Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Z príspevku na FB o nabíjaní EV

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • 1fisker
    Senior Member
    • Aug 2014
    • 1543
    •   

    Z príspevku na FB o nabíjaní EV

    Dovolil som si skopírovať príspevok z FB. Tento pán čo to napísal, akoby čítal moje myšlienky. Už predlho, predlho presne o tomto píšem, vravím......zatiaľ asi do vetra....

    "Všechny ostatní negativní stránky ev by mi byli fuk, ale přijet na čez nabíječku, která svítí jako online a ve chvíli kdy se potřebuji připojit tak se hodí offline a nazdar, zatímco lidi na parkovišti prochází s úšklebkem "tady to máš ekodebile", zatímco tam stojím s mobilem 5 minut než to vzdám, to jednoduše podryje názor o elektro snad u každého. Dokud nebude situace a la normální pumpa, odeberu kolik chci, bez toho aby mě někdo nutil mít čip, aplikaci a platit měsíční paušál, tak to pro mě bude mít jakýsi nádech nesvobody."

  • Savi
    Gold Member
    • Dec 2019
    • 141
    • peter68691
    •   

    #2
    Podobnu skusenost mam. Vcera som bol vyskusat CEZ nabijacku na Benzine v Breclavi a tiez som tam asi 10 minut stepoval a zistoval ako viem spustit nabijanie bez cipu. Ich appka nejde stiahnut cez SK app store, takze jedine web, ktory by ste na stanke CEZ marne hladali (https://account.elektromobilita.cz) aked uz som bol prehlaseny, tak som zapojil kabel do auta a na webe som chel dat start nabijania a nic. Tak som volal na infolinku a tam mi povedali, ze treba najskor v tej webappke kliknut start nabijania a az potom davat kabel. Uplne naopak ako na inych nabijackach.

    Komentár


    • Catchcash
      Catchcash komentoval
      Upraviť komentár
      Tak hovoríš ze vydareny výlet?

    • Savi
      Savi komentoval
      Upraviť komentár
      Vylet vcera bol fantasticky. Nejakych 300km sme dali, skusili viace nabijacky. Aj v prirode sme boli, aj na konikovi sme sa previezli...
  • nick81
    Senior Member
    • Nov 2019
    • 534

    #3
    EV dáva slobodu v jazdení, fosil v nabíjaní..

    Včera sme si dali spontánne kolečko 850km PK-HC-NR-ZV-KE-RK-ZA-TT. Súhlas to nabíjanie to kazí 1. časom/slobode voči fosilu aj hlavne nespoľahlivosťou stojanov. ABB 175kW v Beladiaciach hučia tak, že sa ľudia obzerajú. Keď vypojím kabel a stojan stíchne, zas sa všetci pozerajú že konečne ticho (Beladice 18min). Verím, že nikto z nich si EV nekúpi Budča EV tronic na nedá spustiť cez RFID kľúčenku, ani cez apku nešiel (stojan obsadený aj keď bol vypojený kábel), iba kartou ZSE. Na Budči sa po 15 min vyplo, tak sme museli spustiť zas (15+13min). Ak by som si vybehol na 40 min do okolia, tak mám nenabité.. Potom KE 175kW ABB zas hluk, toto mať pred panelákom ako je v PN 50kW tak sa po pár nočných nabíjaniach zbláznim. V KE to kolísalo, viď graf v fóre nabky, opäť pomalšie (27min).. Takže sme išli RK UFC Greenway skoro 200km, ale len 110kmh, lebo žiadne UFC na D1 medzi nie je. Tu to išlo fajn, ale platiť UFC 0.5eur/kWh načo.. keď ZSE mám za 0.17-0.2 v paušále. Takže sme sa odplazili na 50kW Next-e do ZA a potom domov.
    Naposledy upravené nick81; 07-06-2020, 13:36.

    Komentár


    • Taur
      Taur komentoval
      Upraviť komentár
      nick81 Tusim si vravel ze uz nebudes tolko jazdit. A dalsi roadtrip.

    • nick81
      nick81 komentoval
      Upraviť komentár
      Taur Vymyká sa mi to spod kontroly. 21 tis km,, o chvíľu bude 2 garančka :-) Poladili sme nejaké parametre v openpilot, tak to chodí ešte lepšie.

    • nick81
      nick81 komentoval
      Upraviť komentár
      Taur To bolo len také vozenie, relax. V Budči, že kam, či cez RK domov, a že dajme KE, a cez Poprad domov. Príchod domov o 5 ráno

    • Taur
      Taur komentoval
      Upraviť komentár
      nick81 A neviete o tom ze uz otvorili hranice? To ste sa v Budci mohli rozhodnut cez Kamcatku, alebo Istanbul.

    • nick81
      nick81 komentoval
      Upraviť komentár
      Taur A žena by len napísala... už sa nevracaj

    • Taur
      Taur komentoval
      Upraviť komentár
      nick81 No a? Zeny najdes vsade po ceste. Niektore sa priam vrhaju na/pod auta.

    • dango
      dango komentoval
      Upraviť komentár
      hlavne tie v hliniku nad hronom a pri poste / zel.stanici v KE
  • Wilo
    Member
    • May 2019
    • 337
    •      

    #4
    No vsetky tieto problemy by vyriesilo swapovanie baterii o ktorom sa uz tak dlho pise. Potom by auta nepotrebovali ani 90kWh baterky ale stacili by 40-50kW ak by swap trval par sekund a vsetky battery packy by sa nabijali v idealnom kontrolovanom prostredii. Rovnako by sme nemuseli riesit predohrev, nabijacie krivky, vykon nabijaciek a ine kraviny. Lenze to by sa museli vsetci vyrobcovia dohodnut na nejakej unifikovanej platforme kam by sa tieto moduly zapajali a to sa zial asi nikdy nestane...

    Komentár


    • nick81
      nick81 komentoval
      Upraviť komentár
      Neviem si to celkom predstaviť. 50kWh v 130/zime môžem swapovať každých 150km Toto tiež nie je pre masy, mať všade dostatočne rozdistrubuovaných XX bateriek a nabitých. Opäť to padá pri nejakých masových akciách.
      Takto ako to je to fajn. Len chce to popracovať ešte na súčasných baterkách, aby boli viac eko/lacné/dostupné/väčšie prúdy.

    • Vrso
      Vrso komentoval
      Upraviť komentár
      Tesla to skusila. Medzi San Francisco a Los Angeles urobili swap station, kde tusim za 2,5 minuty robot vymenil baterku na Tesle za nabitu. Samozrejme, za poplatok. A po asi rocnom testovani to zrusili pre nezaujem zakaznikov. Bolo to ale v dobe, ked vsetky Tesly sa na Superchargeroch nabijali zadarmo a za swap bolo treba zaplatit
  • Miroslav Rojko
    Senior Member
    • Nov 2016
    • 1316
    •   

    #5
    Koľko 40-50kWh batérií by bolo treba aby mohol človek dlhšie cestovať napr. k moru ? Aký príkon by mali meniace stanice aby mohli súčasne nabíjať takéto počty batérií ? Ako husto by boli takéto stanice ? Vyjazdil by človek baterku na 5-10% alebo by neboli dosť husto a menil by po minutých 25-30kWh a tým pádom o 50% častejšie ? Majú všetky autá typizovanú baterku aby bola možná výmena alebo by stanice mali 10 druhov bateriek ? Nebol by nárazovo nedostatok batérií v stanici, ktorá je moc využívaná ?

    To je len pár otázok čo ma rýchlo napadli a teraz, čo je lepšie ? Pol hodinu čakať na nabíjačke, ktorých je už neúrekom (a človek si aj tak potrebuje po niekoľkých hodinách cesty oddýchnuť ) a stoja zlomok ceny výmennej stanice (ak rátame aj skladové batérie) alebo ideme začať odznova a budovať niečo, či sa to náhodou neuchytí ? Myslím, že v Izraeli to už skúšali.
    [priezvisko]@me.com

    Komentár


    • Catchcash
      Catchcash komentoval
      Upraviť komentár
      Robia to v Cine a uz maju pol miliona vymen za sebou. Tak isto sa mozes pytat opacne: co ked niektorym autam nabijanie trva dlhsie ako pol hodinu? Co ked niektore auta maju iny konektor ako ma nabijacia stanica? Co ked su niektore stanice kazove alebo nejdu ked si chces nabit?

      Tie stanice kde je vacsi dopyt by boli logicky lepsie zasobene tak ako to mas s cerpacimi stanicami. Asi castejsie doplnaju PHM niekde na dialnici ako v hornej dolnej. Velmi lahko sa to da zistit kedy a kolko aut kade chodi a kolko tankuje/meni baterku.
      Mozu byt rozne velke baterky aby si vymenil taku aku potrebujes - ak viem ze idem iba 200km nedam si 100kWh a naopak ked idem na dovolenku v lete dam si co najvacsiu.

      Stale by si mohol bateriu nabijat na existujucich stojanoch ale mal by si na vyber aj druhu rychlejsiu moznost (mohla by byt kludne aj drahsia)

      Kazda minca ma dve strany...Tak ako sa vedia dohodnut na konektoroch tak by sa mohli aj na nejakej standardnej baterii a systeme na vymienanie.
      Netreba hladat problemy ale skor sa pozriet na to ako sa to daju riesit.

    • nick81
      nick81 komentoval
      Upraviť komentár
      Catchcash Toto má význam ak sa baterka len prenajíma. Tie v číne menila tiež len časť ľudí. Vieš ako sa ľudia chovajú k veciam, ktoré nie sú ich. Ja chcem svoju baterku, ktorú poznám a viem koľko s ňou prejdem. Nie že vymenia 100% SOH za 75%.. Pri offroade nie je problém spraviť ryhu kameňom cez baterku Má to teda aj bezp. riziko. Teraz je to celé vodotesné, aj konektory. To menenie nemusí byť úplne, plus prehodiť okruh kvapalinového chladenia. Ak tam mal niekto nejakú shit kvapalinu, dobre sa premieša s tým čo je v aute. OK dáme prečo lebo stacionár má čas.. Ale potom nemusí stíhať dobíjať pri návale.
      Mne sa to páči ako to je.. Len treba počkať 10-20 rokov na lacné/HD/eco/dostupné baterky. Môžu byť aj v každom chargery, ktorý to tam natlačí rovno z baterky rýchlosťou 4-5C. Zároveň tieto stojany môžu robiť ako celok virtuálnu elektráreň a pomáhať energetickej sústave. Nemusia ísť naprázdno ako teraz, tak ich môže byť viac.

    • Catchcash
      Catchcash komentoval
      Upraviť komentár
      Je urcite viac moznosti a ktovie mozno raz budu baterky take ze sa nabiju za 5 minut a potom sa budeme len usmievat co sme tu vymyslali

    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      Tesla prevadzkovala vymenny system - vymena za 1a pol minuty, no zrusili tych zopar vymennych stanic co mali - pre nezaujem zakaznikov.
      https://www.youtube.com/watch?v=H5V0vL3nnHY
  • ToMiLeaf
    Member
    • Jul 2019
    • 38
    •   

    #6
    Bohužial tá nefukčná nabíjacia stanice je len vrchol ľadovca zloženého z argumentov, prečo nie EV. Nie je možné aby čas potrebný na prejdenie daného úseku bol s EV násobne vyšší ako so spalovákom, HEV alebo PHEV (podľa https://abetterrouteplanner.com/).
    Keď natankujem svoj fosil doplna, mám tam dojazd 600 km a vôbec mi to nevadí, že tam nie je trebárs 1000 km, prečo? No lebo viem, že jeho obnovenie aj keď z nuly je otázka 5 minút. Toto je vec, ktorá momentálne "zabíja" elektromobilitu.

    Komentár


    • Taur
      Taur komentoval
      Upraviť komentár
      Ved baterie su len otazka casu. Mnohi slubuju coskoro dojazd 1000km a nabitie skor ako natankujes fosil. Tolki uz na tom pracuju, ze niekomu to uz vyjde.

    • Taur
      Taur komentoval
      Upraviť komentár
      A ked sa to spravi ako v Nemecku, ze nabky budu aj na kazdej pumpe, tak sem tak nefunkcna nebude vadit. S fosilom tiez tankujem, tak aby som dosiel k dalsej keby najblizsia bola zavreta, pokazena, prazdna, zablokovana,, proste nedalo by sa natankovat.

    • nick81
      nick81 komentoval
      Upraviť komentár
      To fakt násobne? Niro cca o 30-50%. Ak by som si mal vybrať návrat späť, tankovanie 750km za 55eur, studené štarty, zimné rozmrazovanie s malými detmi v aute. EV je určite lepšie. To čakanie pri dlhých trasách beriem to ako nutné zlo, ktoré vyriešia časom lepšie baterky. Nie je to tak dávno, čo bol lion scifi a v mobiloch sme mali NIMH Na druhu stranu je dobré, že to ide pozvolne.. súčasné Liony + pomalé 11kW OBC pôjdu o chviľu možno preč. Načo s takými autami špiniť zemegulu, potom nás budú brzdiť na 600kW DC stojanoch ... Ja len dúfam, že mi raz Kia ponúkne do auta za prachy upgrade na nejakú grafénovú 200kWh baterku, OBD 22kW AC a podporu 200kW DC nabíjania :-DDD

    • Taur
      Taur komentoval
      Upraviť komentár
      nick81 Uz ked fantazirovat, tak ja snivam ze sa auto bude dobijat prevazne zo solarnych clankov ktorymi bude pokryta kasna a okna. Minimalne na mestske a primestske jazdenie. Pri dlhych trasach sem tam prbijem na nabke. resp. indukcne na dialnici za jazdy. A nebude treba tolko nabiek. sieti, elektrarni ...

    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      fantazírujú aj iní, keď majú investorov

      https://sonomotors.com/en/preorder/

      len je to stále bez predajného výsledku a tak dobre to vyzeralo pred pár rokmi

    • dango
      dango komentoval
      Upraviť komentár
      Taur - nikdy nebude mozne doplnit do baterky energiu rychlejsie, ako do spalovaka. Natankovat 55l trva tak 2 minuty. Ekvivalent pre dojazd by bolo 200kWh. To znamena vykon nabijacky 6MW ! co je nabijaci prud 15kA. Uz si videl kabel s prierezom 2500mm2 ??

    • Taur
      Taur komentoval
      Upraviť komentár
      dango Vsetko bude, dockaj casu. Metalicke kable na prenos dat nahradili opticke. Mozno aj tu ich nahradia hadice s nejakym vodivym plynom alebo co. Blesk co sa siri vzduchom ma kolko A? Nieco vymyslia. Drbnu ti blesk do baterie a bude nabita za sekundu.

    • dango
      dango komentoval
      Upraviť komentár
      Ze sa vratia anteny na auta namiesto tych plutiev? A budeme lovci bleskov?

    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      Elektromobilitu zabíja cena, cena a ešte raz cena.
      Argumenty s časom nabíjania sú prkotiny. Ľudia nie sú úplní idioti a kedy TOC elektromobilu s dojazdom 500 km (reálnym) bolo na úrovni spalovaku tak by do toho išli. 30-45 minút čakania po 3 hodinách jazdy nie je žiaden problém.
      Ja som zo spalovakom jazdil Zurich za 9 hodín a s Teslou pod 11 hodín. To nie je imho násobne viac.

    • Wilo
      Wilo komentoval
      Upraviť komentár
      9 vs 11 hodin mas rozdiel cca 22%.

      22% je relativne cislo. Bol by si spokojny keby si platil o 22% vyssie dane? Asi nie ale to sa da vzdy nejako osetrit a zarobit.

      A bol by si spokojny keby kazda cinnost v tvojom zivote trvala o 22% dlhsie pripadne by si zil o 22% menej? Cas je vzacna komodita ktoru si nezarobime ani neziskame. Ak mas ist tu trasu za zivot 30x tak mas stratene 3 dni zivota. Niektori ludia prosia o extra hodinu s blizkymi a niekto iny len tak zahodi 2-3 hodiny zivota lebo ved preco nie, zijeme vecne

    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      Pche... vies kolko casu som pre...l na vojne a na nezmyslnych meetingoch a video konferenciach v robote?
      Ak maju moje, podla teba stratene, hodiny mojho zivota pomoct k tomu aby moje deti a vnucata mohli zit na ako tak obyvatelnej planete tak ich rad "stratim".
      Apropo - preco by mali byt stratene? Ty nerobis nic zmysluplne ked nabijas?

    • Wilo
      Wilo komentoval
      Upraviť komentár
      Vsak prave ze vela. Tak na co pridavat dalsie Niekedy sa daju robit zmysluplne veci. Niekedy nie. Este mam v zivej pamati snahu rozbehat nabijacku v Cadci. To bolo 40 minut najneproduktivnejsieho casu plneho nasratia v mojom zivote Ano ano utrapy neTeslakov. Ale v tom regione by mi ani Tesla zial nepomohla.

      A s tou zachranou planety - obaja vieme ze to aktualne naozaj nie je o tych par EV co jazdi. Tie nevytrhnu z tejto eko-mizerie naozaj nikoho a nic. Ak by sme mali podiel EV na cestach aspon 30-40% tak by sa dalo suhlasit.

    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      Nevzdavaj nasu misiu. Niekto musi zacat a mozno sa tych 30-40% dozijeme.
Pracuje...
X