Samozrejme, ze sa dalo cakat, ze Tesla nebude donekonecna dotovat prevadzkove naklady zakaznikom. Pri pocte dodanych aut na svete (teraz uz cez 180 000) to asi ide uz dost do penazi. Na druhej strane tvrdia, ze na elektrine nebudu zarabat, no, neviem.
Myslim, ze to moc rozvoju elektromobility nepomoze. Pri spotrebe 20 kWh/100 km to na SK vychadza na 4 EUR/100 km. Diesel, ktory zerie 4 l v priemere (ked budem s modernym dieselom jazdit usporne ako s EV tak to nie je problem dosiahnut), stoji palivo pri dnesnych cenach okolo 5 EUR/100 km.
A to este na ceny elektriny na nabijackach nenabehol Kazimir, ktory si urcite vymysli nejaku spotrebnu dan ked sa zisky z predaja paliv prepadnu. Takze nakoniec sa moze stat, ze prevadzka EV bude drahsia ako v pripade spalovaku.
Myslim, ze to moc rozvoju elektromobility nepomoze. Pri spotrebe 20 kWh/100 km to na SK vychadza na 4 EUR/100 km. Diesel, ktory zerie 4 l v priemere (ked budem s modernym dieselom jazdit usporne ako s EV tak to nie je problem dosiahnut), stoji palivo pri dnesnych cenach okolo 5 EUR/100 km.
A to este na ceny elektriny na nabijackach nenabehol Kazimir, ktory si urcite vymysli nejaku spotrebnu dan ked sa zisky z predaja paliv prepadnu. Takze nakoniec sa moze stat, ze prevadzka EV bude drahsia ako v pripade spalovaku.
Komentár