Dám sem pre všetkých, čo rozmýšľajú o kúpe komerčných wallboxov s pekným dizajnom aj inú možnosť. Po dlhom hľadaní a zvažovaní wallboxu za najmenej € a zároveň najmenej "dorob si sám" som niečo našiel, na čo stačí skrutkovač, žiadne nastavovanie alebo programovanie a tu je článok ako si to postaviť:
Oznámenie
Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.
Nabíjanie doma - WallBox s dynamickým riadením výkonu
Zložiť
1000,- € zľava na Model S, X
Zložiť
Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.
teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie
Zložiť
Tag Cloud
Zložiť
X
-
A nejaký úvod, prečo je to dobré:
Základné nabíjanie Kúpil som si elektromobil. Práve na ňom idem od predajcu, je plne nabitý a užívam si tichú jazdu. Som ohúrený ľahkosťou šoférovania ale v podvedomí už rozmýšľam ako ho doma nabijem. To je častá myšlienka nového majiteľa auta. Nie je problém – ku každému elektromobilu je tzv. mobilný konektor – kábel na nabíjanie […][priezvisko]@me.com
- Likes 1
-
Samozrejme to ma niekto pojazdne, ved aj ten clanok je o pojazdnom funkcnom mojom, pred dvoma tyzdnami mi prisli veci, objednaval som znova hromadne tri wallboxy pre znamych komplet pre solar, objavil som aj pekny obal na to s IP66 (nie vyrez ale pekne odklapacie sklo) aby to mohlo byť aj na daždi.[priezvisko]@me.com
- Likes 1
Komentár
-
Konecne som sa dostal k zapojeniu toho Smart EVSE , zapajal som 3F , aj tie modre CT cievky na privodne fazy. Najskor mi to vyhadzovalo istic.. az potom som si vsimol ze su CT cievky naopak a ukazovali na smart evse minusove A . Potom som cievky otocil , su na nich take male sipky , smer privodu prudu. Uz to funguje dobre , nabijam auticko Nabijal som Konu EV 64+ , berie len jednu fazu a teraz skusam Ioniq 5 , ten berie 3 fazy .. Skusal som zapojit v sieti aj kavovar, pekne to stiahne ampere nabijania... nevyhodi istic. Avsak ked to klesne na to minimum 6A , tak nabijanie odpoji a caka na stavu ... inak zatial provizorne , testuje sa ale zda sa ze to bude OK.2 Fotky
- Likes 1
Komentár
-
Aspon to A by som tam dal. A aj B je drahy ako slak.
-
Ocharana A aj B sa kupuje za 69€, ja som ju dal zatiaľ do každého wallboxu ktorý som montoval a aj Maco7 ju tam mohol dať, na fotke by ste videli len štvoržilový káblik na spodnej strane, nedáva sa na DIN lištu. le nevidím ani káblik, tak možno ju nedal.
-
Tak to je super cena. Ja som kupoval samostatný na DIN listu od Doepke za takmer 300 EUR.
-
mysslite tuto ? - DC/AC RESIDUAL CURRENT SENSOR ? .. zatial to mam len tak v krabici na odskusanie, ale objednal som tu original z cz , co bol link vyssie a prehodim to do toho. Tu dc ochranu tam nemam , myslim ze ju maju za 59€ na tej NL stranke, ak to prehodim do toho noveho boxu , ktory chcem dat potom na stenu , tak tam by som to chcel pouzit , aj ked neviem presne ako to funguje.. viete mi to popisat? Miroslav Rojko
-
Ja to chapem tak, ze ked sa kupi tento senzor:
https://www.stegen.com/nl/ev-product...nt-sensor.html
a pripoji k EVSE tak to plni funkciu prudoveho chranica. Proste to detekuje DC aj AC prud, vid popis:
It will protect against DC (6mA) and AC (30mA) residual currents, and will signal to the SmartEVSE if a fault occurs.
a nasledne to da EVSE pokym na rozopnutie stykaca. Tym plni funkciu ochrany A aj B (AC aj DC chranic).
-
Presne tak to je, pisem to v tom clanku o ktorom je tato tema. A keby sa nahodou ochrana pokazila, wallbox sa nespustí musi mat vzdy status od ochrany (v menu Smartevse sa aktivuje ochrana).
-
Otazka je, ci pri 6A odpoji nabijanie EVSE alebo auto. Vies to zistit? Vecsina aut nedovoli nabijat menej ako 5 ci 6A. Straty su vtedy velmi velke, u niektorych aut sa mozu blizit k polovici.
Komentár
-
Nabijanie odpoji - ukonci EVSE - ak kapacita istica po odratani spotrebicov klesne pod 6A. Chybovy stav na aute to nevyhodi, po vrateni kapacity nad 6A pokracuje nabijanie dalej - korektne sa spusti.
-
Miroslav Rojko - ano mozem potvrdit .. nabijanie mi ukoncilo EVSE pri 6A , aj tam napise hlasku ze caka na power , a ak sa uvolnila faza a prud stupol, cvakol ten istic a nabijalo sa dalej...
-
-
Obal na wallbox IP66 som videl už aj u výrobcu komponentov stegen, ale dosť drahý za 34€, jeho dvojník v CZ je tu po 12€, objednával som naposledy tam:Inštalačná krabica pre dodatočnú montáž zásuviek 3518 Krabice sú určené pre dodatočnú montáž priemyselných zásuviek. A pre osadenie modulárnych[priezvisko]@me.com
- Likes 3
Komentár
-
Zásuvky Typ2 na aliexpress zdraželi, tak som objednvál naposledy na Slovensku, taktiež má za dobrú cenu kvalitné Typ2 káble, za 118€ bez dph má Typ2 - Typ2 3F 20A. Doprava odtiaľto nad 50€ zdarma. Vystavovali na letnom e-salone v Bory Mall.
Cez súkromnú správu som mal otázku, kde kúpiť, tak to dávam sem do témy pre všetkých.Zásuvka Typ 2 (IEC 62196-2) so štvorbodovým uchytením. Použitie na strane nabíjacej stanice. Certifikáty: CE, TUV, UL[priezvisko]@me.com
- Likes 4
Komentár
-
Miroslav Rojko vdaka za link , urcite objednam odtial, dobre ceny . Budem robit este dve tieto smart evse nabijacky , najskor vsak dokoncim prvu a potom sa pustim do dalsich dvoch .
-
Zdravim chalani. Kupil som vsetko zo shopu okrem stykaca kedze ten som mal nejaky doma. Uz som si zapojil EVSE a skusil som dat nabijat auto. Mam ale problem. V pripojeni Norml mod. Po pripojeni evse ukazuje prioravene na nabijanie. Zopne stikac a zacne nabijat ale okamzite sa na mojom aute Renult Zoe s rosvireti cervena kontrolka a vypne stikac. Po chvilke to sa opakuje. Mam niekde chybu.
Zapojenie : napojil som stykac aj kable cp a pp. Zapojil som zatial vsetko len v mode normal. Nemam zapojene sensorbox. Neviete poradit co je problem??
Dalej ak som ho prepol do modu smart a zapojil sensorbox a ciecky dal na fazy
tak mi sensorbox blika oranzove svetlo 3x.
Kupil som zle cievky? ja som si kupil tie cierne 80aPripojené súboryNaposledy upravené Martin7462; 14-11-2021, 11:25.
Komentár
-
skontrolovat znova zapojenie, hlavne CP a PP ci nie je prehodene
ked napríklad nezopne stykač (nie je zapojené zopnutie), auto sa chvíľu snaží a vypíše chybu až po desiatkach sekúnd
-
Mne zopne stykac potom sa caka asi na auto ak auto chce nabijat potom mi vyhodi stykac a snazi sa znova nahodit zopne stykac a uˇznova ho vyhodiNaposledy upravené Martin7462; 15-11-2021, 09:05.
-
Zdravím, podarilo sa mi to rozbehat. Chybu som mal asi v nastaveni počiatočnej hodnote prudu ističa. Mal som tam len 8A.
-
-
Neviete mi niekto vysvetlit ako funguje to regulovanie odberu EVSE? Chapem, ze CT (current transformer) doda info o aktualnom odbere domacnosti, ale ako EVSE priskrti odber dajme tomu na 10A?
Komentár
-
EVSE odber nepriskrti, cez riadenie oznami autu, ze ma od daneho momentu pre auto k dispozicii len tych 10A, auto musi znizit nabijaci vykon onboard nabijacky na tych 10A.
Na vykonovo nastavitelnych wallboxoch ci nabijacich kabloch s elektronikou to funguje rovnako, len sa to robi manualne prepinacom.
-
-
Nebude niekto teraz v najbližšej dobe objednávať veci k wallboxu , že by som sa pripojil ? Chcel by som si len dokúpiť len DC/AC SNÍMAČ ZVYŠKOVÉHO PRÚDU https://www.stegen.com/en/ev-product...nt-sensor.html. Prípadne nemá niekto voľný na predaj?
Komentár
-
Zdravim Vas vsetkych. Som laik ale podla skveleho navodu som si zostavil tuto nabijacku.
Momentalne mam nabijacku v rezime smart.
Chcel by som sa spytat co vsetko mam nastavit v rezime solar aby mi nabijalo len z prebytkov? Teraz sice nesvieti tak slnko ale na leto by to bolo vhodne.
Mam 3,6kw 1 fazovy , menic 12ks panelov- 275w.
Dom mam napojeny len na 1f , 2a3f aa vyuziva len na nabijanie auta.
V rezime solar co mam vsetko a ake hodnoty odporucate nastavit a pripojit/odpojit aby mi to slo len z prebytkov?
Kedze na 2a 3f nemam v domacnosti nic napojene budem tam mat stale 16a volne zo siete.
Ja by som chcel ak je to vobec mozne aby mi auto v lete nabijalo len z prebytkov na 1f.
Mam odpojit 2 a 3f z istica? Alebo nechat zapojene.
Ako by som mal nastavit solar mod?Budem vdacny za kazdy navrh nastavenia
Priklad ak FVE bude davat prebytok viac ako 1,5kw aby sa zapla nabikjacka. a nabijala len z tychto prebytkov inac sa vypla.
Da sa to ak ano ako nastavit solar mod
Este raz vdaka
Komentár
-
Mozno sa blbo opytam, ale neskusali ste EVSE pripojit k original tesla wallboxu? Teoreticky by to malo byt len o tej komunikacii.
Komentár
-
Dokáže. S Raspbeery Pi a kódom z githubu cez RS485. Box dáš do slave módu. Len musíš doriešiť prenos informácie z FVE do Pi.
https://github.com/dracoventions/TWC.../TWCManager.py
-
Tesla HPWC nema taku funkcionalitu.
Treba na to wallbox postaveny z komponentov smartevse, je to najlepsie komplexne riesenie. Pozri si kvalitny Mirov clanok z jula 2020.
https://www.mojelektromobil.sk/nabij...m-vykonu-blog/Naposledy upravené jux; 22-03-2022, 22:11.
-
Jiri GrandPa ...idem to mrknut, ale zatial som z toho jelen:P
jux ...ten Mirov clanok mam nastudovany, dokonca uz mam aj v kosiku veci na to, len par dni nebol dostupny smartevse a teraz zase stykac.
Ale ...aby som to trochu ozrejmil. Aktualne mam wallbox v predzahradke, napojeny z elektromerovej skrinke hned za meranim. V garazi, resp. dome uz dalsich 400V nemam. Mirove riesenie je super jednoduche a lacne, ale nie som uplne stotozneny s vizualom. Predsa len je to hned pri vstupe a nerad by som bol, aby mi to hyzdila nejaka priemyselna skrinka so zasuvkou. Rozmyslal som, ze natiahnem este jeden kabel a tesla wallbox necham ako rezervu, keby som musel rychlo nabit cez noc napriklad. Len ako to nejako elegantne ukoncit. tiez zrovna nechcem mat na stlpiku namotane dva kable.
Lebo aj to Mirove riesenie sa da ukoncit zasuvkou, ale aj kablom. Preto mi napadlo to napojit na Tesla wallbox, kabel tam je
A ak to spravne chapem, Smartevse meria prebytocnu energiu na vystupe z domu. Nasledne komunikacia da vediet cez zasuvku (kabel) autu, kolko A je v danom okamihu k dispozicii. A stykac to vypne v pripade, ze volna kapacita klesne pod zmysluplnych 6A.Naposledy upravené Pepo096; 23-03-2022, 15:49.
Komentár