                  Smernica vyzaduje vybudovat do 2025 minimalne kazdych 60km nabijacky pre osobne vozidla (z aspon jednou s vykonom 150kW a minimum je 400kW na lokalitu), do roku 2027 minimalne kazdych 60km nabijacky pre osobne vozidla (z aspon jednou s vykonom 150kW a minimum je 600kW na lokalitu) a do roku 2030 350kW nabijacky pre nakladiaky. Dalsia poziadavka je ze cena musi byt viditelne zverejnena a nabijacie stanice musia akceptovat platobne karty. Tak teraz som celkom v pomykove, pretoze z tohoto mi vychadza ze EU schvalila presne to co chcu zakaznici OMV a dokonca aj presne v termine kedy sa OMV rozhodla toto zelanie vyplnit, ci som to zle pochopil?
                  Kto by si to chcel nastudovat do detailov, tuna je anglicke znenie smernice (https://data.consilium.europa.eu/doc...23-INIT/en/pdf) a samozrejme existuje aj preklad do slovenciny a inych jazykov EU (https://eur-lex.europa.eu/legal-cont...LEX:32023R1804)
                  Samozrejme EU bude prispievat na budovanie tejto nosnej siete :-) (a samozrejme smernica pokryva aj vodik)
                  Je super ze OMV zladila svoju strategiu s EU a buduje hned nieco co bude buducim standartom, ale patrilo by sa to aspon naznakom spomenut. Inak super pocin a hodena rukavica jednej nemenovanej Slovenskej(ci Madarskej) sieti :-)

                  Inak super spracovane ako vzdy Milan :-)

                  P.S.: Juzna trasa v sieti TEN-T nieje, tak som zvedavy kedy pribudne prva eMotion nabijacka na tejto trase a OMV mi ukaze ze som sa zo svojou uvahou mylil :-)
                  Naposledy upravené SKolja; 14-12-2023, 22:07.

                • milan84
                  milan84 komentoval
                  Upraviť komentár
                  nemam tvoj koment /teda ziadny/ ani v komentaroch na kontrolu/schvalenie. Moze to byt kvoli tym linkom. Skus ich dat prec a tak vlozit, resp. nedavat tam https, ale len to za tym.
                  Kludne, nech sa tam taky koment objavi.

                • SKolja
                  SKolja komentoval
                  Upraviť komentár
                  Skusil som bez aj bez linkov, stale nic. Vsetky browsery (chrome/edge/firefox) na PC a aj priamo youtube app na androide. Stale nic.
                  Ani rozdelenie na 2 komenty nepomohlo. Nemas ma uz na block liste? ;-)
                  Naposledy upravené SKolja; 15-12-2023, 14:05.

                • milan84
                  milan84 komentoval
                  Upraviť komentár
                  pomohlo asi odstranenie linkov. Mal som to medzi komentarmi na schvalenie z dnesneho dna, ale odklikol som, ze vzdy schvalene a aj som ti na to reagoval, aby to tam svietilo

                • SKolja
                  SKolja komentoval
                  Upraviť komentár
                  Super, pred chvíľou mi prišla notifikácia. Večer tam skúsim dohodiť naspäť tie linky...

                • milan84
                  milan84 komentoval
                  Upraviť komentár
                  skus pripadne ako odpoved na tvoj prispevok, samostatne. skontrolujem to potom.

                • SKolja
                  SKolja komentoval
                  Upraviť komentár
                  No pridal som tie linky do mojho komentaru a cely komentar zmizol... To nevymyslis, ale vyzera ze google/youtube po pokute nema rad prispevky z europskou legislativou :-D. Pozri ci ho vidis ty a ked nie, tak to tam dam este raz bez linkov a linky pod to...

                • milan84
                  milan84 komentoval
                  Upraviť komentár
                  ty heker. je to fuč. nemam to vobec nikde, ani na schvalenie, ani pod "neopdoveal som" a ani v notifikaciach. Dobre je to YT haklive na linky...
                  Skus prosim ta skopirovat a nahodit este raz ten povodny bez linkov, nech to tam svieti.
                  napisal som do OMV, ze cisla zhliadnuti su dobre a budem rad, ak sa zapojia do diskusie a budu reagovat.
              • SKolja
                Member
                • Dec 2018
                • 253
                •      

                Pôvodne zverejnené od milan84 Pozrieť príspevky
                ty heker. je to fuč. nemam to vobec nikde, ani na schvalenie, ani pod "neopdoveal som" a ani v notifikaciach. Dobre je to YT haklive na linky...
                Skus prosim ta skopirovat a nahodit este raz ten povodny bez linkov, nech to tam svieti.
                napisal som do OMV, ze cisla zhliadnuti su dobre a budem rad, ak sa zapojia do diskusie a budu reagovat.
                Tak som to tam dal este raz, hadam teraz aspon prispevok ostane...

                Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	image.png
Videní:	188
Veľkosť:264,8 KB
ID:	94377

                Komentár

                • milan84
                  Senior Member
                  • Jun 2015
                  • 861
                  •   

                   

                  Komentár


                  • SKolja
                    SKolja komentoval
                    Upraviť komentár
                    Velmi pekne. Teraz to este zabalit do formatu Octavia/Superb a konecne by tu bol normalny pouzitelny elektromobil ;-). Ale kedze uz je vonku ID.7, tak si este pockame...
                • milan84
                  Senior Member
                  • Jun 2015
                  • 861
                  •   

                  Vianocny special, toto je ceresnicka na torte medzi tohtorocnymi videami.
                   

                  Komentár

                  Pracuje...
                  X