Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

ELEKTROAUTOM OKOLO SLOVENSKA

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • E-Up!
    Member
    • May 2020
    • 35
    •   

    #46
    Do KE to bolo na doraz, dojazd 7 km 😆
    Aktuálne nabíjame Greenway Aupark KE, nabíjanie zatiaľ bezproblémov Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	IMG_20200725_103946.jpg
Videní:	414
Veľkosť:40,8 KB
ID:	58900 Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	20200725_110941.jpg
Videní:	343
Veľkosť:32,8 KB
ID:	58901 Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	20200725_110915.jpg
Videní:	352
Veľkosť:41,0 KB
ID:	58902
    Naposledy upravené E-Up!; 25-07-2020, 10:12.

    Komentár

    • E-Up!
      Member
      • May 2020
      • 35
      •   

      #47
      Po Michalovciach a Bardejove nabíjame na Greenway Prešov
      Stavebné práce pred Bardejovom nás zdržali 30 minút 😒
      Click image for larger version  Name:	20200725_153558.jpg Views:	0 Size:	40.5 KB ID:	58916 Click image for larger version  Name:	20200725_153617.jpg Views:	0 Size:	37.2 KB ID:	58917 Click image for larger version  Name:	IMG_20200725_151341.jpg Views:	0 Size:	46.3 KB ID:	58918 Click image for larger version  Name:	IMG_20200725_151407.jpg Views:	0 Size:	95.0 KB ID:	58920

      Komentár


      • Miroslav Rojko
        Miroslav Rojko komentoval
        Upraviť komentár
        Práve nejaký člen na hybrid.cz písal, že aj citigo/eUp trpí rapidgate, pri 4.nabíjaní mu to ide len 14kW a práve stojí pri nabíjačke. Dúfam že to po tejto ceste dostatočne otestuješ, všímaj si výkon nabíjania.

        Aj keď 4. nabíjanie pri Citigo znamená koľko ubehnutých km ? 600 ? 700 ?
    • Marcel Pavlík
      Member
      • Apr 2016
      • 121

      #48
      ctrl c/v:

      Off:Tak bohužel Citigo trpí rapidgate také, dnes ověřeno při 4. nabijeni rychlost max. cca 14kW....a to je nějakých necelých 29 st. C. .. asi to sem nepatří ale je tu děsná nuda u toho stát :-D
      Trasa 582 km, 80% dálnice, 120km/h (dle navi 110), průměr 75km/h, klima 21 st.C.

      1. nabíjení 32´/14,4 kWh (průměr 27,0 kW) 30-75%
      2. nabíjení 29´/14,0 kWh (průměr 28,9 kW) 20-65%
      3. nabíjení 20´/10,4 kWh (průměr 31,2 kW) 20-50%
      4. nabíjení 41´/11,5 kWh (průměr 16,8 kW) 30-65%

      ráno start za studena v 5h, po poledni teplota cca 29 st.C.

      spotřeba dle PP = 12,3 kWh

      spotřeba naměřená: 11,5+10,4+14+14,4+27,5=77,8kWh/582km = 13,4kWh

      http://www.hybrid.cz/volkswagen-si-p...comment-254598

      Komentár

      • E-Up!
        Member
        • May 2020
        • 35
        •   

        #49
        Neplánované nabíjanie Greenway Poprad

        Pri 4. nabíjaní pri 10 % mám výkon 28 kWKliknite na obrázok pre väčšiu verziu  Meno:	20200725_185032.jpg Videní:	25 Veľkosť:36,4 KB ID:	58929 Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu  Meno:	20200725_185012.jpg Videní:	14 Veľkosť:40,8 KB ID:	58930 Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu  Meno:	IMG_20200725_180811.jpg Videní:	15 Veľkosť:92,6 KB ID:	58931
        Naposledy upravené E-Up!; 26-07-2020, 00:54.

        Komentár

        • E-Up!
          Member
          • May 2020
          • 35
          •   

          #50
          Posledné 5. nabíjanie Greenway Žilina

          výkon nabíjania klesá Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	20200725_213228.jpg
Videní:	413
Veľkosť:40,5 KB
ID:	58942 Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	IMG_20200725_211855.jpg
Videní:	356
Veľkosť:35,6 KB
ID:	58943 Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	20200725_213213.jpg
Videní:	340
Veľkosť:41,2 KB
ID:	58944 Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	IMG_20200725_211931.jpg
Videní:	349
Veľkosť:95,3 KB
ID:	58945

          Komentár

          • E-Up!
            Member
            • May 2020
            • 35
            •   

            #51
            Predsa skúsime ešte 6. nabíjanie Greenway Nové Mesto nad Váhom DC 25 Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	20200725_232253.jpg
Videní:	394
Veľkosť:42,3 KB
ID:	58947 Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	20200725_232233.jpg
Videní:	344
Veľkosť:41,3 KB
ID:	58948 Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	IMG_20200725_232055.jpg
Videní:	336
Veľkosť:94,0 KB
ID:	58949 Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	IMG_20200725_232038.jpg
Videní:	352
Veľkosť:44,1 KB
ID:	58950

            Komentár


            • Miroslav Rojko
              Miroslav Rojko komentoval
              Upraviť komentár
              A prečo v NM táto pomalá 25kW keď na zjazde z dialnice je Slovnaft 50kW ? Zbytočne zdržala.

            • jux
              jux komentoval
              Upraviť komentár
              Vzhladom na rapidgate by 50kW nabijacka zrejme nenabijala viac ako 25kW.

            • Miroslav Rojko
              Miroslav Rojko komentoval
              Upraviť komentár
              Ak je maximálny výkon obmedzený Ampérmi a nie kW, čo je veľmi pravdepodobné, tak tých 19kW mi pripadá ako obmedzenie nabíjačky, nakoľko Citigo nabíja len 320V pri malom SOC. Nevieme ako majú obmedzené tieto nízkovýkonné DC.

            • Miroslav Rojko
              Miroslav Rojko komentoval
              Upraviť komentár
              tých 25kW je asi teoretických, podľa parametrov https://emobility.delta-emea.com/dow...202019.pdf.pdf má maximálny príkon 50A (24kW) zo siete pred stratami, účinnosť 94%, takže 22,5kW je maximum pri optimálnom napätí, podľa mňa nabíjačka obmedzovala
          • E-Up!
            Member
            • May 2020
            • 35
            •   

            #52
            Sme v cieli, výsledný čas 21:50, 1 hodina straty pre práce na cestách + 1 hodina neplánovaná zachádzka

            Priemerný výkon nabíjania:

            1. nabíjanie 35 - 85 % 18,6 kW
            2. nabíjanie 01 - 80 % 28,3 kW
            3. nabíjanie 16 - 80 % 22,9 kW
            4. nabíjanie 05 - 65 % 17,7 kW
            5. nabíjanie 10 - 60 % 20,9 kW
            6. nabíjanie 16 - 45 % 19 kW

            Celková energia získaná nabíjaním
            97,08 kWh.

            Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu  Meno:	image_6115.jpg Videní:	11 Veľkosť:58,6 KB ID:	59003

            Dopĺňam trasu z časovej osi google maps, aby sa zobrazili názvy miest mapu orezalo. Je tam vidno zbytočnú cestu zo Štrbského Plesa do Popradu (58 km, 1 hodina).

            Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	20200728_051432.jpg
Videní:	284
Veľkosť:125,6 KB
ID:	59097
            Naposledy upravené E-Up!; 28-07-2020, 04:21.

            Komentár


            • Miroslav Rojko
              Miroslav Rojko komentoval
              Upraviť komentár
              Adam GWI Bolo by možné z Vašich údajov zistiť viac o týchto nabíjaniach ? Maximálne výkony, resp. nabíjaciu krivku ? Krivky pre Citigo som zatiaľ nikde nenašiel.

            • Teq
              Teq komentoval
              Upraviť komentár
              to nabija tak pomaly, ze skoro ani rapidgate nevidno.
              meral niekto priemernu rychlost aj s nabijanim?

            • Miroslav Rojko
              Miroslav Rojko komentoval
              Upraviť komentár
              Ja budúci týždeň keď miniem baterku poriadne, skočím na Slovnaftku s kamerou a urobím krivku, začína ma to zaujímať.
              Ešte som ani do jednej Citigo, čo mám, za niekoľko mesiacov nepichol DC kábel. Bolo by mi jedno, keby Citigo nemalo ani CCS, začínam chápať tých výrobcov, čo DC nedávali do mestských EV.

            • milan84
              milan84 komentoval
              Upraviť komentár
              najlepsie data vr. krivky nabijania sa daju vytiahnut z nabijaciek Delta.
              Mozno Adam GWI upravi, ale nie som si isty, ci to dokazu aj z Efacec.

            • milan84
              milan84 komentoval
              Upraviť komentár
              22 hodin? Kurnik, toto je dobry zabijak casu. V takomto aute to ma skor kontraproduktivnu reklamu na EV.

            • nick81
              nick81 komentoval
              Upraviť komentár
              milan84 22 nie.. pisal ze 2 hod stratil mimo .. tak tych 20,, ale neviem ci nema priestor to zrazit na 19-18 .. optimalizaciou nabijaciek, preplanovanim trasy. Tiez sa kazdy pohorsoval nad prvym casom enira.. Je to pestra a dost narocna trasa, kazdym prechodom sofer naberie navyse nove skusenosti. Urcite by bolo dobre ten rapidgate pomerat, aby sa pri ceste napr na dovolenku v moru s tym pracovalo co najefektivnejsie.

            • Adam GWI
              Adam GWI komentoval
              Upraviť komentár
              Miroslav Rojko & E-Up! ako napisal milan84, najlepsie sa vytahuju tieto udaje z Delta nabijaciek. Kludne mi napiste udaje k nabijaniu (kedy, kde), ak to bolo na Delte, rad Vam poslem krivky.

            • E-Up!
              E-Up! komentoval
              Upraviť komentár
              @Adam GWI
              Stačí to takto?

            • Adam GWI
              Adam GWI komentoval
              Upraviť komentár
              E-Up! jasne, poobede by som Vam poslal krivky. Potom ich mozete zverejnit
          • Wilo
            Member
            • May 2019
            • 239
            •   

            #53
            Hmm o 3 roky novsie auto s podstatne vacsou baterkou a nizsou hmotnostou a da o tolko horsi cas od dochodcu Ioniq 28. Chapem ze to je primarne mestske vozitko okolo komina ale sudruhovia vo VAG urobili niekde chybu 🤔 Tie nabijacie casy su pritiahnute za vlasy.

            Komentár


            • Miroslav Rojko
              Miroslav Rojko komentoval
              Upraviť komentár
              Ioniq 38 by už taký rozdiel nebol, súdruhovia predávajú malé mestské auto, nie auto na dlhé trasy, takže 1000 km za deň by zatočilo aj inými autami bez chladenia batérie

            • nick81
              nick81 komentoval
              Upraviť komentár
              Ani E-Up! ani Palo s Ioniqom nemali ideálne podmienky. Ťažko povedať koľko je reálny rozdiel. Beriem to s rezervou.

            • Wilo
              Wilo komentoval
              Upraviť komentár
              Je jedno co predavaju. V technickych materialoch uvadzaju DC rychlonabijanie 40kW. V reklamnych uvadzaju nabitie na 80% za 1 hodinu. Je uplne jedno ci je auto mestske alebo dialkove ale toto je sproste klamstvo a podvod na zakaznikovi ak to auto nie je schopne dosiahnut.

            • nick81
              nick81 komentoval
              Upraviť komentár
              Wilo Coldgate u Nira a tiež uvádzajú na 80 za 54min. Väčšinu roka je 54min scifi a pár mes. peklo (43kW na ufc).. Nič s tým nespravia, servis mlčí, import sa odvoláva na predajcu. Za 2 roky čo je Kona/Niro s tým nespravili nič a to Nórsko/NZ sú iné zimy. Ale je aspoň nádej lebo je to len vec SW, ale pri eUp-e je to celkom neriešiteľné. Vykašlú sa na to rovnako ako HK.

            • Wilo
              Wilo komentoval
              Upraviť komentár
              nick81 to mi je uplne jasne ze sa na to cely VAG vyserie rovnako ako sa na to vyseru Korejci a rovnako aj Nissan... len hovorim ze je to svinstvo a dane automobilky by si zasluzili poriadne potahat po sudoch a mastne pokuty. Ked mas restauraciu a kontrola zisti ze ti nesedi gramaz - mas problem. Ak ti nesedi hotovost v kase a pridu financaci tak mas tiez problem. Ked sposobis nehodu a nesedi ti rozmer pneu mas problem. Ale automobilka si vycuca z prstu udaj a vedome a klamlivo to predava a nic sa nedeje... niekde bude chyba.
          • Pavol
            Member
            • Nov 2018
            • 49
            •   

            #54
            Tak dámy a páni.
            Pokiaľ sa nazbiera dosť účastníkov na naplnenie chaty v Pieninách - https://teslaclub.sk/forum/teslaclub...pienin%C3%A1ch , tak by sme tam mohli slávnostne vyhodnotiť ELEKTROMOBILOM OKOLO SLOVENSKA. Účastníkov tripu okolo Slovenska tam čaká milé prekvapenie a všetkých príjemne strávený víkend v krásnom kúte Slovenska.

            Komentár

            • E-Up!
              Member
              • May 2020
              • 35
              •   

              #55
              V prvom rade by som sa rád poďakoval Pavol za skvelý nápad porovnania jednotlivých elektromobilov na trase okolo Slovenska.

              Vďaka patrí aj spoločnosti Greenway za bezproblémové nabíjanie počas celej trasy a to ich nebolo málo.

              Cieľom tejto akcie je hlavne zhodnotiť, ktoré elektromobily sú vhodné na absolvovanie takto náročnej trasy. Ako dopadol Volkswagen e-up!?
              Nikto neočakáva, že automobil z triedy mini bude slúžiť na zdolávanie 1000 kilometrovej trasy, avšak ako núdzové riešenie je to možné.
              V elekromobiloch som nováčik, stále sa učím, včerajší výlet ma opäť naučil niečo nové.
              Ideálna rýchlosť pre cestovanie s e-upom je do 90 - 100 km/h, na trase z Prešova na Štrbské Pleso som na diaľnici skúšal vyššie rýchlosti, čo sa mi vypomstilo a neplánovane som sa musel vrátiť do Popradu nabíjať. Celkovú spotrebu 10 kWh na 100 km hodnotím ako veľmi dobrú a viacmenej je to môj priemer za prvých 5000 km. Zaujímalo by ma akú spotrebu pri takomto jazdnom režime by mala Kona, Niro, Model 3.

              Vrátim sa ešte k samotnej trase, v mojej jazde som začínal niekoľko km za Sereďou, prvý prejazdný bod som mal Nové Zámky. Až po prvé nabíjanie, ktoré bolo v Tupej na ČS Dalioil bola cesta dobrá. Úsek od Tupej po Lučenec po kvalitatívnej stránke bol asi najhorší, niektoré úseky cesty som absolvoval 50 km/h rýchlosťou. Najťažší úsek trate čo sa týka dojazdu bol od Tupej po Košice, 240 km ak je akumulátor nabitý ako v mojom prípade na 90 % je dosť, jediná možnosť je využiť AC nabíjanie v Lučenci.

              Zazneli tu otázky, ako čo najviac optimalizovať túto trať. Ak by som túto trasu absolvoval znova reálne vidím zlepšenie na čas 20.00, maximálne 19.30. Pri e-upe je lepšia voľba nižšia priemerná rýchlosť a menší počet nabíjaní vzhľadom na vyššiu spotrebu pri diaľničných rýchlostiach a klesajúci výkon nabíjania pri častom nabíjaní.

              Na žiadnej nabíjačke okrem Popradu sa nezobrazoval výkon, akým spôsobom zistím nabíjací výkon v takomto prípade?
              Keďže tu zaznela požiadavka na zverejnenie nabíjacích kriviek, skúsim kontaktovať Greenway s prosbou o poskytnutie daných informácií.
              Nerozumiem však jednej veci, v Poprade počas 4. nabíjania bol prvotný výkon 28,6 kW ale podľa celkového času bol výkon výrazne nižší, možno viac prezradia krivky nabíjania.

              Toľko stručne k mojim postrehom, viac asi na nejakom stretnutí 😊

              Komentár


              • nick81
                nick81 komentoval
                Upraviť komentár
                Spotreba 10/100 je super. Ioniq tam mal 13, aj ked asi isli asi rychlejsie.. Niro 16.7bola najhoršia priemerka, ale to sa išlo divoko 60/100/140 tacho a prebiehalo sa všetko čo sa dalo. Ak by sa išlo na spotrebu do 115 napr. asi okolo 14 by mohlo byť. Pri maximalke 90-100 okolo 11-12. Skusim to ist niekedy na spotrebu. Optimalizaciou - som myslel napr. z Bardejova cez Lubovnu (ak si nesiel) .. lebo 2-3 pokus som mal 966-972km a ty 1045... 60-80km naviac je zabita hodina a nieco..., a dobijat vo fazach z max vykonom, potom nestracat cas a tahat na dalsiu. Samo ak su daleko od seba, tak sa toto neda. Auto ti neukazuje kW pri nabijani?

              • E-Up!
                E-Up! komentoval
                Upraviť komentár
                Celkovú vzdialenosť som mal 1045 km z dôvodu zbytočnej cesty späť do PP, inak by to bolo čistých 990 km. Z Bardejova som musel ísť do Prešova kvôli nabíjaniu, medzi KE a BJ nie je žiadna nabíjačka a na jedno nabíjanie 270 km nedám. Ale kdeže, e-up! nič také nezobrazuje.

                Otázka k štýlu jazdy, jazdím len v móde s najvyššou rekuperáciou, kedy používam len plynový pedál. Je tento režim vhodný aj pre diaľnicu?
                Naposledy upravené E-Up!; 27-07-2020, 04:36.

              • nick81
                nick81 komentoval
                Upraviť komentár
                Aha, tak potom uz asi nie je velmi co optimalizovat.

              • Pavol
                Pavol komentoval
                Upraviť komentár
                Vďaka patrí Tebe za to, že si prispel svojím časom a námahou v prospech komunity. Ako je vidieť, práve Tvoje informácie rozprúdili najživšiu diskusiu o použiteľnosti toho - ktorého elektroauta v slovenských podmienkach. Drž sa.

              • E-Up!
                E-Up! komentoval
                Upraviť komentár
                @Pavol
                Paradoxne som mal najhorší čas, ale podarilo sa mi rozprúdiť diskusiu. Rád sa zúčastním akcií, ktoré pomôžu rozširiť rady elektromobilistov. Ďakujem za možnosť zúčastniť sa tejto akcie.👍
            • E-Up!
              Member
              • May 2020
              • 35
              •   

              #56
              Obdržal som nabíjacie krivky z mojich nabíjaní, veľká vďaka Adam GWI za možnosť zverejnenia týchto informácií.

              1. nabíjanie Dalioil Tupá

              Absolvovaná trasa pred nabíjaním:

              - vzdialenosť 108 km
              - čas jazdy 1:44 h
              - režim ECO+

              Čas nabíjania: 0:58 h

              Energia: 18 kWh

              Krivka nabíjania + množstvo dodanej energie

              Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	Tupa_kWh.png
Videní:	349
Veľkosť:195,6 KB
ID:	59066 Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	Tupa_kW.png
Videní:	269
Veľkosť:196,9 KB
ID:	59067

              2. nabíjanie Aupark Košice

              Absolvovaná trasa pred nabíjaním:

              - vzdialenosť 238 km
              - čas jazdy 3:58 h
              - režim ECO+

              Čas nabíjania: 0:55 h

              Energia: 26 kWh

              Krivka nabíjania + množstvo dodanej energie

              Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	Kosice_kWh.png
Videní:	262
Veľkosť:191,5 KB
ID:	59069 Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	Kosice_kW.png
Videní:	266
Veľkosť:203,5 KB
ID:	59068

              3. nabíjanie Eperia Prešov

              Absolvovaná trasa pred nabíjaním:

              - vzdialenosť 196 km
              - čas jazdy 3:34 h
              - režim ECO+

              Čas nabíjania: 0:40 h

              Energia: 15,3 kWh

              Krivka nabíjania + množstvo dodanej energie

              Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	Presov_kWh.png
Videní:	255
Veľkosť:174,5 KB
ID:	59071 Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	Presov_kW.png
Videní:	265
Veľkosť:134,5 KB
ID:	59070

              5. nabíjanie Tesco HM Žilina

              Absolvovaná trasa pred nabíjaním:

              - vzdialenosť 154 km
              - čas jazdy 2:15 h
              - režim ECO+

              Čas nabíjania: 0:37 h

              Energia: 12,94 kWh

              Krivka nabíjania + množstvo dodanej energie

              Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	Zilina_kWh.png
Videní:	258
Veľkosť:134,1 KB
ID:	59073 Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	Zilina_kW.png
Videní:	258
Veľkosť:152,9 KB
ID:	59072


              Údaje zo 4. nabíjania budú doplnené po dodaní.

              Diskusia môže naplno začať. Rád si nechám vysvetliť jednotlivé krivky.

              Komentár


              • denial
                denial komentoval
                Upraviť komentár
                uff, cela trasa v eco+ bez klimy.
                myslis, ze niektore useku by to dalo aj v normale s klimou, mozno aj vsetky okrem toho do kosic?

              • E-Up!
                E-Up! komentoval
                Upraviť komentár
                V deň jazdy teplota vzduchu nestúpla nad 25 C, klimatizácia nebola potrebná.
                V režime Normal s klimatizáciou mimo trasy do KE by sa to dalo zvládnuť.
                Ak by som v Tupej nabíjal na 100 %, tak aj do KE by to išlo s klimatizáciou, ale asi len v režime ECO, kde klimatizácia má spotrebu do 0,5 kWh na 100 km.

              • Ivo Redaj
                Ivo Redaj komentoval
                Upraviť komentár
                Možem sa opýtať, prečo režim Eco +? Ja som to v živote nezapol. Má to naozaj nejaký vplyv na dojazd, lebo ja jazdím v plnom výkone s klimatizáciou a so všetkým potrebným a dlhodobá spotreba je 10,8 kwh/100km.

              • E-Up!
                E-Up! komentoval
                Upraviť komentár
                @Ivo Redaj
                Pri prepnutí z režimu Normal do ECO+ sa pri 75 % nabití akumulátora zvýši dojazd cca. o 35 km v závislosti od jazdného štýlu. ECO+ využívam aj preto, že nemusím stále deaktivovať kúrenie, prípadne klimatizáciu. Dosť často aj teraz v lete pri chladných ránach sa mi stalo, že auto začalo automaticky kúriť, keďže teplota je automaticky nastavená na 22 C. A keďže auto mám hlavne ako dopravný prostriedok z bodu A do bodu B nepotrebujem sa na každej križovatke hrať na pretekára.
            • palo47
              Member
              • Jan 2020
              • 59

              #57
              Eco a Eco+ len obmedzuje klimatizáciu, znižuje maximalnu rýchlost a maximamálny výkon. Je to pre málo prevídavých a málo pozorných vodičov aby sa automaticky nedovolila jazda s vysokou spotrebou ak je batéria blízko úplného vybitia.
              Rovnaka spotreba sa dá dosiahnuť vedomým znížením rýchlosti, pomalším akcelerovaním a nepoužitím klimatizácie. Používanim Eco+ sa znižuje dynamika vozidla, ktorá by mohla chýbat v niektorých kritických situáciach napr zle odhadnuté predbiehanie.

              Komentár


              • Wilo
                Wilo komentoval
                Upraviť komentár
                Predbiehanie by problem nemal byt. Zatial kazde auto co som skusal pri kick-downe vyradilo Eco mod na dobu kym bol pedal zosliapnuty nadoraz. Robia to EV aj spalovaky. Imho bude na to asi aj nejaka regulacia v ramci bezpecnosti.

              • Taur
                Taur komentoval
                Upraviť komentár
                Asi tak, kto ma eco rozum nepotrebuje eco mod.
            • E-Up!
              Member
              • May 2020
              • 35
              •   

              #58
              Chcelo by to porovnanie oboch jazdných režimov na rovnakej trase. V niektorých siruáciach mokrá, zasnežená vozovka je režim ECO+ dobrá voľba, úzke pneumatiky a vysoký krútiaci moment robia svoje.

              Komentár


              • jux
                jux komentoval
                Upraviť komentár
                Pani, uz to neprehanajte s presnostou porovnavania.
                V prvom rade si treba uzivat pohodu jazdenia na elektromobile, pricom je jedno akym sposobom jazdite. Kazdy jazdi inak a podmienky jazdy su vzdy ine, cize presne porovnanie sa aj tak neda urobit.
                Ak treba v konkretnom pripade usetrit nejaku elektrinu, staci spomalit, minimalizovat brzdenie aj rekuperaciu, pripadne obmedzit kurenie/klimatizaciu.
                Na dlhe trasy treba pre istoru skontrolovat tlak v pneumatikach.
                Na mestskych tankodromoch pre zvysenie komfortu jazdim na jemne podhustenych pneumatikach. Spotreba je sice vecsia, no u mestskych BEV na kratkych trasach to zase tak nevadi.
            • E-Up!
              Member
              • May 2020
              • 35
              •   

              #59
              Presne tak, elektromobilita by mala byť hlavne o komforte, 100 ľudí, 100 chutí, každý jazdí iným jazdným štýlom.
              To podhustenie pneu na našich tankodrómoch má celkom zmysel 😉

              Komentár

              • palo47
                Member
                • Jan 2020
                • 59

                #60
                Ja som zhodou okolností zisťoval zrýchlenie pri cca 16% SoC a nevšimol som že sa mi automaticky aktivoval Eco. Zistil som to až keď po plnom stalčení plynu ukazovatel výkonu na MFD ukazoval len cca 9 dielikov.
                takže vyzeral to, že “kick down” neeliminuje Eco mód. V mojom prípade však “kick down” trval cca 25 s a možno na začiatku eliminácia nebola.
                Ak budem mať viac času tak to skúsim podrobnejšie objektívne pomerať cez OBD.
                Inak klimatizácia sa dá relatívne jednoducho selektívne vypínať, treba však 3 kroky (vypnúť A/C, stiahnuť ventiláciu na “0” s znova stlačit´ tlačítko “-“ ventilácie.
                V lete nemá veľký význam si znižovať komfort vypínanim klimatizácie. Pokial sa nastaví na cca 24 deg C, tak spotreba je pomerne nízka cca 700 W. Chladenie je elektrické tepelné čerpadlo. Kazdiť dlhé trasy v lete bez klimy v aute za 22 k€ nedáva zmysel keď výsledkom je predĺženie dojazdu o cca 15 km (spotreba 12,7 namiesto 12 kWh/100km)

                Komentár


                • jux
                  jux komentoval
                  Upraviť komentár
                  Nepisal som, ze klimu vypnut, nap[isal som obmedzit, ked by bol dojazd na hrane. Povedzme nenastavit 24 stupnov ale 26 ...., pripadne ak je vonku nad 30 stupnov, ist nejaky cas na vnutorny okruh... potom prepnut na chvilu vzduch zvonku a t.d.
              Pracuje...
              X