Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Elektromobil - youtube

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • milan84
    Senior Member
    • Jun 2015
    • 861
    •   

     

    Komentár


    • PistaTT
      PistaTT komentoval
      Upraviť komentár
      Ja nerozumiem prečo pri takomto videu musí odznieť, že nabíjať mu stačí prakticky raz za týždeň (takže to je nájazd do tých 350 km týždenne), či dokonca by možno stačilo aj raz za mesiac (úplný nezmysel kupovať si nové auto, ak na ňom za rok spravím 4000 km) a potom, že za naftu dával mesačne 200 - 300 €. Medzi rečou ešte utrusit, že za pol roka s Corsou spravil 10 tisíc km... To potom nevychádza. Nestačí sa držať reality a povedať fakty na rovinu bez prikraslovania?

    • Taur
      Taur komentoval
      Upraviť komentár
      Ved povedal ze KEBY chpdil LEN do roboty a spat co mu robi 10km, tak by stacilo nabit aj raz za mesiac. Ake prikraslovanie? Ak ma Corsa dojazd po meste 350+km, tak aj raz za 2mes by stacilo. Lenze on robil aj nejake experimenty ako TN-PO-TN, to Rakusko 1400km atd. tak nabehal 10tkm a logicky musel nabijat castejsie.
      Preco by mal byt nezmysel kupovat nove auto pri malom najazde? Ja som kupil nove auto ktore najazdi rocne este menej ako 4000, iba po meste, mam ho 18r a sluzi dalej. Nemeni kazdy auto co 2-3 roky. Niekto chce mat radost z noveho, niekto zaruku, niekto istotu ze nieje kradnute, niekto vyskladane presne podla jeho predstav ... ludia maju rozne dovody.
      Je pravda ze ak minul 200-300e na naftu tak mohol najazdit 2-3000km mesacne, co je 2x tolkko ako s eCorsou, ale tazko presne povedat ked nevieme aku cenu platil za naftu a aku mal spotrebu. Ak ma v tej Audi V8 so spotrebou 10L a naftu za 2e, tak to mohlo byt len 1300km/mes.
      Fakt co zaznel je ze EV netreba nabijat kazdu chvilu a to je pravda. Ja najazdim 3500 mesacne a rozhodne nenabijam ani len kazdy den nieto kazdu chvilu, priemerne celorocne to vychadza kazdy treti den. Cize kto najazdi polovicu co ja tak staci mu nabit raz za tyzden.

    • PistaTT
      PistaTT komentoval
      Upraviť komentár
      Samozrejme, že môže mať V8 TDI. Teoreticky. Ale pravdepodobnosť je vcelku malá. Muselo by to byť Audi A8, Q7 alebo SQ8...Tažko porovnateľné autá s Corsou...
      Naftu za 2€ síce v nejakom čase tankovať mohol, ale dlhodobý priemer cien za dlhšie obdobie bude hlboko pod 1,5€... Podľa štatistického úradu bola priemerná cena nafty za rok 2022 vo výške 1,719€, rok predtým 1,240€.

      A pri ročnom nájazde 4000 km po meste ťa vyjdú lacnejšie snáď aj taxíky. To nedáva ekonomický zmysel žiadny pri autách za 30 tisíc plus. Nežijem v Trenčíne, ale Trnava je tiež krajské mesto. Jazda taxíkom tam vychádza okolo 3€. Keby mám každý pracovný deň ísť 2x taxíkom, tak za rok je to povedzme 1200€, možno 1500€. K vlastnému autu treba samozrejme okrem nákladov na kúpu prirátať poistky, pneumatiky, servis a náklady na pohonné hmoty / nabíjanie a tiež zohľadniť nejaké tie riziká.

      Takže ak chcel niekto prirovnať elektromobil k TDI tak by mohol porovnávať porovnateľné a nie tendenčne uvažovať nižší nájazd pri elektromobile voči vyššiemu nájazdu s TDI. V mojich očiach to zhadzuje hodnotu daného videa a pôsobí to na mňa, že autor umelo ohýba fakty spôsobom aby EV vykreslil v nereálne pozitívnom svetle. Skús sa na to video pozrieť pohľadom človeka čo nie je elektronadšenec. Ako to pôsobí naňho?

      Sám najazdím ročne 45 - 50 tisíc km a ekonomická stránka prevádzky EV je jednoznačne nespochybnitelná. S bežným denným nájazdom okolo 150 km to znamená nabíjanie buď ob deň (hlavne ak človek nenabija do 100 a nejazdí do nuly) alebo proste priebežne podľa možností a príležitosti popri nakupovaní a pod. Zároveň nezvyknem nechávať auto cez noc nabité pod zhruba 30% hoci by mi dojazd mal stačiť na ďalší bežný deň jazdenia - lebo chcem byť pripravený aj na neplánované situácie.
      Tvoj nájazd je podobný môjmu a asi teda zvykneš nabíjať do 100% alebo máš super spotrebu keď ti to dlhodobo vychádza na nabíjanie čo 3 dni (ja nejazdím eco majstrovstvá, takže viem, že iní dokážu jazdiť úspornejšie ako ja).
      Naposledy upravené PistaTT; 30-06-2023, 09:07.

    • Taur
      Taur komentoval
      Upraviť komentár
      PistaTT Prepac, ale pride mi ze mas problem pozerat a citat s porozumenim. Pisal som ze priemerne vychadza nabijanie kazde tri dni, to znamena ze niekdy 2x za den inokedy raz za tyzden. A ano, nabijam do 90-100% (tiez som rad pripraveny) a vyjazdim kludne aj do 0-1%. Chapem ze ak niekto vyuziva len polovicu kapacity baterie cize aj dojazdu musi nabijat 2x tak casto. Tiez danou za tu psychopohodu vzdy pripravenosti je castejsie nabijanie.
      Vo videu on nerobil komparativny test spalovak vs EV. Len spomenul svoje skusenosti s jednym i druhym.
      A to ze sa maju porovnavat rovnake kategorie nemas pravdu. Ja prave tym ze som presiel na EV mi staci auto o dve triedy mensie. Male 4m EV mi dava dynamiku a handlink ICE 5m kravy s V8 benzin ktorej som sa mohol zbavit. Mal som vzdy dva ICE auta, male do 4m po meste a velke 5m V6/V8 na mimo. Teraz mi staci jedno 4m EV sikovne v meste a zaroven dynamicke (ako V8) a sediace na ceste vdaka nizkemu tazisku (ako 3x2m razvor velkeho ICE) mimo.
      Co mi chyba tak 4x4 a pneupodvozok, ale to poriesim pri nasledujucom EV.
  • Zurrona
    Junior Member
    • Jun 2023
    • 9

    Neverte mu všetko …. Keď si ho trošku poguulite tak zistíte že chlapec neni tak clean ako sa snaži prezentovať….

    Komentár


    • milan84
      milan84 komentoval
      Upraviť komentár
      Ondro sa snazi prezentovat ako clean????

      nerozumiem tym hejtom, ktore tu a pod videom zopar ludi predvadza.

    • PistaTT
      PistaTT komentoval
      Upraviť komentár
      Milan snáď tým nemyslíš aj mňa. Ja som napísal že nerozumiem prečo je nejaká časť obsahu taka ako odznela. Možno mi to niekto vysvetlí. Zodpovednosť za obsah máš imho ty, lebo je to tvoj YT kanál...

    • milan84
      milan84 komentoval
      Upraviť komentár
      PistaTT nuz neviem, tu napisal, ze sa auto pri malom najazde neoplati a preco to zaznelo takto atd. Nuz, ano za obsah som zodpovedny a prave preto, ze Ondrove fungovanie s EV ma zaujalo, islo do ako rozhovor do videa.
      Viem ti vymenovat desiatky ludi, co maju nove auto (alebo ich drzia doma niekolko) a najazd maju uplne smiesny. Nie je to len o tom, ci taxik nevyjde lacnejsie. Ludia proste stale chcu mat auto vlastnene a je na kazdom z nas, ci si auto kupia ak maju maly najazd.
      Naopak mne sa velmi paci, ze Ondro povedal aj verziu A - chodim len do prace,do obchodu a nabijam raz za XY. A takisto B, ze jazdi vela aj s malobaterkacom a zasadne ho to neobmeduje.

    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      Posledne roky aj jazdenky na cene stupali, ci uz ev alebo spalovaky takze zrovna takí, co si namiesto anglicakov (ako v detstve) teraz kupuju velke auta aj ked ich tolko nepotrebuju , neprerobili. Tento rok je uz znatelne zrealnenie ale stale nie na uroven spred dvoch rokov. A na takych autach su najazdy par tisic km. Video som nevidel ale suhlasim, ze je dost ludi, co maju male najazdy. Vzdy je jednoduchsie mat autok dispozicii aj malo vyuzite ako listovat cestovne poriadky alebo sa vozit v predrazenych taxikoch.

    • PistaTT
      PistaTT komentoval
      Upraviť komentár
      Ale on predsa nejazdí 4000 ročne. Na co o tom hovoriť že také auto by nabíjal raz za mesiac ak by ho používal tak málo? To by snáď nikto súdny tak auto nepoužíval. Ja som napísal že nerozumiem prečo tam sú spomínané čísla tak ako sú. Za mňa by stačilo nastaviť to na realitu a hovoriť to proste bez prifarbenia.
      A ak tieto moje komentáre považuješ za hejt, tak potom som v tvojich očiach hejter. Môžeš to brať jak hejt alebo konštruktívne pripomienky. S tým však nič neurobím.

    • PistaTT
      PistaTT komentoval
      Upraviť komentár
      Miro, predražené taxíky sme si tu zrátali už. Kto kúpi auto za 30k aby ho po 5 rokoch predal s 20 tisíc km za hoci aj 25k, tak je to podľa mňa hodne vysoká cena za flexibilitu. K poklesu ceny treba prirátať minimálne poistky. Na nové auto to bude nielen o pzp ale aj havarijná, pripadne GAP. Dajme tomu okolo 1000€.ročne. Takže za tých 5 rokov po 4000 km zaplatíš reálne 10 000€. A teda ešte si netankoval alebo nenabijal.
      Naposledy upravené PistaTT; 30-06-2023, 20:45.

    • milan84
      milan84 komentoval
      Upraviť komentár
      Stevo nechces pochopit, ze je kopa ludi, co spravi 4-6000km rocne a auto si kupia. A kludne aj drahe. Susedia maju dve auta. On drahy mercedes, jazdi denne, ona hybrid toyotu za +-30000e. Ma ju treti rok a najazd 18000km. Oplati? Neoplati? proste si ju kupili, lebo.... A take pripady budu aj pri EV.
      To ci to je alebo nie je ekonomicke, alebo nejakoho hodnotovo spravne, nemozme sudit.
      Iny priklad - zober si tie pol rocne dotačne tesly co sa sem vozia. Ma to ledva par tisic km a predsa do nich ludia investovali kupou desiatky tisic €.
      Alebo akekolvek ine el. auto z nemecka, ci inej krajiny kde je ich viac. Zozeniem ti ID.4, ktora za dva roky spravila menej ako 20000km. Preco nechodili radsej taxikom?

    • PistaTT
      PistaTT komentoval
      Upraviť komentár
      Milan, tuto chalan z Trenčína očividne nie je ten prípad. Kúpiť auto s využitím štátnej dotácie (u nás nie sú už dlho) s cieľom ho po čase predať so ziskom je úplne iný príbeh.
      Očividne sa ti vôbec nezdá tendenčné tvrdiť, že zatiaľ čo na TDI minie na naftu mesačne 200-300€ tak Corsu mu stačí nabíjať raz za týždeň a mesačný účet je pár desiatok euro. Mne tento prepočet nesedí a pritom by stačilo uviesť reálne porovnateľné čísla.

      Náklady na nabíjanie EV pre človeka z paneláku, ktorý nemá možnosť zadarmo nabíjať v práci, vieš stlačiť aktuálne na nejakých možno 22 centov za kWh. Pri nájazde 2000 km mesačne a spotrebe 15 kWh/km sme na 66€. TDI s priemernou spotrebou 6 l/100 km = 120 litrov nafty po zhruba 1,5€ = 180€. Náklady na spotrebu malého šetrného mestského EV voči TDI sú teda zhruba tretina. Easy, férové a pravdivé informácie. Ale 2000 km za mesiac na EV znamená nabíjať minimálne 6x do mesiaca a nie 4x. Pri 3000 km je to 100€ vs. 270€. Ubudlo by s teba keby si namiesto prifarbovania v prospech EV skúsil podávať objektívne informácie?

    • ICE666SVK
      ICE666SVK komentoval
      Upraviť komentár
      PistaTT Neberies to az moc vazne a chces presne cisla? Vo videu bolo spomenute TDI, lebo to su najvacsi hateri na EVcka a Ondro jedno ma a to teraz po kupe EVcka mu stoji na parkovisku. Aspon podla toho co sa vyjadril vo videu. Z Corsou bol nejake jazdy aj dlhsie, kde nabijal castejsie. A vyskusal aj cestu TN PO a spat ako test. A teraz jazdi hlavne po meste. O cenach za TDI a EVcko sa bavili vseobecne a neslo tam o presne cisla. No a ty hned beries kalkulacku a nevychadza ti to. Milan od neho ziadne presne cisla predca nechcel. A Ondro to spomenul tak vseobecne povedal by som. Takze prifarbovanie a zavadzanie........ Neviem ako si nato prisiel. Neslo predca o test auta ktore robi Milan a tusim ani tam presne sumy za nabijanie nespomina. Podla toho co tu pises som ja majitel 3rocneho spalovacieho auta KIA Stonic 1,2 benzin z rocnym najazdom 8000 az 10000km blbec, ktory ma chodit taxikom, lebo sa to oplati viac? Mne je konfort ked nasadnem do auta co mam na parkovisku urcite lepsi ako sa spoliehat na verejnu dopravu. Ono ani ten taxik nepride hned a treba nan cakat. Na svoje auto cakat nemusim. Auto budem mat ak bude sluzit aj 15 rokov. Som zvyknuty mat auto dlho a je moje vyplatene cash. Aj pri EVcku by som uvazoval o dlhodobom vlastneni auta a ver tomu ludi ako som ja je viac ako dost. Neviem kolko mas rokov asi si mlady podla toho ako uvazujes a je to tvoja vec mna do toho nic. Ale ja mam 46 rokov a uvazujem po starom. Proste kolko ludi tolko chuti. A ja aj tak po meste chodim vela pesi.
      Naposledy upravené ICE666SVK; 30-06-2023, 21:32.

    • PistaTT
      PistaTT komentoval
      Upraviť komentár
      Asi som divný. Prišlo mi to tendenčne podané tak, že vlastne zatiaľ čo EV stačí nabíjať raz za týždeň a stoji to par desiatok eur, tak tdi znamenalo oveľa vyššie náklady na naftu. Keď take video sleduje niekto kto nemá s EV žiadne skúsenosti, tak si z neho môže odniesť prehnané očakávania. A pýtal som sa na dôvod prečo je to podané tak ako je to vo videu a ten dôvod mi zatiaľ nikto nevysvetlil. Pritom som vnímal že to video má byť akýmsi sumarom reálnych skúsenosti človeka čo má svoje prvé EV a nemá vlastnú nabíjačku. Vidím v ňom pre mňa nepochopiteľné podanie uvedených čísel ale očividne to je proste spôsob akým Milan chce budovať povedomie o EV u širokých más. Potom sa čuduje té že sa nájdu odporcovia alebo hejteri, ktorí sú schopní pritiahnuť za vlasy alebo prekrútiť dáta tak, aby boki proti EV. Obidve strany barikády pritom využívajú tie podobné praktiky. Podľa mňa to nie je najlepšia cesta. Ale mam snahu pochopiť prečo sú veci tak jak sú... Ak má niekto odpoveď na moju pôvodnú otázku, tak si ju rád vypočujem.

    • PistaTT
      PistaTT komentoval
      Upraviť komentár
      Ročný nájazd 8-10k km je diametrálne inde ako 4k... Sonic tiež nestal 30k predpokladám. A možno ho nepoužíva na presun 5 km z domu do offisu vrámci mesta. Takže ak by si postupoval podobnou logikou ako som to rátal vyššie tak zistíš že tam taxík nemusí byť lepšie riešenie ani z ďaleka. Ten výpočet si môžeš spraviť sám. Ale mojou otázkou nebolo primárne zisťovať motiváciu pre kúpu auta ktoré budem nabíjať raz za mesiac. Moja otázka bola prečo sú čísla uvedené práve také ako boli.

      PS. A mladý síce som ale len a pár rokov mladší od teba. V domácnosti máme aktuálne už 3 autá a každé je iné a plní iný účel. Firemné auto na operak čo používam primárne ja a aktuálne je to EV6 najazdi tých 45-50k ročne. Domáce TDI používa primárne žena a ročne spraví 12-15k (nekupoval som ho nové a skôr by bol pre tento nájazd vhodnejší benzín, no ponúka slušných jazdeniek s benzinom v danej vekovej kategórii áut bola v čase kúpy veľmi slabá) a posledný prírastok je 24-ročný Ford s benzínovou V6 a je to taký synov projekt - dáva si ho dokopy, aby mal na čom jazdiť akonáhle bude môcť jazdiť sám po dovŕšení 18ky. Možno z toho spravíme slušnejši young timer. To auto je ekonomicky tak trochu nezmysel, najbližší ešte minimálne rok bude jazdiť minimum, potom bude jazdiť asi stále vcelku málo, ale jeho poslanie je iné. Rozumiem rôznym potrebám a aj možnostiam.
      Naposledy upravené PistaTT; 30-06-2023, 22:01.

    • milan84
      milan84 komentoval
      Upraviť komentár
      ICE666SVK to vystihol ale uplne presne. Vdaka.
      Pista, ty robis z komara somara. Alebo problem tam, kde nie je. My sme vo videu ani nepovedali, ze ta corsa stala 30000. Lebo nestala. Leasinguje ju a je to dvojrocne auto, ktore som mimochodom testoval (ano, konkretna testovacka zpred 2r). Tak co, mam teraz pre teba vypocitat aj amortizaciu a dat tabulku porovnani?
      Je to video o technickom nadsencovi, ktory proste presedlal z TDI na male elektro. A o tom, ze sa tak da fungovat aj bez domaceho nabijania. Uviedol priklady ako by to bolo tak, keby jazdil malo. A uviedol aj to, ze jazdi vela. To je vsetko. Mozes spravit svoje video, kde nas zahltis 30 minutami excelov a grafov roznych variant.

    • Taur
      Taur komentoval
      Upraviť komentár
      PistaTT Bola to volna debata a ty miesas hrusky s jablkami.
      Hrusky: Jednej casti sa vyjadroval o frekvencii nabijania a tam povedal vyslovene ze keby hypoteticky chodil len do roboty a spat tak mu ta bateria vydrzi aj mesiac. A pri tom spusta ludi tu jeho hypotezu aj realne zije. Ziadne vylety, cestovania, sluzobky ...len z/do roboty chodia a vikendy doma travia. Takze pre nich uzitocna informacia.
      Jablka: V uplne inej casti povedal ze pre tych co VELA jazdia sa EV prevadzkovo ekonomicky oplati a pri tom spomenul ze na naftu daval 200-300e a na nabijanie iba desiatky e. 250e po 1,50 pri 6L je na 2700km, pri EV tie km pri 15kwh a 0,22 je to 89e. Su to stovky za naftu? Su. Su to desiatky za nabijanie? Su. Tak kde mas zavadzanie?
      Preco davas dokopy ze kto vela jazdi staci mu zriedka nabijat? To tam nikde nezaznelo. Pointa bola ze vacsina ludi nejazdi tak vela aby im nestacilo nabijat raz za tyzden (napr. pri tyzdnovom nakupe) a tym padom dokazu aj bytovkari s EV fungovat.
      Ja som tiez bytovkar a aj s mojim najazdom 40k dokazem s EV v pohode fungovat iba na verejnych.

    • PistaTT
      PistaTT komentoval
      Upraviť komentár
      Taur, ak priemerne najazdiš mesačne 3500 km a zároveň priemerne nabíjaš čo 3 dni tak to je priemerne 350 km medzi nabíjaniami. Kde mi v tejto logike uniká pochopenie písaného textu? Ak aj máš EV s reálnym dojazdom 400 km a využívaš ho prevažne v rozmedzí 90 až 10% SoC tak máš pri takomto využívaní na jeden priemerný cyklus 320 km...

    • Taur
      Taur komentoval
      Upraviť komentár
      PistaTT Vyuzivam 100/95%-3/0%. Ale aj keby to bolo len 320km, ked sa vratime k povodnej premise z videa, kolko ludi nenajazdi tyzdenne viac ako 320km aby im teda stacilo nabit raz za tyzden? Vo vacsine statov co som cital maju ludia denny najazd 30-40km, takze aj EV s dojazdom 200-250km by stacilo nabijat raz do tyzdna.
      Obchodaci ako ja samozrejme nabehaju viac, tak aj nabijaju castejsie. Ale ani ako obchodak nenabeham v ramci tretieho najvacsieho mesta SK viac ako 40km za den a neraz je to aj do 20. Cize zasa hypoteticky keby som riesil pracovne len hometown, tak mi staci nabit raz za dva tyzdne a to som obchodak!
      Samozrejme kedze obieham vychodnu polku SK a chcem byt kazde rano pripraveny na daleku jazdu keby bolo treba, tak nabijam ovela casatejsie nez je nutne. Ale nemusel by som keby som neoptimalizoval vydaje a nenabijal len u vyvoleneho operatora po navrate, ale priebezne u hocijakeho pri parkovani, tak by som ako bytovkar nemusel vyrazat mimo mesta s plnou na cestu.
      A v principe nabijanie pri parkovani by sa vlastne ani nemalo pocitat za nabijanie/tankovanie kedze to nieje nijak strateny cas.

    • PistaTT
      PistaTT komentoval
      Upraviť komentár
      Taur plne súhlasím s tým čo píšeš a týka sa to vcelku veľkej skupiny ľudí, ale tam nehovoril o iných koľkých ľuďoch. Tam hovoril o sebe. A raz tak a raz onak s tým že mi to prišlo tendenčne podané v prospech EV a neprospech TDI. Podprahovo. A nerozumiem prečo / na čo. To čo píšeš ty tak s tým plne súhlasím, chápem to ale to nebolo obsahom toho videa.
      Naposledy upravené PistaTT; 01-07-2023, 11:59.
  • milan84
    Senior Member
    • Jun 2015
    • 861
    •   

     

    Komentár

    • milan84
      Senior Member
      • Jun 2015
      • 861
      •   

       

      Komentár

      • milan84
        Senior Member
        • Jun 2015
        • 861
        •   

        Tentokrat z ineho sudku. O vyuzivani prebytkov z FVE na nabijanie v Greenway.
         

        Komentár

        • milan84
          Senior Member
          • Jun 2015
          • 861
          •   

           

          Komentár

          • milan84
            Senior Member
            • Jun 2015
            • 861
            •   

            Letné video
             

            Komentár


            • tommik
              tommik komentoval
              Upraviť komentár
              Ak som to správne pochopil, tak (jeden z) hlavný dôvod prečo sa išlo do IT a nie HR boli "šialene zvýšené" ceny nabíjania v HR. Pritom aj Smatrics aj Elen sú v GW roamingu a tým pádom s programom Energia Max by mali byť tie ceny rovnaké, či? Žial u GW si neviem pozrieť, koľko ma bude na danej nabíjačke stáť kWh nabíjania až pokiaľ si nepredplatím na 2 mesiace daný program (resp. som na to neprišiel).

            • nick81
              nick81 komentoval
              Upraviť komentár
              tommik GW MAX má tie isté ceny aj v HR Čiže ceny ako doma 0.19AC, 0.39DC, 0.49UFC - na všetkých staniciach bez rozdielu či je to Ionity, Smatrics, ELEN, Petrol.... Ak nemáš max. asi sú zas ako domáce, ale v nižších programoch sú vyššie, pre mňa nezaujímavé . Možno by GW toto mohol lepšie odkomunikovať aj bez zvolenia konkr. paušalu.

            • milan84
              milan84 komentoval
              Upraviť komentár
              Kazdy rok sledujem ako ludia trcia v kolonach (odmietam jazdit v noci) cestou do HR. Osobne ma to tam vobec nelaka, mozno zbytocne predsudky. Minuly rok tu bolo pribehov na pokracovanie, ze im siet nestiha, elen isiel hore, ma len 50kove stojany atd.
              Ano s GW by som nabijal rovnako, ale bolo to myslene skor tak, ze ak by som isiel cez tamojsich operatorov, asi by to bolo drahsie ako IT.
              S GW su ceny ako doma pri oboch mesacnych pausaloch. Iba pri zakladnom bez pausalu su ceny tak, ako ich uctuju greenway-u a teda narovinu, drahe.
              Inak vo vysledku tohtorocne cestovanie hore dole vyslo celkovo takmer identicky ako minuly rok cez ZSE. Len ina skladba nabijani, iny cas a pocet stani.

            • dango
              dango komentoval
              Upraviť komentár
              A na benzinaku mas HR rovnako draho, ako na EV. S dieslom by to slo este aj lacnejsie a co je hlavne bez nutnych prestavok

            • Miroslav Rojko
              Miroslav Rojko komentoval
              Upraviť komentár
              To sme to dopracovali, keď benzínom to stojí rovnako ako elektrinou. Ibaže by pri vhodnom paušáli nie. Operátori nás každého dotlačia do nejakého paušálu, ak budeme chcieť jazdiť výhodne.

            • milan84
              milan84 komentoval
              Upraviť komentár
              dango benzin si vyrobis doma na streche? Pretoze este si nikam nevyrazil a uz mas -70e z penazenky. Ceny v IT na pumpach nikde neboli pod 1,8 za liter.
              Ja som v HR nebol a nechystam sa.

            • nick81
              nick81 komentoval
              Upraviť komentár
              Mňa HR stálo menej ako z býv. dieslom. Ale nutné povedať, že aj ten diesel nebol závratná položka. Zas tak často tam väčšina nechodí, aj keď dá za nabíjanie o 50 eur viac.

            • hudino
              hudino komentoval
              Upraviť komentár
              milan84 a v cielovej destinácií si ho vyrobí? a FVE si ty postavil zadarmo?, zase budme trošku objektívny ano.... jasné že dlhé dialničné presuny su lacnejšie na diesely a nie na EV.

            • Wilo
              Wilo komentoval
              Upraviť komentár
              Co ja viem, dlhe dialnicne presuny su asi to posledne, co ma uz 8 ci kolko rokov s EV trapi. 90% mojho celkoveho najazdu pripada na jazdy v ramci okresu, takze po spriemerovani “tankovania” jazdim aj na dialnici za babku oproti spalovakom. Subjektivne to vnimam tak, ze jeden z velmi mala ludi, co by to mohol vidiet inak je nick81 v ramci jeho uchylnych experimentov, ale on nepatri k beznym uzivatelom. Ani netusim, preco je vobec potrebne riesit cenu cesty do HR, kam 99.9% vodicov ide 1x rocne. Aj keby to stalo o 200€ viac ako dieslom, z celeho roka mate nasusnenu taku rezervu z domaceho nabijania, ze je to smiesna ciastka 🤷‍♂️

            • milan84
              milan84 komentoval
              Upraviť komentár
              hudino nie, nepostavil som FVE zadarmo. Ale taha mi celu domacnost a od prveho roku sa splaca navratnost. Ani auto som nekupil zadarmo, ked to mam dat k tvojmu prirovnaniu.

            • hudino
              hudino komentoval
              Upraviť komentár
              ked sem pleties cenu auta tak si to vobec nepochopil , nevadi nechcem sa hadat, ide mi len o to, ze preto je taka stupajuca nenavist voci nam EV, pretoze kecame blbosti...

            • milan84
              milan84 komentoval
              Upraviť komentár
              hudino ved v poriadku, je to tvoj nazor. Ja som realne zaplatil tych 123€ ci na kolko mi to GW napocital. FVE mam dva roky, splatena by mala byt o cca 5-7. Cena, ktoru som zaplatil za cestovanie - PHM (lebo este myto atd) je cena uvedena vo videu. A spalovak sa moze hnevat kolko chce, proste jeho startovna ciara bude vzdy ina.Teda nebola by, keby som siel nabijat plnu na Ionity po 0,79. Snad okrem vyhry auta s plnou nadrzou vtedy je na rovnakom vychodiskovom bode.

            • Taur
              Taur komentoval
              Upraviť komentár
              milan84 Chapem uhol pohladu ze nemozes ratat vseobecne start s nulou. Co my 50% obyvatelstva v bytovkach? Ci chces tvrdit ze EV pre nas niesu? Ok ja by som vedel nabit pred dovcou zadara na Kaufe, ale su mesta co nemaju Kauf ci ine zdrama nabky. A tiez zatial zdaleka nie vsetky domy maju FVE.
              Tak vseobecne propagovat ze s EV "tankovanie" pred startom a po navrate netreba ratat nieje korektne. Nabijanie EV z FVE kvazi zdarma je zatial bonus dostupny pre malu mensinu obyvatelstva.

            • milan84
              milan84 komentoval
              Upraviť komentár
              Taur pozri, to video bol moj priklad, moje naklady s testovacim autom. Ked pojde nick81 s jeho Nirom, ci inym autom, zasa bude mat ine cisla, lebo si to inak naplanuje, nakombinuje viacero poskytovatelov atd. A aj tak kludne mozne, ze to bude mat lacnejsie aj ked je tiez v bytovke. Ani na ten BUZZ a vacsinu inych 60000+ elektromobilov nema vacsina obyvatelov. Napriek tomu treba ukazat tento uhol pohladu a mat to ako motivaciu, ze sa to tak da.

            • Taur
              Taur komentoval
              Upraviť komentár
              milan84 Ja tomu rozumiem aj si to viem v hlave doratat. Ale ked propagujes emobilitu cez popularne videa ktore ma vidiet co najviac ludi tak by bolo fajn davat info podla vacsiny ludi a nie pre tych 5-10%? obyvatelstva v domoch s FVE. Sumar kolko by stalo cez ciste verejne, s domacim start/navrat a s FVE by bol pekny a bola by zjavna vyhoda tvojej konstalacie, ale divak by nemohol mat dojem ze ked nema dom s FVE tak EV nieje prenho. Ale to len moj nazor no ty si reziser ty si boh.

            • dango
              dango komentoval
              Upraviť komentár
              Len na doplnenie mojho komentara: 750km * 16kwh * 0.39 (GW pausal max pre 50kW ELENY) = 46.8 ; 750km * 5.9l (BA95) * 1.46 = 64.6
              Pokial nemas GW pausal tak si na inych (vyssich cislach), duplom ak sa nabija na ELENe za ich ceny. A s dieslom by to bolo opat na inych cislach (tam by vysla celkova priemerna spotreba kludne aj 4.9l , cize celkova cena za naftu 50e (1.36 v tom case v HR za liter) )
              No a v neposlednom rade tie nutene prestavky (casovo v zavislosti od auta). Lebo ked uvidis na 50tke stojane visiet Enyaq, tak z toho bude minimalne 1.5h prestavka.

              Preferencie sa samozrejme menia podla zlozenia posadky. S 2r dietatom je vsak logicke odmietnut cestovat o 2h dlhsie. Zaverom recnicka otazka. Ma nejaky zmysel ist do HR s EV, ked je to casovo dlhsie a miniamlne tak drahe, ako s ropakom?

            • Sany
              Sany komentoval
              Upraviť komentár
              V tvojom vypocte by som zmenil ze prve nabijanie mas za 0,19c/KWh s GW pausalom popripade ked nabijas doma a to ti vystaci na prvych 300km takze elektro auto bude lacnejsie. Nie kazdy chodi 790km dole na split. ja to mam z BA na Krk 550km takze len jedno nabijanie 30min staci popripade na 50tke nabijacke 1h a idem sa najest a aj detom to prospeje ze nesedia tak dlho v aute. Pozeram ze posledny raz ma cesta stala 0,19c/KWh * 70KWh + 0,39c/KWh * 38KWh do 30e a to sa neviem s akym dieslom by si sa dostal na tuto cenu nie to este s SUV. Samozrejme neratam ze vies mat zadarmo nabijanie ako na SVK tak aj v HR... Za mna sa da s mensimi obmedzeniami aj s malymi detmi cestovat do HR na elektro aute

            • Taur
              Taur komentoval
              Upraviť komentár
              dango Nema kazdy doma vozovy park s vyberom vsetkych druhov pohonov. Ja som sa uz vsetkych spalovakov zbavil, tak je pre mna dobre info ze sa po EU da za menej alebo nanajvys rovnako ako s ICE.
              PS: Mimochodom Ionity zlacnelo v Nemecku, Francuzku a Norsku o 10c, tak horsa tam cestovat.

            • nick81
              nick81 komentoval
              Upraviť komentár
              Mňa tak vyšla Baška Voda, okolo 80 eur tam aj späť (2x900 km). S dieslom to bolo cca 110 eur (na Pag 2x700). Pohoda aj keby to bolo 200eur. Keď si predstavím, že by sme išli vlakom, alebo lietadlom, pod 50 eur na osobu by sme nemali.

            • dango
              dango komentoval
              Upraviť komentár
              Taur - samozrejme, ak by som nemal na vyber. Tentoraz som mal na vyber a z dovodu najrychlejsieho presunu som zvolil benzin. A spatne, ked som si poratal naklady, tak som nebol od EV nakladov daleko.
              Je jasne, ze pre 20 ani 50 eur sa neoplati handrkovat, ked tam clovek necha za porciu cevapov 15e a este ostane hladny...

            • Wilo
              Wilo komentoval
              Upraviť komentár
              dango len taka otazka zo zaujimavosti, ktoremu benzinaku pocitas spotrebu 5.9L pri dialnicnom cestovani? To je hodnota palubaku ci realna? Co sme mali koncernovu 1.4TFSI (125k) tak s tym mal krpaty a lahky 3.9 metrovy 1280kg vaziaci mestsky hatchback spotrebu 6.1L na okreske pri 100km/h s velmi vlaznou nohou. Na dialnici sa to pri 130kmh pod 7 nedostalo, a to bol jeden z tych uspornejsich motorov vo VAG portfoliu, s nizkymi emisiami a v kompaktnej kasni. Bavime sa tu teraz o nejakej 1.2HTP alebo 0.9 trojvalci v trojdverovom trpajzlikovi? 🤨 ani na starej atmosferickej 1.6 z talianskej produkcie som sa na dialnici nedostal pod 7 litrov.

            • milan84
              milan84 komentoval
              Upraviť komentár
              Chalani, aj si niekto pozrel video a pochopil, ze som nesiel do Chorvatska? )) A ako tak citam, tak som o nic neprisiel.

            • E-Up!
              E-Up! komentoval
              Upraviť komentár
              Wilo
              V Golfe 8 1,5 TSI 96 kW pri 130 km/h je reálna spotreba 5,5 l/ 100 km.

            • Wilo
              Wilo komentoval
              Upraviť komentár
              E-Up! ale Golfom asi nesiel na dovolenku s celou rodinou, kedze tu spominal cakanie s malymi detmi 😉 ten udaj je plne nalozeny alebo klasika novinarsky test s 1 vodicom a kabelkou? VW zjavne urobil podla tych cisiel nejaky pokrok co sa efektivity tyka, ale zase, pochybujem, ze isiel uplne predpisovo taku dialku. Proste udaju 5.9L/100km na dlhej trase s plne nalozenym autom s celou rodinou a batozinou neuverim. Zas budme realisti.

            • E-Up!
              E-Up! komentoval
              Upraviť komentár
              Wilo
              Ten motor vo výkonnejšej verzii sa montuje aj do O4, tá by už priestorovo mala vyhovovať rodine. A áno tých 5,9 je na diaľnici s naloženým autom. Neviem ako to bolo so spotrebou 1,4 TSI, 1,5 TSI je dosť blízko TDI.
              Trasu PP-TT som s e-C4 jazdil za 15,5 kWh na diaľnici som však nešiel rýchlejšie ako 110 km/h. Rovnakú trasu s 1,5 TSI jazdím za 5 l avšak na diaľnici jazdím 130 km/h.

            • dango
              dango komentoval
              Upraviť komentár
              Wilo slo o Kia Ceed - palubny pocitac pocita spotrebu presne. Na taku spotrebu som sa u nas nedostal. Tu mam dlhodobu 6.6l - svoje urobili obmedzenia rychlosti v HR na dialniciach a hlavne madarske okresky. A ano, auto bolo preplnene, odhadom 250kg nakladu (cestaci + batozina)
          • Catchcash
            Member
            • Dec 2019
            • 170
            •   

            Pôvodne zverejnené od milan84 Pozrieť príspevky
            Ceny v IT na pumpach nikde neboli pod 1,8 za liter.
            Na dialnici som tankoval diesel za 2.1 (skoro ma vykotilo - ano bola to prva pumpa za hranicou dalej to uz tolko nebolo). Ma to ale aj vyhodu. Teraz ked clovek pocuva spravy a vidi ludi nadavat ako zdrazuju paliva tak sa len pousmejem a pride mi to stale lacne

            Komentár

            • milan84
              Senior Member
              • Jun 2015
              • 861
              •   

               

              Komentár

              • milan84
                Senior Member
                • Jun 2015
                • 861
                •   

                A BUZZ este raz. tentokrat podrobny domaci test inej farby, konfiguracie ako v prvom videu.
                 

                Komentár

                • milan84
                  Senior Member
                  • Jun 2015
                  • 861
                  •   

                   

                  Komentár

                  • milan84
                    Senior Member
                    • Jun 2015
                    • 861
                    •   

                     

                    Komentár


                    • 1fisker
                      1fisker komentoval
                      Upraviť komentár
                      rozdielni

                    • milan84
                      milan84 komentoval
                      Upraviť komentár
                      ups. dik,opravene.

                    • 1fisker
                      1fisker komentoval
                      Upraviť komentár
                      "dvaja moji úplne rozdielny kamaráti"

                    • milan84
                      milan84 komentoval
                      Upraviť komentár
                      pozri si pod videom. len nahladovka sa neupravila.
                  • milan84
                    Senior Member
                    • Jun 2015
                    • 861
                    •   

                    toto bola paradna špecialitka. Vybavit ju bol iny oriesok....
                     

                    Komentár


                    • PistaTT
                      PistaTT komentoval
                      Upraviť komentár
                      Pekné video. Chválim za ten deep-dive k technickým odlišnostiam. Z môjho pohľadu je to však nezmyselné auto. Jeho potenciál 99% vodičov nevyužije (drvivá väčšina anilen nedokáže využiť).

                      Akú si mal priemernú spotrebu počas celého testu? asi si sa nedostal pod 25, či?

                      Na okruhu si asi nebol, ale čo taká Baba? Skúsil si niečo viac ako len 0-100, kde by sa ukázal citeľný rozdiel voči klasickej EV6 AWD?

                    • milan84
                      milan84 komentoval
                      Upraviť komentár
                      To auto je taky klenot, pikoska. Proste nieco, co ma ukazat, ze to aj korejci vedia. Mna sklamalo, ze sa s tym nedalo jazdit velmi usporne. Alebo aspon ja som si za tyzden nedokazal na to najst recept. Celkovu ti nepoviem, lebo som to pravidlelne mazal pri merani jednotlivych usekov a etap.
                      Nad 140 som nesiel, s testovackami je vacsinou zakazane jazdit na okruhu (z dost pochopitelnych dovodov) a na Babu? poviem rovno - netrufam si posielat to tam ako miso karpat, ze na kamere pekne odstreluje zadok. To chce prax a nieco uz odjazdene.
                      Fakt som mal z toho auta respekt a nemam skusenost s takymito jazdami.
                      Citelny rozdiel je tam ako pri 0-az hocico, tak od 100vky vyssie. Skusal som aj kamarat o ma TM3LR a pocitovo mu to uz ale prislo pri tych vyssich rychlostiach rovnake ako tesla. Ten najvacsi efekt je tam na zaciatku.
                  • milan84
                    Senior Member
                    • Jun 2015
                    • 861
                    •   

                     

                    Komentár


                    • cio
                      cio komentoval
                      Upraviť komentár
                      Ja mám E-TRON 2019, jeden z prvých kusov v SR a som dodnes veľmi spokojný. Je to nadčasové prémiové auto.

                      Momentálne čakám na nové AUDI A6 AVANT postavené na platforme pohonu od RIMAC-PORSCHE
                      https://youtu.be/sgJ4LhFYjjM?feature=shared&t=8
                      Naposledy upravené cio; 22-09-2023, 18:54.

                    • milan84
                      milan84 komentoval
                      Upraviť komentár
                      skusal si nejakou formou zmerat degradaciu? ci uz nejake odpocitane nabijanie,vybijanie, alebo v servise? citis nejaku degradaciu pri beznom pouzivani?

                    • cio
                      cio komentoval
                      Upraviť komentár
                      milan84 odborne som nič nemeral. Subjektívne som nič nezbadal. Mám nabehané 90.000km (3 prehliadky)

                    • milan84
                      milan84 komentoval
                      Upraviť komentár
                      cize nic nad beznu, prirodzenu a tazko pozorovatelnu degradaciu ako ma vacsina aut Rovnake odpovede chodia aj od inych majitelov. A to aj napriek tomu, ze na fb citam prispevky majitelov americkej znacky, ako Audi dobieha vacsiu spotrebu rychlym nabijanim a rube to tam hlava nehlava. Tie baterky su vraj na odpis ))
                      To je ta zaujimava matematika ked 250kW v Tesle je menej ako 170 v e-trone a asi maju kvalitnejsie kW, lebo o teslu sa majitelia nestrachuju.

                    • Jiri GrandPa
                      Jiri GrandPa komentoval
                      Upraviť komentár
                      Milan jedna technická. - začínaš byt s tými anti Tesla vyjadreniami trápny.
                      Nesvedčí ti to lebo inak robíš dobrú robotu.
                      Ber to ako radu od deda 😉 ku zlepšeniu.

                    • milan84
                      milan84 komentoval
                      Upraviť komentár
                      Ono je to zo zivota, taketo nazory ma cast vasej komunity a verejne ich pravidelne publikuje na sietach ako smrtelne vazny fakt. Viem, ze to nie je vacsina, viem, ze to nie je pravda, ale je to image Tesly odkedy je na vyslni. Neviem, mam sa tvarit ze je to normalne a ignorovat to? To asi nedokazem, ale skusit to mozem.

                    • Wilo
                      Wilo komentoval
                      Upraviť komentár
                      milan84 a cital si uz vyjadrenia fanusikov Audi na margo Tesly alebo elektromobility ako takej? A fanusikovska zakladna VW ma v tomto este ortodoxnejsie nazory, napriek tomu su vzdy len radikalni fanusikovia Tesly ti zli, ktorych treba podprahovo spominat vsade kde sa da 🙈

                    • milan84
                      milan84 komentoval
                      Upraviť komentár
                      Wilo som v niekolkych vseobecnych skupinach na fb a z taborov, ktore spominas je zazrak natrafit na prispevok, kde niekto pride s tendecnym prispevkom zhovadit teslu.
                      A ludi co poznam a maju nieco z koncernu su na tom uplne rovnako. Teslu uznavaju, akceptuju a su radi, ze si kazdy vyberie co mu vyhovuje viac.
                      Preto poukazujem na tieto situacie. Z mojich skusenosti je to 90:10.

                    • Wilo
                      Wilo komentoval
                      Upraviť komentár
                      milan84 tak to si asi v inych skupinach ako ja 🙈 ja by som povedal, ze 95% clenov VW skupin je silne anti-Tesla, a len o nieco malicko menej uplne anti-EV. O fanusikovskych skupinach GTI klubov uz ani nehovorim, tam najst niekoho s otvorenou myslou je nadludsky vykon 🙈 takisto v mediach sa spravy o horiacej Tesle objavia takmer vzdy, spravy o horiacej Kone sa dostanu len do hrstky medii. Pozri si organicke sirenie FB prispevkov o horiacej Tesle vs horiaci EV autobus alebo Leaf. Kuk klasicke weby ako Auto.cz, Autobild, Auto-Moto-Revue atd, ak tam najdes aspon 10% diskutujucich co akceptuje Teslu tak mas moj obdiv. Mas velmi selektivne a tunelove vnimanie okolia, a na zaklade par sibnutych jednotlivcov nalepkujes celu skupinu. A ver, ze takych zadubenych radikalov je mozno 5%, ak vobec. Akurat su hlucni, tak ich je mozno viac pocut, mas to iste ako sympatizanti Republiky 😉

                    • milan84
                      milan84 komentoval
                      Upraviť komentár
                      Wilo som v "Majitelé a příznivci elektromobilů v ČR / SK" a "Elektromobily CZ/SK" z tych vacsich. A tam som si uz par ludi zablokoval, co mali denne potrebu prist a napisat hejt na cokolve ne-tesla. Opacny problem som uprimne, nezaznamenal. Maximalne nieco vramci srandy, pripadne o šparach na aute a podobne.
                      Urcite su ludia aj opacnej skupiny, presne tak ako pises, ale z mojich skusenosti je toho vyrazne, vyrazne menej. A bavime sa o majiteloch. Nieo o kriklunoch na auto.cz a inych weboch, kde je na EV najvacsi odbornik vodic Favoritu.

                    • Wilo
                      Wilo komentoval
                      Upraviť komentár
                      milan84 a akurat si si sam odpovedal. Si v EV skupinach, ktore su urcene pre obmedzenu skupinu ludi. Aj napriek stupajucim predajom BEV, SK aj CZ maju stale zanedbatelne pocty majitelov EV. Aj priaznivci sa najdu, ale je to dokopy kolko, 5% vodicov? Ten zbytok, co je aktivny na socialnych sietach, je podstatne pocetnejsi, a velmi rychlo by ta vytrhol z tvojho idylickeho sveta 😉 ako hovorim, je to par kriklunov, na zaklade ktorych (neviem z akej motivacie a co tym sledujes) nalepkujes celu skupinu. Uz len to, ze na internete stale zije mytus o sparach a licovani je dokaz, ze niekomu lezi Tesla riadne v zaludku. Produkcii z Ciny a Nemecka sa neda vskutku nic vytknut, a ked ma niekto stale potrebu vytahovat licovanie, nieco to naznacuje. Ale ano, daju sa nad tym prizmurit oci a hodit to “akoze na zart”, ale sam vies, ze ti ludia si ziju vo vlastnom svete a nema to nic so zartom. Ked som kupil obe Tesly, vsetci z okolia a rodiny, kolegovia aj nahodni ludia pri kazdej hned chodili okolo auta a pozerali kazdu medzeru, co nikdy nerobili pri ziadnom predchadzajucom aute. Nezaujimal ich interier, technika, nic. Uplne bolo vidiet tu urputnu snahu najst co i len najmensiu nedokonalost, a na konci frustraciu, ked zistili, ze nedokazu nic najst, Zial aj to ukazuje, ze ludia su zmagoreni, a neriesia dolezite veci, ale to, co sa pise po internetoch. Ale ano, ludia nehejtuju Teslu a nemaju predsudky, len Teslisti su sektari 🙄

                    • milan84
                      milan84 komentoval
                      Upraviť komentár
                      Wilo ja nemam silu riesit autoforum, auto.cz a ine stranky, kde nenajdes zakaznika pre akukolvek znacku EV, ale len hejterov. Ja ti vravim, ako to vnimam medzi majitelmi EV. Keby si nemal tak ako hovoris ty mne, selektivne a tunelove vnimanie, videl by si, ze tesla je akceptovana normalnymi uzivatelmi vsetkych znaciek. Akceptuju jej niektore prednosti v technologii a zasa nemaju potrebu ju zhadzovat za auto-zalezitosti, kde stale zaostava. A pri tesla majiteloch to vnimam presne naopak.
                      A za to, ze takto na mna robi takyto dojem dana skupina (a na slovensku je to do velkej miery vdaka Jairovi), hadam mozem este mat tento nazor ci nie?

                      Clanok o horiacej Kone ani Leafe veru nenajdes. Nie som si isty, ci tie auta mali nejaky poziar. Len to opat zas prosim ta nezober ako utok, ze ti utocim na teslu

                    • ICE666SVK
                      ICE666SVK komentoval
                      Upraviť komentár
                      Zaujimave, presne to co vycitate milan84, tak presne to ja vidim na vecine kanalov o EVckach robit prave Tesla majitelov a fanusikov. Len Tesla a za tie peniaze by som mohol mat Teslu 3, Y a podobne komentare. Ci je to prave kanal milan84 ov, alebo Radekov kanal Akcelerace electric, alebo u Jana Stanka Electro Dad, ci Ondra Bacinu alias Teslacka. A Wilo co si cakal ze bude na klasickych weboch: Auto.cz, Autobild, Auto-Moto-Revue atd. alebo v skupinach ako VW ci GTI a podobne, ze tam asi tak bude. Ty budu hejtit aj EVcko od VW group a nie len Teslu. Usetrit si nervi a nebut ani v jednej skupine a mas pokoj. Tesla dokazala to co iny nie a je tam kde je, ale nieje to jedine EVcko na svete.
                      Naposledy upravené ICE666SVK; 23-09-2023, 13:19.

                    • Wilo
                      Wilo komentoval
                      Upraviť komentár
                      milan84 aha, takze nejaka autorita (teda ty) urcil, koho nazor je relevantny a koho nie. Nazor diskutujuceho v FB EV skupine je ok. Nazor cloveka mimo tejto skupiny uz nie. Tak poviem hned, ze tu selektujeme. Nastastie nie som clenom ani jednej z tych skupin, ale som pritomny napriklad v diskusiach Auto.cz kde sa snazim branit BEV, takze moj nazor je vlastne nepodstatny, lebo tych si vytesnil zo svojho sveta, cim to mozme cele ukoncit. Btw clanky o horiacich Konach najdes na tomto Tesla fore, staci pohladat. Jedna bola myslim v Kanade, jedna v Norsku, a dake este v Korei, a na zaklade toho spustila automobilka vymeny akumulatorov. Bol som v tom, ze toto je informacia bezne znama. Ale nakolko nebol o nu medialny zaujem narozdiel od Tesly, tak chapem, ze upadla do zabudnutia. Stava sa.

                    • milan84
                      milan84 komentoval
                      Upraviť komentár
                      ICE666SVK a rapid vdaka za podporu a potvrdenie mojich skusenosti. Podpisujem sa pod ne a som rad, ze to vidia aj dalsi ludia a vnimaju podobne.
                      Cele moje podprahove a selektivne vnimanie (ako nazval Wilo) vzniklo pred par tyzdnami, ked som prave v EV skupine zavesil fotku s tym, ze testujem etron. Napisali tam dvaja majitelia, ze su po rokoch spokojni, ze nepocituju ziadnu degradaciu a vylepseny e-tron sa im paci aj vdaka vacsej bateri a tym padom lepsiemu dojazdu.
                      Nasledne sa tam zacal nemenovany majitel tesly aktivizovat (alebo aj dvaja, uz si nepamatam), ako to audi spravilo nabijanim na ukor baterky. Ze je to tak neusporne auto, ze musi mat vacsiu baterku (pricom cisla v kapacinte hovoria nieco ine) a na ukor jej zivotnosti dali ten nabijaci vykon. Ze to sa urcite prejavi. Hotova vec "odbornika". Tak preto som sa tu opytal aj cio ci pozoruje nejaky problem s kapacitou, pretoze to dany uzivatel (majitel tesly) odprezentoval ako jasnu vec a samozrejme, etron je blbost a tesla je najlepsie riesenie.

                      Sam som pred par rokmi (cio si bude pamatat) mal etron za nepodarok. Ale prisli dalsie velke opachy a hla...tie spotreby su podobne a nabijanim audinu okrem najnovsich S a X s 250kW asi nikto neprekonal. Takze hoc sa mnohym ludom auto nepaci, nezdielaju jeho fungovanie (vysoka spotreba, tazka baterka), to auto si uz naslo 150000 majitelov a patri medzi celkom uspesnu premiu.
                      A to nevravim o tom, ze majitelia iX, alebo Mercedesov v tychto EV skupinach nikdy nevystupuju tak ostro a zaujato voci audine (hoc v niektorych argumentoch by mali pravdu) ako majitelia akejkolvek Tesly.

                    • Wilo
                      Wilo komentoval
                      Upraviť komentár
                      milan84 lenze ty tu teraz miesas jablka s hruskami, a zas pokladas nazor jedneho “majitela” za nazor komunity. Ak ja ako Teslak kritizujem Audi za spotrebu, je to kvoli uplne inym veciam, a znacka ani zivotnost baterie ako taka nema s tym nic spolocne. Priznam sa, som fanusikom EV kvoli filozofii, kvoli tomu, ze ludstvo by malo nieco robit s plytvanim zdrojmi a ked uz nie znizit globalne emisie, aspon odstranit tie lokalne a hodit ich niekam za dedinu, aby sa nam lepsie zilo tam kde zijeme. Svoj postoj som uz argumentoval v prispevku od nicka81 - serie ma, ked ludia plytvaju. A Audi plytva. Rovnako ako plytva Mercedes a x inych znaciek. Pride mi absurdne, ze niekto zacne davat von akoze ciste elektromobily, chvalia sa v reklame udrzatelnostou, a potom vypusti von chu*ovinu co zerie o 30-40% viac energie ako by mala, pokial by vsetko urobili poriadne. A kompenzuju to rychlejsim nabijanim. To je presne ako rozsirit hrdlo nadrze a hadice na cerpackach, ked nedokazem urobit usporny motor. Vsak co, ze plytvam, ved majitel nebude cakat zbytocne a vysoka spotreba sa tak zakamufluje. Kde sa podela udrzatelnost a tie ekologicke kecy z marketingovych materialov? Kazdy vyrobca uz mal u seba rozobratu Teslu, urcite. Elektromobily tu mame vyse 10 rokov, kazdy uz videl co funguje a co nie, a akym sposobom treba robit veci. Korejci to pochopili na prvy krat, zobrali co je dobre a napriek par mucham robia vyborne EVcka v zmysle filozofie udrzatelnosti uz od ich prvotin. Potom pride Audi, a realne urobi ekvivalent benzinovej preplnanej V8 a ide sa tvarit, ze aha aki sme zeleni. Ja nepotrebujem hejtovat znacku, to co je na kapote mi je ukradnute. Stve ma, ked sa niekto nesnazi a plytva potencialom. A niekedy pritom staci tak malo, ako urobit lepsie a udrzatelnejsie auto. Staci chciet, ale Europania nechcu. Oni si ziju vo svojom fosilnom svete. Preto teraz vsetci Nemci biju na poplach a lobuju za spomalenie Cinanov, lebo Cinan vie urobit efektivne EV. Zaujimave, ze Korejci ani Tesla proti Cine nebroja, nemaju totiz dovod. Ale my tu ideme branit tieto spiatocnicke pohlady na vyrobu aut, a kohokolvek kto na to poukaze nazveme fanatikom a sektarom. Bravurne 👏 aby neboli sudruhovia v DE prekvapeni skor ako cakali. Prave o Audi sa uz dlhsie spekuluje, ze bude spolu so Skodou a Cuprou ako prve na odstrel, ked pride Cinan. Ludia uz pozeraju na premiu inac ako kedysi, a Audi straca kazdym rokom viac na vyzname. O chvilu to bude len ludovy a masovy VW aby stihali drzat krok s Cinou, a k tomu premia od Bentley a Porsche pre tych majetnejsich. Vela ludi este zaplace, a prave tato filozofia plytvania od Audi ich onedlho velmi zaboli 🤷‍♂️

                    • milan84
                      milan84 komentoval
                      Upraviť komentár
                      Wilo prosim ta ktore auto rovnakej kategorie zerie o 30-40 percent menej?

                    • Wilo
                      Wilo komentoval
                      Upraviť komentár
                      milan84 neviem uplne s cim to mam porovnavat, lebo klasicky eTron je vacsi ako TMY, ale mensi ako TMX. Ale ked napriklad Audine pomozem a zoberiem TMX, rovnako vykonny eTron vo vykonovom stupni S zerie cez 38kWh s prstom v nose aj bez tazkej nohy. Jasne vies zobrat zakladnu verziu, ale s cim to potom porovnat ked ani vykonovo ani velkostne to nikam nepasuje. Uz tak ma TMX velkostny aj vykonovy handicap a predsa je efektivnejsia. Kam vsetka ta energia v eTrone ide? Dalsi adapt plytvania je napriklad Volvo XC40, ktore na svoju mini velkost zerie tolko co zakladny eTron alebo este viac ako TMX. Ako to niekto mohol von vypustit ako zelenu alternativu mi hlava neberie. Testujes auta, mas porovnani milion, a viac krat sam spotrebu kritizujes, tak nechapem taketo otazky. Ale akceptujem, ze si sa vydal inym smerom a efektivita uz nie je u teba na programe dna ako kedysi. Byvalo to inac…

                    • milan84
                      milan84 komentoval
                      Upraviť komentár
                      Wilo ty prekrucas ako sa len da. Navyse nemas pravda ani v cislach. Pytam sa prave preto, ze sadam z auta do auta a uz mam nejaky prehlad v porovnavaniach.
                      Povodny etron ked som testoval s autozurnalom vs. dve tesly X (ano, to je priama konkurencia velkostne), tak bral v lejaku, tepote tesne nad nulou a dialnicnom tempe asi 34 (Xko 90P bolo za 32 a obycajne LR za 30). Pisat, ze najvykonnejsi etron S zerie 38 s prstom v nose je nic nehovoriace cislo a vykrik. Ak taku situaciu nasimulujes, tak aj to Xko zoberie aspon 35. Je v tomto pripade Xko super efektivny elektromobil a etron zle navrhnute spalovacie auto prerobene na elektriku?
                      Volvo XC a C vylepsuje. O dva tyzdne mam modifikovany C40. Nova bateria, zadny nahon, komplet prepracovane. Uz povodna C40 bola citelne uspornejsia ako XC40. Tie pokroky tam su a zodpovedaju kratsim skusenostiam s vyvojom a inemu pristupu pri navrhu. Resp. ked prerabas krabicu na EV tak asi tazko navrhnes efektivne auto ako Tesla.
                      Zrejme nepozeras moje videa pozorne. Ioniq si odo mna za cisla vysluzil obrovsku poklonu. ID.3 po facelifte na dialnici zerie len nepatrne viac ako sedany od tesly a hyundaiu. To, ze su na trhu SUV znamena, ze ich mam ignorovat, lebo zeru viac ako male a nizsie auta? Ci ako bola mienena tvoja vycitka? Ak chces ukazat, aky si eko, tak predaj obe auta a chodievaj na bicykli. To nie je, ze EUropa nechce mensie a uspornejsie auta. Ani my ! inak by sme sa nevozili v autach, ake mame. Zacat treba od seba, ked ti to vadi.

                    • Wilo
                      Wilo komentoval
                      Upraviť komentár
                      milan84 to nie je ziadny vykrik, ale fakt. Preco si nepozicias eTron S a neodskusas to, namiesto toho, aby si tu popieral niekoho skusenost? Presvedc sa sam na vlastnej kozi, nic ti v tom nebrani.

                      Za druhe, verejne tu teraz klames. Precitaj si test Autozurnalu, hned v prvom odstavci sa jasne pise, ze TMX je o kategoriu vacsie auto:

                      https://www.autozurnal.com/audi-e-tr...ju-na-dialnici

                      Mas aj link, aby si si mohol poupratovat v tom, co si teraz trepol 😉 Pohlad do interieru a na tabulku tiez jasne ukaze, ze sa nebavime o tej istej kategorii. Nie som si uplne isty teraz, aky vztah mate s Karpatom, ale vase verzie sa ocividne rozchadzaju.

                      Testovali ste “novinku” od Audi proti starsim modelom TMX, ktore presli prave v tom roku viacerymi upravami. Chapem, ze nie vzdy sa da mat to najnovsie k dispozicii, ale zatial co Tesla od toho testu citelne vylepsila efektivitu, eTron isiel uplne opacnym smerom so svojim S-kom.

                      Moja vycitka bola mienena tak, ze na videu hovoris jednu vec, velebis nizku spotrebu a vycitas nizku efektivitu, tu na fore je tvoj nazor casto opacny, a zrazu vysoka spotreba az tak nevadi. Neviem preco mas takto odlisne pohlady na roznych platformach, ale asi mas dovod.

                      Je fajn, ze sa zaujimas o moj ekologicky prinos pre planetu. Ak mi najdes bicykel, ktory uvezie 2 deti a 2 psov, a v zime na nom nezmrznem, rad sa vydam aj touto cestou. Nemam s tym problem. Kym mi vsak dodas link na takyto prostriedok, budem sa musiet uskromnit s obycajnym autom, ale aspon kludnym svedomim, ze bola snaha vybrat to, ktore je co mozno naiviac efektivne a neplytva zbytocne zdrojmi, nielen mojimi. Ale jasne, svet je solidarny, kde niekto usetri, druhy moze zozrat viac, tak uzivajme vsetci 😉

                    • cio
                      cio komentoval
                      Upraviť komentár
                      Chlapi skusim napísať niečo ako človek čo 4r jazdí na etrone a môže to porovnať s ID.3, TMY.
                      Mám všetky tie autá doma.

                      AUDI poskytuje luxus, ktorý vám TMY ani ID.3 nikdy nedodá. Je to predovšetkým AUDI až potom EV
                      Sú aj iné možnosti prečo to auto milujem. Spotreba je s ohľadom na veľkosť auta prijateľná a primeraná, uvedomme si že to auto je z roku 2019 a vtedy AUDI s eletkromobilitou len začínalo. Matrix svetla, podvozok na vzduchu, nadherny interier, Bang&Olufsen zvuk. Auto predsa nie je iba pohon.
                      žiadna Tesla nesvieti v noci ako etron.
                      Na okresných cestach to žerie 23kWh/100km
                      Na diaľnici pri rýchlosti 130 to zerie 28kWh/100km
                      Na IONITY mi to nabija konštantne 135-150 kW až do 80%

                      A spýtajte sa.ktorjekolvek ženy... ci audi alebo tesla .. všetkým sa viac páči AUDI

                      Keby bol v SR servis, asi si kipim TMX, ked je teraz tak lacné, ale nie som ochotný sa handrkovať o servis v Budapešti alebo Viedni.
                      Uráža ma.ako zakaznika ze tu stale nie je zastúpenie a servis. To je momentálne najväčší problem Tesly v SR
                      Naposledy upravené cio; 24-09-2023, 13:38.

                    • milan84
                      milan84 komentoval
                      Upraviť komentár
                      Wilo test bol Misov a Misove su aj slova.
                      https://www.carsized.com/en/cars/com...el-x-2015-suv/
                      Mas pocit je ze etron vyrazne mensie auto? o triedu?
                      Test robil miso, ja som sa zucastnoval, lebo som zohnal majitelov do testu. Boli to v tom case predavane Xka. Raven prisiel o par mesiacov neskor. Neviem, ci je to tazke pochopit, alebo preco teraz mas nutnost dokazat si, ze zly bol Misov test lebo stare tesly, zly je moj test, lebo tesla je dnes uspornejsia. Pises, ze tesla isla smerom ze zefektivnila a audi ide opacnym smerom. To kde prosim beries?
                      Skusal si niekedy etron? jazdil si s nim?
                      Ale vlastne je mi to jedno, si vecny stazovatel. Nema vyznam dalej debatovat o tomto.

                    • Wilo
                      Wilo komentoval
                      Upraviť komentár
                      milan84 Staci sa posadit dnu. Do eTronu das dokonca aj 7 ludi, ale to uz vsetci vieme, ze? eTron som jazdil, ako povodnu verziu, na ktoru som mal dokonca zlozenu zalohu, ale po skusobnej jazde ma to auto nepresvedcilo a vycuval som z toho, tak aj S model, ktorym sa ma snazil predajca neskor zlomit znova. Ale ta spotreba nebola ze vysoka, to bola katastrofa. Chapem, ze 3 motory si cucnu svoje, ale toto bolo uplne peklo. Po vikendovej zapozicke som mal priemerku 39kWh/100km, na TMY mam 17.7-18.6kWh. Niektore dni ked som tomu slapal na krk to islo cez 45kWh, pri tak dynamickej jazde som mal na Tesle do 25. I ked musim povedat aj to, ze eTronS je vykonovo vyssie a je to konkurent silnejsich Tesiel. Avsak ten rozdiel v spotrebe bol desivy.

                      Nepotrebujem nic dokazat, stale sa ti len snazim naznacit, ze si neustale protirecis, a ty sa furt nechytas a ides si svoje. Alo vidis, dokonca ani nepadli osobne urazky alebo narazky na teba alebo majitela akejkolvek znacky, jedine ne-Teslaci tu zacali majitelov Tesiel nalepkovat ako primitivov, narcisov, povysencov a cokolvek… ok aj tak sa da viest diskusia, ale je potom otazne, kto je naozaj ten radikal

                      Ja: Volvo XC40 je neumerne uzrane svojej velkosti
                      Ty: Pracuju na tom, nove modely budu/su lepsie

                      vs

                      Ja: Pouzili starsiu verziu TMX
                      Ty: Ine vtedy nebolo (zrazu nevadi, ze vyrazne lepsia verzia uz bola vo vyrobnom pipeline?)

                      Ty: Teslu skoro nikto nehejti, je to len par ludi
                      Ja: no v skupinach co som ja je to velmi vela ludi
                      Ty: som v dvoch vacsich skupinach a vzdy Teslaci hejtia inych, na ostatne skupiny a weby nemam silu, tak som si urcil, ze ich nazor nie je relevantny a budem si nazor formovat len v tejto malej bublinke

                      Ty: napisat, ze eTronS zerie 38 s prstom v nose je nic nehovoriace cislo a vykrik
                      Ja: Auto som jazdil od piatku do pondelka rana na mojich beznych trasach, ktore mam dennodenne odjazdene s inymi autami v roznych podmienkach. Ty si predpokladam v eTroneS ani nesedel, nieto este skusal, ale hned vies co je vykrik 🙈 nejakeho zaujateho blazna, co ti nabura diskusiu na YouTube nazves “odbornikom” lebo nema ani sajnu a keca nezmysly, ale ked tu zacnes ty teoretizovat o niecom, co si ani neskusal, tak je to ok a utvrdzujes sa vo svojej pravde.

                      Nerozumiem tvojmu radikalnemu obratu, kedysi si bol z tych umiernenych, robil si neutralne testy a podaval neskreslene informacie. V nejakom bode si zacal neustale utocit, mat uplne zbytocne podprahove narazky a vsetko zacalo byt dako cudne tendecne. Tvoje argumenty boli vzdy trefne a racionalne. Teraz si schopny hned v druhom komentari uplne popriet to co si povedal v prvom, a zapajas do debaty teoreticke dojmy pred faktami. Ja som primitiv a narcis tak ako vacsina ostatnych Teslakov, mna si vsimat nemusite. Ale teba je skoda 🤷‍♂️

                    • Taur
                      Taur komentoval
                      Upraviť komentár
                      Ja len zasnem. Kedysi v jeho zaciatkoch som Milana sukromne kritizoval za neprimerane nadrzanie a propagaciu Tesly (napr. Teslacke tricka pri recenziach konkuencie) s tym ze by mal byt fakticky a neutralny. Obhajoval sa mi vtedy ze je fanusikom Tesly a nehambi sa za to. Niesom jeho sledovatelom ci ako sa to vola, pozeram jeho videa len sporadicky ked ich tu postne a zaujme ma uputavka tak som nepostrehol kedy presiel na "temnu stranu siy", ale dufam ze som nenastartoval ten proces ja.
                  • rapid
                    Member
                    • Aug 2022
                    • 35

                    Wilo socializaciou na free nabijackach som dospel k poznaniu ze 98% teslakov su narcisti/primitivi, a vo vacsine aj psychopati. cez svoj fanatizmus ktori zasievaju sa komunite vracia uroda, tak sa necuduj.

                    Komentár


                    • Wilo
                      Wilo komentoval
                      Upraviť komentár
                      Esteze najviac staznosti na zneuzivanie free nabijaciek je na vodicov inych znaciek, popravde mo odlahlo, ze mozem but oznaceny len za “narcisa a primitiva” a nemusia o mne poza chrbat vypisovat anonymne na Tesla fore…. Tolka ulava.

                    • Taur
                      Taur komentoval
                      Upraviť komentár
                      rapid Predpokladam ze protiargument bude ze normalny Teslaci nechodia sockovat po freenabkach ale nabijaju doma a na SCH, tak to nemoze byt korektna vzorka typickych Teslakov. Na com asi nieco bude. Je ale fakt ze niektori Teslaci na tych free su neprijemnejsi ako Boltaci. No netreba hadzat vsetkych do jedneho vreca, an Teslakov a ani Boltakov.

                    • Jiri GrandPa
                      Jiri GrandPa komentoval
                      Upraviť komentár
                      rapid - A vieš čo? Daj sa vypchať s takými rečami.
                      Chlapi čo vam tu všetkým hrabe? Toto je fórum o elektromobilite?
                      Ste tu z kedysi pozitívneho ducha priekopníkov niečoho noveho spravili žumpu ako Facebook.
                      Tak vam teda pekne ďakujem.
                  Pracuje...
                  X