Zabranit neautorizovanemu nabijaniu sa da velmi lahko, podobne ako Tesla zabranila (uz v roku 2016) nahravaniu vlastneho firmware uzivatelovi auta. Pred nahranim update firmwaru softver v aute skontroluje digitalny podpis updatu a ak ten nie je podpisany Tesla klucom tak sa auto neupdatne vid uryvok nizsie aj s linkom.
Podobne pri nabijani moze auto poslat VIN do centraly spolu s digitalnym podpisom a nabijanie sa spusti len ak je podpis na serveri validovany. Podpis sa neda vyrobit bez znalosti tajneho kluca. Odchytavanie tu nepomoze, pretoze podpis vyzera vzdy inak lebo obsahuje aj datum a cas. Rovnako funguje kvalifikovany podpis na nasich slovenskych obcianskych preukazoch s cipom. Viac info o asymetrickej sifre: https://cs.wikipedia.org/wiki/Asymet...1_kryptografie
"Tesla added a measure that requires any new firmware written to components on the CAN Bus—the internal network of computers that control everything from steering and brakes to windshield wipers—be digitally signed with a cryptographic key only Tesla possesses. The new protection, known as code signing, was pushed out wirelessly in a software update earlier this month to all Tesla S cars and Tesla X SUVs. It amounts to far tighter control over who can reprogram sensitive components. The upgrade makes Tesla's in-vehicle security systems less like a malware-prone Windows PC and more like a locked-down iPhone."
https://www.wired.com/2016/09/tesla-...urity-upgrade/
Oznámenie
Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.
Tesla Supernabíjačky - Supercharger
Zložiť
1000,- € zľava na Model S, X
Zložiť

Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.
teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie
Zložiť
Tag Cloud
Zložiť
Toto je prilepená téma.
X
X
-
Ioniq zase sa rozpisujes o niecom, co som spomenul ako poslednu moznost. Da sa to nahradit wifi hotspotom na SC.
Miroslav Rojko SC moze mat autorizaciu urobenu akokolvek. Standardne pouziva zrejme autorizaciu cez tesla servery, pretoze hlasi do mobilu ze o (tusim o 5 minut) ukonci nabijanie a potom ked ukonci oznami, ze mas 5 minut aby si neplatil pokutu za obsadzovanie SC. Pri vypadku pripojenia ma SC zrejme nejaky zalozny plan, ked vyuziva nejaky ulozeny zoznam.
Pre platiacich musi SC odovzdat info do bilingoveho systemu tesly. Predpokladam, ze SC odovzdava udaje o nabijani kazdeho auta - kvoli statistike. Statistika kolko sa abijalo AC a kolko DC je sice aj v tesle, ale DC nie je len SC.
-
Údaje o bezplatnom nabíjaní alebo platenom nebudú v aute, bolo by to nelogické. Vychádzam z toho ako je to na bežných stojanoch, majú pripojenie na internet, kde si overujú karty a tiež majú zoznam kariet v sebe nahrávaný v nejakých intervaloch (záleží od poskytovateľa).
Pri Tesla stojane to bude asi podobne, má online pripojenie a keď nemá, má stojan v sebe databázu VIN, ktoré možu nabíjať.
Doteraz (keď mohli nabíjať len Tesly) mohla byť aj možnosť, že stojan pustil nabíjanie vždy a len si uloží VIN, ktoré nabíjalo a keď bude online, pošle do centrály kto nabíjal a koľko a tam už vedia, či naúčtovať alebo zadarmo.
-
No ano, ale na “oficialnom” Tesla fore je viacero ludi, co si z Tesly vybrali SIM kartu kvoli elektromagnetickemu smogu a nabijaju na SC bez problemov. Tiez nabijanie nemoze byt viazane na datove pripojenie, lebo co potom v pripade, ze nastane vypadok/udrzba siete, vid hurikan ked Tesla odomykala baterie. To by bolo dost nestastne riesenie a neverim, ze Tesla by takto kratkozrako uviazala nabijanie na datove pripojenie. Zostanes v krizovej situacii uvazneny na nabijacke s prazdnou bateriou? Musi sa dat auto nabit v offline rezime, to by bez toho hadam ani neschvalili do premavky. A pokial nemas data, Tesla nemoze vidiet ani kilometre. VIN cisla vies lahko zistit na neobmedzeny pocet Tesiel. Netusim ake data sa tam posielaju medzi autom a stojanom, ale musi to byt lokalne nakodovane v aute.Naposledy upravené Ioniq; 28-02-2019, 16:18.
-
Ioniq Teslacky CCS je CCS, musi byt, ved musi pasovat do vsetkych CCS stojanov. Ked narazas na stary hoax, ktoremu som aj ja kedisi veril, ze teslacky typ2 na TMS a TMX je iny ako standardny Typ2, (napr. dlhsie piny) tak som si vsetko pomeral a zaver je, ze teslacky type 2 je rozmerovo presne rovnaky ako standardny type2, len je zrejme vyrobeny z lepsieho materialu, zrejme presnejsie licovany a mozno ma lepsie chladenie aby zvladol viac ako dvojnasobne prudy na ake je urceny standardny type2.
-
Nebude to take jednoduche, Teslacky SC je trvale pripojeny na internet a skontroluje si co potrebuje, keby aj niekto zaemuloval nejaky VIN auta, velmi lahko by sa na to prislo, lebo jedno VIN by nabijalo zrejme nerealne na viacerych miestach tak, ze by bolo fyzicky nemozne aby to bolo realne jedno auto.
Tiez by stacilo sledovat najazdene kilometre auta v kombinacii s nabijanim na SC. Metod na skontrolovanie sa da vymysliet s existujucim hardverom nespocetne vela a nasadit ich tiez mozno hocikolko a hocikedy. Ak tesla chce, moze dynamicky menit mechanizmus autorizacie na SC, pretoze ma svoj system nabijaciek trvale pod kontrolou. Ak by aj to bolo malo, tesla moze skontrolovat proces nabijania aj cez pripojenie konkretneho auta - to samozrejme predpoklada povolenie pripojenia v tesle.
-
Btw len taka technicka, ako dlho bude trvat nejakemu Sergeiovi z Ruska kym na to CCS vyrobi adapter pre ine auta? Cisto teoreticky keby mam staru Teslu s unlimited SC, staci mi odchytit co posiela auto stojanu, a tento signal sa da emulovat. A teoreticky vies nabijat akekolvek CCS auto? Neviem co za informacie sa tam pustaju, ale vsetko sa da duplikovat. Nemoze to byt zlozite. Je ten teslacky CCS kabel vobec totozny s klasickym? Lebo ten kvazi Type2 na SC mal dlhsie piny ako klasicky.
Pridajte komentár:
-
Tesla SC v Bratislave aj Sielnici pri Zvolene su uz prerobene a TM3 uz sa moze nabijat aj na Slovensku. Zdroj Internet
- Likes 5
Pridajte komentár:
Pridajte komentár: